Jumalan lähettämät sairaudet liittyvät ihmisen omiin tai esivanhempien synteihin, tai kollektiiviseen perisyntiin, eikä ne parane hoidoilla eikä rukouksilla.
5. Moos. 28:61
Herra lähettää teidän vaivaksenne kaikki sellaisetkin sairaudet ja vitsaukset, joita tässä lain kirjassa ei ole edes mainittu, ja te tuhoudutte.
Ihmisen itsensä aiheuttamat sairaudet voivat sen sijaan parantua hyvällä hoidolla tai pelkällä elämäntapojen muutoksella.
Sairauksia on kahdenlaisia
71
122
Vastaukset
- Anonyymi
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.- Anonyymi
Herra lähettää juutalaiseen Israeliin taudin herra löi Davidin lasta kun se nai toisen miehen vaimon. Et juutalaisella synagogalla on tämä meno. ( Jätä kristityt rauhaan näistä ).
- Anonyymi
Naahum kirjassa kivaa textiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herra lähettää juutalaiseen Israeliin taudin herra löi Davidin lasta kun se nai toisen miehen vaimon. Et juutalaisella synagogalla on tämä meno. ( Jätä kristityt rauhaan näistä ).
Juutalaisessa oli spitaali .....oli demoneja oli kuunvaihetauti oli paiseita oli ...varastettua rahaa....oli ....( Kristityt ei oo tätä porukkaa).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityille raamattu sanoo, että vanhanliiton tehdyt vilungit, ne ovat varoittava esimerkki, jotka elävät lopun aikaa.
Eli katso vain peiliin, ettet unohda.
Täälläkin kun vanhemmat miehet kävivät Venäjällä lihan himon tähden, moni sai Aidsin.
Eiköhän tuomiot ole yhtäneväiset niin juutalaisella, kuin pakanalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisessa oli spitaali .....oli demoneja oli kuunvaihetauti oli paiseita oli ...varastettua rahaa....oli ....( Kristityt ei oo tätä porukkaa).
Älä unta näe, äläkä vilunkia puhu.
- Anonyymi
Helluntailaiset joutuvat harhaoppejaan puolustaessaan kieltämään ihan keskeisiä Raamatun totuuksia kuten syntiinlankeemuksen eli perisynnin kaikkia ihmisiä koskevat seuraukset.
Room. 5:12
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]- Anonyymi
Sinun perisyntisi on p ersesyntisi. Älä anna p ersettä, niin ei ole persesyntiä.
Siinä se persesynnistä puhujalle on vastaus. Haureus on epäjumalanpalvelusta, eli sitä persesyntiä.
Jos joku taas saavuttaa jotain, se ei välttämättä saastuta, jos ei tee sitä persesyntiä, mutta luterilaiset ovat kovia poikia kyntämään vierasta vakoa, niillä on paaaaljon valitettavaa persesyntiä, josta he vaikeroivat, kun pesuvesi jäi vähiin.
Puhtaan persesyntisille kuolemasta. Kun maailma on persesyntisten takia ssaastunut, ei täällä ole kiva asua iankaikkisesti, siksi on ajallisesti kuolema, ja tämä kuolema on UNI!
Uskovan kuolema on UNI - josta herätetään, mutta persesyntisille kuolema onkin helvetin tuli ja olkukkojen muuttumen tomuksi. SE on perseilyn perisynnin todellinen kuolema kirvoitusten mukaan. Eli mussuttajien olisi hyvä sisäistää kuoleman ja II-kuoleman ero.
Tämä ensimmäinen kuolema, eli kuoleman uni se on Elämänantajan siunaus ihmiselle, Pääsee näitten perseilijöiden elämänyhteydestä uneen ja saa herrätä ilman perseilijöitä.
Niitä, jotka perselyn nimittävät sallituksi, kun se liha on niin heikko ja on pakko perseillä.
Ei kaikki perseile, vanhanliitonpuolellakin oli vanhurskaista ihmisiä, siellä ei ollut luterilaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun perisyntisi on p ersesyntisi. Älä anna p ersettä, niin ei ole persesyntiä.
Siinä se persesynnistä puhujalle on vastaus. Haureus on epäjumalanpalvelusta, eli sitä persesyntiä.
Jos joku taas saavuttaa jotain, se ei välttämättä saastuta, jos ei tee sitä persesyntiä, mutta luterilaiset ovat kovia poikia kyntämään vierasta vakoa, niillä on paaaaljon valitettavaa persesyntiä, josta he vaikeroivat, kun pesuvesi jäi vähiin.
Puhtaan persesyntisille kuolemasta. Kun maailma on persesyntisten takia ssaastunut, ei täällä ole kiva asua iankaikkisesti, siksi on ajallisesti kuolema, ja tämä kuolema on UNI!
Uskovan kuolema on UNI - josta herätetään, mutta persesyntisille kuolema onkin helvetin tuli ja olkukkojen muuttumen tomuksi. SE on perseilyn perisynnin todellinen kuolema kirvoitusten mukaan. Eli mussuttajien olisi hyvä sisäistää kuoleman ja II-kuoleman ero.
Tämä ensimmäinen kuolema, eli kuoleman uni se on Elämänantajan siunaus ihmiselle, Pääsee näitten perseilijöiden elämänyhteydestä uneen ja saa herrätä ilman perseilijöitä.
Niitä, jotka perselyn nimittävät sallituksi, kun se liha on niin heikko ja on pakko perseillä.
Ei kaikki perseile, vanhanliitonpuolellakin oli vanhurskaista ihmisiä, siellä ei ollut luterilaisia.Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
(Joh 6:53-58)
Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova -->>>poisnukkuneet <<<<
esiin yhdessä hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä,
-->>> jotka ovat nukkuneet. <<<
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
(1Te 4:13-17)
1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
(Joh 6:53-58)
Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova -->>>poisnukkuneet <<<<
esiin yhdessä hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä,
-->>> jotka ovat nukkuneet. <<<
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
(1Te 4:13-17)
1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.>>>>Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta. <<< Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset. Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu". "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?" Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta! (1Ko 15:47-57)
Tämä oli jo luomisessa läsnä- ensimmäinen ihminen oli maasta - maallinen.
Mutta, uskonkautta sanan h-hetkessä tämä maallinen puetaan taivaalliseen, eli Kristuksen kaltaisuuteen. Tätä ei persyntiset tajua.
He luulivat, että Aatami on ikuinen. Ei se niin ollut, vaan opetus on metafora, meidän ymmärrystä terveellä tavalla ruokkiva. Eli opetus sisältää jo ennen luomista tapahtunut pelastussuunnitelman.
Näin ollen Adamin synti - oli hänen omansa. Häntä opetettiin, kirjoitusten mukaan, että mekin käsitämme ajallisen elämän kilvoituksen tarpeen, lukea, mikä on Jumalan tahto ja tehdä niin. Käsitättekö?
Mutta, tämä perseilysynti sen oppi, on rättimäinen harha - siten, että ikäänkuin nyt synti pannaankin aatamin niskoille, voivotellaan ,että kun se perseily on niin mukavaa, ei voi mittään, pappikin jalkavaimoa piti, vaikka äitinsä häntä siitä ojensi.
Ja hän toi perseilyn selvityksen uskonnolliseen sanastoon, jotta lihalle voi antaa myöten, kun mollukat kirkkopapilla kojottaa, eikä taistele syntiä vastaan.
Tästähän on kyse.
Eli tahalteen tehdään syntiä, niin ei ole sovitusta, siinä pilkataan Pyhää Henkeä vastaan.
- Anonyymi
Kyl sul on vaa vittumaine jumala. Vaiha vähä lepposampaan. Vestä vaikka pölkystä parempi.
- Anonyymi
Olin juuri kirjoittamassa täsmälleen samaa mutta näköjään joku ehti ensin.
- Anonyymi
Synagogalla on aina pantu toisten vaimoja.
- Anonyymi
Juutalaisia saatana kurittaa. Kristityt elää rauhassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisia saatana kurittaa. Kristityt elää rauhassa.
Kuten Ukrainassa.
- Anonyymi
Mene jakamaan totuuttasi lasten syöpäosastolle!
Ilkeätkö? No kyllähän riittävän ilkeä ihminen ilkeää.- Anonyymi
Ylivainio eksytti ihmisiä väittämällä parantaneensa 1403 vaikeata sairautta pelkästään julistamalla ne sairaudet poistuneiksi "Tsiisuksen nimessä ja veressä, nyt"
Tyhmät ihmiset luulivat parantuneensa ja jättivät lääkkeet ottamatta kohtalokkain seurauksin.
Jumala lopetti Ylivainion ihmeparantamis- klinikan touhut Espanjassa. - Anonyymi
Synagogalla on pantu muiden miehiä myös. Älä himoitse mitään toisen omaa käsky rikottu.
- Anonyymi
Naatan, vaikka oli profeetta, niin hänelläkän ei ollut valtaa antaa syntejä anteeksi, mitä hellarit tekee liukuhihnalta. Kuittaavat vaikka murhan selvitettyksi pelkällä käden heilautuksella ja pään nyökkäykksellä.
Naatan profeettana vain välitti tiedon, että nyt Jumalan on antanut Daavidin aviorikoksen ja murhan anteeksi, mutta koska syntiä seuraa aina rangaistus, vaikka synnit saisi anteeksi, niin siksi ihmisen ei pidä mennä julistamaan toisen syntejä anteeksi, koska silloin ihminen jää väärään rauhaan, eikä käsitä,että rangaistus tulee ajastaan. Perästä kuuluu, sanoi torvensoittaja.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.- Anonyymi
MOOSES 4 ONKIN SYBAGOGALLA JOKA VIIKKO LUETTU KOHTA ETTÄ RABBITKIN ITKEE IHAN TOTA KOSTAMINEN KOHTAA.
- Anonyymi
No, kuis lestoilla jatkuvasti Jeesuksen nimessä ja veressä annetaan syntejä anteeksi.
Taidat olla trolli
- Anonyymi
Helluntailaiset eivät osaa Raamatun totuuksia, koska ovat maallikkoliike,
eivätkä tiedä, että Jumala on rakkauden Juamala, mutta Jumala on myös koston Jumala.
Jumalalla on Raamatun mukaan seitsemän erilaista luonnetta.
Jahve nissi, jne.
Room. 12:19
Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".- Anonyymi
Karman laki mitä teet muille se sulle tehdään ( ei koske kristittyjä tosin kristitty tekee hyviä tekoja).
- Anonyymi
5. Moos. 19:21
Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta."
On väärää opetusta, että Jeesus kumosi muut raamatun totuudet
ja nyt vaan hurmostellaan ja kaatuillaan selälleen ja puhutaan sekavia.
Jumala on sama, eilen, tänään ja ikuisesti. Jumala ei muutu.
5. Moos. 29:29
(29:28) Se, mikä on salassa, se on Herran, meidän Jumalamme; mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten ikuisesti, että me pitäisimme kaikki tämän lain sanat."- Anonyymi
ÄLÄ HIMOITSE MITÄÄN TOISEN OMAA pyörää autoa rahaa vaatteita kelloja....tämäkin on Israelille mut ne on lain rikkojia lähiöissä nähtyä ....älä tee huorin ...älä väärennä...älä varasta OHO ! Myy varastettua ...
- Anonyymi
Budhan henki kaataa.
- Anonyymi
Hurmoshenki, kaatohenki saa ihmisen pään sekaisin.
Lahkojen hurmoshenki on sama asia kuin vanhempi ilmaisu hurmahenki.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
Juud. 8
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.- Anonyymi
Halloween woodoo wicca budhat
- Anonyymi
Perisynnin oppi keksittiin vasta 500-luvulla. Jeesus ei sitä tuntenut eikä Paavalikaan sitä opeta vaikka jotakin samansuuntaista vähän kertoileekin.
- Anonyymi
Helluntailaiset kieltävät perisynnin Isänsä paratiisikäärmeen tavoin.
1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
Perisynti on syntiinlankeemuksen seuraus, Kollektiivien syntirasite koko ihmiskunnalle.
Yhden ihmisen teon seurakuksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi ja kadotustuomion alaisiksi.
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
Ei ole ketään vanhurskasta
Room 3:.9 Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta,"
Synnin palkka on kuolema, myös lapsia kuolee, ei vain aikuisia,
eikä kuolemaa ole vielä kukistettu. Perisynti on ja voi hyvin edelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
Perisynti on syntiinlankeemuksen seuraus, Kollektiivien syntirasite koko ihmiskunnalle.
Yhden ihmisen teon seurakuksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi ja kadotustuomion alaisiksi.
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
Room 3:.9 Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
eikä kuolemaa ole vielä kukistettu. Perisynti on ja voi hyvin edelleen.Sanassa ei ole kirjoitettu niin kuin väännät: kuolema on saavuttanut kaikki ihmiset Aadamin synnin tähden.
OLET SOKEA JA LUKUTAIDOTON: "kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanassa ei ole kirjoitettu niin kuin väännät: kuolema on saavuttanut kaikki ihmiset Aadamin synnin tähden.
OLET SOKEA JA LUKUTAIDOTON: "kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.Helluntailaiset eivät ymmärrä edes Raamatun perusasioita
, samanlaisia maallikoita kuten heidän lahkokuntansa perustaja vapaamuurari Charles Fox Parhami, joka vietiin vankilaan seksiteoista, kun piti niitä armolahjoinaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanassa ei ole kirjoitettu niin kuin väännät: kuolema on saavuttanut kaikki ihmiset Aadamin synnin tähden.
Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.Perisynti tarkoittaa Aadamin syntiä, jonka takia kaikki tulivat syntisiksi ja kadotustuomion alaisiksi.
Hesekiel ei puhu perisynnistä, vaan vanhempien syntivelasta, joka seuraa mukana.
Se väistyy ainoastaan kun poika noudattaa 100% Jumalan käskyjä. Siihen ei kukaan pysty.
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
3. Moos. 26:40
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
Synnin seuraukset voivat kohdistua myös koko yhteisöön. Eikä siltä säästy lapsetkaan.
Hoos. 13:16
(14:1) Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikä kuolemaa ole vielä kukistettu. Perisynti on ja voi hyvin edelleen."Perisynti on syntiinlankeemuksen seuraus, Kollektiivien syntirasite koko ihmiskunnalle."
Tosin sinun perisyntikuvitelmasi eroavat selvästi alkuperäisestä perisynti-opista.
Mutta kun niin viisas kuulet olevasi, niin kerropa miksei ihmiskunnan perisynti periytynyt Jeesukseen Marian kautta. - Anonyymi
PERISYNTI ON SYNAGOGALLA MOOSES SIINAILLA MOOSES EGYPTISSÄ VÄÄRÄ PROFEETTA TAAS VÄÄRÄÄ TODISTUSTA TAAS TAAS TAAS . MOOSES JA ADAM SYNTIIN LANKESI VEDENPAISUMUS HUKUTTI FAARAO JÄI ELOON NOAN KANSSA. ADAMIT ON HUKKUNUT JO.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikä kuolemaa ole vielä kukistettu. Perisynti on ja voi hyvin edelleen.Jeesus kukisti kuoleman. Ai niin eihän judet voi sitä tunnustaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisynti tarkoittaa Aadamin syntiä, jonka takia kaikki tulivat syntisiksi ja kadotustuomion alaisiksi.
Hesekiel ei puhu perisynnistä, vaan vanhempien syntivelasta, joka seuraa mukana.
Se väistyy ainoastaan kun poika noudattaa 100% Jumalan käskyjä. Siihen ei kukaan pysty.
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
Synnin seuraukset voivat kohdistua myös koko yhteisöön. Eikä siltä säästy lapsetkaan.
Hoos. 13:16
(14:1) Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.David pani oman sotapäällikkönsä vaimon tarinan mukaan.
- Anonyymi
MOOSES KEKSI PERIYTYVÄN SYNNIN SEURAUKSET PARATIISISSA ADAM EVA JA KÄÄRME KUNDALIN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kukisti kuoleman. Ai niin eihän judet voi sitä tunnustaa.
Jeesuskin joutui kuolemaan, mutta sai henkensä takaisin.
Kaikki ihmiset kuolevat edelleen perisynnin takia, ei kuolemata muiden osalta oli kukistettu.
Paavali liioittelee monta asiaa.
- Anonyymi
Perisynti on lutterin kirkon harhaoppi, jota et löydä Sanasta.
"jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
"Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".
ET OLE VIELÄKÄÄN KEHITTYNYT NIIN PALJON , ETTÄ YMMÄRTÄISiT NORMAALIN SUOMEN KIELEN TEKSTIN.
Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen vedellä valuttelu. Kirkko tarvitsee kumpaakin harhansa saadakseen jäseniä ja valtaa ja mammonaa.- Anonyymi
Helluntailaisuus on demoninen harhaoppi, joka kannattaa kiertää kaukaa.
- Anonyymi
SYBAGOGALLA ON SITTEN HARHAA ADAM JA SYNTI VAI NIIN MOOSES ONKIN KUOLLUT SIINAILLA TOKI.
- Anonyymi
OLETKO OIKEESTI HULLU MOOSES KIRJASSA LUKEE ETTÄ ADAM LANKESI JA TÄMÄ SYNTI PERIYTYY SEN SEURAUKSET.
- Anonyymi
Kumpaan kategoriaan esim. flunssa kuuluu? Entä vaikka huuliherpes.
- Anonyymi
Sitä pitäisi kysyä siltä Parhamilta ja Olsenin sedältä, ne oli sen alan asiantuntijoita.
Molemmat vietiin vankilaan koska saivat saman voitelun.
Öljy tosin taisi olla sitä Amerikalaista synteettistä öljyä.
- Anonyymi
Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään antaa synteä anteeksi ja parantaa sairaita.
Jeesus antoi saman vallan VAIN 12 oikealle apostolille. Siksi aikaa kun oli itse kuollut.
.
Matt. 10:1
Jeesus kutsui kaksitoista opetuslastaan luokseen ja antoi heille vallan karkottaa saastaisia henkiä ja parantaa kaikkia tauteja ja vaivoja. [Mark. 6:7; Luuk. 9:1 | Mark. 3:16-19; Luuk. 6:12-16]
Ei kenelläkään helluntailaisella hurmahengellä ole mitään valtaa parantaa ketään yhtään mistään. Ylivainiokin todettiin valeparantajaksi, kun lääkäri teki väitöskirjan, eikä löytänyt yhtään paranemistapausta, vaikka tapauksia tutkittiin 1403 kpl.- Anonyymi
Hellarit napsii vaan jakeita sieltä sun täältä ja julistaa, että heillä on sama valta kun Jumalalla parantaa sairaita. Julistetaan vaan ihminen terveeksi ja aamenet päälle.
Ihmisten terveydellä puoskaroivat lahkosaarnaajat pitäisi rinnasta valelääkärinä toimimiseen, samat rangaistukset, ja koska ihmiset ovat vaikeasti sairaita, olosuhteet on raskauttavat.
- Anonyymi
JUST JOO TOSIAAN MOOSES.TIETYSTI MOOSES MOOSES ILMAN MUUTA MOOSES JUUTALAISIIN TAUTEJA JA HE TUHOUTUU TÄÄ ON OIKEIN HYVÄ OPETUS SYNAGOGALLA HEILLE. MUTTA EI MITENKÄÄN LIITY KRISTITTYIHIN ET SORRY. VÄHÄN ERI USKONTO JA AIKAKAUSI MUT ONNITTELUT.
- Anonyymi
Etkö edes sitä käsitä, että koko Israelin kansa kastettiin Kristityiksi jo punaisen meren ylityksen aikana ja he kaikki saivat Kristuksen Hengen.
Kristityiksi kutsutaan kaikkia, joilla on Kristuksen Henki sisällä.
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Ei Jeesus mitään uutta uskontoa perustanut. Jumala on sama ja muuttumaton.
Uskonsankarit ovat edelleen ne samat: Aabaraham, Iisaks, Jaakob, Daavid,...Jeesus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö edes sitä käsitä, että koko Israelin kansa kastettiin Kristityiksi jo punaisen meren ylityksen aikana ja he kaikki saivat Kristuksen Hengen.
Kristityiksi kutsutaan kaikkia, joilla on Kristuksen Henki sisällä.
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Ei Jeesus mitään uutta uskontoa perustanut. Jumala on sama ja muuttumaton.
Uskonsankarit ovat edelleen ne samat: Aabaraham, Iisaks, Jaakob, Daavid,...Jeesus.Uskolahkot virittelee omia uskonpyydyksiään. Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonlahkoa eli uskonnollista yhdistystä ry:tä. Niistä löytyy jokaisen mielihaluja tyydyttävä uskonsuunta.
Salli sairauten ihmiselle, synnin seurauksen vaivat ova lankeemusken seurausta, kuolemaa myöten.
- Anonyymi
Sairaudet voivat tulla degeneroituneiden geenien takia, kun niissä on tapahtunut mutaatioita. Myös bakteerit ja virukset levittävät sairauksia, samoin pilaantunut ruoka ja juoma. Myös saasteet ja myrkyt sekä lisäaineet ruuissa voivat aiheuttaa sairauksia. Eli ihmisen olotila johtuu hänestä itsestään tai ympäristöstään. Jumala sallii tämän, koska ihminen söi kielletyn hedelmän paratiisissa ja oli tottelematon, siksi on kannettava tottelemattomuuden seurauksia. Mutta ihmeparantumisia tapahtuu, sillä voi olla poikkeuksia. Kun rukoilee toisen puolesta myönteisesti, niin myönteiset voimat voivat vaikuttaa, samoin oikeantaajuinen musiikki, raitis ilma, liikunta ja oikea ravinto ja hyväntahtoisuus ja hyvät ihmissuhteet auttavat parantumaan. Myös enkelit voivat joskus parantaa ihmisen, jos hänellä on vielä keskeneräisiä tehtäviä tai hänen puolestaan on rukoiltu.
- Anonyymi
Jaak. 2:25
Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois.
Jaak. 2:20
Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton.
Jaak. 2:26
Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.- Anonyymi
Käännyttämällä aistien kautta tuleva päänusko on sitä kuollutta uskoa, mikä ei pese syntejä pois eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä, koska ne asiat ovat Kristillisessä kasteessa tapahtuvia Jumalan tekoja.
Kaikki pelastusteot ovat Jumalan tekoja.
Sillä Jumala ei jaa kunniataan ihmisen kanssa.
- Anonyymi
Joskus olen kuunnellut Yli-Vainion saarnoja, joita löytyy esim. YouTubesta ja kokenut siunausta, jopa parantavat voimat sitäkin kautta voivat vaikuttaa.... Sillä Jumala antaa aurinkonsa paistaa niin hyville kuin pahoillekin.
