Juotteko olutta?

Anonyymi-ap

Minä olen suomalaisena oluen ystävä, kohtuuden rajoissa tietenkin eli viikonloppuna voin pullon tai kaksi nauttia.

Sen paneminen ja nauttiminen on minulle rituaalinen tapahtuma. Panon aikana rukoilen Jumalia että erästä tulisi hyvä.

Känniörveltämistä en salli.

4

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuules tyyppi...Luuletko oikeasti Muinaissuomalaisten ryypänneen ja panneen olutta rituaalisesti...no eivät varmasti. No tokihan myös muinaiset Suomen heimot olutta joivat humaltuivat ja tanssivat, mutta kuka hitto on mennyt keksimään jotain sellaista älyttömyyttä, että kännäily ja tanssiminen olisivat olleet jotain rituaalin harjoittamista...häh? Kysyn vaan.

Tuo on yhtä älytön näkemys kuin se, että nykyajan kristittyjen rituaaleihin kuuluisi kapakassa ja diskossa kännissä tanssiminen ja huumeidenkäyttö, pelkästään sen perusteella, että kristinusko ja Evenkelisluterilaisuus ovat nykysuomessa vallalla oleva valtionuskonto...Entisajan pakanat vain sattuivat iloitsemaan vaikka kekrin aikaan hyvästä sadosta ryyppäämällä ja tanssimalla eivät suinkaan tehneet näitä asioita rituaaleina.

Juhlinta oli silloinkin vain juhlintaa eikä mitään muuta...

• Anonyymi

Eiköhän sitä joka tilaisuudelle oma jumalansa löyty. Osmotar, oluen seppä, kaljan panon kunnostavi, elämämme parantavi.

• Anonyymi

Taisi tulla neljä vuotte edellisestä oluesta. Punaviiniä menee kyllä, mutta olut alkoi jostain syystä tökkiä.

• Anonyymi

Olut on erittäin tärkeä juoma meille suomalaisille. Olut on äärimmäisen terveellistä ja se antaa voimaa. Sen juominen on rituaalinen teko eikä sitä sovi juoda suoraan tölkistä tai pullosta kuten rapajuopot vaan astiasta kuten lasista tai kuksasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      175
      2968
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2566
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2220
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      73
      1849
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1773
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1651
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      102
      1452
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      217
      1151
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1120
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1079
    Aihe