USKON TÄRKEYS

Raamatussa on vieläpä Uuden Testamentin puolella omistettu kokonainen luku uskolle! Lukekaa Hebrealaiskirje ja luku 11. siitä!

Hebrealaiskirje 11:6. Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne jotka häntä etsivät.

Kaste ja ehtoollinen toki kuuluvat kristinuskoon, ja kuolevalle voi olla hyvinkin tärkeää, että hän halutessaan saa viimeisen ehtoollisensa.

Mutta tosiaan kasteelle ja ehtoolliselle ei ole omistettu kokonaista lukua Uudessa Testamentissa, mutta sille on omistettu, että mikä on usko!

Ja oikea usko on sillä tavoin positiivista, että se laittaa ihmisen toimimaan, toimimaan mikä nyt kussakin tilanteessa on uskon mukainen toiminta.

Vielä kirje hebrealaisille 11:1. Mutta usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

Se kaste ja ehtoollislinja ei pidä, että kun ne suorittaa on Jumalalle otollinen; eivät ne itsestään hyödytä, pitää olla raamatullinen usko.

7

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jobin väärämielisillä ystävillekin on annettu palstatilaa sivukaupalla.

Harhaoppiset hellarit tekevät uskosta irrallisen asian, jota uskon huutokauppakeisarit myyvät kuin kappaletavaraa.

Helluntailaisten käännyttämällä aikaansaatu päänusko on tätä uskon lajia, josta Jaakob varoittaa, sillä se johtaa loputtomiin omiin parannuksen tekoihin.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Helluntailainen tyttö todistaa huutamalla uskoaan julki ja seuraa kiinteästi Paavalia.

Ap. t. 16:17

Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

• Minulla ei ole ystäviä, joten se siitä jaeoksennus vastauksestanne avaukseeni

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

🍑 ­N­y­­m­­­f­­­o­­­m­­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#177538877

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Hyvä aihe aloituksessa.

Paavali todistaa uskon tärkeydestä:

22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
      23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)

Jumala vanhurskauttaa, antaa anteeksi tehdyt synnit, sille joka uskoo Jeesukseen Kristukseen syntiensä vuoksi ristiinnaulittuun ja Hänen sovitusvereensä.

ilman uskoa Jeesukseen ei tapahdu vanhurskauttamista, syntien anteeksiantamusta.

Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Mulla on pullaa pyllyssä

• miikanaahum- kirjoitti:

Mulla on pullaa pyllyssä

on pullaa pyllyssä

• miikanaahum- kirjoitti:

on pullaa pyllyssä

pullaa pyllyssä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      9157
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3619
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      29
      2877
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      83
      2241
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2060
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      364
      1847
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1482
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1231
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1105
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      69
      1089
    Aihe