JOKO USKOSSA SYÖTTE JA JUOTTE

Joko te palstan lukijat syötte Jeesuksen ruumista ja juotte Jeesuksen verta?

Tämä on luovuttamatonta ja Jeesus itse Raamatussa kehoitti syömään hänen lihaansa ja juomaan hänen vertansa. Ja Jeesuksen veri pesee uskovan puhtaaksi kaikista pahoista töistä ja synneistä. Raamattu puhuu Ilmestyskirjassa ihmisistä, jotka ovat valkaisseet vaatteensa Jeesuksen verellä.

Kun me uskossa Jeesukseen syömme hänen lihaansa ja juomme uskossa hänen vertansa, niin tällä tavalla tekemällä Jeesuksen veri jonka hän viattomana vuodatti Golgatan keskimmäisellä ristillä pesee pois uskojan synnit ja pahat teot ja niitä ei enää muisteta.

Kaste ja ehtoollinen ovat kyllä hyviä ja hyvä on noita tehdä, mutta ne eivät ole samalla tapaa luovuttamattomia kuin tämä uskossa Jeesuksen veren juominen ja uskossa syöminen; näistä ei voi tinkiä. Muistakaa toista ristin ryöväriä, hän ei ehtinyt nauttia ehtoollista, eikä sen kummemmin kastettakaan, ja kuitenkin Jeesus lupasi hänelle paikan Paratiisissa.

Ja Raamattu opettaa ehtoollisesta, että se on muistoateria Jeesuksesta ja hänen ristintyöstään. Ja kasteesta Raamattu opettaa, että sen on hyvän omantunnon pyytämistä ja kuvaa vanhan ihmisen menemistä kasteen hautaan ja uuden ihmisen nousemista kasteen haudasta.

Ja kun suostuu uskomaan Jeesukseen niinkuin Raamattu opettaa hänestä, nimittäin, että hän on kärsinyt ristillä ja kuollut minunkin puolestani, saa tämä uskova Pyhän Hengen asumaan itseensä.

9

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käykö keltainen Jaffa sitten Jeesuksen virtsasta?
      Onhan koko heppun tarinassa vahvaa sokeroidun kusetuksen makua.

      • Älä viitsi pilkata, sana ristin Herrasta, Jeesuksesta on tosi ja tämä Jeesuksen oppi ottaa kun ihminen sen omaksuu pahat teot pois.

        Sanassa Jeesuksesta ei ole mitään kusetuksen makua kun se tuodaan oikein ja Raamatun mukaisena. Kusettamisen tuntua siinä voi löytyä kieron mielen selittäessä tästä Jeesuksen opista omia valheellisia järjenpäätelmiä.


    • Anonyymi

      Joh.6.51-57 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta. Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi? Niin Jeesus sanoi heille: Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset käyttää ehtoollisella Mehukatti-mehua liraus kroorilla puhdistettuun hanaveteen.
        Helluntailaiset ovat napanneet Jeesuksen puheesta vain sen kohdan, jossa puhutaan "muistelemisesta", hellareille ehtollinen ja kaste ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan, koska hellarit ovat harahoppiensa mukaan täysin synnittömiä tähän maailmaan tullessaan, kasteelle ja ehtoolliselle mennessään.

        Helluntailailaisuus on saatanallinen Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu harhaoppi, heresia ja eksytys.


    • Anonyymi

      Taitaa hullunlehmäntauti uhata ihmissyöjiä!

    • Anonyymi

      Suomessa pekästään on yhdistysrekisterissä yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä eli uskonlahkoa. Jokaisen mielenmukaista uskoa ja oppia on tarjolla jokaiseen makuun.


      Eksyttäjät tekevät "uskosta" irrallisen asian ja kauppatavaran.

      Eksyttäjät irrottaa "uskon" irralliseksi pelastavaksi kaikkivoivaksi asiaksi ja käsitteeksi, irralleen Kasteen Hengestä ja sanan tottelemisesta eli tekemisestä.

      Uskon huutokauppakeisarit kaupittelevat sitä uskoa kuin Hirvaskankaalla, ensimäinen, toinen ja kolmas kerta ja "usko" on sinun.

      Raamatussa usko ja uskollisuus on sama sana, pelastava usko ei ole pelkän käännyttämällä aistien kautta aikaansaatua päänuskoa, mitä helluntailaiset pitävät oikeana kaikkivoivana uskona. Kuulosta tuleva päänusko pelkkä mielenmuutos, kreikaksi "metanoia" mikä ei mitään syntiä pois pese eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja hengestä. Raamatussa Pyhä Henki ja usko on sama asia. Raamatussa kaste ja usko on sama asia, kun saman talentin tarkastelua eri puolilta sitä tarkastellen.

    • Anonyymi

      > Joko te palstan lukijat syötte Jeesuksen ruumista ja juotte Jeesuksen verta?

      On hyvä muistaa, Jeesuksen liha ja veri on leipä ja viini.

      • Älä puhu viinasta, elo olen lerpa
        siis arpu
        kaup
        kau
        rkapu
        krepulassa

        Se mikä lirahti äsken lahkeeseeni ei taida olla pyhää henkeä
        vaan oh hoh

        t ,.Avaaja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1836
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1354
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      68
      916
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      818
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe