Kovat miehet Moskovassa Paasikivi ja Kekkonen päämisterinä

Anonyymi-ap

12

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kekkonen pääministerinä

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

💋 ­N­­y­­m­­f­­­o­­­m­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17752725V

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Urho K. Kekkonen sanoi SDP:n
      entisestä puheenjohtajasta vähän ilkeästi; hänen mukaansa se Rafaelin sukunimi tavattiin näin: Iso P...aaasi ja nolla.

• Anonyymi

Iso P...aasi ja nolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso P...aasi ja nolla.

Rafa ei taipunut nuolemaan rysää Moskovan matkalla. Sekös korkkiruuvia tutti.

• Anonyymi

UKK kirjoitti vieraskirjaan näin:

"Mä korpin raato raihnainen, mä synnin synkkä pahka, taas viinaa imin itseeni, kuin sateen imee rahka."

---

Oikeasti tämä lienee joku körttiveisu...

”Mä korpin raato raihnainen, mä kurja synnin pahka. Mä synnin imen itseeni, kuin ihran imee nahka.
      Mä olen rakki raivosuu, oi Herra heitä armoluu. Purista piskin niskaa, ja taivaan iloon viskaa. ”

Mutta kenen kynästä tämä on ?

• Anonyymi

Sipilän?

• Anonyymi

Veli Junttilan Suomi 1950 -kolumni:

Lemmenloma Italiassa

Turun Sanomat

27.12.2000

https://www.ts.fi/puheenvuorot/1073803989

Pääministeri Urho Kekkonen matkusti joulukuun 28. päivänä Italiaan yksityiselle lomamatkalle - tai "lääkärin kehoituksesta virkistäytymään", kuten virallisesti tiedotettiin.
      Kekkonen yritti lomailla ingognito, mikä onnistui ilmeisesti vain Suomen Rooman-lähettilään suhteen. Lähettilään tiedetään vakuuttaneen tietämättömyyttään matkasta samaan aikaan kun Kekkonen antoi jo haastatteluja Via Venetolla.
      Tutkija Juhani Suomen mukaan salailuyritykset johtivat myös sensaatiokirjoitteluun ulkomaisissa lehdissä, Kekkosen väitettiin jopa paenneen kotimaastaan poliittisista syistä.
      Kekkonen oli todella lääkärin määräämällä kahden viikon sairaslomalla. Kekkosta rasittivat varsinkin poliittiset paineet - mutta myös alkoholi. Juhani Suomi on löytänyt näiltä ajoilta Kekkosen kirjoittaman kuvaavan runon:
      "Mä korpin raato raihnainen
      mä synnin synkkä pahka,
      taas viinaa imin itseeni
      kuin sateen imee rahka
      Ulkomaailma oli yhtä armoton. Vastustajat sanoivat Kekkosta mm. "saatanan savolaiseksi" tai "helvetin ryssännuolijaksi".

Suomalaiset lehtimiehet pääsivät pian selville matkan todellisesta laidasta. Kuuluihan matkaseurueeseen Associated Pressin, AP:n Helsingin-kirjeenvaihtaja Anne-Marie Snellman tulkkina sekä Roomassa että Taorminassa Sisiliassa.
      Snellman oli aikaisemminkin nähty Kekkosen seurassa. Nyt lisäaineksia kirjoitteluun antoi se, että Sylvi Kekkonen oli kotimaassa ja hoidettavana sairaalassa.
      Suomen mukaan vihjailevan lehtikirjoittelun aloitti Helsingin Sanomat. Kirjoituksen väitettiin olevan peräti Eljas Erkon laatima - tästä aiheutuikin herroille välirikko.
      Lehdessä luki: "Kuulemamme mukaan aikoo vuoden vaihteessa Italiassa viettää eräitä muitakin julkisen elämämme edustajia. Niinpä mm. amerikkalaisen uutistoimiston AP:n täkäläinen kirjeenvaihtaja, maisteri Anne-Marie Snellman matkusti keskiviikkoiltana lentoteitse Helsingistä Roomaan".
      Kekkosen ja Snellmanin tiedetään vierailleen usein Italiassa, mutta heidän sanotaan jääneen ensi kertaa kiinni juuri vuodenvaihteessa 1950/1951.
      Snellman oli jäänyt jatkosodan aikana leskeksi; sodan jälkeen hän piti Helsingissä poliittista salonkia - lehtinaisena tietoja hankkiessaan.
      Kekkoseen Snellman tutustui salongissaan joskus 1948 ja rakkaussuhde - kiihkeäkin sellainen - jatkui 1960-luvun alkupuolelle, siis myös miltei Kekkosen ensimmäisen presidenttikauden ajankin.

• Anonyymi

Oisko aika tulla tälle vuosituhannelle, arvon eläkeläiset?

Suomi on ihan muu, kuin 1960-luvulla!

• Anonyymi

Paasikiven luottomies oli Fage ei Timo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö autereen?

Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      14
      2244
    2. Mikä tekee kaivatustasi

haluttavan?
      Ikävä
      109
      2013
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      146
      1841
    4. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      166
      1394
    5. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      106
      1372
    6. Joonas Rask viettänyt omasta

mielestään kivaa iltaa hyvässä hengessä.. https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000010582941.html
      Maailman menoa
      2
      1341
    7. Olit kiinnostunut mutta

varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      1144
    8. Yksi syy miksi kaipaan sua

On se että luulen sun ymmärtävän mua hyvin. Ollaan jokseenkin samanlaisia vaikka hyvin erilaisia.
      Ikävä
      66
      1000
    9. Olet hyvin

rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      42
      946
    10. No oletko miten paljon miettinyt

Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      68