70 000km ajettu moottori kilahti

Anonyymi-ap

Näin siis kävi... Focus 1.0 Eco Boost vm 2017
Vikaa tutkittu merkkiliikkeen toimesta ja johtopäätös oli, että öljyn seassa oli "muhjua" joka ilmeisesti tukki jotain, joka taas aiheutti sen että öljynpaineet hävisi.
Huollot oli tehty ajallaan. Nyt sitten keskustellaan maahantuojan kanssa kuka maksaa ja mitä. Uusi kone olisi n. 10 000€ ja auton hinta n. 15 000€

Onko antaa hyviä neuvoja mitä pitäisi tehdä?
Saako autosta vielä jotain hintaa romuttamolta, koska muuten auto on täysin kunnossa esim varaosiksi

26

1811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja voisi saada vielä useammankin aloituksen aikaiseksi...

      • Anonyymi

        Nyt en ymmärtänyt? Tämä on minun eka viesti tähän ryhmään ja tämä tapahtuma on vasta alle viikon vanha


    • Anonyymi

      Oletko mahtanut vaihtaa öljyt ja suodattimet itse tarjoustalon sjodattiin vai onko aihetta merkkisuodatin merkkiliikkeessä? Kumpikin on luvallista mutta osa tarvikesuodattimista on huonoja ja siihen mielellään vetoavat?

      • Anonyymi

        Öljyt ja suodatin vaihdettu viimeksi Vianorilla. Muutenkin huollot tehty huolto-ohjelman mukaisesti.
        Se mitä öljyä viimeksi on laitettu, en tällä hetkellä tiedä. Eipä tullut viime keväänä tarkastettua kun nyt kuulin, että Ford ecoboostiin on todella tarkka siitä mitä öljyä saa käyttää.
        Catrol 5W 20 on ainoa öljy mitä valmistaja suosittelee. Ei suositella muiden 5W 20 öljyä kun Castrolin. Tätä ei varmaan moni tiedä. En itsekkään tätä tiennyt.


    • Anonyymi

      Otamme osaa, keräämme kolehtia sunnuntaina!🙄

    • Anonyymi

      Kysy jormalta.
      JTC performance on lafkan nimi.

    • Anonyymi

      Itellä maksoi tehtaalla korjattu motin ja turbon vaihto 6200 euroo merkkikomolla

      • Anonyymi

        Oon saanut saman suuntaisen tarjouksen ja tänään pitäisi sopimus tehdä


      • Anonyymi

        No nyt auto korjattu... Turbo uusittiin, suuttimet uusittiin ja tietysti vaihtokone.
        Koeajon jälkeen suositeltiin myös jarruremppaa eli uudet levyt ja palat.
        Koko lysti 8000€
        No siitä selvitään rahalla, mutta on kyllä viimeinen Ford mikä meidän pihaan tulee... Edes kaverit ei tuo paskoja meidän pihaan


    • Anonyymi

      Mul on ecoboost litrane n kanssa mut ostanu aina uutena ja nax 3 v pitäny ja sit vaihtoon kun takuuta vielä seuraavallekin.

    • Anonyymi

      Aluksi kuului nakutus koneesta monta kuukautta tyhjäkäynnillä mut sit kun antoi kierroksia se loppui.
      Mut sit tos eilen kun kännyin ristekysestä päätielle ja aattelin et kerkiin tohon väliin ja kiihdytin ihan täpöllä että kerkiin alkoi kuulumaan kovemmin ja jäi nakutus nyt koko ajan ja kuuluu ihan selkeästi ohjaamoonkin..
      Onkohan se nyt sit kone rikki vai .
      Ei tunnu nakutus siitä bensapumpusta ainakaan kun kuuluu selkeästi alakerrasta.
      Olisko öljypumopu vai mikä.

    • Anonyymi

      Mulla jo 255 tkm ajettu 1.0 focus. Vm 2015
      Käy jä kukkuu mut ruostuu jo sieltä takalokarista leviää pikkuhiljaa .
      Tätä huollettu aina 15-17 tkm jälkeen

      • Anonyymi

        On muuten harvinaista, että olet noin pitkälle sillä päässyt, lyhennetyllä ölynvaihtovälillä se on mahdollista. Normaalisti litranen kone paukahtaa siinä 225th/km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muuten harvinaista, että olet noin pitkälle sillä päässyt, lyhennetyllä ölynvaihtovälillä se on mahdollista. Normaalisti litranen kone paukahtaa siinä 225th/km

        255 t ajettu ni mulla aina talvipakkasilla tallissa .
        Jakohihna ja öljypumppu vaihdettu 220 tkm kohdalla .
        Aina merkkihuollettu


    • Anonyymi

      Öljyssä lilluva jakohihna murenee ja mönjä tukkii öljypohjan sihdin.

      Sitten kone laukeaa..

      • Anonyymi

        Öljy ja kumi ei ole ollut ennenkään mikään hyvä yhdistelmä. Sivusta.


      • Anonyymi

        Ei pit'äisi jos käyttää valmistajan suosittelemaa (määräävää) öljyä. Ainoastaa Castrollin 5W20 öljyä saa käyttää


    • Anonyymi

      Tuo öljy on liian ohutta. Mobil 5w/50 on ohutta talvella ja paksua kuumana.
      Antaa kunnon kulumis suojan.
      Mobil voitelee oikein.

      • Anonyymi

        Se on vaan niin, että jos noissa öljykylpyjakohihnoissa on oikeasti ongelmaa kun käytetään väärää öljyä, niin ehkä kannattaa pysytellä siinä ainoassa hyväksytyssä ja jättää öljyn ominaisuusmietinnät sellaiseen autoon jossa öljy on moottoriöljynä eikä kuminauha ja moottoriöljynä.


    • Anonyymi

      Kaverilla hajos motti heti puoli vuotta takuuajanjälkeen

    • Anonyymi

      Moottorin korjaus ei maksa useita tuhansia jos öljyn paineet hävisi. Kyllähän sen purkaa ja kasaa yhdessä päivässä. Ammattimies tietää mitä tehdään jotta öljynpaineet nousee.


      Vaihtakaa ne öljyt ajoissa, öljyjen poisto ja uusien laitto poistaa öljyssä olevat liat. Koskee kaikkia autoja mitä koskaan tehty. Mikään suodatin ei puhdista öljyä.


      Mitä pidempään ajaa sitä enemmän palamisjätteitä ja voitelu huonompaa, koneeseen jää karstaa.

      Turpo kuluu, nokat, männän renkaat kerää karstaa, laakerit kuluu.


      Tuollainen kone jossa turbo ja pieni öljytila, lisäkuorma hihnasta joka on voiteluöljyn kanssa tekemisissä lisää öljyn likaisuutta. = pitää vaihtaa silloin kun on puhdasta.

      • Anonyymi

        Kun autokorjaamoilla alkaa se veloitus olemaan 100 euroa tunnilta niin siitä työstä tulee aika nopsaan sitä laskua...

        Pikkasen jos pitää koneistaa ja hankkia uusia mäntiä ja/tai laakereita niin äkkiä se menee sinne tuhansiin se lasku.


      • Anonyymi

        Ei nykyään enää korjata moottoreita missään autokorjaamolla ainakaan näitä pikkukoneita.

        Mulle laitettiin fordiin tehtaalla saksassa korjattu Moottori ja vanha meni sinne korjattavaksi ja joku saa sen sit tehdaskorjattuna foorttiinsa kun kone laukee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nykyään enää korjata moottoreita missään autokorjaamolla ainakaan näitä pikkukoneita.

        Mulle laitettiin fordiin tehtaalla saksassa korjattu Moottori ja vanha meni sinne korjattavaksi ja joku saa sen sit tehdaskorjattuna foorttiinsa kun kone laukee

        "kun kone laukee"

        nykyaika... ei jos vaan kun


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Litranen kone ei paljoa maksa.
      Tuossa on ongelmana se ettei se ole ollut chup tuunatto jolloin se olisi paremmin sopiva Focuksen painolle (160hp)

      Öljyt toki sais vaihtaa useammin jos meinaa saada koneen kestämään.
      https://www.tori.fi/pirkanmaa/Ford_Focus_1_0Ecoboost_M1DA_uusi_moottori_105540158.htm

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe