Paavali puhui toista teki toista

Anonyymi-ap

Voiko ottaa vakavasti miehen joka ympärileikkautti Timoteuksen juuri kun lähti viemään Pyhän Hengen nimessä kirjeitä seurakunnille joissa kiellettiin ympärileikkaus.

Entä sitten hänen puheensa lakia vastaan. Oliko sekin teeskentelyä. Miksi sitten on seurakuntia jotka palasivat lain ja sapatin pitämiseen.

Paavali Timoteuksen ympärileikkauksen jälkeen "karkotettiin" Aasiasta ja hänet kutsuttiin Makedoniaan. Tänä päivänä koko Turkki on ympärileikattua aluetta.

Itselleni kysymys on samantekevä. Paavalin kirjeissä on paljon hyvää ja mielekästä. Ehkä Paavali toimi tunteiden, vaistojen ja Mielen vallan alaisena enemmän kuin egon tai älyn.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entä sitten muut uskontoja luovat Jumalan lähettiläät. Onko varmaa että Muhammed (saas) poikkasee käden jokaiselta muslimilta, joka varastaa? Tuskin niin on.

      Jumalan Sana on kyllä hienoin lahja ihmiskunnalle opetukseksi, nuhteeksi ja kuriksi, mutta sen yläpuolelle seurakunta jo kauan sitten asetti Laupeutta ja Pyhän Kolminaisuuden.

      Itse asiassa katolinen kirkko jopa kielsi raamatun omistamisen ja lukemisen.

      Sana jonka Herran Ehtoolliselle asetettu saa lahjaksi pitää asettaa kunniapaikalle ja sitä pitää palvoa, mutta ei lukea ja toteen panna.

      Pyhä Kolminaisuus on ylitse Jumalan Sanan ja Karitsan.

      • Anonyymi

        "Paavali puhui toista teki toista.
        Voiko ottaa vakavasti miehen joka ympärileikkautti Timoteuksen juuri kun lähti viemään Pyhän Hengen nimessä kirjeitä seurakunnille joissa kiellettiin ympärileikkaus."

        Paavali myös kirjoitti: ...juutalaisille olen ollut kuin juutalainen.

        Paavalin kuten muidenkin tekstejä tulkitesssa tulee ottaa huomioon asiayhteys.
        Timoteuksen kohdalla ympärileikkaus ei ollut pelastuskysymys, kuten vaikkapa nyt näissä keskusteluissa keskustelu kasteesta.
        Paavali oli menossa Timoteuksen kanssa Jerusalemiin juutalaisten keskukseen.
        Silloin oli viisasta, että matkatoverikin täytti juutalaisuuden tunnusmerkit.
        Timoteushan oli puoliksi jo syntyjään juutalainen.

        1Kor9:19. Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.
        20. Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
        21. Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla - onhan minulla Kristuksen laki.
        22. Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia.
        23. Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen.


    • Anonyymi

      Joh. 17 Jeesus sanoo: Isä sinä yksin olet Pyhä.

      Ilmestys sanoo: Ei ollut ketään arvollista taivaassa, maan päällä tai maan alla. Yksin Karitsaa pidettiin arvollisena.

      Häntä joka oli miekalla teurastettu ehkä uskontojen toimesta tai uskontojen tähden.

      Entä jos uskontojen uhrit oli ainoat suoraselkäiset, pyhät ja totuudelliset ihmiset.

      Entä jos uskontojen uhrit ovat ainoat arvolliset.

    • Anonyymi

      Yrittänyttä ei kuitenkaan laiteta.
      Koraanin ja sunnan perusteella riittää pelkät hyvät aikeet ja tekoja oikeita ei välttämättä tarvita. Oikea aikomus, tahto ja ajatus sinänsä ovat riittäviä. Niiden ei tarvitse ilmetä tekoina.

      Jumalan Sana on suuri ja mahtava lahja joka tapauksessa kaikissa olosuhteissa. Se tuo lohdun olemalla olemassa vaikka ei ikinä toteen kävisi.

      Sana ei ole kahleissa vaan Jumala voi antaa sen tilalle paremman tai uuden samanveroisen jakeen otettuaan yhden pois.

    • Anonyymi

      Raamattua vastustavien mielipiteet ovat yhtä painavia kuin sitä puolustavien.
      Näin usko Jumalaan säilyy puhtaana.
      Joka tahtoo olla Jumalan puolella voi olla sitä vain toivon, uskon ja rakkauden tähden. Ei minkään älyllisen , taloudellisen, ihmeellisen edun tai saavutuksen tai palkan tähden. Maailma palkitsee omansa runsaammin.

      Jumalaa vastustava puoli on kykenevä jopa herättämään kuolleita, ruokkimaan ihmeillä yms. Mutta maailma on myös iloitseva ja kristityt jatkuvassa ahdingossa. Yksin usko, toivo ja rakkaus voivat pitää jonkun totuuden Jumalan puolella. Muistakaa Jobin kärsimyksiä. Ne saattaa kestää 2000 vuottakin. Viimeinen tuomio saattaa olla ylösnousuineen vasta 4300 jKr. Siihen asti maailma iloitsee ja kristityt ovat ahdingossa.

    • Anonyymi

      Hohhoijaa. Jos lukisitte tekstin, Paavali myöntyi muiden painostukseen. Se oli hänen virheensä. Kuka meistä ei koskaan muka mokaisi?

      • Anonyymi

        Paavali sanoi, että ympärileikkaus ei ollut mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ollut mitään, ainoastaan usko merkitsi jotain.

        Tilanne oli sama kuin viime vuosina: Jos ei olisi pitänyt maskia naamallaan , ei olisi voinut liikkua joka paikassa, vaikka siitä ei ole ollutkaan mitään hyötyä.

        Jos ympärileikkaamattomuus esti evankeliumin julistusta, silloin kenties kannatti luopua esinahastaan, jotta saattoi julistaa evankeliumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sanoi, että ympärileikkaus ei ollut mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ollut mitään, ainoastaan usko merkitsi jotain.

        Tilanne oli sama kuin viime vuosina: Jos ei olisi pitänyt maskia naamallaan , ei olisi voinut liikkua joka paikassa, vaikka siitä ei ole ollutkaan mitään hyötyä.

        Jos ympärileikkaamattomuus esti evankeliumin julistusta, silloin kenties kannatti luopua esinahastaan, jotta saattoi julistaa evankeliumia.

        Entäs sitten? Paavali teki silti mokan myöntyessään pyyntöön.


    • Anonyymi

      "Itselleni kysymys on samantekevä. "

      Niin kysytkin melko yhdentekeviä kysymyksiä. Ehket ole kunnolla perehtynyt Raamattuun ja maailman kulttuureihin.

      "Voiko ottaa vakavasti miehen joka ympärileikkautti Timoteuksen juuri kun lähti viemään Pyhän Hengen nimessä kirjeitä seurakunnille joissa kiellettiin ympärileikkaus."

      Ympärileikkaushan poistettiin vain pakanauskovaisilta. Juutalaiset jatkoivat edelleen ympärileikkausta.

      "Entä sitten hänen puheensa lakia vastaan. Oliko sekin teeskentelyä. Miksi sitten on seurakuntia jotka palasivat lain ja sapatin pitämiseen."

      Ei Paavali puhu lakia vastaan. Hänhän pitää lakia pyhänä ja hyvänä. Paavali sanoo vain, ettei laki enää tee vanhurskaaksi vaan usko.

      "Paavali Timoteuksen ympärileikkauksen jälkeen "karkotettiin" Aasiasta ja hänet kutsuttiin Makedoniaan. Tänä päivänä koko Turkki on ympärileikattua aluetta."

      Miksi puutut jonkun Turkin ympärileikkaukseen. Amerikoissakin leikataan noin puolet poikalapsista. Miksi? Kyse on perinteestä, ei uskonnosta! Eurooppalainen perinne on noin 10% poikalapsista ja Suomalainen kulttuuri...ehkä parisen prosenttia.

      "Ehkä Paavali toimi tunteiden, vaistojen ja Mielen vallan alaisena enemmän kuin egon tai älyn."

      Ei, vaan on kirkkokunnasta kiinni, miten he Paavalia tulkitsevat...kuten varmaankin huomaat.

    • Anonyymi

      Paavali puhui siis samaa asiaa kuin teki, koko ajan. Sillä jos hän olisi puhunut yhtä ja tehnyt toista taikka puhunut toista ja tehnyt kolmatta, niin silloin hän olisi puhunut jotakin mutta ei olisi kuitenkaan toiminut sen mukaan mitä puhuu.

    • Anonyymi

      Pastorit ainakin ovat sellaisia, jotka puhuvat ja vaativat muilta sellaista, mihin eivät itse pitkällä tikullakaan halua koskea.
      Pastorin mietelause: "Älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon."

    • Anonyymi

      Aloittaja ei osa suomenkieltä pilkatessaan kristinuskovaisia. Kun häntä siitä ojentaa, hän ottaa nokkiinsa ja pahasti, ja poistattaa häntä koskeneen kommentin. Pelle mikä pelle!

      Teet itsesi naurettavaksi! Mene takaisin peruskoulun penkille!

      Katsotaan kuinka herkkähipiäinen hän on tämän kommentin suhteen.

      Muita saa pilkata mutta sinä et siedä edes pientä arvostelua! Pentu!

      • Anonyymi

        Ei tarkoitus ollut pilkata. Sattui vain tuollainen raamatun kohta silmiin ja ajattelin jakaa sen.
        Ei tästä ketjusta ole yhtään viestiä poistettu.

        Jeesus on Herra! Hän on parantanut mut puolesta tusinaa vakavia sairauksia ja antoi opiskelupaikan opistoon, josta hädin tuskin selvisin läpi.

        Hän myös ilmestyi mulle 4 kertaa 1998-2012. Ja on selittänyt paljon Raamattua.

        On pakko myöntää että olen loukkauksiin syyllistynyt ehdotonta totuutta ja hyvyyttä tavoiteltuani. Mutta se on toivoakseni jo menneisyyttä.

        Rauhaa ja siunausta teille! Rukoilkaa toki mulle parempaa älliä ja kirjoitustaitoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarkoitus ollut pilkata. Sattui vain tuollainen raamatun kohta silmiin ja ajattelin jakaa sen.
        Ei tästä ketjusta ole yhtään viestiä poistettu.

        Jeesus on Herra! Hän on parantanut mut puolesta tusinaa vakavia sairauksia ja antoi opiskelupaikan opistoon, josta hädin tuskin selvisin läpi.

        Hän myös ilmestyi mulle 4 kertaa 1998-2012. Ja on selittänyt paljon Raamattua.

        On pakko myöntää että olen loukkauksiin syyllistynyt ehdotonta totuutta ja hyvyyttä tavoiteltuani. Mutta se on toivoakseni jo menneisyyttä.

        Rauhaa ja siunausta teille! Rukoilkaa toki mulle parempaa älliä ja kirjoitustaitoa!

        Ketjusta on poistettu 1 sääntöjen vastainen viesti


    • Anonyymi

      Timoteus oli puoliksi juutalainen, joka mikä ongelma siinä on, että hänet ympärileikattiin?

    • Anonyymi

      Gal. 5:3

      Vakuutan vielä kerran jokaiselle joka antaa ympärileikata itsensä että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä.

      Paavali vaahtosi ympärileikkausta vastaan tavalla joka oli fanaattinen. Eihän edes juutalaiset noudattaneet lain kaikkia määräyksiä. Kuitenkin Paavali aikoi pakottaa jokaisen pakanan niitä noudattamaan joka ympärileikkautti itsensä.

      Timoteus parka..... Ja hänen johtamansa seurakunta parka.... Jokainen lainrikkoja siellä kivitettiin kuoliaaksi??? .....

      • Anonyymi

        Anteeksi nyt vain, mutta Galatalaiskirjeen ohje koski pakanuudesta kääntyneitä, ei juutalaiskristittyjä, mitä tulee ympärileikkaukseen. Timoteus oli puoliksi juutalainen, joten hänen ympärileikkauksensa ei sinällään ollut mikään ongelma, vaikka sitä ei olisi tarvittukaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe