Eli auton peräluukkuun asennetaan kestomagneetti, joka plusnapa osoittaisi taaksepäin. Vetokoukkuun pyörätelineeseen laitettaisiin sähkömagneetti, jonka napaisuutta ja voimakkuutta säädeltäisiin kojetalun kytkimistä.
Kun halutaan ajaa eteenpäin, niin sähkömagneettiin kytkettäisiin plusnapa osoittamaan eteenpäin. Näin taempana oleva sähkömagneetti alkaa työntämään autoa eteenpäin, koska samannapaiset magneetit pyrkivät toisistaan eroon. Vastaavasti peruuttaessa kytketään sähkömagneetin etuosaan miinusnapa, jolloin se alkaa "imemään" autoa taakseepäin.
Ideaa saa käyttää, muttei ole pakko.
Magneettiauto, voisi konvertoida polttomoottoriautosta
13
56
Vastaukset
- Anonyymi
Juu oletko porautunut syvemmälle tuohon ideaan.
Ihan fysiikan peruslaki, voimalla on aina vastavoima.
Kun tuo magneetti pukkaa autoa eteenpäin niin mihin se vastavoima kohdistuu?
Kohdistuuko se tuohon pyörätelineeseen?
Ihan käytännön testi, mene itse tuon auton ja pyörätelineen väliin jalat pyörätelineeseen ja kädet autoon, sitten työnnät niin riivatusti.
Mitä tapahtuu? Synnytät voiman ja sille vastavoiman ja ne kohtaavat vetokoukussa.
Jos työnnät oikein lujaa niin pyörätelineen lukitus pettää voiman vaikutuksesta.
Eli voima ja vastavoima kumoavat toisensa.
Voima ja vastavoima eivät voi olla kiintästi kytkettynä toisiinsa.
Vähän sama juttu kuin mäntämoottorissa hitsattaisiin mäntä kiinni, saataisiin aikaan räjähdys.- Anonyymi
Näyttäisi kyllä typerältä tuollainen akrobatia auton ja telineen välissä. Saattaa valkotakkiset käydä noutamassa, jos julkisella paikalla alkaa sirkustemppuja tekemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttäisi kyllä typerältä tuollainen akrobatia auton ja telineen välissä. Saattaa valkotakkiset käydä noutamassa, jos julkisella paikalla alkaa sirkustemppuja tekemään.
KON-VERTOIDA = MUUTTAA TOISENLAISEKSI
joku Kommunisti puhuu ufojen kieltä meille suomalaisille? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KON-VERTOIDA = MUUTTAA TOISENLAISEKSI
joku Kommunisti puhuu ufojen kieltä meille suomalaisille?Ei tavuteta tollain.
Siis tuota konvertointisanaa.
Mutta juu, jos auton käyttövoiman vaihtaa, niin se pitää muutoskatsastaa. Yli 50 prosenttia ei saa vaihtaa osista, muuten tulee entinen auto.
- Anonyymi
Onks pakko hankkia tuollainen,,,,,mie en taho!
Terv. Feija - Anonyymi
Ei toimi, mutta eikö maapallo ole jotenkin mangneettinen, niin silloin voitoisiin nostaa autot ilmaan.
- Anonyymi
Minä olen sillä tavalla ajatellut lentämistä, että kun pomppaa tarpeeksi korkealle ilmaan, vaikka kuumailmapallon avulla, niin maapallo pyörii alla ja sitten voi laskeutua haluamaansa kohtaan. Ja jos on 24 tuntia ilmassa, niin lähtöpaikka tulee uudelleen alle. Navoilla sitten eri juttu, kun ne ihan keskikohdastaan juuri pyöri. Paras nopeus saadaan päiväntasaajalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen sillä tavalla ajatellut lentämistä, että kun pomppaa tarpeeksi korkealle ilmaan, vaikka kuumailmapallon avulla, niin maapallo pyörii alla ja sitten voi laskeutua haluamaansa kohtaan. Ja jos on 24 tuntia ilmassa, niin lähtöpaikka tulee uudelleen alle. Navoilla sitten eri juttu, kun ne ihan keskikohdastaan juuri pyöri. Paras nopeus saadaan päiväntasaajalla.
Kestäisikö mikään sellaista haipakkaa mitä maapallo pyörii? Jos oikeasti pystyisi olemaan paikallaan, jos nousisi ilmaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää nousta aika korkealle sillä ilmakehäkin pyörii siinä maan ympärillä. Tarpeeksi ylhäällä tarvitaan sitten aikamoinen jarrutus jotta jää siihen paikalleen. Voittaisikohan siinä energian kulutuksessa yhtään mitään?
- Anonyymi
Lähi-idän konflikri saataisi päätökseen kun jokainen juutalainen ja arabi laitettaisi käsiraudoilla kiinni yhdestä kädestä ja siihen toiseen käteen annettaisi tikari molemmille.
- Anonyymi
Joku koiranleuka on tehnyt hauskan aloituksen!
- Anonyymi
Sähkömoottori pyörii näillä magneettisilla voimilla paljon taloudellisemmin.
- Anonyymi
Huimapyöräbussi oli myös jännä konsepti. Päätepysäkeillä "ladattiin" vauhtipyörään kierroksia, josta saatavalla energialla ajeltiin linja läpi.
https://www.amusingplanet.com/2019/02/gyrobus-flywheel-powered-public.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274