Että raidetangon päät ovat väljät molemmin puolin vaikka ei ole edes kahta vuotta kun ne viimeksi vaihdettu. Autolla ajettu sen jälkeen ehkä max 10.000km. Epäilen hiukan miten voi kulua niin nopeasti väljäksi uudestaan, kun alkuperäiset kesti kuitenkin vuosikymmenen.
Katsastusmies väitti
23
1284
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ne on halpaa piraattikuraa ja huonosti asennettu ja olet ajellut huolettomasti kiville ja kuoppiin jne...
- Anonyymi
Jos tarpeeksi edulliset ostat niin ne voi olla väljät jo uutena.
Kyllä tossa nyt jouduit oppirahat maksamaan, osta vain laadukkaita tarvikemerkkejä. - Anonyymi
Jos suojakumi vuotaa kurat sisään jo heti asennuksen jälkeen eikä nivelessä ole edes voiteluainetta, niin ei lupaa pitkää ikää. Toinen syy on ajella epätasaisella alustalla, nupukivetyksellä yms. Myös renkaiden epätasapaino ja sivuttaisheitto tappaa nivelet.
- Anonyymi
Joku saattaa aina epäillä mitä tahansa asiaa, mutta tuollaisen nivelen kohdalla on selvää se, että jos nivelen todetaan olevan välyksellinen niin se on ehdottomasti vaihdettava. Osissa on tietenkin laatueroja ja toiset kestävät kauemmin kuin toiset.
- Anonyymi
Harakiri on Japanin kieltä!!🤬🤬
- Anonyymi
Riippuu myös siitä puhutaanko raidetangon sisemmistä tai sitten ulommista päistä.
- Anonyymi
Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä, eli siis aksiaalinivelestä. Aina jos nivel on välyksellinen, niin se on tietenkin vaihdettava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä, eli siis aksiaalinivelestä. Aina jos nivel on välyksellinen, niin se on tietenkin vaihdettava.
On sillä, koska sisempi ja ulompi nivel ovat erillisiä osia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä, eli siis aksiaalinivelestä. Aina jos nivel on välyksellinen, niin se on tietenkin vaihdettava.
"Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä"
On sillä merkitystä tässä kyseisessä tapauksessa. Jos on vaihdettu kaksi vuotta sitten ulommat ja nyt on katsastusmies todennut sisemmät väljiksi niin tuo juttuhan on ihan huuhaata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä"
On sillä merkitystä tässä kyseisessä tapauksessa. Jos on vaihdettu kaksi vuotta sitten ulommat ja nyt on katsastusmies todennut sisemmät väljiksi niin tuo juttuhan on ihan huuhaata.Mulle yhdessä autokorjaamossa sanottiin, kun he eivät saaneet autostani säädettyä ohjauskulmia niin, jotta ratti olisi ollut suorassa, että koko kallis hammastanko pitäisi vaihtaa jo aika vanhaan autoon.
No ei tämä huuhaa mennyt mulle läpi, koska ei siellä mitään väljääkään ollut, joten toisessa paikassa sitten säädettiin niin, että ratti oli suorassa, koska raidetangonpäistä se säätö tapahtuu.
Ja ratin saa kyllä hyvillä laitteilla säädettyä suoraksi edellyttäen tietysti sen, että säädöt autossa toimii. Joskus nekin voi olla todella jumissa. -Sivusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sillä, koska sisempi ja ulompi nivel ovat erillisiä osia.
Tietysti ovat erillisiä osia, mutta aina jos jossakin nivelessä on todettu olevan välys niin se on vaihdettava. Ei välys nivelestä mihinkään epäilemällä poistu vaikka olisi kuinka monta epäilijää asialla. Joissakin osissa vain on valitettavasti laadullisia eroavaisuuksia jotka vaikuttavat kestävyyteen. Eli edullisin mahdollinen osa saattaa olla kestävyydeltään heikompi kuin alkuperäislaatuinen osa. Osilla on myös yleensä valmistajan ilmoittama jonkinlainen takuuaika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle yhdessä autokorjaamossa sanottiin, kun he eivät saaneet autostani säädettyä ohjauskulmia niin, jotta ratti olisi ollut suorassa, että koko kallis hammastanko pitäisi vaihtaa jo aika vanhaan autoon.
No ei tämä huuhaa mennyt mulle läpi, koska ei siellä mitään väljääkään ollut, joten toisessa paikassa sitten säädettiin niin, että ratti oli suorassa, koska raidetangonpäistä se säätö tapahtuu.
Ja ratin saa kyllä hyvillä laitteilla säädettyä suoraksi edellyttäen tietysti sen, että säädöt autossa toimii. Joskus nekin voi olla todella jumissa. -Sivusta.Haluaisin olla kanssasi samaa mieltä, mutta suolipaska24:stä vain ei saa leimaa otteeseen.
- Anonyymi
Se siitä tulee kun varomatta ajetaan kaikkiin kuoppiin eikä katukiveyksiäkään varota laisinkaan.
- Anonyymi
Isälläni oli aikoinaan lada.
Katsastuksessa todettiin ohjausnivelen välys ja isä asensi siihen uuden ja hylky tuli uudenkin kanssa.
Isä tietenkin hakemaan tilalle kunnolliset ja "merkkiliikkeessä" kaveri oli kokeillut useampia niveliä ja oli sitten löytänyt yhdet tiukat nivelet jotka sitten kelpasivat katsastuksessa.
Eli kuten yllä kirjoitettiin, saattoi olla sekunda osa jolla oli korjattu.
Ladan osissa oli tosin suurin osa sekundaa, vuosi oli joskus 70 luvulla.- Anonyymi
Ladassa kannattikin katsella vastaavia Fiatin osia. Ne olivat usein laadukkaampia, mutta maksoivat enemmän kuin Ladan grouvit originaalit.
- Anonyymi
No oliko väljät vai ei? Minulle kai se katasatusmies aina näyttää, että katoppa, tuossa on välystä, jos jotain sellaista löytää.
- Anonyymi
Näyttäähän se jos viitsii mennä katsomaan sinne hallin puolelle. Ei se ole mikään pakko istuskella siellä kahvihuoneessa odottamassa valmista lappua.
- Anonyymi
Uusissa ei ole vaseliinia,,ujuta kumin alle,kestää pitempään.
- Anonyymi
Halpaa kun ostaa, niin joutuu vaihtamaan vaikka joka vuosi.
- Anonyymi
Mitä vaikeampi vaihdettava, sitä parempia osia kannattaa käyttää.
- Anonyymi
Eikös ripustusten käyttöikä ollut n 2 vuotta audeissa ja bemareissa jossain vaiheessa?
Joihinkin ne vaan mitoitetaan niin jo suunnitteluvaiheessa.- Anonyymi
Ne yritetään mitoittaa sentään vähän pidempi-ikäisiksi, mutta aina kun jotain ohennetaan tai vaihdetaan halvempaan alihankintaosaan, on riski siitä, että onnistutaan tekemään tyyppivika 7€ säästöllä omakustannushintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513645Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142600Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5972302Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192046KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar781847Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431688- 201658
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1421602Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?951469- 281466