Näin siis kävi... Focus 1.0 Eco Boost vm 2017
Vikaa tutkittu merkkiliikkeen toimesta ja johtopäätös oli, että öljyn seassa oli "muhjua" joka ilmeisesti tukki jotain, joka taas aiheutti sen että öljynpaineet hävisi.
Huollot oli tehty ajallaan. Nyt sitten keskustellaan maahantuojan kanssa kuka maksaa ja mitä. Uusi kone olisi n. 10 000€ ja auton hinta n. 15 000€
Onko antaa hyviä neuvoja mitä pitäisi tehdä?
Saako autosta vielä jotain hintaa romuttamolta, koska muuten auto on täysin kunnossa esim varaosiksi
70 000km ajettu moottori kilahti
29
2865
Vastaukset
- Anonyymi
Aloittaja voisi saada vielä useammankin aloituksen aikaiseksi...
- Anonyymi
Nyt en ymmärtänyt? Tämä on minun eka viesti tähän ryhmään ja tämä tapahtuma on vasta alle viikon vanha
- Anonyymi
Oletko mahtanut vaihtaa öljyt ja suodattimet itse tarjoustalon sjodattiin vai onko aihetta merkkisuodatin merkkiliikkeessä? Kumpikin on luvallista mutta osa tarvikesuodattimista on huonoja ja siihen mielellään vetoavat?
- Anonyymi
Öljyt ja suodatin vaihdettu viimeksi Vianorilla. Muutenkin huollot tehty huolto-ohjelman mukaisesti.
Se mitä öljyä viimeksi on laitettu, en tällä hetkellä tiedä. Eipä tullut viime keväänä tarkastettua kun nyt kuulin, että Ford ecoboostiin on todella tarkka siitä mitä öljyä saa käyttää.
Catrol 5W 20 on ainoa öljy mitä valmistaja suosittelee. Ei suositella muiden 5W 20 öljyä kun Castrolin. Tätä ei varmaan moni tiedä. En itsekkään tätä tiennyt.
- Anonyymi
Otamme osaa, keräämme kolehtia sunnuntaina!🙄
- Anonyymi
Kysy jormalta.
JTC performance on lafkan nimi. - Anonyymi
Itellä maksoi tehtaalla korjattu motin ja turbon vaihto 6200 euroo merkkikomolla
- Anonyymi
Oon saanut saman suuntaisen tarjouksen ja tänään pitäisi sopimus tehdä
- Anonyymi
No nyt auto korjattu... Turbo uusittiin, suuttimet uusittiin ja tietysti vaihtokone.
Koeajon jälkeen suositeltiin myös jarruremppaa eli uudet levyt ja palat.
Koko lysti 8000€
No siitä selvitään rahalla, mutta on kyllä viimeinen Ford mikä meidän pihaan tulee... Edes kaverit ei tuo paskoja meidän pihaan
- Anonyymi
Mul on ecoboost litrane n kanssa mut ostanu aina uutena ja nax 3 v pitäny ja sit vaihtoon kun takuuta vielä seuraavallekin.
- Anonyymi
Aluksi kuului nakutus koneesta monta kuukautta tyhjäkäynnillä mut sit kun antoi kierroksia se loppui.
Mut sit tos eilen kun kännyin ristekysestä päätielle ja aattelin et kerkiin tohon väliin ja kiihdytin ihan täpöllä että kerkiin alkoi kuulumaan kovemmin ja jäi nakutus nyt koko ajan ja kuuluu ihan selkeästi ohjaamoonkin..
Onkohan se nyt sit kone rikki vai .
Ei tunnu nakutus siitä bensapumpusta ainakaan kun kuuluu selkeästi alakerrasta.
Olisko öljypumopu vai mikä. - Anonyymi
Mulla jo 255 tkm ajettu 1.0 focus. Vm 2015
Käy jä kukkuu mut ruostuu jo sieltä takalokarista leviää pikkuhiljaa .
Tätä huollettu aina 15-17 tkm jälkeen- Anonyymi
On muuten harvinaista, että olet noin pitkälle sillä päässyt, lyhennetyllä ölynvaihtovälillä se on mahdollista. Normaalisti litranen kone paukahtaa siinä 225th/km
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On muuten harvinaista, että olet noin pitkälle sillä päässyt, lyhennetyllä ölynvaihtovälillä se on mahdollista. Normaalisti litranen kone paukahtaa siinä 225th/km
255 t ajettu ni mulla aina talvipakkasilla tallissa .
Jakohihna ja öljypumppu vaihdettu 220 tkm kohdalla .
Aina merkkihuollettu
- Anonyymi
Öljyssä lilluva jakohihna murenee ja mönjä tukkii öljypohjan sihdin.
Sitten kone laukeaa..- Anonyymi
Öljy ja kumi ei ole ollut ennenkään mikään hyvä yhdistelmä. Sivusta.
- Anonyymi
Ei pit'äisi jos käyttää valmistajan suosittelemaa (määräävää) öljyä. Ainoastaa Castrollin 5W20 öljyä saa käyttää
- Anonyymi
Tuo öljy on liian ohutta. Mobil 5w/50 on ohutta talvella ja paksua kuumana.
Antaa kunnon kulumis suojan.
Mobil voitelee oikein.- Anonyymi
Se on vaan niin, että jos noissa öljykylpyjakohihnoissa on oikeasti ongelmaa kun käytetään väärää öljyä, niin ehkä kannattaa pysytellä siinä ainoassa hyväksytyssä ja jättää öljyn ominaisuusmietinnät sellaiseen autoon jossa öljy on moottoriöljynä eikä kuminauha ja moottoriöljynä.
- Anonyymi
Kaverilla hajos motti heti puoli vuotta takuuajanjälkeen
- Anonyymi
Moottorin korjaus ei maksa useita tuhansia jos öljyn paineet hävisi. Kyllähän sen purkaa ja kasaa yhdessä päivässä. Ammattimies tietää mitä tehdään jotta öljynpaineet nousee.
Vaihtakaa ne öljyt ajoissa, öljyjen poisto ja uusien laitto poistaa öljyssä olevat liat. Koskee kaikkia autoja mitä koskaan tehty. Mikään suodatin ei puhdista öljyä.
Mitä pidempään ajaa sitä enemmän palamisjätteitä ja voitelu huonompaa, koneeseen jää karstaa.
Turpo kuluu, nokat, männän renkaat kerää karstaa, laakerit kuluu.
Tuollainen kone jossa turbo ja pieni öljytila, lisäkuorma hihnasta joka on voiteluöljyn kanssa tekemisissä lisää öljyn likaisuutta. = pitää vaihtaa silloin kun on puhdasta.- Anonyymi
Kun autokorjaamoilla alkaa se veloitus olemaan 100 euroa tunnilta niin siitä työstä tulee aika nopsaan sitä laskua...
Pikkasen jos pitää koneistaa ja hankkia uusia mäntiä ja/tai laakereita niin äkkiä se menee sinne tuhansiin se lasku. - Anonyymi
Ei nykyään enää korjata moottoreita missään autokorjaamolla ainakaan näitä pikkukoneita.
Mulle laitettiin fordiin tehtaalla saksassa korjattu Moottori ja vanha meni sinne korjattavaksi ja joku saa sen sit tehdaskorjattuna foorttiinsa kun kone laukee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nykyään enää korjata moottoreita missään autokorjaamolla ainakaan näitä pikkukoneita.
Mulle laitettiin fordiin tehtaalla saksassa korjattu Moottori ja vanha meni sinne korjattavaksi ja joku saa sen sit tehdaskorjattuna foorttiinsa kun kone laukee"kun kone laukee"
nykyaika... ei jos vaan kun - Anonyymi
Long life öljyn vaihtovälit eivät tarkoita auton moottorille pitkää ikään vaan päinvastoin, Tie moottorin kestoon on vaihtaa öljyt riittävän usein. Itse olen ajanut autoilla vuodesta 2006, joissa öljyn vaihtoväli on tehtaan suosituksesta ollut 20 000 tai 30 000km. Kuitenkaan en ole kertaakaan ajanut yli 12 000km vaihtoväliä ja joka kerta öljyn vaihdon jälkeen autosta huomaa öljynvaihdon vaikutukset ihan Look And Feel menetelmällä. Samalla on myös pa:n kulutus tipunut noin 0,5L/100km. Jos valveutunut kuski huomaa eron perstuntumalta, niin kyllä sen havaitsee itse moottorikin vähäisempänä osien kulumisena. Olenkin pitkään sanonut käyttäväni autoa "vääräaikais huollossa" eikä määräaikais huollossa.
Fordin eco boost 1.0 L koneessa on öljykylvyssä oleva jakohihna ja silloin öljyn tyyppi vaikuttaa kovasti kumisen hihnan kestoon. Olen tehnyt 30 vuoden aikana töitä teollisuusvoiteluaineiden kanssa ja siitä ympäristöstä olen huomannut miten koneiden kumi ja muovi komponenttien kesto riippuu hyvin pitkälle siitä mitä voiteluainetta koneessa on käytetty.
Kijoitin Peugeot keskusteluihin seuraavan (https://keskustelu.suomi24.fi/t/18395128/peugeot-208-1-2-vm-2020 ) : "Sama ilmiö on tuttu monella teollisuuden alalla , jossa on huomattu että tietyt öljyt esim. kovettavat sähköjohtojen eristeitä, degeneroivat koneiden ja laitteiden kumi ja muovi komponentteja sekä "syövät" tiivisteitä. Ymmärsin ap:n mainitseman oireen " moottoripaineen merkki valo" ongelman liittyvän öljynpainevalon syttymiseen kiihdytyksessä. Tämä johtuneen siitä, että väärä (jakohihnan kanssa epäyhteensopiva voiteluöljy) on irrottanut hihnasta kumipartikkeleja jotka tukkivat nyt öljypumpun imusihtiä ja voimakkaasti rajoittavat öljyn virtausta niin, että pumpun tuottama öljynpaine laskee ja öljynpaineen varoitus valo syttyy. Pidempään jatkuessaan tuolla OIRELLA voi olla IKÄVIÄ (lue: KALLIITA) seurauksia venttiilikoneiston kunnolle ja turboahtimen lakereiden kestolle. Sama jakohihna degeeroitumis ilmiö vaivaa myös FORD:n ecoboost koneita,, JOISSA JAKOHIHNA ON MYÖS ÖLJYKYLVYSSÄ."
On valitettavaa, että nämä autonvalmistajan "Aivopierujen" aiheuttamat kustannukset koituvat autoilija kannetaviksi. Yhtä valitettavaa on, ettei maahantuojilla ole käsitysta öljyjen ja kumi sekä mouvikomponenttien yhteensopivuudesta ja sen puutteen aiheuttamista ongelmista. Kuitenkin teollisuuspuolella asiat on lukuisissa ammatti puolen artikkeleissa selvitetty. Eli jos halua olisi ollut selvittä aisiaa / ilmiötä, niin se on ollut mahdollista.
- Anonyymi
Tunnettu ongelma.
https://luiginpaja.fi/ecoboost/ - Anonyymi
Litranen kone ei paljoa maksa.
Tuossa on ongelmana se ettei se ole ollut chup tuunatto jolloin se olisi paremmin sopiva Focuksen painolle (160hp)
Öljyt toki sais vaihtaa useammin jos meinaa saada koneen kestämään.
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Ford_Focus_1_0Ecoboost_M1DA_uusi_moottori_105540158.htm - Anonyymi
EcoBoost?
Osta tavallinen kone, jos se runkoon passaa.
Ei nuo boosterit yleensäkään kestä. - Anonyymi
Tuossa kans yksi 3-pyttyisen seikkailu
on useampia osia ohjelmassa.
https://www.youtube.com/watch?v=v57-GJ18t2U
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137390- 485500
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa573039Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101578Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1951416Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931109Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2421025Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926