Ruotsi vasta nyt herännyt

Anonyymi-ap

7

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Parempi myöhään ku .. ..........

Jaakko Kulta

• Anonyymi

Ruotsi oli 40-luvulta lähtien varustautunut Venäjän agressioihin ja vielä huomattavasti paremmin kuin Suomi. Ruotsissa oli laajamittaista sotakaluston tuontantoa, satoja bunkkereita erilaisiin tarpeisiin, sotien jälkeen maailman 3. suurimmat ilmavoimat.
      Ruotsi rupesi purkamaan varustautumisiaan 1960-luvun lopulla ja voimallisemmin 70-luvulla. Sotilaallisen varustautumisen purkaminen kiihtyi 2020 saakka kunnes Ruotsi yllätettiin housut kintuissa. Ei ollut enää toimivaa ja uskottavaa puolustusta ja harva uskoi sellaisia enää tarvittavan. Ruotsissa harrastettin laajamittaista naureskelua maanpuolustuksen tarpeelle jo vuodesta 1981 "whiskey on the rocks"-tapauksen jälkeen. Puhuttiin laajasti budjetti-sukellusveneistä, jolla viitattiin siihen että Ruotsin puolustusvoimat tarvitsi uhkakuvia herätellääkseen poliitikkoja maata maanpuolustuksen tarpeeseen. Ajatuksen rientona oli että sukellusvene-havainnot palvelivat Ruotsin puolustusvoimien etua parempia määrärahoja vaatiessa.

• Anonyymi

Millä varaudut ydinpommi tuhoon? Katso Hirosiman tuhoja!

• Anonyymi

Ministereille ja kanistereille on luolapaikat varattuna.

• Anonyymi

Ruotsi on esittänyt hyvin rooliaan puolueettomana ja solidaarisena kansakunta unohtean, että se pakoili vastuunsa sodasta, mutta millä perusteella? Ei se säästynyt sodalta sen vuoksi, että se oli vahva, ei sen vuoksi, että siellä oli sinisiä silmiä vaan sen vuoksi, että Ruotsin valloituksesta Saksalle ei olisi olut mitään hyötyä. Se sai malminsa ja kaiken tarvitsemansa ihan sovinolla ilman, että tarvitsi uharata yhtää sotolasta miehitykseen jne.

Nyt tilanne on toinen. Jos Suomi liityy natoon ilman Ruotsia niin Venäjällä ei ole oikeastaan mitään muuta hyvää laajentumiskohdetta kuin Ruotsi jo pelkästään sotilaallisessa mielessä turvata Itämeren herruuss. Venäjälle Suomi on Ruotsin valloituksen jälkeen pelkkä myöhempi maiskuteltava namupala.

• Anonyymi

Hetikohta sotien loputtua Ruotsilla oli kuitenkin maailman 3. vahvimmat ilmavoimat. Ruotsilla oli sotavoimaa. Ruotsi myös petti puolueettomuutensa sallimalla Saksan Engelbrecht'in divisioonan siirtymisen Ruotsin läpi Suomeen ja sotimaan NL:ää vastaan. Tapaus juhannuskriisi. Yhtäältä sodan välttäminen on kaikkein viisainta "sotimista". Sodat välttämällä Ruotsi sai taloudellista etumatkaa jota esim Suomi ei ole koskaan pystynyt kuromaan umpeen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe