Säännölliseltä työajaltaan ahtaajat saavat keskimäärin 4000 euroa kuussa. Ylityö- ja sunnuntaikorotuksineen palkka on jo yli 4400 euroa kuussa,
Millä koulutuksella? Pitääkö osata lukea sujuvasti?
Ahtaajien keskipalkka 4000 euroa/kk
410
6758
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän vuokratyö tekee tuloaan
- Anonyymi
Toivotaan näin, jotta vienti/tuonti ja jopa kansantalous, ei olisi näiden muutaman veijarin ahneissa käsissä.
- Anonyymi
Olet vain kateellinen. Tunnen paljon siistiä sisätyötä tekeviä jotka saavat yhtä paljon tai enemmän.
- Anonyymi
Kun mikään ei riitä. Eräs mies kirjoitti eläkeläispalstalla, että hänen poikansa on insinööri, mutta oli mennyt ahtaajaksi kun tienaa paremmin.
Se oli paperimiehillä vähän sama "Jouko Ahosen" ollessa liiton johtajana, silloinkin niillä oli tosi hyvät palkat, niin eikun lakkoilemaan, koskaan niille ei riittänyt samat korotukset kun muille.
Niinhän siinä kävi että kun englantilaislehdet eivät saaneet paperia suomesta, niin muuttivat ostokset itävaltaan ja siellähän ne ovat vieläkin.
Tuönantaja kun kun laittoi tehtaat työsulkuun, niin voi mikä äläkkä siitä syntyi, että kuinka ne ilkii, "Että vähän kun tässä aletaan lakkoilemaan, niin heti työsulkuun tehtaat".
No kohtahan se sitten lopetettiin Kemijärven tehdas ja sitä on seurannut jo muitakin.
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivotaan näin, jotta vienti/tuonti ja jopa kansantalous, ei olisi näiden muutaman veijarin ahneissa käsissä.
Vai tonni enemmän kuin se palkannolla tulee suomessa toimeen sanoi sanna
3ooo e han on se jolamtulee toimeen kun sistä vähentää berot ja työttömyysturva maksut ja työmatkakulut niin köteen jää vaan 2ooo e
Yrittäkäthän ei tajuu kun oalkansaajat maksaa itese kaikkinkulunsa ja työmktansa ja tylttömyysturvansa itse äsiksi ikehatan ollakkin työttömönö rintaneittingillamkun olen maksanu oman työttömyysturvani Anonyymi kirjoitti:
Olet vain kateellinen. Tunnen paljon siistiä sisätyötä tekeviä jotka saavat yhtä paljon tai enemmän.
Tunnustan. Koen vilpitöntä kateutta ko. Sukupuuttoon kuolevaa ammattikuntaa kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun mikään ei riitä. Eräs mies kirjoitti eläkeläispalstalla, että hänen poikansa on insinööri, mutta oli mennyt ahtaajaksi kun tienaa paremmin.
Se oli paperimiehillä vähän sama "Jouko Ahosen" ollessa liiton johtajana, silloinkin niillä oli tosi hyvät palkat, niin eikun lakkoilemaan, koskaan niille ei riittänyt samat korotukset kun muille.
Niinhän siinä kävi että kun englantilaislehdet eivät saaneet paperia suomesta, niin muuttivat ostokset itävaltaan ja siellähän ne ovat vieläkin.
Tuönantaja kun kun laittoi tehtaat työsulkuun, niin voi mikä äläkkä siitä syntyi, että kuinka ne ilkii, "Että vähän kun tässä aletaan lakkoilemaan, niin heti työsulkuun tehtaat".
No kohtahan se sitten lopetettiin Kemijärven tehdas ja sitä on seurannut jo muitakin.
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu".Saattoi joku taho maksaa Jouko Ahoselle pikku " bonukset " kun sai aikamoista tuhoa aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu".kemin Oulun satamat voi lopettaa kokonaan viedään tavara etelään junilla ja ruotsiin autoilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3ooo e han on se jolamtulee toimeen kun sistä vähentää berot ja työttömyysturva maksut ja työmatkakulut niin köteen jää vaan 2ooo e
Yrittäkäthän ei tajuu kun oalkansaajat maksaa itese kaikkinkulunsa ja työmktansa ja tylttömyysturvansa itse äsiksi ikehatan ollakkin työttömönö rintaneittingillamkun olen maksanu oman työttömyysturvaniSaisko selvinpäin kirjoituksen tänään, oot ihan jurrissa kun satama lakossa.
Mun mielestä eläkeläisten pitäs jäädä lakkoon sit kun akt lopettaa ja ahtaajat
suljetaan tehtaalle menvät tiet ja satamaan menevät tiet. lopetetaan kun eläkkeet nousee sen 25% niinkuin ollaan jäölkeen nousuissa jääty - Anonyymi
Makk0nen kirjoitti:
Tunnustan. Koen vilpitöntä kateutta ko. Sukupuuttoon kuolevaa ammattikuntaa kohtaan.
No minä olen opetteja ja voin ihan suoraan sanoa että neljän tonnin palkalla en viitisi aamulla edes nousta sängystä
Minuun verrattuna ahtaajat on pelkkiä keskitasoisia toheloita jotka tekee ruumiillista työtä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäkäthän ei tajuu kun oalkansaajat maksaa itese kaikkinkulunsa ja työmktansa ja tylttömyysturvansa itse äsiksi ikehatan ollakkin työttömönö rintaneittingillamkun olen maksanu oman työttömyysturvaniAinakaan pienyrittäjä ei voi edes sairastaa, kun duunit jäisi tekemättä. Ja yrittäjä kantaa vastuun myös siitä, että työntekijöillä on töitä ja yrittäjällä palkanmaksukykyä. Kumpikin tarvitsee toisiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minä olen opetteja ja voin ihan suoraan sanoa että neljän tonnin palkalla en viitisi aamulla edes nousta sängystä
Minuun verrattuna ahtaajat on pelkkiä keskitasoisia toheloita jotka tekee ruumiillista työtä.Opettajalle on tainnut nousta virtsa päähän. Turhaan halveksii ruumiillista työtä, pysyisi itsekin paremmassa kuosissa eikä elintasovatsa estäisi näkemästä muniaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saisko selvinpäin kirjoituksen tänään, oot ihan jurrissa kun satama lakossa.
suljetaan tehtaalle menvät tiet ja satamaan menevät tiet. lopetetaan kun eläkkeet nousee sen 25% niinkuin ollaan jäölkeen nousuissa jäätyJoo. Ja kaikki me jotka emme saa oikeata palkkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettajalle on tainnut nousta virtsa päähän. Turhaan halveksii ruumiillista työtä, pysyisi itsekin paremmassa kuosissa eikä elintasovatsa estäisi näkemästä muniaan.
Ei kannata kadehtia, opettajat joutuvat repimään hiukset päästään, kun joutuvat matujen pentuja kouluttamaan..Voi sitä vitutuksen määrää..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäkäthän ei tajuu kun oalkansaajat maksaa itese kaikkinkulunsa ja työmktansa ja tylttömyysturvansa itse äsiksi ikehatan ollakkin työttömönö rintaneittingillamkun olen maksanu oman työttömyysturvaniÄlä ota enempää, tää on täysin sekavaa, ja miten tää liittyy Suomen Keskustaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäkäthän ei tajuu kun oalkansaajat maksaa itese kaikkinkulunsa ja työmktansa ja tylttömyysturvansa itse äsiksi ikehatan ollakkin työttömönö rintaneittingillamkun olen maksanu oman työttömyysturvaniTarkoitit mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Ja kaikki me jotka emme saa oikeata palkkaa
Entäs sitten jos mamujen armeija tulee Suomeen tekemään töitä paljon alhaisemmalla liksalla, niin ahneemmat jäävä nuolemaan näppejään, kun eivät enää minnekään kelpaa? Kiitollisuus ja säästäväisyys ennenkaikkea tytöt ja pojat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suljetaan tehtaalle menvät tiet ja satamaan menevät tiet. lopetetaan kun eläkkeet nousee sen 25% niinkuin ollaan jäölkeen nousuissa jäätySamaa mieltä että pienten eläkkeiden eli tuollainen n. bruttona 1500 eu noin niin pitäisi heti saada 20 %prosenttia lisää siihen että saisi verojen jälkeen tuon 1500 eu käteen, ei tule 1 ihminen millään toimeen jollei saa sitä 1500 eu/kk käteensä!!..Kyllä pitäisi olla selviö että pitäisi saada elämiseen tuon verran kun eläkkeensaajan asumistukikin on lähinnä naurettavan pieni..Tuost pienestä eläkkeestä suurin osa menee sitten jo vuokraan ja pitäisi saada lääkkeitä,ruokaa ja muitakin laskuja kännystä terveydenhuollon maksuihin saakka maksetuksi..(?millä riittää oikeen rahat???)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu".Joo mutta ei täällä puuta ole tarpeeksi. Putleri ei tuo enään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu".Et näköjään tiedä asioista mitään, puolustat vain yritysten miljarti voittoja jotka on revitty tyontekijöiten sekkänahasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäkäthän ei tajuu kun oalkansaajat maksaa itese kaikkinkulunsa ja työmktansa ja tylttömyysturvansa itse äsiksi ikehatan ollakkin työttömönö rintaneittingillamkun olen maksanu oman työttömyysturvaniYritin Google kääntäjällä selvittää, että mitä tässä yritetään sanoa, mutta ei onnistunut ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu".Ei huonosta insinööristä ole kuin haittaa omalla alallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu".Tilaisuus tekee varkaan. Eli kun on tilaisuus kiristää lisää rahaa, sitä käytetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilaisuus tekee varkaan. Eli kun on tilaisuus kiristää lisää rahaa, sitä käytetään.
Maajussi ei voi lakkoilla vaikka juuri se ammattiryhmä olisi huutavan lakon tarpeessa. Hänellä velkaa eikä velkojat odota mitään. Hänen on myös maksettava talouden laskut eikä he odota mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maajussi ei voi lakkoilla vaikka juuri se ammattiryhmä olisi huutavan lakon tarpeessa. Hänellä velkaa eikä velkojat odota mitään. Hänen on myös maksettava talouden laskut eikä he odota mitään.
Lehmät tarvitsee hoitoa joka päivä eikä senkään takia lakkoilu onnistu. Hyvä on punikin kiristää aina kun siihen tulee tilaisuus. Ka se tilaisuus on aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehmät tarvitsee hoitoa joka päivä eikä senkään takia lakkoilu onnistu. Hyvä on punikin kiristää aina kun siihen tulee tilaisuus. Ka se tilaisuus on aina.
Korjaan. Ja se tilaisuus on aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minuun verrattuna ahtaajat on pelkkiä keskitasoisia toheloita jotka tekee ruumiillista työtä.Se vain ettei nykyajan ahtaaja tee ruumiillista työtä.
Joistik ohjaimilla ohjataan nosturia ja taitaa tietokone kertoa paikan mihin kontti nostetaan.
Ihan hyvin voidaan se ahtaaja poistaa siitä tuolilta ja antaa tietokoneen hoitaa koko homma.
Irtotavaraa ei taida enään juurikaan liikkua suomen satamissa, kivihiili taitaa olla ainoita ja sekin loppuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis velkojat nimenomaan odottavat että lainojen lyhennykset maksetaan ajoissa. Suomen kieli on joskus harhaanjohtava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakaan pienyrittäjä ei voi edes sairastaa, kun duunit jäisi tekemättä. Ja yrittäjä kantaa vastuun myös siitä, että työntekijöillä on töitä ja yrittäjällä palkanmaksukykyä. Kumpikin tarvitsee toisiaan.
Suurin osa pienyrittäjistä on turhia, työllistävät itsensä lisäksi muutaman muun pienellä nälkäpalkalla lisäksi ovat aina makkumassa lisää tukia ja helppotuksia. Menisit töihin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs sitten jos mamujen armeija tulee Suomeen tekemään töitä paljon alhaisemmalla liksalla, niin ahneemmat jäävä nuolemaan näppejään, kun eivät enää minnekään kelpaa? Kiitollisuus ja säästäväisyys ennenkaikkea tytöt ja pojat.
Mamujen pienestä palkasta ei oteta paljoakaan veroa joilla tätä maata pyöritetään. Mamu on yhteiskunnan rasite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei huonosta insinööristä ole kuin haittaa omalla alallaan.
Just näin, toimistoinsinöörejä on maa väärällään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäkäthän ei tajuu kun oalkansaajat maksaa itese kaikkinkulunsa ja työmktansa ja tylttömyysturvansa itse äsiksi ikehatan ollakkin työttömönö rintaneittingillamkun olen maksanu oman työttömyysturvaniOi Suomen kieli, oi oi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahneet yritttäjät pilasivat koko suomenmaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta tuntemasi sisätyötä tekevät ja jopa ahtaajaa enemmän tienaavat ovat ihan muuta kuin kansakoulun ja työssä oppimisen käyneet käyneet ahtaajat.
Kuten tiedät, niin insinöörit, lääkärit, juristit yms tienaavat mutta heillä kaikilla on pitkä ja joskus kivinenkin palkaton opiskeluaika takanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä että pienten eläkkeiden eli tuollainen n. bruttona 1500 eu noin niin pitäisi heti saada 20 %prosenttia lisää siihen että saisi verojen jälkeen tuon 1500 eu käteen, ei tule 1 ihminen millään toimeen jollei saa sitä 1500 eu/kk käteensä!!..Kyllä pitäisi olla selviö että pitäisi saada elämiseen tuon verran kun eläkkeensaajan asumistukikin on lähinnä naurettavan pieni..Tuost pienestä eläkkeestä suurin osa menee sitten jo vuokraan ja pitäisi saada lääkkeitä,ruokaa ja muitakin laskuja kännystä terveydenhuollon maksuihin saakka maksetuksi..(?millä riittää oikeen rahat???)
sen minkä taakse jättää sen edestä löytää, onneksi en ole 'urpo' aloitin tienaamaan aikoinaan 14v tavoite oli ostaa oma asunto se toteutu 18v, vuonna pertti nyt nautisken elämästä enään en haaveile mitään maallista vaan alan pikku hiljaa myymään omaisuutta pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu".Juuri näin, todella ahneita ovat ,siinähän kaivavat nyt kuoppaa itselleen niinkuin paperimiehet aikoinaan.
Ei kyllä riitä ymmärrys tuollaisille, tässä maailmantilanteessa kehtaavat ruveta lakkoilemaan kun toiset raataa puolet pienemmällä liksalla sairaaloissa ,todella vaativissa olosuhteissa. - Anonyymi
Robotit tulee ja vie yli ahneiden ahtaajien työt, kun firmoilla ei varaa pitää niitä palkattuja, joten sittenpähän omaa tyhmyyttään itkevät ja vikisevät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäkäthän ei tajuu kun oalkansaajat maksaa itese kaikkinkulunsa ja työmktansa ja tylttömyysturvansa itse äsiksi ikehatan ollakkin työttömönö rintaneittingillamkun olen maksanu oman työttömyysturvaniPaperimiehet,metalli ja teknologia, sekä Finnair,lennonjohto ja maapalvelu= Suurimmat lakkoilijat suomessa,joille ei riitä mikään,ja joille ei sympatiat heru.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu".Ensimmäinen fiksu insinööri josta kuulen.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata kadehtia, opettajat joutuvat repimään hiukset päästään, kun joutuvat matujen pentuja kouluttamaan..Voi sitä vitutuksen määrää..
Ihan oikein niille, äänestävät kuitenkin vihervasemmistoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minuun verrattuna ahtaajat on pelkkiä keskitasoisia toheloita jotka tekee ruumiillista työtä.Kävin amiksen 2v, sitten tekun (teknikon paperit) 3v , muutamia vuosia palkkatöissä minkä jälkeen oma firma pystyyn.
Firma ostettiin pois, enään ei tarvitse käydä töissä.
Tämä siis amis-pohjalta.
Jokainen on oman onnen seppä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu".Ei pidä paikkaansa kun insinöörin lähtöpalkka on 3500 euron paikeella ja 5-10 jälkeen riippuen vakanssista niin 5-10 tonnia eikä tartte tehdä ruumillista työtä. Ahtaajilla peruspalkka alle 19€ tunti niin se on vasta reilut 3000€. Ei pidä puhua maksetusta palkasta mihin kaikki ei normaalin työajan lisät tulee vaan peruspalkasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu".no hehhh, vieläkö joku tänne noita höpöjuttuja paperimiehistä kirjoittaa. Kasvaisit aikuiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattoi joku taho maksaa Jouko Ahoselle pikku " bonukset " kun sai aikamoista tuhoa aikaan.
Ahonen pääsi töihin vakuusyhtiölle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ota enempää, tää on täysin sekavaa, ja miten tää liittyy Suomen Keskustaan?
Ketkut valehtelee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja ootas, kun alkavat tajuamaan, että orjina ovat. Sitten alkaa lakotkin oleen toista maata. Autoja palaa, liikkeitä ryöstetään, kivet lentää jne. Sitä odotellessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu".Tuo toveri Ahonen sai aikaan suuren idean ja innostuksen paperitehtaiden omistajien keskuudessa.
Todettiin, että onhan tuota puuta muuallakin ja ehkä v'ähemmän lakkoherkkää porukkaakin. Ja sinne muuannehan paljon tuota tuotantoa on siirtynytkin. Varsinkin kun tässä maassa valta siirtymässä punavihreälle jengille. Ja demaritkin unohtaneet perusduunarit. Kommarithan eivät työntekoa ja tekijöitä koskaan arvostaneetkaan. Vihreät vielä vähemmän. Tuloksena piakkoin myös puun saantiongelmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa pienyrittäjistä on turhia, työllistävät itsensä lisäksi muutaman muun pienellä nälkäpalkalla lisäksi ovat aina makkumassa lisää tukia ja helppotuksia. Menisit töihin!
Just, parempi, kun nekin olis kortistossa yhteiskunnan ja kelan rahoilla.😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta tuntemasi sisätyötä tekevät ja jopa ahtaajaa enemmän tienaavat ovat ihan muuta kuin kansakoulun ja työssä oppimisen käyneet käyneet ahtaajat.
Kuten tiedät, niin insinöörit, lääkärit, juristit yms tienaavat mutta heillä kaikilla on pitkä ja joskus kivinenkin palkaton opiskeluaika takanaan.Pelkän kansakoulun käyneet ovat jo kaikki eläkkeellä.
Peruskoulu ollut Suomessa yli 55 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minuun verrattuna ahtaajat on pelkkiä keskitasoisia toheloita jotka tekee ruumiillista työtä.Minkähän alan opettaja oletkaan? :D Taidat olla todellisuudessa opettajia kadehtiva trolli, joka haluat nostattaa kateutta ja vihaa opettajia kohtaan. Esim. logistiikan ja kuljetusalan opettajat ammatillisissa oppilaitoksissa saavat rekkakuljettajiin verrattuna niin pientä palkkaa, että heitä on vaikea löytyy opetushommiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suljetaan tehtaalle menvät tiet ja satamaan menevät tiet. lopetetaan kun eläkkeet nousee sen 25% niinkuin ollaan jäölkeen nousuissa jäätyPois kateus sekä riisto!Siirtykäämme täten Euro määräisiin korotuksiin,jotta pienpalkkaiset-sekä- eläkeläiset saisivat enemmän suuhunsa purtavaa.Ja ahtaajat sekä opettajat.No hehän ovat vain opettajia sekä ahtaajia jotka tulevat toisten tekemiin valmiisiin pöytiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis velkojat nimenomaan odottavat että lainojen lyhennykset maksetaan ajoissa. Suomen kieli on joskus harhaanjohtava.
Ja korot nousevat kun tytöt kaunistuvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä että pienten eläkkeiden eli tuollainen n. bruttona 1500 eu noin niin pitäisi heti saada 20 %prosenttia lisää siihen että saisi verojen jälkeen tuon 1500 eu käteen, ei tule 1 ihminen millään toimeen jollei saa sitä 1500 eu/kk käteensä!!..Kyllä pitäisi olla selviö että pitäisi saada elämiseen tuon verran kun eläkkeensaajan asumistukikin on lähinnä naurettavan pieni..Tuost pienestä eläkkeestä suurin osa menee sitten jo vuokraan ja pitäisi saada lääkkeitä,ruokaa ja muitakin laskuja kännystä terveydenhuollon maksuihin saakka maksetuksi..(?millä riittää oikeen rahat???)
Jos täällä kaikki saisivat palkaa 2000 euroa kuukaudessa niin et saisi eläkettä edes 1000 euroa.
Ole siis onnellinen että jotkin ryhmät saavat hyvää palkkaa ja sinulle voidaan maksaa eläkettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, niin se on että kun kouluttautuu niin pääsee siistiin sisätyöhön. Millainen on ahtaajan koulutus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paperimiehet,metalli ja teknologia, sekä Finnair,lennonjohto ja maapalvelu= Suurimmat lakkoilijat suomessa,joille ei riitä mikään,ja joille ei sympatiat heru.
Metallissa on kuule lähihoitajaa vastaava palkka..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näköjään tiedä asioista mitään, puolustat vain yritysten miljarti voittoja jotka on revitty tyontekijöiten sekkänahasta.
Kommari
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minuun verrattuna ahtaajat on pelkkiä keskitasoisia toheloita jotka tekee ruumiillista työtä.Taas tietämättömyys kirjoittanut, kyllä koneet tekevät pääasiassa työt. Ahtaaja ohjaa, ja kyllä he ovat palkkansa ansainneet. Menkää kokeilemaan miltä tuntuu olla sateessa, pakkasessa, tuulessa tai helteessä ja duuni on tehtävä mahdollisimman nopeasti harjoittamatta, ajamatta kenenkään yli. Jokainen voi omilla valinnoillaan vaikuttaa myös palkkaansa, vinkumalla ei mikään korjaannu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu".Kemijärvellä ne Kommunistit lakkoili tahallaan nurin sen Paperi tehtaan !
Ne on vieläkin ne samat kommunistit siellä alahuuli väärin päin valitamassa, Kattos perkele peiliin Puuttinin Trollit saatana eikä turhaan valittaisi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kemijärvellä ne Kommunistit lakkoili tahallaan nurin sen Paperi tehtaan !
Ne on vieläkin ne samat kommunistit siellä alahuuli väärin päin valitamassa, Kattos perkele peiliin Puuttinin Trollit saatana eikä turhaan valittaisi!Kokoomus-Sipilä toi Suomeen panda-karhut- ...
SALASSA nämä maksaa vuokran miljoonan vuodessa Kiinalle niistä eli 3000 eur per päivä.
-------------------------------
ps.
Sinne vaan porvaripersu-kelapummit ahtaajiksi töihin jos kateeksi noin kovasti käy-
= Persut on suomenkansan vastainen kokoomuksen apupuolue- ajaa palkat alas , ay-ammattiliitot alas ja halpatyövoimat itä-euroopasta tänne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vain ettei nykyajan ahtaaja tee ruumiillista työtä.
Joistik ohjaimilla ohjataan nosturia ja taitaa tietokone kertoa paikan mihin kontti nostetaan.
Ihan hyvin voidaan se ahtaaja poistaa siitä tuolilta ja antaa tietokoneen hoitaa koko homma.
Irtotavaraa ei taida enään juurikaan liikkua suomen satamissa, kivihiili taitaa olla ainoita ja sekin loppuu.Kylläpä sitä käsitellään manusti vieläkin, kaikenkaikkiaan ovat palkkansa ansainneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paperimiehet,metalli ja teknologia, sekä Finnair,lennonjohto ja maapalvelu= Suurimmat lakkoilijat suomessa,joille ei riitä mikään,ja joille ei sympatiat heru.
Mistä näitä kateellisia aina löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha sanonta "Ahneella on paskanen loppu".Niin mutta mitään faktaa sepustuksissasi ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vain ettei nykyajan ahtaaja tee ruumiillista työtä.
Irtotavaraa ei taida enään juurikaan liikkua suomen satamissa, kivihiili taitaa olla ainoita ja sekin loppuu.Voi, voi ! Mutu tieto on mutu tietoa ! Kuka ne paperi- ,sellurullat sitoo ??? Tietokoneet toki !
- Anonyymi
Joutuu monet kortistoon onneksi
- Anonyymi
Sittenpä saadaankin hyvää anssia 2 vuoden ajan
Sitä kelpaisi köllötellä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sittenpä saadaankin hyvää anssia 2 vuoden ajan
Sitä kelpaisi köllötellätotta turistaam?
tää on kommentti tohon sannan kesksuteluun johon estetty komentit:
ÖÖ... Suomi...
"Aapro- Aarnio- Gunnar Ahlblad
Martti Aho
Paavo Aho
Väinö Kristian Ahola
Gaston Ahrenberg
Pasi Ailio
Lauri Airila
A. F. Airo
Reino Ala-Kulju
Arno Almqvist
Eino Altis
Adolf Aminoff (1856–1938)
Adolf Esaias Aminoff
Gustaf Alexander Aminoff
Torsten Aminoff (everstiluutnantti)
Einari Anttila
Waldemar Appelgren
Väinö Arjanne
Hjalmar Askolin-Ingelberg
Into Auer
Sulo Auer
Lauri Autero
Karl Emil Berg
Carl-Martin Bergroth
Léon Biaudet
Sven Björkman
Henrik Björkqvist
Arlex Blomqvist
Hjalmar von Bonsdorff
Knut Gustaf Nikolai Borgenström
Harald Boucht
Alf Brenner
Simo Brofeldt
Timo Brofeldt
Hans Henrik Brummer
Johan Brüning
Kurt Buch
Veli Byström
Kurt Bäckman
C
Matti Calonius
Jussi Canth
Arthur Castrén
Jalmar Castrén
Jonas Castrén
Mikko Collan
Selim Colliander
D
Paul Danielsson
Rudolf Dillström
Kai Donner
Sven Donner
Archibald Douglas
Kosti-Paavo Eerolainen
Ernst Ehrnrooth
Gustaf Ehrnrooth
Otto Walter Ehrström
Martti Eklund
Torvald Ekman
Juho Ekola
Georg Elfvengren
Toivo Elomaa
Viljo Elomaa
John Engberg
John Engdahl
Pekka Enkainen
Eero Erho
Rafael Erich
Gunnar Erickson
Eljas Erkko
Paavo Erkko
Yrjö Johannes Eskelä
Anto Eskola
Didrik von Essen
Hans von Essen
Paul von Etter (1861)
F
J. Chr. Fabritius
Viktor Fagerström
Gustaf Adolf Finne
Gustaf Fogelholm
Harry Forss
Uno Forss
Viljo Forssell
Petter Forsström
Erik von Frenckell
Alexander Frey
Johannes From
G
Guido Gadolin
Jorma Gallen-Kallela
Paul von Gerich
Walter von Gerich
Allan Gottleben
Arvo Emil Greis
Alexis Gripenberg
Bertel Gripenberg
G. A. Gripenberg
Edgar Grönblom
Ragnar Grönvall
Ivar Gulin
Herman Gummerus
Albert Gyllenbögel
H
Hannu Haahti (professori)
Toivo Haaki
Paavo Haanpää
Lauri Haapa
Ilmari Haapakoski
Heikki Haapanen
Eino Haarla
Rafael Haarla
Carl von Haartman
Martti Haavio
Antti Hackzell
Jussi Hagberg
Lars Haglund
E. Gunnar Hagman
W. Hall
Reino Hallamaa
Aimo Hallberg
Raino Hallberg
Lauri Hallman
Heikki Halmesmäki
Wolf H. Halsti
Ilmari Halttunen
J. O. Hannula
Uuno Hannula
Tauno Hannus
Emil Hartela
Lauri Harvila
Ivar Hast
Fredrik Haupt
Eero Havas
Väinö Havas
Reinhold Hedberg
K. E. Heikkilä
Juho Heikkinen
Perttu Heimolainen
Johannes Heinonen
Viljo Heinonen (opettaja)
V. A. Heiskanen
Vilho Helanen
Aaro Hellaakoski
Artturi Hellemaa
Otto Hepoaho
Niilo Hersalo
Vihtori Herttua
Pentti Hiidenheimo
Karl Hilén
Kaarlo Hillilä
Arvo Himberg
Mauritz Hirn
Wäinö Hirsjärvi
Sixtus Hjelmman
Edvard Hjelt
Arno Hohenthal
Otto Holmberg
Johan Holst
Sakari Honkala
Hjalmar Honkanen
Brynolf Honkasalo
Toivo Horelli
Väinö Horelli
Ivar Hortling
K. V. Huhtala
Olavi Huhtala
Elis Hultin
Aito Husso
J. E. Huttunen
Niilo Hyytinen
H. E. J. Hårdh
Albert Hämäläinen
Einar Hämäläinen
Karl Gustaf Höijer
I
Hannes Ignatius
Jaakko Ikola
Bertel Ikonen
Matti M. Ilkka
Mikko Ilkka
Reino Inkinen
Tyko Isolukkari
Antti Isotalo (jääkäri)
J
Antti Jaakkola (yleisurheilija)
Eemeli Jaakkola
Aarno Jalas
Karl Jansson
Oscar Jansson
Viktor Jansson
Santeri Jehkonen
V. F. Johanson
Lauri Jokinen
Pekka Jokipaltio
Urho Jonkka
Emil Juntto
Oskari Jussila
Reijo Juurinen
Aarne Juutilainen
Eero Juva
Einar W. Juva
V. O. Juvelius
Fredrik Ferdinand Järnströmhttps://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomen_sisällissodan_valkoiset
Thure William Svedlin oli suomalainen kustannusjohtaja ja itsenäisyysaktivisti.
Ruth Munck
Paavo Susitaival
Väinö Valve
Vihtori Kosola
Vihtori Kosola
Juho Heikkinen
Sortovuodet
Tiedot: Wikipedia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomen_sisällissodan_valkoiset
Wikipedian teksti CC-BY-SA-käyttöoikeus
ps. Ior Bock oli suomenruotsalainen pakanahenkinen eksentrikko ja taiteilija, joka tunnetaan julkaisemastaa… " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
totta turistaam?
tää on kommentti tohon sannan kesksuteluun johon estetty komentit:
ÖÖ... Suomi...
"Aapro- Aarnio- Gunnar Ahlblad
Martti Aho
Paavo Aho
Väinö Kristian Ahola
Gaston Ahrenberg
Pasi Ailio
Lauri Airila
A. F. Airo
Reino Ala-Kulju
Arno Almqvist
Eino Altis
Adolf Aminoff (1856–1938)
Adolf Esaias Aminoff
Gustaf Alexander Aminoff
Torsten Aminoff (everstiluutnantti)
Einari Anttila
Waldemar Appelgren
Väinö Arjanne
Hjalmar Askolin-Ingelberg
Into Auer
Sulo Auer
Lauri Autero
Karl Emil Berg
Carl-Martin Bergroth
Léon Biaudet
Sven Björkman
Henrik Björkqvist
Arlex Blomqvist
Hjalmar von Bonsdorff
Knut Gustaf Nikolai Borgenström
Harald Boucht
Alf Brenner
Simo Brofeldt
Timo Brofeldt
Hans Henrik Brummer
Johan Brüning
Kurt Buch
Veli Byström
Kurt Bäckman
C
Matti Calonius
Jussi Canth
Arthur Castrén
Jalmar Castrén
Jonas Castrén
Mikko Collan
Selim Colliander
D
Paul Danielsson
Rudolf Dillström
Kai Donner
Sven Donner
Archibald Douglas
Kosti-Paavo Eerolainen
Ernst Ehrnrooth
Gustaf Ehrnrooth
Otto Walter Ehrström
Martti Eklund
Torvald Ekman
Juho Ekola
Georg Elfvengren
Toivo Elomaa
Viljo Elomaa
John Engberg
John Engdahl
Pekka Enkainen
Eero Erho
Rafael Erich
Gunnar Erickson
Eljas Erkko
Paavo Erkko
Yrjö Johannes Eskelä
Anto Eskola
Didrik von Essen
Hans von Essen
Paul von Etter (1861)
F
J. Chr. Fabritius
Viktor Fagerström
Gustaf Adolf Finne
Gustaf Fogelholm
Harry Forss
Uno Forss
Viljo Forssell
Petter Forsström
Erik von Frenckell
Alexander Frey
Johannes From
G
Guido Gadolin
Jorma Gallen-Kallela
Paul von Gerich
Walter von Gerich
Allan Gottleben
Arvo Emil Greis
Alexis Gripenberg
Bertel Gripenberg
G. A. Gripenberg
Edgar Grönblom
Ragnar Grönvall
Ivar Gulin
Herman Gummerus
Albert Gyllenbögel
H
Hannu Haahti (professori)
Toivo Haaki
Paavo Haanpää
Lauri Haapa
Ilmari Haapakoski
Heikki Haapanen
Eino Haarla
Rafael Haarla
Carl von Haartman
Martti Haavio
Antti Hackzell
Jussi Hagberg
Lars Haglund
E. Gunnar Hagman
W. Hall
Reino Hallamaa
Aimo Hallberg
Raino Hallberg
Lauri Hallman
Heikki Halmesmäki
Wolf H. Halsti
Ilmari Halttunen
J. O. Hannula
Uuno Hannula
Tauno Hannus
Emil Hartela
Lauri Harvila
Ivar Hast
Fredrik Haupt
Eero Havas
Väinö Havas
Reinhold Hedberg
K. E. Heikkilä
Juho Heikkinen
Perttu Heimolainen
Johannes Heinonen
Viljo Heinonen (opettaja)
V. A. Heiskanen
Vilho Helanen
Aaro Hellaakoski
Artturi Hellemaa
Otto Hepoaho
Niilo Hersalo
Vihtori Herttua
Pentti Hiidenheimo
Karl Hilén
Kaarlo Hillilä
Arvo Himberg
Mauritz Hirn
Wäinö Hirsjärvi
Sixtus Hjelmman
Edvard Hjelt
Arno Hohenthal
Otto Holmberg
Johan Holst
Sakari Honkala
Hjalmar Honkanen
Brynolf Honkasalo
Toivo Horelli
Väinö Horelli
Ivar Hortling
K. V. Huhtala
Olavi Huhtala
Elis Hultin
Aito Husso
J. E. Huttunen
Niilo Hyytinen
H. E. J. Hårdh
Albert Hämäläinen
Einar Hämäläinen
Karl Gustaf Höijer
I
Hannes Ignatius
Jaakko Ikola
Bertel Ikonen
Matti M. Ilkka
Mikko Ilkka
Reino Inkinen
Tyko Isolukkari
Antti Isotalo (jääkäri)
J
Antti Jaakkola (yleisurheilija)
Eemeli Jaakkola
Aarno Jalas
Karl Jansson
Oscar Jansson
Viktor Jansson
Santeri Jehkonen
V. F. Johanson
Lauri Jokinen
Pekka Jokipaltio
Urho Jonkka
Emil Juntto
Oskari Jussila
Reijo Juurinen
Aarne Juutilainen
Eero Juva
Einar W. Juva
V. O. Juvelius
Fredrik Ferdinand Järnströmhttps://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomen_sisällissodan_valkoiset
Thure William Svedlin oli suomalainen kustannusjohtaja ja itsenäisyysaktivisti.
Ruth Munck
Paavo Susitaival
Väinö Valve
Vihtori Kosola
Vihtori Kosola
Juho Heikkinen
Sortovuodet
Tiedot: Wikipedia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomen_sisällissodan_valkoiset
Wikipedian teksti CC-BY-SA-käyttöoikeus
ps. Ior Bock oli suomenruotsalainen pakanahenkinen eksentrikko ja taiteilija, joka tunnetaan julkaisemastaa… "mikä ongelma?.-
suomessa johtajat istuu - ei te mitää- ja nostaa valtavia summia palkkaa jne.
miks porvari ei tajuu että kansanpalkka olisi parasta kaikille.
Suomi on liian kylmä ja vaikea maa tällaseen EU-fasismiin- kansaa kuolee koko ajan- ja uusia tuodaan maapallon toiselta puolelta tilalle?
- Anonyymi
Alinta pohja sakkaa, käytös sen mukaista.
- Anonyymi
Palkka ei🤭
- Anonyymi
Hyvä AKT!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkka ei🤭
Joten sitä olisi varaa vaikka laskea 1500€:lla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten sitä olisi varaa vaikka laskea 1500€:lla.
Ei ahnaajille missään nimessä sellaisiakaan palkkoja mitä nyt, vaikka kuinka ahnaita olisivat.
- Anonyymi
Koulutus ja koulutus eiköhän sitä jotain taitoa vaadita tuohonkin hommaan laita sinne vaikka joku helkutin yliopistojulli niin taitaisi käydä huonosti niin että tarvitaan sitä muutakin kuin sen sortin koulutusta ja aika moneen hommaan eli työmie on palkkansa ansainnut. Siinä kun ei taida etätyöt tulla kysymykseen eikä valitukset työajasta jotka varmaan eivät ole aina niitä kaikkein mukavimpia.
- Anonyymi
Mikseivät menneet yliopistoon päästäkseen sisähommiin päivätöihin?
- Anonyymi
Kun "työmies on palkkansa ansainnut", niin miksi helvetissä pitää lakkoilla, ja ottaa koko kansakunta panttivangiksi? Luulisi noilla liksoilla pärjäävän.
- Anonyymi
Työnantaja on kertonut että mitään koulutusta ei tarvita, työssä oppiminen riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun "työmies on palkkansa ansainnut", niin miksi helvetissä pitää lakkoilla, ja ottaa koko kansakunta panttivangiksi? Luulisi noilla liksoilla pärjäävän.
Ja kun sinä luulet että noilla liksoilla pärjää niin eihän sitä kukaan saisi palkkaa lisää pyytää. Mutta kun maailma ei toimi sinun pillisi mukaan. Ihmiset haluavat elämässään eteenpäin, saada lisää tuloja, lisää omaisuutta, varakkaampaa tulevaisuutta.
Se että sinä tyydyt vähään ei tarkoita että muut tyytyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne herratkaan pärjää sillä mitä saavat aina pitää saada lisää tulosta että saadaan hyvät osingot ja kukin sijoittaa sen mitä sijoittaa toiset rahaa toiset työvoimansa/taitonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin sitä ainakin luulisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun sinä luulet että noilla liksoilla pärjää niin eihän sitä kukaan saisi palkkaa lisää pyytää. Mutta kun maailma ei toimi sinun pillisi mukaan. Ihmiset haluavat elämässään eteenpäin, saada lisää tuloja, lisää omaisuutta, varakkaampaa tulevaisuutta.
Se että sinä tyydyt vähään ei tarkoita että muut tyytyy.Eikö sitten kannattaisi opiskella parempi palkkaiseen ammattiin, eikä vaatia kohtuuttomia töistä, jotka mamu voisi tehdä paljon halvemmalla ja robotti ilmaiseksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että sinä tyydyt vähään ei tarkoita että muut tyytyy.Jos vähänkin järkeä päässään, niin luulisi riittävän paremmin kuin hyvin. Jos ei niin herrat on hyviä ja opiskelee itselleen parempipalkkaisen duunin, eikä vaatia kohtuuttomia työstä, josts ei sellaisia summia kukaan pulita. Muuten ahneet korvataan robotilla ja sittenkö on kivaa?
Oppiläksy: älä pure kättä joka sinua ruokkii saadaksesi enemmän kuin mitä sinulle kuuluisi maksaa tai se korvaa sinut.
- Anonyymi
Heidät pitää ulkoistaa tuottavat enemmän
- Anonyymi
Onneksi monelta menee työpaikka alta pois
- Anonyymi
Vuokra työvoimaa tilalle tulee olemaan
- Anonyymi
Vai "vuokra työvoimaa"?
Jäikö sulla yhdys sanat persu kouluun?
- Anonyymi
Millä koulutuksella? koulutuksesta ei makseta, vaan työstä.
- Anonyymi
Hoitajat tekevät työtä ja palkka aivan surkea.Hirveä vastuu ja arvostus nolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajat tekevät työtä ja palkka aivan surkea.Hirveä vastuu ja arvostus nolla.
Kuka sanoo että sairaanhoitajan arvostus on nolla? Itse levittävät sellaista tietoa, että palkka taas paranisi.
Vastuustakin voidaan keskustella ihan rauhassa. On olemassa mm. lähihoitajia, hoiva-apulaisia, erikoissairaanhoitajia, leikkaussairaanhoitajia, ja kaikille heille avustajina ruuanjakajat, siivoojat, kylvettäjät, toimistoväki jne.
Vastuu ei jakaudu tasaisesti.
Kummallista kuinka ennen motkotettiin, että siellä ne vaan istuu toimistossa kaffeella vaikka vaipat pitäis veikolle vaihtaa. Nuo puheet lepotauoista ja kahvitteluista loppuivat kuin seinään kun Covid tuli ja hoitoväki uupui, osa jätti hommat siihen.
Seurasin ihan vieressä parikymmentä vuotta, eikä sairaanhoitajan - tai hoitajan yleensä - palkka ollut huono. Monesti esim. sisareni sai nettona yli 3000 euroa tilille kun minä osastosihteerinä sain nippanappa 2000 euroa/kk. En valittanut, eikä hänkään, leuhki vaan että vähällä koulutuksella (perushoitaja) pääsee ihan kivoille liksoille, ja kunnallisella puolella on lomaa on paljon. Jos otti lisävuoron, siitä sai 50 euroa heti bonukseksi + tietysti iltalisät, viikonloppulisät tai muut. Sellaisista rahoista voi "sisäsiisteissä" töissä vain haaveilla, ylitöistä makseta.
Osa hoitajista - esim. hoivalaitoksissa - on tosi kovaa (= kylmää ja epäystävällistä) joukkoa.
Joten jäitä hattuun. Ei kannata huudella jollei tunne faktoja.
- Anonyymi
Kyllä ahtaajat ansaitsee hyvän palkkansa turha siitä on kadehtia. Ennemminkin näitä multimiljonäärejä jotka vaan elävät pääomillaan ja rikastuvat jouten maaten. Verotustakin pitäisi siirtää näille pääomakapitalisteille ja työläisten verotusta pienentää.
- Anonyymi
Kannatan
- Anonyymi
Kukaan ei ole kadehtinut ahtaajien palkkaa, vaan ihmetellyt, että eikö mikään heille riitä; ja sitä, että jotkut avainpaikalla olevat voivat panna koko kansakunnan ryömimään edessään.
Nyt on korkea aika erota liitoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei ole kadehtinut ahtaajien palkkaa, vaan ihmetellyt, että eikö mikään heille riitä; ja sitä, että jotkut avainpaikalla olevat voivat panna koko kansakunnan ryömimään edessään.
Nyt on korkea aika erota liitoista.4000-5000 palkkoja ja joku kirjoittaa ettei eikö heille mikään riitä 😂😂😂 Ihan tosissaan. Kyllä tuo kirjoituksesi on kateellisen kitinää ei mitään muuta. Ja korkea aika erota liitoista, miksi? Jos sinä et ole elämässäsi menestynyt palkkarintamalla niin miksi ihmeessä muiden pitäisi tyytyä vähempään. Kaikenlaisia tossunkuluttajia sitä Suomessa onkin. Eipä taida samanlaisia muualta löytyä.😂😂😂
- Anonyymi
Juuri näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4000-5000 palkkoja ja joku kirjoittaa ettei eikö heille mikään riitä 😂😂😂 Ihan tosissaan. Kyllä tuo kirjoituksesi on kateellisen kitinää ei mitään muuta. Ja korkea aika erota liitoista, miksi? Jos sinä et ole elämässäsi menestynyt palkkarintamalla niin miksi ihmeessä muiden pitäisi tyytyä vähempään. Kaikenlaisia tossunkuluttajia sitä Suomessa onkin. Eipä taida samanlaisia muualta löytyä.😂😂😂
Ooot varmaan opiskellut kansakoulussa, isäsi oli ahtaaja siksi pääsit sinäkin, sama paperimiehillä
kysytään työhönotossa onko kokemusta, hakija sanoo monen vuoden kokemus on isän kautta kuullu, ei muutaku aamulla töihin.
Tuolla satamassa vois olla se entisajan työhönotto, aamulla kuuntelemaan huudetaanko nimi että pääsee tänään töihin, jos ei niin seuraavana aamuna uus kuuleminen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on korkea aika erota liitoista.Korkea aika erota liitosta ja lähteä pihkalan kaartiin ?
- Anonyymi
Tavispunikkia, joka ei omilla aivoillaan keksi mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ooot varmaan opiskellut kansakoulussa, isäsi oli ahtaaja siksi pääsit sinäkin, sama paperimiehillä
kysytään työhönotossa onko kokemusta, hakija sanoo monen vuoden kokemus on isän kautta kuullu, ei muutaku aamulla töihin.
Tuolla satamassa vois olla se entisajan työhönotto, aamulla kuuntelemaan huudetaanko nimi että pääsee tänään töihin, jos ei niin seuraavana aamuna uus kuuleminenOlen käynyt peruskoulun ja amiksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on korkea aika erota liitoista.Miksi olisi korkea aika erota liitosta? Sinähän se varsinainen pahvi olet, siinähän häviää mahdollisuudet saada kunnon korotukset. Ei liitto ole ahne se ajaa vain pienen duunarin asioita eteenpäin. Moni toittottaa Loimaan liittoa, mitäs sitten kun tulee oikeesti ongelmia työpaikalla. Sieltä et apua tule saamaan, sehän on alunalkaen työnantajien alkuun masinoima.
- Anonyymi
Saavathan kohta korkeampaa ansiosidonnaista aikansa.
- Anonyymi
Suurin osa saa palkataulukon alinta korvausta. Palkataulukon korkein nostaa keskiarvon 4 000
- Anonyymi
kun 4000 euron palkasta otetaan verot päältä, ei taida jäädä kovin kummoinen summa jäljelle?
- Anonyymi
Jos olisit ollut joskus töissä, niin tietäisit, että kaikki joutuvat maksamaan veroja työstä riippumatta.
- Anonyymi
Älähän nyt yritä. Itse ansaitsen puolet tuosta ja tulen Helsingissä varsin hyvin toimeen, vaikka tuokra vie noin 50% netosta. Olen kiitolllinen ja tyytyväinen.
- Anonyymi
Varmaan enemmän jää kun mun eläkkeestä, on vain nettona 2567€
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan enemmän jää kun mun eläkkeestä, on vain nettona 2567€
Kovat on eläkkeet. Itse en saa edes 5000e tuloilla kuin 2000e eläkettä, jos edes elän ikinä niin vanhaksi kuin eläkeikä nykyään on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovat on eläkkeet. Itse en saa edes 5000e tuloilla kuin 2000e eläkettä, jos edes elän ikinä niin vanhaksi kuin eläkeikä nykyään on.
Jaa meinaat saada eläkkeen jo 30v palkkatyön jälkeen?
Vai miksi nuin suuresta tulosta nuin pieni eläke?
5000€/kk 40v tekee jotain 4000€ eläkkeen.
- Anonyymi
Aloittaja, ei kannata olla kateellinen 🤢 vaan pyrkiä itsekin menestymään. Mikä sinua on estänyt pyrkimästä esim. ahtaajaksi? Ei mikään tietenkään.😄
- Anonyymi
Nyt iskit kommari kirveesi kiveen. Ahtaajaksi ei kukaan älykäs halua, ahtaajaksi joudutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt iskit kommari kirveesi kiveen. Ahtaajaksi ei kukaan älykäs halua, ahtaajaksi joudutaan.
Aloittaja on kuitenkin kovasti heille kateellinen vaikkei 4000 euron keskipalkka ole mitään kovin paljoa. Jotkut suomalaiset eivät vain saa itse mitään aikaiseksi elämässään ja kadehtivat sitten muita, 😂 säälittävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on kuitenkin kovasti heille kateellinen vaikkei 4000 euron keskipalkka ole mitään kovin paljoa. Jotkut suomalaiset eivät vain saa itse mitään aikaiseksi elämässään ja kadehtivat sitten muita, 😂 säälittävää.
Alottajan eläke on yli 4000 euroa/kk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole vähättelemässä ahtaajien ammattitaitoa, he osaavat tehdä työnsä, mutta on silkkaa politiikkaa ja varsin lapsellista nähdä työnantajapuoli tuollaisena ahneena Roope-Setänä rahasäkin päällä ja sitten vielä väittää, ettei itse ole sitä, Nauretavaa.
Joku tarjoaa työtä, ja toinen tekee sitä; symbioosi.
Sitten "työläiseen" iskee katkeruus, kun näkee, että joku tienaa vielä parermmin, kuin hän ja ei muuta kuin lakkoon; ja lentokoneella Ylläkselle, onhan kakaroillakin hiihtoloma.
Hävytöntä, en paremmin sano. - Anonyymi
Ei voi pyrkiä kun ei isä ole ollu ahtaaja.
eihän sinne muita oteta kuin jälkipolvea - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi pyrkiä kun ei isä ole ollu ahtaaja.
eihän sinne muita oteta kuin jälkipolveaSäälittävää, jos jo lapsena tietää, että ei pääse kuin ahtaajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävää, jos jo lapsena tietää, että ei pääse kuin ahtaajaksi.
No katos kun jonkun on tehtävä ne oikeat työt, jotta kermaperseet saa vinkua valittaa palstoilla.
- Anonyymi
Eikö se ole hyvä että heillä on hyvä palkka. Maksavat veroja eivätkä ole tämän palstan persujen tapaa Kelan elättejä.
- Anonyymi
Kun on hhyvä palkka, ei ole mitään syytä lakkoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on hhyvä palkka, ei ole mitään syytä lakkoilla.
Ja sinäkö sen määrittelet? 😂😂😂 Pitäiskö sinun itse tehdä jotain jotta pääsisit isommille palkoille, eikä kadehtia muita.
- Anonyymi
No jaa. Täällä on yksi Perussuomalainen, PS.
Ja tulen hyvin toimeen palkallani.
Viime vuoden verotetut tulo rapiat päälle 35 tuhatta.
Jäi vähän säästöönkin.
Ei Kelan elätti, ollut koskaan.
Ääni menee taas PS. ehdokkaalle.
Ps. Te viherpunikit oleten se Kelan kanta-asiakas.
Eniten vit...aa elättää teikäläisiä viherpunikki turhakkeita.
Loisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jaa. Täällä on yksi Perussuomalainen, PS.
Ja tulen hyvin toimeen palkallani.
Viime vuoden verotetut tulo rapiat päälle 35 tuhatta.
Jäi vähän säästöönkin.
Ei Kelan elätti, ollut koskaan.
Ääni menee taas PS. ehdokkaalle.
Ps. Te viherpunikit oleten se Kelan kanta-asiakas.
Eniten vit...aa elättää teikäläisiä viherpunikki turhakkeita.
Loisia.Miksi ihmeessä et kuulu ammattiliittoon, sinunlaisille olisi tarvetta?
Miksi yleensäkään persut eivät kuulu liitohin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä et kuulu ammattiliittoon, sinunlaisille olisi tarvetta?
Miksi yleensäkään persut eivät kuulu liitohin?Siksi kun liittotumat maksavat eikä kukaan maksa niitä heidän puolestansa.
- Anonyymi
Onneksi monet yritykset sulkevat Suomen toiminnot ilkivallan takia
- Anonyymi
Turha valehdella vaikka oletkin kateellinen 😂
- Anonyymi
Putin trolli sönkkää.
- Anonyymi
No mutta, tuohan on paljon vähemmän kuin mitä KEPUlaiset nostavat rahaa maataloustukina jonka sinä myös maksat sen lisäksi, että ostat tuota kepulaisten tuotannon tulosta kaupasta maailman kalleimpaan hintaan ja kaupanpäällisiksi saat myrkyt päälle
( https://keskustelu.suomi24.fi/t/10928523/tehotuotantopopero-vie-terveytesi-!! )- Anonyymi
Otetaan maataloustuet opintotuet asumistuet ja kaikki muutkin tuet pois ja koitetaan jokanen pärjätä omillamme varmaan verotkin pienenis kun pienen työssäkäyvän vähemmistön ei tarvis kustantaa toisten elämää.
- Anonyymi
No joo, jälleen tietämättömän pälinää.
Maataloustuottaja saa muistaakseni 38 senttiä litralta (meijerikohtaista). Siinä on lypsettäviä oltava enemmän kuin sata, että karjan ruokintakulut, eläinlääkärit, karjasuojan kunnossapito, kenties yksi karjanhoito ja muu tilanhoito (mm. lannoitteet) on edes pikkuisen kannattavaa.
Päivä alkaa viideltä ja päättyy joskus iltayöstä 24/7. Kadehditko?
Hämeenlinnan alueella on n. 300 karjatilaa, jotka harkisevat ammattinsa lopettamista. Mistäs sitten lihaa ja maitoa? Kukaan ei tiedä miten nykyinen sota päättyy tai tuleeko ensi kesänä taivaalta vettä. On katovuosia, karjasairauksia, omistaja uupuu tai tulipalo polttaa kaiken.
Että se siitä kepusta ja tuista. Alapa vaan itse kasvattaa kanoja ja porsaita - sitten tiedät, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaan maataloustuet opintotuet asumistuet ja kaikki muutkin tuet pois ja koitetaan jokanen pärjätä omillamme varmaan verotkin pienenis kun pienen työssäkäyvän vähemmistön ei tarvis kustantaa toisten elämää.
Niin ja puoluetuet , takuueläkkeet, lapsilisät, yritystuet, työttömyystuet, ym sossutuet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja puoluetuet , takuueläkkeet, lapsilisät, yritystuet, työttömyystuet, ym sossutuet.
Niin koko julkinen puoli saa lahjansa rahana joka verovaroin kustannettua.
- Anonyymi
Ahtaajat tekevät vaativaa ja arvokasta työtä, jossa on vastuu koko maan hyvinvoinnista. Kyllä siitä kuuluu saada enemmän palkkaa kuin jostakin kallon porailusta, jota tehdään vain pyrkimyksenä rikastumaan sairauksien kustannuksella.
Lisäksi kallonavaajan koulutuksen on yhteiskunta maksanut, kuten SDP:n ex. puheenjohtaja vekkulisti sanoikin telkkarissa vaatiessaan kallonavaajan pakkotyötä.
Sama koskee myös kallonavaajan kanssa työskentelevää hoitajaa
SDP:n mielestä kunnollista työtä tehdään vain raksalla ja raskaassa teollisuudessa ja siihen liittyvissä ahtauksissa yms. sekä julkishallinnossa, varsinkin STM:ssä.- Anonyymi
SDP tykkää vain kunnan ja kaupungin työntekijöistä, jotka saa palkkansa verorahoista.
- Anonyymi
Niin kevennetyin veroin sekä lisääntyvin tuin vientitalottakin avustetaan...
- Anonyymi
Mene ahtaajan hommiin töihin joka sentti varmaan ansaittu. Toisin kun nämä helsingin herrat mitään eivät osaa tehdä ukot ja akat samanlaisia maamme tuhoajia.
- Anonyymi
Sanon tämän jo ties kuinka monetta kertaa: ahtaajilla on todella hyvä palkka, eikä silloin ole mitään syytä panna koko Suomea ryömimään edessään. Jos sulla on tuollainen "herraviha" sydämessäsi, ryömitä heitä, älä meitä. Tosin, jos ei näitä sinun vihaamiasi "herroja" olisi et sinäkään töitä tekisi.
- Anonyymi
Mä olen ollut 40 vuotta sitten satamassa töissä, tiedän täsmälleen mitä siellä tapahtuu. Ennen käsin, nyt konein. Silloinkin "järjestäytyneet" prikkamiehet = ammattihäiriköt, kieltäytyivät Kotkassa milloin mistäkin hommasta, ja numerojätkät tekivät sitten nämä "eliitin" vieroksumat "paskahommat."
Ihan hyvin pärjättiin, tehtiin töitä ja katseltiin kun Wärtsilältä "järjestäytyneet" marssivat milloin minkäkin verukkeen perusteella lähes päivittäin kapakkaan kesken päivän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen ollut 40 vuotta sitten satamassa töissä, tiedän täsmälleen mitä siellä tapahtuu. Ennen käsin, nyt konein. Silloinkin "järjestäytyneet" prikkamiehet = ammattihäiriköt, kieltäytyivät Kotkassa milloin mistäkin hommasta, ja numerojätkät tekivät sitten nämä "eliitin" vieroksumat "paskahommat."
Ihan hyvin pärjättiin, tehtiin töitä ja katseltiin kun Wärtsilältä "järjestäytyneet" marssivat milloin minkäkin verukkeen perusteella lähes päivittäin kapakkaan kesken päivän.Höpö höpö, et taida olla kovin onnellinen omaan tilanteeseesi kun pitää kahdehtia toisia. Jos olisit itse saanut jotain aikaiseksi et kitisisi turhasta kuten pikkulapsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvin pärjättiin, tehtiin töitä ja katseltiin kun Wärtsilältä "järjestäytyneet" marssivat milloin minkäkin verukkeen perusteella lähes päivittäin kapakkaan kesken päivän.Wärtsilän punikit olisi pitänyt hukuttaa altaaseen samantien.
Kaveri oli siellä jonkin aikaa duunissa. Lähti pois, kun oli jatkuvaa istumalakkoa. Milloin mistäkin syystä.
Tämä - 80 luvulla. Hitsaajana oli. - Anonyymi
Pian taas nämä palkkionmetsästäjä nostavat päätänsä ja keräävät vapaita ääniä makkara-ja kahvikojuensa edessä satuillen kaikenlaista maallista hyvää sinulle sekä perhekunnallesi.
- Anonyymi
Tarkkaan on Yleä kuunneltu, siellä muistetaan aina mainita säännöllisen työajan palkan lisäksi ylityö-ja sunnuntaikorvaukset. Niitä nyt vaan ei makseta kenellekään ilman sunnuntai-tai ylitöitä. Eli niillä ei ole palkan kanssa mitään tekemistä.
Ja tuo ahtaajien palkka ei nyt mikään ihmeellinen ole, itse olen teollisuudessa duunarina ja viime vuosi keskimäärin 4987,50€ kuukaudessa.- Anonyymi
No voi proletaariparkaa, kun saa noin vaatimatonta liksaa. Ymmärtäähän sen, kun HD:n ja Teslan osamaksuista pitää selvitä, ja ennen kaikkea, kun "herrat" saavat enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi proletaariparkaa, kun saa noin vaatimatonta liksaa. Ymmärtäähän sen, kun HD:n ja Teslan osamaksuista pitää selvitä, ja ennen kaikkea, kun "herrat" saavat enemmän.
Niin kuin sanoin, ei ole ihmeellinen palkka. Osamaksuja ei ole ollut koskaan ja velat on maksettu pois 20 vuotta sitten.
Herrat tietysti saavat enemmän, ihmettelenkin sitä että tässäkään ketjussa ei hyväksytä työntekijän palkankorotusta, mutta verovaroilla perustetun valtionyhtiön johtajan 5 miljoonaa vuodessa on ok. - Anonyymi
Mutta kun vasemmisto vertaa hoitajien palkkoja, joka siis on reilu 3000 tai lääkärin, joka siis on reilu 5000 euroa, niin niihinkin vertailupalkkoihin kuuluvat lisät ja sunnuntaityöt.
Myös ahtaajille kuuluu ilmainen koulutus, joten heillekin voidaan määrätä pakkotyövelvoite kuten hoitajille.
Ahtaajille voi huoletta maksaa kunnon palkkaa, mutta kuvottava vasemmiston valehtelu olisi syytä pakkolailla lopettaa eikä palkita hyvinvointi- tai maakuntajohtajan viroilla, joista maksetaan peruspalkkana 2-3 kertaa aivokirurgiin verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuin sanoin, ei ole ihmeellinen palkka. Osamaksuja ei ole ollut koskaan ja velat on maksettu pois 20 vuotta sitten.
Herrat tietysti saavat enemmän, ihmettelenkin sitä että tässäkään ketjussa ei hyväksytä työntekijän palkankorotusta, mutta verovaroilla perustetun valtionyhtiön johtajan 5 miljoonaa vuodessa on ok.Sohaisit asian ytimeen. Virkarälssi lukemattomine virastoineen on todellinen riippakivi perässä vedettäväksi maalle joka velkaantuu 10 miljardia vuodessa! Pelkkää sääntelyä ja veroa joka käänteessä ja siinä on duunarille jätetty musta pekka, äläkä vaan vaadi mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herrat tietysti saavat enemmän, ihmettelenkin sitä että tässäkään ketjussa ei hyväksytä työntekijän palkankorotusta, mutta verovaroilla perustetun valtionyhtiön johtajan 5 miljoonaa vuodessa on ok.Kaikista päällekäiksyyksistä on päästävä ,sillä eihän pursikaan tarvitse 5milj.perämiestä,jos sen omistajaohjaus on kohdillansa.
- Anonyymi
Huomaa että ollaan suomessa kun tavallinen kansa on kateellinen työmiehen palkoistakin.
- Anonyymi
Suomessa on porukka kateellisia, jotka haukkuvat paremmin menestyneitä. Sen sijaan että itse tekisivät jotain elämälleen he toivovat ettei naapuri tai duunari tai kuka hyvänsä saisi enempää kuin he. Säälittäviä tyyppejä kaikenkaikkiaan.
- Anonyymi
Mihin rikollisjärjestöön ahtaajat kuuluvat?
- Anonyymi
Samat tyypit ruikuttavat aina kun joku duunariryhmä vaatii lisää palkkaa. Eihän omaan elämäänsä tyytyväinen ihminen käyttäydy noin. Mutta jos on tyytymätön omaan elämäänsä katsoo kateellisena muita. Ja koska on itse kyvytön etenemään elämässään ei haluaisi muidenkaan menestyvän.
- Anonyymi
Onko ahtaaja sinun toiveammattisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko ahtaaja sinun toiveammattisi?
ICT-alalla hankkii paremmin, miksi sinun tulosi ovat niin pienet että pitää kadehtia ahtaajia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ICT-alalla hankkii paremmin, miksi sinun tulosi ovat niin pienet että pitää kadehtia ahtaajia?
ICT-alalla moni hankkii huomattavasti kehnommin. Se ahtaajiin verrattavissa oleva suorittava porras nyt ainakin. Ajatteleva ja innovoiva porras sitten saattaa jo jotain tienatakin, mutta suurin osa ICT-alalla kuuluu suorittavaan portaaseen. " Ict-asiantuntija -tehtävänimikkeellä mediaanipalkka on 3 200 euroa"
- Anonyymi
onko liitto vallattu biker-prätkäjengi mafialla, näyttää ihan siltä, kiristykseltä...
- Anonyymi
et ole ajatellut töihin mennä?
- Anonyymi
Kun oli hoitajalakko niin kauhee meteli.Nyt ahtaajat lakkoilee vaikka neljän tonnin palkkaa saavat ,eikä ole mitään koulua siihen käyneet ni on kyllä väärin tämä ,että koulutettujen hoitajien palkat ei ala edes kolmosella.Mä haluan kanssa ahtaaksi.
- Anonyymi
Samat tyypit kitisevät joka kerta.
- Anonyymi
Siitä vaan Suomi on vapaa maa eikun kaikki kateelliset ahtaajiksi vaan!
- Anonyymi
Paljonko hoitajien ostovoima paranee jos ahtaajat eivät saa palkankorotusta?
Hoitajien palkat maksetaan verovaroista joita myös ahtaajat yksityissektorilta maksavat.
Ja kyllä, hoitajat maksavat myös verovaroista saamistaan palkoista osan takaisin veroina, eli se on sama kuin rahan siirtäminen saman takin taskusta toiseen taskuun. Teollisuuden verotulot eivät tule verovaroista. Siinä ero. - Anonyymi
Hoitajille 4000 palkka, tärkeempää hommaa kun ahtaajien.Työkokeilua vaan sinne 9e päivä..
- Anonyymi
Tonnilla on pärjättävä. Ei ajella Toyotalla.
- Anonyymi
Alle puolet tuosta tienaan bruttona ja pärjään ihan hyvin. Oma auto jne. Ja rahaa jää vähän kaikkeen kivaankin. Toki aina hieman harmittaa ettei voi uutta telkkaria ostaa kun mieli tekee tai tietokone ei ole aivan viimeisintä huutoa, mutta ei tässä lakossa olla. Ahtaajat vissiin ramppaavaat baarissa joka päivä vai mihin se raha menee? Vai ostaako ne kaiken viihde-elektroniikan uusiksi joka vuosi?
- Anonyymi
Jäkäjäkä! Kaikille kokoaikatyössä oleville 3000€/kk minimipalkka ennen kuin lähtään ahneille jakamaan lisää.
- Anonyymi
Automatisointi on ehdottomasti lisättävä, samoin tunneli Viron puolelle olisi mainio ratkaisu kun Viron puolelta löytyy toimivat satamat.
- Anonyymi
Pistä toimeksi, äläkä täällä ruikuta 😄
- Anonyymi
Moni on jäänyt kontin alle, ilman akateemista koulutusta!🤖🤖
- Anonyymi
Kuulun itse ihmisiin joka on saaja puolella. En tule koskaan töihin avoimelle puolelle! Mutta silti sanon, että esim. ahtaajan työ on sen luokan työtä joka o.n palkkansa ansainnut. 4000€ brutossa vero iskee jo aika lujaa!
- Anonyymi
Jos kerran "vero iskee" jo muutenkin aika lujaa, onko järkevää yrittää saada sitä vielä mahdollisimman paljon nousemaan?
Verotuksessa kun on se progressio...aika harva satamaduunari sitä tuskin ymmärtänee, lakkoon vaan, näytetään niille kaikille muille miten kovia me ollaan.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kerran "vero iskee" jo muutenkin aika lujaa, onko järkevää yrittää saada sitä vielä mahdollisimman paljon nousemaan?
Verotuksessa kun on se progressio...aika harva satamaduunari sitä tuskin ymmärtänee, lakkoon vaan, näytetään niille kaikille muille miten kovia me ollaan....Niin, parempi olisi tyytyä vähään. Luterilaiseen tapaan olisi hyvä olla vaatimaton vähään tyytyväinen ja nöyrä.
Ei kukaan omaisuuttaan mukanaan hautaan saa joten miksi sitä pitäisi haalia itselleen. Luontokin kiittää kun ei ole millä kuluttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verotuksessa kun on se progressio...aika harva satamaduunari sitä tuskin ymmärtänee, lakkoon vaan, näytetään niille kaikille muille miten kovia me ollaan....Progressio syö lisäansiota kovalla kädellä, siksi sitä pitää pyytää paljon, että siitä jäisi kohtuullisesti myös käteen.
Suomessa on myös sellainen erikoisuus, että valtion kustanaman koulutuksen oletetaan automaattisesti näkyvän tuloissa, kun on satsannut koulutukseen...siis valtio on satsannut.
Ahtaajan työn vaativuudesta voi sanoa sen verran, että kun siellä pääsee suusta OHO...se saattaa maksaa kymmenistä tuhansista miljooniin. Ei siellä mitään tumpeloita töissä voida pitää, vaikka nimellinen koulutusvaatimus onkin "ei yhtään mitään".
- Anonyymi
Minusta ahneus on pahasta, kukaan ei saisi saada toista enempää vaan kaikkien suomalaisten tulisi saada samanverran euroja kuukaudessa.
- Anonyymi
Menkää kateelliset ahtaajiksi jos niin harmittaa oma kohtalo.
- Anonyymi
Suomalaiseen tyyliin ei ole hyvä pyrkiä saamaan lisää vaan tyytyä vähään. Olkaamme harmaita hiirulaisia, nöyriä ja vaatimattomia. Annetaan entisetkin pois vaikka EU:lle, emme tarvitse paljoa.
- Anonyymi
Miksi pitää olla ahne..ei hyvä päivää.. sitten ymmärtäisin jos palkka olisi 1800-2200euroa.kk
- Anonyymi
Saatko niin paljon palkkaa, mistä ihmeestä?
- Anonyymi
Miksi maistereille, tohtoreille, insinööreille, ekonomeille ja tuomareille pitäisi maksaa suurempaa palkkaa kuin työssä oppineelle duunarille?
- Anonyymi
Neuvostoliitossa ei maksettu. Sellaistako haluat?
Palkka määräytyy vastuun ja erikososaamisen mukaan.
Firmat maskaa sen minkä haluaa. Siihen voi vaikuttaa opiskelulla.
Kaippa olet jälkikasvuasi motivoinut opiskelemaan ja tukenut heidän koulunkäyntiään iltaisin selittämällä heille matikkaa ja fysiikkaa ynnä lukenut heidän kanssa englannin läksyjä ym.
Miksi et? eikö olisi hyvä jos jälkikasvusi lukisi ja saisi sellaisen hyväpalkkaisien ammatin mitä sinä et saanut. Se vaati työtä myös sinulta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaippa olet jälkikasvuasi motivoinut opiskelemaan ja tukenut heidän koulunkäyntiään iltaisin selittämällä heille matikkaa ja fysiikkaa ynnä lukenut heidän kanssa englannin läksyjä ym.
Miksi et? eikö olisi hyvä jos jälkikasvusi lukisi ja saisi sellaisen hyväpalkkaisien ammatin mitä sinä et saanut. Se vaati työtä myös sinulta.'Firmat maskaa sen minkä haluaa. Siihen voi vaikuttaa opiskelulla.'
Työnantajan maksamaan palkkaan vaikuttaa moni muukin asia kuin opiskelu. Toki suosittelen sinulle opiskelua, jolloin valinnanvara tulevan työpaikan suhteen sinulla kasvaa. Mutta älä odota että pelkästään koulutus määrittelee tulevan palkkasi. Voit pettyä.
Jos olet hyvän palkan perään, valitse myös ala jota opiskele, ei kaikki maisteriksi opiskelleet ole hyväpalkkaisessa työssä. Valinta on sinun.
Älä ole kateellinen muille vaan tee omat valintasi. - Anonyymi
Kaikille 100e kuussa sit voitte urputtaa yhteis voimin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et? eikö olisi hyvä jos jälkikasvusi lukisi ja saisi sellaisen hyväpalkkaisien ammatin mitä sinä et saanut. Se vaati työtä myös sinulta.Nythän on juuri niin, että pitkääkään opiskelu ei välttämättä kannata, paljon on n. 2000- 3000 euron akateemisia duuneja. Parhaat paikat menee suhteilla ja pärstäkertoimella. Monet suorittavan portaan hommat kuten nyt ahtaaja eivät pitkiä koulutuksia vaadi. Miten siis motivoida jälkikasvua ahkeroimaan koulussa, kun tilanne on tämä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et? eikö olisi hyvä jos jälkikasvusi lukisi ja saisi sellaisen hyväpalkkaisien ammatin mitä sinä et saanut. Se vaati työtä myös sinulta.Kuubassa kaikilla sama palkka ,olit sitten duunari, tai lääkäri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuubassa kaikilla sama palkka ,olit sitten duunari, tai lääkäri.
Ei elämä mitään tuo jos ihminen lakkaa elämästä,kertoili työoloistansa eräs Havanna-sikarinkäärijäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikille 100e kuussa sit voitte urputtaa yhteis voimin
Uusi Hallitus toivottavasti on kokoomus et vie Ansionaisen tulon 200 sataan päivään .
Suomi nousuun ja liitot alas .
- Anonyymi
Keneltä se on pois?
Sillä että palkansaajat kadehtivat toisiaan ei paranna kenenkään asemaa. Kenen palkka nousee sen takia, että ahtaajat tyytyvät vähempään.
Kuten maataloustukikeskusteluissa heitellään, niin nytkin voisi sanoia:
1. No lopetetaan tuonti ja vienti, niin ahtaajia ei tarvita
2. Ryhdy ahtaajaksi, jos se on niin helvetin helppo ja hyväpalkkainen homma.- Anonyymi
Ei tarvi vetää vientiä alas. Suomi nousee uuden hallituksen valitun kokoomuksen jälkeen . Köyhät kyykkyyn. Ansionainen 200 päivään . Sit tupa tuunajaat menee töihin ja suomi nousee velasta.
- Anonyymi
Aivan sairasta pistää suomi polvilleen!!!!
Tällainen lakkoase pitäis olla sairaanhoitajilla!!! Niile se palkankorotus kuuluu!!
Tällaisena aikana tuollaiset korotukset ennestään ylikorkeaan palkkaan, ei tule tukea kansalta!! Ainoastaan halveksuntaa!!!!
HÄVETKÄÄ AHTAAJAT!!!!!!!!- Anonyymi
Kateellisen ihmisen kuuluisi HÄVETÄ. Miksi sinä et ole valinnut hyväpalkkaista työtä?
- Anonyymi
Satamaoperaattorit eivät maksa hoitajien palkkoja, eikä yhteiskunta ahtaajien palkkoja. Eli satamaoperaattorit eivät tule nostamaan hoitajien palkkoja vaikka kuinka lakkoilisivat.
- Anonyymi
On kyllä viimmesen päälle ylimielistä käytöstä AKT:n Ismo Kokolta uutislähetyksissä. Toteaa aina vaan, että lukekaa sieltä jostain, mitä ratkaisua on esitetty. Ei ilmeisesti ole edes kuunnellut sovintoesitystä, vaan etukäteen päättänyt hylätä esityksen. No ainahan AKT:n nokkamiehet ovat olleet syvältä.
- Anonyymi
Miksi olet niin kateellinen? Eikö sinun tule itse kantaa vastuuta omista päätöksistäsi ja tyytyä siihen mitä olet valinnut?
- Anonyymi
Pitää ainakin osata tehdä työtä. Ihan oikeaa työtä hankalissa ja vaarallisissa oloissa. Urputtajat vois tulla kokeileen; ei ole pelkkää "rantaelämää" vaikka rannalla ollaankin, kylmää ja tuulta on ihan tarpeeksi
- Anonyymi
Olis kannattanut viettää vaan sitä rantaelämää.
- Anonyymi
Mä oon kolmisenkymmentä vuotta pian työelämässä olleena huomannut että on palkka kuinka hyvä tahansa ei sillä oo merkitystä jos kaikki ostetaan sitä tulevaa palkkaa vastaan velaksi nii korkoihin ne isotkin tulot hupenee kiertää se raha tietysti niinkin joku niistä korko tuloistakin hyötyy. Ja sitten kun on oman taloutensa sössinyt voi näillä palstoilla vinkuu kateuttaan ja työnantajat on tyytyväisiä kun työntekjät tappelee keskenään kuka saa enemmän ku toinen. Hajoita ja hallitse toimii.
- Anonyymi
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Jos duunari ei saa tarpeeksi palkkaa, niin kuka ne palvelut ja tuotteet ostaa, jolla kansantalous pyörii?
- Anonyymi
Ahtaus ei ole ahnautta tavallisen maanantain arjessa.
- Anonyymi
Se on sillai et kommarit kun sais tänää jakaa kaikki suomen rahat kaikille annettas yhtäpaljon ni perhana huomen jollai olis enenpi ja jollai vähempi taas sais alottaa alust
- Anonyymi
Ammatinvalintakysymys.ite menin paperitehtaalle.satamassa tienaa paremmin kuin alipalkatussa paperitehtaassa.kukin tyylillään.
- Anonyymi
Hoitajille saatiin pakkotyölaki. Mikä estää laittamasta ahtaajia pakkotyön alle? Perusteet löytyy helposti. Ei muuta kun lainsäädäntö tulille.
- Anonyymi
Juuri näin!!!!!
Erittäin hyvä ehdotus!!!!!!!
Huom! Poliitikot lukekaa tämä ehdotus!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin!!!!!
Erittäin hyvä ehdotus!!!!!!!
Huom! Poliitikot lukekaa tämä ehdotus!!!!!!!!!!!Kyllä luemme, varsinkin kun oikein huudat, hihhih.
- Anonyymi
Hoitajien palkan maksaa yhteiskunta, ei yksityinen yritys. Hoitajien lakko saattaa viedä joltakin hengen, se että kiinasta tilattu tekoky*pä tai muu rihkama myöhästyy muutamalla päivällä ei tapa ketään.
- Anonyymi
Saatanan ahtaajapaskat tuhoaa vielä koko lakkojärjestelmän kun ne paskat on pakko laittaa kuriin. Siinä menee sitten muutkin alat samaan syssyyn kun paskat lakkoilee itsensä työttömiksi. Että voivatkin olla tyhmiä ja ahneita. Kohta loppuu duunit paskoilla
- Anonyymi
Ahtaajat on pelkkiä trukkikuskeja tai nosturin käyttäjiä. Vakiokokoisia kappaleita siirretään paikasta toiseen ja pinotaan päällekkäin. Työpaikkana sattuu vain olemaan satama. Työssä ei ole kerrassaan mitään mitä robotti ei voisi hoitaa nopeammin, halvemmalla, tarkemmin ja lakkoilematta 24/7/365.
- Anonyymi
tarkoitatko samaa kuin vaimollas oleva motorisoitu muna mikä teki sinut tarpeettomaksi? (no ainakin selkeästi katkeraksi ahtaajille, ne kun saa naista)
- Anonyymi
Kundi on kade, kun ei itse viitsi tehdä töitä lainkaan ; P
Työläinen tekee työtä ja saa siitä työnantajaltaan palkkaa. Jos ei saisi, ottaisi työnantaja senkin rahasumman omaan paksuun lompakkoonsa. Tajuut sä?
- Anonyymi
Tuntuu jo ahtaaja mafialta kun katsoo työntekijöitä niin puistattaa nahkaliivit vaan puuttuu tai aika monella varmaan on.
- Anonyymi
On sulla pahat harhat, veli hyvä, ihanpa sääliksi käy.
- Anonyymi
On se kumma kun kaikki ovat kateellisia 4000€/kk tienaavalle ahtaajalle mutta 26000€ käteen/kk eläkettä saavalle vuoristoneuvokselle perseennuolijat kyllä sallivat moisen tulotason. Siinä nähdään että toinen työläinen kalvaa toista työläistä ja salaa palvoo herroja vieläkin. Myös huomaa ettei torppariajoista ole kovinkaan kauaa.
- Anonyymi
Miksi aivokirurgille pitäisi maksaa enemmän kuin ahtaajalle?
Olisiko yksi syy siinä, että työn vaativuus vaatii pitkän, yli 10 vuoden yliopistokoulutuksen?
(Pääministerillä meni 10 vuotta hallintotieteen maisterin tutkintoon, mutta se ei johtunut tutkinnon vaativuudesta vaan opiskelijan laiskuudesta).
Eläkkeelle lähtiessä jo nykypalkalla sorrettu ahtaaja on tienannut nettona enemmän kuin riistäjä aivokirurgi.- Anonyymi
ahtaaja tienaa enemmän kuin aivokirurgi elämänsä aikana? Saanen päillä, aivokirurgien keskipalkka about 30 000kk
https://tyopaikat.oikotie.fi/palkkavertailu/aivokirurgi
- Anonyymi
Ahtaajat on itsekkäitä . Oma napa ja muista viis. Kehtaavatkin jatkuvasti lakkoilla. Hyi iljetys💩
- Anonyymi
Itse olet iljetys. Työläinen on palkkansa ansainnut. Vai osakkeenomistajilleko se pitäisi lisänä maksaa?
- Anonyymi
Kyllä me saamme kunnon korotuksen muuten ei liiku tavara meille riittäs tommonen 800e korotus sillä jaksa taas painaa pitkää päivää rahat kuuluu meille jotka työtä teemme asia on näin vaikka kuinka urputatte
- Anonyymi
Robotit tulevat ja vievät hommat.
- Anonyymi
Kyllä mulle kelpaisi 4000e kk palkka tienaan nyt vain puolet tuosta ja teen kaksivuoro työtä
- Anonyymi
Vaihda paremmin palkattuun työhön, äläkä vain valita. Eikö?
- Anonyymi
> Ahtaajien keskipalkka 4000 euroa/kk
Minäkin olin opiskeluaikoina ahtaajana. Eli purkamassa kahvisäkkejä Sompasaaren satamassa.
Minun muistikuvan mukaan palkak ei ollut lähellekään tuota tasoa, vaan oli luokkaa 10 Markkee/tunti.
En millään lailla kadehdi ahtaajien hommaa nytkään. Kaikkihan voivat tulolel alalle hakeutua, jos kiinnostaa. Pitkää koulutrusta ei tarvita.- Anonyymi
On paljon tärkeämiä ammatteja kun ahtaaja. Esim. Sairaanhoitajat ym.hyväntekiät. ahtaajat on siihen nähden aika pientä🙄💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On paljon tärkeämiä ammatteja kun ahtaaja. Esim. Sairaanhoitajat ym.hyväntekiät. ahtaajat on siihen nähden aika pientä🙄💩
Jos ahtaajat on niin merkityksettömiä, niin katotaan tästä 1 viikon kuluttua.
Alkaa olemaan banaanit ja öljyjlosteet aika vähissä Suomessa, kun satamat seisoo 2 viikkoa putkeen. Sairaanhoitajillakin on silloin jo aika ankeata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkaa olemaan banaanit ja öljyjlosteet aika vähissä Suomessa, kun satamat seisoo 2 viikkoa putkeen. Sairaanhoitajillakin on silloin jo aika ankeata.Voi ei, kuinka tulen toimeen ilman banaania?
Ahtaajille heti roimat korotukset, maksetaan vaikka hoitajien palkoista. Hoitajat, ne ahneet paskiaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkaa olemaan banaanit ja öljyjlosteet aika vähissä Suomessa, kun satamat seisoo 2 viikkoa putkeen. Sairaanhoitajillakin on silloin jo aika ankeata.Joo. Olöaan ilman danaaneita. Syödään suomi ruokaa. Ei nälkään kuolla💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitustaidoistasi tulee mieleen kansallinen vähemmistömme, eli taitaa työt ja niiden tärkeydet olla hiukan vieraita sinulle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Olöaan ilman danaaneita. Syödään suomi ruokaa. Ei nälkään kuolla💩
Vanhusten hoitaminen on tärkeempää siitä sais maksaa yli neljätonnia...
- Anonyymi
Sosialismin hengessä meidän pitää tukea AKT:n pyrkimyksiä turvata säällinen toimeentulo ahnaajille.
- Anonyymi
Pääministeri Marin voisi tukea kiipelissä olevia tovereita ja julistaa vaikka muutaman päivän myötätuntolakko koko maahan jotta ahtaajat saadaan nostettua maaorjan asemasta alan ansaitsemaan arvostukseen.
- Anonyymi
Valtakunnansovittelija lupasi eilen AKT:lle tällaiset korotukset:
2023 ..... 3,5%
2024 ..... 2,5%
Valtakunnansovittelijan oman laskelman mukaan AKT:n palkat nousisivat 6.1% verran 2 vuodessa.
Päänavaajalle eli Teknologiateollisuudelle tehtiin jo sopimukset palkoista, jotka tuovat 7% korotukset 2 vuodessa. Tässä mielessä AKT:n on vaikeata myydä tuota eilistä sopimuspaperia omalle jäsenkunnalleen.
Valtakunnansovittelijan pitäisi muuttaa korotusprosentit tällaisiksi:
2023 ..... 3,9%
2024 ..... 3,0%
Noilla prosenteilla AKT:lle syntyisi Yleisen Linjan mukainen, 7% suuruinen palkankorotus 2 vuodessa. - Anonyymi
Sairaanhoitajilla paljon vaativampi työ ja koulutus kuin ahtaajilla. SDP mursi sairaahoitajien lakkoa pakkolailla, nyt SDP on hiljaa kun demarikommarit vaatii lisää älyttömään palkkaan. Sairaanhoitajilla pienempi palkka kuin ahtaajilla --ei tässä demarien touhussa ole mitään järkeä.
- Anonyymi
Miksi vertaat hoitajia ja ahtaajia keskenään? Ahtaajat eivät työskentele sairaaloissa, eikä hoitajat satamissa, eikä heillä ole yhteinen palkanmaksaja. Hoitajien pitää vaatia lisää palkkaa omalta työnantajaltaan. Se mitä ahtaajat saavat, ei ole hoitajilta pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vertaat hoitajia ja ahtaajia keskenään? Ahtaajat eivät työskentele sairaaloissa, eikä hoitajat satamissa, eikä heillä ole yhteinen palkanmaksaja. Hoitajien pitää vaatia lisää palkkaa omalta työnantajaltaan. Se mitä ahtaajat saavat, ei ole hoitajilta pois.
On se kaikilta pois jos tavallinen duunari saa 4500e huh huh
- Anonyymi
Ahtaajien keskipalkka on vain 3363 €/kk,
https://duunitori.fi/palkat/ahtaaja
Esimerkiksi sairaanhoitajien palkka on tehdyn Hyvinvointialueiden Palkkaharmonisoinnin jälkeen sama, kuin oli ennen Valtiolla työskentelevien sairaanhoitajien palkka, eli 3 518 €/kk.
https://duunitori.fi/palkat/sairaanhoitaja
Siis selvästi enemmän tienaavat hoitajat, kuin ahtaajat. - Anonyymi
KRP ja Tulli: Järjestäytynyt rikollisuus on soluttautunut Suomen satamiin.
Viranomaisten mukaan järjestäytyneellä rikollisuudella on yhä enemmän kytköksiä Suomen satamissa.
Keskusrikospoliisin havaintojen perusteella rikollisryhmillä voi olla suoria tai epäsuoria yhteyksiä kaikkiin satamatoiminnan toimialueisiin.
Onko ahtaajilla kalliit aineet, kun palkka ei riitä?
https://yle.fi/a/74-20015814 - Anonyymi
Teollisuusliiton pomo.Riku Aalto.
Tienaa noi 23 000€,roo kuukaudessa.
Että kyll kannattaa neuvotella.
Päälle tulee varmaankin vielä boonuksia,kun on sopimuksiin päästy. - Anonyymi
Älä irvalile...
Kyllähän noita käy sääliksi, kun eivät noilla palkoilla juuri muuta kuin pysyvät hengissä.
Se, että 85% muista duunareista pysyy selvästi alhaisemmilla palkoilla hengissä, on jo ihan tydellinen todistus miraakkeleista.
Ovat ihmeellisiä hemmoja. Mitään suhteellisuudentajua tai itsekritiikkiä heistä on turha etsiä.
Vielä perustelevat vaatimustaan sillä, että Saksassa... Voihan rähmä!!! Eivätkö todellakaan ymmärrä, että näemme tuon räikeän itsekkyyden läpi?
Tai, no, tuskinpa heitä edes kiinnostaa.- Anonyymi
Juu se pittää suha kaikki samalle kalkkiviivalle. Se se on sitten yhtä onnea ku kukkaa ei tienaa mittää .Ei tarvihe olla kenekää katteeline toisilel ku kaikilla männöö yhtä huonosti.MItä sitä palkoista tappelemmaa ku voii tulla toimee vähemmälläki sopusasto ja mistä se ny noile maksaa ku oavtte noin kauva olleet jo tekemäti mittää .Joha se on männy tuo ossaamine vanhaks tosa lakkoillessa, jotat saharasta suoi halvemalla ja vähhintää yhtä pätevää jotta ei ku pätevämpää työtekijää.
- Anonyymi
Ahtaaja/ sairaanhoitaja pariskunta kuuluvat ylempään keskiluokkaan, hyvät on liksat.
- Anonyymi
Eikös sitä toimeentulo ole työn tarkoitus ja ihmisen ole tarkoitus työällään kyetä hankkimaan parempi elämä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös sitä toimeentulo ole työn tarkoitus ja ihmisen ole tarkoitus työällään kyetä hankkimaan parempi elämä ?
Aika heikolta kuulostaa jos rahan määrä määrittää elämisen laatua
- Anonyymi
Hoitajille paremmat liksat, niin heitäkin saatais Suomesta töihin.
4000€/kk on kyllä raha, jolla tulee ihan hyvin toimeen.
Ja kun liksat nousee, nousee myös hinnat. Ja taas liksat ja taas hinnat. Mihin mahtaa loppua?
Prosenttikorotukset pois ja tilalle selkeät euromäärät, olisi tasa-arvoisempaa, köyhätkin saisivat oikeudenmukaisemmat korotukset.
Prosenttikorotuksissa suurituloinen saa enemmän rahaa, kuin pienituloinen. Outoa että näin edelleen toimitaan.- Anonyymi
Se mitä elämiseen tarvitaan ratkaisee sen kuinka suuri palkan on oltava jotta laskut tulee hoidettua ja palkalla saa sen mitä elämiseen tarvitaan. Ei se sen kummempi juttu ole. Se miten yhteiskunnassa hinnoitellaan tietty vaikuttaa kohtuulliseen hinta tasoon, mutta siihen ei pakansaaja voi vaikuttaa ,politiikot kyllä.
Toki täytyy myöntää kaiken kallistuneen ja kohtuuden hävineneen monessakin suhteessa rahan ajautuessa yhä harvempien taskuun, kun palkansaajat pyytävät työstään kunnon vastinetta ei se ole sen moraalittomampaa kuin maksaa hyvinvointi alueiden johtajille 17.500 euron kuukausi palkkoja ja tuossa suhteessa ei läheskään niin moraalitonta työn raskaus huomioon ottaen. Kun asia on vain rahasta kiinni on se pienestä silloin kiinni kun ei sentään ole kysymys ihmishengistä tuosta selviää maksamalla. Ei irtoa säälipisteitä maksajille .Tuo osapuoli on osannut vedättää pitkään tekijöitä alalla kuin alalla ja ajanut Suomen kauttaaltaan kaaoksen partaalle ahneuttaan työttömiä tehden ja syöksien palkansaajat voitontavoitteluineen toimeentulovaikeuksiin palkka tasoja alas ajaen ja yhtiö johtoja palkiten samaan aikaisesti. Turha sitä kohtuutta on toisilta vaatia kun ei sitä ole itse toteuttanut.
.
- Anonyymi
AKT on liian mahtava liitto.
- Anonyymi
Työnantajat itse enssin kieltäytyivät keskitetyistä raamisopimuksista ja sitten he YKSIPUOLISESTI julistivat, että vientialojen sopimus on katto. Mikään työntekijäliitto ei ole tähän suoraan sitoutunut eikä tästä ole edes yritetty sopia työntekijäjäsjestöjen kanssa, vaan on oletettu että tämä menee läpi sanelemalla.
Työnantajat ovat ryssineet sopimusjärjestelmän ja nyt niittävät sitä mitä ovat kylväneet. Kun keskusjärjestelmien sopimia kattosopimuksia ei ole niin onko ihme, että jokainen yrittää ulosmitata sen minkä pystyy. - Anonyymi
Itse tein aiemmin insinöörin hommia ja vuodessa tuli noin 45k. Ylitöitä sai tehdä reilusti vapaa-ajallakin ja periaatteessa piti olla aina puhelimella tavoitettavissa. Iski burnout ja nykyään olen kiinteistönhoitajana. Ylitöitä riittää edelleen reilusti, mutta se ei haittaa kun niistä maksetaan asiaankuuluva korvaus. Ansiot on 55-65k, eikä stressaa tai vituta ollenkaan. Raikasta ilmaa ja liikuntaa saa ihan eri tavalla ja kuntokin on kohentunut.
- Anonyymi
Hienoa toveri Kokko!
Työehtosopimukseen on lisättävä vuosittainen 30 päivä palkallinen lakko vapaavalintainen aiheen vuoksi. - Anonyymi
Koulutus. Ahtaajat saavat koulutuksensa työpaikoilla työnantajien toimesta,
ja tie vakituiseen työsuhteeseen avautuu usein tilapäis/kesä-töiden kautta.
Oikeastaan korkeahko palkkaus jo nykyisellään kk-palkassa on tonni liikaa.- Anonyymi
Prosenttimääräinen korotus pitäisi paremminkin ahtaajille olla nyt pyöreät nolla %.
Kyllähän niitä merikontteja pystyy pinoamaan kuka tahansa muutamankuukauden perehdytyksellä ilman että siitä tarvitsis duunarille mitään neljää tonnia maksaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prosenttimääräinen korotus pitäisi paremminkin ahtaajille olla nyt pyöreät nolla %.
Kyllähän niitä merikontteja pystyy pinoamaan kuka tahansa muutamankuukauden perehdytyksellä ilman että siitä tarvitsis duunarille mitään neljää tonnia maksaa.Tuota köyhien ulinaa kun sais päättymättömälle kasetille....:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän niitä merikontteja pystyy pinoamaan kuka tahansa muutamankuukauden perehdytyksellä ilman että siitä tarvitsis duunarille mitään neljää tonnia maksaa.Mitä ahtaajalta vaaditaan? Voimaa vai kaksi aivosolua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota köyhien ulinaa kun sais päättymättömälle kasetille....:)
On ajat ja palkat satamajätkillä muuttuneet. Ahtaajahan oli ennen satamajätkä, jotka teki ruumiillista työtä ja palkka oli huono. Nyt on palkassa se tonni liikaa
- Anonyymi
Johtajien palkkatasoon perseellään istumiseen tuohon voi lisätä ykkösen ahtaajille eteen ja ollaan vielä kohtuullisissa palkoissa johdon ja suorittavan portaan välillä Suomessa vallitsevien johtoportaan palkkojen kanssa. Ei ole aihetta narinaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ahtaajalta vaaditaan? Voimaa vai kaksi aivosolua?
Et siis tiedä mikä on solu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis tiedä mikä on solu?
Perän antamista esimiehelle niin pääsee satamaan duuniin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ahtaajalta vaaditaan? Voimaa vai kaksi aivosolua?
Voimaa ei tarvita eikä oikeastaan saa ollakaan.
Älyä pitää olla sen verran että kykenee noudattamaan ohjeita työnteossa. Omaa ajattelua ei tarvita. Jos tulee ajattelua vaativa työtehtävä niin sitten pitää osata kysyä tarkemmat ohjeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän niitä merikontteja pystyy pinoamaan kuka tahansa muutamankuukauden perehdytyksellä ilman että siitä tarvitsis duunarille mitään neljää tonnia maksaa.Ei, kun tuumasta toimeen hakemaan ahtaajan paikkaa, äläkä kitise.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän niitä merikontteja pystyy pinoamaan kuka tahansa muutamankuukauden perehdytyksellä ilman että siitä tarvitsis duunarille mitään neljää tonnia maksaa.Joo ei kaupan alallakaan lootien nostelusta saa neljää tonnia..
- Anonyymi
serkku on ahtaaja n.15v. kaverilla omakotitalo 280.000ecu vapaa-ajanasunto saimaa 450.000ecu 2 autoa skoda 2022 m. osakkeita 390.000 ecu kaikki se 15v. hyvin menee palkka=lis. 6800ecu/kk ei tippaakaan velkaa urheilee,ei juo tai polta.
ja vaimolla oma taksifirma+3autoa jotkut osaavat.- Anonyymi
Nyt eläkkeellä, mutta olin raskaassa teollisuudessa. Kekikoulu ja ammattikoulu. Nyt eläkettä 4500€/kk. Velaton talo, velaton kesäpaikka, velaton auto.
- Anonyymi
Entäs sinä itse? kela 600 ecua per kk?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt eläkkeellä, mutta olin raskaassa teollisuudessa. Kekikoulu ja ammattikoulu. Nyt eläkettä 4500€/kk. Velaton talo, velaton kesäpaikka, velaton auto.
Kuuluit varmaan insinööri_porukkaan, heillä oli raskaimmat työt ainakin Valmetilla.
- Anonyymi
Minullakin on melko iso omaisuus mutta ei sentään skodaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan? Saatanan köyhät.....15 milliä tilillä ja joka kk tulee korkoja lisää...vein 1 euron loton aikoinaan.....raatakaa köyhät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluit varmaan insinööri_porukkaan, heillä oli raskaimmat työt ainakin Valmetilla.
Se, että insinööriporukka ei saanut ylitöistä, vuorotöistä yms mitään lisiä. Tavallinen rahvas tienasi vähintäänkin saman verran lisineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensin tärkeää hommata paljon omaisuutta sitten hetken huili ja elämä ohi..Asiasta kuudenteen,tääl on palkat tosi eriarvosia sais ahtaajat tyytyä mihi muukki..
- Anonyymi
Ei tarvitse osata lukea. Mutta kermaperseisyys laksetaan eduksi.
- Anonyymi
Aikaisemmin paperiukot lakkoilivat aika tiukkaankin vaikka heillä oli hyvät ansiot... vaan eivät lakkoile enää. 😄
- Anonyymi
Sukurutsa porukkaa ovat....jokainen paprulla töissä oleva on nussinut jonkun sukulaisen kanssa.
- Anonyymi
kohta ei ahtaajia tarvita, tekoäly on jo monessa satamassa, ja se hoitaa paremmin kuin ihminen. Lontoossa on eka ja kohta Rottedamissa, matka tänne pohjoiseen kestää muutamia vuosia, mutta ei satoja-
- Anonyymi
Ei paljoa lihanleikkaajat hankkivat 5000e/kk.
- Anonyymi
Voisivat leikata ahtaajilta sen pienen lihan pois.
- Anonyymi
Kyllä saavat peruspalkkaa liki 6000 euroa kuussa lihan leikkaajat, jotka leikkaavat elävää ihmisen lihaa.
Kuollutta eläimen lihaa leikkaavat saavat tyytyä vain 5000 euroon kuussa.
Edellä joku oli sitä mieltä, että aivokirurgit saavat 30000 euroa kuussa. Kyllä yleensä saavatkin, mutta eivät Suomessa. Suomessa ei tuota summaa tienaa kuin eräs Teollisuusliiton ay-johtaja ja SDP:n jäsenkirjalla valitut hyvinvointijohtajat. Kepulaiset ovat jo selkeästi pienempipalkkaisia hyvinvointijohtajia.
Hyvinvointijohtajat ovat hallintokaaviossa paljon, paljon korkeammalla asteella kuin aivokirurgit, joita ei kaaviossa edes näy.
Hyvinvointijohtajalla on tuhansia alaisia, mutta useimmilla aivokirurgeilla ei yhtään.
Lisäksi hyvinvointijohtaja ottaa täyden poliittisen vastuun työstään ja edustustoimistaan, mutta aivokirurgi vain tavallisen vastuun ihmishengistä ja ilman pullakahveja.
Siksi aivokirurgin palkka on Suomessa vain murto-osa demarijohtajan palkkasta. Jos aivokirurgi on esim. leikannut liikaa sairaita ihmisiä, hänelle voi hyvinvointijohtaja antaa jopa potkut budjetin ylityksestä.
Tämä vaatii paljon kestämistä hyvinvointijohtajalta, mutta onneksi saatujen säästöjen proviisiot ja olalle taputukset helpottavat.
- Anonyymi
Ahtaajat saavat hyvää palkkaa koska heitä tarvitaan kipeästi ja heidän lakkoaseensa on terävä. Sairaanhoitajilla olisi ollut samanlainen tilaisuus nostaa palkkansa vaikka mihin jos vain uskallus olisi riittänyt nauraa pakkolaille. Mitä yhteiskunta olisi tehnyt jos kaikki sairaanhoitajat lakossa ja teho-osastoilla ja keskososastoilla kuolisi potilaita kuin kärpäsiä? Olisi laittanut kaikki lakkolaiset linnaan? Kaikki 100 000 Hah! Sellainen ei olisi onnistunut vaan rahat olisi ollut pakko kaivaa jostakin kun päivittäin olisi kuollut kymmeniä. Tässä on ero. Ahtaajilla on munaa pistää satamat kiinni ja taistella itselleen kunnon palkka kun hoitajat eivät uskalla käyttää mahtavinta asettaan. Palkka pitää taistella, ei sitä kukaan ilmaiseksi anna. Siksi ahtaajilla on rahaa kun taas hoitajat ruikuttavat surkean liksansa kanssa joka vuosi.
- Anonyymi
Olen Ahtaaja Käteen jäävä Kuukausipalkka on Verot pois Itsellä on 4800.e
- Anonyymi
Työmies on palkkansa ansainnut. Kyllä siihenkin alalle kouluja käydään. Ainoa vika on että työpaikat menee suhteilla jakoon.
- Anonyymi
Peruskoulu joo käydään mutta oppisopimuskoulutus on näillä ahtaajilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peruskoulu joo käydään mutta oppisopimuskoulutus on näillä ahtaajilla
Ihmisen ahneus näinä lopunaikoina saavuttaa huippunsa. Kommunismin piti poistaa ihmisestä ahneuden, katin paskat, käy päinvastoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen ahneus näinä lopunaikoina saavuttaa huippunsa. Kommunismin piti poistaa ihmisestä ahneuden, katin paskat, käy päinvastoin.
Palstalla aloituksessaan joku kommunisti retostelee kuinka ihana on kommunismi ja että se muka kitkee ihmisestä ahneuden pois. Näin ei koskaan ole käynyt eikä tule käymään.
- Anonyymi
Koulutukseen nähden hyvä palkka.
- Anonyymi
Saavathan monet johtajatkin jopa miljoonia vuodessa vaikka kykyjä ei olekkaan tai koulutusta.
- Anonyymi
Jaa nytkö ahtaajilla pitäis olla miljoonapalkka, no eipä kyllä yllättänyt.
- Anonyymi
Kiristys aseella lisää rahaa ahtaajille. Häpeäksi liitolle tämän joukkion toiminta.
- Anonyymi
Menkää kitisemään niiden pomoille jotka tienaavat vielä enemmän. Tai mene sinäkin ahtaajaksi. Tiedätkö edes mitä ahtaaja satamassa tekee. Huume ringit olisivat varmaan kiinnostuneita noista satamatöistä. Niitä harmaan saa ulkomailta halvalla.
- Anonyymi
Onko se aloittajalta pois jos tuollaista palkkaa saavat ? Kumma saatanan kateellisten maa, Pieni asennemuutos olisi tässäkin maassa tarpeen.
- Anonyymi
Niisaatana, nostetaa minimipalkka tonne 4000e/kk niin loppuu ahnaajilta työt kun ei tänne mitään tavaraa tuoda siinä vaiheessa :D
Mistä teitä vitun neroja oikeen sikiää - Anonyymi
Mites se meni? "Jos jollain on vähän massia niin heti on joku läski vinkumassa".
- Anonyymi
Kävin juuri ahtopaskalla, enkä saanut kuin rupia perzeeseen.
- Anonyymi
Kuka menee sanomaan lääkärille joka haluaa lähteä kunnasta suureen kaupunkiin paremman palkan perässä että kyllä tuo palkka sinulle riittää?
Niinpä. - Anonyymi
Ja: 1500 kuussa tienaavat postilaiset alkoivat tukilakkoon…
- Anonyymi
Se on just siinä kun kaikkeen pitäisi rahaa löytyä eli moottori kelkkoihin uusiin autoihin ja uuteen taloon yms ja koitetaan ahnehtia sitten ylettömästi l,isää palkkaa
- Anonyymi
Ei palkan ja koulutuksen pidäkkään käydä käsi kädessä. Kyllä monenkin ns. korkeastikoulutetun palkka on ylisuuri tehtävään nähden. Ja onhan sullakin mahdollisuus pyrkiä ahtaajaksi, vaan eipä taida sinusta olla niihin hommiin.
- Anonyymi
Mitä sitten? Kansanedustajan peruspalkka on 6600€ kaikkine lisineen min. 8500€ Ei tarvitse edes olla työpaikalla, saa ajella itse tai ajeluttaa vaikka perhettään mielin määrin taksilla veronmaksajien piikkiin syödä ilmaiseksi 5 krt päivässä eduskunnan ravintolassa ..ym ja ei tarvitse osata kuin valehdella.
Go ahtaajat go, pistäkää tämä sosialismin ja kommunisminsekainen lantatunkio polvilleen!!!! - Anonyymi
Nykyiset kilometritehtaalle hommiin ja halvemmat tekijät tilalle .
- Anonyymi
Sinäkö sinne menisit, raskaisiin töihin 2000€/kk -verot=1450€/kk?
- Anonyymi
Mitäpä sen väliä mitä muut tienaa, jokainen voi taistella itse oman palkkansa puolesta. Jos on töissä joissa ei tienaa, niin alanvaihto äkkiä.
- Anonyymi
palkka teolisuudessa jos ole lisiä ole, sitten hakioitakaan alalle,
- Anonyymi
Minkälainen loppu on ahneella?
- Anonyymi
Ei pelkkä koulutukseen käytetty aika voi määrittää tulevaa palkkaa. Katsokaapa metsurin tai ahtaajan olemusta kun hän on vuosia työskennellyt alalla. Naamasta näkee että työ ja olosuhteet on rankkoja. Siinä työssä ei siloposkinen toimistotyöntekijä pärjää. Minä en tuolla palkalla ahtaajaksi lähtisi.
- Anonyymi
Jos ahtaajien palkaa laskettaisiin tai sitä ei nostettaisi ollenkaan, niin kenenkä palkka nousisi? Kenen asema parari. Kun parituhatta ahtaajaa roudaa 65 miljardin edestä vientituotteita laivoihin, niin mitä väliä saako ahtaaja päivässä kympin tai kaksi enemmän?
Palkansaajien keskinäinen kateus ei auta ketään. Suurin rekkamiesten päällikkö Postin toimitusjohtaja Turkka Kuusisto sai vuosipalkkaa 840.000e. Mutta se oli tietenkin reilua, koska Kuusisto ei ole ahne. - Anonyymi
Hyvä että on hyvät tulot, enemmän verotettavaa kuin 2000 euro hankkivalla.
- Anonyymi
Juuri näin! Joidenkin ammattikadehtijoiden linja näyttää olevan, että jos joku saa palkkaa, jolla pärjää jopa PK-seudulla ilman toimeentulo- tai asumistukea, niin palkka on aivan liian suuri.
- Anonyymi
Sovitaanko niin, että nämä kommarinperkeleet opettelee suomen kieltä, tai vaikenevat. Annetaan kaikille kommareille 5000 € kuussa palkkaa, ja suut sitten suppuun. Nämä ns. mamutkin osaa paremmin tätä meidän kieltä. Oi 1918.
- Anonyymi
Niinpä. Kontteja oppii kuka tahansa siirtelemään 2 viikon koulutuksella, mutta menisitkö sydänleikkaukseen, jos leikkaavalla lääkärillä olisi 2 viikon koulutus. Palkka kohta jo sama.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Kontteja oppii kuka tahansa siirtelemään 2 viikon koulutuksella, mutta menisitkö sydänleikkaukseen, jos leikkaavalla lääkärillä olisi 2 viikon koulutus. Palkka kohta jo sama.
No, mikseivät opiskelevat lääkärit juokse satamaan ja jätä opintojaan?
Voittaisi samalla vähintään 6 vuoden palkan kun niin pirun lyhyt koulutus. Eivät luultavasti ole huomanneet moista mahdollisuutta. Ai niin eihän se ahtaajan työ olekaan kutsumustyötä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä et ole ahtaaja 😂😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä et ole ahtaaja 😂😂😂😂
en osaa ahtaajan hommia, liian vaikeata minulle
- Anonyymi
Joopps,turha se on kadehtia kenenkään palkkaa,satamajätkältä otetaan veroa parin huonopalkkasen verran.
- Anonyymi
Niinpä. Ja hyvä olisi, jos vielä kirjoittaakin osaisi. Maahanmuuttajille nämä taidot opetetaan ja he ahtaajan työt 5 vuoden päästä tekevätkin. Ketä mahtavat äänestää?
- Anonyymi
Ahtaajien ja hoitajien palkasta pitää ottaa huomioon vain pohjapalkka, minkä saat jos teet päivävuorossa 8 tuntia. Kaikissa töissä on korvaukset pyhä -, iltavuoro ym.
Esim. hoitajankin kannattaa olla ennen sairauslomalla, kun tulla päivävuoroon.
Puhutaan taulukkopalkasta ilman korvausia niin on oikeudenmukaista. Kova on palkka koulutustasoon ja osaamisvaatimuksiin nähden. Pieni avainryhmä kiristää eikä muu yhteiskunta voi sitä estää. Pohdin, mahtaako joskus esim. työperäisen maahanmuuton kautta murtua tällainen kohtuuttoman raju kiristyksen väline. Ulkomailta saisi myös ahtaajia kohtuupalkalla Suomeen, vaikka Puolasta.
- Anonyymi
Käyppä hakemassa 😂😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyppä hakemassa 😂😂😂😂
Ei, tulevat ihan itse kun kuulevat maamme palkka kah, elintason
- Anonyymi
Minkä sille voi. Satamatyö on ammattiliiton hallinnassa ja jos lakonmurtoa yrittävät niin tukilakkoja seuraa. Ei sekään ole oikein että joukkoirtisanoutumista saa käyttää työtaistelutoimena kun ihmisten hengestä ja terveydestä on kyse.
- Anonyymi
Kohta päästän taas äänestämään. Muutos tulee vain sitä kautta. Katsokaa tarkkaan ehdokkaanne. Kuka on valmis joustamaan lakko-oikeuksista?
- Anonyymi
ei mitään tutkintoa tai koulutusta ,
- Anonyymi
Töissä käydään vain ja ainoastaan rahan takia. Se joka sanoo pitävänsä työstään valehtelee ja on potkujen uhalla vaiennettu mielipiteinensä, eli on totaali nössö. Itse olen tyystin lopettanut teeskentelyn, että pitäisin työnteosta, ja pitää sanoa, että on helpottanut.
- Anonyymi
Ahtaajat ovat tämän maan ahnein ammatti ryhmä. Nämä sällit tulevat ja tekevät tuollaisella huippupalkalla työtä, jota lähes jokainen hallitsee, ja lähes olemattomalla koulutuksella, esim. hoitoalalla työskenteleviin nähden. Ja kaikki kärsii muutenkin ankeina aikoina. HÄVETKÄÄ.
- Anonyymi
> Vienti/tuonti ja jopa kansantalous, ei olisi näiden muutaman veijarin ahneissa käsissä.
Oleellista on osata kuljettaa trukkia ja nostureita.
Tuon oppii tekemällä, vaikka ei osaisikaan lukea, laskea ja kirjoittaa.
Tärkeintä ahtaajalle on iso maha, jota voi roikottaa jonkin ratin päällä. - Anonyymi
Ahtaajat kansanryhmä on joutunut vainon painostuksen kohteeksi. Demokratia ei toteudu, vaikka he toimivat lain mukaan. Media käy kimppuun kuin kateelliset herhiläiset.
- Anonyymi
Mikä demokratia se sellainen on että pari tuhatta yksilöä voi seisauttaa 5,5 miljoonan asukkaan kansakunnan ja kaikkine kumulatiivisine vaikutuksineen aiheuttaa mittaamatonta vahinkoa sen kansantaloudelle.
Ei kuulosta demokratialta eikä myöskään oikeusvaltiolta, vaikka näitä kahta mantraa kovasti hoetaan.
Vapautta osaa arvostaa vasta kun se otetaan pois. Esimerkiksi verovapaudet.
Oikeuksiakin olisi syytä karsia. Muista se kun äänestät seuraavaksi.
- Anonyymi
Suomessa on jo liikaa ihmisiä joilla korkea palkka koulutuksen vuoksi, palkkaa maksetaan työn tuottavuuden ja kuormituksen mukaan. Mikään ei estä korkeasti koulutettua menemään ahtaushommiin jos palkka kadehdituttaa. Nyt suomeen koitetaan rahdata maailmalta ihmisiä tekemään työt joihin ei meidän äitien mussukat taivu kun on niin korkeasti koulutettuja. Nykyajan kolonialismiä, heikompi osaisia koitetaan sortaa. Ruotsista kuuluu miten siinä sitten käy.
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/0554d6ce-d0b5-4717-858e-438aa34f4b64
Löytyy lopulta poliittista tahtoa laittaa uhittelulle ja ahneudelle rajat, kun syöksytään syvään lamaan vain ja ainoastaan ahtaajien lakon vuoksi.
Mutta kusipäät tietävät tämän, joten eivät uskalla pitkittää lakkoaan loputtomiin.- Anonyymi
Karvala on porvari, haluaa lakkauttaa lakko-oikeuden tästä maasta. Ahtaajien kustannus on mitätön, vaikka palkka olisi 10 tonnia kuussa, joten parempi on työnantajan nöyrtyä ja laittaa nimet paperiin. ON hyvä että meillä on edes yksi liitto mikä laittaa kampoihin, muuten näitä "sipilöitä" ilmestyy lisää.
- Anonyymi
niinpä muistetaanpa miksi he ovat lakossa hyvän asian puolesta ainoastaan harmittaa nää loimaan liiton ihmiset ne ajaa ja nauraa mutta prkl saavat samat asiat kun ne jotka on lakossa ,, kyllä sitä joskus aattelis että mennään kapitalistin ehdoilla ja katotaan kuka täällä on rahamies ,,, niin en tiiä kuka siinäkin voittaa ,,no eiainakaan työläinen ,, et eikun terveisiä lakkolaisille pitäkää pintanne,,
- Anonyymi
Lakko-oikeus pois aloilta jotka voivat vahingoittaa Suomen kansantaloutta merkittävästi, tai uhata kansalaisen henkeä ja terveyttä
- Anonyymi
niin taitaa olla ettei tämä maa opi mitään hävettää olla suomalainen voisin vaikka luopua kulta lusikka suussa syntymisestä,, vai onko näin tänne tulevilla on näin ,,
- Anonyymi
4000 euron palkka suhteellisen lyhyellä koulutuksella on hyvä ja sillä pitäisi tulla erinomaisesti toimeen. Tuleeko ollenkaan mieleen, että palkkoja nostaessa täytyy kulut peittää. Todennäköisesti satamamaksut yms nousevat ja tämän seurauksena hinnat. Hyvin moni joutuu siis näistä korotuksista käytännössä maksamaan, Ylisuurista korotuksista kärsivät eniten ne, joiden palkka ei nouse. Jos taas kaikkien palkkoja nostettaisiin samassa suhteessa ei sillä olisi mitään merkitystä, koska hintakehitys olisi vähintään samassa suhteessa.
Itse teen työtä, joka edesauttaa sen, että ahtaajilla on töitä, paljonkohan palkkaani pitäisi nostaa... tosin tulen kyllä palkallani hyvin toimeen.
Ahtaajat käyttävät hyväkseen maahantuojien ja maasta viejien hätää. Kun tavaraliikenne on pysähdyksissä tulee kuluja ja syntyy hävikkiä. Kukahan ne korvaa ja kukahan maksaa.. no loppukuluttaja ainakin osassa tuotteista. Älkää siis ihmetelkö, kun hintojen nousulle ei loppua näy!- Anonyymi
et tiedä mistä puhut, satamaoperaattoreiden yhteenlaskettu liikevaihto on vaivaiset 400 milj0onaa. Se porukka hoitaa satamissa sekä tuonnin että viennin, siis noin 500 miljoonan euron arvoisen tavaraliikenteen vuorokaudessa. Kerro se 365:lla ja suhteuta se tuohon 400 miljoonaan, huomaat että kyse on reilusta promillesta. Tai ahtaajaa kohti käsitellään tavaraa noin 70 miljoonan euron arvosta vuodessa ja ahtaajan palkkakulut ovat max 0,1 miljoonaa vuodessa. 0,1 70.stä on 1,4 promillea. Jos tuo palkkakulu nyt nousee 10% niin vaikutus on tuosta 1,4 promillesta kymmenys lisää, siis ei mitään merkitystä liikkuvan tavaran hintoihin.
Jo tuosta nyt otetaan jokin tuote, sanotaan nyt kontissa oleva tuhannen euron arvoinen tuote, niin ahtaaja vie siitä 1,4 euroa ja sen palkankorotuksen vaikutus olisi 14 centtiä. Ei merkitystä myöskään suhteutettuna inflaatioon, siinä kun puhutaan useista prosenteista, eikä reilusta promillesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
et tiedä mistä puhut, satamaoperaattoreiden yhteenlaskettu liikevaihto on vaivaiset 400 milj0onaa. Se porukka hoitaa satamissa sekä tuonnin että viennin, siis noin 500 miljoonan euron arvoisen tavaraliikenteen vuorokaudessa. Kerro se 365:lla ja suhteuta se tuohon 400 miljoonaan, huomaat että kyse on reilusta promillesta. Tai ahtaajaa kohti käsitellään tavaraa noin 70 miljoonan euron arvosta vuodessa ja ahtaajan palkkakulut ovat max 0,1 miljoonaa vuodessa. 0,1 70.stä on 1,4 promillea. Jos tuo palkkakulu nyt nousee 10% niin vaikutus on tuosta 1,4 promillesta kymmenys lisää, siis ei mitään merkitystä liikkuvan tavaran hintoihin.
Jo tuosta nyt otetaan jokin tuote, sanotaan nyt kontissa oleva tuhannen euron arvoinen tuote, niin ahtaaja vie siitä 1,4 euroa ja sen palkankorotuksen vaikutus olisi 14 centtiä. Ei merkitystä myöskään suhteutettuna inflaatioon, siinä kun puhutaan useista prosenteista, eikä reilusta promillesta.Asiahan on aina vähän siitä kiinni, mistä vinkkelistä sitä katsoo. On arvioitu, että viikon mittaisen lakon menetys kansataloudelle olisi suuruusluokaltaan miljardi euroa. Kannattaa myös miettiä kuinka paljon yrityksille maksaa mahdolliset asiakasmenetykset. Suomenhan pitäisi elää viennillä, mutta joillekuille tällaiset ovat vain promilleja.
Ihminen on kyltymätön varsinkin rahan suhteen, aina halutaan lisää.
- Anonyymi
Hae ahtaajaksi niin näät riittääkö koulutuksesi..
- Anonyymi
Ahneita sikoja koko ammattiryhmä.
- Anonyymi
Ahtaajien ahneus pöyristyttää. Eikö noihin yksinkertaista työtä tekeviin saada mitään kuria.
- Anonyymi
Akt on hoitanut homman niin kuin jokaisen liiton olisi kuulunut hoitaa. Itse olin ahtaajan oppisopimuskoulutuksessa 80-luvulla 1v ja pari vuotta satamassa vakituisena ahtaajana. Ennen armeijaa hankitulla levysepän koulutuksella vaihdoin kuitenkin telakalle töihin. Syynä oli 8 markkaa parempi palkka silloin. Kymmenessä vuodessa satamien palkat ajoivat reilusti ohi ja erotus on vain kasvanut näihin päiviin asti. Metalliliitto aina päänavaajana minimikorotuksin ja muut lampaat perässä. On turha valittaa toisten palkasta. Henkilökohtaisesti olen kuitenkin tyytyväinen kun aikanaan vaihdoin alaa. Nyt olen selvinnyt terveenä eläkkeelle mitä ei sen aikaisista ahtauskurssikavereista monikaan ole.
- Anonyymi
Pitää olla raskaan työn raataja ei mikään nutturapää seireeni.
- Anonyymi
Aivan liian korkea palkka,koska ei koulutusvaatimuksia ja on apuvälineitä työssä.Se ei ole enää n.s. voimaa vastiva raskas ammatti kutenWällärin aikaan. He pääsevöt leipään kiinni ilman taloud.satsausta monivuotiseen opiskeluun joten eläkekin alkaa kertyä aikaisin. Lakkovaatimuksissa vertaispalkkana Saksan vastaava,on käsittämätön ajatus. Puuttuu joko kielitaito ymmärtää Saksan järjestelmää tai sitten oikeaa tietoa eli faktaa.Työntekijä Saksassa vastaa pitkälti omasta sos.tuvastaan niin sar.hoidon kuin eläkkeen osalta.Suomen työnantajat osallistuvat suurelta osalta em.kustannuksiin.Finanssipolitiikka erilainen eri maissa,vain rahapolitiikka sama EU:ssa. Työehtosopimukset joustavat toisin kuin Suomessa.Lisäksi solidaarisuus käsitetään taloud.kriisitilanteessa siten,että tuöntekijä alentaa jopa palkkaansa,jotta kaveri saa jäädä työhön,eikä joudu lomautetuksi tai irtisanotuksi. Suomessa soludaarisuus on yhdessä lakolla uhkaamista ja siihen osallistumista lakkovahtien valvonnassa. Koskahan suomalainen tajuaaelävänsä jo 3000 vuosisataa ja ymmärtää yhteisen samansuuntaisen katsannon fokuksen eli kun yrityksellä menee hyvin niin työntekijälläkin menee hyvin.Se keinovalikoima ei valitettavasti luonnistu tiheillä lakkoiluilla,olkoonkin sen olevan laillista. Tukilakot on outo ilmiö ajassamme. Omatunto ja moraali ovat palkka-ahneudessa hyviä "neuvonantajia "inhimillisyydessä muihin ammattikuntiin.
- Anonyymi
kun täällä pidetään tämmöisiä merkillisiä saarnoja asioista,, mitä olet mieltä hoitajien palkan korotuksista ,, miten on kansanedustajan palkan korotukset tiedätkö kuka niitä asioita hoitaa ja onko oikein ihmisten pieni palkkaisuus ,, taijat olla porvaris henkilö nautit kaikista asioista josta työläinen tai työtön joutuisi kärsimään,,, onhan totta ettei talous nouse ilman rahaa josta tästä keskustelevat tällä hetkellä,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kun täällä pidetään tämmöisiä merkillisiä saarnoja asioista,, mitä olet mieltä hoitajien palkan korotuksista ,, miten on kansanedustajan palkan korotukset tiedätkö kuka niitä asioita hoitaa ja onko oikein ihmisten pieni palkkaisuus ,, taijat olla porvaris henkilö nautit kaikista asioista josta työläinen tai työtön joutuisi kärsimään,,, onhan totta ettei talous nouse ilman rahaa josta tästä keskustelevat tällä hetkellä,
Täällä kirjoittelevat miespuoliset osastonsihteerit ja siivojaat etc,jotka alle kahden tonnin palkalla kulujen jälkeen tuuppaavat poikakaveriaan itkien kotona köyhänä...Miettiikääs sitä ettei paperimiesten,ahtaajien ja esim keikkahitsarien homma ole vain luotu kaikille? no joo maksetaan siitä ihan kunnon palkkaa,työ on raskasta mutta antoisaa ja usein kaverit myös mukavia eivät selkään puukottavia tyttöpoikia. Tervetuloa alalle...persearska kallion linjoilta
- Anonyymi
AKTn lakko estää avustuskuljetuksia Ukrainaan. Satamajätkät hei, ootteko Putinisteja?
- Anonyymi
Miesten työt.
- Anonyymi
Juu, ehdottomasti kannattaa ottaa niihin hommiin ainoastaan ja vain akateemisen koulutuksen saaneita. Monenko luulisit hakevan?? Onhan siitä 13 vuotta, kun ovat lakkoilleet. Eikös me olla eu:ssa? Pitäisi vähintään kahden (2)vuoden välein taistella. EK,:n inisijät uhkailee ja kitisee, yksikään niistä paskiaisista ei ole eläessään töitä tehnyt. HYVÄ AKT!! KAIKKI TUKI TÄÄLTÄ LÄHTEE LAKKOLAISILLE!
- Anonyymi
Samoin täältä kaikki avustukset Ukrainaan on estettävä. Lakkovahti
Nähtyäni otsikon arvasin heti, että nyt puhkeaa suomalainen kateus kukkaan. Ja niinhän siinä kävikin! Mitä se toisen palkka muille kuuluu? Murehtikaa omasta palkastanne ja hyvinvoinnistanne älkääkä ruikuttako. Näin puhuu hän, joka on ikänsä ollut palkansaaja ja joka on itse tehnyt kaiken sen eteen, että toimeentulo on aina ollut riittävä - silläkin uhalla, että on joutunut vaihtamaan työpaikan tai ottanut vastaan toisentyyppisen työn.
- Anonyymi
On outoa, miten kuvitellaan, että olennaista on palkan suuruus, silmät kiiluen toljotetaan vain bruttopalkkaa. Rahan ostovoima on se, mikä merkitsee. Jos satasella saa vähemmän kuin kahdeksalla kympillä kumpi on hyödyllisempää.
- Anonyymi
Kannatan! Minulle lisää palkkaa tai menen heti tukilakkoon!
- Anonyymi
<<Mikä demokratia se sellainen on että pari tuhatta yksilöä voi seisauttaa 5,5 miljoonan asukkaan kansakunnan ja kaikkine kumulatiivisine vaikutuksineen aiheuttaa mittaamatonta vahinkoa sen kansantaloudelle.<<<
Yksityiset jotka sen aiheutta kiristämällä ja pakottamalla työn orjia.
Orjuus on sivistymättömyyden merkki. Palvotaan yksin rahaa, keinot on vapaat näennäis demokratiassa.- Anonyymi
Onko joku pakotettu töihin tuolla 4000 euron palkalla... oikein orjatöihin. Voi niitä raukkoja, jotka saavat vähemmän.
- Anonyymi
Ahtaajien toiminta muistuttaa sitä mitä Vällärin merimiesunioni aikoinaan teki
ja toivottavasti siitä seuraa se sama kuin se eli aiheutti eli laivanvarustamot siirtyi ulkomaille ja merimiesunioni kuihtui pois.
Se voi olla vaikeaa muta jotain noille verenimijöille pitäisi keksiä kun terrorisoivat koko Suomen talouselämää.
Jopa Ukrainan auttaminen estyy noiden terrorien toimesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahtaajien toiminta muistuttaa sitä mitä Vällärin merimiesunioni aikoinaan teki
ja toivottavasti siitä seuraa se sama kuin se eli aiheutti eli laivanvarustamot siirtyi ulkomaille ja merimiesunioni kuihtui pois.
Se voi olla vaikeaa muta jotain noille verenimijöille pitäisi keksiä kun terrorisoivat koko Suomen talouselämää.
Jopa Ukrainan auttaminen estyy noiden terrorien toimesta."Jopa Ukrainan auttaminen estyy noiden terrorien toimesta."
Hyvä huomio, Näin Suomelta säästyy valtavasti varoja, joten ahtaajat ovat ansainneet vielä vaatimustakin suuremmat palkankorotukset.
- Anonyymi
Minulla palkka 4200 vaikken ahtaakkaan 😄
- Anonyymi
kiitos tiedosta
- Anonyymi
Raukoille lisää liksaa, että saadaan tuotteet maailmalle ja verotuloja.
- Anonyymi
Maakunnissa kirvesmiehen palkka on noin 2500 euroo kuussa. Rakennusinsinööri työmaatehtävissä saa noin 3000 euroo kuussa.
- Anonyymi
Ahtaajilla on ahtauma ajattelussa. Minä ensin ja viimeiseksi ja siinä välissä.
- Anonyymi
Mikset ryhdy ahtaajaksi?
- Anonyymi
Pitää vielä muistaa sekin, että nuo uudet palkat on vain vanhoilla "jäärillä" , joille korotukset tulee. Jos nyt menet satamaan duuniin, niin lääkärin palkoista voit vain haaveilla.
- Anonyymi
Palkkaa alentaa tukevat liiankin ahneiksi
- Anonyymi
Eiköhän heitä voisi ulkoistaa pois alta
- Anonyymi
Terroristit pysäyttää kaiken toimillaan sahaavat omaa oksaa tehokkaasti
- Anonyymi
Onko pakko kouluttaa itsensä insinyäriksi jos saa huonoa palkkaa? Olisiko kannattanut mennä muihin töihin missä olisi pienellä järjellä pärjännyt. Miksi kiusata itseään ja luulla itsestään suuria??????
- Anonyymi
Satamassa ei ole yhtään mamua töissä , ne on Kela lla töissä , ja niiden palkan maksaa ahtaaja !!
- Anonyymi
Olen nähnyt maahanmuuttajia jotka ovat töissä. ja kenties tuovat roponsa akt:n lakkokassaan.
- Anonyymi
Kyllähän tuo palkka suht korkealta vaikuttaa, kun vertaa esim. opettajan palkkaan. Ammatillisena opettajana terveysalalla oppilaitoksessamme vaadittiin 2 korkeakoulututkintoa + hoitoalan työkokemusta, ja kokonaispalkkani jäi silti alle 4000 euron. Todellinen työaika meni huomattavasti yli 40 h/vk, kun opetustuntien lisäksi opettajilla on valtavasti muita töitä ja opiskelijoissa on erilaisen tuen tarvitsijoita, joille pitää tehdä yksilöllisiä tehtäviä yms. Usein ei ollut aikaa edes riittäville yöunille enkä ollut ainoa, jolla näin.
Kyllä jokainen työmies on palkkansa ansainnut, mutta jokin kohtuus on silti oltava. - Anonyymi
Asetelma on sellainen, että voivat viedä muilta työläisiltä työpaikat. Hakevat omaa etuaan, aseenaan viennin yleislakko. Kiristävät erikoisasemallaan.
- Anonyymi
Juurikin näin!
- Anonyymi
Kuka päättää valtion virkamiesten ja poliitiikan tutkijoiden palkoista
eivät ole lakkoilleet ,palkan maksaja tiedetään.Työmies on palkkansa ansainnut. - Anonyymi
Tuo ei pidä paikkaansa. Yli 80 000€ tuli viime vuonna ilman ylitöitä.
- Anonyymi
Useita paikkoja satamissa on avoinna. Mikäpä estää alkamasta ahtaajaksi ja nauttimasta kunnon palkkaa? Etkö osaa lukea? Vai oletko muutan vaan tyhmä?
💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰 tätä sieltä tulee enemmän kuin jaksaa kantaa, ottaako pattiin? - Anonyymi
Niin ja tuo mainintasi 4400 eurosta ylitöiden kanssa , se 400 euroa on vaan yhden ylityövuoron palkka. Tai jos ollaan pyhänä ylkässä niin sitten mennään jo 800 euroon, 100€ tunti arvaappa harmittaako????
- Anonyymi
Eikös nuo AKT:laiset halua ottaa nyt Saksan palkankorotukset? Kannatan vilpittömästi Saksan mallin käyttöönottoa. Ymmärtääkseni heillä palkka joustaa suuntaan jos toiseen suhdanteiden ja olosuhteiden mukaisesti. Siis myös laskee. Ja nyt Suomi on teknisesti taantumassa...
Ihmetyttää muuten myös tuo PAU. Taas sahaavat omaa oksaansa tukilakollaan. Seuraavaksi posti taas ilmoittaa että lehtien tilaaminen ja kirjeiden määrä on ymmärrettävästi vähentänyt ja väkeä tarvitaan vähemmän. Valitettavasti posti toki ensin ilmoittaa hinnan korotuksista. Haukkuisin muuten mutta eipä kauhean häävisti toimi mikään näistä jakelijoista. Kiitos hienon kilpailun joka on ainakin syrjäseudulla pelkkä kirosana.
t. yrittäjä- Anonyymi
Miksi valittaa toisten töisä?
menee itte kokeilee jos edes pääse nykyään jokainen ammattiala vaatii koulutuksen ei mihinkään pääse oikeisiin töihin että menee vaan,ai mistäkö tiedän?
no kun on satumalta töitä hakenu niin tietää ne ei tunnu tietävän jotka vaan sossun/kelan tuilla kotona makailee ja nettiin kirjottelee.
Turha puhua jos ei ole kokemusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valittaa toisten töisä?
menee itte kokeilee jos edes pääse nykyään jokainen ammattiala vaatii koulutuksen ei mihinkään pääse oikeisiin töihin että menee vaan,ai mistäkö tiedän?
no kun on satumalta töitä hakenu niin tietää ne ei tunnu tietävän jotka vaan sossun/kelan tuilla kotona makailee ja nettiin kirjottelee.
Turha puhua jos ei ole kokemustaNäköjään luetun ymmärtäminen ei ole vahvin osa-alueesi. Tähän voisi todeta että ilmeisesti siis makailet kotona sossun ja kelan tuilla kun kirjoittelet nettiin?
Mikä kohta oli väärin tuossa kommentissa? Vai osuiko omaan nilkkaan? Ajattelin asiaa yrittäjän näkökulmasta. Palkansaajana (jollainen olin piitkän aikaa) oli kyllä helppo huudella ja vaatia kaikenlaista. Jos et ymmärtänyt kommenttiani kokeile joskus yrittäjyyttä niin huomaat viimeistään kantapään kautta mistä on kyse ;)
t. yrittäjä
ps. otan mielelläni vastaan ehdotuksia jos joku tietää tällä hetkellä toimivan firman tavaroiden lähettämiseen. Itse en ole sellaista löytänyt. - Anonyymi
Yrittäjä? mikä lienet pummi. Kuulostatkin joltain extyökkäriltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjä? mikä lienet pummi. Kuulostatkin joltain extyökkäriltä.
Kannattaisi kuitenkin kommentoida itse asiaa niin voisit vaikuttaa edes hieman viisaammalta! Ilmeisesti olet asiasta siis samaa mieltä kun et kykene järkevään keskusteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisi kuitenkin kommentoida itse asiaa niin voisit vaikuttaa edes hieman viisaammalta! Ilmeisesti olet asiasta siis samaa mieltä kun et kykene järkevään keskusteluun.
eihän täällä nyt kukaan itse asiasta lauo jos on mahdollista agitoida asian sivusta...
- Anonyymi
Ahtaajiksi tulijoita olisi satoja. Aivan toisin kuin sairaanhoitajaksi ensiapupolille tai päiväkirurgiaan.
- Anonyymi
Paikkoja on satamissa auki, siitä vaan rohkeasti kokeilemaan _jos pallit riittää_ esim miltä tuntuu surrata kontteja 20m/s tuulessa 25 asteen pakkasessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paikkoja on satamissa auki, siitä vaan rohkeasti kokeilemaan _jos pallit riittää_ esim miltä tuntuu surrata kontteja 20m/s tuulessa 25 asteen pakkasessa.
avoautollako niitä kontteja siirretään...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
avoautollako niitä kontteja siirretään...
Nyt et tainnut ymmärtää mitä surraaminen tarkoittaa.
- Anonyymi
Jos yksinkertaisimmat työt jaettaisiin palkkatoivomuksien mukaan, niin ahtaajien palkat korjaantuisi 2-3000 euron kuukausituloihin eikä tulijoista olisi puutetta.
- Anonyymi
Nostakaa nyt vain palkkoja ja paljon. EKP totesi juuri että inflaatio painetaan jatkossa kahteeen prosenttiin vaikka väkisten. Tämä tarkoittaa sitä että korot voivat nousta vaikka yli kahdenkymmenen jos tarve sitä vaatii.
- Anonyymi
Olisi korkojen syytä noustakin sinne 20% tuntumaan. Pääsisi nostamaan vuokriakin reilusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi korkojen syytä noustakin sinne 20% tuntumaan. Pääsisi nostamaan vuokriakin reilusti.
Korot tappiin vaan niin pääsee rikkaat rikastumaan!
Köyhät velkaset saavat laittaa mökkisä pilkkahinnalla myöntiin ja varakkaat pääsevät korjaamaan satoa.
- Anonyymi
Joo ja lähihoitajat saa kakstonnii brutto että sillee...Ahneus se vaan on jo pistäkää joka alalle toi 4500brutto sitte...
- Anonyymi
Täysin samaa mieltä.
- Anonyymi
luulis että tietävät tekoäly alkaa toimimaan satamissa, ja toimivat paremmin kuin ihmiset. Suomessa 2025 jo on valittu toimittajat digisatamiin. Euroopassa 3 satamaa toimii lähes ilman ihmisiä niitä tarvitaan vain päätetyöskentelyyn, siis nyt on viimeiset koitoksessa, ja sitten...........ei mtään
- Anonyymi
iltalypsy täytyy tehdä silloin kun töitä vielä on
- Anonyymi
juu kyllä armas akt nyt meuhkaa,
mutta kun tulee kuljettajien palkoista puhumisen ja puolustamisen vuoro,
niin jopa on kiire taas saada tulos valmiiksi eli jokin nimellinen korotus jopa heikennys!
ainut mitä aikaan saavat, esim päivä rahat oleellinen useiden kuljettajien kohdalla tingitty alle verottajan ohjeiden käsiittämätön moka?
ja tuo nimi AKT = AUTO JA KULJETUS ALA
vaihtakaa edes nimi itse vaihtaisin liittoa jos olisi etuja ajava tekijä järjestö .- Anonyymi
Huomasitko miten hyvin rekkakuskien lakko puri viime viikolla? :D
Eipä siinä paljoa voi tehdä kun pöljät eivät kuulu liittoon tai osallistu lakkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasitko miten hyvin rekkakuskien lakko puri viime viikolla? :D
Eipä siinä paljoa voi tehdä kun pöljät eivät kuulu liittoon tai osallistu lakkoon.viisaat tekee töitä eivätkä lakkoile
- Anonyymi
Sehän nyt ei oo keneltäkään muulta pois, jos joku saa enemmän. Kannattaa pyrkiä suuryrityksen toimitusjohtajaksi, jos on kateellinen toiselle palkansaajalle.
- Anonyymi
Kateellisuuden sijaan voi olla kysymys myös arvoista. kumpi sinun mielestäsi pitäisi ansaita enemmän: sairaanhoitaja vai ahtaaja?
- Anonyymi
Jostain luin että keskimääräinen vuosiansio on 65000,- siis noin 5500,- kuussa !
Siihen verottomat "nyssäkän kuskaus " tulot päälle !
Eli ei huono !
Satamassa ei tarvitse mitään koulutusta ,ei edes 1 luokan taitoja siis Suomen kiletä ole pakko osata.- Anonyymi
Joo, kiletä ei tarvitse osata...
- Anonyymi
Kukaan ei lie kateellinen kenellekkään,ellet sinä itse sitten sitä ole.Kohtuus kaisessa ja inhimillisyys. Muiden huomioiminen,ei oma itsekkyys. Olen pienipalkkainen,teen töitä hyväpalkkaisille,en palkkaani valita. Saan sillä tarvittavan toimeentulon, enkä ylimääräistä tunne tarvitsevan ollakseni onnellinen. ,Oksettaa rahaa,mammonaa ja muuta sontaa palvovat ihmiseläimet ,että tässä teille. Saisitte hävetä💩
- Anonyymi
Se että joku rohmuaa rahaa ja mammonaa,on siitä riippuvainen tunteakseen jotain olevansa.On ihan itse se kateellinen. Sellainen ei voi ymmärtää,että kaikille raha ei ole palvonnan kohde,on muut tärkeämmät tavoitteet ja prioriteetit. Hukkukaa te vaan ahneuteenne ja rahoihinne. Sillä ette mitään aitoa saa. Hyi häpeä💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että joku rohmuaa rahaa ja mammonaa,on siitä riippuvainen tunteakseen jotain olevansa.On ihan itse se kateellinen. Sellainen ei voi ymmärtää,että kaikille raha ei ole palvonnan kohde,on muut tärkeämmät tavoitteet ja prioriteetit. Hukkukaa te vaan ahneuteenne ja rahoihinne. Sillä ette mitään aitoa saa. Hyi häpeä💩
Lisään vielä. Kateelliseksi väittävä on itse saakelin kateellinen. Uskoo että mammona tekee onnelliseksi. Tahtoo aina lisää,eikä mikään riitä. Ei sekään ,vaikka olisi miljonääri. Miljonääritkin on kateellisia toisilleen siitä,kuka heistä on rikkain. Sairasta.SAIRASTA.💩
- Anonyymi
Ahtaajat ei voimaa mihinkään tarvii.Koneet tekee työt. Senkuin vaan trukkeja ajaa ja lihoo paikallaan. Kontteja tulee joissa ei mitään mitä sisältää. Eteenpäin vaan laitetaan. Poliisit soluttautumaan tuohon mätäpaiseeseen.
- Anonyymi
Ja nämä ahneet ei tähänkään tyydy,ei mikään riitä,ensi vuonna taas lakkoillaan. Nyt stoppi tähän päättäjät💩
- Anonyymi
Nämä satamien porsaat taas lisää vailla. Lakkoase on pakottamista missä työnantaja on aseeton. Tähän täytyisi tulla muutos.
- Anonyymi
Ette anna periksi. Viekööt vaikka Suomen vararikkoon niin palkka ei nouse. Uudet tyytyväiset työntekijät tilalle💩
- Anonyymi
Mullakin on maailman vaativin työ ja huonoin palkka!
- Anonyymi
paljonko tienaat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paljonko tienaat?
En tiedä ,kela maksaa
- Anonyymi
Työn fyysinen raskaus, kolmivuorótyö.... Eivät siis merkitse mitään? On jäänyt mieleen ahtaajien 2008 lakon tienoilta omanlaisensa tragikoominen yksityiskohta. Muuan aloitteleva poliitikko oli näkyvästi esillä seuraavan kaltaisten tapahtumien keskipisteenä:
- hän hoiti kansanedustajan raskaan työn, josta kollegansa Kimmo Sasi kertoi esimerkiksi työajan olevan "aamuvarhaisesta iltamyöhään"
- Hän tanssi tähtien kanssa. Tästä hän itse kertoi pitkistä tanssiharjoituksista, jotka säivät paljon aikaa ja energiaa
- edellämainittujen tehtävien ohella hän nosti yleishyödyllisen säätiön kasssasta kokouspalkkioita vuoden aikana 42000 euroa. Tämä summa vastasi asiantuntijoiden mukaan kokousta vuoden jokaisena arkipäivänä.
- tärkeintä tässä kaikessa oli tuo 42000 euroa., Tämä summa oli myös ahtaajien tuolloinen vuosipalkka
- joku ketjussa kyseli koulutuksen perään. Mitä niin merkitttävää oppia yhteiskuntatieteiden kanndidaatti saa, että se antaisi moraalisen oikeuden nostaa huimia tuloja? Montako työtuntia reipas kandimme teki ko säätiön piikkiin kyseisenä vuonna ? Ja mistä hän ottí niihin tarvittavan ajan?- Anonyymi
"Työn fyysinen raskaus, kolmivuorótyö.... Eivät siis merkitse mitään?"
Jos hoitajien palkkaa katsoo niin ei merkitse. Ei myöskään työn merkitsevyys.
- Anonyymi
Isot tulot ja isot verot, pysyy tämä yhteiskunta jotenkin pystyssä kun on veronmaksajia.
Hiihtoliiton johtajilla on jokaisella 300 000 tuhannen euron vuositulot pelkästään liiton "johtamisesta" ja tämä on niille sivutyö.- Anonyymi
Saatanan kätyrit 😃on itsekkäitä,rahanhimoisia ,vallanhaluisia porsaita. Niiden pillinmukaan pitäisi marssia. No enpä marssi. Marssikaa muut pillipiiparit. Minulle riittää Rakkaus ja jokapäiväinen leipä,jonka työlläni ansaitsen. Enempää en tarvii. Ai kauhistus! Olen heidän mielestään varmasti maan vähäisin maanmatonen,tyhmä jms. Eivät itse ymmärrä että raha on perkele. Ja sen palvojat sitä samaa. Eivät siitä onnea löydä vaikka kuin lisää hamuavat. Onnettomia ovat ja onnettomina pysyvät.💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan kätyrit 😃on itsekkäitä,rahanhimoisia ,vallanhaluisia porsaita. Niiden pillinmukaan pitäisi marssia. No enpä marssi. Marssikaa muut pillipiiparit. Minulle riittää Rakkaus ja jokapäiväinen leipä,jonka työlläni ansaitsen. Enempää en tarvii. Ai kauhistus! Olen heidän mielestään varmasti maan vähäisin maanmatonen,tyhmä jms. Eivät itse ymmärrä että raha on perkele. Ja sen palvojat sitä samaa. Eivät siitä onnea löydä vaikka kuin lisää hamuavat. Onnettomia ovat ja onnettomina pysyvät.💩
Ja tähän päättäjät tietä näyttävät. Antavat esimerkkiä,miten itselle rohmutaan. Meillä on hyvä pressa,on ainoana politikkona luopunut jostain omista eduistaan. Sitä kukaan tuskin muistaa kun sehän nyt rahanahneiden mielestä on lähes hävettävää. Että pitäisikö sitten minunkin? Ai kamalaa,ei ikinä! Jumalan siunaus on presidenttimme yllä. Saamme olla onnellisia. Ottakaa mallia ja maalimassa on toivoa💩
- Anonyymi
Tekeehän ne kuitenkin oikeita töitä. Jossain kirjastossa tai yliopistolla työntekijät kuluttavat vain aikaa ja selaavat netistä kuvia.
- Anonyymi
tai kirjoittelevat suomi24:ään :)
- Anonyymi
En kyllä ymmärrä tätä jatkuvaa itkemistä kun joku saa enemmän palkkaa.
Olen pitkän työurani aikana saanut aina juuri sitä palkkaa johon olen tyytyväinen. Kuka kieltää menemästä hyväpalkkaisiin hommiin jos rahkeet riittää. Usein nämä ulisijat ovat juuri niitä jotka ei ole valmiita tekemään mitään osaamisensa eteen eikä myöskään siellä töissä.
Toisaalta jos vaan on kerta kaikkiaan niin saatan tyhmä, ettei voi saada muuta kuin orjapalkkaisia töitä niin pitää vaan tyytyä sitten siihen ja pitää turpansa kiinni. - Anonyymi
Mitä tuota itkemään, jos ei ollut järki päässä ammattia valitessa!
- Anonyymi
Erkkien einari almanakka on neljä muhatta nuttia puussa.
- Anonyymi
Hienoa, että tästä maasta löytyy hyviä veronmaksajia. Ahtaajille 2000€ lisää kuussa, niin valtion kassaan tulee siitä jokaiselta 1000€ kuukaudessa hyvinvointivaltion ylläpitämiseen.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1213040Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen342443Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631092071- 1141670
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711388Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2891212Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2611133- 621067
- 711054