Olen sairaalloisen mustasukkainen

Anonyymi-ap

Pelkään ett mustasukkaisuuteni tuhoaa pitkän liittomme. Olen siis nainen ja muuttunut yhtäkkiä ihan sairaalloisen mustasukkaiseksi. Olen jopa yöuneni menettänyt asian vuoksi. Tätä on kestänyt nyt yli vuoden,sitä ennen en edes tiennyt enkä ymmärtänyt mitä mustasukkaisuus on tai tuntuu, luotin mieheeni yli 100%.meillä on takana pitkä avioliitto. Vuosi sitten ihan yhtäkkiä tajuntaani iski ajatus että miehelläni on varmasti toinen nainen ja siittä se hulluus lähti enkä saa enää ajatuksiani kuriin. Näen vain kaikkialla potentiaalisia ehdokkaita joiden kanssa mies on salasuhteessa. Mistäkö tämä lähti, siittä kun aloin tuntemaan miehen eyääntyvän ja muuttuvan hiljaiseksi, asuu netissä enemmän kuin minun kanssa ja menee paljon. Kännykkää vahtii kuin Haukka ja kantaa sitä mukaan kaikkialla. Ei avaudu asioistaan ja alkanut elämään itselleen. Tunnen kuinka on muuttunut minua kohtaan kylmäksi. Olemme puhuneet asiasta ja mies kertoi ettei ole muita ja rakastaa minua mutta mieleni ei saa rauhaa vaan olen ihan vauhko. Aikaisemmin olin tasapainoinen, nauravainen sekä rauhallinen. Nykyään ajatus toisesta naisesta pyörii päässäni varmaan 89% valveilla olo ajastani. Tämä on ihan hirveää. Olemme puhuneet ja puhuneet asiasta tai siis minä puhun ja kyselen ja mies vastailee mutten saa rauhaa mies on niin omissa maailmoissaan ollut noin reilu 2 vuotta että tunnen miten erjanee ja liukuu ikäänkuin pois. Ei kysele minulta mitään ei puhu omistakaan asioistaan, ei suunnitelmistaan ei mistään. Kulkee paljon. Pelkään menettäväni hänet.

20

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi olla että valehtelee ettei ole ketään, mutta vielä pahempi vaihtoehto on että hän on mielenterveydeltään sairastunu. Masentunu on usein etäinen, sulkeutunu, kylmä, ei puhu asioistaan ja haluaa olla omissa oloissaan. Kumppanista tuntuu että hän on vaan omissa maailmoissaan.

      • Anonyymi

        Itseasiassa sulkeutuminen ja puhumattomuus on usein merkkejä jotka enteilee itsemurhaa.

        Pahimmillaan löydät ukkoa kuolleena joku päivä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa sulkeutuminen ja puhumattomuus on usein merkkejä jotka enteilee itsemurhaa.

        Pahimmillaan löydät ukkoa kuolleena joku päivä

        Tai vielä pahempi laajennettu itsemurha. Tappaa eka sut ja perheenne ja sit itsensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai vielä pahempi laajennettu itsemurha. Tappaa eka sut ja perheenne ja sit itsensä

        En usko, koska on menossa sinne sun tänne koko ajan. Harrastaa paljon eri juttuja ja lisäksi kulkee niin en tiedä missä. Ei vaikuta masentuneelta. Käy myös normaalisti töissä tosin työpäivät venyy ja jää ylitöihin saa sanoa että päivittäin viime aikoina. Kotona nukkuu. Viikonloput viettää mökillään. Ei vaan puhu. Ja kotona ei kiinnosta mikään. Muualla on aktiivinen,hyvinkin aktiivinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa sulkeutuminen ja puhumattomuus on usein merkkejä jotka enteilee itsemurhaa.

        Pahimmillaan löydät ukkoa kuolleena joku päivä

        Turhaan sä tolla edes yrität pelotella suurempi todennäköisyys on että mies on käyny jo ainakin sen pari vuotta panemassa toista naista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai vielä pahempi laajennettu itsemurha. Tappaa eka sut ja perheenne ja sit itsensä

        Toi on noita narsististen paskahousujen tapoja kun ei expuoliso saisi olla onnellinen kenenkään muun kanssa vaikka kyseinen ihminen itse oli se joka ryssi oman suhteensa Montako eri suunnitelmaa olet jo tehnyt exäsi ja lastesi tappamiseksi


    • Anonyymi

      Nuo merkit viittaa siihen, että yhteinen tienne on lopussa. Kannattaa jo totutella eroajatukseen. Mustasukkaisuus, vaikka se olisikin aiheellista, on vakava sairaus. Luulotauti ei parane. Puolisosi tietää tämän ja haluaa irti "kahleesta". Hän ei voi olla missään vapaasti omana itsenään, koska hän pelkää, että sinä luulet hänen olevan jonkun toisen kanssa, vaikka niin ei olisikaan. Ajan myötä hän hommaa toisen naisen rinnalleen tai ei ota enää uutta pelätessä saman kohtalon uudelleen toistuvan.

