Minä olen suomalaisena oluen ystävä, kohtuuden rajoissa tietenkin eli viikonloppuna voin pullon tai kaksi nauttia.
Sen paneminen ja nauttiminen on minulle rituaalinen tapahtuma. Panon aikana rukoilen Jumalia että erästä tulisi hyvä.
Känniörveltämistä en salli.
Juotteko olutta?
5
231
Vastaukset
- Anonyymi
Kuules tyyppi...Luuletko oikeasti Muinaissuomalaisten ryypänneen ja panneen olutta rituaalisesti...no eivät varmasti. No tokihan myös muinaiset Suomen heimot olutta joivat humaltuivat ja tanssivat, mutta kuka hitto on mennyt keksimään jotain sellaista älyttömyyttä, että kännäily ja tanssiminen olisivat olleet jotain rituaalin harjoittamista...häh? Kysyn vaan.
Tuo on yhtä älytön näkemys kuin se, että nykyajan kristittyjen rituaaleihin kuuluisi kapakassa ja diskossa kännissä tanssiminen ja huumeidenkäyttö, pelkästään sen perusteella, että kristinusko ja Evenkelisluterilaisuus ovat nykysuomessa vallalla oleva valtionuskonto...Entisajan pakanat vain sattuivat iloitsemaan vaikka kekrin aikaan hyvästä sadosta ryyppäämällä ja tanssimalla eivät suinkaan tehneet näitä asioita rituaaleina.
Juhlinta oli silloinkin vain juhlintaa eikä mitään muuta...- Anonyymi
Eiköhän sitä joka tilaisuudelle oma jumalansa löyty. Osmotar, oluen seppä, kaljan panon kunnostavi, elämämme parantavi.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17750668P
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Taisi tulla neljä vuotte edellisestä oluesta. Punaviiniä menee kyllä, mutta olut alkoi jostain syystä tökkiä.
- Anonyymi
Olut on erittäin tärkeä juoma meille suomalaisille. Olut on äärimmäisen terveellistä ja se antaa voimaa. Sen juominen on rituaalinen teko eikä sitä sovi juoda suoraan tölkistä tai pullosta kuten rapajuopot vaan astiasta kuten lasista tai kuksasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 765140
- 764109
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2703858- 1353266
- 482984
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi3862866- 232678
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192276- 472057
- 1111959