Kovin on epärehtiä ja mielenterveydeltään epävakaata tuo poliisikunta Suomessa tämän sarjan perusteella. Nimihenkilö itse lainaa luvatta poliisipakettiautoa tavarakuljetukseen, ajaa kolarin ja peittelee jälkiään. Hän hermostuu keskellä yötä naapurin joulumuzakkiin niin että ampuu kiväärillä(!) pihakaiuttimen ja pihatontun, joiden takana tulilinjalla on vieläpä naapuritalon seinä! Vähemmästäkin on ihmisiä hyllytetty poliisihommista. Toisena yönä sama henkilö lyö varpaansa kaappikelloon ja päättää samantien pilkkoa ja polttaa sen pihallaan - yöllä ja keskellä omakotitaloaluetta! Ei kovin tasapainoista toimintaa?
Ja sitten on yhden toisen poliisietsivän poika, joka on hakeutunut ja päässyt poliisiksi, vaikka hänellä on selkeästi mielenterveydellisiä ongelmia ja kaikenlaista lääkitystä mielialaansa. Miten kukaan ei ole sitä huomannut, ja poliisi-isäkin tietysti peittelee poikansa jälkiä ja ongelmia.
Hautalehto-sarjan epävakaat poliisit
3
127
Vastaukset
- Anonyymi
Kai tässä yritään esittää, että ko. ammatti on joskus psyykkisesti aika raskas.
Joten on aika luonnollista, että poliisikunnassakin on ihmisiä, joilla joskus paineen alla vintti pimenee.
Pimenee, joko hetkellisesti. Tai sitten lopullisesti, jolloin joutuu lopettamaan uransa.
Kaikkien psyyke ei vaan kestä niitä paineita.
Ulkomaisissa, etenkin näissä Nordic noir sarjoissakin on myös nähty rikostutkijoilla ja poliiseilla jos jonkinlaisia ongelmia. En tiedä sitten, kuinka paljon eroaa toisistaan oikeat ja näiden tv-sarjojen poliisit. Onhan sitä kyllä kaikenlaista nähty. Ihmisiähän poliisitkin vain ovat.- Anonyymi
Ehkä näin, mutta helposti tulee vaikutelma, että näitä luonteenpiirteitä kirjoitetaan tarinoihin myös muka osoittamaan kuinka "kova jätkä" sankari on. Ja siis vivahteita hahmoon, ettei vaan olisi tylsä.
- Anonyymi
Elokuvat on elokuvia. Ei niillä ole mitään yhteyttä todellisuuteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745359Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 371639
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510