Älypuhelimesi seuraa sinua, mitä sitten?

Anonyymi-ap

Älypuhelin on taskussasi kulkeva vakoilulaite noin käytännössä. Sen mikrofoni tallentaa appsikehittäjille puheesi, kameara kuvaa luultavasti usein sinua salaa ja monissa appseissa on takaportit valmiina, tunnetuimpina Facebook, Whatsapp ja Instagram. Ja mitä sitten?
Jos elätte lain mukaan ja normaalisa siviilielämää niin elämänne ei kiinnosta oikeasti ketään. Kuka helvetti kiinnostuu koirankusetuslenkeistänne tai kuntosalilla huhkimisistanne tai kauppareissuistanne? Ei kukaan eikä mikään viranomainen! Mutta jos olet sattumalta terroristi tai muuten vain valtiolle haitallinen vaara ja uhka ympärilläsi oleville ihmisille niin sinua aivan varmasti seurataan ja se on ihan oikein! Muilla on oikeus turvallisuutee silläkin keinolla, että yhtä ihmistä vakoillaan, seurataan, varoitetaan kotikäynneillä jne.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muita merkittäviä vakoilijoita ovat Microsoft Windows, Google, Apple Os, Kaikki hakukoneet paitsi Duckduckgo, Läppärit, kameralliset pöytäkoneet... ja näitähän riittää vaikka kuinka ja pitkä lista. Edelleen mitä väliä, elämänne ei kiinnosta normaalisti ketään!

      • Anonyymi

        Alottajakin on vaarallinen terroristi ja uhka kansalliselle turvallisuudelle kun kertoo kaikille nämä asiat ja tietää niistä.

        Siispä seurantaan ja pehmeeseen koppiin kuntoutukseen yhteiskuntakelpoiseksi palatakseen takaisin normaaliin suomalaiseen tavalliseen elämään


    • Anonyymi

      Juu juu ja faktat on luonnollisesti myös esittää vai riittääkö se foliohattu?

      • Anonyymi

        Älypuhelinten vakoilumahdollisuuksista löytyy faktaa googlella tuhansia sivuja ja Edward Snowden paljasti älypuhelinten vaarat suoraan olematta foliohattu. Snowden joutui hylkäämään puhelimensa poistuessaan USA:sta jotta CIA ei pysyisi äijän perässä pakomatkalla.
        Foliohattuja tuntuu vaan pelottavan turhaan älypuhelimet, kun asia laitetaan oikeaan kontekstiinsa niin tavallisen ihmisen elämä ei kiinnosta ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älypuhelinten vakoilumahdollisuuksista löytyy faktaa googlella tuhansia sivuja ja Edward Snowden paljasti älypuhelinten vaarat suoraan olematta foliohattu. Snowden joutui hylkäämään puhelimensa poistuessaan USA:sta jotta CIA ei pysyisi äijän perässä pakomatkalla.
        Foliohattuja tuntuu vaan pelottavan turhaan älypuhelimet, kun asia laitetaan oikeaan kontekstiinsa niin tavallisen ihmisen elämä ei kiinnosta ketään.

        Jospa laittasit muutakin ku noita etsi itse juttuja.


    • Anonyymi

      Fuck the E.U...

    • Anonyymi

      Juuri näin, mulle yks lysti jos joku mua vakoilee. Olen ostanut tavarat ja ruokaa netistä vuosia, niin mun tiedotkin varmaa ympäri maailmaa, mut arvaa kiinnostaako? No ei vitussa.

    • Anonyymi

      äly puhelimen käyttäjältä viedään minuus, ostin juuri ensinmäisen äly puhelimen niin yön aikana tyhjä kone oli tupaten täynnä viihdettä joka itseä kiinosta pätkääkään, tuli mieleen neukkuliitto jossa ihmisten sanomalehti määrättiin mitä saatiin lukea,

      • Anonyymi

        Pakkoko sitä vehjettä on käyttää?
        Olen itse lopetellut aktiivisen työuran joten töihin en juuri puhelinta tarvitse.
        Puhelin nököttää useinmiten pöydällä tai takin taskussa.
        Päivittäinen käyttö on alle 4min.

        Otan puhelinmen soitan/vastaan ja laitan puhelimen pois, puhelin ei hallitse minua.


      • Anonyymi

        Jep!!! Juuri tämä. Mitä sitten valehdellaan jos täällä on sama meno kuin Pohjois- Koreassa. Kuka määrittää sen" haitallisen" ihmisen ja oikeuttaa tavallisen ihmisen kiusaamisen! Sairas on ihmisen pää, anna ihmisten olla rauhassa ja keskity sitten torjumaan niitä oikeita terrori juttuja!!! Miksi et ole niitä saanut Tahvo estettyä!!! Miksi et saa pahoinpitelyjä kadulla vitun vaarallisia ihmisiä seuraava aivokääpiö estettyä!!!! Miksi hirveitä asioita tapahtuu, miksi et saa niitä estettyä ääliö? Minä kerron miksi, koska keskityt vainoamaan ja kiusaamaan tavallisia ihmisiä jotka omassa kierossa älyn kadottamassa päässäsi käännät vaaralliseksi ihmiseksi, arvosteliko sinun tapaa toimia, kyseenalaistiko sinun moraalia ja sinulla pimahti?!?! Olet niin itseriittoinen että kaikki jotka uskaltavat sanoa mielipiteensä tai pitää puolia on vaarallisia ihmisiä!! Hakeudu itse niihin hoitoihin joihin muita kehotat hakeutua niin näet muutakin kuin oman egosi! Olet rikollinen joka kiusaa ja stalkkaa toisia ilman mitään oikeita perusteluja. Tietenkin sinä roisto et sitä voi myöntää, haista vittu!


    • Anonyymi

      Korttimaksamisella täydennät seurannassaolemistasi.

      • Anonyymi

        Menemiset eli paikat selviää kännyseurannalla mutta ostosten sisältö on arvokas täydennys tietokoneille tallentuvaan dataan.


    • Anonyymi

      "Kuka helvetti kiinnostuu koirankusetuslenkeistänne tai kuntosalilla huhkimisistanne tai kauppareissuistanne?"

      Ainakin mainostajat ovat meistä ja meidän touhuistamme tavattoman kiinnostuneita.

      Minä kävin kerran kaverin luona kylässä ja huomasin, että hän oli hankkinut eteiseensä uuden, liukuovilla varustetun vaatenaulakon/-kaapin.

      Minä kiinnostuin siitä ja kaveri esitteli sitä minulle muutaman minuutin ajan. Sen jälkeen meni korkeintaan kymmenen minuutti, kun hänen puhelimeensa ilmestyi kyseisen kaapin mainos.

      Joku oli koko ajan kuulolla ja tarkoin selvillä siitä, mistä me illan mittaan keskustelimme.

      Me elämme nykyään arkeamme niin kuin ennen vanhaan lomamatkoilla Neuvostoliittolaisessa hotellissa.

    • Anonyymi

      poliisi aseman seinä on ruutuja täynnä valvonta kamedoihin mutta piilotettu valvonta näjy missään,,

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ota iisisti se kohta loppuu Venäjällä toimimasta samoin kuin kaikki muukin paitsi vitutus.

    • Anonyymi

      Microsoft neuvoo tuon tuosta palauttamaan Edgeen suositellut asetukset. Miksi asetuksia voi muuttaa, jos valitut asetukset eivät ole muka täysin luotettavia?
      Pöytäkoneen Edge kysyi eilen yllättäen, onko paikkatieto oikea? Olen estänyt asetuksista paikannuksen. Kun klikkasin kyselylätkän pois, Edge tarjosi juuri tämän paikkakunnan säätiedot.

      • Anonyymi

        Jep...


    • Anonyymi

      Vain ajattelematon voi aloituksen tehdä.
      Täytys kaivaa E Snowdenin ajatukset asiasta, täyttä kultaa.

    • Anonyymi

      Yksityisiä kansalaisia määrätään lähestymiskieltoon, mutta Microsoft ja kumppanit saavat stalkata meitä rangaistuksetta. Joka paikkaan yritetään saada rekisteröitymispakko, mutta seurannan ja tietovuodon pelossa moni ei uskalla enää rekisteröityä. Nettibisnes kärsii, mutta se on tietoliikennejäteille ihan oikein.

    • Anonyymi

      Jos et ole uskossa, jäät tänne, kun Jeesus hakee pian omansa pois. Sitten nousee se maailmanhallitsija, luultavasti YK:n johtoon, ja asettaa pedon merkin. Jos otat sen, joudut helvettiin. Jos et ota, et voi ostaa etkä myydä. Jos merkittömistä tehdään lainsuojattomia, AI paikantaa heidät satelliiteilla ja kasvojentunnistimilla, vaikka ei pystyisi enää maksamaan puhelinlaskujaan. Ja kun tulee digitaalinen maailmanvaluutta, joka on kytketty sosiaaliseen pisteytykseen, AI määrittelee, kuka saa pitää tilillään rahaa, ja kenen tili lopetetaan. Kun Jumalaan uskominen ja juutalaisuus ja Raamatut laitetaan pannaan, tekoäly paikantaa ne, jotka ovat puhguneet ja kirjoittaneet uskostaan, ostaneet Raamattuja tai käyneet uskovien seurakunnissa tai kuunnelleen nettisaarnaajia. Kun uskomisesta tehdään rikos, josta on rangaistuksena vankila tai mestaus, sinustakin tavis tallaaja tulee 'mielenkiintoinen' henkilö.

      Viisas uskoo Jeesukseen nyt, niin pääsee pois ennen kuin ihmiskunnan koko historian pahimmat seitsemän vuotta alkavat.

    • Anonyymi

      Tällä S24 palstalla joutuu herkästi jonkun ihmekyttärin silmätikuksi. Kokemuksia on. 10 vuoden takaa, kun joku hakkeroi hotmailini ja vaihtoi turvakysymykseni. Asialla olivat ilmeisesti jotkut hinku-udkovaiset, joita kyllä Suomesta löytyy, ihan siis kristittyjä hörhöjä.

      Eilen kirjoitin asiallisen kommentin, perään tuli viesti ylläpidolta, että olen ehkä botti. Olen toki toisinaan asiallinen puunaama, mutta ei epäily tainnut sittenkään tulla ylläpidolta.

      Täytin ylläpidon(?) kyselylomakkeen asian tiimoilta, ja kirjoitin sinne sähköpostiosoitteeni. Tyhmä juttu, mutta olin vähän maistissa. Sp osoite on kai nyt jollain hörhöryhmällä. Oli muuten koraaninpolttoon liittyvä kommentti, jossa mainitsin myös raamatun. Olisko sama kristitty runkkuryhmä taas kannoilla.

      No ei haittaa. Sähköpostiini ei tule mitään tärkeää, enkä avaa mitään sähköpostin linkkejä. Ja onhan mulla toinenkin sp-osoite.

    • Anonyymi

      Ja höpön löpön. taidat olla kova foliohattujen kuluttaja vai? Täyttä hölynpölyä.

      Sitäpaitsi älypuhelinten kameroita ja mikrofoneja ei voi noin vain käyttää puhelimen omistajan huomaamatta, koska puhelimen näytöllä näkyy heti jos kamera tai mikrofoni on käytössä. Lisäksi älypuhelinkäyttöjärjestelmissä on mekanismit, joilla sovelluksille voidaan antaa oikeuksia tiettyihin puhelimen toimintoihin kuten esimerkiksi niihin mikrofoneihin ja kameroihin. Sovelluksilta voidaan myös ottaa ne luvat pois jollon ne ei pääse niihi puhelimen ominaisuuksiin käsiksi. Käyttäjä voi kunkin sovelluksen kohdalla valita puhelimen asetuksissa mihin kaikkeen sovelluksella on pääsylupa. Näin asia on Androidissa ja niin se on iPhonellakin. Sovelluksille voidaan myös myöntää kertakäyttöisiä lupia sen lisäksi, että voidaan myöntää pysyviä lupia. Kun uusi sovellus otetaan käyttöön sovelluksen pitää lisäksi erikseen pyytää tarvitsemiaan lupia käyttäjältä ennenkuin sovellus pääsee käsiksi puhelimen ominaisuuksiin. Käyttäjän pitää siis erikseen myöntää sovellukselle pääsyluvat puhelimen ominaisuuksiin. Ja käyttäjä voi myös koska tahansa ottaa ne luvat pois jälkikäteen.Tietenkin on mahdollista, että jokin haittaohjelma pääsee laitteeseen ja jos käyttöjärjestelmässä on sopiva tietoturva-aukko niin haittaohjelma saattaa pystyäkiertämään suojaukset, mutta kyse on sillon ohjelmointivirheestä eli bugista, joka aiheuttaa tietoturva-aukon. Sillon kyse ei ole mistään tahallisesta seurannan mahdollistamisesta jne.

      Eli pidä sinä päässäsi niitä foliohattuja, jos välttämättä haluat. Mutta älä levitä salaliittohörhöilyjäsi muille.

    • Anonyymi

      joo, kerran huomasin, kunkatselin frendien jaksoja putkeen ja viikon parin päästä alkoi YTube suositella pelkkiä frendejä etusivullaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe