Jeesuksen paluun tarkin laskelma

Anonyymi-ap

JEESUKSEN PALUUN LASKELMAT VII

TARKIN LASKELMA: TAPAHTUMA

Tarkin laskelma on kuitenkin tapahtuma, joka juuri edeltää seurakunnan ylösottoa. Daniel 9:27 kertoo tapahtuman Jerusalemin valerauhan vahvistus. Antikristus ilmestyy (2 Tess 2:4) vahvistamaan valerauhaa yhdessä monien kanssa (Dan 9:27). Muiden laskelmien perusteella tapahtuma-aika olisi tammihelmikuu nähtävästi talvella 2026. Milloin Jerusalemin valerauha tuleekin, seurakunta temmataan yläilmoihin pian sen jälkeen. Silloin kun pimeimmät sanovat nyt on rauha ja turvallisuus (1 Tess 5:3). Yhtä päivämäärää ei voida tietää vain ajankohta valerauhan ylistämisen aikana.

OIKEAN ENNETAPAHTUMAN LÖYTÄMINEN

Raamattu ei tyydy esittämään vain laskelmia vaan kertoo myös ylösottoa edeltäviä tapahtumia. Varmoja tapahtumia ovat viimeisen suuren antikristuksen tulo ja ilmestyminen vahvistamaan Jerusalemin valerauhaa yhdessä monien kanssa. (2 Tess 2:4, Dan 9:27). Tuleva Lähi-Idän rauhansopimus ja uskovien katoaminen-kirjani ilmestyi jo vuonna 1986. Jerusalemista sovittaessa Jeesus saapuu pilviin-teos ilmestyi 1995. Kenelläkään muulla ei liene selitysteoksia oikealla toteutuvalla otsikolla. Minulta löytyy samasta asiasta kolmaskin selitysteos "Palestiina maan päälle ja seurakunta yläilmoihin".

"Palestiina maan päälle ja seurakunta yläilmohin" ilmestyi 2019, mutta aiheesta kirjoitin ennaltatietävästi jo vuonna 2000. Siitä aiheesta skeptikko Otto J. Mäkelä pilkkasi jo vuonna 2000: "Palestiinalaisten kansallisneuvosto julistaa palestiinalaisvaltion istunnossaan Gazassa 15. marraskuuta, sanoi PLO:n johtoon kuuluvan kansallisneuvoston varapuhemies. Jos siis Arafat julistaa Palestiinan, Veijonen julistaa: Seurakunta lähtee!" Niin todellakin julistaa, mutta Palestiina ei tule ennenkuin myös Jerusalemin valerauha. Veijonenhan nämä tietää, turha uskoa skeptikoiden ja palestiinalaisten puheisiin! http://veijonen.fi

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikäli, vastoin Jeesuksen omia opetuksia, alkaisin esittää arvioitani, ihan tiettyihin laskelmiin perustuen, niin sanoisin, että mahd. n. ensi Vapun ja Joulun (2023) välisellä ajanjaksolla saattaa alkaa tapahtua.

      Asian voisi ehkä hiukan aikaistaakin: ehkä jo ensi helatorstaista lähtien...?

      Mihin perustan oletukseni, en kerro, etten levittäisi mahd. harhaoppia, eli eksyttäisi.

      Ellei tuo juuri ilmaantumassa oleva pyrstötähti Vihreä kuula sitten "tempaise" meitä matkaansa...?

      Sanotaan näin, että "tämä kaikki on vain minun mielikuvitustani".

      Älkää eksykö. 📖

      Ollaan valmiina, joka hetki. Alkaa mahd. jo pitää kiirettä.

      ✨Nyt asiat kuntoon Taivaan Isän kanssa!

      Synnintuntoa, katumusta ja uskoa evankeliumiin.✨

    • Anonyymi

      Aloittaja hyvä. Miksi toiset pelkkää rienausta?

      • Anonyymi

        >>Miksi toiset pelkkää rienausta?<<

        Kadotettu sielu, haureuden, ym. saastaisuuden henkivalloissaan siinä vain jatkaa omana itsenään. Ilmeisesti yksi ja sama ikaalilainen, vanhempi pedofiili, joka saastaisine puheineen riekkuu useilla eri foorumeilla.

        Tein hänestä jo eilen ilmoituksen ylläpidolle, mutta Suomi24:n omistajat ilmeisesti katsovat tällaisen, toisten uskonrauhan häirinnän, olevan "heidän sääntöjensä mukaista".

        Ei kannata välittää tuosta riivatusta. Riivaajat tulevat aina sinne, missä puhdasta Jumalan sanaa ja armoa julistetaan ja jonka ulkopuolelle he itse ovat valinneet jäädä.

        Nyt jaetaan jyvät akanoista, hyvät ja tyhmät neitsyet omiin karsinoihinsa. Jos joku tyhmiin kuuluva haluaisi pelastua, hän voi itse aivan vapaasti mennä esim. johonkin kirkkoon etsimään itselleen öljyä, viisailla kun on jo lampuissaan öljynsä omiksi tarpeikseen ja huuto kuulu jo: "Jeesus tulee!" Tätä tuo riivattu kuitenkin jatketusti pilkkaa.

        Ei kuulu meille. Jatkakaamme... ei keskustella enempää hänestä.
        Kukin antaa tukensa sille hengelle / henkivallalle, joka hänessä itsessä vaikuttaa.

        Jeesus On Herra. ✨


    • Anonyymi

      Roskiin tuommoiset spekulaatiot. Jeesuksen tuloa ei pysty laskemaan.

      • Anonyymi

        Tarkkaa aikaa ei pystykään jo ihan Jeesuksen omiin sanoihin perustuen.

        Ja jos itse haluaisikin spekuloida, niin parempi vain yleisesti varoitella / lohdutella muita ihmisiä. Muttei alkaa levittää "tarkkoja oletuksia", kuten helluntailaisilla on aina tapana ollut ja itseenikin nuo pelot istutettiin jo varhaislapsuudessa ja ne johtivat moniin pelkojen ohjaamiin valintoihin.

        Tässä yksi helluntaiuskonnon-uhriutumiseni syistä. Syitä on kyllä muitakin.

        Jeesus Itse kuitenkin kertoi joitakin merkkejä, joista uskovat voivat päätellä tuon hetken mahd. piankin koittavan.

        Ap.t. 1:1-9 📖
        1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
        2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
        3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.

        4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."

        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, !!!!!
        (Tämän lauseen voi katsoa koskevan yleensäkin, lähinnä kaikkea sitä, mikä lähtee Jumalasta)

        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.

        Jatkuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkkaa aikaa ei pystykään jo ihan Jeesuksen omiin sanoihin perustuen.

        Ja jos itse haluaisikin spekuloida, niin parempi vain yleisesti varoitella / lohdutella muita ihmisiä. Muttei alkaa levittää "tarkkoja oletuksia", kuten helluntailaisilla on aina tapana ollut ja itseenikin nuo pelot istutettiin jo varhaislapsuudessa ja ne johtivat moniin pelkojen ohjaamiin valintoihin.

        Tässä yksi helluntaiuskonnon-uhriutumiseni syistä. Syitä on kyllä muitakin.

        Jeesus Itse kuitenkin kertoi joitakin merkkejä, joista uskovat voivat päätellä tuon hetken mahd. piankin koittavan.

        Ap.t. 1:1-9 📖
        1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
        2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
        3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.

        4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."

        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, !!!!!
        (Tämän lauseen voi katsoa koskevan yleensäkin, lähinnä kaikkea sitä, mikä lähtee Jumalasta)

        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.

        Jatkuu...

        ... Jatkuu:

        Matteus 24: 1-44 📖
        1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."

        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"

        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu. !!!!!
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.

        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!

        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

        23 Jos SILLOIN joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. !!!!!
        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja SILLOIN Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. !!!!!

        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on LÄHELLÄ.
        33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, OVEN EDESSÄ.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

        36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin. !!!!! ✨

        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

        40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. !!!!!

        43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
        44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, JONA ETTE LUULE, Ihmisen Poika tulee.

        Jatkuu....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... Jatkuu:

        Matteus 24: 1-44 📖
        1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."

        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"

        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu. !!!!!
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.

        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!

        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

        23 Jos SILLOIN joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. !!!!!
        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja SILLOIN Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. !!!!!

        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on LÄHELLÄ.
        33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, OVEN EDESSÄ.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

        36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin. !!!!! ✨

        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

        40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. !!!!!

        43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
        44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, JONA ETTE LUULE, Ihmisen Poika tulee.

        Jatkuu....

        .... Jatkuu:

        Matteus 24: 45-51 📖
        45 Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
        46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
        47 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.

        48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
        49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
        50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
        51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... Jatkuu:

        Matteus 24: 1-44 📖
        1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."

        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"

        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu. !!!!!
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.

        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!

        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

        23 Jos SILLOIN joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. !!!!!
        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja SILLOIN Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. !!!!!

        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on LÄHELLÄ.
        33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, OVEN EDESSÄ.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

        36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin. !!!!! ✨

        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

        40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. !!!!!

        43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
        44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, JONA ETTE LUULE, Ihmisen Poika tulee.

        Jatkuu....

        Matteus 24: 15-19 jakeet saattaisivat kuvata ydinsotaa, -iskua (pommia, ohjusta...).

        Mutta, jos ydinpommia, niin miksi paeta vuorille? Eikö maan alle?
        Ehkä tuo kuvaakin jotain muuta? Mitä?

        Tämä sukupolvi ei katoa, tarkoittaa siis tätä sukupolvea, jonka aikana tämä kaikki tapahtuu.

        JOS Israelin valtio olisi tuo "viikunapuu", niin tuo valtiohan sai itsenäisyyden vuonna 1948, länsimaista kalenteria. Siitä "sukupolvi" = 70-80 vuotta... 2028.

        Mutta, älkäämme hätääntykö, vaan olkaamme tyyniä ja rauhallisia ja toimikaamme ajatuksella ja viisaasti. 🙂

        Johanneksen evankeliumi 1:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh.+1:1&rnd=1674216495727

        Ilmestyskirja 1:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm.+1:1&rnd=1674216532140

        Psalmi 1:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps.+1:1&rnd=1674216573299
        🔥


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteus 24: 15-19 jakeet saattaisivat kuvata ydinsotaa, -iskua (pommia, ohjusta...).

        Mutta, jos ydinpommia, niin miksi paeta vuorille? Eikö maan alle?
        Ehkä tuo kuvaakin jotain muuta? Mitä?

        Tämä sukupolvi ei katoa, tarkoittaa siis tätä sukupolvea, jonka aikana tämä kaikki tapahtuu.

        JOS Israelin valtio olisi tuo "viikunapuu", niin tuo valtiohan sai itsenäisyyden vuonna 1948, länsimaista kalenteria. Siitä "sukupolvi" = 70-80 vuotta... 2028.

        Mutta, älkäämme hätääntykö, vaan olkaamme tyyniä ja rauhallisia ja toimikaamme ajatuksella ja viisaasti. 🙂

        Johanneksen evankeliumi 1:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1674216495727

        Ilmestyskirja 1:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 1:1&rnd=1674216532140

        Psalmi 1:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps. 1:1&rnd=1674216573299
        🔥

        Alison Krauss - I'll fly away 🎵 🦅 ✨
        https://www.youtube.com/watch?v=1BPoMIQHwpo

        >>Some glad morning when this life is over
        I'll fly away
        To a home on God's celestial shore
        I'll fly away
        I'll fly away, oh, Glory
        I'll fly away
        When I die, Hallelujah, by and by
        I'll fly away
        Just a few more weary days and then
        I'll fly away
        To a land where joy shall never end
        I'll fly away
        I'll fly away, oh, Glory
        I'll fly away
        When I die, Hallelujah, by and by
        I'll fly away
        Yeah, when I die, Hallelujah, by and by
        I'll fly away<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteus 24: 15-19 jakeet saattaisivat kuvata ydinsotaa, -iskua (pommia, ohjusta...).

        Mutta, jos ydinpommia, niin miksi paeta vuorille? Eikö maan alle?
        Ehkä tuo kuvaakin jotain muuta? Mitä?

        Tämä sukupolvi ei katoa, tarkoittaa siis tätä sukupolvea, jonka aikana tämä kaikki tapahtuu.

        JOS Israelin valtio olisi tuo "viikunapuu", niin tuo valtiohan sai itsenäisyyden vuonna 1948, länsimaista kalenteria. Siitä "sukupolvi" = 70-80 vuotta... 2028.

        Mutta, älkäämme hätääntykö, vaan olkaamme tyyniä ja rauhallisia ja toimikaamme ajatuksella ja viisaasti. 🙂

        Johanneksen evankeliumi 1:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1674216495727

        Ilmestyskirja 1:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 1:1&rnd=1674216532140

        Psalmi 1:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps. 1:1&rnd=1674216573299
        🔥

        Nuo jakeet Matt. 24: 15-22 ilmeisesti kuvaavat tiettyä TILANNETTA, josta Jeesus varoittaa: yhtään taakseen katsomatta pakenemaan välittömästi! Vaara on siis jopa sekunneista kiinni.

        Kyseessä on siis jokin sellainen UHKA, että on paettava siitä ikäänkuin kauas "näkymättömiin", etäälle...? Ehkä jonkinlainen paikannin, paikannukseen liittyvä?

        Emme ehkä tiedä mikä se on, mutta se on kysymättä otettava todesta. Kyseessä saattaisi olla esim. valtava tsunami, tämä selittäisi miksi olisi paettava korkeille paikoille.

        Tuo alla mainittu "hävityksen kauhistus" jollain tavoin aiheuttaa / saa sen aikaan...

        Matt. 24: 15-16 📖
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille; ...

        ✨ MIKÄ on tuo profeetta Danielin mainitsema "hävityksen kauhistus pyhässä paikassa"?

        Vai onko se "KUKA"? On aika helppoa viitata tässä Antikristukseen / muuhun Raamatun viittaamaan henkilöön.

        Kyseessä voi siltikin olla "MIKÄ", eli aineellinen "esine", tai muutoin tuhovoimainen "ASIA".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo jakeet Matt. 24: 15-22 ilmeisesti kuvaavat tiettyä TILANNETTA, josta Jeesus varoittaa: yhtään taakseen katsomatta pakenemaan välittömästi! Vaara on siis jopa sekunneista kiinni.

        Kyseessä on siis jokin sellainen UHKA, että on paettava siitä ikäänkuin kauas "näkymättömiin", etäälle...? Ehkä jonkinlainen paikannin, paikannukseen liittyvä?

        Emme ehkä tiedä mikä se on, mutta se on kysymättä otettava todesta. Kyseessä saattaisi olla esim. valtava tsunami, tämä selittäisi miksi olisi paettava korkeille paikoille.

        Tuo alla mainittu "hävityksen kauhistus" jollain tavoin aiheuttaa / saa sen aikaan...

        Matt. 24: 15-16 📖
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille; ...

        ✨ MIKÄ on tuo profeetta Danielin mainitsema "hävityksen kauhistus pyhässä paikassa"?

        Vai onko se "KUKA"? On aika helppoa viitata tässä Antikristukseen / muuhun Raamatun viittaamaan henkilöön.

        Kyseessä voi siltikin olla "MIKÄ", eli aineellinen "esine", tai muutoin tuhovoimainen "ASIA".

        Aloituksessa Veijonen viittaa "Jerusalemin valerauhaan".

        Noinhan tietysti saattaa olla.
        Mutta saattaa olla ihan jotain muutakin.

        Ei kannata lukkiutua näkemään vain jonkin, yhden, oletetun asian, sillä tuo "hävityksen kauhistus pyhällä paikalla" voi olla ihan mitä muutakin tahansa.

        Se voisi myös olla esim. varsin mojova pommi Jerusalemin Temppelivuorella.

        Kannattaa pitää aistit avoimina. Ja tietty: ylläpitää rauhallista rukouselämäänsä. Ei Jumala meitä meidän "monisanaisuutemme vuoksi" kuule. Kielillärukouksessa Pyhä Henki saa mahdollisuuden toimia hengessämme, salaisesti, puhdistaa meitä ja vahvistaa uskoamme.

        Viisaidenkin Neitsyiden mahd. hyvinkin puhtaista lampuista ei ole mitään hyötyä, jos niistä puuttuu se tärkein: Tuli. 🔥


    • Anonyymi

      Kyllä sen varmaan naamasta näkee milloin hän on tulollaan.
      Toivottavasti et anna laskea sisään.

    • Anonyymi

      Maatuneitten muistopäivä?
      Miksi ennustella moista sen enempää teen kuin raamatunkaan lehdistä. Jos tapahtuma on jotenkin merkittävä niin asianosainen varmasti pitää tiedotustilaisuuden ajoissa.

    • Anonyymi

      Toivottavasti jesse tulee pian, enstöikseen vois muuttaa töölönlahden veden viiniksi voitas kaikki koussikalla täyttää kanisterit täyteen.

      • Anonyymi

        Ketju käsittelee nk. Ensimmäistä Ylösnousemusta, josta helluntailaiset käyttävät itsekeksimääñsä termiä "Tempaus. Tällä viitataan tuohonn ylösnousemus-tapahtumaan, jossa Jeesuksen omat uskovat, aiemmin uskossa kuolleet sekä myös vielä elossa olevat, "temmataan ylös pilviin".

        Jesse ei siis, vielä tässä vaiheessa, tule maan päälle, mutta kaikki ihmiset näkevät Hänet: enkeliarmeijoineen ylhäällä taivaalla, sekä näkevät miljoonien uskovien nousevan ylös Hänen luokseen.

        Tuolloin vielä ei Jesse siis ehdi muuttamaan Suomenlahtea juomakelpoiseksi, käyneeksi rypälemehuksi, ei kävelemään vetten päällä, parantamaan spitaalisia, mutta kuolleiden herätys juuri tuolla ylösnousemushetkellä on Hänen eräs päätehtävistään: Yhtäkkiä alkaa maa täristä ehkä sinunkin jalkojesi alla, mullat siirtyillä ja muutamat luurangot saada lihaa luittensa päälle, kauniit juhlakaavut ylleen ja kohota ylös taivaalle!

        Jos luovuttaisit koko elämäsi Jumalan tahdon alle, uskoisit evankeliumin sanoman, niin sinäkin voisit olla mukana tuossa juhlakutsussa!

        Tee ikuisen elämäsi kannalta sen tärkein päätös: ala pian ottaa selvää näistä asioista!

        Tuolla edellä on linkkejä muutamiin Raamatun kirjoihin, joista olisi hyvä aloittaa. 🙂


    • Anonyymi

      Veijonen aloituksessaan laittaa kyllä esiin raamatunkohtia, mutta ainakaan itse en näe tuolla, esim. Dan. 9:27 puhuttavan mistään valerauhasta.

      Danielin kirja 9: 18-27 📖
      18 Minun Jumalani, kallista korvasi ja kuule, avaa silmäsi ja katso meidän hävitystämme ja SITÄ KAUPUNKIA, joka on otettu sinun nimiisi; sillä me annamme rukouksiemme langeta sinun eteesi, emme omaan vanhurskauteemme, vaan sinun suureen armoosi luottaen. (= Jerusalem?)

      19 Herra, kuule, Herra, anna anteeksi, Herra, huomaa ja tee tekosi itsesi tähden, älä viivyttele, minun Jumalani; sillä sinun kaupunkisi ja sinun kansasi ovat sinun nimiisi otetut."

      20 Ja vielä minä puhuin ja rukoilin ja tunnustin syntini ja kansani Israelin synnit ja annoin rukoukseni langeta Herran, Jumalani, eteen minun Jumalani pyhän vuoren puolesta.
      21 Ja kun minä vielä puhuin rukouksessa, tuli se mies, Gabriel, jonka minä olin nähnyt ennen näyssä, kiiruusti kiitäen minun tyköni ehtoouhrin aikana. (Enkeli Gabriel)

      22 Ja hän opetti minua, puhui minulle ja sanoi: "Daniel, nyt minä olen lähtenyt neuvomaan sinua ymmärrykseen.
      23 Kun sinä aloit rukoilla, lähti liikkeelle sana, ja minä olen tullut sitä ilmoittamaan; sillä sinä olet otollinen. Käsitä siis se sana ja ymmärrä näky.

      24 Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; silloin luopumus päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan, ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkeinpyhin voidellaan. (Jeesus ja Hänen sovitustyönsä? / Jeesuksen paluu maan päälle ja 1000-vuotinen valtakunta?)

      25 Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, voideltuun, ruhtinaaseen, asti, on kuluva seitsemän vuosiviikkoa; ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa, niin se jälleen rakennetaan toreinensa ja vallihautoinensa, mutta keskellä ahtaita aikoja. (1948 -> Jeesuksen paluu = "7 vuosiviikkoa"?)

      26 Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään. Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta hän itse saa loppunsa tulvassa. Ja loppuun asti on oleva sota: hävitys on säädetty.
      27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."

      - Kuinka pitkä aika juutalaisessa uskonnossa on "vuosiviikko"?
      - En näe tuossa edellä mitään mainintaa mistään valerauhasta.

      2. Tess. 2: 1-4 📖
      1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
      2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.

      3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
      4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

      Jakeissa 3 ja 4 mainitaan nk. Antikristus. Vaikkakin "antikristuksen hengessä" on ilmestynyt lukuisia eri henkilöitä, tässä tarkoitetaan tuota, nk. Pääjehua, itse pää-antikristusta.

      Mitä voimme UT:n eri kohdista tietää / päätellä tuosta henkilöstä? Hän on:
      - Juutalainen.
      - Avoimesti saatananpalvoja, mutta koko maailma ei tätä heti tajua.
      - Hän on nk. maailman silmissä erittäin suosittu. "Hyvä jätkä", idoli.
      - Hän on alusta asti avoimen antikristitty: vainoaa, vangitsee, kiduttaa, tapattaa kristittyjä.

      - Hän on valehtelija, talousrikollinen, seksuaalirikollinen (mm. pedofiili), huijari.
      - Hän toimii laittomuuden, eli eri rikollisin keinoin.
      - Jumalattomien eräässä nk. "raamatussa", = korttipakassa, häntä edustaa "Jokeri" = koomikko, klovni, kuninkaiden mielistelijä, monikasvoinen, naamioitu viihdyttäjä, kuitenkin heitä pilkkaava.

      - Totuus hänestä, hänen erittäin julmasta olemuksestaan, alkaa laajemmin paljastua hänen valtansa n. puoli välissä (n. 3,5 vuotta valtaannousunsa jälkeen).
      - Hän tietyllä tavoin "johtaa" näitä aikansa tapahtumia.
      - Hän esiintyy rauhan ihmisenä, mutta kuitenkin sotii.

      - Hän, tuo hymyilevä "sankari", ei ensisilmäyksellä nk. "näytä kauhealta antikristukselta"!
      - Kaiketi hän sitten jossain vaiheessa julistautuu jopa itse jumalaksi!
      - Ym.
      *

    • Anonyymi

      >>Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.<<

      Suomi24 ylläpidon mukaan Samuli Sirenin ja Betania-srk:n kitarakuoron esitys "Kautta kärsimysten voittoon" oli "sääntöjen vastaista".

      Ylläpito toimi nopeasti! Ei ehtinyt laulu olla näkyvillä kuin pari minuuttia, niin lähti!

      • Anonyymi

        Tätä laulua ei Ak:n 24/7-palvojat suvainneet, osui kai Perkelettä suoraan nilkkaan?

        >>Samuli Siren, Valtter Luoto ja Kouvolan Betania-srk:n kitarakuoro - Kautta
        kärsimysten voittoon:

        https://www.youtube.com/watch?v=7rlFOPJeQNg

        🌿👑🔥🎵🕊✨<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä laulua ei Ak:n 24/7-palvojat suvainneet, osui kai Perkelettä suoraan nilkkaan?

        >>Samuli Siren, Valtter Luoto ja Kouvolan Betania-srk:n kitarakuoro - Kautta
        kärsimysten voittoon:

        https://www.youtube.com/watch?v=7rlFOPJeQNg

        🌿👑🔥🎵🕊✨<<

        Kautta kärsimysten voittoon Käy myös kristikunnan tie. Kulkemaansa tietä Herra Palvelijansakin vie. Taivaan valtakunnan siemen Kyynelpeltoon kylvetään, Mutta siemen, kun se kuolee, Nouseva on elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kautta kärsimysten voittoon Käy myös kristikunnan tie. Kulkemaansa tietä Herra Palvelijansakin vie. Taivaan valtakunnan siemen Kyynelpeltoon kylvetään, Mutta siemen, kun se kuolee, Nouseva on elämään.

        Jeesuksen voitosta kerro,
        syömmeeni että se soi.
        Hänestä laulusi laula,
        kaunein, mi sointua voi,
        laulu, min enkelit yössä
        kaiutti paimenille:
        kunnia Luojalle olkoon,
        vapahdus syntisille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen voitosta kerro,
        syömmeeni että se soi.
        Hänestä laulusi laula,
        kaunein, mi sointua voi,
        laulu, min enkelit yössä
        kaiutti paimenille:
        kunnia Luojalle olkoon,
        vapahdus syntisille!

        Nämä laulut edustavat sitä alkuperäistä, aitoa helluntailaisuutta, ja johon uskoon itsekin nuorena tulin.

        Täällä kun jotkut pilkkaavat upotuskastetta, niin tuolloinen upotuskasteeni oli ainoa kaste, jonka olen koskaan saanut. Vaikka sittemmin erosinkin helluntailaisista ja liityin ev.lut.kirkkoon, minua ei siellä uudelleen kastettu.

        Muistan kyllä nuo kaukaiset fiilikseni kun menin kasteelle. Se tapahtui nimenomaan tuossa "Kautta kärsimysten voittoon"-hengessä. Se oli yhdessä Jeesuksen kanssa kuolemaan astumista, kuin samalla myös ylösnousemusta. 🌊✨


    • Anonyymi

      Danielin kirjan profetia on helppo ymmärtää. Kahteen tuhanteen vuoteen ei ole uhrattu Mooseksen lain mukaisia eläin-ja ruokauhreja. Voidaan sanoa teurasuhrin ja ruokauhrin olleen lakkautetun koko viimeisten päivien ajan.
      Absurdia ylipäätään meuhkata 3,5 vuodessa, jolloin ei uhreja toimiteta.
      Evankeliumin sanoma on: ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista". Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
      Jos joku aloittaa lain mukaiset uhritoimitukset uudelleen, niin hän kieltää Jeesuksen uhrin ja tallaa jalkoihin Jumalan Pojan. Jumala ilmoittaa selkeästi: "uhria synnin edestä enää tarvita".
      Jeesus lopetti yhdellä ainoalla, täydellisellä uhrilla eläinten uhraamiset. Danielin profetia kertoo: Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
      "And he shall confirm a covenant" Jeesus vahvisti uuden liiton omalla verellään. "in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease" Jeesu kuoli keskellä sekä viikkoa että vuosiviikkoa. Jeesuksen maanpäällinen palvelustehtävä kesti kolme ja puoli vuotta. "and in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease" Jeesus kuoli keskellä viikkoa. Keskiviikosta uutislyhteen heilutukseen, lauantai-iltaan, on kolme päivää ja kolme yötä. Jeesus nousi esikoisena kuoloon nukkuneista. "hän toimittakoon sen lyhteen heilutuksen Herran edessä, että hänen mielisuosionsa tulisi teidän osaksenne; sapatin jälkeisenä päivänä pappi toimittakoon sen heilutuksen".
      Myös Jeesuksen mainitsema hävityksen kauhistus on jo tapahtunut:
      Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon. Hävityksen kauhistus oli merkki vuorille paon ajankohdasta. Siis vuorille pako on jo tapahtunut, siis myös hävityksen kauhistus on toteutunut temppelin tuhoamisen yhteydessä.
      Myös Danielin mainitsema hoviteltta-profetia on toteutunut.
      Jos pitää antikristusta koko Raamatun kaikkein tärkeimpänä olentona ja pyöriin antikristuksen ympärillä, niin taatusti eivät profetiat avaudu. Sillä Sana sanoo: Jerusalemin asukkaat ja heidän hallitusmiehensä eivät Jeesusta tunteneet. Antikristuksen ja temppelin odottajat eivät tunne Jeesusta.

      • Anonyymi

        Noin itsekin enimmillään näen tuon Danielin kirjan kuvauksen: Jeesuksen henkilön sekä Hänen sovitustyönsä.

        En kylläkään ole mikään erityinen "raamatunopettaja", enkä profetioiden tulkitsija, vaan ihan yksinkertaisessa uskossani oleva, joka vain ilmaisen sitä, kuinka omassa hengessäni näitä asioita ymmärrän ja koen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin itsekin enimmillään näen tuon Danielin kirjan kuvauksen: Jeesuksen henkilön sekä Hänen sovitustyönsä.

        En kylläkään ole mikään erityinen "raamatunopettaja", enkä profetioiden tulkitsija, vaan ihan yksinkertaisessa uskossani oleva, joka vain ilmaisen sitä, kuinka omassa hengessäni näitä asioita ymmärrän ja koen.

        Jeesus itse sanoi edeltä nähden: Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon- Toisin sanoen Jeesus ja Daniel tarkoittivat samaa pyhää paikkaa eli temppeliä.
        Matteuksen evankeliumista selviää, mistä temppelistä Jeesus puhui: hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        Siis sekä Daniel että Jeesus puhuivat temppelistä, joka oli olemassa Jeesuksen aikaan ja jota opetuslapset näyttivät Jeesukselle.
        Suurin osa Danielin kirjan profetioita on jo käynyt toteen. Esimerkikisi Jeesuksen Sanat: Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Daniel:
        Ja väkevä on hänen voimansa, vaikka ei tosin hänen omasta voimastaan,


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aloitus on tyhjänpäiväistä höpinää, jolla ei ole mitään Raamatun pohjaa.

      • Anonyymi

        Maailmassa on monenmoista höpinää.
        Mutta vielä ei ole viimeinen kukko kiekaissut, että mikä sitten lopultakin oli totuus.

        Kannattaa ottaa monenlaisia näkökantoja huomioon, kunhan pysyy Raamatun kertomissa, tarkoissa tosiasioissa. Ja on silmät ja korvat tarkkoina.

        On hyvä "tuntea = tiedostaa antikristus" ja hänen olemuksensa pääpiirteittäin teoreettisesti, mutta vielä tärkeämpää on tunnistaa hänet, jos / kun tämä ihan lehtikuviin ja internettiin sattuisi ilmaantumaan.Ettei sitten niinku "eksy" väärälle puolelle. Hän ei välttämättä ole ulkoisesti "komea", tumma ja tulinen, jolla pienet, sarventyngät päälaellaan...

        Hän on kuitenkin henkilö, jolla
        a) yllättävä, etenkin jumalattoman maailman nk. kansansuosio.

        ✨ Mutta itse aloitushan käsittelee nk. Ensimmäistä Ylösnousemusta, eli "Tempausta".

        Tuota ylösnousemusta seuraa Taivaissa pidettävä (mahd. 3,5 - 7-vuotinen), nk. Karitsan Hääjuhla, vasta tämän jälkeen Jeesus, yhdessä pyhien kanssa palaa takaisin maan päälle, hallitsemaan maata 1000 vuoden ajaksi.

        Olen joskus tuuminut, että onko tänne maan päälle pakko tulla takaisin, jos siellä Taivaan Valtakunnassa on jo hyvä olla, oma mökki jossain syrjässä ja pieni puutarhatilkku....? No, jos on pakko, niin apus mulle hirsitalo jostain Laatokan takamailta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa on monenmoista höpinää.
        Mutta vielä ei ole viimeinen kukko kiekaissut, että mikä sitten lopultakin oli totuus.

        Kannattaa ottaa monenlaisia näkökantoja huomioon, kunhan pysyy Raamatun kertomissa, tarkoissa tosiasioissa. Ja on silmät ja korvat tarkkoina.

        On hyvä "tuntea = tiedostaa antikristus" ja hänen olemuksensa pääpiirteittäin teoreettisesti, mutta vielä tärkeämpää on tunnistaa hänet, jos / kun tämä ihan lehtikuviin ja internettiin sattuisi ilmaantumaan.Ettei sitten niinku "eksy" väärälle puolelle. Hän ei välttämättä ole ulkoisesti "komea", tumma ja tulinen, jolla pienet, sarventyngät päälaellaan...

        Hän on kuitenkin henkilö, jolla
        a) yllättävä, etenkin jumalattoman maailman nk. kansansuosio.

        ✨ Mutta itse aloitushan käsittelee nk. Ensimmäistä Ylösnousemusta, eli "Tempausta".

        Tuota ylösnousemusta seuraa Taivaissa pidettävä (mahd. 3,5 - 7-vuotinen), nk. Karitsan Hääjuhla, vasta tämän jälkeen Jeesus, yhdessä pyhien kanssa palaa takaisin maan päälle, hallitsemaan maata 1000 vuoden ajaksi.

        Olen joskus tuuminut, että onko tänne maan päälle pakko tulla takaisin, jos siellä Taivaan Valtakunnassa on jo hyvä olla, oma mökki jossain syrjässä ja pieni puutarhatilkku....? No, jos on pakko, niin apus mulle hirsitalo jostain Laatokan takamailta!

        Aloittjan tavoin et edes tiedä mitä kolme ja puoli tarkoittaa Sanassa. Niin miksi pitäisi mennä sinun kanssasi rapakoon rypemään????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittjan tavoin et edes tiedä mitä kolme ja puoli tarkoittaa Sanassa. Niin miksi pitäisi mennä sinun kanssasi rapakoon rypemään????

        Sinä kabbalistina voit varmaankin "valaista" asiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kabbalistina voit varmaankin "valaista" asiaa?

        Tutkikaa itse!


    • Anonyymi

      VIIMEINEN SUURI HERÄTYS
      SIDOTTU YLÖSOTON AJAN ENNALTATIETÄMISEEN

      Haulla uutuuskirjat löytyi myös Kuva ja Sanan uutuudet. Päällimmäisenä Teijo-Kalevi Lusan teos "Ehtoosade". "MILLOIN MYÖHÄISSADE LANKEAA? Raamattu ennustaa, että ennen seurakunnan ylöstempausta ja ahdistuksen ajan alkamista maapallolta korjataan vielä valtava sielujen sato taivaan aittoihin. Tulossa on karismaattisen liikehdinnän viimeinen aalto ja ihmiskunnan historian suurin herätys! Joidenkin mukaan mitään lopun ajan herätystä ei tulekaan, vaan edessämme on pelkkää eksytystä ja luopumusta. Lue, mitä Raamattu todella opettaa.."

      Valitettavasti Raamatun opetusta asiasta ei löydä Teijo Lusankaan kirjasta vaan pitää katsoa mitä Harri Veijosen "Suomimorsian" sanoo. Sitähän voimme lukeakin maksutta netissä päivittäin osoitteessa http://veijonen.fi

      EHTOOSADE mitä Raamattu ja Harri Veijonen jo vuodesta 1986 alkaen ennustaa on ehdollinen sikäli, että se ei tavoita lainkaan Teijo Lusaa, Leo Melleriä eikä useimpia tämän Harri Veijosen tekstinkään lukijoita, koska he eivät usko sitä että seurakunnan ylösotto ennaltatiedetään juuri niin tarkasti kuin Harri Veijonen on opettanut. Viimeinen suuri herätys tavoittaa vain ja ainostaan ne henkilöt, jotka uskovat seurakunnan ylösotosta niinkuin Harri Veijonen kirjoitti!

      Suuri herätys EI OLE MAHDOLLINEN MISSÄÄN, missä ei tiedetä seurakunnan ylösoton tulevan kohta Jerusalemin valerauhan vahvistamisen jälkeen! Suuri lyhyt hysteerinen herätys kuin tuhatluvun vaihteessa, mutta tällä kertaa se ei ollut turha vaan koitui siinä mukana olleiden pelastukseksi. Kaikkien niiden, JOTKA TIESIVÄT YLÖSOTON AJAN valerauhan vahvistamisen jälkeen ja siksi olivat hysteerisesti heränneitä viimeisellä hetkellä! (Harri Veijonen 2006) http://veijonen.fi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe