Uskonnonvapauslaki on sallinut 100 vuotta luterilaisen pakkouskonnon

Anonyymi-ap

Miksi lapsikastetta, ympärileikkausta yms. lapsiin ym. ymmärtämättömiin kohdistunutta uskontoa edelleen sallitaan? Miksi ihmisiä kastetaan ja liitetään kirkkoihin ilman asianomaisen omaa suostumusta? Eikö se ole räikeää toimintaa uskonnonvapauaslakia vastaan?
Oikein olisi odottaa jokaisen ihmisen kohdalla ajankohtaa, jolloin häneltä itseltään voidaan kysyä, haluaako hän tulla "kastetuksi" ja liitetyksi kirkkoon yms. uskontoon?

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asia on juuri niin.

• Anonyymi

Siis pakkouskonto, kansankirkon toiminta, on edelleen sallittua. Se uhriuttaa tuhansia ihmisiä vuosittain.
      Miksi minun piti nähdä vaivaa ja erota kirkosta, johon en ole koskaan liittynyt? Vanhempani olivat liittäneet minut kirkkoon vastoin minun omaa tahtoani.

• Anonyymi

Suomessa saa vapaasti valita kukin kirkkokuntansa.

• Anonyymi

Ei saa.
      Ymmärsin jo teini-iässä, että inhoan kirkkoa. Mutta en saanut erota siitä vanhempieni tietämättömyyden tähden.

Rehellistä olisi, että esim. lähettäisivät kirkosta viestin 18 vuotta täyttäville , että nyt sinun on mahdollista liittyä kirkkoon. Näin liittyminen tapahtuisi uskonnonvapauslain mukaisesti, vapaaehtoisesti itse valiten.

Eihän olisi oikein liittää ihmistä maksavaksi jäseneksi johonkin maalliseen yhdistykseen tai seuraan ilman asianomaisen omaa suostumusta. Vai olisiko oikein, jos laittaisi mahdollisuuden erota seurasta sitten myöhemmin. Eikä maksamiaan rahoja saa takaisin. Sama tilanne on kirkkoon liittämisessä. Se on kaikilta osin väärin.

• Anonyymi

Tuo on totta.

• Anonyymi

> Miksi lapsikastetta, ympärileikkausta yms. lapsiin ym. ymmärtämättömiin kohdistunutta uskontoa edelleen sallitaan? Miksi ihmisiä kastetaan ja liitetään kirkkoihin ilman asianomaisen omaa suostumusta? Eikö se ole räikeää toimintaa uskonnonvapauaslakia vastaan?

Miksi ateisteilla on hinku määräillä miten muut saavat elää?

• Anonyymi
      UUSI

Aidosti uskoon tulleet yleensä ovat kirkon harjoittamaa pakkokastamista vastaan. Harhahenkiset kannattavat pakkotoimia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sille jollekin, tunnistat kyllä

Etkö kuitenkin huomannut, kuinka välitän ja olen hyvä sinua kohtaan? Se, että olet itse kuin mikäkin omahyväinen, ainakin tässä leikissämme, miten sin
      Ikävä
      350
      2889
    2. Tupoksen koulun oppilaan putoaminen - onnettomuus?

Kalevassa aamulla uutinen yläkoululaisen putoamisesta koulutiloissa Tupoksella. Rehtori ei avaa asian taustoja - miten tämä on voinut olla mahdollista
      Oulu
      63
      2695
    3. Asbergerihmiset

Tuossa ehkä olen törmännyt livenä Asberger-ihmiseen ja kuullut nyt parilta naiselta, että millainen on mahdollinen asberger-oireyhtymää kärsivän ihmis
      Sinkut
      257
      1177
    4. Kerrotaanko maailmalle oikeasti Venäjän ja Ukrainan sodan syistä

Vaikka kuinka yritän olla kartalla edes vähän niin silti on koko ajan pimenossa se syy, miksi Venäjä hyökkää Ukrainaan.. Ei tätä kerrota uutisissa. K
      Maailman menoa
      432
      1098
    5. Eräälle joka varmasti tietää keneltä.

Kaipaan sinua. Tiedät kuka.
      Ikävä
      46
      913
    6. Jasminilla uuis kulta

personal trainer ja elämä hymyilee. https://www.seiska.fi/Kotimaa/Jasmin-Mantyla-ero-ja-uusi-rakas/1182613?undefined
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      850
    7. Raita Sport

On puhuttu Raita sportti olis mennyt konkursiin pitääkö paikkansa.
      Oulainen
      8
      790
    Aihe