Suodatinkahvipaketit voisivat olla pienempiäkin

Anonyymi-ap

Olen odottanut jo vuosia että Paulig alkaisi valmistaa pienempiä noin 300 gramman kahvipaketteja.
Mutta edelleen saan heittää roskiin lähes puolet paketin sisällöstä. Kahvi vaan alkaa tuoksahtaa eltaantuneelta kun paketti on kaapissa ollut avattuna muutaman viikon - kuitenkin vielä alle kuukauden. Valmistan yhden kupillisen suodatinkahvia kerralla suoraan kahvikuppiin. odotan kovasti, että toivottavasti kaikista kahvimerkeistä saisi tulevaisuudessa sellaisia 250-350 gramman paketteja.
Mutta onko teillä kellään samaa ongelmaa vaiko olenko ihan yksin tässä toivomassa?

14

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole ongelmaa. Yksi 450 gramman paketti riittää ehkä pariksi viikoksi.

      Kaupan fifo on vaan outo, kun edellisen kuukauden aikana ostamani kahvipaketit ovat olleet samaa "vuosikertaa" ja pakattu viime marraskuussa. Ilmeisesti kauppa tilaa melko ison erän sitten kahvia kerrallaan.

      Kannattaisi ehkä opetella juomaan pikakahvia, jos kulutus on noin vähäistä. Se säilyy paremmin.

      • Anonyymi

        FIFO= First in,First out?


    • Anonyymi

      Sulje se paketti kunnolla ja säilytä jääkaapissa niin ei vanhene. Ja on sitä varttikilon paketeissakin ainakin Prismoissa.
      PS. Minulla tahtoo mennä kahvia yli litra päivässä...

      • Anonyymi

        Ei kahvia jääkaapissa säilytetä. Se imee siellä kosteutta ja lopulta homehtuu.


    • Anonyymi

      Entä paahtoaste, etenkin tummapaahto 4-5, vaikuttaako miten säilyvyyteen? Papukahvia on kyllä joitain merkkejä saatavilla. Säilyyköhän kahvi papumuodossa paremmin? Entä, jos hankkisi myllyn. Saako yleensä kotona jauhamalla hyvää suodatinkahvia?

    • Anonyymi

      Ei mene vaalea paahto miksikään kuukaudessa, kestäisi varmasti paljon pitempäänkin. Kaadan pannujauhetut porot oletettavasti tiiviiseen peltipurkkin ja hyvn säilyy.

    • Anonyymi

      Itse ostin ystävän päivä viikolla itä-keskus prisma Pikku_Juhla Mokka.Pehmeät tumma paahdot Rohkea 220g.Minustase on pikku paketti suodatin kahvia.Ostin koska halusin maistaa makua piene paketin.Jos en tykäiskään ideani se.Joten tänä päivänä menet vai esim. Prismat/ Citymarketit löydät niiden Kahvi hylyiltä eri kokoisia kahvi paketteja.Juuri itsellesi sopivia kokoja.Ymäretävvä jos ei löydy lähikaupasta.Kun ei menekkiä.

    • Anonyymi

      Pikkupaketti on lisäksi paahtimon toiveuni; hinta kun on liki ison suuruinen....:)

    • Anonyymi

      Hommaa semmosen kapselikeittimen. Jokainen kapseli on aina tuoretta, koska ei ole ilman kanssa ollut tekemisissä.

    • Anonyymi

      Hommaa laadukas (jauhava) kahvimylly ja siirry papukahviin, paahdetut pavut säilyvät hyvänä vuoden tai pitempäänkin (kuivassa ja valolta suojattuna). Valmiiksi jauhetusta kahvista tehty kahvijuoma on huonon makuista (väljähtynyttä) jopa juuri avatusta paketista.

      • Anonyymi

        Jauhava mylly tekee tasalaatuista jauhetta. Silppuava laite tekee murskaa jossa on kahvin tomua, polyä, hienojakoista jauhoa, karkeaa jauhoa ja kaikkea niiden väliltä, sellainen tukkii suodattimen ja pannukahvia tehtäessä vain karkea jae painuu pannun pohjalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jauhava mylly tekee tasalaatuista jauhetta. Silppuava laite tekee murskaa jossa on kahvin tomua, polyä, hienojakoista jauhoa, karkeaa jauhoa ja kaikkea niiden väliltä, sellainen tukkii suodattimen ja pannukahvia tehtäessä vain karkea jae painuu pannun pohjalle.

        Suodatinjauhatus liian tomumaista, menee suodattimen läpi, pannujauhatus paras.


    • Anonyymi

      En itseasiassa ole ajatellut asiaa, mutta voisi olla aika toimiva systeemi. Tälleen yksinasuvana, kofeiiniyliherkkänä ja harvoin kahvia juovana, pienempi paketti olis enemmän kuin jees. Toisaalta silloin harvoin kun on pakko saada kahvia, tulee napattua kaupasta joku valmis jääkahvi.

    • Anonyymi

      Olen katsellut ihaillen ikäni kaupoissa myytävänä olevia kahvipurkkeja. Lapsuudessa kotona kun käytettiin kahvipurkkia kahvin säilytykseen. Vaan en nuorena ymmärtänyt moisen merkitystä. Nyt uusin keittiön ja sain sinne avohyllykön. Ostin heti kauniin kahvipurkin kun löysin sellaisen kaupasta. Metallisen teepurkin olen omistanut jo vuosia ja oppinut laittamaan siihen teepussit. Tee on tosiaan säilynyt ja siitä on ollut helppo ottaa aamuisin teepussi. Olen sellainen tavallinen teepussiteestä pitävä ja muka aina kiireinen.
      Voin sanoa nyt kokemuksesta, että metallinen kahvipurkki säilyttää havaittavasti paremmin kesälläkin avatun kahvipaketin sisällön. Laitan avatun kahvipaketin metallipurkkiin. Ei kannata kaataa kahvipaketista vain kahvia purkkiin, ehtii jo tulla happea mukaan. Tätä ei tule silti helposti otettua todesta ja kokeiltua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe