Katsastusmies väitti

Anonyymi-ap

Että raidetangon päät ovat väljät molemmin puolin vaikka ei ole edes kahta vuotta kun ne viimeksi vaihdettu. Autolla ajettu sen jälkeen ehkä max 10.000km. Epäilen hiukan miten voi kulua niin nopeasti väljäksi uudestaan, kun alkuperäiset kesti kuitenkin vuosikymmenen.

23

1310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ne on halpaa piraattikuraa ja huonosti asennettu ja olet ajellut huolettomasti kiville ja kuoppiin jne...

    • Anonyymi

      Jos tarpeeksi edulliset ostat niin ne voi olla väljät jo uutena.

      Kyllä tossa nyt jouduit oppirahat maksamaan, osta vain laadukkaita tarvikemerkkejä.

    • Anonyymi

      Jos suojakumi vuotaa kurat sisään jo heti asennuksen jälkeen eikä nivelessä ole edes voiteluainetta, niin ei lupaa pitkää ikää. Toinen syy on ajella epätasaisella alustalla, nupukivetyksellä yms. Myös renkaiden epätasapaino ja sivuttaisheitto tappaa nivelet.

    • Anonyymi

      Joku saattaa aina epäillä mitä tahansa asiaa, mutta tuollaisen nivelen kohdalla on selvää se, että jos nivelen todetaan olevan välyksellinen niin se on ehdottomasti vaihdettava. Osissa on tietenkin laatueroja ja toiset kestävät kauemmin kuin toiset.

    • Anonyymi

      Harakiri on Japanin kieltä!!🤬🤬

    • Anonyymi

      Riippuu myös siitä puhutaanko raidetangon sisemmistä tai sitten ulommista päistä.

      • Anonyymi

        Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä, eli siis aksiaalinivelestä. Aina jos nivel on välyksellinen, niin se on tietenkin vaihdettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä, eli siis aksiaalinivelestä. Aina jos nivel on välyksellinen, niin se on tietenkin vaihdettava.

        On sillä, koska sisempi ja ulompi nivel ovat erillisiä osia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä, eli siis aksiaalinivelestä. Aina jos nivel on välyksellinen, niin se on tietenkin vaihdettava.

        "Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä"

        On sillä merkitystä tässä kyseisessä tapauksessa. Jos on vaihdettu kaksi vuotta sitten ulommat ja nyt on katsastusmies todennut sisemmät väljiksi niin tuo juttuhan on ihan huuhaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä"

        On sillä merkitystä tässä kyseisessä tapauksessa. Jos on vaihdettu kaksi vuotta sitten ulommat ja nyt on katsastusmies todennut sisemmät väljiksi niin tuo juttuhan on ihan huuhaata.

        Mulle yhdessä autokorjaamossa sanottiin, kun he eivät saaneet autostani säädettyä ohjauskulmia niin, jotta ratti olisi ollut suorassa, että koko kallis hammastanko pitäisi vaihtaa jo aika vanhaan autoon.
        No ei tämä huuhaa mennyt mulle läpi, koska ei siellä mitään väljääkään ollut, joten toisessa paikassa sitten säädettiin niin, että ratti oli suorassa, koska raidetangonpäistä se säätö tapahtuu.
        Ja ratin saa kyllä hyvillä laitteilla säädettyä suoraksi edellyttäen tietysti sen, että säädöt autossa toimii. Joskus nekin voi olla todella jumissa. -Sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sillä, koska sisempi ja ulompi nivel ovat erillisiä osia.

        Tietysti ovat erillisiä osia, mutta aina jos jossakin nivelessä on todettu olevan välys niin se on vaihdettava. Ei välys nivelestä mihinkään epäilemällä poistu vaikka olisi kuinka monta epäilijää asialla. Joissakin osissa vain on valitettavasti laadullisia eroavaisuuksia jotka vaikuttavat kestävyyteen. Eli edullisin mahdollinen osa saattaa olla kestävyydeltään heikompi kuin alkuperäislaatuinen osa. Osilla on myös yleensä valmistajan ilmoittama jonkinlainen takuuaika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle yhdessä autokorjaamossa sanottiin, kun he eivät saaneet autostani säädettyä ohjauskulmia niin, jotta ratti olisi ollut suorassa, että koko kallis hammastanko pitäisi vaihtaa jo aika vanhaan autoon.
        No ei tämä huuhaa mennyt mulle läpi, koska ei siellä mitään väljääkään ollut, joten toisessa paikassa sitten säädettiin niin, että ratti oli suorassa, koska raidetangonpäistä se säätö tapahtuu.
        Ja ratin saa kyllä hyvillä laitteilla säädettyä suoraksi edellyttäen tietysti sen, että säädöt autossa toimii. Joskus nekin voi olla todella jumissa. -Sivusta.

        Haluaisin olla kanssasi samaa mieltä, mutta suolipaska24:stä vain ei saa leimaa otteeseen.


    • Anonyymi

      Se siitä tulee kun varomatta ajetaan kaikkiin kuoppiin eikä katukiveyksiäkään varota laisinkaan.

    • Anonyymi

      Isälläni oli aikoinaan lada.
      Katsastuksessa todettiin ohjausnivelen välys ja isä asensi siihen uuden ja hylky tuli uudenkin kanssa.
      Isä tietenkin hakemaan tilalle kunnolliset ja "merkkiliikkeessä" kaveri oli kokeillut useampia niveliä ja oli sitten löytänyt yhdet tiukat nivelet jotka sitten kelpasivat katsastuksessa.
      Eli kuten yllä kirjoitettiin, saattoi olla sekunda osa jolla oli korjattu.
      Ladan osissa oli tosin suurin osa sekundaa, vuosi oli joskus 70 luvulla.

      • Anonyymi

        Ladassa kannattikin katsella vastaavia Fiatin osia. Ne olivat usein laadukkaampia, mutta maksoivat enemmän kuin Ladan grouvit originaalit.


    • Anonyymi

      No oliko väljät vai ei? Minulle kai se katasatusmies aina näyttää, että katoppa, tuossa on välystä, jos jotain sellaista löytää.

      • Anonyymi

        Näyttäähän se jos viitsii mennä katsomaan sinne hallin puolelle. Ei se ole mikään pakko istuskella siellä kahvihuoneessa odottamassa valmista lappua.


    • Anonyymi

      Uusissa ei ole vaseliinia,,ujuta kumin alle,kestää pitempään.

    • Anonyymi

      Halpaa kun ostaa, niin joutuu vaihtamaan vaikka joka vuosi.

    • Anonyymi

      Mitä vaikeampi vaihdettava, sitä parempia osia kannattaa käyttää.

    • Anonyymi

      Eikös ripustusten käyttöikä ollut n 2 vuotta audeissa ja bemareissa jossain vaiheessa?
      Joihinkin ne vaan mitoitetaan niin jo suunnitteluvaiheessa.

      • Anonyymi

        Ne yritetään mitoittaa sentään vähän pidempi-ikäisiksi, mutta aina kun jotain ohennetaan tai vaihdetaan halvempaan alihankintaosaan, on riski siitä, että onnistutaan tekemään tyyppivika 7€ säästöllä omakustannushintaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4453
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3208
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2884
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2677
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2529
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2467
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      14
      2376
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2275
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2055
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe