Se tarkoittaa sitä eikä mitään muuta. mikä tässä on suomessa vaikeaa tajuta? Eikö suomessa osata edes tätä asiaa nykyään?
Jos on elvytyskielto ihmisellä..
8
138
Vastaukset
- Anonyymi
Lääkäri voi nähtävästi määrätä elvytyskiellon yli 80-vuotiaille, ja perusteet ontuu. Tulkittavissa lisäksi niin, että jos puoliso jolle lääkäri on määärännyt elvytyskiellon tuupertuu, niin ei kannata tilata ambulassia vaan jatkaa elvytystä itse, jonka ensihoitajat keskeyttäisivät. Muutto ulkomaille paikallaan kun on tuomittu kuolemaan jos sydän pysähtyy. Siellä tosin voi käydä niin, että ambulanssikunta katsoo iän ja konsultoi lääkäriä, joka iän perusteella määrää elvytyskiellon.
Jos itse olet määrännyt elvytyskiellon itsellesi, ja sille ei löydy perusteita, niin sut ilmeisesti elvytetään, ja jos ei kiinnosta, voit hypätä sen jälkeen 20 kerroksesta asfaltille. Jos suunnittelet itsaria ja asetat elvytyskiellon riittävän terveenä, niin pakkohoito olisi oikea määräys. Elvytyskieltoa ei tulisi hyväksyä ilman kahden lääkärin puoltoa.- Anonyymi
Lääkäri ei "määrää" elvytyskieltoa. Siitä sovitaan potilaan - ja hänen omaistensa - kanssa yhdessä. Ikä ei ole syy elvytyskiellolle. Elvytyskielto tulee kyseeseen kun toipumisen todennäköisyys on lääketieteellisesti olematon ja yritys voisi aiheuttaa vain lisäkärsimystä.
- Anonyymi
Lääkäri voinee joskus määrätä elvytyskiellon.
Ainakin kun menin keskussairaalaan kuulemaan 80-vuotiaan äitini tilanteesta, ilmoitti ylilääkäri ”jo kirjoittaneensa elvytyskiellon” hänelle ja näytti merkinnän papereista. Samalla kuulin, että hänellä oli levinnyt haimasyöpä, jota ei voida parantaa ja että hän ei varmaankaan kestäisi leikkauksia. Niilläkin elämää voitaisiin pitkittää enintään muutamilla kuukausilla. ”Joka tapauksessa edessä olisi pelkkää kärsimystä. Täytyy vaan toivoa, että tulisi vaikka keuhkokuume, joka veisi nopeasti eikä tarvitsisi kärsiä viimeisiä vaiheita.”
Tähän oli sitten tyytyminen itse kullakin.
- Anonyymi
Kielto pitänee merkitä virallisesti potilastietoihin. Ei riitä, että hoitotahto on Kannassa. Ensihoito ei tietoja näe ja elvyttää varmasti automaattisesti.
- Anonyymi
Se tarkoittaa että elvytetään silti jotta valtio saa verotuloja..
- Anonyymi
Jossain rannekkeessa tai kaulanauhassa on kai joillakin DNR =Do Not Resuscitate?
- Anonyymi
Suurmestarin pilveen viesti että se paska suusta ei juuri tuulettimella parannu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965