Tänään Onttolan koululla

Anonyymi-ap

klo 17:30 alkaen on tiedoitustilaisuus Puntarikoskentien kevyenliikenteen väylän suunnitteluprojektista. Kaikki kuuntelemaan. Välialla kahvia ja pullaa.

Oma mielipiteeni moisesta hankkeesta on, että ei mitään pyöräteitä, ennenkun oppivat ajamaan tiellä rajoituksia noudattaen. Jos sinne pitää jotain tietöitä tehdä, niin 20 m välein samanlaiset töyssyt kuin on Jokirannantiellä.

8

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Todennäköisesti siellä päätetään tehdä puntarikoskentielle töyssyjä...

• Anonyymi

Eihän pyöräilijät siellä kaahaa eikä ylinopeutta ajele, eikä ne hidasteet siksi vaikuta pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden turvallisuuteen.
      Autoilijoita nyt ei voi opettaa, kuten on usein nähty, joten ainoa vaihtoehto on tehdä turvallinen pyöräilyväylä.
      Tosin tiedän kontiolahtelaisten erikoisen mieltymyksen hidastepahkoihin, joten eiköhän sillä linjalla taas mennä...

• Anonyymi

No jos ei ole rahaa valtiolla tai kunnalla niin milläs rakentelet?

• Anonyymi

kävin kuuntelemassa. Kevaria ei tule, eikä polanteitakaan tulla höyläämään. Tien varren asukkaita kehoitetaan muuttamaan Joensuuhun tai Kuopioon.

• Anonyymi

Noinko oli puhe?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noinko oli puhe?

kuuntelin rivien välistä.
        Jokatapauksessa Puntarikoski Kunnasniemi suunnalle ei tule uutta asutusta, saati kevyenliikenteen väylän käyttäjiä vaikka sellainen olisikin vaarallisen tien lisäksi. Onttolaan tehty uusi koulukin on suunniteltu liian pieneksi, koska kylään ei ole edes tarkoitus saada lisää porukkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuuntelin rivien välistä.
        Jokatapauksessa Puntarikoski Kunnasniemi suunnalle ei tule uutta asutusta, saati kevyenliikenteen väylän käyttäjiä vaikka sellainen olisikin vaarallisen tien lisäksi. Onttolaan tehty uusi koulukin on suunniteltu liian pieneksi, koska kylään ei ole edes tarkoitus saada lisää porukkaa.

Juuri näin. Kuntahan on pitänyt onttolaa kohta 20 vuotta rakennuskiellossa

• Anonyymi

Kyllä elinvoimaisen kunnan pitää satsata hyviin liikenneyhteyksiin. Puntarikoskentie on hyvä esimerkki siitä. Ja jos halutaan kehittää Kontiorantaa niin tieyhteys Puntarikoskenkautta noljakan sittarin kohdalle ja siihen myös Jalkakäytävä/pyörätie ja ketopäällyste myös. Kontiorannan ja Puntarikoskenvälille tarvittais Höytiäiselle avautuvalle maisemalle vähän samanlaista maisematietä ja tien Jaamankankaan puolelle omakotitontteja koko matkalle. Saataisi Kontioniemen koululle käyttöä . Varuskunnan rannalle kaavaillut lomakylän voi hyvin unohtaa ja rakentaa sinne omakotitaloja. Nyt Kontiorannan kehitys polkee paikallaan kun pusketaan höpöhöpöä kaikin keinoin... hyvänä esimerkkinä pömpelimajoitusprojekti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe