Viimeksi tähtitieteilijät huomasivat sen n. 50 000 vuotta sitten.
Komeetta ohittaa pallomme vain 42 000 000 km:n päästä ja sen voi nähdä ehkäpä kiikareilla mutta sitä ei voi havaita edes Ursan Kaivopuiston tähtitornin kaukoputkella.
Lumisade, valosaaste ja Kuun kajo häiritsevät näkyvyyttä, sanovat tähtitieteilijät. Lisäksi komeetta on tahramainen.
Sen vihreä valo johtuu Auringon ultraviolettisäteilystä joka imeytyy komeetan kahteen yhtyneeseen hiiliatomiin.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000009345179.html
Tämä on pojat tiedettä tämä..... :-)
Vihreä komeetta C/2022 E3 (ZTF) tulee jälleen Maapallon lähelle....!
12
104
Vastaukset
- Anonyymi
Kuten huomaamme niin Viki ei ymmärrä tieteestä mitään koska on älyllisesti lapsen tasolla.
Sanon sen vielä kerran että koronapiikit ovat todella hyviä! - Anonyymi
Salatieteilijä lapista. Kusisin komeetan päälle jos ylettäisin. Kustaan kaiken päälle mitä ei tajuta. Myös sähköpaimenen.
- Anonyymi
Amatöörit kautta maailman ovat tuosta ottaneet kuvia.
Sinäkin voit kun hankit oikean kaluston ja menet sopivaan paikkaan niitä käyttämään. - Anonyymi
Mikä tässä sinusta ei ole tiedettä? Tiedämme että tieteet ovat sinulle erittäin vaikea ja vieras asia.
- Anonyymi
Se on päästään vialla joka uskoo mokomaan avaruuspaskaan sanon minä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla ainoa. Sanon minä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avaruus on kylläkin aivan todellinen asia jos ei kyseiseen asiaan usko niin on jotain vialla.
- Anonyymi
Saas nähdä millaisia noituuksia sieltä saapuu Lättymaahamme. Oumuamua tartutti meille Koronan ja eikös tuo Barnardin tähti käynnyt miljoonia vuosia takaperin Heliosfaarin laidoilla jonka seurauksena Lättymaa sai osumia meteoreista jotka tappoivat dinot ja muut rottaa isommat otukset.
- Anonyymi
Mikä oli siis pointtisi ???
- Anonyymi
No on se nyt kumma kun ei komeetta näy edes lumisateen läpi, Viktor on jo vakuuttunut, että kyseessä on pakko olla hujaus. Olisikohan Nasan tekemä koko komeetta?
- Anonyymi
Ei 50 000 vuotta sitten ollut tähtitieteilijöitä. Siihen aikaan oli luolamiehiä ja Lättymaa oli heidän joukossaan hyvin tuttu tosiasia. Sitten tulivat Pythagoras, Euripides, Jaska sun muut harhauttamaan ihmisiä höpäjöiden Pallomaasta.
- Anonyymi
Samaa mieltä, jos nuo luolahenkilöt havaitsivat komeetan, se ei todennäköisesti heidän maailmankuvaa hetkauttanut.
Nykyiset tähtitieteilijät taasen osaavat laskea komeetan radan jopa taaksepäin, eli milloin se mahdollisesti on ollut maapallollamme havaittavissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265