Pitäisikö homojen eheytyshoidot säätää rangaistavaksi teoksi, rikokseksi?

Anonyymi-ap

Me Oulun yliopiston humaanit ateistit olemme sitä mieltä, että ehdottomasti ei. Hoitoon hakeutuminen ja sen saanti tulee perustua aikuisella ihmisellä vapaaehtoisuuteen. Jos hoito säädetään rangaistavaksi teoksi eli rikokseksi, niin sitten monet sitä tahtovat jäävät ilman hoitoa.

Mitä mieltä palstan ateistit ovat tästä asiasta?

20

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eheytyshoidot ovat sekä tarpeettomia että vahingollisia. Ynnä rikos ihmisoikeuksia vastaan koska eheytyshoitajat pyrkivät määrittelemään poikkeavan sukupuolisen suuntauksen sairaudeksi.

      • Anonyymi

        Jos homoseksuaali itse tahtoo saada eheytyshoitoa, niin millä oikeudella kiellät sen häneltä?


      • Anonyymi

        Olin homo ja eheytys hoiros !ö nyt oon transu !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos homoseksuaali itse tahtoo saada eheytyshoitoa, niin millä oikeudella kiellät sen häneltä?

        Puoskarointi ei ole hoitamista.

        Paremminkin nämä eheyttäjät vaikuttavat olevan kuntouttavan terapian tarpeessa.


    • Anonyymi

      Kyllä tämä on jo rikolliseen toimintaan viittavaa.
      Mutta pitäisi olla lääketieteellinen receipt ja vahva
      meta tutkimus eri lähteistä ja se ei tapahdu ihan hetkessä.

      Suomessahan on ihan huipulla homoseksuaali ministeri
      joka hän kylvää mieletöntä hyväksyntää ja viisautta Maassa


      Menes muuttamaan Haaviston suuntautumista
      jollakin eheytys hoidalla <<<ministeriä>>>

      On vain hyväksyttävä kaikki mikä on luonnossa.
      Täysin väärin on muuttaa väkipakolla.
      On erilaisia ihmisiä ja suuntautuneisuutta.
      Näyttää vain olevan ikuisuus kysymys.

      Ja itse olen perus hetero.

      • Anonyymi

        Ketään ei pakoteta eheytyshoitoihin.

        Ne, jotka sinne menevät, tekevät sen vapaaehtoisesti.

        Monet ovat eheytyneet heteroiksi.

        Miksi pitäisi kieltää tällaiset hoidot?

        Eihän umpihomon tarvitse niihin mennä.


      • Anonyymi

        Kuka tässä on väkipakolla ketään muuttamassa?

        Hoito on täysin vapaaehtoista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tässä on väkipakolla ketään muuttamassa?

        Hoito on täysin vapaaehtoista!

        Olen elänyt herätyskristillisessä yhteisössä toistakymmentä vuotta. Tiedän varsin hyvin, mitä se "vapaaehtoisuus" on. Vaikka ei ihmistä köysissä vietäisikään eheytymään, niin ympäristön painostus on noissa piireissä kovaa. Hintana kieltäytymisestä on joutua sosiaalisen hylkiön (luopion, vääräuskoisen...) asemaan siinä ainoassa sosiaalisessa yhteisössä, jonka tuntee.

        On melko tekopyhää puhua vapaaehtoisuudesta, kun toinen vaihtoehto on leimautuminen kelvomaksi kristityksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen elänyt herätyskristillisessä yhteisössä toistakymmentä vuotta. Tiedän varsin hyvin, mitä se "vapaaehtoisuus" on. Vaikka ei ihmistä köysissä vietäisikään eheytymään, niin ympäristön painostus on noissa piireissä kovaa. Hintana kieltäytymisestä on joutua sosiaalisen hylkiön (luopion, vääräuskoisen...) asemaan siinä ainoassa sosiaalisessa yhteisössä, jonka tuntee.

        On melko tekopyhää puhua vapaaehtoisuudesta, kun toinen vaihtoehto on leimautuminen kelvomaksi kristityksi.

        Hah hah!

        Aivan varmasti homo ei hakeudu sellaiseen uskonnolliseen yhteisöön, jossa hänen homoutensa tuomitaan synniksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah!

        Aivan varmasti homo ei hakeudu sellaiseen uskonnolliseen yhteisöön, jossa hänen homoutensa tuomitaan synniksi.

        Sanoiko tuo kommentoija olevansa itse homo? Vedä vähän henkeä, ota vaikka Diapamit ja nuku kuuppa selväksi. Sinähän pyörit täällä taas aamukuudesta lähtien kaikkien perässä kuin hullun mulkku villahousuissa.


    • Anonyymi

      Puoskaroinnissa ei tapahdu hoitoa.

    • Anonyymi

      Ainoa tapa todella muuttaa elämäsi on muuttua sisältäpäin.
      Ja tämä koskee eheyttäjiä itseään.

    • Anonyymi

      Suomeen tarvittaisiin puoskarilaki, joka muutenkin asettaa rajat sille mitä tuubaa saa ilmisille "hoitona" kaupata ja tuo laki voitaisiin kirjoittaa niin, että se kattaisi myös "eheytyshoitojen" kaltaisen puoskaroinnin.

      • Anonyymi

        Vapaaehtoisesti saa pyytää hoitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaaehtoisesti saa pyytää hoitoa.

        Vasttuullinen terveydenhoidon ammattilainen ei anna vapaaehtoisellekaan pyytäjälle haitalliseksi todettua "hoitoa." Puoskarit sellaiseen syyllistyvät ja siksi puoskarilaki olisi pitänyt säätää Suomessakin ajat sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasttuullinen terveydenhoidon ammattilainen ei anna vapaaehtoisellekaan pyytäjälle haitalliseksi todettua "hoitoa." Puoskarit sellaiseen syyllistyvät ja siksi puoskarilaki olisi pitänyt säätää Suomessakin ajat sitten.

        Olen siinä mielessä samaa mieltä, että jos joku syntyy uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi, niin ei ole enää homoseksuaali siitä hetkestä alkaen. Muuttuu heteroksi silmänräpäyksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen siinä mielessä samaa mieltä, että jos joku syntyy uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi, niin ei ole enää homoseksuaali siitä hetkestä alkaen. Muuttuu heteroksi silmänräpäyksessä.

        Oletkin uskonharhainen omaan erehtymättömyytesi uskova hörhö.


    • Anonyymi

      Ottamatta kantaa puoskarointi toimintaan mietin, Voidaanko esimerkiksi insestiin syyllistyneen vankilatuomio lukea eheytyshoidoksi? Jos vankilatuomiot Katsotaan eheytyshoidoksi onko ne kiellettävä.

    • Anonyymi

      Homoseksuaalit ovat kieroutuneet pois evoluution tarkoittamasta seksuaalisesta käyttäytymisestä ja elämäntavasta. Hoito on auttanut monet eheytymään heteroiksi. Ja monet sukupuolestaan epävarmat ovat saaneet vahvistuksen biologisesta synnynnäisestä sukupuolestaan. Ovat välttyneet silpomasta ja tuhoamasta omaa ruumistaan. Se on hyvä se.

      Sukupuolia on kaksi. Heterous on synnynnäistä. Transsukupuolisuus ja homoseksuaalisuus opitaan ja valitaan. Ne ovat kieroutumaa ja psykologisia kehityshäiriöitä lapsuudesta alkaen.

    • Anonyymi

      Tarvittaisiin puoskarilaki, joka kieltäisi kaiken puoskaroinnin koski se sitten psyykettä tai fyysisiä (todellisia tai kuviteltuja) sairauksia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe