Mörhöt liikenteessä, oletko sinä yksi heistä?

Anonyymi-ap

Tulipa ajeltua Vammalassa ja on ihan mahdottoman paljon mörhöjä matkassa. Ensimmäisenä meinasin jäädä auton alle kun valkoinen olisiko ollut skoda tuli jalkakäytävää pitkin Cm pihassa kun hän väisti koroketta. Lähtiessäni pois pihasta sininen auto ajoi samoin jalkakäytävää apteekin päädyssä. Seuraavaksi ajoin kahteen ympyrään niin ei ketään vilkuttanut lähtiessään pois ympyrästä, paitsi yksi joka vilkautti kerran kun oli jo poistunut ympyrästä. Keskustasta tullessa ennen vanhan S-marketin risteystä pysähdyin suojatien eteen kun olin Sylväälle päin kääntymässä ja 1 auto oli kääntymässä ennen minua samoin vasemmalle niin ei ketään pysähtynyt vaan kaikki ajoivat vauhdilla oikealta puolen ohitse. Ai niin se yksi joka ajoi Väriaitan kohdalla varmaan 70 vauhtia ohitseni. Aikas paljon sattuu liikenteessä.

40

1097

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä että varoitit noista valkoisella ja sinisellä autolla ajavista kaahareista. Täytyypä pitää silmät auki, jos noilla nurkilla liikun, ja tuon värisiä autoja silmäkulmasta näkyy.

• Anonyymi

Valkoisella autolla ajavia varsinkin on syytä varoa. On se auto sitten minkä merkkinen hyvänsä.

• Anonyymi

Mikä siinä vilkun käytössä on niin vaikeaa, sen olen huomannut että jos on takavalot pimeät niin usein ei käytetä vilkkuakaan.

• Anonyymi

Uusissa autoissa takavalot eivät syty, vaikka edessä on normaalit päiväkäytön huomiovalot päällä. Tämä on energiansäästöä.

Aika moni uuden auton ostanut ajelee illan pimetessäkin huomiovaloilla, ja takavalot pysyvät kuskin tietämättä pimeänä.

• Anonyymi

Sastamalassa ei osata ajaa. Ihan kuin siellä ajelevat ei olisi ikinä autokoulua käyneetkään. Täysin taukkina kaahitaan sinne tänne, pikemminkin kaasua painetaan kun joku koettaa jossain ylittää tien. sen sijaan että annettasi tietä. Kyseinen ajokulttuuri on vain Vammalassa. Kaikkialla muualla, ja ajeltua tulee paljonkin, osataan ajaa. Mitä ne siellä oikein vetää?

• Anonyymi

Tämä on ihan totta, tuntuu että ympyrästä poistuvat saa jonkun sortin nautintoa kun saa seuraavasta liittymästä tulevan pysähtymään kun ei käytä vilkkua. Jos olisi poliiseja niin olisi heille töitä.

• Anonyymi

Jos olis niitä poliiseja tosiaan Vammalan alueella. Mutta poliiseja ja poliisiasemaa ei täällä ole, autoilijat saa ajaa miten kukakin haluaa ja kuinka lujaa uskaltaa risteyksiin ja suojateille mennä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olis niitä poliiseja tosiaan Vammalan alueella. Mutta poliiseja ja poliisiasemaa ei täällä ole, autoilijat saa ajaa miten kukakin haluaa ja kuinka lujaa uskaltaa risteyksiin ja suojateille mennä.

kyllä ihmisten pitäsi ilman poliisejakin osata ajaa mutta Vammalasssa ei osata! Niinkun tampioitten kevätkokoontumisajoista olisi satapäisin joukoin pienesä sieväsä lähdetty puolinukuksisa ja pienen kiukun kansa liikenteseen. Ja kurjintahan hommasa on että kun ilmesesti ovat suuri osa ihan selvinpäinkin mutta sehän ei vammalasa tartte tarkottaa yhtään mitään...yhtä sekasta ja hitaillakäyvää...

• Anonyymi

Liikennevalot on sellainen paikka että ihan mahdotonta pysähtyä kun punaiset vaihtuvat, mennään vaan ja vielä perässätulia menee kanssa päin punaista.

• Anonyymi

Suomessa liikennevalot on säädetty niin hitaalle, että punaisen vahtuessa 1..2 autoa mahtuu hyvin vielä menemään läpi.
        Jos ei tätä joustoa autoilijat käyttäisi, kaikki liikenne tukkeutuisi isommissa valo-ohjatuiossa risteyksissä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa liikennevalot on säädetty niin hitaalle, että punaisen vahtuessa 1..2 autoa mahtuu hyvin vielä menemään läpi.
        Jos ei tätä joustoa autoilijat käyttäisi, kaikki liikenne tukkeutuisi isommissa valo-ohjatuiossa risteyksissä

Selitäpä tuo liikennepoliisille. Voi auta näitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri kaltaisesi vatipäät ajavat päin punaisia.

• Anonyymi

Kauppojen pihoissa ajaminen on toisille ihan vieras käsitys, oikealta tulevaa pitäisi väistää jos ei ole kolmioa, täällä soitetaan torvea jos oikealta tulet eteen koska he luulevat ajavansa pää väylää.

• Anonyymi

Kauppojen pihat eivät ole teitä eivätkä siksi tieliikennelain alaisia alueita, vaan ne ovat yksitysomisteisia parkkipaikkoja.
        Yksityisomisteisilla parkkipaikoilla ei ole mitään tieliikennelain mukaista, oikealta tulevan väistämisvelvollisuutta.

Jos parkkipaikan ylläpitäjä itse on laittanut alueellensa jotakin kolmiomerkkejä, ei niilläkään ole juridista lainvoimaa. Mahdollisissa tuomioistuinkäsittelyyissä sellaisille omatekoisille merkeille ei anneta mitään painoarvoa.

Parkkipaikan kolaroinnit selvitellään yleisinä, yksityisalueilla tapahtuneina autojen kolareointeina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauppojen pihat eivät ole teitä eivätkä siksi tieliikennelain alaisia alueita, vaan ne ovat yksitysomisteisia parkkipaikkoja.
        Yksityisomisteisilla parkkipaikoilla ei ole mitään tieliikennelain mukaista, oikealta tulevan väistämisvelvollisuutta.

Jos parkkipaikan ylläpitäjä itse on laittanut alueellensa jotakin kolmiomerkkejä, ei niilläkään ole juridista lainvoimaa. Mahdollisissa tuomioistuinkäsittelyyissä sellaisille omatekoisille merkeille ei anneta mitään painoarvoa.

Parkkipaikan kolaroinnit selvitellään yleisinä, yksityisalueilla tapahtuneina autojen kolareointeina.

Ja tohon kylään ollaan nyt siis hankkimassa uimahallia. Uutta suunnittelutoimikuntaakin taas suunnitellaan. Montakohan sataa tuhatta tai jopa miljoonaa tällä kertaa... eikä mitään valmista tule. Taaskaan. Miten tulisi, kun ei osata edes perussääntöjä liikenteestä. Ja ihan piruuttaankaan niitä samoja ei voi noudattaa siellä kauppojen parkkipaikoilla. Ei tietenkään, koska ajellaan Turwäälllääääää, ja asiat ajatellaan kyrvä***'äää....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et tiedä näemmä mitään asiasta, kyllä kaupan pihassa on samat säännöt kuin tiellä, oikealta väistetään.

• Anonyymi

Sellainen ylimielinen asenne pitäisi saada pois liikenteessä, ei minun tarvitse käyttää vilkkuja, voin roikkua peräpuskurissa, voin ajaa päin punaisia. Erään kerran ajelin auton perässä joka monta käännöstä teki ilman vilkkuja. Kyseinen herra ajoi korjaamon pihaan ja sanoin hänelle että laita samalla vilkut autoosi kuntoon kun sinne menet, oli kaveri nolon näköinen ja uskon että vilkku alkoi toimia.

• Anonyymi

Olen myös vilkun käyttämättömyyden huomannut, Mese, musta sedan ei osaa käyttää vilkkua tai luulee ettei hänen tarvitse. On varmaan kova äijä mielestään.
        Jos oikeassa kaupungissa ajaa Vammalan opeilla, kolisee tai vähintään torvet soi.

• Anonyymi

Kerran Tuomisto ympyrässä ajoi vanhempi mies ja vanhempi nainen rinnakkain lähes täyden ympyrän eikä kumpikaan huomannut, siis eri autoissa olivat.

• Anonyymi

"Miten tulisi, kun ei osata edes perussääntöjä liikenteestä. Ja ihan
      piruuttaankaan niitä samoja ei voi noudattaa siellä kauppojen
      parkkipaikoilla. "

Kyllähän kaikki voi parkkipaikoilla Sastamalassakin ajella oikealta tullessaan toisen eteen. Ja hänellä on moraalinen oikeus ja lupa voida luottaa siihen että vasemmalta tullut väistää.

Mikäli kolari tulee, niin sen vasemmalta tulleen kuuluu mukisematta maksaa vahingot, koska hän on syyllinen. Paikalle voi aina kutsua poliisit, niin silloin se vasemmalta tullut maksaa varmana.

• Anonyymi

Eikös siinä kylässä ole aikas iso pöpiläkin voinut olla. Ja ihan olikin?! ja onko edelleen?

• Anonyymi

Kyllä on, asukit vain vaihtuneet kaupungille kalliimmiksi.

• Anonyymi

"Eikös siinä kylässä ole aikas iso pöpiläkin voinut olla. Ja
      ihan olikin?! ja onko edelleen?"

Turhaa koettaa ulkopaikkakuntalaisten veistää vitsiä Vammalassa olleesta kahdesta mielitautien hoitoon keskittuneestä sairaaalasta. Noista A-sairaalan ja B-sairaalan hoitopaikoista moni psyykeltään sairastunut suomalainen sai aikanaan apua.

Nyt noita sairaaloita ei enää ole. Vanha A-sairaala on ollut Vammala/Sastamalan arvokkaana kaupungintalona jo yli 20 vuoden ajan. Siellä istuu ja pitää majaansa, kaupunkimme arvostettu johtaja, Jaakko Malmberg, laajoine esikuntineen.

• Anonyymi

Tossa varmaan tarkoitettiinkin että ajeleekos ne pöpit nyt siellä liikenteessä___ ei mulle ainakaan tullu sitä kuvaa, että siinä olisi jotenkin koitettu niitä ´´mielitautien hoitoon keskittuneistä sairaaalosta´´ veistää vitsiä. Vai onko siellä niin tosikkojakin tai tosiaan kuinka tuossa joku totesikin `hitailla käyviä`´ettei ymmärretä lukemaansa.

• Anonyymi

Kun on oikein ääliö ajaa vastaantulevien puolelle ja siitä jalkakäytävälle, että vaan ei tarvi hidastaa. Ei muuten ole korkeat korokkeet.

• Anonyymi

Citymarket ei saa mitään tehtyä asian eteen.

• Anonyymi

Juu ei saa, monta vuotta ollut sama ongelma, ei uskalla käydä kaupassa kun joku voi ajaa päälle jalkakäytävällä.

• Anonyymi

Sama täällä, Prismaan olen siirtynyt.

• Anonyymi

Minä en mene Prismaan, ennen kuin ne saa sen parkkialueensa reitit korjattua lailliseksi kulkuväyläksi.

Ainoa keino ajaa Prisman parkkipaikalle on ajella suojatietä pitkin- Sen suojatien pohjaväriksi on maalattu punainen väri kielloksi, että alkää autoilijat ajako tästä punaisen päältä.

Pakko ajaa jalankulkuväylän punaisen kieltovärin päällä, jos aikoo Prismaan mennä ostoksille. Inhottaa aina mennä tuota punaista jalankulkijoiden tietä omalla autolla, kun jalankulkijat mulkoilee vihaisesti.

• Anonyymi

Miksi ajat punaista pitkin?

• Anonyymi

Kai sen yhden suojatiekohdan voi ylittää.

• Anonyymi

Jos suojatien valkoiset merkinnät on maalattu mustan asfaltin päälle niin kuin kaduilla normaalisti on, niin sen suojatien maalauksen ylitse autoilija tietenkin voi ajaa.

Silloin kun suojatiemaalaukset on maalattu lasten ja vanhusten suojattua kävelytietä tarkoittavan punaisen kulkuväylän ylitse, niin sen punaisen ylitse ei tietenkään saa ajaa. Se on vähän kuin menisi ajamaan lasten leikkipuistoon henkilöautolla, täysin moitittava ja laiton teko.

• Anonyymi

Toiset ajaa autolla siellä punasella joka on nostoautomaatin puoleinen seinä.

• Anonyymi

Ja koroke väistetään punaista ajaen poistuessa pihasta Alko päädyssä.

• Anonyymi

Kenenkä pellen neronleimaus oli värittää ajoteitä punaisella asfalttikerroksella?
      Parkkipaikoilla on muutenkin niin vaikeata ajella, kun on ahtaat paikat, ja pitää varoa muita autoja ja ihmisiä. Nyt vielä tuommoiset punaiset suojatiet varottavana.

Tuommoisia pohjaväriä ei saa edes maalaamallakaan piiloon. On pakko rouhia punainen asfaltti pois, ja tuoda normaaia mustaa tilalle.

• Anonyymi

Olisihan sen pihan voinut paremminkin suunnitella, vaikka vinoparkit kuten sairaalalla ja poismeno seinän puolelta. Nykyinen ruudukko on ahdas lähteä pois.

• Anonyymi

Citymerketin parkkikentällä ei ole mitään turhia krumeluureja. Parkkialue on tilavan ja selkeän tuntuinen, verrattuna Prisman kummalliseen sokkeloon

• Anonyymi

Totta mutta autot ajelee siellä missä kävellen ja pyörällä pitäisi ajaa, ne on niitä mörhöjä joilla ei ole vilkkuja.

• Anonyymi

" Kenenkä pellen neronleimaus oli värittää ajoteitä punaisella asfalttikerroksella?
      Parkkipaikoilla on muutenkin niin vaikeata ajella, kun on ahtaat paikat, ja pitää varoa muita autoja ja ihmisiä. Nyt vielä tuommoiset punaiset suojatiet varottavana.""

Tsk, tsk. Tää on juuri yksi niitä Vammalan pellehermanneja. Ei ole minkäänlaista hajua siitä, kuinka punamerkittyjen suojateiden alueella Prismassa kuuluu autoilijan ajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe