Opimme ainakin sen, että Nato ei ollut valmistautunut sotaan. Pakka on täysin sekaisin.
Venäjän huolet ja väitteet siitä, että Nato olisi juuri hyökkäämässä Venäjälle ovat siis tuulesta temmattuja ja palvelevat ainoastaan Putinin sisäpoliittisia tavoitteita.
Ylipäänsä pelot, että Nato hyökkäisi johonkin suuntaan, ovat nyt näkemämme perusteella vähintäänkin liioiteltuja elleivät tarkoituksellisesti valheellisia.
Mitä Leopard-sekoilusta opimme?
17
234
Vastaukset
Kuvitteleeko joku, että tämä NATO-porukka joskus saataisiin hyökkäämään yksimielisesti johonkin?
Demokraattiset maat harvoin hyökkäävät mihinkään. Se on diktatuurien ominaisuus.- Anonyymi
Demokratiat eivät aloita eivätkä ole aloittaneetkaan hyökkäyssotia. Näin, koska kansalaiset eli tavalliset ihmiset eivät sellaisia halua ja demokratioissa kansalaisten tahdolla on merkitystä ja sitä kuunnellaan.,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Demokratiat eivät aloita eivätkä ole aloittaneetkaan hyökkäyssotia. Näin, koska kansalaiset eli tavalliset ihmiset eivät sellaisia halua ja demokratioissa kansalaisten tahdolla on merkitystä ja sitä kuunnellaan.,
No mietipä vaikka kaikkia hyökkäyssotia, jotka USA on viimeisen 25 vuoden aikana aloittanut.
Sieltä löytyy Serbiaa, Afganistania, Irakia, Jemeniä, Syyriaa, Libyaa...
Vai yritätkö sanoa, että USA ei ole demokratia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mietipä vaikka kaikkia hyökkäyssotia, jotka USA on viimeisen 25 vuoden aikana aloittanut.
Sieltä löytyy Serbiaa, Afganistania, Irakia, Jemeniä, Syyriaa, Libyaa...
Vai yritätkö sanoa, että USA ei ole demokratia?Ei löydy. Tietysti tiltulogiikalla nuo kaikki ovat USA:n aloittamia valloitussotia.
Mutta tosiasia on, että yksikään demokraattinen maa ei ole aloittanut valloitussotia milloinkaan. - Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17717696W
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Juutalaiset muuttivat mieltään. Toimittavat sittenkin Abrahams panssareita Ukrainaan.
- Anonyymi
"Juutalaiset muuttivat mieltään. Toimittavat sittenkin Abrahams panssareita Ukrainaan."
Sekös natseja laittaa vituttaan
- Anonyymi
NATO on puolustusliitto. Ei sotaliitto.
- Anonyymi
NATO on hyökkäysliitto.
- Anonyymi
Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.
- Anonyymi
Ranskalaisia tankkeja menossa Ukrainaan kurmoottamaan ryssiä.
https://twitter.com/i/status/1617636299439214592 - Anonyymi
Su-25 häkeltyi asiasta ja putosi alas.
- Anonyymi
Nato on valmistautunut puolustamaan jäsenmaitaan.
Siihen se on koko ajan ollut valmis.
Ukrainan laajamittainen avustaminen ei ollut lainkaan agendalla,vaan improvisoitiin.Ja hyvin tehokkaasti Herr Putlerin ja kaikkien putleristien harmiksi. - Anonyymi
Älä anna aseitas pois jos et kerta saa Nato ratifiointia. :)
- Anonyymi
Norja laittaa 8 leo2 tankkia Ukrainaan.
- Anonyymi
Asia mitä tiltu ei ikinä opi.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009284246.html - Anonyymi
"Ylipäänsä pelot, että Nato hyökkäisi johonkin suuntaan, ovat nyt näkemämme perusteella vähintäänkin liioiteltuja elleivät tarkoituksellisesti valheellisia."
Luonnollisesti ovat valheellisia. Sen tietää myös Putin, joka on takuuvarmasti lukenut Pohjois-Atlantin sopimuksen aivan yhtä tarkkaan kuin minäkin. Puolustusliitto puolustaa aluettaan, se ei hyökkää ensin. CSTO, johon Venäjä kuuluu, on aivan samanlainen puolustusliitto.
Pitkä rauhan aika veltostuttaa. Euroopassa ajateltiin yleisesti, että ainakaan täysimittainen sota ei voi olla tässä maanosassa mahdollinen. Ei Naton puolustus nyt retuperällä ole, mutta se on nojannut liikaa Yhdysvaltoihin. Nato-valtiot sopivat vuosia sitten, että jäsenet pyrkivät käyttämään vähintään 2% bkt:sta puolustusmenoihin. Se jäi monilla tavoitteeksi.
Ukraina oli aika raju herätys ja jotkut ehkä hierovat vieläkin vähän tokkurassa silmiään. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683