Jos on elvytyskielto ihmisellä..

Anonyymi-ap

Se tarkoittaa sitä eikä mitään muuta. mikä tässä on suomessa vaikeaa tajuta? Eikö suomessa osata edes tätä asiaa nykyään?

8

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lääkäri voi nähtävästi määrätä elvytyskiellon yli 80-vuotiaille, ja perusteet ontuu. Tulkittavissa lisäksi niin, että jos puoliso jolle lääkäri on määärännyt elvytyskiellon tuupertuu, niin ei kannata tilata ambulassia vaan jatkaa elvytystä itse, jonka ensihoitajat keskeyttäisivät. Muutto ulkomaille paikallaan kun on tuomittu kuolemaan jos sydän pysähtyy. Siellä tosin voi käydä niin, että ambulanssikunta katsoo iän ja konsultoi lääkäriä, joka iän perusteella määrää elvytyskiellon.

Jos itse olet määrännyt elvytyskiellon itsellesi, ja sille ei löydy perusteita, niin sut ilmeisesti elvytetään, ja jos ei kiinnosta, voit hypätä sen jälkeen 20 kerroksesta asfaltille. Jos suunnittelet itsaria ja asetat elvytyskiellon riittävän terveenä, niin pakkohoito olisi oikea määräys. Elvytyskieltoa ei tulisi hyväksyä ilman kahden lääkärin puoltoa.

• Anonyymi

Lääkäri ei "määrää" elvytyskieltoa. Siitä sovitaan potilaan - ja hänen omaistensa - kanssa yhdessä. Ikä ei ole syy elvytyskiellolle. Elvytyskielto tulee kyseeseen kun toipumisen todennäköisyys on lääketieteellisesti olematon ja yritys voisi aiheuttaa vain lisäkärsimystä.

• Anonyymi

Lääkäri voinee joskus määrätä elvytyskiellon.

Ainakin kun menin keskussairaalaan kuulemaan 80-vuotiaan äitini tilanteesta, ilmoitti ylilääkäri ”jo kirjoittaneensa elvytyskiellon” hänelle ja näytti merkinnän papereista. Samalla kuulin, että hänellä oli levinnyt haimasyöpä, jota ei voida parantaa ja että hän ei varmaankaan kestäisi leikkauksia. Niilläkin elämää voitaisiin pitkittää enintään muutamilla kuukausilla. ”Joka tapauksessa edessä olisi pelkkää kärsimystä. Täytyy vaan toivoa, että tulisi vaikka keuhkokuume, joka veisi nopeasti eikä tarvitsisi kärsiä viimeisiä vaiheita.”

Tähän oli sitten tyytyminen itse kullakin.

• Anonyymi

Kielto pitänee merkitä virallisesti potilastietoihin. Ei riitä, että hoitotahto on Kannassa. Ensihoito ei tietoja näe ja elvyttää varmasti automaattisesti.

• Anonyymi

Se tarkoittaa että elvytetään silti jotta valtio saa verotuloja..

• Anonyymi

Jossain rannekkeessa tai kaulanauhassa on kai joillakin DNR =Do Not Resuscitate?

• Anonyymi

Suurmestarin pilveen viesti että se paska suusta ei juuri tuulettimella parannu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4177
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1699
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      79
      965
    Aihe