Katsastusmies väitti

Anonyymi-ap

Että raidetangon päät ovat väljät molemmin puolin vaikka ei ole edes kahta vuotta kun ne viimeksi vaihdettu. Autolla ajettu sen jälkeen ehkä max 10.000km. Epäilen hiukan miten voi kulua niin nopeasti väljäksi uudestaan, kun alkuperäiset kesti kuitenkin vuosikymmenen.

23

1106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ne on halpaa piraattikuraa ja huonosti asennettu ja olet ajellut huolettomasti kiville ja kuoppiin jne...

    • Anonyymi

      Jos tarpeeksi edulliset ostat niin ne voi olla väljät jo uutena.

      Kyllä tossa nyt jouduit oppirahat maksamaan, osta vain laadukkaita tarvikemerkkejä.

    • Anonyymi

      Jos suojakumi vuotaa kurat sisään jo heti asennuksen jälkeen eikä nivelessä ole edes voiteluainetta, niin ei lupaa pitkää ikää. Toinen syy on ajella epätasaisella alustalla, nupukivetyksellä yms. Myös renkaiden epätasapaino ja sivuttaisheitto tappaa nivelet.

    • Anonyymi

      Joku saattaa aina epäillä mitä tahansa asiaa, mutta tuollaisen nivelen kohdalla on selvää se, että jos nivelen todetaan olevan välyksellinen niin se on ehdottomasti vaihdettava. Osissa on tietenkin laatueroja ja toiset kestävät kauemmin kuin toiset.

    • Anonyymi

      Harakiri on Japanin kieltä!!🤬🤬

    • Anonyymi

      Riippuu myös siitä puhutaanko raidetangon sisemmistä tai sitten ulommista päistä.

      • Anonyymi

        Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä, eli siis aksiaalinivelestä. Aina jos nivel on välyksellinen, niin se on tietenkin vaihdettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä, eli siis aksiaalinivelestä. Aina jos nivel on välyksellinen, niin se on tietenkin vaihdettava.

        On sillä, koska sisempi ja ulompi nivel ovat erillisiä osia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä, eli siis aksiaalinivelestä. Aina jos nivel on välyksellinen, niin se on tietenkin vaihdettava.

        "Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä"

        On sillä merkitystä tässä kyseisessä tapauksessa. Jos on vaihdettu kaksi vuotta sitten ulommat ja nyt on katsastusmies todennut sisemmät väljiksi niin tuo juttuhan on ihan huuhaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä"

        On sillä merkitystä tässä kyseisessä tapauksessa. Jos on vaihdettu kaksi vuotta sitten ulommat ja nyt on katsastusmies todennut sisemmät väljiksi niin tuo juttuhan on ihan huuhaata.

        Mulle yhdessä autokorjaamossa sanottiin, kun he eivät saaneet autostani säädettyä ohjauskulmia niin, jotta ratti olisi ollut suorassa, että koko kallis hammastanko pitäisi vaihtaa jo aika vanhaan autoon.
        No ei tämä huuhaa mennyt mulle läpi, koska ei siellä mitään väljääkään ollut, joten toisessa paikassa sitten säädettiin niin, että ratti oli suorassa, koska raidetangonpäistä se säätö tapahtuu.
        Ja ratin saa kyllä hyvillä laitteilla säädettyä suoraksi edellyttäen tietysti sen, että säädöt autossa toimii. Joskus nekin voi olla todella jumissa. -Sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sillä, koska sisempi ja ulompi nivel ovat erillisiä osia.

        Tietysti ovat erillisiä osia, mutta aina jos jossakin nivelessä on todettu olevan välys niin se on vaihdettava. Ei välys nivelestä mihinkään epäilemällä poistu vaikka olisi kuinka monta epäilijää asialla. Joissakin osissa vain on valitettavasti laadullisia eroavaisuuksia jotka vaikuttavat kestävyyteen. Eli edullisin mahdollinen osa saattaa olla kestävyydeltään heikompi kuin alkuperäislaatuinen osa. Osilla on myös yleensä valmistajan ilmoittama jonkinlainen takuuaika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle yhdessä autokorjaamossa sanottiin, kun he eivät saaneet autostani säädettyä ohjauskulmia niin, jotta ratti olisi ollut suorassa, että koko kallis hammastanko pitäisi vaihtaa jo aika vanhaan autoon.
        No ei tämä huuhaa mennyt mulle läpi, koska ei siellä mitään väljääkään ollut, joten toisessa paikassa sitten säädettiin niin, että ratti oli suorassa, koska raidetangonpäistä se säätö tapahtuu.
        Ja ratin saa kyllä hyvillä laitteilla säädettyä suoraksi edellyttäen tietysti sen, että säädöt autossa toimii. Joskus nekin voi olla todella jumissa. -Sivusta.

        Haluaisin olla kanssasi samaa mieltä, mutta suolipaska24:stä vain ei saa leimaa otteeseen.


    • Anonyymi

      Se siitä tulee kun varomatta ajetaan kaikkiin kuoppiin eikä katukiveyksiäkään varota laisinkaan.

    • Anonyymi

      Isälläni oli aikoinaan lada.
      Katsastuksessa todettiin ohjausnivelen välys ja isä asensi siihen uuden ja hylky tuli uudenkin kanssa.
      Isä tietenkin hakemaan tilalle kunnolliset ja "merkkiliikkeessä" kaveri oli kokeillut useampia niveliä ja oli sitten löytänyt yhdet tiukat nivelet jotka sitten kelpasivat katsastuksessa.
      Eli kuten yllä kirjoitettiin, saattoi olla sekunda osa jolla oli korjattu.
      Ladan osissa oli tosin suurin osa sekundaa, vuosi oli joskus 70 luvulla.

      • Anonyymi

        Ladassa kannattikin katsella vastaavia Fiatin osia. Ne olivat usein laadukkaampia, mutta maksoivat enemmän kuin Ladan grouvit originaalit.


    • Anonyymi

      No oliko väljät vai ei? Minulle kai se katasatusmies aina näyttää, että katoppa, tuossa on välystä, jos jotain sellaista löytää.

      • Anonyymi

        Näyttäähän se jos viitsii mennä katsomaan sinne hallin puolelle. Ei se ole mikään pakko istuskella siellä kahvihuoneessa odottamassa valmista lappua.


    • Anonyymi

      Uusissa ei ole vaseliinia,,ujuta kumin alle,kestää pitempään.

    • Anonyymi

      Halpaa kun ostaa, niin joutuu vaihtamaan vaikka joka vuosi.

    • Anonyymi

      Mitä vaikeampi vaihdettava, sitä parempia osia kannattaa käyttää.

    • Anonyymi

      Eikös ripustusten käyttöikä ollut n 2 vuotta audeissa ja bemareissa jossain vaiheessa?
      Joihinkin ne vaan mitoitetaan niin jo suunnitteluvaiheessa.

      • Anonyymi

        Ne yritetään mitoittaa sentään vähän pidempi-ikäisiksi, mutta aina kun jotain ohennetaan tai vaihdetaan halvempaan alihankintaosaan, on riski siitä, että onnistutaan tekemään tyyppivika 7€ säästöllä omakustannushintaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe