MIKSI LYÖTTE HELLUNTAILAISIA

Kyllä vain moni täällä hellaripalstalla metsästää säälittä helluntailaisia.

Ei ole oikein noin metsästää helluntailaisia ja niputtaa heitä kaikkia samaan harhaoppisuuden nippuun.

Katsokaas joka uskonsuunnassa on ne aidot Jeesukseen uskovat opetuslapset ja sitten ovat ne jotka ovat kristillisen uskon ulkopuolelta.

Ja jos nyt helluntailaisissa joku mesoaa ja touhuaa ilman Pyhän Hengen vaikutusta, niin ei tämän takia kannata tuomita kaikkia helluntailaisia. Ja kyllä ilman Pyhää Henkeä touhuavia on muuallakin, esimerkiksi luterilaisessa kirkossa, jossa nämä hengettömät ovat saaneet oppejaan läpi ja niille jalansijaa.

Jos helluntailainen tahi kuka tahansa on pielessä niin pitää yrittää neuvoa häntä ja opettaa oikealle tielle sekä rukoilla edestään paljon ennemmin kuin kylmästi lyödä häneen harhaoppisen ja riivaajahenkiä täynnä olevan leima.

39

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Henkien erottamisen armolahjan saaneet varoittaa harhaoppisia heluntailaisia.

      Jollei heitä varoita, niin siitä voi itse joutua vastuuseen.

      Kierot Jenkkilän opit tekee niihin valheisiin sotkeentuneista ihmisistäkin kieroutuneita.

      " Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
      Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä."

      • Anonyymi

        Helluntailaisuus on Amerikassa 1900-luvun alussa perustettu antikristillinen uskonlahko,
        jonka opit keksi Vapaamurari Charles Fox Parham -niminen mies, jonka perustamassa raamattu/kielikoulussa kaikki Euroopan ja Suomen helluntaijohtajat ovat ne opit käyneet hakemassa ja valansa Pentecostalismin nimiin vannomassa.

        Helluntailaisuus on edelleen Jenkkijohtoinen lahkoliike, jota ruokitaan Jenkkilästä tulevilla kirjoilla, joita he siteeraavat ja lainaavat kirjojan toisilleen ja vannovat Jenkkilän oppien puolesta.
        Oikean Raamatun kirjoitukset, he ovat korvanneet omiin oppeihinsa sovitetuilla pyhillä kirjoilla ja novumeilla ja väittämillä ja ohjeilla kuinka väitellään uskonasioista kristittyjen kanssa.


      • Anonyymi

        Aina kirjoitatte vain harhaopeista. Teidän valelukaste on mitä suurinta harhaoppia. Mutta sinultakin puuttuu tärkein, Kristuksen elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on Amerikassa 1900-luvun alussa perustettu antikristillinen uskonlahko,
        jonka opit keksi Vapaamurari Charles Fox Parham -niminen mies, jonka perustamassa raamattu/kielikoulussa kaikki Euroopan ja Suomen helluntaijohtajat ovat ne opit käyneet hakemassa ja valansa Pentecostalismin nimiin vannomassa.

        Helluntailaisuus on edelleen Jenkkijohtoinen lahkoliike, jota ruokitaan Jenkkilästä tulevilla kirjoilla, joita he siteeraavat ja lainaavat kirjojan toisilleen ja vannovat Jenkkilän oppien puolesta.
        Oikean Raamatun kirjoitukset, he ovat korvanneet omiin oppeihinsa sovitetuilla pyhillä kirjoilla ja novumeilla ja väittämillä ja ohjeilla kuinka väitellään uskonasioista kristittyjen kanssa.

        Ei kaikki helluntaijohtajat ole missään koulussa olleet vaan suomalaisessa opintopäivässä,kun kielitaitoakaan ollut.60 vuotta seurasin helluntaijohtajien ja yhtä eritoten.Työtä tekmällä ja kovalla tutkimisella mentiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on Amerikassa 1900-luvun alussa perustettu antikristillinen uskonlahko,
        jonka opit keksi Vapaamurari Charles Fox Parham -niminen mies, jonka perustamassa raamattu/kielikoulussa kaikki Euroopan ja Suomen helluntaijohtajat ovat ne opit käyneet hakemassa ja valansa Pentecostalismin nimiin vannomassa.

        Helluntailaisuus on edelleen Jenkkijohtoinen lahkoliike, jota ruokitaan Jenkkilästä tulevilla kirjoilla, joita he siteeraavat ja lainaavat kirjojan toisilleen ja vannovat Jenkkilän oppien puolesta.
        Oikean Raamatun kirjoitukset, he ovat korvanneet omiin oppeihinsa sovitetuilla pyhillä kirjoilla ja novumeilla ja väittämillä ja ohjeilla kuinka väitellään uskonasioista kristittyjen kanssa.

        En ole koskaan lukenut yhtään Parhamin kirjaa, vaikka luen paljon eri kirjoja. Nyt luen Pekka Sartolan kirjaa. En ole koskaan ollut kokouksessa, missä saarnaaja olisi lukenut jostain amerikkalaisesta kirjasta otteita.

        Luen mielelläni raamattua. Nyt yritän lukea hepreankielistä raamattua. Vähän hitaasti lukeminen sujuu. Kun olin Saksassa, ostin sieltä saksankielisen raamatun ja on minulla englannin- ja ruotsinkielinen raamattukin. Varsinkin saksankielinen raamattu on hyvä, siinä on moni asia tarkemmin, johtuen saksan kielestä.

        Olen joskus aloittanut kirjaa ja huomannut, että siinä on sellaista, mitä ei raamatussa ole, olen jättänyt sen kirjan kesken. Joitain vuosia sitten yksi luterilainen kehui yhtä kirjaa ja ostin sen. Kun olin lukenut sitä jonkin aikaa, minun piti se lopettaa. Niin höpönpöppöä se kirja oli. Oli amerikkalaisen kirjoittama. En muista, mihin seurakuntaan kirjan kirjoittaja kuului. Minun piti polttaa se kirja, koska en voinut edes sitä antaa kenellekään.

        Ennen minulla oli aina kirja käsissä, mutta nyt olen vähentänyt kirjojen lukemista. Katselen tietokoneelta paljon hengellisiä ohjelmia.


    • Anonyymi

      On kirjoittajia , jotka kirjoittavat

      1. Krapulassa. Aina viikonloppuisin sen huomaa. Nytkin
      2. On monia, jotka nimenomaa hakevat väittelynaiheita. Niitä on paljon.
      3. Monet haluavat pakkosyttää tänne vauvakastetta. Se ei vaan kuulu otsikkoon
      4. Ilman nimeä ja paikkakuntaa tänne voi kirjoittaa lähes mitä tahansa

      • Anonyymi

        Alkoholistit puhuu "Krapulasta", jolloin ovat nähneet niitä pikku-ukkoja ja muita henkiolentoja olkapäällään ja ääniä kuuluu päästä.
        Helppoja saaliita eksyttäjille.
        Alkoholi-huume-rikos- riippuvaiset tulevat helposti sidotuksi uskonlahkoihin.

        Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

        "Vapaat suunnat" eivät ole välttämättä sitä, miten he itseään mainostavat.

        2. Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistit puhuu "Krapulasta", jolloin ovat nähneet niitä pikku-ukkoja ja muita henkiolentoja olkapäällään ja ääniä kuuluu päästä.
        Helppoja saaliita eksyttäjille.
        Alkoholi-huume-rikos- riippuvaiset tulevat helposti sidotuksi uskonlahkoihin.

        Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

        "Vapaat suunnat" eivät ole välttämättä sitä, miten he itseään mainostavat.

        2. Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on. "

        Mulla oli aikoinaan yks tuttava, pahasti alkoholisoitunut jo nuorena miehenä. Hän näki pikku-ukkoja.

        Ulkonäöltään ne olivat pienikokoisia, ehkä n. 30 cm korkeita ja olivat hänen kertomansa mukaan tuon, nukketeatterista tutun pitkänenäisen käsinukke (lasten tv-Pikku Kakkosessakin jo vuosikymmeniä sitten nähdyn) käsinukke "Kasperin" näköisiä.

        Tuo kaverimme kuoli melko nuorena.

        Eräs toinen, aikoinaan tapaamani uskoontullut nuori mies kertoi olleensa kirkossa jossain hengellisessä tilaisuudessa, jossa rukoiltiin ja ajettiin pois riivaajia. Hän kertoi nähneensä tuon tunnetun "Hugo-peikon" näköisen (niitä oli yksi tai useampia) lähteneen tuosta riivatusta ja viipottaneen kuin pikku oravat, kovaa vauhtia pitkin kirkon keskikäytävää ja ulos ovesta!

        Nuo monet piirros- ja lelu-hahmot perustuvat todellisuudessa jo vuosisatojen ajan ihmisten tuntemiin ilm. demonihahmoihin. Esim. tuo Kasper-nukkekin on ollut ihan jo joltain keskiajalta, ellei ties kuinka kaukaiselta historian ajalta asti tuttu hahmo keskieurooppalaisilla kaduilla ja toreilla esitettyjen eri nukketeatterien hahmo!

        Näin jumalaton maailma toimii, "pettävät" ihmisiä, katsojia, kuulijoita. Monet sirkushahmot samoin ovat demoneilta otettuja hahmoja.

        Itseasiassa olen itsekin kerran "hengessäni nähnyt" erään henkilön yläpuolella kuin monipäisen lohikäärmeen, jonka päät olivat kuin pilkkaavia sirkus-pellehahmoja. Eräässä Harry Potter-elokuvassa "komerosta" astuu esiin pelottavia hahmoja, joita nuo noitalapset sitten "torjuivat". Eräs hahmo oli juuri samanlainen kuin itse, tuon riivatun yllä näkemäni: kuin heiluva, ilmapallo-päinen, virnuileva vieteriukko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli aikoinaan yks tuttava, pahasti alkoholisoitunut jo nuorena miehenä. Hän näki pikku-ukkoja.

        Ulkonäöltään ne olivat pienikokoisia, ehkä n. 30 cm korkeita ja olivat hänen kertomansa mukaan tuon, nukketeatterista tutun pitkänenäisen käsinukke (lasten tv-Pikku Kakkosessakin jo vuosikymmeniä sitten nähdyn) käsinukke "Kasperin" näköisiä.

        Tuo kaverimme kuoli melko nuorena.

        Eräs toinen, aikoinaan tapaamani uskoontullut nuori mies kertoi olleensa kirkossa jossain hengellisessä tilaisuudessa, jossa rukoiltiin ja ajettiin pois riivaajia. Hän kertoi nähneensä tuon tunnetun "Hugo-peikon" näköisen (niitä oli yksi tai useampia) lähteneen tuosta riivatusta ja viipottaneen kuin pikku oravat, kovaa vauhtia pitkin kirkon keskikäytävää ja ulos ovesta!

        Nuo monet piirros- ja lelu-hahmot perustuvat todellisuudessa jo vuosisatojen ajan ihmisten tuntemiin ilm. demonihahmoihin. Esim. tuo Kasper-nukkekin on ollut ihan jo joltain keskiajalta, ellei ties kuinka kaukaiselta historian ajalta asti tuttu hahmo keskieurooppalaisilla kaduilla ja toreilla esitettyjen eri nukketeatterien hahmo!

        Näin jumalaton maailma toimii, "pettävät" ihmisiä, katsojia, kuulijoita. Monet sirkushahmot samoin ovat demoneilta otettuja hahmoja.

        Itseasiassa olen itsekin kerran "hengessäni nähnyt" erään henkilön yläpuolella kuin monipäisen lohikäärmeen, jonka päät olivat kuin pilkkaavia sirkus-pellehahmoja. Eräässä Harry Potter-elokuvassa "komerosta" astuu esiin pelottavia hahmoja, joita nuo noitalapset sitten "torjuivat". Eräs hahmo oli juuri samanlainen kuin itse, tuon riivatun yllä näkemäni: kuin heiluva, ilmapallo-päinen, virnuileva vieteriukko.

        Kasper-nukke:
        https://images.cdn.yle.fi/image/upload/f_auto,fl_lossy,q_auto,dpr_3,w_320,c_fill,ar_16:9,d_yle-areena.jpg/v1599566086/13-26-31836.jpg

        Muist. tämä Kasper-hahmo esiintyy myös Disneyn "Samu Sirkan Joulutervehdyksessä", sketsissä jossa Aku on työssä pakkaamossa.

        Harry Potter ja Azkabanin vanki: tuo riivattu "pelle-hahmo" heti, n. kohdan 3:40 jälkeen:
        https://www.youtube.com/watch?v=3PWKFyhJ2h4
        *


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasper-nukke:
        https://images.cdn.yle.fi/image/upload/f_auto,fl_lossy,q_auto,dpr_3,w_320,c_fill,ar_16:9,d_yle-areena.jpg/v1599566086/13-26-31836.jpg

        Muist. tämä Kasper-hahmo esiintyy myös Disneyn "Samu Sirkan Joulutervehdyksessä", sketsissä jossa Aku on työssä pakkaamossa.

        Harry Potter ja Azkabanin vanki: tuo riivattu "pelle-hahmo" heti, n. kohdan 3:40 jälkeen:
        https://www.youtube.com/watch?v=3PWKFyhJ2h4
        *

        Hugo-peikko:
        https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1b541466-477e-4709-84d0-5b04ba590fe5#gallery

        Hugo, hahmona, on huomattavasti vanhempi, tätä veikkoa ei 1990-luvulla luotu.


    • Anonyymi

      >>Monet haluavat pakkosyttää tänne vauvakastetta. Se ei vaan kuulu otsikkoon

      Juu tätä en kyllä ymmärrä miksi sallitaan kastevänkääminen kaikissa ketjuissa. Jos menisi luterilaiseen osioon haukkumaan vauvakastetta harhaopiksi moneen ketjuun niin varmasi siivotaan pois. Täällä ei.

      Ja helluntailaisuus on paljon enemmän kun pelkkä kielilläpuhuminen tai Niilo Ylivainio. Suomessa myös VApaaakirkko opettaa ihan samaa oppia käytännössä nykyään kun helluntailaiset. Karismaattisuus on vain yksi osa helluntailaisuutta.

      Evankeliointi ja ihmisten uskoontuleminen on helluntailaisuuden pääasia.

      • Anonyymi

        Kastevänkääminen kuuluu täällä monen päivärutiineihin. Joutoväellä ei ole muuta tekemistä kuin roikkua 16h /vrk tietokoneen ääressä nimettömänä.


    • Anonyymi

      Mutta eikö harhaoppista pidä lyödä Raamatulla päähän, että hän tulisi oikeaan uskoon ja uskossaan terveelle pohjalle? Eikö Raamattu ole oikea lyömäase, onhan se Jumalasta ja täytyy olla oikea ase?

    • Anonyymi

      Kaikilla palstoilla lyödään tasapuolisesti kaikkia. Näin on nähty.

      • Anonyymi

        >>>Mutta eikö harhaoppista pidä lyödä Raamatulla päähän<<<

        Tämä oli sarkasmia. Ja siksi, että joku heräisi. Jumala ei hyväksy,
        että Hänen Sanaansa käytetään lyömäaseena. Kuitenkin täällä
        lyödään tahallisesti ja tarkoituksellisesti toista Raamatulla
        päähän tuomalla asiayhteydestä irti revittyjä jakeita, jotka
        sanat ovat sitäpaitsi ymmärretty väärin, tai väännetään
        tahallisesti kieroon, jotta siitä tulisi parempi moukari.


    • Anonyymi

      Helluntailaisten käännynnäiskaste on pelkkä vesikaste ja ihmisteko.

      Kristittyjen lapsien kaste on Hengen, veden ja Kristuksen sovintoveren kaste, Jumalan teko.

      1. Joh. 5:8

      Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      Mikäli yksikin noista Kristillisen kasteen kolmesta yhtä aikaa paikalla olevasta todistajista puuttuu, niin silloin kyse ei ole Kristillisestä yhdestä kasteesta, vaan jostain muusta tapahtumasta.

    • Anonyymi

      "MIKSI LYÖTTE HELLUNTAILAISIA"

      "Ei ole oikein noin metsästää helluntailaisia ja niputtaa heitä kaikkia samaan harhaoppisuuden nippuun."

      No jos kerran hellareilla ei ole oikeasti mitään teologisia koulutusta...edes johtajilla, niin onhan heitä nyt hyvänen aika paikallaan herätellä! Jopa Raamattu käskee siihen!

      • Anonyymi

        On paljonkin teologista koulutusta. Myös rivijäsenillä, itselläkin. Olet aivan metsässä. Hyi sinua.


      • Anonyymi

        Suomen kansasta vain 25% uskoo Jumalaan, siinä on työmaata herättelyyn.

        Ja suuntaus vain kehittyy huoniommaksi ja huonommaksi.

        Ja usko Jeesukseen Kristukseen on vieläkin vähäisempää.

        Siinä on tekemistä ja herättelemistä.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paljonkin teologista koulutusta. Myös rivijäsenillä, itselläkin. Olet aivan metsässä. Hyi sinua.

        Käännytystyössä helluntailaiset yrittävät ensin selvittää tunteeko mahdollinen uusi jäsen kuinka hyvin Raamattua. Jos tuntee hyvin, niin silloin jättävät rauhaan ja etsivät toisen potentiaalisen käännytettävän kohteen.

        Helluntailaisten koulupohja on luvattoman heikkotasoista.

        Monet vaan toistelee traktaatteja ja hokee muutamata jatkuvasti hoettua jaetta.

        TV7:lla yksi helluntailainen nainen tunnusti alkaneensa hokea kolmea itse keksimäänsä tavua peräkkäin kiihtyvällä vauhdilla, jotta sai arvostusta siinä uskonyhteisössä.


      • Anonyymi

        >>>No jos kerran hellareilla ei ole oikeasti mitään teologisia koulutusta...edes johtajilla,<<<

        Jos sinä tuntisit Jeesuksen Kristuksen, sinä tietäisit, että Hän on jokaisen uskovan kanssa ja uskovassaan ja opettaa hänelle Raamattua. Jos tuntisit Jeesuksen, tuntisit myös Hänen Henkensä, joka on Opettaja. Hän on maailmankaikkeuden paras Raamatun Opettaja.

        Jeesus tuli Pyhässä Hengessä opetuslasten luokse ja heihin ensimmäisenä helluntaipäivänä,
        jolloin kaikki opetuslapset yläsalissa täyttyivät Pyhällä Hengellä. Tämän jälkeen Hän tulee jokaiseen uskovaan, joka ottaa Hänet, Jeesuksen Kristuksen ja Hänen Henkensä, Pyhän Hengen vastaan. Silloin uskovalla on Raamatun Opettaja, joka on kaiken Luoja ja alku
        ja Totuus.

        Helluntaiseurakuntien julistajat ovat olleet tämän Opettajan Raamattukoulussa.
        Monet heistä vuosikausia, ehkä kymmeniä vuosia. Siksi he voivat olla paremmin
        koulutettuja kuin teologian koulun käyneet ihmisten opettamat teologit.

        On siis parempi tulla Jumalan opettamaksi kuin ihmisen opettamaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paljonkin teologista koulutusta. Myös rivijäsenillä, itselläkin. Olet aivan metsässä. Hyi sinua.

        Kun seuraa palstan kirjoituksia ei voi kuin ihmetellä, miten kaikenkirjavia luuloja hellareilla on Raamatun sanasta. Ei mitään yhtenäistä teologista linjaa!


    • Anonyymi

      Vauvakastetuilla lahkolaisilla on Lutherin murhahenki, joka tapatti anabaptistit.

      • Anonyymi

        Uudestiakstetulal pedolla on murhanhenki ja lapsityänhenkui. Parhami oli lapsityntekijä


      • Anonyymi

        Otettu talteen.


    • Anonyymi

      Ei tällä palstalla kovin montaa pahanpuhujaa ( kirjoittajaa ) taida olla.

      On vain yksi pahanpuhuja, pilkkaaja, joka suolataa samasta aiheesta aloitusta toisensa perään useta päivittäin.

      Pilkkajista Raamattu ilmoittaa, etteivät he peri Jumalan valtakuntaa.

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

    • Anonyymi

      Helluntailaiset herjaavat ja pilkkaavat työkseen Isää ja Poikaa ja Pyhää Henkeä, kun he herjaavat Kristittyjen lapsien saamaa Pyhää Kastetta Jeesuksen opetuslapseksi ja Pyhän Hengen lahjan omistajiksi.

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      • Anonyymi

        Tiesitkö, että Suomessa usko Jumalaan vähenee kaiken aikaa.

        Tiesitkö, että Jumalaan uskovia on paljon vähemmän, kuin kastettuja.

        Tiesitkö, että Jeesukseen uskovia ( kristittyjä ) on vieläkin vähemmän?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen usko puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        >>>Kristittyjen lapsien saamaa Pyhää Kastetta Jeesuksen
        opetuslapseksi ja Pyhän Hengen lahjan omistajiksi.<<<

        Jeesuksen opetuslapsi ottaa vastaan opetusta.
        Hän on kiinnostunut Raamatun ilmoituksesta.

        Kuinka moni tällä palstalla oleva luterilainen
        vauvana kastettu on kiinnostunut hengellisistä
        opeista ja kyselee niistä vilpittömällä tiedon
        halulla? Keskimäärin yksi henkilö kuukaudessa
        yhdessä ketjussa.

        Mutta kun oikeat uskovat ryhtyvät vastaamaan
        ja antavat opetusta, luterilaiset, tai luterilaisina
        esiintyvät vastustajat tulevat väliin ja tekevät
        kaiken tyhjäksi.


    • Anonyymi

      Entä sinä? Niputatko sinä, oikeat uskovat, ei oikeat? Koska kirjoitat siten, että on niin sanotusti "meitä oikeita" ja ei oikeita....hassua, ettei ihminen itse näe syyllistyvänsä johonkin mistä moittii muita.

      LS

    • Anonyymi

      Hyvä kysymys. Täällä yksi tapaus tuntuu tekevän koko ajan aloituksia hellareista. Vastaavasti helluntailaisia tekee aloiutuksia luterilaisten palstoille... mina ei ummarra!

    • Anonyymi

      "Jos helluntailainen tahi kuka tahansa on pielessä niin pitää yrittää neuvoa häntä ja opettaa oikealle tielle sekä rukoilla edestään paljon ennemmin kuin kylmästi lyödä häneen harhaoppisen ja riivaajahenkiä täynnä olevan leima."

      Sinua on yritetty ohjata oikealle tielle monien toimesta, mutta haluat jatkaa syntistä elämääsi.

      • Anonyymi

        Mutta, mutta. Tällä palstalla on paljon aikuisten kiusantekoa. Niitä on useita kirjoittajia. Kiusaa he täällä haluavatkin. Tosin sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä.


      • Äläpä viitsi ladella valheita, minua ei ole kukaan uskova yrittänyt ohjata oikealle tielle.

        Enkä minä elä synnissä!


      • Anonyymi
        miikanaahum kirjoitti:

        Äläpä viitsi ladella valheita, minua ei ole kukaan uskova yrittänyt ohjata oikealle tielle.

        Enkä minä elä synnissä!

        Tuskin se sinua tarkoitti, vaan tuota trollia, joka postaa päivittäin noita parham-juttujaan, ja yrittää epätoivoiseti mustamaalata helluntailaisia,
        Hän hokee noita samoja fraaseja vavakasteen autuudesta, kuten esim:
        "Jaak. 2:7
        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]",

        eikä näe, kuinka vauvana väkisinkastetut herjaavat Jumalan nimeä, kiroilevat ja nimittelevät riettailla sanoilla uskovaisia.
        Johtuuko tuollainen käyttäytyminen siitä, että väki vähenee kirkosta ja hän yrittää herjaamalla saada muutosta tuohon joukkopakoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin se sinua tarkoitti, vaan tuota trollia, joka postaa päivittäin noita parham-juttujaan, ja yrittää epätoivoiseti mustamaalata helluntailaisia,
        Hän hokee noita samoja fraaseja vavakasteen autuudesta, kuten esim:
        "Jaak. 2:7
        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]",

        eikä näe, kuinka vauvana väkisinkastetut herjaavat Jumalan nimeä, kiroilevat ja nimittelevät riettailla sanoilla uskovaisia.
        Johtuuko tuollainen käyttäytyminen siitä, että väki vähenee kirkosta ja hän yrittää herjaamalla saada muutosta tuohon joukkopakoon?

        Hän ei kyllä mainitse mitään "vauvakastetta". Sinä sellaisesta höpötät. Mutta sinä olet se helluntailainen joka rienaa uskovia täällä. Johtuuko vihastasi luterilaisia kohtaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin se sinua tarkoitti, vaan tuota trollia, joka postaa päivittäin noita parham-juttujaan, ja yrittää epätoivoiseti mustamaalata helluntailaisia,
        Hän hokee noita samoja fraaseja vavakasteen autuudesta, kuten esim:
        "Jaak. 2:7
        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]",

        eikä näe, kuinka vauvana väkisinkastetut herjaavat Jumalan nimeä, kiroilevat ja nimittelevät riettailla sanoilla uskovaisia.
        Johtuuko tuollainen käyttäytyminen siitä, että väki vähenee kirkosta ja hän yrittää herjaamalla saada muutosta tuohon joukkopakoon?

        Kuinka voit (voisit) tietää kuka on vauvana kastettu ja kuka ei ja mitä se sinuun kuuluu?

        Oletko itse vauvana kastettu? Silloin sinulla olusi edes jotain kanttia vastustaa / tuomita "vauvakastelijat". Jos et ole, jätä vauvakastetut rauhaan, asia ei kuulu sinulle.


    • Anonyymi

      Sananl. 3:11

      "Poikani, älä pidä Herran kuritusta halpana äläkä kyllästy hänen rangaistukseensa"

    • Anonyymi

      Naahumi täällä hurskastelee ja tekeytyy synnittömäksi

      miikanaahum
      2023-02-19 22:45:19
      UUSI

      Äläpä viitsi ladella valheita, minua ei ole kukaan uskova yrittänyt ohjata oikealle tielle.

      Enkä minä elä synnissä!

      1. Joh. 1:8

      Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

      Luuk. 5:8

      Kun Simon Pietari sen näki, lankesi hän Jeesuksen polvien eteen ja sanoi: "Mene pois minun tyköäni, Herra, sillä minä olen syntinen ihminen".

      Daavid oli Jumalan mieleinen mies. Hän tunnusti olevansa syntinen heti sikiämisestä alkaen.

      Minä tiedän pahat tekoni, minun syntini on aina minun edessäni.
      Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.

      Ei ole ketään vanhurskasta
      Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      203
      2412
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      62
      2308
    3. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      71
      2053
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1891
    5. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1495
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1404
    7. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1245
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1176
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1166
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1112
    Aihe