Hesarin vaalikone tuputtaa suvakismia ynnä kaiken maailman unelmahöttöä, vastaa sinne sitten kuinka hyvänsä. Ylen vaalikone näyttäisi toimivan rehellisemmin. Alla vastausteni perusteella kolme epäsopivinta puoluetta:
Suomen Kommunistinen Puolue 14 % samaa mieltä kanssasi
Vasemmistoliitto 7 % samaa mieltä kanssasi
Vihreät 7 % samaa mieltä kanssasi
YLE:n Vaalikone
54
185
Vastaukset
- Anonyymi
Joo, mutta miksi Tampereen palstalla?
- Anonyymi
Minä sain seuraavat parhaimmasta huonoimpaan:
1. vas
2. vihr
3. eläinoikeuspuolue
4. femakot
5. skp
6. kepu
7.sdp
8. kristallipuolue
9. kokkareet
10. uskovaiset
11. ruotsalaiset
12. liberaalipuolue
13. Hallis
14. persut
15. Lapuan Liike Nyt
16. Suomen Kansa Ensin
17. Vapauden liitto- Anonyymi
Hauska ryhmittely sulla. Nyt tiedät ketä äänestää. Hyvä juttu.
- Anonyymi
minä sain tuukka kurun kolmanneksi ylen vaalikoneessa 🙂
- Anonyymi
Pasi Viheraho!
Mitä algometrejä ne tässä Hesarin koneessa oikein käyttää.- Anonyymi
Jotain javascriptiä näytti olevan.
- Anonyymi
Hesarin vaalikoneessa on yksi kysymys jonka painotus on kahdeksankertainen:
”Sukupuolen moninaisuus pitäisi ottaa huomioon Suomessa nykyistä paremmin”
- Anonyymi
Ei ollut yhtään transu kysymystä,olisi saanut karsittua mätä edustajia pois.Kyllä transu äänestys muistetaan ,joten killit,häkät ja samsat
ei pääse läpi toivon todella. - Anonyymi
Täyttä paskaa vaalikoneet.
- Anonyymi
Aikaisemmissa vaaleissa vaalikone oli rakennettu järkevämmin. Nykyinen on täyttä sotaa.
- Anonyymi
Maailma muuttuu koko ajan ja esiin tulee lisää huoimioitavia asioita.
- Anonyymi
Ammattikouluihin tulisi laittaa opetussuunnitelmaan jonkinlainen opintokokonaisuus yhteiskuntatietoa sillä siellä opiskelevat ja sieltä valmistuneet äänestävät heikoimmin ja heillä on puutteellisin tietous valtionhallinnosta.
- Anonyymi
Ulkomaalaisen työvoiman osalta tarveharkinnan poistaminen polkee duunarien palkkatasoa raskaasti. Orjatyövoiman käyttöä helpottaa myös yleissitovuudesta luopuminen .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkomaalaisen työvoiman osalta tarveharkinnan poistaminen polkee duunarien palkkatasoa raskaasti. Orjatyövoiman käyttöä helpottaa myös yleissitovuudesta luopuminen .
Yhteiskunnan toiminnot ja järjestelmät kuuluvat yleissivistykseen, ovat kansalaistaitoja ja ne tulisi opettaa kaikille.
- Anonyymi
Kun vastaa ihan rehellisesti mitä ajattelee on lopullinen tulos PS.
- Anonyymi
Elämä on laajempi kokonaisuus kuin moni persu ajattelee.
- Anonyymi
Ainut puolue joka haluaa säilyttää yleissitovuuden tarvittavilta osin sekä vastustaa tarveharkinnan poistamista . PS onkin maan suurin duunaripuolue .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainut puolue joka haluaa säilyttää yleissitovuuden tarvittavilta osin sekä vastustaa tarveharkinnan poistamista . PS onkin maan suurin duunaripuolue .
Kaikki lähti siitä, kun Halla-aho sanoi, ettei työehtojen yleissitovuus ole perussuomalaiselle puolueelle ”pyhä lehmä”.
Marin tulkitsi puheenvuoron niin, että perussuomalaisille työntekijöiden vähimmäisturva ei ole itseisarvo. Marin otti puheenvuoron niin kiihkeästi, että hän puhui tentin juontajien Susanne Päivärinnan ja Juha Ristamäen päälle.
– Tämähän on aivan valtakunnan uutinen, Marin huudahti.
- Anonyymi
YK:n pääsihteeri Antonio Guterres varoitti maanantaina, että edistys sukupuolten välisessä tasa-arvossa "katoaa silmiemme edessä".
Guterresin mukaan sukupuolten välisen tasa-arvon saavuttaminen vie vielä kolme vuosisataa.
- Naisten oikeuksia loukataan, uhataan ja rikotaan kaikkialla maailmassa.- Anonyymi
Afganistan ja Iran ovat muslimimaita ja hyviä esimerkkejä mihin islamisaatio johtaa. Guterres kuten maamme suvaitsevaiset sivuuttavat tämän oleellisimman asian .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Afganistan ja Iran ovat muslimimaita ja hyviä esimerkkejä mihin islamisaatio johtaa. Guterres kuten maamme suvaitsevaiset sivuuttavat tämän oleellisimman asian .
Persujen ajatuspajassa on kehitelty paljonkin ajatuksia naisen asemasta ,
Suomen Perustan tilaaman julkaisun tekijän mielestä takapuolesta kouriminen kertoo kansanomaisuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalainen Israel ja monet kristityt valtiot polkevat naisten oikeuksia esim. aborttioikeuden ja ehkäisyn suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persujen ajatuspajassa on kehitelty paljonkin ajatuksia naisen asemasta ,
Suomen Perustan tilaaman julkaisun tekijän mielestä takapuolesta kouriminen kertoo kansanomaisuudesta.Maamme liberaalit ja suvaitsevaiset eivät halua puuttua muslimimaista saapuneiden naisten ja lasten asemaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maamme liberaalit ja suvaitsevaiset eivät halua puuttua muslimimaista saapuneiden naisten ja lasten asemaan .
Täällä toimitaan lakien mukaan.
Parisuhdeväkivalta aiheuttaa yli 150 milj. euron kulut vuosittain.
Olkaa siis kiltisti kotona jos haluatte pysäyttää valtion velkaantumisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä toimitaan lakien mukaan.
Parisuhdeväkivalta aiheuttaa yli 150 milj. euron kulut vuosittain.
Olkaa siis kiltisti kotona jos haluatte pysäyttää valtion velkaantumisen.Olkaa kiltisti myös kodin ulkopuolella. Sekin vähentää valtion velkataakkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkaa kiltisti myös kodin ulkopuolella. Sekin vähentää valtion velkataakkaa.
Ja eläkää mahdollisemman terveellisesti ennen kaikkea.
- Anonyymi
Persut tavoittelevat eroa EU:sta
2:00 | Päivitetty 6:54
Lontoo
Brittien tyytymättömyys EU-eroon kasvaa. Selvä enemmistö äänestäjistä pitää brexitiä vääränä päätöksenä, mielipidemittaukset kertovat.
Paluu olisi silti hyvin vaikea. Ensin täytyy monen ehdon täyttyä. Asiantuntijoiden mukaan EU-paluuta ei kannata toivoa lähiaikoina.- Anonyymi
PS ei tavoittele eroa EU:sta vaan haluaa EU:n pysyvän itsenäisten valtioiden liittona. Liittovaltiossa suomalaisten ja italialaisten rahat ja velat olisivat samassa pussissa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PS ei tavoittele eroa EU:sta vaan haluaa EU:n pysyvän itsenäisten valtioiden liittona. Liittovaltiossa suomalaisten ja italialaisten rahat ja velat olisivat samassa pussissa .
Et ehkä tunne tai hmmärrä puolueesi ohjelmaa ja tavotteita kovin hyvin:
26.1.
Perussuomalaisten puheenjohtaja
Riikka Purra sanoo Iltalehden haastattelussa, että perussuomalaiset pitää kiinni vuoden 2019 ohjelmalinjauksestaan, jossa asetetaan tavoitteeksi Suomen eroaminen Euroopan unionista.
- Anonyymi
Ihan sama ketä äänestää kokkarit määrää rahat kuuluu rikkaille. Lääkäriä ei ole olemassakaan johtajat imevät kaikki rahat.
- Anonyymi
Valehtelevat politiikot kuuluisi saada rikossyyte petoksesta.
- Anonyymi
Monet poliitikot ovat tietämättömiä tai luulevat asioita samalla tavoin kuin kansalaisetkin ja poliitikot edustavat kansaa. Näkeehän tuon jos katsoo eduskunnan kyselytunteja. Oppositio esittää outoja, tosiasioista poikkeavia väittämiä ja kysymyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet poliitikot ovat tietämättömiä tai luulevat asioita samalla tavoin kuin kansalaisetkin ja poliitikot edustavat kansaa. Näkeehän tuon jos katsoo eduskunnan kyselytunteja. Oppositio esittää outoja, tosiasioista poikkeavia väittämiä ja kysymyksiä.
Useimmat porvarit laulavat tuki- ja viiteryhmiensä lauluja.
- Anonyymi
Purran pitää erota Perussuomalaisten johdosta. Kannattaa EUta. Se on puolueenlinjan vastaista.
Takkikääntyy.- Anonyymi
Purra on puolueitten puheenjohtajista täysin ylivertainen .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra on puolueitten puheenjohtajista täysin ylivertainen .
Mutta jotkut eivät silti tahdo leikkiä hänen kanssaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jotkut eivät silti tahdo leikkiä hänen kanssaan.
