Millainen hän oli?

Anonyymi-ap

"Juutalaisen perinteen mukaisesti Jeesus sai kuvassa kasvoilleen parran. Perinteisestä eurooppalaisesta taidekäsityksestä poiketen Jeesuksen ihonvärikin lienee ollut melko tumma. Tutkijoiden päätelmä oli, että Jeesuksen silmät olivat tummat."
https://www.kirkkojakaupunki.fi/o/adaptive-media/image/47560683/1200/000819951_kasiteltyWEB2.jpg

Afrikkalainen väittää, että Jeesus oli tällainen:
https://uskotoivorakkaus.fi/wp-content/uploads/2016/12/mustajeesus.jpeg

Adventistitaiteilija USA:ssa kuitenkin väittää, että Jeesus olikin tällainen:
https://www.goodsalt.com/view/the-resurrection-19-GoodSalt-pppas0123.jpg

Afrikkalaiset pitävät rasisteina niitä, jotka kuvaavat Jeesuksen valkoihoisena.

17

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus oli ylhäältä sysimusta. Keskeltä ruskea ja keltainen. Alhaalta valkoinen ja punainen.

    • Anonyymi

      Jeesus oli juutalainen, joten hän oli juutalaisen näköinen. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa käsittää?

      • Anonyymi

        Jeesus oli helvetillisen ruma lyhyen läntä kääpiö. Raamatussa kerrotaan, että hän oli niin ruma, että ihmiset peittivät jopa kasvonsa nähdessään hänet.

        Jes. 53:5-6
        "Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta;
        me näimme hänet,
        mutta ei ollut hänellä muotoa,
        johon me olisimme mielistyneet.
        Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä,
        kipujen mies ja sairauden tuttava,
        jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät,
        halveksittu, jota emme minäkään pitäneet."

        Taiteilija, jotka ovat Jeesuksesta maalanneet kuvia tai muovanneet patsaita ovat siis täysin hakoteillä kuvineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli helvetillisen ruma lyhyen läntä kääpiö. Raamatussa kerrotaan, että hän oli niin ruma, että ihmiset peittivät jopa kasvonsa nähdessään hänet.

        Jes. 53:5-6
        "Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta;
        me näimme hänet,
        mutta ei ollut hänellä muotoa,
        johon me olisimme mielistyneet.
        Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä,
        kipujen mies ja sairauden tuttava,
        jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät,
        halveksittu, jota emme minäkään pitäneet."

        Taiteilija, jotka ovat Jeesuksesta maalanneet kuvia tai muovanneet patsaita ovat siis täysin hakoteillä kuvineen.

        Väitteesi on valhe. Tekstin tarkoitus on aivan toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli helvetillisen ruma lyhyen läntä kääpiö. Raamatussa kerrotaan, että hän oli niin ruma, että ihmiset peittivät jopa kasvonsa nähdessään hänet.

        Jes. 53:5-6
        "Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta;
        me näimme hänet,
        mutta ei ollut hänellä muotoa,
        johon me olisimme mielistyneet.
        Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä,
        kipujen mies ja sairauden tuttava,
        jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät,
        halveksittu, jota emme minäkään pitäneet."

        Taiteilija, jotka ovat Jeesuksesta maalanneet kuvia tai muovanneet patsaita ovat siis täysin hakoteillä kuvineen.

        Kakki, mitä se raamatun Jahve on saanut aikaiseksi, on mennyt täysin perseelleen.
        Tarinan mukaan hän olisi luonut maapallomme ja elämän siihen. Miten kävikään?
        Hän itse tunnusti, että katui sitä, että oli ylipäätään luonut ja tahtoi tuhota kokonaan luomistyönsä.
        Ja sitten vielä Jahve saattoi paksuksi toiselle miehelle kihlatun 12-vuotiaan neitsyeen ja miten kävikään? Jahven oman kertoman ja tulkinnan mukaan se oli selvä huorinteko.
        Tuloksena olikin siksi itsetuhoinen ruma kääpiö, eikä tarvinne lainkaan ihmetellä, miksi hän oli itsetuhoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakki, mitä se raamatun Jahve on saanut aikaiseksi, on mennyt täysin perseelleen.
        Tarinan mukaan hän olisi luonut maapallomme ja elämän siihen. Miten kävikään?
        Hän itse tunnusti, että katui sitä, että oli ylipäätään luonut ja tahtoi tuhota kokonaan luomistyönsä.
        Ja sitten vielä Jahve saattoi paksuksi toiselle miehelle kihlatun 12-vuotiaan neitsyeen ja miten kävikään? Jahven oman kertoman ja tulkinnan mukaan se oli selvä huorinteko.
        Tuloksena olikin siksi itsetuhoinen ruma kääpiö, eikä tarvinne lainkaan ihmetellä, miksi hän oli itsetuhoinen.

        Olet näköjään pelkkä nettitrolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli helvetillisen ruma lyhyen läntä kääpiö. Raamatussa kerrotaan, että hän oli niin ruma, että ihmiset peittivät jopa kasvonsa nähdessään hänet.

        Jes. 53:5-6
        "Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta;
        me näimme hänet,
        mutta ei ollut hänellä muotoa,
        johon me olisimme mielistyneet.
        Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä,
        kipujen mies ja sairauden tuttava,
        jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät,
        halveksittu, jota emme minäkään pitäneet."

        Taiteilija, jotka ovat Jeesuksesta maalanneet kuvia tai muovanneet patsaita ovat siis täysin hakoteillä kuvineen.

        Jos sota tulee ja käy ylitsesi, ja sinut hakataan henkihieveriin, tuskin sinussakaan on vartta ja kauneutta, jossa olisi se ihmisen muoto, joka miellyttäisi.
        Etkö ymmärrä

        Perkele vie monelta kauneuden, he ovat rikkisahattu jne.


    • Anonyymi

      Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Näin ymmärrämme uskovaisuudessa, ilman kirkkokuntaleimaa sen, että Kristuksen kuva - tulee esiin kunkin kansakunnan silmien kautta, koska Jumala kuva - ja Kristus on luomisen kutta yhtä.
      Ei tämä sen vaikeampaa ole, eikä siitä kannata tehdä ihmellisiä päätelmiä.
      Siis järkeä saa käyttää.

      Mitä juutalaisuuteen tulee, niin katsoo sitä kansaa, niin tavallaan nähdään aikansa kuvan mukaisena ihminen.
      Tuskin siellä "Braunin partakonetta, tai partaveitsi" oli kaupan hyllyllä saatavana.

      • Anonyymi

        Tavallaan kun katsommme ihmistä. Vanhusta, vammaista, sokeaa, kuuroa, kuulevaa, työssäkäyvää, naapuria jne. jne. jne. Hänen persoonassa sinun pitää nähdä Kristuksen kuva.
        Eli kuinka kohtelet, siitä vastaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan kun katsommme ihmistä. Vanhusta, vammaista, sokeaa, kuuroa, kuulevaa, työssäkäyvää, naapuria jne. jne. jne. Hänen persoonassa sinun pitää nähdä Kristuksen kuva.
        Eli kuinka kohtelet, siitä vastaat.

        Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille:

        'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        (Mat 25:31-40)


    • Anonyymi

      Selkäni minä annoin lyötäväksi, poskieni parran revittäväksi, en peittänyt kasvojani pilkalta ja syljeltä.
      (Jes 50:6)

    • Anonyymi

      Aikoinaan syntyi metakka eräästä maalauksesta, jossa kuvattiin Aatamia ja Eevaa.
      Oliko se Tizian, joka sai tilauksen, en muista. Hän maalasi molemmille navat! Tilaaja vaati napoja poistettavaksi koska Aatami luotiin maan tomusta ja Eeva tämän kyljestä.
      Kuva oli oikein onnistunut tekijän mielestä, mutta ei ollut raamatun hengen mukainen.

      • Anonyymi

        Oliko Aatamilla nännit? Loiko jumala Aatamille nännit ja jos, niin miksi?

        Toinen väärin tulkittu asia liittyy siihen Aatamin 'kylkiluuhun', josta Eeva olisi luotu. Sitä on tulkittu täysin väärin.
        Raamatussa kun puhutaan kyljestä, jolla tarkoitetaan uumaa, lantion ulko- ja sisäpuolista aluetta.
        Lähes kaikilla kädellisillä ihmistä lukuun ottamatta on siitinluu ja kaikella todennäköisyydellä jumala loi Eevan juurikin siitinluusta, eikä mistään kylkiluusta.
        Siitin miehellä kun liittyy lisääntymiseen ja sillä oli vahva vertauskuvallinen arvo Eevankin luomisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Aatamilla nännit? Loiko jumala Aatamille nännit ja jos, niin miksi?

        Toinen väärin tulkittu asia liittyy siihen Aatamin 'kylkiluuhun', josta Eeva olisi luotu. Sitä on tulkittu täysin väärin.
        Raamatussa kun puhutaan kyljestä, jolla tarkoitetaan uumaa, lantion ulko- ja sisäpuolista aluetta.
        Lähes kaikilla kädellisillä ihmistä lukuun ottamatta on siitinluu ja kaikella todennäköisyydellä jumala loi Eevan juurikin siitinluusta, eikä mistään kylkiluusta.
        Siitin miehellä kun liittyy lisääntymiseen ja sillä oli vahva vertauskuvallinen arvo Eevankin luomisessa.

        Kyllä siitinluu on se kylkiluu. Sen tiesivät ja muinaiset tarujen sepittäjätkin
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siitinluu on se kylkiluu. Sen tiesivät ja muinaiset tarujen sepittäjätkin
        .

        Valheesi ei hetkauta.


    • Anonyymi

      Eikös Jeesus ollut Valkeus? Miksi Afrikka, ei ota tätä uskoa vastaan?

      • Anonyymi

        Mustat eivät ole jumalien mieleen, koska niistä ei heijastu valoa ympäristöön, vaan ne imevät kaiken valon.
        Mustilla on myös kaikki isompaa kuin jumalilla. Mustilla naisilla on isommat pohkeet, pakarat ja rinnat. Miehillä taas on isommat vehkeet.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe