Meillä on maksettu kerrostaloasunto jossa vastike on noussut tälle vuodelle rajusti, ollen yli 600 eur/kk. Lisäksi 3-lapsisena perheenä meillä on kaksi koiraa jotka syövät paljon ja rahaa menee eläinlääkärille koiratarvikkeisiin ja koirahotelliin lentomatkojen aikana. On köyhyys edessä, ellei valtio tule apuun tukien muodossa. Käymme vaimon kanssa töissä, lasten päivähoito maksaa ja sosiaalitoimi/Kela ei anna toimeentulotukea. Törkeää maaltamme, kun kyseessä on lapset ja koirat, hyvinvoinnin perusta!
Valtion tuki saatava asumisen yhtiövastikkeille ja koirakuluille!
12
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä on kamalaa kun ette saa mistään apua. Minulla 5 koiraa ja asun yksin niiden kanssa omakotitalossa. Olen köyhä enkä halua mennä töihin. Yhteiskunta ei auta, tunnen itseni väärin kohdelluksi. Käsketään vain laihduttaan, mutta tykkään pitsasta ja hamppareista kyytipoikana käytän Pepsiä. Miksi en saa syödä näin kun se on niin hyvää. Makeisia menee 0,5 kg päivässä. Kyllä tämä maa on mätä kun meitä ei auteta.
- Anonyymi
Laiskat lotkuajat töihin, niin kyllä se painokin putoaa.
- Anonyymi
Kyllä tää valtion touhu on todellakin ihmeellistä, hyysätään ja tuetaan vain sitä porukkaa joka aiheuttaa pelkkiä menoja!
Sen sijaan pitäisi tukea ihmisiä jotka tuovat sille valtiolle tuloja kuten työssäkäyvät ihmiset jotka omistavat mm. vakituisen-, sijoitus- tai loma-asunnon, auton jne. Tukemalla tätä porukkaa varmistetaan että valtio saa jatkossakin niitä verotuloja!
No, ei ole mikään ihme että vasureiden johdolla edessä on suuri määrä uusia köyhiä ihmisiä! - Anonyymi
Kiittäkäämme sossu hallitusta.
- Anonyymi
Noihin kuluihin saa rahaa Kelan perustoimeentulosta. Esimerkiksi minun asumisen maksaa (sis. sähkölaskut) kokonaisuudessaan Kela (asumis- ja toimeentulotuki).
Rohkeasti vaan hakemaan tukea Kelasta. Eivät tuputa sitä itse aktiivisesti. - Anonyymi
Kyllä koiran ruoat kuuluu sosiaalitoimen maksaa. Saako niitä koiran ruokia ja hoitokuluja verovähennyksiin edes?
Koiran ja koko perheen elintaso nousee kyllä, kunhan hyvinvointialueen johto saadaan toimimaan. - Anonyymi
Jos olet vasemmistolainen, niin tuollainen yhteiskunnan välinpitämättömyys on jo anteeksiantamatonta.
- Anonyymi
Kaikki eivät pysty hankkimaan lapsia lemmikeikseen. Sen vuoksi lemmikkituen pitää olla samaa suuruusluokkaa kuin lapsilisän. Vain toisen tuen voi saada, ei molempia. Tämä parantaisi myös kansalaisten yhdenvertaisuutta.
- Anonyymi
Olen sitä mieltä että koira on tärkein asia elämässä. Itselläni 2 koiraa enkä ikinä huolisi ihmistä kumppanikseni. Koira on ihmisen paras ystävä ja suosittelen koiria kaikille suomalaisille. Hirvittää vaan niiden ruuan kalleus, palkka ei meinaa riittää. Tukia tarvitaan, Sanna Marin.
- Anonyymi
Nyt sähkön kaasun ja polttoaineiden hinnat laski,joten kohta laskee myös yhtiövastikkeet ja polttopuun hintakin.
Hintojen nousut oli onneksi vain väliaikaisia ,samoin ruuan hinta alkaa laskea etteivät mätäne hyllyihin. - Anonyymi
Koiravero pitäisi saada takaisin.
Jos on varaa pitää koiria niin on varaa maksaa niistä veroa.- Anonyymi
Miksi? Koira on äärimmäisen tärkeä ihmiselle estäen mielenterveysongelmia. Moni on yksinäinen nykyisin ja koirat suovat tukea, turvaa ja lohtua. Koirille pitää saada joku lakisääteinen tuki ja jos hankkii rescuekoiran vaikkapa Romaniasta tai Venäjältä, pitäisi saada tuplatuki koska menoja on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110964
- 525240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452453- 302143
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131711Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421564Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301251Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351186Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892