Nu förstår jag att det finns två finskspråkiga grupper här som slåss mot varandra. Den ena gruppen anser att svenska bör talas i Finland och den andra är av motsatt uppfattning.
Först kunde jag inte tro vad jag såg här
20
127
Vastaukset
- Anonyymi
Jag kollade datumen och det har de gjort i många år. Ingen av dessa grupper talar tydligen ett ord svenska. Förutom dem finns det svensktalande som uppmuntrar dem och skrattar åt dem.
- Anonyymi
Får man inte använda finskan här?
- Anonyymi
Ni är konstiga människor.
- Anonyymi
Jag har undrat om människorna här mår bra? Behöver de hjälp? Har de en arbetsplats och en gemenskap de känner att de tillhör?
- Anonyymi
Jag har tänkt att jag borde larma de finska socialmyndigheterna för att utreda händelserna. Detta kan inte vara normalt i något skandinaviskt land.
- Anonyymi
Här finns inte längre någon rationell diskussion, det handlar om något slags socialt mänskligt experiment.
- Anonyymi
Ingen av grupperna förstår tydligt något om språkundervisning eller språkpolitik. Det diskuteras åtminstone inte här. Varför lägger de ens sin tid på att bråka? Behöver de någon form av hjälp och ingripande utifrån?
- Anonyymi
Kan du ens säga något om detta?
- Anonyymi
Kyllä, tämä on vajakkipalsta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, tämä on vajakkipalsta.
Huomasi kuitenkin lopulta, että svekot täällä häiriköi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitus on tehdä palstan lukeminen mahdottomaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi vajakki näemmä ilmoittautui ihan itse.
- Anonyymi
Siis tuhlausta ja pomotusta ja turhaa tämä ruotsin pakottaminen.
Suomeen mahtuu enemmän kuin yksi tarina suomalaisuudesta 🇫🇮 Ok.
Esimerkiksi tarina suomi/ruotsi-kaksikielisyydestä on osalle rakkain, mutta yhteinen se ei ole.
Monikielinen nuoriso ja hybridi-identiteetit realistisempia.
Suomalaisuusmosaiikkinsa saa rakentaa itse, pakottaa ei.- Anonyymi
Miksi pakotat englantia?
- Anonyymi
Pakkoruotsittajat ovat häirköimässä jokaisella palstalla, missä keskustellaan ruotsin kielen opetuksesta.
- Anonyymi
Ja täyttävät etusivun ketjuilla, joissa on 500kpl yhden rivin kommentteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustelun häiritsemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kehtaavat "ihmettellä", miksi pakkoruotsin vastustajien ketjut eivät koskaan pääse Suomi24 etusivulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pata kattilaa soimaa?
- Anonyymi
Enligt aktiva är detta bara 'huvia'.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569