Mitä Leopard-sekoilusta opimme?

Opimme ainakin sen, että Nato ei ollut valmistautunut sotaan. Pakka on täysin sekaisin.

Venäjän huolet ja väitteet siitä, että Nato olisi juuri hyökkäämässä Venäjälle ovat siis tuulesta temmattuja ja palvelevat ainoastaan Putinin sisäpoliittisia tavoitteita.

Ylipäänsä pelot, että Nato hyökkäisi johonkin suuntaan, ovat nyt näkemämme perusteella vähintäänkin liioiteltuja elleivät tarkoituksellisesti valheellisia.

17

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuvitteleeko joku, että tämä NATO-porukka joskus saataisiin hyökkäämään yksimielisesti johonkin?

      Demokraattiset maat harvoin hyökkäävät mihinkään. Se on diktatuurien ominaisuus.

      • Anonyymi

        Demokratiat eivät aloita eivätkä ole aloittaneetkaan hyökkäyssotia. Näin, koska kansalaiset eli tavalliset ihmiset eivät sellaisia halua ja demokratioissa kansalaisten tahdolla on merkitystä ja sitä kuunnellaan.,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demokratiat eivät aloita eivätkä ole aloittaneetkaan hyökkäyssotia. Näin, koska kansalaiset eli tavalliset ihmiset eivät sellaisia halua ja demokratioissa kansalaisten tahdolla on merkitystä ja sitä kuunnellaan.,

        No mietipä vaikka kaikkia hyökkäyssotia, jotka USA on viimeisen 25 vuoden aikana aloittanut.

        Sieltä löytyy Serbiaa, Afganistania, Irakia, Jemeniä, Syyriaa, Libyaa...

        Vai yritätkö sanoa, että USA ei ole demokratia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mietipä vaikka kaikkia hyökkäyssotia, jotka USA on viimeisen 25 vuoden aikana aloittanut.

        Sieltä löytyy Serbiaa, Afganistania, Irakia, Jemeniä, Syyriaa, Libyaa...

        Vai yritätkö sanoa, että USA ei ole demokratia?

        Ei löydy. Tietysti tiltulogiikalla nuo kaikki ovat USA:n aloittamia valloitussotia.

        Mutta tosiasia on, että yksikään demokraattinen maa ei ole aloittanut valloitussotia milloinkaan.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17717696W

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Juutalaiset muuttivat mieltään. Toimittavat sittenkin Abrahams panssareita Ukrainaan.

      • Anonyymi

        "Juutalaiset muuttivat mieltään. Toimittavat sittenkin Abrahams panssareita Ukrainaan."


        Sekös natseja laittaa vituttaan


    • Anonyymi

      NATO on puolustusliitto. Ei sotaliitto.

    • Anonyymi

      NATO on hyökkäysliitto.

      • Anonyymi

        Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Su-25 häkeltyi asiasta ja putosi alas.

    • Anonyymi

      Nato on valmistautunut puolustamaan jäsenmaitaan.
      Siihen se on koko ajan ollut valmis.

      Ukrainan laajamittainen avustaminen ei ollut lainkaan agendalla,vaan improvisoitiin.Ja hyvin tehokkaasti Herr Putlerin ja kaikkien putleristien harmiksi.

    • Anonyymi

      Älä anna aseitas pois jos et kerta saa Nato ratifiointia. :)

    • Anonyymi

      Norja laittaa 8 leo2 tankkia Ukrainaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Ylipäänsä pelot, että Nato hyökkäisi johonkin suuntaan, ovat nyt näkemämme perusteella vähintäänkin liioiteltuja elleivät tarkoituksellisesti valheellisia."

      Luonnollisesti ovat valheellisia. Sen tietää myös Putin, joka on takuuvarmasti lukenut Pohjois-Atlantin sopimuksen aivan yhtä tarkkaan kuin minäkin. Puolustusliitto puolustaa aluettaan, se ei hyökkää ensin. CSTO, johon Venäjä kuuluu, on aivan samanlainen puolustusliitto.

      Pitkä rauhan aika veltostuttaa. Euroopassa ajateltiin yleisesti, että ainakaan täysimittainen sota ei voi olla tässä maanosassa mahdollinen. Ei Naton puolustus nyt retuperällä ole, mutta se on nojannut liikaa Yhdysvaltoihin. Nato-valtiot sopivat vuosia sitten, että jäsenet pyrkivät käyttämään vähintään 2% bkt:sta puolustusmenoihin. Se jäi monilla tavoitteeksi.

      Ukraina oli aika raju herätys ja jotkut ehkä hierovat vieläkin vähän tokkurassa silmiään. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe