Että raidetangon päät ovat väljät molemmin puolin vaikka ei ole edes kahta vuotta kun ne viimeksi vaihdettu. Autolla ajettu sen jälkeen ehkä max 10.000km. Epäilen hiukan miten voi kulua niin nopeasti väljäksi uudestaan, kun alkuperäiset kesti kuitenkin vuosikymmenen.
Katsastusmies väitti
23
1261
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ne on halpaa piraattikuraa ja huonosti asennettu ja olet ajellut huolettomasti kiville ja kuoppiin jne...
- Anonyymi
Jos tarpeeksi edulliset ostat niin ne voi olla väljät jo uutena.
Kyllä tossa nyt jouduit oppirahat maksamaan, osta vain laadukkaita tarvikemerkkejä. - Anonyymi
Jos suojakumi vuotaa kurat sisään jo heti asennuksen jälkeen eikä nivelessä ole edes voiteluainetta, niin ei lupaa pitkää ikää. Toinen syy on ajella epätasaisella alustalla, nupukivetyksellä yms. Myös renkaiden epätasapaino ja sivuttaisheitto tappaa nivelet.
- Anonyymi
Joku saattaa aina epäillä mitä tahansa asiaa, mutta tuollaisen nivelen kohdalla on selvää se, että jos nivelen todetaan olevan välyksellinen niin se on ehdottomasti vaihdettava. Osissa on tietenkin laatueroja ja toiset kestävät kauemmin kuin toiset.
- Anonyymi
Harakiri on Japanin kieltä!!🤬🤬
- Anonyymi
Riippuu myös siitä puhutaanko raidetangon sisemmistä tai sitten ulommista päistä.
- Anonyymi
Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä, eli siis aksiaalinivelestä. Aina jos nivel on välyksellinen, niin se on tietenkin vaihdettava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä, eli siis aksiaalinivelestä. Aina jos nivel on välyksellinen, niin se on tietenkin vaihdettava.
On sillä, koska sisempi ja ulompi nivel ovat erillisiä osia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä, eli siis aksiaalinivelestä. Aina jos nivel on välyksellinen, niin se on tietenkin vaihdettava.
"Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä"
On sillä merkitystä tässä kyseisessä tapauksessa. Jos on vaihdettu kaksi vuotta sitten ulommat ja nyt on katsastusmies todennut sisemmät väljiksi niin tuo juttuhan on ihan huuhaata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei sillä ole mitään merkitystä että puhutaanko ulommasta raidetangonpäästä vai sisemmästä raidetangonpäästä"
On sillä merkitystä tässä kyseisessä tapauksessa. Jos on vaihdettu kaksi vuotta sitten ulommat ja nyt on katsastusmies todennut sisemmät väljiksi niin tuo juttuhan on ihan huuhaata.Mulle yhdessä autokorjaamossa sanottiin, kun he eivät saaneet autostani säädettyä ohjauskulmia niin, jotta ratti olisi ollut suorassa, että koko kallis hammastanko pitäisi vaihtaa jo aika vanhaan autoon.
No ei tämä huuhaa mennyt mulle läpi, koska ei siellä mitään väljääkään ollut, joten toisessa paikassa sitten säädettiin niin, että ratti oli suorassa, koska raidetangonpäistä se säätö tapahtuu.
Ja ratin saa kyllä hyvillä laitteilla säädettyä suoraksi edellyttäen tietysti sen, että säädöt autossa toimii. Joskus nekin voi olla todella jumissa. -Sivusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sillä, koska sisempi ja ulompi nivel ovat erillisiä osia.
Tietysti ovat erillisiä osia, mutta aina jos jossakin nivelessä on todettu olevan välys niin se on vaihdettava. Ei välys nivelestä mihinkään epäilemällä poistu vaikka olisi kuinka monta epäilijää asialla. Joissakin osissa vain on valitettavasti laadullisia eroavaisuuksia jotka vaikuttavat kestävyyteen. Eli edullisin mahdollinen osa saattaa olla kestävyydeltään heikompi kuin alkuperäislaatuinen osa. Osilla on myös yleensä valmistajan ilmoittama jonkinlainen takuuaika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle yhdessä autokorjaamossa sanottiin, kun he eivät saaneet autostani säädettyä ohjauskulmia niin, jotta ratti olisi ollut suorassa, että koko kallis hammastanko pitäisi vaihtaa jo aika vanhaan autoon.
No ei tämä huuhaa mennyt mulle läpi, koska ei siellä mitään väljääkään ollut, joten toisessa paikassa sitten säädettiin niin, että ratti oli suorassa, koska raidetangonpäistä se säätö tapahtuu.
Ja ratin saa kyllä hyvillä laitteilla säädettyä suoraksi edellyttäen tietysti sen, että säädöt autossa toimii. Joskus nekin voi olla todella jumissa. -Sivusta.Haluaisin olla kanssasi samaa mieltä, mutta suolipaska24:stä vain ei saa leimaa otteeseen.
- Anonyymi
Se siitä tulee kun varomatta ajetaan kaikkiin kuoppiin eikä katukiveyksiäkään varota laisinkaan.
- Anonyymi
Isälläni oli aikoinaan lada.
Katsastuksessa todettiin ohjausnivelen välys ja isä asensi siihen uuden ja hylky tuli uudenkin kanssa.
Isä tietenkin hakemaan tilalle kunnolliset ja "merkkiliikkeessä" kaveri oli kokeillut useampia niveliä ja oli sitten löytänyt yhdet tiukat nivelet jotka sitten kelpasivat katsastuksessa.
Eli kuten yllä kirjoitettiin, saattoi olla sekunda osa jolla oli korjattu.
Ladan osissa oli tosin suurin osa sekundaa, vuosi oli joskus 70 luvulla.- Anonyymi
Ladassa kannattikin katsella vastaavia Fiatin osia. Ne olivat usein laadukkaampia, mutta maksoivat enemmän kuin Ladan grouvit originaalit.
- Anonyymi
No oliko väljät vai ei? Minulle kai se katasatusmies aina näyttää, että katoppa, tuossa on välystä, jos jotain sellaista löytää.
- Anonyymi
Näyttäähän se jos viitsii mennä katsomaan sinne hallin puolelle. Ei se ole mikään pakko istuskella siellä kahvihuoneessa odottamassa valmista lappua.
- Anonyymi
Uusissa ei ole vaseliinia,,ujuta kumin alle,kestää pitempään.
- Anonyymi
Halpaa kun ostaa, niin joutuu vaihtamaan vaikka joka vuosi.
- Anonyymi
Mitä vaikeampi vaihdettava, sitä parempia osia kannattaa käyttää.
- Anonyymi
Eikös ripustusten käyttöikä ollut n 2 vuotta audeissa ja bemareissa jossain vaiheessa?
Joihinkin ne vaan mitoitetaan niin jo suunnitteluvaiheessa.- Anonyymi
Ne yritetään mitoittaa sentään vähän pidempi-ikäisiksi, mutta aina kun jotain ohennetaan tai vaihdetaan halvempaan alihankintaosaan, on riski siitä, että onnistutaan tekemään tyyppivika 7€ säästöllä omakustannushintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1242817- 872491
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651920- 1781881
- 561837
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581616Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461606- 1231413
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m4051357Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281299