Ei muuten ole Jumalanpilkkaa sanoa eli uskoa että (vaikkapa) vedenpaisumus on silkkaa pötyä, se voi liittyä ateistiseen maailmankuvaan muttei tarkoita sitä automaattisesti. Yect ilmeisesti jossain määrin kokevat että heihin suhtaudutaan pilkallisesti (?!) tällä palstalla.
Toisaalta voisi sanoa olevan suvaitsemattomuutta yecn puolelta leimata kaikki paitsi heidän oma uskonjärjestelmänsä "ateismiksi". Se ei edes ole totta, suuri enemmistö maailman eri uskovista kuuluvat johonkin muuhun uskonryhmään kuin yechen. Ja ketä yect ovat leimaamaan muilla tavalla uskovat uskottomiksi?
Ei ole jumalanpilkkaa...
7
135
Vastaukset
- Anonyymi
Jumalaa ei voi pilkata koska jumalia ei ole. Uskontoa voi pilkata ja mikään ei saa kristinuskoa näyttämään naurettavammalta vatipää-salaliittoteorialta kuin kreationistit. Niistä on vaikea tehdä edes parodiaa, kun he tekevät sen itse. Tälläkin palstalla tositieteellinen nimimerkki RaamattuOnTotuus pisti linkin kerran ateistien parodiasivustolle todistaakseen taas jotain hullua väitettään. Edes kreationisti ei siis aina erota parodiaa aidosta kreationismista. Se kertoo kaiken.
- Anonyymi
Jos Jumalan sanan osoittaminen humpelijutuiksi on jumalanpilkkaa, silloin ko. mielensäpahoittajan jumala on pelkkä humpelijuttu. Sitä ei ole helppo myöntää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jumalan sanan osoittaminen humpelijutuiksi on jumalanpilkkaa, silloin ko. mielensäpahoittajan jumala on pelkkä humpelijuttu. Sitä ei ole helppo myöntää.
Ei ole olemasssa "Jumalan sanaa", vaan vain ihmisen kirjoittamia tekstejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole olemasssa "Jumalan sanaa", vaan vain ihmisen kirjoittamia tekstejä.
Tietenkin on olemassa "Jumalan sanaa". Monenlaista ja keskenään ristiritaista, sekopäisiltä kirjoittajilta.
- Anonyymi
Erään (Korean) kirjoittajan mukaan on niin mahtavaa saada ajatella ihan itse... No joo, onhan se.
Mutta jos yecn tiedostamaton logiikka on, että vain me saamme ikuisen elämän niin ei se kyllä oikein rohkaise ajattelemaan vapaasti. Sitäpaitsi oletus että muut ovatkin sitten ateisteja, on väärä, paikkaansapitämätön, valhe. Ateisteja toki on, selkeästi, mutta jos ihminen uskoo jossain mielessä korkeampaan voimaan tms, hän ei ole määritelmällisesti mikään ateisti.
Vai oletteko eri mieltä? Sanojen ja merkitysten tahallinen vääristely ei kasvata luottamusta yechen.- Anonyymi
edit "Korean" = krean
- Anonyymi
Nämä kreat jotka "ajattelevat itse" kopioivat tyypillisesti ajatuksensa vaahtosuisilta saarnaajilta ilman minkäänlaista kritiikkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702012M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52902Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623