Koetko itsesi enemmän johtajaksi, seuraajaksi vain oman tien kulkijaksi?

Itse mieltäisin itseni enimmäkseen kolmanneksi. Voin johtaa jos tarvitaan ja seuraan kyllä jos siitä joku hyötyy.

Tosin suurimman osan ajasta minua ei kiinnosta mikä on suosittua. Ei jotta olisin tarkoituksella mikään erikoisuuden tavoittelija. Ymmärrän lähinnä sen että suuri suosio, suuri budjetti tai suuri mainostus ei välttämättä aina ole mikään laadun tae. Sikäli me kaikki voimme huoletta kulkea omaa tietämme.

Ja kuka tietää, ehkä juuri tuo omaan arvostelukykyyn luottaminen tekee uusia trendsettereitä.

31

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moni itseänsä oman tien kulkijana pitävä on todellisuudessa vain ajelehtija. Ajelehtijoita on paljon. Ymmärtänet- luulisin - mitä koetan vihjata.

      • Riippuu millä saralla sitä on oman tien kulkija. Ei tässä yhteiskunnassa voi olla sitä kokonaan.


      • Anonyymi

        ole hilijaa ei kaikki oman tien kulkijat ole ajelehtijoita. Parempi ettet kommentoisi mitään jos ei oo järkevää sanottavaa.


      • Anonyymi

        et varmaan edes ymmärrä henkisesti sairaita oman tien kulkijoita. Ei sulle voi takoa järkeä päähäsi kun oot semmonen ihmistyyppi varmaan, että sama kuin seinille puhuis. Varmaan haluisit pakkotyöhön laittaa kaikki suomen sairaatkin. Tunnen mä sellaisiakin ihmisiä jotka on sitä mieltä. Olen korteni kantanut kekoon suomiyhteiskunnassa mutta vain hyvin vähissä määrin. En ole terveiden kirjoissa. Sun kirjoitukses on täyttä paskaa. Hommaa aivot.


      • Anonyymi

        On myös sellaisia henkisesti sairaita jotka ei pysty tekeen yhtään työtä. Et elä todellisuudessa sä et ajattele omaa nenääs pitemmälle. On sellaisia ihmisiä esim jotka on suljetulla osastolla eivätkä tee mitään vaan makaavat ja on myös ihmisiä jotka on kotona ja vain makaavat. Tunnen mm yhden joka on äitini aviomies. On myös sellaisia kuten minä joka pystyy vähän osallistumaan suomiyhteiskunnan työelämään.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Riippuu millä saralla sitä on oman tien kulkija. Ei tässä yhteiskunnassa voi olla sitä kokonaan.

        kyllä muuten voi kun otin esille sellaiset jotka on suljetulla osastolla että ne on kokonaan oman tien kulkijoita että ne on kokonaan niinku työelämän ulkopuolella koska suljetulla osastolla tunnen pari tyyppiä jotka olleet siellä 33 vuoden ajan eivätkä tehneet mitään työtä vaan makaneet siellä.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Riippuu millä saralla sitä on oman tien kulkija. Ei tässä yhteiskunnassa voi olla sitä kokonaan.

        tai odotas hetkinen, ei kai sellaisia ihmisiä voi ees pitää oman tien kulkijoina kun ne on siirretty suljetulle. Sori kirjoitin väärin.


      • Anonyymi

        jos tuollaisia näkemyksiäsi esität jossain muualla tai jatkossa näillä palstoilla niin kannattaa varautua siihen että ihmiset voi suuttua ja sanoa hankalasti sinulle. Sulla on vastuu sanomisistasi. On se vastuu minullakin toki.Mut älä ihmettele jos jotkut ihmiset lopettaa sun kanssa yhteyden pidon jos suututat ihmisiä. Minä kuulun näihin temperamenttisiin ihmistyyppeihin että multa palaa hermot alta aikayksikön ja oon tulta ja tappuraa. Tulen ihmistyyppi ja osittain vesi myös + maa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kyllä muuten voi kun otin esille sellaiset jotka on suljetulla osastolla että ne on kokonaan oman tien kulkijoita että ne on kokonaan niinku työelämän ulkopuolella koska suljetulla osastolla tunnen pari tyyppiä jotka olleet siellä 33 vuoden ajan eivätkä tehneet mitään työtä vaan makaneet siellä.

        Itseänikin kiinnostavat nuo mielenterveysasiat, kaikilla ei tosin valitettavasti ole energiaa tai kiinnostusta parantaa asiaa.

        Nykyaikana monella tuntuu olevan vähän kaikkea paitsi sitä mitä he tarvitsevat.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Itseänikin kiinnostavat nuo mielenterveysasiat, kaikilla ei tosin valitettavasti ole energiaa tai kiinnostusta parantaa asiaa.

        Nykyaikana monella tuntuu olevan vähän kaikkea paitsi sitä mitä he tarvitsevat.

        mitä tarkoitat? tarkoitatko sitä että sairaide pitäs ottaa itseään niskasta kii parantaakseen oma tila? Osalla sairaista tila on niin paha että niiillä ei ole edes voimavaroja yrittää hakea esim terapiaan. Mä itse kyllä kävin 15 vuoden ajan terapiassa jonka terapian jätin noin 9 vuotta sitten koska koin että samojen asioiden kertaus alkoi toistaa itseään ja alkoi henkisesti myös kuormittaa itseäni. Mä oon huono muutenkin sellaisissa tilanteissa joissa pitää jankuttaa elämän vaikeuksista ja huono heittäytymään myös. Parasta on minulle yrittää unohtaa ikävät jutut. Esim musan tai kotona kotiaskareiden kautta pyrin unohtaan ne.

        Sairauteni ja ikävät kokemukseni saattoi muokata minusta oman tien kulkijan mutta todennäköistä on myös se, että olen myös luonteeltani oman tien kulkija, mikä ilmenee välillä arjessa.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Itseänikin kiinnostavat nuo mielenterveysasiat, kaikilla ei tosin valitettavasti ole energiaa tai kiinnostusta parantaa asiaa.

        Nykyaikana monella tuntuu olevan vähän kaikkea paitsi sitä mitä he tarvitsevat.

        Suoraan sanoen eipä mua oikeastaan psykologia kiinnosta koska koen että psykologia ei sovi minulle että ei sovi mun miettiä sitä liikaa koska en ole vahvin mieleltäni välttämättä, mutta toisaalta oman tien kulkijana sitä on kait aika voimakas toisaalta, että vähän kaksipiippuista, että mä pyrkinyt luomaan oman tien elämässä että siihen on voinu ajaa sekä oma perusluonteeni kuin myös ikävät elämänkokemukset.

        Mua ei muuten kiinnosta ollenkaan mitä muut ajattelee minusta eli en määritä omaa itseäni miten joku näkee mut. Se voi nähdä joku mut hyvänä tai pahana, ja jos joku näkkee mut pahana, niin eipä vois vähempää kiinnostaa, koska minä tunnen itse itseni kaikkein parhaiten, joten erityisesti sellaiset ihmiset jotka laukoo tuollaisia kommentteja minusta, että näkee mut pahana niin ne tekee itsestään vain pellen koska ei niillä ole se mielipiteen muodostaminen millään älyllisesti rationaalisella tasolla edes. Kuulostaako nyt että olen narsisti? En ole. Mulla on vain vahva näkemys omasta itsestäni kun tunnen itseni hyvin/parhaiten. Jokainen toki voi sanoa sen aina että hei mä tunnen itseni parhaiten ja olen hyvä tyyppi, sillä näinhän voi sanoa esim vaikkapa tosi paha Vladimir Putin joka on paha ihminen, jonka pystyy hyvin toteamaan tai joku Adolf hitler oli julmuudessaan ihan kauhea.

        Jos mä alkaisin elää muitten näkemyksistä että millainen oon, niin se voisi viedä terveyteni huonompaan suuntaan. Moni asiantuntija on varoitellut ihmisiä siitä että ei kannata miettiä mitä muut ajattelee sinusta. Joku voi yhdistää sen narsismiin jos ajattelee tuolla tavalla, että voi tulla olettamus jollain että se pitää itseään niin hyvänä pyhimyksenä kun esim minä nyt esitän tuollaiset näkemykset, mutta sen sanon että en ole täydellinen ihminen.Eihän meistä kukaan olekaan täydellinen.

        Oman tien kulkijat saatetaan leimata muita herkemmin hankaliksi tai pahoiksi tyypeiksi. Oon aika varma mistä tämä johtuu. Se johtuu siitä että heidät nähdään liian hankalina kun ovat usein omissa oloissaan että kun yleinen näkemys on se, että ihminen on laumaeläin, mutta kun asianlaita ei aina ole näin, kun on myös ihmisiä jokta ei ole laumaeläimiä. Kyllä minäkin toisaalta tykkään liikkua yhteisössä eli käyn kauppareissuilla ja näen siellä ihmisiä ja se on hyvä asia, mutta harvoin menen jutteleen kenenkään kanssa että hieman oon ehkä jollain tapaa vieraantunut ihmisistä etten osaa oikein keskustella koska jotenkin oon arka jutteleen, mut joskus juttelen kyllä ihan normaalilla tavalla ihmisten kanssa.

        Mä kyllä yleewnsä koetan siis välttää psykologia-aiheisia juttuja, että koen ne itselleni vaaraksi, että mieluummin suljen ajatukseni niiltä, että parempi ottaa vain rennosti elämässä eikä miettiä liian syvälle asioita, koska ihan kenelle tahansa se voi olla haitaksi. Ihan jokaisen meistä kannattaa olla varovainen aina kun mennään tiettyihin aiheisiin. Asiantuntijat esim varoittelee keskustelupalstoille menoa että kannattaa panna "anturat" tarkalle että mihin tungemme aistikenttämme.

        En koe että olisit ilkeä ihminen enkä tunne sinua ja kun pystyn käymään sun kanssa hyvähenkistä keskustelua niin ainakin näyttää hyvältä tämä meidän välinen keskustelu.

        Kyllä mä aika varma oon siitä että ei kovin moni ihminen ymmärrä minua, mutta mulla on sillai tosi vahva ja voimakas luonne, näkemys, kun mua ei kiinnosta ollenkaan muiden näkemykset minusta millainen olen, koska mä oon miettinyt nuo kuviot psykologiassa tuolla tavalla. En edusta valtavirtaa varmaankaan tässä psykologian ajattelukaavassa.

        Sitähän voisi minä ja ihan kuka muu tahansa tulla pian hulluksi jos alkais määrittää itsensä muiden kautta?????? Ehkä.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Itseänikin kiinnostavat nuo mielenterveysasiat, kaikilla ei tosin valitettavasti ole energiaa tai kiinnostusta parantaa asiaa.

        Nykyaikana monella tuntuu olevan vähän kaikkea paitsi sitä mitä he tarvitsevat.

        Vielä piti tulla sanomaan se, että jos koet että jotkut henkisesti sairaat ihmiset ei ota vastuuta vaan tyytyy kohtaloonsa , että koet että ne on vain laiskoja, niin ensinnäkin et sinä tunne ketään eli se on hyvin varma fakta A, jota ei pysty kumoamaan.

        Tässä tullaan edelleen samaan mistä minä oon kirjottanut nyt sulle, että me itse itsemme tunnemme parhaiten, mutta poikkeuksena esim ihminen kuten Vlad putin niin siitä pystyy sanoon 100% faktoja, koska me tiedämme mitä hän on tehnyt eli tosi pahoja &julmia juttuja.

        Se jos luulet että ihmiset ei ota vastuuta itsestään, niin mulla olisi tässä pitkä litania kerrottavana sulle että minä en ainakaan ole laiska, että mulla olisi pitkä litania kerrottavana, mutta en jaksa alkaa tässä selittämään kun vie liikaa "kultaista aikaani".

        On tietenkin maailmassa myös laiskoja ihmisiä. On se totta. En koskaan halua ottaa kantaa tai sannoo mielipidettä kenestäkään ihmisestä jota en tunne ja varsinkaan siksi koska edelleen tullaan siihen mitä oon monasti tässä nyt sanonut, että itse itsemme tunnemme parhaiten, mutta poikkeuksena esim Adolf hitler josta olemassa 100% faktat mitä hän teki eli oli julma ihminen, joka fanitti julmia juttuja. Esim piti juoppoja pelkkänä kulueränä ja kaasutti ihmisiä uuneissa.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Itseänikin kiinnostavat nuo mielenterveysasiat, kaikilla ei tosin valitettavasti ole energiaa tai kiinnostusta parantaa asiaa.

        Nykyaikana monella tuntuu olevan vähän kaikkea paitsi sitä mitä he tarvitsevat.

        on kait heleppo tehdä päätelmä että henkilö X on laiska ja vastuuton mutta faktahan on se, että loppupelissä ihminen jokainen meistä tuntee itse itsemme kaikkein parhaiten joten siksi koetan välttää ottamasta kantaa kenenkään ihmiseen ellei siitä ole varmoja todisteita ja aina kannattaa myös muistaa armon merkitys, että tietyille ihmisille pitää antaa myös armoa ja toinen tilaisuuskin, mutta tuskinpa kukaan nyt putinille antaa toista tilaisuutta, en ainakaan minä. Olishan se hyvä jos lopettais sotimisen&hulluuden!

        mistä ylipäänsä voimme tietää että onko joku laiska vaiko ei?? Se on vain semmosta mututuntumaa, keittiöpsykologiaa jota jauhamme netissä päivät pitkät.

        Ei edes ammattilaiset eli psykiatrit ja psykologitkaan pysty antamaan kenestäkään ihmisestä välttämättä mitään 100% faktaa, koska ihmisen syvimpään mieleen&totuuteen on oikeasti edes mahdotonta päästä kokonaan sisälle eli jos joku psykiatri pitäisi mua pahana, niin se ei vois vähempää kiinnostaa mua eikä sen mielipide minusta ole 100% fakta, koska ei se tunne minua eli kunhan vain heittää jonkun mututuntuma-mielipiteen.

        Tunnen yhden psykiatrin joka sanoi minulle "et ole kiltti vaan ilkeä kun kerroit tuon asian" . No seuraavalla istunnolla päätin ottaa asian puheeksi mun psykologille niin hän vastasi minulle "olet oikeassa hän oli ammattitaidoton koska ei ymmärtänyt asianlaitaa ja meissä ammattilaisissakin on eroja eli toiset on älykkäämpiä ja toiset eivät "
        Eli ihan ammattilainen sanoi noin toisesta kollegastaan minulle kahdenkeskisessä keskustelussa ja tottakai psykologini ja minä olemme oikeassa ja ensinnäkin tässä tullaan taas siihen että minä kuitenkin tunnen itseni paremmin kuin se psykiatri joka sanoi niin minusta.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Itseänikin kiinnostavat nuo mielenterveysasiat, kaikilla ei tosin valitettavasti ole energiaa tai kiinnostusta parantaa asiaa.

        Nykyaikana monella tuntuu olevan vähän kaikkea paitsi sitä mitä he tarvitsevat.

        Sana laiska on toisaalta aika hatara käsite nykyään, että miten koetaan ihmisen laiskuus että millä mittapuulla arvioimme onko laiska joku ihminen? Jollakin ihmisellä saattaa esim olla hitaat energiat jotka vaikeuttaa paljon toimintakykyä. Minulla on esim hitaita energioita paljon kun elän tätä elämää hitaiden energiakentän vaikutuksen alaisena ja se tuntuu kehossa ja mielessä ihan konkreettisella tasolla eli minä jos kuka sen tunnen parhaiten kun oon omassa kehossani&mielessäni eli välillä tietenkin saan aikaan asioita eli tiskaan astioita, leivon leipiä, siivoan, moppaan lattiat, teen ulkona polttopuita, lämmitän taloa, kävelylenkit jotka kuuluu melkein jokapäiväiseen ohjelmistooni tai kun lähden työkeikalle isäni kanssa ja sitten on niitä hetkiä jolloin ei saa mitään aikaiseksi. Se hitaus ja toisaalta välillä nopeus mun astrologisella kentällä, niin se nopeus välillä sekoittaa pakkaa kun joskus oon niin nopea, että se uuvuttaa minut heti alkumetreillä ja muutenkin oon ihmistyyppiä joka uupuu tosi herkästi eli pienikin odottelu voi laukaista aivoihini vakavan uupumustilan jolloin pitää mennä sängyn pohjalle makaamaan. Joo joo aina tulee sitten netissä niitä neuvojia jotka sanoo "ota ittees niskasta kii " "älä ole laiska vaan ole aktiivinen" "ole vahva älä vaivu apatiaan" "älä jää tuleen makaamaa" "tee asioita ,älä ole luuseri, kehitä itseäsi, heittäydy" .... no heleppo aina sannoo noin tuntematta ihmisen mieltä, biologiaa sun muita rakenteita. Mun aivoni rakenteet on ensinnäkin normaalin ihmisen aivoja erilaisemmat eli heikkorakenteiset ja erikoiset, eli taipumusta neurologisesti poikkeavuuteen ja mulla todettu 5-vuotiaana hahmotusongelma aivoissa, kömpelyyttä ja motoriikkaongelmia. Jos taipumusta esim ADHD-oireisiin niin uupumus tulee nopeammin kuin niillä joilla ei siihen taipumusta.Pikkuveljelläni todettu ADHD, mulla todennäköisesti on myös se diaknoosi vaikken oo ottanu siitä selevää. Kyllähän ne monet voi luulla että oon huijari tai joku laiska mutta siinäpä luulevat niin. Kyllä mulle mun youtubeaikoinani(olin noin 7 vuoden ajan youtubessa käyttäjänä )usein sanottiin että olen laiska että ne semmosia huuteli minulle, että ihan rotaksi kutsuttiin mua että olen rotta kuulemma ja sitten muutaman tappouhkauksenkin sain ja silloin mun mieleni järkyttyi kyllä kun tappouhkaus tuli että soitin ihan poliisille silloin. Ei kyllä yleensä mun mieleni tuontapaisista järkyty. Mutta se aikani youtubessa meni vähän liikaa riitelylinjalle kun riitelin näiden ihmisten kanssa jotka haukkui minua. Yrittänyt parantaa tapojani etten riitelisi mut ei siitä kokonaan pääse eroon siitä puolesta koska kun oon aika kuumaverisen temperamenttinen(oon aika tulinen ihminen eli elementteni horoskooppiradalla koostuu aika paljon tulesta = jousimiestä!) niin aika vaikea sitä on kokonaan muuttaa itsensä perusluonnetta eli oon sanon asiat aika suoraan ja jos joku suututtaa minut, niin sanon kyllä suorat sanat hänelle, mutta tämä liittyy nettikäyttäytymiseen sillä netin ulkopuolella en sano suoria sanoja kellekään, en ainakaan muista nyt mitään semmosta tilannetta, koska yritän olla järkevä, että jos menisin sanoon hankalasti jolleki naamatusten niin jos joku hullu sattuisi kohdalle niin voisi pian tappaa minut?? Aina voi käyttää harkintaa. Sosiaalisessa mediassa oon pystynyt kehittämään itseäni siten että en moniin vuosiin riidellyt niin paljoa. En usko että tässä riitelen nyt kanssasi mutta pitää niinku selvitellä asioiden kulkua. Ehkä käsitin väärin sun vastaus-viestisi?? Käsitinkö väärin? Kun mulla on se hahmotusongelma joka liittyy siihen että älytasoni ei välttämättä päätä huimaa, mut toisaalta mitä tulee älykkyyteeni niin joskus kyllä tuntuu että sitä älykkyyttäkin löytyy kyllä hyvä määrä, mutta toisinaan tuntuu että oon niin yksinkertainen =) ...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vielä piti tulla sanomaan se, että jos koet että jotkut henkisesti sairaat ihmiset ei ota vastuuta vaan tyytyy kohtaloonsa , että koet että ne on vain laiskoja, niin ensinnäkin et sinä tunne ketään eli se on hyvin varma fakta A, jota ei pysty kumoamaan.

        Tässä tullaan edelleen samaan mistä minä oon kirjottanut nyt sulle, että me itse itsemme tunnemme parhaiten, mutta poikkeuksena esim ihminen kuten Vlad putin niin siitä pystyy sanoon 100% faktoja, koska me tiedämme mitä hän on tehnyt eli tosi pahoja &julmia juttuja.

        Se jos luulet että ihmiset ei ota vastuuta itsestään, niin mulla olisi tässä pitkä litania kerrottavana sulle että minä en ainakaan ole laiska, että mulla olisi pitkä litania kerrottavana, mutta en jaksa alkaa tässä selittämään kun vie liikaa "kultaista aikaani".

        On tietenkin maailmassa myös laiskoja ihmisiä. On se totta. En koskaan halua ottaa kantaa tai sannoo mielipidettä kenestäkään ihmisestä jota en tunne ja varsinkaan siksi koska edelleen tullaan siihen mitä oon monasti tässä nyt sanonut, että itse itsemme tunnemme parhaiten, mutta poikkeuksena esim Adolf hitler josta olemassa 100% faktat mitä hän teki eli oli julma ihminen, joka fanitti julmia juttuja. Esim piti juoppoja pelkkänä kulueränä ja kaasutti ihmisiä uuneissa.

        En minäkään pidä sinua huonona ihmisenä millään mittapuulla, mutta tunnut lukevan rivien välistä hieman liikaa kun en ole sanonut paljon ensinkään.

        Kaipa tarkoitin enemmän yleisellä tasolla sitä että nykyään katsotaan läpi sormien sitä että toisella on ongelmia. Ei edes yritetä ymmärtää.

        Ei laiskaksi haukkuminen auttaisi juuri mitään.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        En minäkään pidä sinua huonona ihmisenä millään mittapuulla, mutta tunnut lukevan rivien välistä hieman liikaa kun en ole sanonut paljon ensinkään.

        Kaipa tarkoitin enemmän yleisellä tasolla sitä että nykyään katsotaan läpi sormien sitä että toisella on ongelmia. Ei edes yritetä ymmärtää.

        Ei laiskaksi haukkuminen auttaisi juuri mitään.

        Okei ymmärsin jottain väärin eli se meni tohon hahmotusongelmaani =) joo joo mä oon vähän simppeli ukkeli hehhe että käsitän väärin mut voi johtua myös jos mulla on pian ADHD etten jaksa keskittyä tekstin lukemiseen 100% pieteetillä tai sitten tyhmät aivot =) XD

        Tuo horoskoopin ottaminen tuohon meni nyt kait yli hilseen, pahoittelen jos kirjoittelin myös ohi aiheen kun aiheena on koetko itses enemmän johtajax, seuraajaksi vaiko oman tien kulkijaksi niin ehkä mun osa viesteistäni meni hieman yli aiheenkin, pahoittelut, en tahallani kirjottanu off-topicia, ja off-topic kirjottelu johon syyllistyn välillä, johtuu kait siitä että oon neurologisesti poikkeava, en tiedä, mut tuskinpa käytöshäiriöstä kyse, en usko.

        En minä nyt 100% varma horoskoopeista ole, mut kerroin että energiani tunnen että hitautta on . Energioiden hitaus astrologiassa eli horoskooppitieteissä yhdistetään tiettyihin merkkeihin kuten rapu, härkä, kalat ja skorpioni ja nopeat energiat liittyy erityisesti kaksoseen ja jousimieheen. Että tunnen omassa kehossani sekä nopeutta että hitautta. Välillä sekoittavat pakkaa aikamoisella tavalla hehhe! Mut huumori tässä elämässä auttaa myös paljon.

        Omaa tietä on kuljettu koko elämä. En väistele toki ihmisiä enkä vihaa ihmisiä mut aika pettynyt oon ihmiskuntaan miten olemme tällä maapallolla me ihmiset toimineet kun on ollu liikaa sotia jne. En viitsi lähtee vihaamislinjalle että alkaisin vihhaan ihmisiä. Moikkaan kyllä aina vastaantulijoita ja tervehdin ehkä sellaisiakin jotka ei tervehdi minua kun tuota kylän raittia usein kävelen että vaikka ihan piruuttani tervehdin niitäki jotka ei minua tervehdi hehhe. Eletään vaikka piruuttaan! lainaus irwin goodmanin laulusta. On mukava nähdä ihmisiä , on mukava kulkea eri yhteisöissä kuten kun käyn isäni kanssa yhden päivän automatkareissulla niin usein juomme kahvit jossain huoltoasemalla niin siellä näkkee ihmisiä. Rentouttavaa tai kun kauppareissu niin näkee ihmisiä. Joskus koen että joku ikäänkuin nauraisi minulle kun katsoo minuun päin, ja se ei aina tunnu kivalta vaan voi mennä tunteisiin. En osaa sanoa nauravatko oikeasti minulle, ehkä osa ja ehkä osa ei. Kerran oli ihan 100% selvä juttu että eräs nauroi minulle eli siitä oon varma. En reagoinut siihen mitenkään eli en mennyt hänelle sanoon mitään vaan annoin mennä toisesta korvasta ulos mut on se toisinaan tullut mieleeni se hänen katse, jossa epäkunnioitus , ja nauru päin näköäni = ei tuntunut kivalta. Mut tottakai mä tiiän että hän teki itsestään pellen eikä hän ole kukaan määrittelemään minua ihmisenä. Hölmö taitaa olla.

        jos pitää mainita tuosta johtajasta tai seuraajasta niin en osaa antaa vastausta siihen että olisko minussa johtajaakin , mutta voi olla että enemmän seuraajaa on minussa kuin johtajaa. En ainakaan nauti aina kovin paljoa huomion keskipisteenä olemisesta. Enkä pidä väen paljoudesta. Yleensä tykkään käyvä hyvin pienissä kunnissa automatkareissulla kun isot kaupungit ahdistaa kun on se vilske, hälinämelu ja väen paljous. Myös ihan runsas metsäalue rauhoittaa mieltäni kovasti. Pitäs samoilla enemmän metsissä. Kainuun seudulla on huikeita maisemia joissa on paljon hakkaamattomia metsiä että siellä on ihmiset siellä päin ehkä ymmärtäneet paremmin sen ettei pidä hakata liikapaljon metsiä aukoiksi.

        Se että ne ikävät kokemukset nuoruudesta (tai oikeastaan koko elämäni aika syntymästä tähän päivään) niin on voineet muokata minusta ihmisen millainen oon eli olen omissa oloissani, mut voi osa syy olla siihen myös perusluonteeni. Emmä nyt tällaisia mieti turhan paljoa, mutta kyllä tämä sun postauksesi on yksi parhaimmista mitä nähäny tällä palstalla pitkiin aikoihin.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        En minäkään pidä sinua huonona ihmisenä millään mittapuulla, mutta tunnut lukevan rivien välistä hieman liikaa kun en ole sanonut paljon ensinkään.

        Kaipa tarkoitin enemmän yleisellä tasolla sitä että nykyään katsotaan läpi sormien sitä että toisella on ongelmia. Ei edes yritetä ymmärtää.

        Ei laiskaksi haukkuminen auttaisi juuri mitään.

        oon siis pahoillani off-topic kirjottelusta mutta se voi johtua myös siitä kun en ole henkisesti ihan terve. Henkisesti sairaat esim saattavat puhua&kirjottaa liian avoimesti eri asioista. Tunnen yhden henkisesti sairaan(asuu samalla kylällä kuin minä) niin hän alko puhua mulle ja isälleni tosi oudon avoimesti ihan kaikista asioistaan ja selvisi sitten että hän henkisesti sairas kun hän kertoi olevansa henkisesti sairas(takana mm vaikea avioero , masennus, työuupumus ja monia muita hankalia vaikeuksia).


      • Anonyymi kirjoitti:

        oon siis pahoillani off-topic kirjottelusta mutta se voi johtua myös siitä kun en ole henkisesti ihan terve. Henkisesti sairaat esim saattavat puhua&kirjottaa liian avoimesti eri asioista. Tunnen yhden henkisesti sairaan(asuu samalla kylällä kuin minä) niin hän alko puhua mulle ja isälleni tosi oudon avoimesti ihan kaikista asioistaan ja selvisi sitten että hän henkisesti sairas kun hän kertoi olevansa henkisesti sairas(takana mm vaikea avioero , masennus, työuupumus ja monia muita hankalia vaikeuksia).

        Toisaalta kyllä sen ymmärtää että Suomi24 voi saada meidät usein ns. puolustuskannalle kun moni tuntu pimemminkin hyppäävän epämiellyttäviin johtopäätöksiin kuin yrittävän keskustella ja tuntea toisen osapuolen.

        Itsekin pidän enemmän luonnonläheisemmistä kylä- ja merialueista kuin suurkaupungeista. Niitä pidetään kyllä ihan tutkimustenkin perusteella stressittömämpinä alueina. Introvertti olen itsekin.

        Ei kai kenenkään lapsuus täydellinen ole ollut mutta sitten toisaalta on hyvä muistaa myös tilanteet jossa asiat olisivat olleet huonomminkin.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Toisaalta kyllä sen ymmärtää että Suomi24 voi saada meidät usein ns. puolustuskannalle kun moni tuntu pimemminkin hyppäävän epämiellyttäviin johtopäätöksiin kuin yrittävän keskustella ja tuntea toisen osapuolen.

        Itsekin pidän enemmän luonnonläheisemmistä kylä- ja merialueista kuin suurkaupungeista. Niitä pidetään kyllä ihan tutkimustenkin perusteella stressittömämpinä alueina. Introvertti olen itsekin.

        Ei kai kenenkään lapsuus täydellinen ole ollut mutta sitten toisaalta on hyvä muistaa myös tilanteet jossa asiat olisivat olleet huonomminkin.

        Olis aikomus mennä noin viikon päästä Himangalle katseleen merta. Mä tykkään myös merialueista. Tänä kesänä käyny 2x siellä Himangan kunnassa katsomassa merta ja syötihin siinä isukin kanssa myös hampurilaiset. Viikon päästä ajattelin meren katsomisen jälkeen mennä isän kanssa kahville huoltoasemalle.

        Enemmän kait mä sosiaalinen introvertti että tykkään liikkua yhteisössä mutta että aina oon se tarkkailija joka ei saa sanaakaan oikein koskaan suusta, mut riippuu tosin seurasta, kun mm erään astan kanssa juttelin hyvinkin rohkeasti ja äitini aviomiehen siskon kanssa juttu lentää hyvin.

        Oman tien kulkija -ihmistyyppi ei välttämättä aina ole automaattisesti introvertti eikä johtajatyyppi ole välttämättä aina ekstrovertti kun on myös hiljaisempiakin johtajia kun mieleeni tulee muun muassa entinen jääkiekkoilija Saku koivu joka oli Montreal canadiensin hiljainen kapteeni samoin kuin Detroit red Wingsissä oli vähäsanainen kapteeni Steve Yzerman.

        Oman tien kulkijat saatetaan heleposti leimata semmosiksi että "joo ne on semmosia hankalia" mutta siinäkin on usein se epätieto että joiltaki puuttuu tieto, että pitäs sivistää itseänsä ottamalla asioista aina selvää. Oman tien kulkijoiden ja henkisesti sairaiden otsaan lyödään helposti leima, joka voi joitakin heistä eriarvoistavaa tunnetta aiheuttaa ropassa&mielessä.

        Osa oman tien kulkijoista aika luontevasti siirtyy esim kirjailijaksi ja musa-alalla on myös näitä oman tien kulkijoita, kuten mieleen tulee ekana heti Edu kettunen, joka sanoo että ei kaipaa oikein keikkaelämää, hälinää ja sen sellaista, että kaiken muun ajan musan ulkopuolella hän on siellä jossain Helsingin saarialueella erakkona asuu perheensä kanssa.


    • Anonyymi

      Olen jäänyt 11 vuotiaana orvoksi.Sitä lähien olen omia polkuja kulkenut ja tehnyt itsenäiset päätökseni.Myös itseni elättänyt työllä ja maksanut palkasta eläkemaksut. Joten nyt 70v. Nosta työeläke. Mitään elämässäni en mutaisi ennen en nyt.En käytä alkoholia,en tupakoi ja serani ihmiset elämässäni ovat saman oloisia kuin minä.Ehkä siksi myös nukun yöni hyvin .Kun on itsensä ja ympäristönsä kanssa tasapinossa,yöt ei valvota.

    • Anonyymi

      Olen yhteiskunnan kehittäjä ja ennemminkin johtaja.

      Ihminen on tehty palvomaan ja tottelemaan,
      mutta jos et käske häntä,
      jos et anna hänelle mitään palvottavaa,
      hän muotoilee omat jumalallisuutensa,
      ja löytää päämiehen omissa himoissaan. (Benjamin Disraeli)

      Älä luo massoja varten.
      Luo ihmisille, jotka ovat
      sinun kaltaisiasi.
      Useimmat ihmiset käyttäytyvät kuin uskoisivat,
      että heidän tehtävänsä on kopioida maailmaa,
      ei suunnitella sitä. (Seth Godin)

      Millainen päiväsi oli?
      Jos vastauksesi on: "hyvä",
      en usko, että johdat. (Seth Godin)

      Epäonnistuneet organisaatiot
      sisältävät yleensä yli- ja alijohtajia. (Warren G. Bennis)

      Jos toimintasi innostaa muita unelmoimaan,
      oppimaan lisää, tekemään enemmän
      ja tulemaan enemmäksi, olet johtaja. (John Quincy Adams)

      Johtajuus on voimakas
      strategian ja luonteen yhdistelmä.
      Mutta jos täytyy olla
      ilman jompaakumpaa,
      ole ilman strategiaa.
      Tee sitä, mikä on oikein,
      älä sitä, mitä luulet korkean päämajan haluavan,
      tai minkä luulet saavan sinut näyttämään hyvältä.
      Mitä enemmän hikoilet rauhassa,
      sitä vähemmän vuodat verta sodassa. (Norman Schwarzkopf)

      1 Johtajan suurin voima
      on tuntea oma väkensä.
      2 Johtajan oman väen tehtävä
      on tunnistaa johtajaksi sopiva henkilö.
      3 Mutta sokea usko auktoriteettiin,
      on totuuden suurin vihollinen. (eri henkilöiltä)

      Paljon tiedon keräämisen tarkoitus
      voi olla vain valta.
      Oppiminen on johtamiskysymys. (eri henkilöiltä)

      On suuria ihmisiä,
      jotka saavat toiset tuntemaan itsensä pieniksi.
      Mutta todella suuri on se,
      joka saa toisen tuntemaan itsensä suureksi. (tuntematon)

      Henkilö, joka kiipeää korkeimman vuoren päälle,
      on korkeammalla, kuin itse vuori.
      Mutta se, joka sukeltaa syvimpään kohtaan,
      ei voi päästä pohjaa syvemmälle,
      paitsi kaivamalla. (minä)

      Suuret maat ovat niitä,
      jotka tuottavat mahtavia ihmisiä.
      En voita sinua - ylitän sinut.
      Alueen asukkaiden koulutuksesta
      riippuu maan kohtalo. (Benjamin Disraeli)

      Menestys edellyttää
      itsensä kasvattamista.
      Kun sinusta tulee johtaja,
      menestys perustuu
      muiden kasvattamiseen. (Jack Welch)

      Google: Azquotes

    • Anonyymi

      En ole ajelehtija vaan takuueläkkeellä oleva mies jolle myönnettiin takuueläke henkisten ja synnynnäisten ongelmien takia. Olen ehdottomasti oman tien kulkija. Minulla on kaiken lisäksi melko itsepäiset aivot, mut osaan toki joustaakin.

      • Anonyymi

        Tapana on laukoa myös suoraan kommentteja. Suorasanainen olen siis. Minä en perusta mitä muut ajattelee minusta eli puhukoot paskaa vaan koska mä tiedän parhaiten (myös lähimmäiseni) että mä olen ihan mukiinmenevä ihminen. Työtä olen tehnyt vuodesta 2000 lähtien tähän päivään mennessä mutta vain hyvin vähän.


      • Anonyymi

        oman tien kulkijana että olenko millainen että tässä tarkemmin nyt sepustan kertoa;

        1.Omissa oloissa(lähinnä seinät on ystäväni)

        2.Pohdiskeleva taiteilijaluonne (ylianalyyttinen ei kukaan normaali jaksaisi mua kuunnella sekuntia pitemphään!)

        3.omaperäinen ja omalaatuinen (kun mm revin oman huoneeni tapettia irti ja muokkasin ne dinosaurusten muotoon ja revin lisää ja muotoilin repimä'llä tapettia esim ihmisten ja muiden eläinten muotoon ja linnan muotoon myös muokkasin ja yksi merkki omalaatuisuudestani on se, että saatan yhtäkkiä pukeutua monien mielestä mauttomasti mutta omasta mielestäni en pukeudu tietenkään mauttomasti mut katseiden kerääjä oon kyllä kun sille päälle ryhdyn jos ylleni erikoiset kuteet nakkaan)

        4.Yksinpä on melkeinpä tää koko elämä kuljettu omia polokuja (en nyt ihan yksin asu vaan isäni kanssa asun)

        5.Harrastuksia lähinnä kävelelylenkit eli omat tutut ja turvalliset yksinäiset lenkkipolut on tallottu monneen otteeseen 42 ikävuoteni aikana

        6.Omat ajatukset , omapäinen, pyrkimys siihen että halu päättää vahvasti mitä tekee

        7.Kuten monet oman tien kulkijat ja yksinäiset sielut niin minä olen myös sellainen voimakasluonteinen (myös yliherkkä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oman tien kulkijana että olenko millainen että tässä tarkemmin nyt sepustan kertoa;

        1.Omissa oloissa(lähinnä seinät on ystäväni)

        2.Pohdiskeleva taiteilijaluonne (ylianalyyttinen ei kukaan normaali jaksaisi mua kuunnella sekuntia pitemphään!)

        3.omaperäinen ja omalaatuinen (kun mm revin oman huoneeni tapettia irti ja muokkasin ne dinosaurusten muotoon ja revin lisää ja muotoilin repimä'llä tapettia esim ihmisten ja muiden eläinten muotoon ja linnan muotoon myös muokkasin ja yksi merkki omalaatuisuudestani on se, että saatan yhtäkkiä pukeutua monien mielestä mauttomasti mutta omasta mielestäni en pukeudu tietenkään mauttomasti mut katseiden kerääjä oon kyllä kun sille päälle ryhdyn jos ylleni erikoiset kuteet nakkaan)

        4.Yksinpä on melkeinpä tää koko elämä kuljettu omia polokuja (en nyt ihan yksin asu vaan isäni kanssa asun)

        5.Harrastuksia lähinnä kävelelylenkit eli omat tutut ja turvalliset yksinäiset lenkkipolut on tallottu monneen otteeseen 42 ikävuoteni aikana

        6.Omat ajatukset , omapäinen, pyrkimys siihen että halu päättää vahvasti mitä tekee

        7.Kuten monet oman tien kulkijat ja yksinäiset sielut niin minä olen myös sellainen voimakasluonteinen (myös yliherkkä)

        ja lisään vielä postaukseeni sen, että kai mä jollain lailla hankala olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja lisään vielä postaukseeni sen, että kai mä jollain lailla hankala olen.

        oman tien kulkijat hieman väkisinkin tahtoo olla hankalia koska oma tie pitää raivata vaikka väkisin. Ehkä näin, ehkä ei, ehkä mä nyt yleistän. Ei hankaluus tarkoita sitä että olisi inhottava , ilkeä tai paha ihminen kun hankaliin ihmisiin helposti lyödään leima otsaan että hankalat ihmiset on myös luonnevikaisia tai pahoja. ei välttämättä pidä paikkaansa. Monet maailmalla tunnetut oman tien kulkijat kuten säveltäjät Ludvig Van beethovveni ja Wolgan Amadeus Mozartti oli tunnettuja siitä että ne oli oman tien kulkijoita ja ne ei olleet kaikkein helpoimpia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Se on herrassaan välillä jahtaajana, tuuraajana ja toisena. Joten ei kannata.

    • Anonyymi

      noo. oman tien kulkija kyllä olen, Samoja polkuja tallannut kymmeniä vuosia.
      Muutos ja uusiutumiskyvytön jääräpää juntti. Oman tien kulkija,Totisesti,

      • Anonyymi

        Mikä olet luonteeltasi?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä olet luonteeltasi?!

        ihminen hän on siinä kuin muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä olet luonteeltasi?!

        että tärkeintä on se, ettei tapa ketään eikä kiusaa ketään että ihmisiä tässä me kaikki ollaan omine piirteineen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe