Kokemuksia? Eilen illalla laitoin käymään ja pika puoliin pitäisi lisätä kirkasteet. Viini vaan tuntuu käyvän, annankohan olla vielä huomisaamuun?
Presto 48h viini
9
2452
Vastaukset
- Anonyymi
Lisään kokemukseni tästä nyt tänne. Keskeytin käymisen viini ohjeen mukaan ajallaan ja eihän tuohon paljon prosentteja tullut. Älkää muut tehkö samaa virhettä. Maku hyvä ja varmaan hönönkin saa aikaiseksi.
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17731360B
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Kaikki nuo "28h" tai "48h" hiivat on huijausta, edes optimaalisissa olosuhteissa hiiva ei polta luvattua sokerimäärää tuossa ajassa. Nopeimmatkin hiivat vievät minimissään sen 3vrk vaikka paketissa luvattaisiin kuu taivaalta.
- Anonyymi
Olen aina antunut käydä sen aikaa kun käy. Joskus pikahiiva käy 4pv ja joskus menee reilusti yli viikko. Aina on tullut prosentteja reilusti. Turha kiirehtiminen on turhaa, Pitää tietää jo kuukausi ennen omista juoma tarpeista. Ostaa useamman käymisastian niin on aina jokin erä valmistumassa. Niille valmiille juomille saa juomakanistereita ja limupulloja.
- Anonyymi
paras tulos annoin käydä 38 vrk..ta Prosentit kohdallaan sokeria maussa ok
Liikasokeri käytettiin prosentteihin . En pidä makeista viineistä . tästä tuli puolimakeaa.
Sherry on helpoin valmistaa. Kirkaste vasta siltten kun on viini esiputsattu , eli ota varoen harson läpi viini toiseen astiaan. Kaikki kiintoaines pois .Lisää vasta nyt se kirkaste.. Lapo kahden vuorokauden päästä taas uuteen astiaan . Vasta nyt viini on ok .
Lapottuasi viinin varo pohjasakkaa , ei kovin kivaa jos joutuu pulloon . Anna tekeytyä
pulloissa min.35vrk -- max 1vuosi. onnea tekijöille , ei ole hätähisen duunia.- Anonyymi
Itse tykkään ettei viini happane, 6kg sokeria ja keskeytys kun alkoholia 11-12 %. Makeus sopiva tai voi laittaa hiukan vettä sekaan ja juoda miedompana. Minua liian kuivaksi käytetty viini närästää älyttömästi, mutta jos tykkää kuivasta eikä närästä niin jokainen tekee makunsa mukaan.
Pysäytyksen jälkeen kannattaa tosiaan lapota ennen kuin laittaa kirkasteet, 5 vrk riittää kirkastumiseen kun ei ole hiivat pohjalla eivätkä pilaa makua.
- Anonyymi
Taas kokeilussa. Eilen klo 23 laitoin käymään, pakkauksen ohjeiden mukaan ja tänään samaan aikaan saisi keskeyttää käymisen. Pönttö porisee ja käy kovasti, eli annan nyt suosiolla olla pidempään ja aikaisintaan tiistaina laitan käymisen esto aineet. Ja tällä kertaa ohjeen mukaisen 4 kilon sijasta sokeria 6 kg. Alkoholia ei vielä ollenkaan mittarin mukaan, johtuuko suuremmasta määrästä sokeria, en tiedä. Raportoin sitten lisää tästä kokeilusta, kun viini valmis..
-ap-- Anonyymi
Tuliko siitä valmista koskaan?
- Anonyymi
Ihmettelen pikahiivojanne?? Olen tehnyt kotiviinejä satoja litroja ja vaikka itse kehunkin olen aika `maisteri`
Viinini käy yleensä 10 vrk + muutama varmistuspäivä päälle. Poistan makuaineet ( rusina, omena, punainen viinimarja) ja lapon ensimmäisen kerran. Siirrän kylmään varastoon selkiytymään n 2 vrk. Lisään ensimmäisen kirkastusaineen ja annan olla vrk.
Lisään toisen kirkastusaineen ja jätän kirkastumaan. voin lisätä 2 kirkastetta kerran pari. Kun viinini on täysin kirkastunut se lapotaan ja jätetään lepäämään noin 20-30 vrk. Jos suu napsaa, niin voi juoda hetikin.
T Aloittelevaviinimaisteri
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4511042
- 827479
- 755459
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445434Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764738Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334143- 472978
- 362915
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412425- 402420