Kummallista tässä on se, että dieselin hinta on jatkuvassa nousussa tarjonnan niukkuudesta johtuen, mutta lähes sama tavara lentokoneiden moottoriin on noussut vain lievästi. Kyseessä on on varmaankin vasemmistohallituksen poliittinen arvovalinta.
https://sfnet.harrastus.ilmailu.narkive.com/Tkzlt0u0/kerosiinia-diesel-moottoriin
Dieselin hinta on jatkuvassa nousussa, mutta kerosiinin hinta on vakaa.
11
65
Vastaukset
- Anonyymi
Pitää maksattaa suomen Ukrainan seikkailut
- Anonyymi
Dieselin, kuten muidenkin polttoaineiden päivittäisiä hintoja heiluttaa keinottelu.
Tämä ilmastohumppaa hyppivä hallitus on hyväksynyt täysin sen mitä nyt pumpuilla tapahtuu, suurin osa polttoaineiden hinnasta on veroa ja sitähän tarvitaan hanttapulihallituksen hurjasti velkaannuttaman Suomen 2.6 miljardin lainakorkojenkin maksuun.
Me dieselautoilla ajavat joudumme vielä maksamaan käyttövoimaveroakin, joka oli alunperin suunniteltu bensiiniä halvemman dieselin hintaeron kaventamiseen.
Nythän dieselin litrahinnat on tekaistu huomattavasti korkeammiksi kuin bensiinin, ilmeisesti keinottelusta johtuen?- Anonyymi
Huvittavaa mussutusta. Dieselin käyttövoimaveroa maksetaan sen vuoksi, koska dieselöljylle on annettu verohelpotus. Jos dieselöljyä verotettaisiin kuten bensiiniä, niin sen hinta nousisi yli 20 senttiä litralta.
Dieselin maailmanmarkkinahinta on tällä hetkellä neljänneksi kalliimpi kuin bensiinin. Talvella sattuu "tupaöljyn" kysyntä olemaan kovempaa kuin kesällä, jolloin taas bensiini on yleensä kalliimpaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvittavaa mussutusta. Dieselin käyttövoimaveroa maksetaan sen vuoksi, koska dieselöljylle on annettu verohelpotus. Jos dieselöljyä verotettaisiin kuten bensiiniä, niin sen hinta nousisi yli 20 senttiä litralta.
Dieselin maailmanmarkkinahinta on tällä hetkellä neljänneksi kalliimpi kuin bensiinin. Talvella sattuu "tupaöljyn" kysyntä olemaan kovempaa kuin kesällä, jolloin taas bensiini on yleensä kalliimpaa.Ihme, ettei se kysyntä nosta kerosiinin hintaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihme, ettei se kysyntä nosta kerosiinin hintaa?
Mikä ihme? Ei torppia lämmitetä kerosiinilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihme? Ei torppia lämmitetä kerosiinilla.
Mutta saunoja on lämmitetty, Siinailla Egyptin alueella YK saunat lämpisi tosi pienillä savuilla jopa 45 asteen helteellä kerolla ; )
Vain kevyttä harmaata tuhkaa jäi maljapolttiimiin, ei ollut noesta tietoakaan.
Puhtaampi tisle kerosiini on palamaan, mutta lentokoneissa palaa sitä niin valtavia määriä, että puhtaat pakokaasut ei ole enää mahdollisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta saunoja on lämmitetty, Siinailla Egyptin alueella YK saunat lämpisi tosi pienillä savuilla jopa 45 asteen helteellä kerolla ; )
Vain kevyttä harmaata tuhkaa jäi maljapolttiimiin, ei ollut noesta tietoakaan.
Puhtaampi tisle kerosiini on palamaan, mutta lentokoneissa palaa sitä niin valtavia määriä, että puhtaat pakokaasut ei ole enää mahdollisia.Polttoaineella voi lämmittä mitä tahansa. Mutta niiden hinnat määräytyvät markkinoilla.
- Anonyymi
Silloin oli vielä Vennamon Veikkokin hengissä, kun petrooli laitettiin kovemmalle verolle. Ei Petro-Saabeilla ja -Talboteilla pitkään riittänyt halpaa ajoa.
- Anonyymi
Tosiaan, kahta kannentiivistettä Saab 96:seen sovitteli muuan edesmennyt asentaja kaverinikin.
En ihan tarkkaan muista, että pitikö kaasarille olla jäähdytysjärjestelmästä, tai pakosarjalta johdettua lämmitystäkin, jotta petrooli kaasuntui ja paloi kylmemmälläkin säällä, edes sinnepäin?
Ei kyllä ole ikävä sitäkään aikaa, hirveä katku jos petrooli käyttöisen auton perässä joutui ajelemaan, no sama tavara haisi 50-60 luvulla Suomen pelloilla kun oli bensa-petrooli traktoreita pientiloilla vielä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan, kahta kannentiivistettä Saab 96:seen sovitteli muuan edesmennyt asentaja kaverinikin.
En ihan tarkkaan muista, että pitikö kaasarille olla jäähdytysjärjestelmästä, tai pakosarjalta johdettua lämmitystäkin, jotta petrooli kaasuntui ja paloi kylmemmälläkin säällä, edes sinnepäin?
Ei kyllä ole ikävä sitäkään aikaa, hirveä katku jos petrooli käyttöisen auton perässä joutui ajelemaan, no sama tavara haisi 50-60 luvulla Suomen pelloilla kun oli bensa-petrooli traktoreita pientiloilla vielä.Bensaahan sinne ruikittiin käynnistysvaiheessa ja enemmän tehoja tilattaessa. Moottoria oli hieman muokattu ja laitettu turbosaabin männät, jolla puristussuhteesta saivat pienemmän.
https://www.saabplanet.com/saab-99-petro-use-regular-gasoline-and-kerosene/
- Anonyymi
Lentopetroli kilpailee samasta molekyylistä kuin diesel.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Seiska: "Naimisissa oleva kansanedustaja Matias Mäkynen (SDP) iski nuoren opiskelijan"
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Skandaalipaljastus-Naimisissa-oleva-kansanedustaja-Matias-Makynen-iski-nuoren-opiskelijan "Opiskelija on kertonut lähip5033715Maisa menetti autonsa
Alamäki on alkanut...todellisuudessa auto lähti liisarista kun rahat loppui... https://www.seiska.fi/Kotimaa/Voi-ei-Maisa-Torppa-joutui-autokiipeliin892728Sille jollekin, edelleen tunnistat kyllä
Jatkamme siitä mihin jäimme. Tekniikkakin meni kauhusta polvilleen kun rikoimme rajat. Edelleen on vielä verkko avaamatta. Nyt huomaat, että pidät si2452094Tältä näyttää Elastiselle rakennettava luksusmökki Lapissa - Jopa Samu Haber hehkuttaa: "Upee"
No nyt ei ole kyllä mikään pikkumökki, vaan aika öky... Ela on jakanut kuvia rakennusvaiheessa olevasta vapaa-ajan asunnosta. Se ei todellakaan näytä321289Katja Ståhl sai yllätyksekseen masennusdiagnoosin - Yksi asia herätti: "Rupesin hirveesti..."
Tsemppiä ja voimia, Katja Ståhl! Juontaja, hevosnainen Ståhl avaa yksityiselämäänsä Yökylässä Maria Veitola -ohjelmassa. Lue lisää: https://www.suomi81250Olisitko nainen hävennyt mun kanssa
liikkuessa, vai päinvastoin? Luin jostain lehdestä kauan sitten että naiset miettii tätä kautta asioita. Ja olisitko hävennyt mua faijasi edessä? Ei s132982Haluun vaan, että tiedät
Olet ensimmäinen ja viimeinen päivän ajatuksissani - en voi sinua unohtaa, vaikka aikaa on kulunut, kyyneleet edelleen virtaavat..18891- 24856
- 100846