- Anonyymi
Sielullisia tunteita ja kokemuksia pidetään helposti siunauksina. Niilo kävi Australian matkalla aboriginaalien jatkokoulutuksessa ja sen jälkeen alkoi kaataa ihmisiä tönäisemällä otsasta.
Hindut käyttää samaa tekniikkaa ja kutsuu sitä "shaktipat" -kaadoiksi.
Yliainiossa oli väärä henki, eksytyksen villitsevä epäpyhä henki. Totuuden Henki puuttui.
Mies koki pahan äkkikuoleman Espanjassa n. 60-kymppisenä taudin kohtaukseen, josta taudista väitti parantuneensa ihmeellisesti omissa kokouksissaan.
- Anonyymi
Helluntailaisten toiminta perustuu epäpyhiin villitseviin henkiin, tämän maailman alkeisvomiin ja sielullisiin kokemuksiin, jota he pitävät taivasmatkoina, pelastusvarmuuksia, henkikasteina ja vaikka mitä milloinkin keksivät selityksiä sielullisiin hurmoskokemuksilleen. Hurmoshenkiin tulee riippuvuusa ja niitä pitää saada lisää ja yhä voimakkaampia kokemuksia.
- Anonyymi
Ehkä olisi syytä tehdä testi. Suomen kymmenen tunnetuinta ihmeparantajaa vietäis päiväksi saattohoitolaitokseen, ja illalla katsottaisiin kuinka moni potilasta parantui.
Tälläiseen kokeeseen ei tosin lähtisi mukaan ainuttakaan ihmeparantajaa. Syykin on selkeä; He itsekin tietävät olevansa huijareita ja parantumisihmeiden olevan valetta.- Anonyymi
ja jos ne todella tahtoisi ja jos edes olisi aidosti parantamisen lahja, niin parantaisivat ihan
"keitä te tapaatte", ja ihan missä vaan, mutta kun se on kokoushoukutus saada ihmiset
"pauloihinsa", siis pätkääkään aitoa koko parantamisen touhu.
ei Jeesuskaan mainostanut isoilla kylteillä katujen varsissa,
tulkaa sapattina pyhäkköön, pidän suuren parantumiskokouksen , vaan Jeesus paransi siellä missä hän liikkui , elikkä kansan keskellä.
- Anonyymi
Sairauksilla on luonnolliset syynsä.
Ensinnäkin ihmisen kuolevaisuus: jo syntymästämme me alamme kulkea kohti kuolemaa.
Kuolevaisuus aiheuttaa erilaisia ongelmia, joita kutsutaan mm. sairauksiksi.
Myös tietyt elämäntavat saavat aikaan luonnollisen syyn ja seurauksen.
Erilaiset ongelmat ja onnettomuudet (traumat) luovat meihin erilaisia fyysisiä ja psyykkisiä "vikoja".
Suurin osa näistä syntyy meidän itse tiedostamattamme asiaa, ennenkuin itse seuraus, ongelma eli "sairaus" tulee ilmi.
Monet näistä sairauksista ovat taipumuksiltaan perinnöllisiä. Ne on ikäänkuin kirjoitettu geeneihimme. Näin jokainen ihminen on tavallaan vastuussa myös siitä minkälaisia taipumuksia siirtää jälkipolvilleen.
Nämä eivät ole mitään Jumalan rangaistuksia yksilötasolla, mutta itse ihmisen alkuperäisen olemuksen luominen on tietenkin ollut Jumalan Itsensä tekoa: meihin on ikäänkuin viritetty tämä tietty syiden ja seurausten laki.- Anonyymi
Kulkutaudeillakin on yleensä alkusyynsä joidenkin ihmisten omilla valinnoilla ja teoilla. Myös kukin itse valitsee kuinka altistaa itseään ja muita tiedossa oleville epidemioille / pandemioille.
En tiedä, voiko tässäkään kohdin osoittaa Jumalaa "syylliseksi" näihin, muutoin kuin luomisteostaan: Jumala loi asiat kulkemaan tietyssä järjestyksessä. Jos ihminen itse rikkoo tätä luomisjärjestystä, siitä seuraa ongelmia.
Mm. Hiv-virus oli alkujaan peräisin afrikkalaisista apinoista. Kuinkahan se mahtoi tarttua ihmiseen? Ja kuinka ja keiden keskuudesta levitä?
- Anonyymi
Ihmeiden puuttuminen perustellaan siten, että Jumala ei tee sirkustemppuja. Eli asiaa ei voida tutkia, ja kunnon uskishan uskoo sitä mitä saarmamies vakavalla naamalla kulloinkin väittää tapahtuneeksi.
Ihmisiä on toisinaan hämmästyttävän helppo huijata. Huijaamisen motivaattoreita toimii raha ja alamisten osoittama ihailu imeidentekijää kohtaan. - Anonyymi
Val.5:7 Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa. 2Moos.20:1-6 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylkäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka vesissä maan alla. Älä kumarra niittä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotks minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
- Anonyymi
Jer.31:29-34 Niinä päivinä ei enää sanota: Isät söivät raakoja rypäleittä, lasten hampaat heltyivät; vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä; ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: Tuntekaa Herra. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra: sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
- Anonyymi
Hes.18:24-26 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistuten kaltaisia, joita jumalaton tekee - saisiko hän tehdä niin ja ellää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava. Ja vielä te sanotte: Herran tie ei ole oikea: Kuulkaa siis, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat! Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen kuotava.
- Anonyymi
Hese ei puhu edes perisynnistä, Vain Kristillisen kaste voi katkaista perisynnin kirouksen.
Hes. 18:19
Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
Hesekiel puhuu vanhempien syntivelan siirtymisestä alaspäin neljäkin sukupolvea.
Ainoa keino sen syntivelan katkaisemiksi on täydellinen eli 100% lain noudattaminen (johon ei kukaan ihminen pysty), joten esi-isien synnit tulee aina maksuun jälkipolville aina neljänteen polveen asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hese ei puhu edes perisynnistä, Vain Kristillisen kaste voi katkaista perisynnin kirouksen.
Hes. 18:19
Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
Hesekiel puhuu vanhempien syntivelan siirtymisestä alaspäin neljäkin sukupolvea.
Ainoa keino sen syntivelan katkaisemiksi on täydellinen eli 100% lain noudattaminen (johon ei kukaan ihminen pysty), joten esi-isien synnit tulee aina maksuun jälkipolville aina neljänteen polveen asti.Helluntailaiet joutuvat valehtelemaan Hesekielinkin nimissä, koska käärmeen oppien mukaisesti jättävät lapsensa kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmaan perisynnin kadotustuomion alaisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiet joutuvat valehtelemaan Hesekielinkin nimissä, koska käärmeen oppien mukaisesti jättävät lapsensa kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmaan perisynnin kadotustuomion alaisiksi.
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.Jumala ei muutu. Jumalan ns. hengelliset lait (oikeudenmukaisuuden hengelliset lait) ovat aina voimassa, riippumatta siitä minkä liiton aikaa kulloinkin eletään.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
- Anonyymi
Siis sinun jumala rankaisee henkilöä hänen esivanhempien pahoista teoista jolle henkilö itse ei voi mitään? Aikamoinen hirviö. Miksi ihmeessä yhtään kukaan palvoo tuollaista pahuutta?
- Anonyymi
5Moos.28:61 Biblia (1776) Siihen myös kaikki sairaukset ja kaikki rangaistukst; jotka ei kirjoitetut ole tässä lakiraamatussa, laskee Herra sinun päälles, siihenasti ettäs hukut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453136- 1082573
- 512561
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402228Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4801924- 1101881
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521855Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91704Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151627R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241482