Ajelin Espoossa kauklahdenväylää

Anonyymi-ap

Aika moni kiertoliittymistä poistuva ei käytä vilkkua, kiertoliittymiin joka tilanteessa olisi tulossa liikenteessä mutta nämä muutama epeli joita sain tarkkailtua niin ei vilkkua. YKSI löysi vilkun myöhemmin paikassa missä ketään ei tullut vastaan eikä ole suojatietä eikä mitään eikä ketään kelle infota vilkulla aikeistaan niin hän käyttää vilkkua sitten kuitenkin, muissa paikoissa missä oli liikennettä niin ei käyttänyt vilkkua. Ei ollu mersuja eikä bemareita eikä kai autejakaan (lue audi) yksikään mutta eräskin kökkelin aluella ajelija tunnistatko itsesi, taustapeilissä roikku wunderbaum :) Opettele ajamaan paskanhajuisessa autossasi.. Varmaan kodissakin on hajusteita?

Arkisia havaintoja, ei sen kummempaa.. Kyllä teidät ajotaidottomat huomataan, joskus haiseekin jo kauas.

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä ihmeen tärkeys tuolla vilkulla on? Jos 20 % autoilijoista ei käytä vilkkua, se on katastrofi, mutta jos 90% autoilijoista ei noudata nopeusrajoitusta, se on vain sujuvaa liikennettä, ei katastrofi.

      • Anonyymi

        Ongelma ei ole noin nätti :)
        Jos vain 10% oikeasti osaa käyttää vilkkua oikein liikenteessä niin miettikää se haittaava puoli 90%.

        On ihan tutkittua, 10% käyttää vilkkua oikein
        10% ei koskaan.
        80% tekee jotain vilkulla.. sitä räpsimistä, myöhään.. Eli turhaa touhua koko homma kun ei osaa.
        Tässä se merkitys ja osaaminen.

        Ei se vilkku mikään maailman pelastaja ole, joskus se vaan kertoo momista asioista kuten siitä mikä siellä ratin takana on, helppoa asiaa ei osata. Koulutuskaan ei ole auttanut asiaan niin haluatko että kerron lisää vielä,


      • Anonyymi

        Harva ymmärtää sen, että vilkku on viestintäväline, jolla viestitetään omat aikeet muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva ymmärtää sen, että vilkku on viestintäväline, jolla viestitetään omat aikeet muille.

        Turhan monella ajatus ei yletä omaa persettä pidemmälle. Silloin ei osata käyttää vilkkua, eikä paljon muutakaan.


      • Anonyymi

        Sillä kerrotaan muille, mitä aikoo tehdä kohta. Käännyn kohta tuosta tuonne, enkä tule sinne asti missä sinä olet, joten voit mennä jo. Vilkun oikeanlainen käyttö sujuvoittaa liikennettä ja lisää turvallisuutta. Sen huono puoli on pippeli siinä, että autoilijoiden pitäisi osata käyttää sitä. Suurin osa osaakin, mutta turhan moni ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä kerrotaan muille, mitä aikoo tehdä kohta. Käännyn kohta tuosta tuonne, enkä tule sinne asti missä sinä olet, joten voit mennä jo. Vilkun oikeanlainen käyttö sujuvoittaa liikennettä ja lisää turvallisuutta. Sen huono puoli on pippeli siinä, että autoilijoiden pitäisi osata käyttää sitä. Suurin osa osaakin, mutta turhan moni ei.

        Poikkeava kehitysvammainen antaa ymmärtää, että vilkunkäytön huono puoli on pippeli.
        Mitähän tämä kehitysvammainen tuollakin tarkoittanee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikkeava kehitysvammainen antaa ymmärtää, että vilkunkäytön huono puoli on pippeli.
        Mitähän tämä kehitysvammainen tuollakin tarkoittanee?

        Sinä löysit pippelin myöhään illalla. Sehän tekee sinut vaan onnelliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä löysit pippelin myöhään illalla. Sehän tekee sinut vaan onnelliseksi.

        Miten kommenttisi vastaa esitettyyn kysymykseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kommenttisi vastaa esitettyyn kysymykseen?

        Kyselijäpösilö voi miettiä sitä ihan keskenään.


    • Anonyymi

      Oikea termi on muuten liikenneympyrä. Tieliikennelaki ei tunne termiä kiertoliittymä.

      2 §
      Tässä laissa tarkoitetaan:
      15) liikenneympyrällä liikennemerkeillä osoitettua kahden tai useamman risteyksen muodostamaa kokonaisuutta;

    • Anonyymi

      Alottaja on paha kyttäri eikä huoaa kuinka törkeästi itse ajelee. Joutilaana on aikaa kirjoitella tänne höpöasioita.

      • Anonyymi

        Penis.


      • Anonyymi

        Kyttäri... Heh....

        laulari, postinkantari, ledenjakari, asentari, korjari, nuohori, kiilari, kaahari, raiskari...


    • Anonyymi

      Turha tuosta pidä vetää hernettä nenään, kaikki eivät vain osaa. Onhan se noloa, jos ei osaa edes vilkuttaa oikein ympyrässä, mutta minkäs teet.

      • Anonyymi

        Ei ole pelkästään noloa, vaan voi olla jopa vaarallista. On asennevammaista olla toimimatta sääntöjen ja lakien velvoittamalla tavalla.


    • Anonyymi

      Hernettä mutta, samanlaista ajelua tänäänkin, suurimmalla osalla ole mitään osaamista vilkun käyttämisestä. Joku nämä on täysin minä minä menen tässä, jos ei omaan ajoon vaikuta vilkku mitää niin nämä tietyt tyypit ei välitä tuon taivaallista muiden liikenteestä.. Miettikää millaisia ihmisiä ovat varmaan muutenkin.

    • Anonyymi

      En ole vähään aikaan ajanut tuota väylää, joten onko noissa risteyksissä liikennemerkki D2? Vain tuolla merkillä varustettu kiertoristeys on liikenneympyrä, jossa on käytettävä oikeanpuoleista vilkkua ympyrästä poistuttaessa. Ilman merkkiä kyseessä on vain risteys jonka keskellä on mahdollisesti ympyränmuotoinen liikenteenjakaja ja silloin suoraan ajettaessa ei tarvitse näyttää vilkkua. Yllättävintä on silloin se että "ympyrän" kiertäessä ja vasemmalle kääntyessä pitääkin käyttää vasenta vilkkua, jota ei käytetä liikenneympyrässä ajettaessa..

      • Anonyymi

        Lait ovat heitä varten joiden oma pää ei tarpeeksi ohjaa. Fiksut ymmärtävät, että ympyrään mentäessä ei tarvitse vilkuttaa, koska on vain yksi ajosuunta, eli vaihtoehtoja ei ole. Poistua voi sitten monesta kohtaa ja aiottu poistuminen viestitään muille vilkulla. Tämä sama looginen tapa pätee, oli liikennemerkki sitten mikä tahansa. Laki kertoo sitten tämän saman vähemmän fiksuille, mutta täydelliset idiootit eivät siltikään ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lait ovat heitä varten joiden oma pää ei tarpeeksi ohjaa. Fiksut ymmärtävät, että ympyrään mentäessä ei tarvitse vilkuttaa, koska on vain yksi ajosuunta, eli vaihtoehtoja ei ole. Poistua voi sitten monesta kohtaa ja aiottu poistuminen viestitään muille vilkulla. Tämä sama looginen tapa pätee, oli liikennemerkki sitten mikä tahansa. Laki kertoo sitten tämän saman vähemmän fiksuille, mutta täydelliset idiootit eivät siltikään ymmärrä.

        Liikennemerkki D2 "tekee" liikenneympyrän. Risteyksen keskellä voi olla jopa ympyrän muotoinen koroke, tai vaikkapa vain pylväs, mutta se ei tee risteyksestä liikenneympyrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennemerkki D2 "tekee" liikenneympyrän. Risteyksen keskellä voi olla jopa ympyrän muotoinen koroke, tai vaikkapa vain pylväs, mutta se ei tee risteyksestä liikenneympyrää.

        Toki, mutta aiemmin kerrottu logiikka vilkutuksen suhteen pätee myös samanlaisiin ympyränmuotoisiin risteyksiin, jossa on useampi poistumismahdollisuus, vaikka kyseinen D2 liikennemerkki puuttuisikin. Jos on useampi mahdollisuus edetä, niin vilkulla kerrotaan muille aikeet, että minne edetään. Suuntamerkin on oltava näkyvä ja ymmärrettävä.

        "Virallisen" liikenneympyrän osalta tieliikennelain 48 § velvoittaa ihan erikseen vilkuttamaan poistuessa liikenneympyrästä.

        Suuntamerkki on ajoneuvolla ajettaessa annettava suuntavalaisimella tai, jollei ajoneuvossa ole sellaista, muulla näkyvällä tavalla:
        4) poistuttaessa liikenneympyrästä;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, mutta aiemmin kerrottu logiikka vilkutuksen suhteen pätee myös samanlaisiin ympyränmuotoisiin risteyksiin, jossa on useampi poistumismahdollisuus, vaikka kyseinen D2 liikennemerkki puuttuisikin. Jos on useampi mahdollisuus edetä, niin vilkulla kerrotaan muille aikeet, että minne edetään. Suuntamerkin on oltava näkyvä ja ymmärrettävä.

        "Virallisen" liikenneympyrän osalta tieliikennelain 48 § velvoittaa ihan erikseen vilkuttamaan poistuessa liikenneympyrästä.

        Suuntamerkki on ajoneuvolla ajettaessa annettava suuntavalaisimella tai, jollei ajoneuvossa ole sellaista, muulla näkyvällä tavalla:
        4) poistuttaessa liikenneympyrästä;

        Siksipä jotkut vilkuttelee joka suuntaan, tai ei mihinkään, kun ei ole varma miten pitää toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksipä jotkut vilkuttelee joka suuntaan, tai ei mihinkään, kun ei ole varma miten pitää toimia.

        Suuntamerkin on lain mukaan oltava näkyvä ja ymmärrettävä. Jos muut eivät ymmärrä mitä vilkutuksellasi tarkoitat ja mitä aiot sen perustella tehdä, ole toiminut lain vastaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuntamerkin on lain mukaan oltava näkyvä ja ymmärrettävä. Jos muut eivät ymmärrä mitä vilkutuksellasi tarkoitat ja mitä aiot sen perustella tehdä, ole toiminut lain vastaisesti.

        Jotkut vilkuttavat tiukassa mutkassakin eli kun mutka alkaa, niin vilkku päälle. Joissakin paikoissa etuajo-oikeutetulla kadulla on mutka esim. oikealle ja siinä on sivukatu vasempaan suuntaan. Kerrotaanko sillä pääkadun mutkan suuntaisella vilkulla, että pysytään pääkadulla?

        Mutta sitten oikeasti kääntyessään risteyksestä eivät laita vilkkua päälle ennen kääntymistä. Turha sitä vilkkua on vasta sitten enää laittaa päälle, kun kaikki näkevät jo, että olet kääntymässä...

        Eilen oli joku vilkuttamassa ihan oikein kun oli kääntymässä risteyksestä vasemmalle sivukadulle! Hurraa!!
        Oli pysähdyksissä kun joutui odottamaan vastaantulijoita ja meinasin ohittaa oikealta, kun siinä on jonkin matkaa bussikaistaa. Mutta se "sankari" oli pysäyttänyt autonsa osittain sille oikeanpuoleisellekin kaistalle, joten en meinannut mahtua. Mahduin kyllä vaikka se kääntyjä koetti olla niin levätä niin leveätä ja tukkia liikenteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut vilkuttavat tiukassa mutkassakin eli kun mutka alkaa, niin vilkku päälle. Joissakin paikoissa etuajo-oikeutetulla kadulla on mutka esim. oikealle ja siinä on sivukatu vasempaan suuntaan. Kerrotaanko sillä pääkadun mutkan suuntaisella vilkulla, että pysytään pääkadulla?

        Mutta sitten oikeasti kääntyessään risteyksestä eivät laita vilkkua päälle ennen kääntymistä. Turha sitä vilkkua on vasta sitten enää laittaa päälle, kun kaikki näkevät jo, että olet kääntymässä...

        Eilen oli joku vilkuttamassa ihan oikein kun oli kääntymässä risteyksestä vasemmalle sivukadulle! Hurraa!!
        Oli pysähdyksissä kun joutui odottamaan vastaantulijoita ja meinasin ohittaa oikealta, kun siinä on jonkin matkaa bussikaistaa. Mutta se "sankari" oli pysäyttänyt autonsa osittain sille oikeanpuoleisellekin kaistalle, joten en meinannut mahtua. Mahduin kyllä vaikka se kääntyjä koetti olla niin levätä niin leveätä ja tukkia liikenteen.

        Jos lakia tulkitsee, niin pitää vilkuttaa, jos kääntyy risteyksessä. Kohdassa on risteys. Käännyt siis risteyksen kohdalla, vaikka pysytkin pääväylällä.

        Laissa lukee että: Suuntamerkki on ajoneuvolla ajettaessa annettava suuntavalaisimella tai, jollei ajoneuvossa ole sellaista, muulla näkyvällä tavalla: 2) käännyttäessä risteyksessä tai tiellä;

        Jos on risteys ja käännös tapahtuu, niin pitää lain mukaan vilkuttaa.


    • Anonyymi

      Tuo niitä Espoon pienimpiä ongelmia nykyisin.

      • Anonyymi

        Espoossa kykypuolue myi kaupungin oman sähkölaitoksen pois.
        Espoossa kykypuolue vaati, että metroasemat ovat lyhyemmät ja nyt metroliikenne myös Helsingissä kärsii siitä ruuhka-aikaan. Säästö oli miljardiluokan hankkeessa lopulta todella vähän.

        Joo, onhan noita ongelmia.


    • Anonyymi

      Matkalla Veikkolaan joku poltti käpynsä :D

    • Anonyymi

      Käyttäkää sitä vilkkua, kun poistutte ympyrästä.

      Ihan sen takia, ettei jonkun muun tarvitse jarrutella tai pysähtyä turhaan, vain koska joku on saanut ajokortin liian helposti.

      Sama koskee muutakin munimista ja hidastelua.
      Liikenteessä on muitakin, joten eikö voisi vaan ajella sujuvasti ja lopettaa kaiken nyhjäämisen.

      • Anonyymi

        Haaste on liikenteessä se, että toiselle nyhjääminen on toiselle normaalia etenemistä. Toiselle normaali nopeus on toiselle lujaa ajamista jne. Ihan kävellessäkin on eroa, että onko kyseessä mummo/pappa vai huippu-urheilija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haaste on liikenteessä se, että toiselle nyhjääminen on toiselle normaalia etenemistä. Toiselle normaali nopeus on toiselle lujaa ajamista jne. Ihan kävellessäkin on eroa, että onko kyseessä mummo/pappa vai huippu-urheilija.

        Niin onhan se liikaa vaadittu, että ajokelpoiselta edellytettäisiin kykyä käyttää vilkkua, kääntää päätä ja taitoa kiihdyttää kiihdytyskaistalla.


      • Anonyymi

        "....eikö voisi vaan ajella sujuvasti ja lopettaa kaiken nyhjäämisen. " Ei siis pidä pysähdellä punaisissa liikennevaloissa, ei pidä myöskään pysähdellä STOP-merkin kohdalla, nopeusrajoitukset ovat turhia, jne., ne jotka pysähtelevät/nyhjäävät ovat saaneet ajokortin liian helposti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onhan se liikaa vaadittu, että ajokelpoiselta edellytettäisiin kykyä käyttää vilkkua, kääntää päätä ja taitoa kiihdyttää kiihdytyskaistalla.

        Ei se kiihdytys taitoa vaadi vaan kunnon autoa, Ferrarilla ajavan kuskin mielestä sinäkin "nyhjäät"..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "....eikö voisi vaan ajella sujuvasti ja lopettaa kaiken nyhjäämisen. " Ei siis pidä pysähdellä punaisissa liikennevaloissa, ei pidä myöskään pysähdellä STOP-merkin kohdalla, nopeusrajoitukset ovat turhia, jne., ne jotka pysähtelevät/nyhjäävät ovat saaneet ajokortin liian helposti

        Eihän se "nyhjääjän " kritisoiminen tarkoita liikennesäännöistä piittaamatonta ajotapaa.


    • Anonyymi

      Olen myös huolissani näistä koska kysehän on siitä osataanko siis ajaa, ilmeisesti ei ja jos helppojakaan asioita edes osata niin kuinka suuria puutteita muissa ajotaidoissa vielä on. Mulla on tämänlainen näkemys liikenteessä liikkujista jotka ei jostain syystä kykene ajamaan normaalisti, jos tie on tyhjä niin ihan sama mitä ns tekee mutta kun on muita niin olisi toivottavaa että se ajaminen ei näyttäisi joltain ajokortittoman nistin huume pussukan haku- tai myynti reissulta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe