Lukuvuorossa oli I. Mooseksen kirja luvut 18-19
Olen aiemminkin ihmetellyt, onko tässä jokin virhe. Kun rukoilin selitystä tähän, Herra vastasi heti. Raamatussa ei ole virheitä.
- - -
18:1-2 "Ja Herra ilmestyi hänelle (Aabrahamille)
Mamren tammistossa, jossa hän istui
telttamajansa ovella päivän ollessa palavimmillaan.
Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso,
KOLME miestä seisoi hänen edessänsä . . ."
Miksi seuraavassa luvulla enkeleitä oli kaksi?
19:1 Ja ne KAKSI enkeliä tulivat Sodomaan
illalla, ja Loot istui Sodoman portissa . .
Enkeleitä on erilaisia eri tehtäviin. Näistä kolmesta enkelistä yksi oli sanansaattajaenkeli, joka toi Aabrahamille ja Saaralle lupauksen Iisakin syntymästä ja viestin molemmille, että heistä tulee polveutumaan kansojen paljous.
Toiset kaksi enkeliä ovat sotilasenkeliä. 1. Aikakirja 21:15 mainitsee jopa nimen: tuhoojaenkeli.
1. Moos.18:33 "Ja Herra lähti pois, sen jälkeen
kuin hän oli lakannut puhumasta Aabrahamin
kanssa, ja Aabraham palasi kotiinsa."
Herra, joka ilmestyi sanansaattajaenkelinä, oli tehtävänsä tehnyt ja lähti takaisin taivaaseen. Ne kaksi sotilasenkeliä jäivät tuhoamaan Sodoman seutuja.
Raamatussa ei ole virheitä.
Miten kolmesta enkelistä tuli kaksi?
2
224
Vastaukset 2
- Anonyymi
Miksi kikkailet yksittäisilä jakeilla.
Raamatun ilmaisut ovat usein puhekielen ilmaisuja, ei mitään täydellisiä lauseita ja matemaattisia täydellisiä, joissa olisi edes kaikki lauseenjäsenet paikallaan tai sanat olisivat kieliopillisesti aina oikeassa järestyksessä.
Tekstejä on kopioitua moneen kertaan kun niitä on siirretty jälkipolville.
Asioiden merkitys, sisältö on se tärkein ymmärrettävä, eli viesti ja sanoma, mistä puhutaan, kuka puhu, kenelle puhuu, missä tarkoituksessa, missä asiayhteydessä ja mitä ajankohtaa puhe koskee. Onko kyse erikoistapauksesta, vai ikuisesta lupauksesta, käskystä, ohjeesta, neuvosta, laista, vai mistä.- Anonyymi
Sitähän minäkin, että raamatun jutut voi tulkita ja väännellä, kulloiseenkin tilanteeseen sopivaksi, totuudesta piittaamatta. 😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3291318Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan74919Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61813- 120683
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt43680Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38672Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.54640- 49638
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45537
- 32521
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9506- 23490
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o32460- 79447
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21421