Olen asunut Porissa yhtämittaisesti yli 15 vuotta. Olen tehnyt sellaisen huomion Porin kaduilla ja julkisilla paikoilla, että katsekontaktin välttely on lisääntynyt muutaman viimeisen vuoden aikana. Osaako joku fiksumpi kertoa, mistä se johtuu ja mistä se kertoo tämän hetkisestä yhteiskunnastamme?
Wikipedian mukaan: "Katsekontakti on tilanne, jossa kaksi henkilöä katsoo toisiaan silmiin samaan aikaan. Katsekontakti on ihmiselle tärkeä signaali, ja sillä on havaittu olevan monenlaisia vaikutuksia muun muassa ihmisten käsityksiin toisistaan sekä heidän käyttäytymiseensä."
Katsekontaktin havaitseminen on ihmiselle tärkeää toisen yksilön ajatusten ja pyrkimysten ymmärtämiseksi. Jo esihistoriallisina aikoina eloon jäivät ne yksilöt, jokta silmäilivät lähestyvän ihmisen selvittääkseen, lähestyykö hän vihamielisin elkein ja aseistettuna vai näkeekö hänet hyväntahtoisesti lähestyväksi. Se ei selviä katsomatta, jos vain tuijottaa maahan kävellessään.
On ihan primitiivinen eloonjäämiskeino silmäillä kadulla illan pimeydessä lähestyvää ihmistä juuri edellä nainituista syistä: Onko hän vihollinen vai ystävällinen? Haluaako hän minulle pahaa? Onko minun paettava?
Nykyään tuntuu, että 50 % ihmisistä kulkee kaduilla matkapuhelinta tuijottaen. Loput 50 % tuijottavat katuun kulkiessaan, eivätkä edes vilkaise vastaantulijaa. Se on mielestäni outoa. Väitän, että ennen oli toisin. Eivät ihmiset aina ole vältelleet katsekontaktia ja vain tuihottaneet katuun kulkiessaan. Mitä on tapahtunut? Jos kävelet tyhjällä kadunpätkällä klo 21:30 arki-iltana ja 400 metrin säteellä ei ole ketään toista ihmistä. Sinä kuljet yksin ja minä kävelen kadulla vastaasi, miten voi olla, että tuijotat vain katuun?
Minä tietysti tiedän, että nämä ihmiset eivät edes vilkaise minuun, kun minä katson heitä. Se on ihan normaalia. On normaali reaktio, että jos kävelen kadulla, katson vastaantulevaa ihmistä kunnes saan katsekontaktin. Se on toisen ihmisen huomioimista ja kohteliasta. Katsekontaktin saatuani katson taas muualle. Aika moni ihminen kulkee minua vastaan kadulla vain katua tuijottaen.
Mikä teitä vaivaa? Syövätkö porilaiset masennuslääkkeitä tai mielialalääkkeitä? Mikä on oikeasti sen taustalla, ettei edes vilkaista tyhjällä kadulla vastaa tulevaa? Ihmisen lähtökohtaisesti kuuluu katsoa lähestyvää vierasta ihmistä ihan vain jo oman turvallisuutensa varmistamiseksi.
Katsekontaktia välttelevä porilainen
51
807
Vastaukset
- Anonyymi
Olen autismin kirjolla. Otan heikosti katsekontaktia. Vastaantulijoita kyllä silmäilen mutta pimeällä vuoden ajalla vähän hankalaa eikä kyllä muutenkaan hirveäsri kiinnosta.
- Anonyymi
Elämme silti outoja aikoja, kun useimmilla on matkapuhelin kuin käteen kiinni kasvanut. Kävelin eilen alkuillasta Yrjönkatua Keskusaukion suunnalta kohti Yliopiston apteekkia. Kadun toisella puolella joku nuori nainen nousi autosta Bepopin kohdalla, otti ensimmäisen selfien Bepopin seinustalla, toisen selfien Bepopin pääsisäänkäynnin kohdalla, kiiruhti vanhat vihreät kadun yli ja punaisiin valoihin jääneenä näin hänen räpsineen itseään taas Sokoksen kävelykadun puoleisen oven edessä.
Kolme selfietä korttelin matkalla. Mihin niitä kaikkia oikein tarvitsee? Eikö voi elää tässä ja nyt, vai onko elämä oikeasti siirtynyt jo virtuaali maailmaan? Sinne ladataan kuvia joka siunattu päivä ja elämä tapahtuu siellä, ei fyysisesti täällä? Mihin maailma on menossa? Ei katsota enää vastaantulijaa, kun silmät tapittavat sinihohtoista kännykkäää ja korviin on tökätty airpodit. Eristäydytään tästä maailmasta niin totaalisesti kuin vain voi.
- Anonyymi
Porista löytyy myös sellasia jotka ei muuta teekkään kuin kyylää muiden tekemisiä ja urkkivat sekä juoruavat, typeriä paskaläjiä joilla on päänsisällä asiat huonosti.
- Anonyymi
Miten tämä eroaa kaikista muista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tämä eroaa kaikista muista?
Samaa mieltä. Kaikki vuoden
- 80 jälkeen syntyneet kuuluu näihin, Ei ole tervettä ei yhden yhtä. - Anonyymi
Niitä on eniten Porissa, sillä mainitsemasi luonteenpiirteet kuuluvat prototyyppiporilaiseen paikallisidentiteettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Kaikki vuoden
- 80 jälkeen syntyneet kuuluu näihin, Ei ole tervettä ei yhden yhtä.Noita yksityisasioiden tonkijoita ja juoruilijoita on kaikista ikäluokista, syntymävuosina 1920-2020, joten ei ainoastaan 1980 jälkeen syntyneet.
Sosiaalisissa tilanteissa kannattaa olla tarkkana. Varminta on sepitellä vastauksiaan paroni von Munchausenin tapaan tai valehdella suorasanaisesti. Prototyyppiporilaiset eivät ole koskaan tutustuneet käsitteeseen small talk yleisetiikan näkökulmasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita yksityisasioiden tonkijoita ja juoruilijoita on kaikista ikäluokista, syntymävuosina 1920-2020, joten ei ainoastaan 1980 jälkeen syntyneet.
Sosiaalisissa tilanteissa kannattaa olla tarkkana. Varminta on sepitellä vastauksiaan paroni von Munchausenin tapaan tai valehdella suorasanaisesti. Prototyyppiporilaiset eivät ole koskaan tutustuneet käsitteeseen small talk yleisetiikan näkökulmasta.Small talk on vapaasti suomennettuna paskan puhumista.
Älyllisesti lahjattomat hienopierut ovat ymmärrettävästi omaksuneet sen omaksi tavakseen kommunikoida, sillä tähän tyylilajiin ei juurikaan tarvita älyllistä toimintaa.
- Anonyymi
Jos katson porilaista silmiin alan voimaan pahoin, joten vältän katsekontaktia.
- Anonyymi
Porilaiset ovat ihan mukavia ja on normaalia, että ihminen hakee katsekontaktia toisesta ihmisestä. Kuten sanoin, se on ihan geeneihin koodattua. On primitiivinen eloonjäämiskeino silmäillä kadulla vastaan tulevaa ihmistä juuri edellä nainituista syistä: Onko hän vihollinen vai ystävällinen? Haluaako hän minulle pahaa? Onko minun paettava?
Maanantaina tuli kadulla vastaan niin maahan tuijottavia kuin katsekontaktia ottavia:
- Kiertokadulla, kapealla jalkakäytävällä vastaan tullut nainen tuijotti katuun nostamatta katsettaan, vaikka hädin tuskin mahduimme kohtaamaan kapealla jalkakäytävällä. Tuli sellainen olo, että olenko näkymätön ihminen? Jos minä en väistä, käveleekö katuun tuijottava päin vastaan tulevaa kävelijää? Mikä näitä vaivaa?
- Rautatieaseman kupeessa niin mies kuin vastaan tullut nainenkin olivat katse maahan liimattuja. Mikä teitä vaivaa? Ilmekin niin synkkä ja iloton molemmilla.
- Mikonkadun ja Antinkadun kulmassa nuori nainen otti hymyillen katsekontaktia kadun toiselta puolelta asti, kun lähti ylittämään katua.
- Myöhemmin illalla Mikonkadulla vastaan kävellyt nainen tuijotti puolestaan kadun pintaa kuin se olisi maailman mielenkiintoisin asia.
Alkakaapa seurata ihmisiä, kun kuljette Porin kaduilla. Katsokaa ihmisiä silmiin. Yllättävän moni on ilmeeltään apea ja iloton. Yllättävän moni välttelee katsekontaktia. Mikä heitä vaivaa?
Missä ovat iloiset ja hymyilevät ihmiset, joiden silmät loistavat kuin Naantalin aurinko? Missä ovat ihmiset, jotka katseellaan hakevat kontaktia toiseen ihmiseen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porilaiset ovat ihan mukavia ja on normaalia, että ihminen hakee katsekontaktia toisesta ihmisestä. Kuten sanoin, se on ihan geeneihin koodattua. On primitiivinen eloonjäämiskeino silmäillä kadulla vastaan tulevaa ihmistä juuri edellä nainituista syistä: Onko hän vihollinen vai ystävällinen? Haluaako hän minulle pahaa? Onko minun paettava?
Maanantaina tuli kadulla vastaan niin maahan tuijottavia kuin katsekontaktia ottavia:
- Kiertokadulla, kapealla jalkakäytävällä vastaan tullut nainen tuijotti katuun nostamatta katsettaan, vaikka hädin tuskin mahduimme kohtaamaan kapealla jalkakäytävällä. Tuli sellainen olo, että olenko näkymätön ihminen? Jos minä en väistä, käveleekö katuun tuijottava päin vastaan tulevaa kävelijää? Mikä näitä vaivaa?
- Rautatieaseman kupeessa niin mies kuin vastaan tullut nainenkin olivat katse maahan liimattuja. Mikä teitä vaivaa? Ilmekin niin synkkä ja iloton molemmilla.
- Mikonkadun ja Antinkadun kulmassa nuori nainen otti hymyillen katsekontaktia kadun toiselta puolelta asti, kun lähti ylittämään katua.
- Myöhemmin illalla Mikonkadulla vastaan kävellyt nainen tuijotti puolestaan kadun pintaa kuin se olisi maailman mielenkiintoisin asia.
Alkakaapa seurata ihmisiä, kun kuljette Porin kaduilla. Katsokaa ihmisiä silmiin. Yllättävän moni on ilmeeltään apea ja iloton. Yllättävän moni välttelee katsekontaktia. Mikä heitä vaivaa?
Missä ovat iloiset ja hymyilevät ihmiset, joiden silmät loistavat kuin Naantalin aurinko? Missä ovat ihmiset, jotka katseellaan hakevat kontaktia toiseen ihmiseen?mitä tarinoita kirjoitat missä muka kadulla jossa olen 40v asunut on niin stanan kapea katu joka sopii kuvailuusi?
Keksit omiasi jotta ne sopii haaveiluihisi. herää jo todellisuuteen jossa olet vain outo jonka on vaikea tutustua muihin. mene itse juttelemaan heille ja lopeta lapselliset
tarinasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä tarinoita kirjoitat missä muka kadulla jossa olen 40v asunut on niin stanan kapea katu joka sopii kuvailuusi?
Keksit omiasi jotta ne sopii haaveiluihisi. herää jo todellisuuteen jossa olet vain outo jonka on vaikea tutustua muihin. mene itse juttelemaan heille ja lopeta lapselliset
tarinasi.Talviaikaan lumivallit kaventavat jalkakäytäviä keskustan alueella. Ihan sama ollaanko Kiertokadun lähistöllä vai jossain muualla. Porin keskusta on täynnä kapeita jalkakäytäviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä ovat iloiset ja hymyilevät ihmiset, joiden silmät loistavat kuin Naantalin aurinko? Missä ovat ihmiset, jotka katseellaan hakevat kontaktia toiseen ihmiseen?Asema-aukiolla pyöräili iloisesti yksi heitukka ja otti kadun toiselta puolelta avoimesti katsekontaktia, ja ajoi päin liikennemerkkipylvästä että pamahti. Tosi on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asema-aukiolla pyöräili iloisesti yksi heitukka ja otti kadun toiselta puolelta avoimesti katsekontaktia, ja ajoi päin liikennemerkkipylvästä että pamahti. Tosi on.
Itse katsoin joskus liian pitkään komiata naisen persettä ja ajoin kuorma-autoa perseeseen,
kyllä vitutti kun meni keula paskaksi :D
- Anonyymi
Mielenkiintoinen aihe. itse olen huomannut suoraan tuijottamista vailla syytä :D
Mennessäni autooni minua tuijotti joku heppu joka oli menossa porttikongista vissiin kotiinsa.pää kuitenkin tuijotti minua kuin salamanteri kokoajan ja ihmettelin mitä tein saadakseni huomion.
Olen aivan tavallisen näköinen kuitenkin.
Reposaaressa nakkikioskilla kävelysauvoilla eteenpäin viuhtovan oletettavasti pariskunnan miesoletettu osapuoli tuijotti eteensä katsomatta voimakkaasti sauvoilla viuhtoen jatkuvasti kymmenien metrien ajan kun pureskelin paikallista ruokaa autossani perheeni kanssa.Mietin,oliko hänellä jokin shokki päällä itseään köyhenpien ruokailusta snagarilla hänen sisäsiittoisella asuinalueellaan,vai ihastuiko hän sinappia tursuviin viiksiini vai mikä siinä tuijotuksessa oli, mutta outo fiilis kuitenkin jäi eikä perheenkään tehnyt mieli poistua autosta.
Pori,on outo mesta.- Anonyymi
"Suomessa noin miljoona henkilöä käyttää Kelan korvaamia psyykenlääkkeitä. Pelkästään masennuslääkkeitä käyttää noin 400 000 suomalaista."
Oma tulkintani näistä katua tuijottavista kävelevistä zombie-porilaisista on, että he ovat näitä masennuslääkkeitä täyteen pumpattuja ihmisiä. On se jännä, jos katsetta ei jaksa nostaa kadun pintaa ylemmäs. Ei ihmisen kävellessään katua tarvitse tuijottaa. Minä katson eteeni, kun kävelen kadulla. - Anonyymi
Aivan. Ketä kiinnostaa mihin vastaantulijat katsoo. Mulle yksi vitun maku. Mua ei kiinnosta katsella vastaantulijoita. Mulla on elämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Ketä kiinnostaa mihin vastaantulijat katsoo. Mulle yksi vitun maku. Mua ei kiinnosta katsella vastaantulijoita. Mulla on elämä.
"Mua ei kiinnosta katsella vastaantulijoita. Mulla on elämä."
Teitä tuntuu olevan Porissa aikas monta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suomessa noin miljoona henkilöä käyttää Kelan korvaamia psyykenlääkkeitä. Pelkästään masennuslääkkeitä käyttää noin 400 000 suomalaista."
Oma tulkintani näistä katua tuijottavista kävelevistä zombie-porilaisista on, että he ovat näitä masennuslääkkeitä täyteen pumpattuja ihmisiä. On se jännä, jos katsetta ei jaksa nostaa kadun pintaa ylemmäs. Ei ihmisen kävellessään katua tarvitse tuijottaa. Minä katson eteeni, kun kävelen kadulla.Näköjään tätä ilmiötä on muuallakin maailmassa, ei vain Suomessa ja Porissa. Kännykkää jatkuvasti tuijottaville zombiellekin on jo nykytermi = smombie eli smartphone zombie.
Koko elämä on sitä, kun kadulla kuljetaan kännykkää tuijottaen. Koko elämä on siellä: Instagramissa ja OF:ssä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma tulkintani näistä katua tuijottavista kävelevistä zombie-porilaisista on, että he ovat näitä masennuslääkkeitä täyteen pumpattuja ihmisiä. On se jännä, jos katsetta ei jaksa nostaa kadun pintaa ylemmäs. Ei ihmisen kävellessään katua tarvitse tuijottaa. Minä katson eteeni, kun kävelen kadulla.Porissa noin 500 000 henkilöä saa toimeentulotukea ja käyttää Subutex korvaushoitolääkettä suonensisäisesti sekä asuu äitinsä luona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porissa noin 500 000 henkilöä saa toimeentulotukea ja käyttää Subutex korvaushoitolääkettä suonensisäisesti sekä asuu äitinsä luona.
Nyt teikä prototyyppiporilaisella tuli nollia liikaa väkiluvun osalta. Porissahan on asukkaita alle 100 000.
Prototyyppiporilainen, ole sekoittamatta mittayksiköitä. Autoni ei paina tuhat rammaa, tieräksää.
- Anonyymi
Minä tuijotan kylmästi vessan peiliin ja silmiin tota "toista", aina olen saanut vastarakkautta.
- Anonyymi
Jos aloittajakin vilkaisisi joskus peiliin, ehkä siinä heräisi ymmärrys miksi katsekontaktia häneen vältellään?
Mikä siinä sitten olisi ajatus ja tarkoitus alkaa kaduilla liikkuessa alkaa toisia vartavasten tuijotella, sekunnin murto- osan vilkaisu riittäää kertomaan onko joku tuttu tms. ja onko syytä tervehtiä jne.- Anonyymi
tää om hyvä !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tää om hyvä !!
siis on
- Anonyymi
Ei ole vielä herännyt. Olen katsonut peiliin tuloksetta.
- Anonyymi
En halua tervehtiä, enkä halua että minuakaan tervehditään.
Katsokaa poispäin. niin minäkin teen.
- Anonyymi
Harva vastaantulija kiinnostaa enkä välitä olla katsekontakteissa ihmisten kanssa, jotka näen ehkä elämäni aikana yhden kerran ohimennen. Mitä väliä? Penis.
- Anonyymi
Ensinnäkin oletko huomannut, että kadut ovat viime aikoina olleet varsin liukkaita? Siihen on ihan syynsä, että katsoo mihin astuu.
Toisekseen, kyllä minä "tarkistan" ihmisen olemuksesta ja käytöksestä hyvin lyhyellä vilkaisulla jo kaukaa, millainen vastaantulija sieltä on tulossa. Älä ole turhaan huolissasi muiden "vaistoista".
Mutta sinua surettaakin se, että nuoret naiset ei hymyile sinulle... Miksi ihmeessä pitäisi? Oletko sä niiden tuttu? Onko ne kaikki töissä sulle? Saako ne palkkaa sun ilostuttamisesta? Onko se niiden velvollisuus? Vai saisko nekin kulkea ihan siviileinä omissa arkisissa ajatuksissaan? Siis voitko uskoa, että ei ole mikään päivän paras ihme, että ihmisten ilmoilla tulee joku ohittava ihminen vastaan. - Anonyymi
Sähkölaitoksella oli johtaja, joka ei uskaltanut tulla käytävälle, jos ei ollut A4-paperi turvana. Tuli huoneestaan käytävälle paperi kädessä, jota muka tuijotti ja jos käytävällä oli joku niin otti pakkia, meni takaisin luolaansa.
Lähti liikkeelle vain jos käytävä oli tyhjä.
Kaikki tämä siksi, ettei tarvitse tervehtiä! Morjestaa!
Alaiset kun eivät olleet hänelle minkäänlaisia ihmisarvon omaavia. Vain uskonveljet ja muutama osastopäällikkö olivat sellaisia heeboja, joiden kanssa Herra Johtaja suostui puhumaan.
Normi porilainen.- Anonyymi
Muistan tyypin, mutta sen käytös johtui autismista. Sosiaalisesti tökerö ja kömpelö mies.
- Anonyymi
Seuraava johtaja oli myös autistinen, myrkynsyönyt mörrimöykky.
Pelkäsivät alamaisten kohtaamisia.
Ylimielisiä, egoistisia, kuten diplomi-insinöörit aina ovat.
Kusta päässä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraava johtaja oli myös autistinen, myrkynsyönyt mörrimöykky.
Pelkäsivät alamaisten kohtaamisia.
Ylimielisiä, egoistisia, kuten diplomi-insinöörit aina ovat.
Kusta päässä!Ehkä hihittelevien harvahampaiden kanssa "keskustelu" riittää teille huippuälykkäille lähettitytöille, normaali-ihmisiä ei kiinnosta kuolaavien hihittelijöiden jutut.
Ja tietysti diplomi-insinööri on ihan pönttö verrattuna siihen apukoulussa kaksi kertaa tuplanneeseen älykköön.
- Anonyymi
Hyvä aloitus!
Kiitos! - Anonyymi
Olen asunut Porissa yhtämittaisesti yli 15 vuotta. Olen tehnyt sellaisen huomion Porin kaduilla ja julkisilla paikoilla, että katsekontaktin välttely on lisääntynyt muutaman viimeisen vuoden aikana. Osaako joku fiksumpi kertoa, mistä se johtuu ja mistä se kertoo tämän hetkisestä yhteiskunnastamme?
Wikipedian mukaan: "Katsekontakti on tilanne, jossa kaksi henkilöä katsoo toisiaan silmiin samaan aikaan. Katsekontakti on ihmiselle tärkeä signaali, ja sillä on havaittu olevan monenlaisia vaikutuksia muun muassa ihmisten käsityksiin toisistaan sekä heidän käyttäytymiseensä."
Katsekontaktin havaitseminen on ihmiselle tärkeää toisen yksilön ajatusten ja pyrkimysten ymmärtämiseksi. Jo esihistoriallisina aikoina eloon jäivät ne yksilöt, jokta silmäilivät lähestyvän ihmisen selvittääkseen, lähestyykö hän vihamielisin elkein ja aseistettuna vai näkeekö hänet hyväntahtoisesti lähestyväksi. Se ei selviä katsomatta, jos vain tuijottaa maahan kävellessään.
On ihan primitiivinen eloonjäämiskeino silmäillä kadulla illan pimeydessä lähestyvää ihmistä juuri edellä nainituista syistä: Onko hän vihollinen vai ystävällinen? Haluaako hän minulle pahaa? Onko minun paettava?
Nykyään tuntuu, että 50 % ihmisistä kulkee kaduilla matkapuhelinta tuijottaen. Loput 50 % tuijottavat katuun kulkiessaan, eivätkä edes vilkaise vastaantulijaa. Se on mielestäni outoa. Väitän, että ennen oli toisin. Eivät ihmiset aina ole vältelleet katsekontaktia ja vain tuihottaneet katuun kulkiessaan. Mitä on tapahtunut? Jos kävelet tyhjällä kadunpätkällä klo 21:30 arki-iltana ja 400 metrin säteellä ei ole ketään toista ihmistä. Sinä kuljet yksin ja minä kävelen kadulla vastaasi, miten voi olla, että tuijotat vain katuun?
Minä tietysti tiedän, että nämä ihmiset eivät edes vilkaise minuun, kun minä katson heitä. Se on ihan normaalia. On normaali reaktio, että jos kävelen kadulla, katson vastaantulevaa ihmistä kunnes saan katsekontaktin. Se on toisen ihmisen huomioimista ja kohteliasta. Katsekontaktin saatuani katson taas muualle. Aika moni ihminen kulkee minua vastaan kadulla vain katua tuijottaen.
Mikä teitä vaivaa? Syövätkö porilaiset masennuslääkkeitä tai mielialalääkkeitä? Mikä on oikeasti sen taustalla, ettei edes vilkaista tyhjällä kadulla vastaa tulevaa? Ihmisen lähtökohtaisesti kuuluu katsoa lähestyvää vierasta ihmistä ihan vain jo oman turvallisuutensa varmistamiseksi.
22
235
Äänestä
Kommentoi
Jaa
Vastaukset
Vanhimmat
Anonyymi (
Kirjau- Anonyymi
Myö naapurin Paavon kanssa jo 30-luvulla kylätiellä kulkiessa jiätiin puhelemmaan asjoista kun liikuttiin vastatusten.
- Anonyymi
Onhan tämä Pori kieltämättä outo ja uniikki asumispaikka. Aloittaja on aivan oikeassa.
Olen asunut tässä samassa omakotitalossa 40 vuotta, mutta naapureiden kanssa ei ole päässyt minkäänlaisiin yhteyksiin.
Osa luikkii karkuun, kun näkee, osa sentään joskus morjestaa, mutta luontevaa jutustelua naapureiden välillä ei saa aikaiseksi.
Ei sitten millään.
Muutama antautuu puheille, mutta itsekehu, vittuilu ja piilovittuilu on pääroolissa.
Ei porilaisten kanssa voi keskustella tasa-arvoisesti eikä rennosti.
Sama toistuu työpaikalla. Ei synny yhteyttä, ei sitten millään.
Kyyl porilainen osaa olla verbaalinen ja mukava silloin, kun hän on jotain vailla, jos hänelle pitää tehdä jotain palveluksia.
Mutta kun apu on annettu niin alkaa paskalokan heitto, tottakai takapuolella.
Ja etupuolella ei puhu mitään,- paitsi vittuilua ja piilovittuilua!- Anonyymi
Veit sanat suustani🫣
Tuo on niin totta! - Anonyymi
Parempi itselle, ettei ole sen enempää naapurien kanssa tekemisissä, minulla oli yksi naapuri joka kyttäsi ja halusi tietää kaiken minusta , tunkeili kylään ym, no kerran se tuli pyytämään työkaluja lainaksi, annon sille, mutta ei se palauttanut niitä, ja kävin niitä hakemassa hänen luotaan , niin se paska oli rikkonut osan työkaluistani , pyysin häntä korjaaman ne työkalut, haukut sain miten vittumainen olen ja täyspaska kaveri, sen jälkeen en edes morjestanut tuota naapuria , no onneksi se muutti pois , kaikki huokaisivat helpotuksesta , ei muutkaan siitä tykänneet.
- Anonyymi
Paras katsekontakti kun menet iltapäivällä porilaisen huoltoaseman kahvioon. Sata silmää neonkeltaisissa rippipuvuissa alkaa marisemaan että kukas tämmöinen on, ei ole ennen täällä näkynyt.
- Anonyymi
Sen jatkona seuraa sitten prototyyppiporilaiseen tapaan yksityisasioiden tonkiminen ja niistä juoruaminen eteenpäin.
Kannattaa tahallaan valehdella noille neonkeltaisten rippipukujen käyttäjille, niin yksityisyydensuoja säilyy varmemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen jatkona seuraa sitten prototyyppiporilaiseen tapaan yksityisasioiden tonkiminen ja niistä juoruaminen eteenpäin.
Kannattaa tahallaan valehdella noille neonkeltaisten rippipukujen käyttäjille, niin yksityisyydensuoja säilyy varmemmin.Kannattaa kertoa oikein meheviä valeita jotta munaavat itsensä
- Anonyymi
Tämä!! Uskomaton sadan salamanterinpään kyttähetki kuin olisi jokin jumalhahmo liitänyt ovesta sisään ja neonkeltainen kansa tuijottaa onko ovesta saapunut thor heidän valtaistuimensa arvoinen.
...joo tulin maksamaan ton kolmosmittarin vaan ja pieni kaffe......MUKAAN...kiitos..
Toinen hieno hetki oli kun torisalesta hain ostosten kera muutaman oluen.Kaksi pullalla paisutettua mummoa lojui penkillä ja luulivat varmaan etten kuule kun kommentoivat miten minulla on juomatauko varmaan..jne.
On se ylevää istua penkillä ja arvostella asiakkaita.Perus porilaista toimintaa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa kertoa oikein meheviä valeita jotta munaavat itsensä
Legendaarinen Pietilän Sulohan näitä sairaalloisen uteliaita juoruavia skunkkeja aikanaan jekutti, joskus paloi tehdas taikka oli ajanut niin kovassa kuumeessa polkupyörällä päivystykseen että sarvet hehkuivat ja taipuivat käsissä.
- Anonyymi
Korona-aika oli introvertille ihanaa aikaa. Ei tarvinnut olla tekemisissä ihmisten kanssa ja kassajonossakin ihmiset pysyivät kaukana.
- Anonyymi
Joku ilmaisi mielipiteensä näin: "Z-sukupolven tytöt ovat sekaisin kaikkialla. Vain joukko mielettömiä zombeja, tuijottamassa puhelimiaan koko päivän." Jotain on mennyt ja edelleen menossaväärään suuntaan. Kehityskulku ei taida olla pysäytettävissä?
Katsekontaktin välttely on vain yksi esimerkki siitä, miten maailma on muuttunut. Nykyään se katsekontakti luodaan älypuhelimen suuntaan 24/7. Oikeilla ihmisillä reaalitodellisuudessa ei ole väliä. Vain sillä on väliä, millaisia kuvia olet itsestäsi ladannut sosiaalisen median sovelluksiin. - Anonyymi
"Korona-aika oli introvertille ihanaa aikaa. Ei tarvinnut olla tekemisissä ihmisten kanssa ja kassajonossakin ihmiset pysyivät kaukana."
-
Nyt tuokin normaali-ihmisten käytös on taas unholassa, muurahaisefekti on palannut ja kiukkuiset tyhjäpäät tulevat kassajonossa selkään kiinni tökkimään persettä.
Kannattaakin suosia laktoosipitoisia ruokia ja päästellä peräilmaa niin saa sitä hajurakoa.
- Anonyymi
Huvittavaa on joskus katsella, miten nuoriso kävelee kaupungilla käsi ojossa kännykkää katsoen. Koko elämä on kännykässä ja jos se hajoaa, tulee maailmanloppu.
Tämä on digimaailman sairas puoli.
Jos netti kaatuisi, romahtaisi koko maailma. Se olisi pahempaa, kuin kolmas maailmansota- Anonyymi
"Jos netti kaatuisi, romahtaisi koko maailma. Se olisi pahempaa, kuin kolmas maailmansota"
-
Netti on osaltaan vähentänyt väkivaltaa joka aiemmin kohdistui imbesilleihin, nykyään epäkohdista voi kirjoittaa vaikka tälle palstalle niin pääsee edes vähän höyryä päästä.
- Anonyymi
Miksi kadulla pitäis ottaa katsekontakti kaikkiin hampuuseihin, tuntemattomiin ihmisiin..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä201041- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875