Kia ceed T-GDI 1.0 vs. 1.4 ISG moottori

Anonyymi-ap

Minulla on Hyundai farmari i30 2018 jossa on 1.4ISG moottori. Kulutus 5.5l 95e /100km. A

Auto pitäisi kohta päivittää koska takuu alkaa loppumaan. Olen koeajanut useampaa tämän auton sisarmalli Kia Ceediä. Uusiin Hyundai i30 tai Kia Ceedeihin on tullut 1.4 ISG moottorin tilalle 1.0 T-GDI moottori. Koeajoissa tämä uusi moottori on tuntunut alaväännöltään todella nuhaiselta ja laiskalta, verrattuna 1.4ISG koneeseen. Lisäksi kulutus on ollut noin 6.5l 95e /100km.

Tämä on hämmentävää koska luulisi uuden olevan automaattisesti parempi ajokäytökseltään ja kulutukseltaan. Millaisia kokemuksia muilla on asiasta? Tekisi mieli ostaa uusi auto pitkällä takuulla mutta 1.0 T-GDI moottorilla auto on pilattu ajokäytökseltään ja kulutukseltaan.

5

5069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuollaisia ne pikkuturbot ovat. Ilmoitetuissa kulutuksissa pääsevät kyllä yleensä alle vanhojen vapaastihengittävien, mutta todellinen kulutus tuppaa olemaan reippaasti suurempaa kuin ilmoitettu kulutus.
      Oikeastaan vähän ihmetyttää miten edes paperikulutuksia on saatu alas, ilmeisesti testissä tärytellään suurimmalla vaihteella nopeuksilla jotka saisivat takuun raukeamaan siinä vaiheessa kun ihmetellään mikä koneen hajotti.

    • Anonyymi

      Hyundain MPI vaparikoneet ovat luotettavia ja hyviä koneita, minulla 1.25l MPI Kappa II 84hv kone ja on ollut luotettava ja ominaisuuksiltaan hyvä kone.

      Näissä T-GDI koneissa yhdistyy kaksi riskitekijää luotettavuusen suhteen, GDI suorasuihkutuskoneiden karstoittuminen joka on hyvin tiedetty ongelma + mahdolliset Turboon liittyvät ongelmat. Itse koen edelleen että 120-130hv 1litraisesta koneesta ei ole pitkässä juoksussa hyvä asia, mutta jos vaihtaa autoa muutaman vuoden välein ja alle 100tkm. Niin ei pitäisi olla ongelma.

      Itse koen että suomen olosuhteissa vapaastihengittävä pieni kone kuten nämä 1.2 ja 1.4 koneet ovat täysin riittävät, lisäksi niihin on onnistuttu saamaan mukavasti alavääntöä. Omalla i20 ei tarvitse kierrättää yli 2000rpm. Sujuvaan etenemiseen. Maantiellä tosin kaipaisin tuohon 1.2l moottoriin myös 6 vaihdetta,nyt kiertää yli 2500rpm 100km/h nopeuksissa.

    • Anonyymi

      Kiitos kommenteista. Olen keskustelun aloittaja. Pidän KIAn ja Hyundain pitkästä takuusta. Yhteenväliin Hyundaikin antoi autoihinsa 7 vuoden takuun. Takuu on toiminut hyvin. Siksi ostaisin mielellään jatkossakin näitä autoja, mutta uudella moottorilla auto on pilattu.
      Todella hämmentävää että näin on toimittu. Luulisi markkinataloudessa toimittavan niin että tuote paranee. Ei huonone.

      Mielellään kuulisin lisää kommentteja onko 1.0 T-GDI moottori todella niin surkea

      • Anonyymi

        " Luulisi markkinataloudessa toimittavan niin että tuote paranee. Ei huonone."

        Tilanne on kiristynyt polttomoottorien kohdalla jatkuvasti ja vuonna 2009 otettu pakokaasunormisto aikaansai pienten turbollisten moottoreiden käyttöönoton, monella valmistajalla.

        Nuo moottorit eivät enää edusta sitä "ajetaan 300tkm" huolettomasti vaan omaavat merkittävästi enemmän ongelmia ja lyhyemmän käyttöiän kuin mihin on aiemmin totuttu.

        En osaa juuri tuosta kysymästäsi moottorista sanoa, onko se niin surkea kuin annetaan ymmärtää, mutta oletusarvo on yleisellä tasolla noilla pikkumoottoreilla, että niiden suunniteltu kestoikä on noin 200tkm.


    • Anonyymi

      I30 saa tietääkseni edelleen bensa vaparilla.
      GDI ja T-GDI koneista ei kokemusta, en sekaannu pieniin turbokoneisiin,enkä myöskään suorasuihkutus (GDI) moottoreihin. Mitsu niitä aikoinaan kokeili ja totesi etteivät saa niitä ongelmattomiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe