Minkälainen on Helluntalainen ihminen?

Anonyymi-ap

Mitä sääntöjä tavallisella tallaajalla on helluntalaisuudessa ja rajoittavatko ne elämää?

21

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä tarkoitetaan rajoituksilla? Kuka ne rajoitukset määrittelee?
      Itselläni ei ainakaan ole mitään rajoituksia, mutta laitan itselleni tiettyjä rajoituksia.
      Tässä muutama:
      - en käytä viinaa
      - en polta
      - en varasta
      - en tee huorin
      - en valehtele
      Nämä ovat henkilökohtaisia valintoja jotka vaikuttavat merkittävästi elämäni laatuun.
      Rajaan siis itseni pois sellaisista käyttäymismalleista jotka repisivät rikki elämäni ja kuluttaisivat rahojani typeriin asioihin.
      Mitä jää sitten jäljelle kun otetaan nuo suomalaisten perinteiset kansanhuvit pois?
      - parempi arkipäivän elämän hallinta
      - parempi talous
      - terveet elämäntavat
      - aktiivinen liikunnallisuus
      - sosiaallisuus
      - hyvän olon tunne
      - elämässä on toivon tunne
      - olen voittajan puolella

      Ihmisen elämään kuuluu rajoitukset. Ilman yhteiskunnallisia ja henkilökohtaisia rajoituksia kaikkien meidän elämä olisi yhtä kaaosta. Jopa vaarallista.
      Oikeat rajoitukset suojelevat meitä. Ne ovat meille hyväksi. Näin uskon ainakin minä....

      • Anonyymi

        Aamen erittäin hyvä ja asiallinen yhteenveto juuri samoin teen ja toimin omassa elossani !

        en tarvitse poliisia en oikeuslaitosta omien valintojeni takia, eli tulen hyvin toimeen itseni ja kaikkien kanssa enkä rasita yhteiskuntaa millään tasolla !


      • Anonyymi

        Nämä rajoitukset pitäisi kuulua jokaisen ihmisen ´kunnolliseen' elämään ilman uskontoakin. Mutta ihminen on ihminen ja täydellistä ihmistä ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä rajoitukset pitäisi kuulua jokaisen ihmisen ´kunnolliseen' elämään ilman uskontoakin. Mutta ihminen on ihminen ja täydellistä ihmistä ei ole olemassa.

        ja tuo 'en valehtele' on aika kova väite. En usko siihen pätkääkään.


      • Onko "omana itsenä oleminen" kiellettyjen listalla vai muuten vain puuttuu listalta?


    • Anonyymi

      Helluntailainen en virallisesti ole, mutta olisi mielenkiintoista tietää onko minun nimi sen seurakunnan papereissa kuitenkin. Olen minä käynyt Seurakunta tutuksi kurssinkin, josta minulla on todistus kyllä. Ei minulle mitään sähköpostia kuitenkaan seurakunnalta tule. Olen myös ollut pystyttämässä telttoja Isoon Kirjaan juhannus konferenssia varten. Kyllä siellä seurakunnassa monet minua aitona helluntailaisena pitävät. Tietävät, että minä luen Raamattua melkein joka päivä, enkä enää käy laulamassa karaokea kaljabaareissa. Tietävät, että minulla on urheiluharrastusta ollut ja osaan tarvittaessa puhua kielilläkin.

    • Anonyymi

      helluntailaisuudessa niitä sääntöjä tulee vähän sieltä sun täältä, vanhemmat rivijäsenet viljelee niitä sitten uusille tulokkaille, milloin "hameen pituus", milloin korvakorut, ja yleensä kaikki ulkonainen on "mitta", kuinka hyvin ja paljon tai vähän olet niinkus uskossa.
      ulkokultaista kaikki on vain.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nainen saa meikata ja olla puolialastomana helluntaikokokouksessa mutta mies ei.


    • Anonyymi

      tarpeeks kiree nuttura, ja yhtä kiree naaman ilme, ni jo vain, olet "aito" uskovainen

    • Anonyymi

      Kyllä sen näkee naamasta kuka nainen on ollut pitkään helluntailaisena.
      Tavallinen maallikokin.

      • Anonyymi

        niin ja jutuista foorumilla kyllä näkee kuka ei tiedä asiasta yhtään mitään !


    • Anonyymi

      Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin.
      Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on puhetta tai kirjoitusta, jonka tarkoitus on halventaa tai pelotella kansanryhmää tai lietsoa väkivaltaista tai syrjivää toimintaa kansanryhmää kohtaan. Yleensä kansanryhmällä tässä yhteydessä tarkoitetaan rodun, etnisen taustan, kansallisuuden, uskonnon, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden määrittämää kansanryhmää.

    • Anonyymi

      Jälleen yksi tyypillinen suomalainen kyselijä. Gal. 5:1. Jo apostili Paavali kirjpoitti: Vapauteen Kristus vapautti meidät .... Kristitty on Hengen vapaudessa PH:n johdossa. Minulla ei ole käsky käskyn päälle, läksy läksy päälle. Kysymyksesi on tyyppikysymys. Asut kehä III n sisäpuolella.

    • Anonyymi

      Kertaa kielioppi ennen kuin kirjoitat !

    • Anonyymi

      Tälläinen:

      Jaakobin kirje:
      3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.

    • Anonyymi

      Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu palstan aiheesta, helluntailaisuus, ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

    • Anonyymi

      Lakihenkisyysähän olisi harhaoppi. Jos kääntää Raamatusta jokaisen kiven, että löytää sieltä kaikenlaisia käskyjä minä päivänä saa tehdä töitä ja milloin ei. Ei niin pääse Jumalan valtakuntaan eikä Jeesuksen omaksi.

    • Anonyymi

      Ihminen ei yleisesti ottaen ole helluntailainen. Aika harva ihminen on. Suorastaan häviävän pieni.

    • Anonyymi

      Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

    • Anonyymi

      Oikeastaan asian voi katsoa luontokirjasta. Sen millainen on kiimainen kojootti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe