Rekkarallin rujot kasvot: Jätehuolto Laine

Anonyymi-ap

konkurssiin ja ensi viikolla jätteiden keruu keskeytyy useassa kunnassa. Velat n. 11 milliä. Onkohan jätetty alimitoitettuja tarjouksia jätelaitosten pyyntöihin? Tästä jäteautojen kiertelystä pitäisi jo päästä johonkin parempaan systeemiin.
https://yle.fi/a/74-20017391

11

1676

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Parempi systeemi olisi kieltää näiden painavien jätepuristinautojen ralli.
      Kierrätyspisteitä sopivin etäisyyksin.

• Anonyymi

Mitä ihmettä minun pitäisi jätepönttöön heitellä?

Jätteitäni on kahta lajia:
        - elintarvikkeista monenlaista muovipakkausta
        - maitotölkit

Näille on kierrätykset, muuta jätettä ei juurikaan tule.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä minun pitäisi jätepönttöön heitellä?

Jätteitäni on kahta lajia:
        - elintarvikkeista monenlaista muovipakkausta
        - maitotölkit

Näille on kierrätykset, muuta jätettä ei juurikaan tule.

Kesällä ihmettelet mitä ilmoittamaasi biokompostiin heität.
        Biokomposti on oltava ettei tule yhtiön pönttö ja sen tyhjennysmaksut.

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

😍 ­­­N­­y­­­m­­­f­o­­m­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#177399147

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Toistaiseksi saan jätepaperin ITSE viedä puistonkulman astioihin.
      Varman pian monopolisoidaan jäteautoille, 5€ per nouto.

• Anonyymi

Ei ollut tuo firma mikään hyvä palkanmaksaja...tuskin menettää työntekijät mitään hyvää.

• Anonyymi

Saman minimi tessin maksoi kun muutkin alan jätehuoltofirmat... Paikkakunnallisia eroja saattaa olla joillain firmoilla että saako urakka/astia lisiä tuntipalkan päälle.

Kilpailutuksissa Urakoiden hinnat on poljettu nykyään niin alas, että ei juurikaan minimiä enempää pysty kukaan firma maksamaan, ja kun tuo kunnallinen jätehuolto ei muutenkaan mikään tuottava bisnes ole.

Halvin tarjous on periaate nykyään voittaa kilpailutuksessa, ja niistä ei kyllä hirveästi viivan yläpuolelle mitään kuljetusyrityksille jää.. valitettavaa mutta tähän on tultu kun "viisaat" ovat päättäneet jätehuollon kunnallistamisessa.

• Anonyymi

Bio jätettä en kerää nyt enkä koskaan.

• Tuntematta tarkemmin asiaa, halvin tarjous kun taitaa voittaa, niin olisiko yllättävät menojen kasvut olleet tässä liikaa isohkolle yritykselle? Ainakin polttoaineen hinnat ovat nousseet.

Vaan sitten mikä olisi parempi järjestelmä? Ainakaan kirkonkylän kokoluokassa ei olisi järkeä, että on monta yrittäjää viemässä saman alueen jätteitä, mutta tämän konkurssin tapaista ongelmaa lievennettäisiin, jos maakuntasaolla ei sallittaisi monopolia, vaan pitäisi olla vaikka 1/3 ja 1/6 kahdella muulla yrityksellä.

• Anonyymi

Mutta minä ainakin veisin auton perässä jätesäkkejä itse, jos niitä ylempänä mainittuja keräyspisteitä olisi..

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta minä ainakin veisin auton perässä jätesäkkejä itse, jos niitä ylempänä mainittuja keräyspisteitä olisi..

Tuo toimii, jos kaikki kaupunginosassa tai vastaavalla alueella tekevät samoin. Jos sitten on yksikin asukas katua tai tietä kohti, joka ei kykene tai halua, niin se jäteauto joutuu kiertämään miltei saman kuin ennenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1058
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      972
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    Aihe