      • Anonyymi

        Tai siis kuten kirjoitin, olemme olleet yhdessä pitkään eli 20 vuotta enkä ole aikaisemmin ollut mustasukkainen kuin vasta nyt vuoden verran. Aikaisemmin mies oli läsnäoleva mutta etääntyi ja hiljeni, alkoi viettämään viikonloput yksin, ei enää avudu eikä jaa asioitaan eikä ole kiinnostunut minun asioistani, tuon vuoksi aloin epäilemään toista naista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai siis kuten kirjoitin, olemme olleet yhdessä pitkään eli 20 vuotta enkä ole aikaisemmin ollut mustasukkainen kuin vasta nyt vuoden verran. Aikaisemmin mies oli läsnäoleva mutta etääntyi ja hiljeni, alkoi viettämään viikonloput yksin, ei enää avudu eikä jaa asioitaan eikä ole kiinnostunut minun asioistani, tuon vuoksi aloin epäilemään toista naista.

        Sinun pitää puhua miehelle, jos haluat yrittää vielä. Ja luottaa häneen, ellei muuta ilmene. Vapautta pitää molemmilla olla, mutta se ei tietenkään saa johtaa syrjähyppyihin. Terapia on hyvä apuväline. Kirjoitin tuon ylemmän "Nuo merkit viittaa...", mihin nyt vastasit. Toivon, että löydätte ongelmaan hyvän ratkaisun, joka on molempien kannalta kestävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai siis kuten kirjoitin, olemme olleet yhdessä pitkään eli 20 vuotta enkä ole aikaisemmin ollut mustasukkainen kuin vasta nyt vuoden verran. Aikaisemmin mies oli läsnäoleva mutta etääntyi ja hiljeni, alkoi viettämään viikonloput yksin, ei enää avudu eikä jaa asioitaan eikä ole kiinnostunut minun asioistani, tuon vuoksi aloin epäilemään toista naista.

        Jos ei keskustelu yhteys toimi ni itse eroaisin ei kukaan pysty parisuhdetta yksin hoitamaan sitäkin tullu joskus hetken aikaa yritettyä turha vaiva


    • Anonyymi

      Luulen että, koska mustasukkaisuus ilmeistyi yllättäen, eikä siis ollut koko matkaa mukana, mies ei ole enää kiinnostunut sinusta ja sinä tiedät sen. Sinulle on tullut yksinjäämisen pelko.

      • Anonyymi

        sekä, sinä oot itse aikasemmin pettänyt ja nyt sitten pelkäät miltä se tuntuu kun sinua petetään. jatkoin ilouutisin.


      • Anonyymi

        Ei oikein pelota se yksin jääminenkään vaan rakkaan ihmisen menettäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sekä, sinä oot itse aikasemmin pettänyt ja nyt sitten pelkäät miltä se tuntuu kun sinua petetään. jatkoin ilouutisin.

        Eilen ole pettäjä tyyppiä sillä minun omatunto on niin terävä etten pysty pettämään toista. Pettäminen on niin raskas asia sillä siinä ottaa vastuun toisen ihmisen mahdollisesta särkymisestä ja sitä en aijo ottaa omalle tunnolleni.


      • Anonyymi

        Niin ja vielä tuosta kun kirjoitit ettei mies ole enää kiinnostunut minusta niin voi olla aivan hyvin noin sillä en tunne enää että hän välittäisi ja rakastaisi. Jos hän välittäisi minusta hän haluaisi olla kanssani muulloinkin kuinn vain öisin. Meillä on myös lapsia. Lapset körsivät tilanteesta myös koska kokevat ettei isä enää halua antaa heille aikaansa niin että kohtaisi lapset tai puhuisi heille. Ennen mies oli isä, nykyään koju joka käy kotona nukkumassa viikolla ja häipyy viikonlopuksi omille teilleen. Eikö ihminen panosta siihen mitä pitää tärkeänä ja arvostaa? Kun mietin priopriteettejä on hyvinkin mahdollista ettei mies enää välitä. Tottakait tuo tuntuu pahalta ajatukselta koska rakastan köntä ja lastenkin puolesta harmittaa ja säälittää lapset. En voi tietenkään pakottaa mieltä rakastamaan minua enkä olemaan perheen tai minun kanssa. Hän valitsee itse. Mutta tuntuu vain niin pahalta. Mies ei halua puhua asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen ole pettäjä tyyppiä sillä minun omatunto on niin terävä etten pysty pettämään toista. Pettäminen on niin raskas asia sillä siinä ottaa vastuun toisen ihmisen mahdollisesta särkymisestä ja sitä en aijo ottaa omalle tunnolleni.

        Tarviiko sitä ihan mainostaa uskotko tuohon itsekään


    • Anonyymi

      Lopetat hänestä välittämisen jos hänellä on oikeasti toinen silloi sun on turha pelätä menettäväsi hänet pääset paljon helpommalla kun ei tarvitse miettiä pettäkö toinen sua onko hän rehellinen sulle itse sinuna jos hän te ette saa keskusteltua asiaa oikeasti ni itse jättäisin kyseisen kaltaisen ihmisen ja mä olen mies enkä todellakaan dietäisi tuollaista kohtelua naiselta joka väittää haluavansa olla mun kanssa parisuhteessa ja lässyttää muka rakastavansa ja silti kaikki muu menee edelle ni ei tartti edes miettiä onko kyseisen kaltainen suhde parisuhde vai ei kunnioitus pitää olla molemmin puolinen

    • Anonyymi

      Eihän tuo tilanne ole ok, vaikkei olisikaan toista naista. Eli ei tässä mustasukkaisuus ole ongelma vaan se, että miestä ei kiinnosta sinun seurasi. Se on se suurin ongelma. Oletko sanonut, että se ei riitä, että vain sanoo rakastavansa, jos ei osoita rakkauttaan teoilla. Jos ei anna edes minkäänlaista selitystä sille, miksi on alkanut olemaan niin etäinen. Sinulla on siis täysi syy olettaa, että häntä ei enää kiinnosta. Ja sitten on ihan sama, onko jotakin toista naista vai ei.

      Jos mies ei halua edes puhua, etkä millään saa häntä siihen houkuteltua, niin ei sinulle taida oikein muuta vaihtoehtoa jäädä kuin erota. Muutoin vain kärsit.

      Ymmärrän täysin tunteesi. Tuollainen on ihan hirveää. Se suuri ristiriita, kun rakastaa toista niin paljon, mutta kärsii suunnattomasti, kun ei saa vastakaikua. Siinä tilanteessa tuntee olevansa jumissa. Minä vain ihmettelen, että miksi tämä on niin yleistä. Miksi niin monen täytyy kärsi?

      • Anonyymi

        Miksi se joka ei rakasta sano sitä toiselle, hyötyyköhän hän jotenkin kuitenkin suhteesta koska pysyy siinä? Aivan sitä ajattelee niin tunteella koska itse rakastaa toista ja kärsii kun rakkaus ei ole vastavuoroista. Olisikin paljon helpompaa kun toinen sanoisi etten rakasta ja en enää koe tarvetta asua saman katon alla. Minunko se pitäisi tajuta antaa toiselle vapaus jos hän itse ei jostain syystä eroa vaikkei rakasta. Sanoi hän kerran että teen vitheen jos eroan ja tulen myöhemmin näkemään kuinka hän on ollut uskollinen minulle, en ymmärtänyt tuolloin sanoa että voit ollakin uskollinen mutta rakastatko minua? En oikein tiedä. Tekisi mieli mennä metsään yksin ja tehdä nutio, kaipaan hiljaisuutta ja luontoa jotain joka maadoittaa minun jalkani tukevasti maahan. En tätä jaksa. Olen väsynyt tällä hetkellä ihmisiin myös itseeni. Olen mennyt liian kauas siittä mikä olen. Kaipaan metsää, luontoa, eläimiä, linnun ääniä, hiljaisuutta, sitä puhetta joka kertoo kuka olen ja miksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se joka ei rakasta sano sitä toiselle, hyötyyköhän hän jotenkin kuitenkin suhteesta koska pysyy siinä? Aivan sitä ajattelee niin tunteella koska itse rakastaa toista ja kärsii kun rakkaus ei ole vastavuoroista. Olisikin paljon helpompaa kun toinen sanoisi etten rakasta ja en enää koe tarvetta asua saman katon alla. Minunko se pitäisi tajuta antaa toiselle vapaus jos hän itse ei jostain syystä eroa vaikkei rakasta. Sanoi hän kerran että teen vitheen jos eroan ja tulen myöhemmin näkemään kuinka hän on ollut uskollinen minulle, en ymmärtänyt tuolloin sanoa että voit ollakin uskollinen mutta rakastatko minua? En oikein tiedä. Tekisi mieli mennä metsään yksin ja tehdä nutio, kaipaan hiljaisuutta ja luontoa jotain joka maadoittaa minun jalkani tukevasti maahan. En tätä jaksa. Olen väsynyt tällä hetkellä ihmisiin myös itseeni. Olen mennyt liian kauas siittä mikä olen. Kaipaan metsää, luontoa, eläimiä, linnun ääniä, hiljaisuutta, sitä puhetta joka kertoo kuka olen ja miksi

        Ja lisään ettei sen rakkauden osoittaminen tarvitse mitään ilotulitusta olla, riittää että pysähtyy kohdalleni ja katsoo silmiin, kysyy joskus mielipidettäni tai avautuu jostain asiastaan luottamuksellisesti tai ottaa kädestä kiinni ja on hiljaa. Olen jerkkävaistoinen kuitenkin niin ettei minulle tarvitse kaikkea sanoittaa. Ymmärrän rakkaufrn tekoja. Mutta se että minulla on ihan helvetillinen oikeudentaju tekee joskus elämästä tuskaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe