Poliittisessa ympyrässä vastakohdat muistuttavat toisiaan ja kommunismissa johtajia kohdellaan kuin kuninkaallisia.
Pohjois-Koreassa johtajan rooli on periytynyt sukupolvelta toiselle kuninkaallisten tapaan ja heitä kohdellaan ironisesti kuin puolijumalia vaikka yhteiskunnan itsensä odotetaan olevan ateistinen. Heistä ollaan myös viljelty vastaavia superihmismyyttejä.
Kyllä Stalininkin kasvot painettiin joka paikkaan myös Neuvostoliitossa ja Suomestakin löytyi eri kaupungeista Lenin. Viimeinen Lenin-patsas poistettiin tämän maan julkiselta paikalta vasta lähihistoriassa.
Sitten oli vielä Nicolae Ceaușescu Romaniassa ja Mao Zedong Kiinassa.
Mistä ihmeestä tällainen henkilökulttien ja -palvonnan ilmaantuminen johtuu kommunismin saralla vaikka ideana on jakaa kaikki tasan?
En täysin ymmärrä miksi kommunismiin liittyy erittäin vahva henkilökultti?
3
1053
Vastaukset
- Anonyymi
Kommunismin keksijät melkein kopioivat Raamatun, vaihtoivat vain Jumalan puoluejohtajaksi !! Siten puoluejohtaja oli Jumala !!kristinusko ja jumala kiellettiin !! , Nykyään kommunismi on demokroitunut joitain maita lukuunottamatta !!
- Anonyymi
Kun kaikkien pitää olla samaa mieltä, vaikka jokaisella on omakin, niin..!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937838
- 403752
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021886- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321053Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281003Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10750Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749