Kovat miehet Moskovassa Paasikivi ja Kekkonen päämisterinä

Anonyymi-ap

Jos otat siitä viimeisimmän elokuvan "kansakunnan puolesta vaalifilmi"

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/06/06/tamminiemen-saunassa

Ennen oli miehet rautaa, se pitää paikkansa kun tätäkin kaksikkoa katseli filmiltä.

11

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kekkonen pääministerinä

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        💋 ­N­­y­­m­­f­­­o­­­m­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17752725V

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Urho K. Kekkonen sanoi SDP:n
      entisestä puheenjohtajasta vähän ilkeästi; hänen mukaansa se Rafaelin sukunimi tavattiin näin: Iso P...aaasi ja nolla.

      • Anonyymi

        Iso P...aasi ja nolla.


    • Anonyymi

      UKK kirjoitti vieraskirjaan näin:

      "Mä korpin raato raihnainen, mä synnin synkkä pahka, taas viinaa imin itseeni, kuin sateen imee rahka."

      ---

      Oikeasti tämä lienee joku körttiveisu...



      ”Mä korpin raato raihnainen, mä kurja synnin pahka. Mä synnin imen itseeni, kuin ihran imee nahka.
      Mä olen rakki raivosuu, oi Herra heitä armoluu. Purista piskin niskaa, ja taivaan iloon viskaa. ”

      Mutta kenen kynästä tämä on ?

      • Anonyymi

        Sipilän?


    • Anonyymi

      Veli Junttilan Suomi 1950 -kolumni:

      Lemmenloma Italiassa

      Turun Sanomat

      27.12.2000


      https://www.ts.fi/puheenvuorot/1073803989

      Pääministeri Urho Kekkonen matkusti joulukuun 28. päivänä Italiaan yksityiselle lomamatkalle - tai "lääkärin kehoituksesta virkistäytymään", kuten virallisesti tiedotettiin.
      Kekkonen yritti lomailla ingognito, mikä onnistui ilmeisesti vain Suomen Rooman-lähettilään suhteen. Lähettilään tiedetään vakuuttaneen tietämättömyyttään matkasta samaan aikaan kun Kekkonen antoi jo haastatteluja Via Venetolla.
      Tutkija Juhani Suomen mukaan salailuyritykset johtivat myös sensaatiokirjoitteluun ulkomaisissa lehdissä, Kekkosen väitettiin jopa paenneen kotimaastaan poliittisista syistä.
      Kekkonen oli todella lääkärin määräämällä kahden viikon sairaslomalla. Kekkosta rasittivat varsinkin poliittiset paineet - mutta myös alkoholi. Juhani Suomi on löytänyt näiltä ajoilta Kekkosen kirjoittaman kuvaavan runon:
      "Mä korpin raato raihnainen
      mä synnin synkkä pahka,
      taas viinaa imin itseeni
      kuin sateen imee rahka
      Ulkomaailma oli yhtä armoton. Vastustajat sanoivat Kekkosta mm. "saatanan savolaiseksi" tai "helvetin ryssännuolijaksi".

      Suomalaiset lehtimiehet pääsivät pian selville matkan todellisesta laidasta. Kuuluihan matkaseurueeseen Associated Pressin, AP:n Helsingin-kirjeenvaihtaja Anne-Marie Snellman tulkkina sekä Roomassa että Taorminassa Sisiliassa.
      Snellman oli aikaisemminkin nähty Kekkosen seurassa. Nyt lisäaineksia kirjoitteluun antoi se, että Sylvi Kekkonen oli kotimaassa ja hoidettavana sairaalassa.
      Suomen mukaan vihjailevan lehtikirjoittelun aloitti Helsingin Sanomat. Kirjoituksen väitettiin olevan peräti Eljas Erkon laatima - tästä aiheutuikin herroille välirikko.
      Lehdessä luki: "Kuulemamme mukaan aikoo vuoden vaihteessa Italiassa viettää eräitä muitakin julkisen elämämme edustajia. Niinpä mm. amerikkalaisen uutistoimiston AP:n täkäläinen kirjeenvaihtaja, maisteri Anne-Marie Snellman matkusti keskiviikkoiltana lentoteitse Helsingistä Roomaan".
      Kekkosen ja Snellmanin tiedetään vierailleen usein Italiassa, mutta heidän sanotaan jääneen ensi kertaa kiinni juuri vuodenvaihteessa 1950/1951.
      Snellman oli jäänyt jatkosodan aikana leskeksi; sodan jälkeen hän piti Helsingissä poliittista salonkia - lehtinaisena tietoja hankkiessaan.
      Kekkoseen Snellman tutustui salongissaan joskus 1948 ja rakkaussuhde - kiihkeäkin sellainen - jatkui 1960-luvun alkupuolelle, siis myös miltei Kekkosen ensimmäisen presidenttikauden ajankin.

    • Anonyymi

      Oisko aika tulla tälle vuosituhannelle, arvon eläkeläiset?

      Suomi on ihan muu, kuin 1960-luvulla!

    • Anonyymi

      Paasikiven luottomies oli Fage ei Timo.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tilaisuuden perunut yrittäjä Eira Maijala vahvistaa Ylelle, että hän ei halunnut, että hänen yrityks

      – Hän kertoi, että meille on varattu paikka jostain ihan muualta. Sitten hän kertoi, että se paikka on helvetti. Yrittä
      Maailman menoa
      78
      3866
    2. Mikä ampuminen illalla Kiuruvedellä?

      Huhu kertoo että oma äiti ammuttu autoon??? 😢
      Kiuruvesi
      51
      3460
    3. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      110
      3124
    4. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      108
      2444
    5. Pitopalvelu yrittäjä teki ainoan oikean ratkaisun .

      Emme saa suomea ja Haapajärven PIIRUAKAAN paremmaksi nostamalla moraalittomuuden edessä kädet pystyyn antautumisen ja
      Haapajärvi
      53
      1572
    6. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      80
      1486
    7. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      28
      1468
    8. Lapsuus 50-60 luvulla

      Oli ihanaa aikaa. Lapsi sai olla pieni pitkään. Ei joka tuutista työnnetty silmille ja korville Setaa ja muita sukupuoli
      Maailman menoa
      149
      1205
    9. Kari Kanala paljastaa - Papin työhön paluu Myyrästä vaati "nollauksen" ensin: "Pitää siinä..."

      Kari Kanala: ihminen, mies ja pappi. Kanala nähdään tänä syksynä tv:ssä Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa sekä Myyrä-ki
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1096
    10. Sinne eivät homot tule

      Että tälläistä käytöstä tällä kertaa. Saattoväki odotteli sateessa kun yrittäjä saarnaa herran nimessä homoja ja lesboja
      Luterilaisuus
      243
      1043
    Aihe