Narsistin käyttäytymistä kuvaavat seuraavat piirteet:
röyhkeää, ylimielistä, toista alentavaa, äärimmäisen itsekästä ja tunnekylmää käyttäytymistä
alentunut empatiakyky, kaikista läheisimpiäkin ihmisiä kohtaan
alentunut kyky tai kyvyttömyys ottaa huomioon muiden tunteita
egosentrinen (lapsenomainen) ajattelu- ja toimintatapa
piirteet ovat jatkuneet vuosia ja toiminnassa on usein nähtävissä sama kaava
toistaa virheitä / ei opi virheistä
kulttuurissa vallitsevien hyvien arvojen vastainen röyhkeä ja julma toimintatapa
väkivaltaista käyttäytymistä läheisiä kohtaan (henkinen, fyysinen, seksuaalinen, taloudellisesti hyväksikyttävä ja/tai uskonnollinen väkivalta)
epäävakaata-/, ennalta-arvaamatonta-/, impulsiivista, jopa skitsotyyppistäkin (harhakuvitelmia) käyttäytymistä ja ajattelua
toista julmasti hyväksikäyttävä, laskelmoiva ja korostuneesti aina omaa etua ajava tapa toimia ihmissuhteissa ja sosiaalisissa vuorovaikutustilanteissa
Millainen on narsku
16
1345
Vastaukset
- Anonyymi
Toivottavasti tähän ei kommentoida vaan luetaan oikein ajatuksen kanssa.
- Anonyymi
Luin ensin tilapäisen valiokunnan raportin, sitten tämän määritelmän, sitten luin uudelleen raportin ja palasin tähän....
- Anonyymi
NYT alkaa tämä kirjoittelu mennä kunnianloukkauksen piiriin! Evijärven valtuutetutko ja/tai tarkastuslautakunnan jäsenet täällä kirjoittelevat? Eikö todellakaan riitä se, mitä valtuusto päätti? Missä on ihmisarvon kunnioitus? En ole sukulaine, en tuttava tai muu vastaava, vaan riittävästi elämänkokemusta ja sivistystä omaava, että pakko kommentoida tätä kirjoittelua ja yhden ihmisen mestaamista.
LOPUKSI Älkää hyvät ihmiset muutako Evijärvelle! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
NYT alkaa tämä kirjoittelu mennä kunnianloukkauksen piiriin! Evijärven valtuutetutko ja/tai tarkastuslautakunnan jäsenet täällä kirjoittelevat? Eikö todellakaan riitä se, mitä valtuusto päätti? Missä on ihmisarvon kunnioitus? En ole sukulaine, en tuttava tai muu vastaava, vaan riittävästi elämänkokemusta ja sivistystä omaava, että pakko kommentoida tätä kirjoittelua ja yhden ihmisen mestaamista.
LOPUKSI Älkää hyvät ihmiset muutako Evijärvelle!Olen aivan samaa mieltä kanssasi.
Tälle palstalle on pesiytynyt mieleltään sairaita ihmisiä, jotka herjaavat nimeltä mainiten jopa eläkkeellä olevaa vanhusta ja paikallisia yrittäjiäkin siten, että jokainen käsittää keistä on kyse.
Entisen lautakunnan jäsenen kunnian loukkaaminen kuuluu samaan sarjaan noiden muiden herjaamisten kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
NYT alkaa tämä kirjoittelu mennä kunnianloukkauksen piiriin! Evijärven valtuutetutko ja/tai tarkastuslautakunnan jäsenet täällä kirjoittelevat? Eikö todellakaan riitä se, mitä valtuusto päätti? Missä on ihmisarvon kunnioitus? En ole sukulaine, en tuttava tai muu vastaava, vaan riittävästi elämänkokemusta ja sivistystä omaava, että pakko kommentoida tätä kirjoittelua ja yhden ihmisen mestaamista.
LOPUKSI Älkää hyvät ihmiset muutako Evijärvelle!Kuka otti näin henkilökohtaisesti, vaikka ei mitään nimiä mainita?
- Anonyymi
Suomi24 ylläpito tallentaa viestien ip-ositteet liittyen oikeusturvakysymyksiin. Ei muuta kuin asianomainen tekemään rikosiloitusta poliisille!
- Anonyymi
Älä kirjoita perättömiä. Ip:tä ei selvitä kukaan. Pitäis olla kyse vähintään uhkasta maata kohtaan.
- Anonyymi
Jotkut loukkaavat jopa julkisissa kirjeissä tai facebook- kirjoituksissa ja siitäkään ei mitään näköjään seuraa. Siellä lyödään kuin vierasta sikaa.
- Anonyymi
Asiasta neljänteen. Koska ne Karvalan geissin asiat ovat käräjillä? Menisin kuuntelemaan mielelläni.
- Anonyymi
näyttä on lähes mahdotonta näistä kirjoituksista,on turhaa peloitella kirjoittajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
näyttä on lähes mahdotonta näistä kirjoituksista,on turhaa peloitella kirjoittajia.
Ei ole pelottelua. On kysytty asiasta!
- Anonyymi
Narsisti työyhteisössä on yhtä helvettiä. Oma kokemukseni vajaan kymmenen vuoden takaa
työpaikassa, vielä työparina narsistin kanssa jolle ei mikään riitä. - Anonyymi
Työkaverina haluaa alistaa eikä lopeta. Aloittaa riidan tyhjästä ja jaksaa. Mitätöi työsi, hän on omasta mielestään korvaamaton eikä arvosta muita. Olo tällaisessa työyhteisössä on raskasta.
- Anonyymi
Myös putinin käytös on kuin suoraan narsistin oppikirjasta.
- Anonyymi
Hienoa että rohkeasti valistat ja varoitat täällä ihmisiä luonteestasi.
- Anonyymi
Ei narsisti koskaan näe itsessään vikaa, syy on aina muualla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131053
- 104991
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29590Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481