kuten myös Seta-Halonen.
Tuomiojassa oikein kiteytyy vasemmistolaisuus, ja varmaan ottaa rajusti päähän kun nyt pitää kannattaa Natoa, eikä muuta voi.
Erkki Tuomioja - Neuvostoliiton ihailija - USA:n ja Naton kova vihaaja
43
141
Vastaukset
- Anonyymi
Höpö, höpö. Erkki on osannut muuttua maailman mukana.
Hyvä piirre noinkin iäkkäässä politiikossa.- Anonyymi
punaerkki on ollut koko elämänsä väärässä kaikissa mahdollisissa asioissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
punaerkki on ollut koko elämänsä väärässä kaikissa mahdollisissa asioissa
Älykkäät ovat aina typerysten mielestä väärässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älykkäät ovat aina typerysten mielestä väärässä.
Joidenkin mielestä pitäisi viholliskuvat pysyä samana vaikka valtioiden ideologia ja hallitukset muuttuvat.
- Anonyymi
Höpö höpö....
- Anonyymi
Tavallinen demari, Marin jatkaa äärivasemmistolaista linjaa Halosen, Tuomiojan, Rinteen jne perillisenä
- Anonyymi
No ei näytä siltä lainkaan. Äärivasemmistolainenko kannattaa Natoa?
Alpo Rusi (2022): Kremlin kortti - KGB:n poliittinen sota Suomessa 1982-1991
Tuomioja saa ansaitusti kyytiä heti alusta asti. Sivulla 8: Kansanedustaja Erkki Tuomiojan (sd.) päiväkirjamerkintöjen mukaan "Sokea peili näyttää sisältävän uskomattoman simplistisiä, pahansuopaisia ja dokumentoimattomia väitteitä ja tulkintoja suomalaisten NKP- ja KGB-yhteyksistä". Tuomiojan näkemykset ovat pääosin tulleet vuosien mittaan kumotuiksi.
Suomen lähihistoria olisi koulujen oppikirjoissa syytä päivittää vastaamaan sitä, mitä asioista nyt tiedetään ja mitä Nato - jäsenyysneuvotteluiden ansiosta myös uskalletaan Suomessakin ääneen sanoa. Olisi vihonviimeinen aika tuoda julkisuuteen se, mitä nämä suomettumisen "sankarit" (erinäisten pääministerien ja presidenttien lisäksi Tuomioja, Väyrynen,...) ovat meille haittaa aiheuttaneet.- Anonyymi
Ilman mainittuja vasureita yhteiskunta olisi Ruotsin tasolla taloudessa .
- Anonyymi
Ruotsissa on khazaari mafian eliitti joka määrää ja on täältä ottanut kaiken minkä,itårti saanut koko ajan. Teillä on tieto vaje asioista. Ei niitä totuuksia kerrota koulussa eikä mediassa jonka omistaa khazarian juuyaalis mafia kuten kaiken muunkin. Politiikkaan lähteneet ihmsiet ovat tietoisesti mafian töissä alistamassa oma akansaa. Israelin Mossad ja CIA sieltä kaikki ohjelmointi ja jutut ovat tulleet. äE5tekä tajua mikä mätäpaise ja rikolis maa alue on Israel jolla yhteys juuyalais miehittämiin maihin kuten Ukraina.
- Anonyymi
Höpöhöpöä. Mietihän vähän, mitä sanot.
Vertaa Ruotsin ja Suomen talouden rakennetta ja historiaa.
- Anonyymi
Siviilienpommittaja natosta, usasta ym. muista vastaavista ei tykkää kukaan.
- Anonyymi
Hirocimam, Afganistanin, Irakin siviiluhrit muistetaan🥺
- Anonyymi
Mitä Tuomiojalle jäisi urastaan saavutukseksi jos hän myöntäisi olleensa väärässä?
Ei mitään.- Anonyymi
Eikö edes valokuvaa poliisiautossa mielenosoituksessa pidätettynä 1970?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö edes valokuvaa poliisiautossa mielenosoituksessa pidätettynä 1970?
Oltiin Erkin kanssa osoittamassa mieltä Nliittoa vastaan. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oltiin Erkin kanssa osoittamassa mieltä Nliittoa vastaan. :D
Olitkohan päissäs, ku muistat väärin🤤
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olitkohan päissäs, ku muistat väärin🤤
Muistan ihan oikein. Siitä on valokuviakin.:) Erkillä oli musta lippis päässä. Se oli silloin kun Varsovan liiton tankit vyöryivät Prahaan.
- Anonyymi
Minäkin petyin Tuomiojaan, kuinka kepeästi hän hylkäsi ystävänsä.
Selitys ei ole "erilainen talousjärjestelmä" = esim. stalinismi vs putinismi tmv.
Kansa on kuitenkin sama, ja maakin osittain sama. (Ent. NL, nyt siitä irronnut Venäjä.)
Vaikuttaako Tuomiojan mielipiteisiin osittainen virolaisuus (mummonsa kautta)?
Virolaiset ovat osoittautuneet melko halpamaisiksi ihmisiksi, kuten suomalaisetkin. Onks tää pelkuruus, omiensa ja ystäviensä pettäminen joku ugrilainen "sukuvika"?
On se kumma, että politiikka voi noin mennä ohi ihmisyyden, ystävyyden. Tuomioja taatusti tietää mitä NATO-jäsenyys tuo mukanaan, on tuonut jo: mm. aiemmin Suomen rikoslaissa tuomitut poliittisten toisinajattelijoiden vainot, pahoinpitelyt ja tappouhkaukset.
Vihervasemmistolaisuus = setlaisuus = stalinismi toi nuo kommunismista tutut metkut myös suomalaiseen yhteiskuntaan. Eläinrääkkäystäkään ei enää tuomita, kun se tehdään tietyn, antikristillisen uskonnon nimissä, Vihreät vähät piittaa. Homojen ja pedojen asia "lyödä alas koko maailma", on etusijalla ja tähän pahuuteen on suhtauduttava "suvaitsevaisesti", hyvyyttä taas vihattava.
Itse en piittaa niinkään Itänaapurin politiikasta kuin itse siitä kansasta, jonka näen kaikkineen yhtenä ja samanarvoisena: komukat ja toisaalta patrioottiset putinistit.
Minulla nyt vaan ei ole haluja murhata kumpiakaan. Enkä vain "siksi kun muutkin" lähde antamaan tukeani todella pervoille Zelenskyille, WWF:lle, Sorokselle, näiden rikollisille nukkehallitsijoille = typerille tp Niinistölle, pm Marinille ja um Haavistolle, ym. kumppaneille. Jopa Halla-aho on osoittanut todellisen, paskamaisen luonteensa.
En luota enää suomalaiseen yhteiskuntaan, en usko, että vaalit ovat edes rehelliset, joten taidan kokonaan jättää äänestämättä.Minä kiitän tuosta valinnasta. Olen eri mieltä kanssasi ja valintasi vuoksi minun äänelläni on silloin suurempi painoarvo eli siirrät valtaa minulle.
- Anonyymi
Hienoa, jos et äänestä.:D
- Anonyymi
Oliko Mätäojalla datsha jossain venäjällä aikoinaan?
- Anonyymi
Tuomiojahan on itse asiassa kapitalisti, ainakin varallisuuden määrässä mitattuna. Mistäköhän se on miljoonansa ansainnut?
- Anonyymi
Tuomiojan isä oli poliitikko (vapaamielisten liitto), diplomaatti ja Suomen pääministeri. Vanhempien perintö ja oma pitkä ura eivät pääsääntöisesti jätä ihan tyhjätaskuksi.
- Anonyymi
En mäkään Yhdysvaltoja kannata, enkä eu ta. Eriarvoistavat, vastakkainasettelevat ja vievät rahamme.
- Anonyymi
Tuomioja.Muinasjäänne 60-70 luvulta. Onkohan lääkitys kunnossa? Tätä ääliömäistä "älykköä" ei kestä kukaan. Ei elä tässä maailmassa..
- Anonyymi
Minä kestin. Oli hyvä ulkoministeri. Liian sivistynyt ehkä suomalaisille.
- Anonyymi
Kuinkahan sos.dem puolueen historian kirjoittajat näkevät tämän sos. dem puolueen vasemmistosiiven nöyristelyt Venäjän kanssa. TUOMIOjA /HALONEN.?
- Anonyymi
Venäjään hoidettiin diplomaattisuhteita - ilman nöyristelyä. Nöyristely loppui Kekkosen aikaan.
- Anonyymi
Taidatte olla jälkiviisaita!
- Anonyymi
Tiitisen lista on julkaistava...
- Anonyymi
Samat tiedot on julkaistu. Sinä tuskin tuntisit montakaan listalla olijaa. Suurin osa oli ns. "potentiaalisia kontakteja". Kun derkuilla ei ollut todellista raportoitavaa, niin he ilmoittivat henkilöitä, joihin olivat törmänneet ohimennen. Pääosin niitä, jotka hoitivat työnsä vuoksi suhteita DDR:ään.
- Anonyymi
Se lista on jo epävirallusesti julkaistu. Minullakin on listan tiedot.
- Anonyymi
Halonen"pällisteli" aikoinaan Presidentinlinnan parvekkella yhdessä Venäjän lapsiasian valtuutetun kanssa presidentin linnan parvekkeella 2000 luvun alussa. Muuten oli Suomen surkein presidentti.......
- Anonyymi
Mitä sitten? Suomella oli - ja on edelleen - diplomaattisuhteet Venäjään.
- Anonyymi
Erkki taitaa olla muissa maailmoissa.
Miksi natokriittisyyttä yleensä vääristellään mm. putinismiksi ja miksi siitä on tehty jotenkin häpeällinen asia? Minusta hävettävää on kyvyttömyys käyttää ajatteluelintään laajemmin ja zombifioituminen jonkin valtaklikin perseennuolijaksi.
Itse en ole vasemmistolainen (enkä sen puoleen keskustalainen, enkä oikeistolainen), mutta silti suhtaudun kriittisen jyrkästi imperialismiin ja sen palvelemiseen. Zombit hokee, että nato on puolustusliitto, vaikka se on puppua. Nato on aikansa elänyt sotilasliitto, jonka olemassaolon tarkoitus muutui Neuvostoliiton hajottua. Sen jälkeen se on kehittynyt entistä vahvemmin USA:n hyödykkeeksi, hyökkäysvoimaksikin, vahvistamaan USA:n imperialistista kehitystä. USA haluaa eliminoida kaiken kilpailun rappiovaltionsa ja maailmanvalloitusfantasiansa tieltä ja nato on yksi sen voimavaroista. Koska Venäjällä on ydinaseita, joutuu USA kehittelemään muita keinoja suoran hyökkäyksen sijaan. Ukrainan uhraaminen on yksi niistä keinoista, jonka verukkeella USA on saanut mahdollisuuden vahvistaa natorintamaa, ja lisäksi sai järjestettyä Venäjään kohdistuvat muut toimenpiteet, kuten pakotteet, rajoitukset yms., unohtamatta venäläisten raharikkaiden omaisuuksien ryöstelyä. USA käyttää meitä hyväkseen, mutta sitä ei kehdata/uskalleta myöntää. Yritetään vain kovaan ääneen projisoida kaikki "venäjäuhkaan". Sekin on hävettävä totuus, että venäjäuhka saatiin vasta nyt konkretisoitua ja ihan itse, julistamalla Venäjä viholliseksi ja hakemalla natojäsenyyttä.
Täytyy olla melkoisen rajoitteellinen sielunmaisema, jos kaikelle tällaiselle antaa pidäkkeettömän tukensa, eikä halua tai kykene tunnustamaan realiteetteja.- Anonyymi
Onko sinulla riittävästi tietoa Natosta, jotta pystyt olemaan "kriittinen"? Kaikilla ei ole, joten jutut perustuvat naurettaviin valheisiin tai irrationaalisiin tunteisiin. Olet toki oikeutettu niihinkin. Suomea kuitenkin johdetaan rationaalisesti faktojen perusteella.
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla riittävästi tietoa Natosta, jotta pystyt olemaan "kriittinen"? Kaikilla ei ole, joten jutut perustuvat naurettaviin valheisiin tai irrationaalisiin tunteisiin. Olet toki oikeutettu niihinkin. Suomea kuitenkin johdetaan rationaalisesti faktojen perusteella.
Tiedätkö itse tarpeeksi natosta voidaksesi kumota kritiikit ja arvostella kriittisyyttä? Tuollainen epäsuora ja vihjaileva retoriikka kertoo omasta epävarmuudestasi ja epätietoisuudestasi, mutta silti halusta asettua natokriittisyyttä vastaan. Tiedätkö tarpeeksi, mitä suljettujen ovien takana tai muuten näkymättömissä tapahtuu, millaiset asiat vaikuttaa päätöksentekoon ja tiedon sisältöön, että voit sanoa, että "Suomea johdetaan rationaalisesti faktojen perusteella"?
Oletko siis lopulta itse sellainen persoona, joksi minua vihjailet?
- Anonyymi
demaridementikko , kuten Haloska , Lipponen ja suuri määrä muita.
- Anonyymi
Naurettavia nämä persualoitukset, valtaisalla vimmalla yritetään väittää että vasemmisto ihailee Putinia ja Venäjää. Itse vihervasemmistolaisena ihmisoikeuksien puolustajana en todellakaan näen yhtään ainoata syytä miksi vihervasemmistolaisen tai vasemmistolaisen ylipäätään pitäisi ihaille nykyvenäjää:
-Venäjä surmauttaa omia kansalaisiaan
-On estänyt kaikenlaiset mielenosoitukset (paitsi Putinia tukevat)
-Homoseksuaalisuus on Venäjällä rikos josta voi saada pitkän vankeusrangaistuksen
-Venäjän hallinto puolustaa voimakkaasti ns. perinteisiä arvoja mukaan luettuna heteronormatiivisuus ja perinteiset sukupuoliroolit.
-Moskovassa ei Pride kulkueita järjestetä, jos järjestettäisiin, niin poliisi heittäisi kaikki marssijat vankilaan tai jopa ampuisi heidät.
En näe yhtään syytä miksi vihervasemmistolainen puolustaisi nykyvenäjää, mutta näen suuren joukon syytä miksi oikeistopopulistit saattaisivat pitää Venäjää ihanneyhteiskuntanaan. - Anonyymi
Kunhan eduskuntakausi päättyy Tuomioja matkustaa Donbassiin Putkosen avuksi pitämään propaganda puheita. Molemmilla toive päästä ukko Kuusisen viereen pötköttämään.
- Anonyymi
Tarja Halosen,sd, ja Erkki Tuomiojan, sd, ym.vasemmistodemareiden toiminta Naton menoon estämisessä on ollut erittäin viihdyttävää.
Suomalaiset ovat saaneet jännitystä elämäänsä: häviääkö Ukraina ja tuleeko Venäjän panssarit ja Wagner-miehet Suomeen nautiskelemaan elämän suloista.
Joka aamu on ollut jännittävää lukea uutisista, että onko Suomi seuraavana sodassa. Jos Suomi olisi ollut Natossa, kaikki jännitys olisi poissa, sillä Natomaahan Venäjä ei hyökkäisi.
Onneksi SDP:n Grönnholm on Sosialistisen internatinaalin varapuh.johtajana ja voi siten neuvotella esim. fatah- ja sandinistisissien kanssa, jotka ovat myös jäseninä, ja tuoda pienen tuulahduksen sotaisuudesta, jos Venäjä ei tänne hyökkääkään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345308Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4842474Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271219JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t5992En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.16947Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7924Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv41802HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193774Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3764Siellä taas pyörin
Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?8713