Turun Sanomissa oli 7.12.2012 mielenkiintoinen artikkeli, jossa kysyttiin, miten tulee menetellä esim. kirjastoista poistettavien huonokuntoisten Raamattujen kanssa.
Yllätyksekseni asia ei olekaan ihan samantekevää: paperinkierrätysroskikseen ei olisi kuulemma soveliasta niitä laittaa, eivätkä syyt ole ekologiset.
Oikea hävitystapa olisi kuulemma kuten Suomen lipun kohdalla, eli käytöstä poistettu Raamattu pitäisi polttaa.
Tässä kaikki uskonnot eivät suhtaudu samoin: esimerkiksi Koraanin polttamista pidettäisiin suurena häväistyksenä.
Raamatun hävittäminen?
7
52
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo juttusi kyllä pitää paikkansa.
Mutta!
On aika eri asia poistaa 'kirja' ns. ylimääräisenä noin, kuin mielenosoituksellisesti, loukkaamistarkoituksessa polttaa se.
Pöntöt eivät maailmasta koskaan lopu.
Itse kuvittelen Turkin vaan ottavan mahdollisimman monta pistettä tuosta vaaleja ajatellen, ja sitten kun pölyt ovat laskeutuneet, niin pienten nuhteen kera todetaan, että OK!
Kyllä tuolla politiikan huipulla, kaikesta huolimatta, ymmärretään, että tuossa oli takana hyvin mitätön porukka.
Mutta, katsotaan! - Anonyymi
Mitä me raamatulla tehdään ja jristinuskollA kun meillä on Kalevala ja esi-isiemme usko.
Pakanallinen kristinusko tulee häviämään.- Anonyymi
Raamatusta on peräisin länsimainen oikeuskäytäntö ja monet lait perustuu siihen kirjaan. Ei ne ole kalevalasta tulleita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatusta on peräisin länsimainen oikeuskäytäntö ja monet lait perustuu siihen kirjaan. Ei ne ole kalevalasta tulleita.
Ne oikeuskäytännöt ja lait olisivat tulleet ilman satukirjaraamattuakin.
- Anonyymi
Mitenkäs vanha Koraani hävitetään?
- Anonyymi
Kirjastoissa tuskin on huonokuntoisia Raamattuja kun niitä ei sieltä juurikaan lainata, jos ei ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956798- 1591996
- 1131658
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551208Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991035Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6957Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41899