Ei se siitä johdu, vaan hänen jatkuvasta irvistelystä. Ei sellaista jaksa kukaan katsoa. Pitäisi edes joskus naamaansa peruslukemilla. Nyt näyttää ihan päiväkotikakaralta.
- Anonyymi
Nuo vaalikoneet on aivopesua, ei muuta. Käytä päätäsi, seuraa noiden rottien touhuja. Näin saat paremman kuvan, kuin manipuloiduista vaalikoneista.
- Anonyymi
Miten itse saat tiedon. Lehdistä, nehän on propagandaa. Netistä, tosi kovaa propagandaa,ystäviltä, erittäin kysenalaista tietoa.
Entä poliitikot, uskoo jos haluaa.
Entä itse, kyseenalainen päötelmä tulos, koska tietoa on hankittava jostain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten itse saat tiedon. Lehdistä, nehän on propagandaa. Netistä, tosi kovaa propagandaa,ystäviltä, erittäin kysenalaista tietoa.
Entä itse, kyseenalainen päötelmä tulos, koska tietoa on hankittava jostain.Minä äänestän lähinnä puoluetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä itse, kyseenalainen päötelmä tulos, koska tietoa on hankittava jostain.Lakkautetaan eduskunta ja antaa tekoälyn päättää mikä on suomalaisille hyväksi. Veikkaan että tulos on sama mutta paljon halvemmalla, eikä tarvitsisi katsella niitä kulahtaneita, vuosikymmeniä eduskunnassa turhaan pyörineitä väsyneitä, touhuunsa kyllästyneitä kuontaloita.
- Anonyymi
Kummallista --aina, kun vastaa rehellisesti vaalikoneen kysymyksiin tulee lopulta vastaus sinun ehdokas on Pressut. Pakko tässä on vaihtaa puoluetta ja antaa ääni Pressuille.
- Anonyymi
Minä en käytä vaalikonetta kun olen jo päättänyt äänestää demaria.
- Anonyymi
Vastaatko rehellisesti omista mielipiteistä, vai ovatko ne propagandoituneet. Tosiasia on mielipiteitten osalta se, että mitä huono-osaisempi,kouluttamattomampi, syrjäytyneempi ihminen on niin sitä enemmän kannattaa populistisia puolueita.
- Anonyymi
Meinaatko,että aivan sama mitä sinne vastaa,niin sieltä siten vastataan,että "Tarja Halonen on kanssasi samaa mieltä,joten Sinun kannattaa antaa äänesi Tarja Haloselle tai Jutta Urpilaiselle". Niin,sehän os sitten selvää,että Sinun kannattaa äänestää SDP:tä.Ei sitä tartte sen enempää miettiä,koska VaaliKone on sen päättänyt puolestasi.
- Anonyymi
Kumpikaan mainitsemistasi henkilöistä ei ole ehdokkaina vaaleissa.
Sen verran olen kiinnostunut politiikasta, että olen seurannut poliitikkojen tekemisiä ja sitä kautta valitseminen on helpompaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpikaan mainitsemistasi henkilöistä ei ole ehdokkaina vaaleissa.
Sen verran olen kiinnostunut politiikasta, että olen seurannut poliitikkojen tekemisiä ja sitä kautta valitseminen on helpompaa.Lehdistä,seiska vai joku muu aviisi. Kavereilta vai ystäviltä,ehkä tuikituntemattomalta. Poliitikolta itseltään vai oletko stalkannu. Kiinnostaa kuinka olet luonut oman mielipiteesi.
Ehkä nettimaailmasta, mikä antaakin luotettavan kuvan valittavista.
- Anonyymi
Perussuomalaisia äänestämällä tietää mitä saa.
Hatullisen. - Anonyymi
Siis kone päättää puolestasi ketä äänestät? Hyvää päivää tätä nykymaailmaa. Onko ihmiset vuosi vuodelta entistä tyhmempiä? On!
- Anonyymi
Vaalikoneisiin ehdokkaat ovat itse vastanneet, joiden pohjalta on tehty ohjelma.
Kerro kuinka hankit tiedot vai oletko ihan propagandan uhri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaalikoneisiin ehdokkaat ovat itse vastanneet, joiden pohjalta on tehty ohjelma.
Kerro kuinka hankit tiedot vai oletko ihan propagandan uhri.Ehdokkaat voivat vastata mitä tahansa. Ei sen totta tarvitse olla, kunhan se ajaa ehdokkaan läpi.
- Anonyymi
Kokeilin HS:n vaalikoneen säästöjä, kourin rankalla kädellä! Sain 4:n miljardin säästöt. Terveiset Petteri Orpolle!
- Anonyymi
Ketä vittu kiinnostaa joku turkistarhaus vois olla jotain fiksumpia kysymyksiä ja miinat tulee käyttöön jos sota syttyy
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371638