Miten on köyhä?Oletko sinä köyhä?
Köyhä.Oletko köyhä.
14
235
Vastaukset
- Anonyymi
Siinähän on vaara jopa kumuloituvasta kaksoisköyhyydestä, jos on sekä
taloudellisesti että mieleltään taipuvainen köyhyyteen . - Anonyymi
Eläkkeeni perusteella olen virallisesti köyhä vaikka minulta ei puutu mitään tarvitsemaani.
- Anonyymi
Eikös sellainen ihminen ole jo ökyköyhä?
No todellisuudessa köyhyyttä itkee ja valittaa ne jotka ei osaa hoitaa raha-asioitansa
tarkasti ja huolellisesti tai ovat muuten vaan sössineet lainansa ja velkansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös sellainen ihminen ole jo ökyköyhä?
No todellisuudessa köyhyyttä itkee ja valittaa ne jotka ei osaa hoitaa raha-asioitansa
tarkasti ja huolellisesti tai ovat muuten vaan sössineet lainansa ja velkansa.Muutama "perustarve" on aina puuttunut.
Olen nainen joka ei ole puute.
Puutteitani ovat mm. etten ole koskaan tupakoinut, en viehättynyt alkoholiin, en ole tuntenut tarvetta trendien seuraamiseen, en ravintolasyömiseen ja sosiaalinen elämäni on paljolti ollut likimain kaltaisteni kanssa seurustelua.
Köyhä lapsuuteni koti opetti arvostamaan työllä ansaittua rahaa. Pienikin lisäopiskelu kansakoulun jälkeen olisi saattanut avata muitakin töitä kuin liikeapulaisen matalapalkattuja ja loppuvuosina osa-aikaisia puuhia.
Ajoissa aloitettu säästäminen mahdollisti työvuosien aikana oman osakkeen ostamisen.
Pieni hoitovastike ja vähäinen sähkön ja veden kulutus.
Ruoka-allergiani hoituvat itse tehdyllä ruualla.
Heikkouksiani ovat kiinnostus teatteriin. Eläkeläiskerhon mukana sen kustannukset ovat siedettäviä. Matkustaminen tuttavan kera tilanteiden ja mahdollisuuksien mukaan.
- Anonyymi
Tulojen puolesta olen köyhä, tuloja voisi olla aika paljon enempi, niin silti minut luokiteltaisiin köyhäksi. Eläke tulee tilille ja hieman pääomatuloja säännöllisesti. Vähät rahat kuitenkin riittävät, ei minulta tai meiltä puutu mitään oleellista ja voidaan toteuttaa vielä monia asioita, mitä haluamme.
Teemme itse ruokaa, johon ostamme tarveaineet yleensä tarjouksista, ruoka ei ole meidän tuloilla mikään ongelma. Olemme kilpailuttaneet kaikki kodin perusasiat, laajakaista, puhelin, sähkö, vakuutukset ym. Talous on hallinnassa!
Avustamme hieman vielä lapsiamme näistäkin vähistä tuloistamme. Paljoa meille ei tosin jää ylimääräistä, mutta pieni vararahasto on kuitenkin, jos vaikka joku kodinkone rikkoutuu tai jotain muuta yllättävää pitää hankkia. - Anonyymi
Ensimmäinen ketju, jonka löysin ja näin tänään (tosin myöhässä), jossa tuntui olevan edes jotain oikeasti järjellistä toimintaa ja kaunista ajatusta elämästä. Kiitos teille.
- Anonyymi
Ja köyhä olen minäkin, eläkkeellä jo myös, mutta kun näillä pienillä tuloilla pystyy vielä juuri ruoan ja kodin kulut maksamaan, myös vielä vanhaa auton rötkylääkin ylläpitämään, kyllä ihan hyvissä kantimissa olen, ja onnellinenkin näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja köyhä olen minäkin, eläkkeellä jo myös, mutta kun näillä pienillä tuloilla pystyy vielä juuri ruoan ja kodin kulut maksamaan, myös vielä vanhaa auton rötkylääkin ylläpitämään, kyllä ihan hyvissä kantimissa olen, ja onnellinenkin näin.
Mihin rahat riittää. Kun laskee auton vuotuiset kulut, niin summaksi tulee n. 4000 €
Tosin sillä rahalla tekisi tässä kaupunkialueella taksilla 200 matkaa eli ainakin
100 edestakaista matkaa. Kävisi jo kaupassa ja kyläilisi riittävän monta kertaa.
Eikä tarvitsisi lainkaan huolehtia siitä pyhästä lehmästä.
Vielä kun on perheessä kaksi eläkkeen saajaa niin rahat riittää, mutta jos jäisi yksin, niin
auto olisi tuota pikaa hävitettävä, jotta rahat riittäisi muuhun elämiseen.
- Anonyymi
Tilastojen mukaan olen.
Mutta omassa elämässäni en ole köyhä. Toki rahaa ootellaan jospa valtio antaisi "köyhille tilastollisesti oleville " lisää rahaa. Tervetullutta on.
Kaikkea on, ja rahani riittää... on velaton asunto ja auto. Ruokaa on ja vaatteita... liikaa tavaraakin on... elän hyvää elämää.
Valtion mielestä elänä käyhästi. ;))) Ei se nimike mua haittaa. Nehän valehtelee ja puhuu omiaan tämän tästä.
Ihmiset on syrjytyneitä heidän mielestään vaikka elävät juuris ellaista onnelista elämää kuin haluavat..
Niitä on paljon asioita, jotka valtio puhuu tietämättä asioista.- Anonyymi
MIssä se köyhyyden raja tänä vuonna olikaan, kun taulukot ovat taas muuttuneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIssä se köyhyyden raja tänä vuonna olikaan, kun taulukot ovat taas muuttuneet.
1300 e kk on raja, jos tulosi on alle sen olet käyhä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1300 e kk on raja, jos tulosi on alle sen olet käyhä.
Sulavasti vielä ylitettiin köyhyysrajan rima. Jihaa !
- Anonyymi
Tulojen perusteella moni on köyhä tai ainakin vähävarainen/pienituloinen, mikä on oikeastaan aika sama asia.
On kait joku laskennallinen yhtälö, kuinka paljon tulojen täytyy olla, että ihminen luokitellaan ei-köyhäksi.
Mutta ihminen nyt oikeastaan ja oikeasti pärjää loppuviimeksi hyvinkin vähällä, kuten tässäkin ketjussa moni kirjoituksensa perusteella tekee.
Itselläni on kanssa aika pienet tulot, eli olen köyhä tai vähävarainen/pienituloinen ainakin.
Mutta silti pärjään ihan hyvin, peruselämisestä ja -menoista selviäminen ei ainakaan tuota ongelmia ja pystyn kyll äharrastamaankin jotain ja muutenkin laittamaan silloin tällöin ainakin ihan turhiinkin asioihin rahaa menemään.
En tosin lomaile edes satunnaisesti ulkomailla, kuten Thaimaassa tai etelän rannoilla, ei ole oikeastaan varaa mutta ei ole kyllä pienintä kiinnostustakaan lähteä ulkomaille. Mitä hiton järkeä laittaa jotain viittäsataa euroa siihen, että makaat ulkomailla jossain rannalla ja syöt paikallista ruokaa ja ryyppäät ainakin jonkin verran..? Mieluummin makuutan sitäkin rahaa sitten tilillä homehtumassa ja käytän sen johonkin tarpeelliseen sitten, kun jotain tarpeellista tarvitsee. - Anonyymi
Järjen köyhyyttä on paljon enempi, kuin rahallista puutetta!!☮️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822