Joulu on 10 kuukauden päästä

Anonyymi-ap

Niin että nyt kannattaa alkaa säästää sinne rahaa koska ruoka kallistuu 50 % vielä ennen joulua. Itse ainakin pistän 50 euroa joka kuukausi säästöön.

16

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varautuminen taloudellisesti on parasta mitä voi tehdä ajatellen tulevia koitoksia.
      Talvivaatteita saa pilkkahintaan, kun kaupan järjestävät tilaa kevätsesongille.
      Lasinpesunestettä saa tarjouksesta puoleen hintaan. Ajelin koko talven niillä
      jo viime keväänä ostetuilla aineilla. Talvikengät on poistomyynnissä.
      Ensi joulun Legopaketit vintiöille kannattaa hankkia nyt, sillä jo marraskuussa
      niissä on kaksinkertaiset hinnat ihan niinkuin hiihtovälineilläkin.

    • Anonyymi

      Mulla on jo muutamia joululahjoja ostetuna. Aloitan niiden ostamisen alkuvuonna, niin ei mene rahaa paljon yhtaikaa jouluna, summa tasottuu vuodelle.

      Joulua juhitaan meillä lokauusta tammikuun lokppuun, vieläkin on joulukynttilöitä ja valoja asunnossa, joulu on melkein ympäri vuoden. Valoja ei oteta koskaan pois.

    • Anonyymi

      Itse laitan 20€ säästöön kuussa jouluksi.
      Se riittää, sillä suurin osasta jouluruasta en tykkää.
      Lahjoja ei ole ostettu moneen vuoteen, koska kaikki ovat aikuisia ja kaikilla on kaikkea.
      Se (240€) riittää oikein hyvin.

      • Anonyymi

        Ei mekään aikuisille stella, pienille lasten lapsille ostetaan. Jouluhan on niin kaupallinen, että kauppiaat juhlii, ja asiakkaat kähtyy.

        Pitäisi vaan osta jarruttaa, mutta aina tulee ostettua lapsille. Tykkään joulusta, ja on ihana se tunnelma, se riittäisi minulle. Olen karsinut kyllä lastenkinlahoja, enää en osta niin paljon kun ennen, tavaraa on kuitenkin liiaksi, Mutta joulu on joulu, se on vaan niin ihana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mekään aikuisille stella, pienille lasten lapsille ostetaan. Jouluhan on niin kaupallinen, että kauppiaat juhlii, ja asiakkaat kähtyy.

        Pitäisi vaan osta jarruttaa, mutta aina tulee ostettua lapsille. Tykkään joulusta, ja on ihana se tunnelma, se riittäisi minulle. Olen karsinut kyllä lastenkinlahoja, enää en osta niin paljon kun ennen, tavaraa on kuitenkin liiaksi, Mutta joulu on joulu, se on vaan niin ihana.

        Jouluun voi satsata vain kohtuullisesti. ei tolkuttomuuksia.
        Eikä ole syytä sortua jouluhysteriaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouluun voi satsata vain kohtuullisesti. ei tolkuttomuuksia.
        Eikä ole syytä sortua jouluhysteriaan.

        Yksi hyvä toivelahja, toinen voi olla vaikka (itsetehdyt) sukat, ja kolmas karkkia tms. Siinähän on jo tarpeeksi, ja noista osan voi hankkia vuoden mittaan.
        Ja tarkoitan lapsille nämä, aikuiset ei tarvi mitään. Kahvipaketti, sellainen ennenvanhaankin annettiin.
        Säästäminen seuraavaa joulua varten on alettava heti tammikuussa.


    • Anonyymi

      Jouluna syödään ihan normaalisti makaronia ja kaurapuuroa pitkään veteen keitettynä.

      • Anonyymi

        Oli meillä kuitenkin reilusti kinkkua ja niitä joululaatikoita tarjolla pyhien aikaan ja
        jäi vielä joitakin itsetehtyjä pakkaseenkin. Maistuisko bataattilaatikko pääsiäisenä.


    • Anonyymi

      Miksi ylimääräisiä valoja ympäri maailmaa. Hyvä tarkoitus vesittyy.
      Mihin unohtuu luonto näkökulma tässä Ukraina sodassa ja tempauksissa.

      • Anonyymi

        Venäjä muokkaa ukrainan peltoja oikein isommalla auralla, mitä niihin kuoppiin kasvmaan.


    • Anonyymi

      Säästäminen on aina järkevää.

      • Anonyymi

        Totta, mullakin on jo monta tonnia sukanvarressa ja lisää ropisee koko ajan.


    • Anonyymi

      Pistän muutenkin itse joka kuukausi jonkun verran rahaa säästöön, muutaman kympin vähintään. Niin eiköhän niistä säästöistä sitten jouluakin vietä sitten, kun se taas tulee.
      Tosin joulunviettoni on ollut jo vuosien ajan aika vaatimatonta, vähän perunalaatikkoa, kalkkunan rintafile ja pieni peuranpaisti lihaksi ja savukalaa 1 file.
      1-2 rasiaa suklaata ja riisipuuroa pieni kattilallinen herkutteluun.

    • Anonyymi

      Minä säästän joka hetki. Etuuksista maksan aina vastikkeen ym laskut ja moput säästööön, syömme aina kavereilla, meillä on niin paljon ystäviä, että kiertelemme heidän luonaan syömässä ja kahvilla. Ruokaan ei mieltä mene yhtään, ellemme halua pröystäillä ja mennä ravintolaan syömään.

      Jos on pakko ostaa vaatteita niin se budjetti meillä on aina enitään 10 e , kirppikseltä läytää siihen hintaa hyv' tavaraa, ja kavereilta saamme vanhoja vaatteita, jos on hyvä pidämme itse ja jos meille ei tule käyttööön myydään kirppiksellä. Meillä on kiertotalous hyvin hanskassa, kierrämme kavereillä syömässä, ja kierrätämme heidän vaatteet ja omat hyvin kirppiksellä.

    • Anonyymi

      Itselle riittää se että 2päivänä joulruokaa niin en mitään viikkoa ala syömään. Toki kinkku maistuu ja vaikka savustettu lohi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe