Vaparien tuet samalle pohjalle kuin kirkollisvero

Anonyymi-ap

Vaikka et kuuluisi vapareihin, joudut maksamaan heidän kulujaan! Nimittäin vapareita tuetaan verovaroistasi, halusit tai et.

Evlut kirkko taas on rehellinen. Kirkollisvero peritään vain jäseniltä. Vaparit haluaisivat lakkauttaa verotusoikeuden kai siinä pelossa, että samaa alettaisiin pian soveltaa vapareihinkin. Niinpä sitä nyt pitäisi kiireesti alkaa soveltamaan vapareihin. Kiinteä jäsenmaksu perittäisiin jäseniltä verottamalla.

Se olisi oikeus ja se olisi kohtuus!

72

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vapariliitto on valtiollisen rahoituksen varassa. Kyse käytännössä on valtionvapariliitosta.

      • Anonyymi

        Eli olet sitä mieltä että vaparit ovat tärkeitä valtiolle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet sitä mieltä että vaparit ovat tärkeitä valtiolle?

        Yhdelle puolueelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdelle puolueelle.

        Mutta tuossa puhuttiin valtiosta, miksi nyt puhut puolueesta?


    • Anonyymi

      Vaparit eivät halua samanarvoisuutta kirkon kanssa. Vaparit haluavat saada rahaa perusteettomammin.

    • Anonyymi

      Vaparien tulisi suostua samaan järjestelyyn kuin kirkko tai sitten vapareille ei saa antaa yhteiskunnan tukea.

    • Anonyymi

      Vapareita tuetaan verovaroin. Silti joitakin vapareita närästää kun *Antivapari* kommentoi vaparien toimintaa tällä palstalla.

      - *Antivapari*

    • Anonyymi

      Mutta kun ne verovarat eivät ole mitään "meidän" rahoja, vaan valtion. Emmehän ole mikään kommunistinen valtio.

      Joten valehtelet kun sanot että tähän käytetään veronmaksajien rahoja.

      • Anonyymi

        Etkös sinä maksa YLE-veroakaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkös sinä maksa YLE-veroakaan?

        En maksa.

        Mutta eikö sinulla ole mitään sanottavaa tuohon aloittajan valehteluun?


      • Anonyymi

        "Joten valehtelet kun sanot että tähän käytetään veronmaksajien rahoja."

        Ahaa, sen jälkeen kun valtio on käytännössä ryöstänyt rahani, ne eivät enää olekaan minun rahojani. Voinko minäkin ryöstää kenet tahansa kadulla ja antaa saamani rahat kenelle tahdon?

        Onhan tämä mielenkiintoista. Reilusti yli puolet äänestäjistä kuuluu kirkkoon ja maksaa veroja siitä, että valtio rahoittaa tahoa, joka yrittää saada kirkon jäsenmäärän laskemaan. Samat tahot suuttuvat julmasti, jos heitä väittää vallankaapanneiksi kulttuurimarxisteiksi.

        Hauska huomata, kuinka ihan perinteinen aitotaistolaisuus pulpahtaa noin helposti pintaan kun vähän pintaa raaputtaa yksinkertaisella kysymyksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En maksa.

        Mutta eikö sinulla ole mitään sanottavaa tuohon aloittajan valehteluun?

        Eipä sen kummempaa sanottavaa.
        Mutta minun verotuslaskelmassa on merkintä
        YLE-verosta, jonka joudun maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joten valehtelet kun sanot että tähän käytetään veronmaksajien rahoja."

        Ahaa, sen jälkeen kun valtio on käytännössä ryöstänyt rahani, ne eivät enää olekaan minun rahojani. Voinko minäkin ryöstää kenet tahansa kadulla ja antaa saamani rahat kenelle tahdon?

        Onhan tämä mielenkiintoista. Reilusti yli puolet äänestäjistä kuuluu kirkkoon ja maksaa veroja siitä, että valtio rahoittaa tahoa, joka yrittää saada kirkon jäsenmäärän laskemaan. Samat tahot suuttuvat julmasti, jos heitä väittää vallankaapanneiksi kulttuurimarxisteiksi.

        Hauska huomata, kuinka ihan perinteinen aitotaistolaisuus pulpahtaa noin helposti pintaan kun vähän pintaa raaputtaa yksinkertaisella kysymyksellä.

        Ei valtio mitään varasta, vaan maksat veroja melkein kaikesta. Ja ei, ne eivät ole sinun rahoja, vaan valtion.

        "Voinko minäkin ryöstää kenet tahansa kadulla ja antaa saamani rahat kenelle tahdon?"

        Voit, mutta tuosta seuraa myös rangaistus.

        Sinulle näyttää olevan aika vierasta miten yhteiskunta toimii ja tunnut olevan myös väkivaltaan taipuvainen kun mietit ihmisten hakkaamista kadulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sen kummempaa sanottavaa.
        Mutta minun verotuslaskelmassa on merkintä
        YLE-verosta, jonka joudun maksamaan.

        Miksi minun sitä pitäisi maksaa jos en asu Suomessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sen kummempaa sanottavaa.
        Mutta minun verotuslaskelmassa on merkintä
        YLE-verosta, jonka joudun maksamaan.

        Eli sinusta tuollainen valehtelu on hyväksyttävää toimintaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minun sitä pitäisi maksaa jos en asu Suomessa?

        Niin, siellä Pietarissa asiat ovat niin toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei valtio mitään varasta, vaan maksat veroja melkein kaikesta. Ja ei, ne eivät ole sinun rahoja, vaan valtion.

        "Voinko minäkin ryöstää kenet tahansa kadulla ja antaa saamani rahat kenelle tahdon?"

        Voit, mutta tuosta seuraa myös rangaistus.

        Sinulle näyttää olevan aika vierasta miten yhteiskunta toimii ja tunnut olevan myös väkivaltaan taipuvainen kun mietit ihmisten hakkaamista kadulla.

        Ihmisten hakkaamisesta ei ole kirjoittanut muut kuin sinä.

        Verotus on laillistettua ryöstöä, alun alkujaanhan se oli vain pelkkää ryöstöä. Aidosti demokraattinen järjestelmä toimii tietenkin täysin vapaaehtoisuuden ja siten yhteisiin tarkoituksiin annettujen lahjoitusten varassa, kuten alkuseurakunnat tekivät ja kirkollisvero edelleenkin toimii. Maksat jos haluat, osallistut jos haluat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siellä Pietarissa asiat ovat niin toisin.

        Miksi kuvittelen että asuisin jossain Venäjällä? Ihan Eu maassa asun, ja juuri muutin toiseen Eu maahan, koska se on helppoa muuttaa.

        Miksi sinun pitää olla koko ajan valehtelemassa? Se antaa sinusta idiootin kuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minun sitä pitäisi maksaa jos en asu Suomessa?

        Joo, ei. Silloin voit elää vaikka verotonta elämää. Meillä täällä Suomessa maksetaan veroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuvittelen että asuisin jossain Venäjällä? Ihan Eu maassa asun, ja juuri muutin toiseen Eu maahan, koska se on helppoa muuttaa.

        Miksi sinun pitää olla koko ajan valehtelemassa? Se antaa sinusta idiootin kuvan.

        Väitätkö itse, että Pietarissa asiat eivät olisi toisin?

        Ja jos väität, mistä muka tiedät, jos et koskaan ole käynyt siellä? Sitä kyllä epäilen, ettet olisi käynyt, ainakin saamassa ohjeesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten hakkaamisesta ei ole kirjoittanut muut kuin sinä.

        Verotus on laillistettua ryöstöä, alun alkujaanhan se oli vain pelkkää ryöstöä. Aidosti demokraattinen järjestelmä toimii tietenkin täysin vapaaehtoisuuden ja siten yhteisiin tarkoituksiin annettujen lahjoitusten varassa, kuten alkuseurakunnat tekivät ja kirkollisvero edelleenkin toimii. Maksat jos haluat, osallistut jos haluat.

        No mainasitko että ihmiset antavat ryöstää itsensä ihan vapaaehtoisesti? Kyllä siinä joudut käyttämään väkivaltaa.

        Verotus on se mikä valtioita pyörittää, mistä muualta luulet että valtio saisi rahaa? Näytät kyllä olevan todelal pihalla siitä miten yhteyskunta toimii.

        "Aidosti demokraattinen järjestelmä toimii tietenkin täysin vapaaehtoisuuden"

        No voit ihan vapaaehtoisesti kieltäytyä kaikista tuloista ja näin sinun ei tarvitse maksaa veroja. Mutta epäilen että sinulla ei taida olla mitään tuloja muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei. Silloin voit elää vaikka verotonta elämää. Meillä täällä Suomessa maksetaan veroja.

        Ja missä luulet että voi elää verotonta elämää Suomen ulkopuolella? Kyllä minä maksan veroni asuinmaahani ihna normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö itse, että Pietarissa asiat eivät olisi toisin?

        Ja jos väität, mistä muka tiedät, jos et koskaan ole käynyt siellä? Sitä kyllä epäilen, ettet olisi käynyt, ainakin saamassa ohjeesi.

        En väitä, joten voitko lopettaa tuon jatkvuan valehtelun. Nolaat vain itsesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missä luulet että voi elää verotonta elämää Suomen ulkopuolella? Kyllä minä maksan veroni asuinmaahani ihna normaalisti.

        Hieno homma!
        Mutta tarkkaile nyt vähän ettei vain sinun maksamiasi verovaroja lipsahtaisi sen maan kommunistien, ateistien tai FriTänkkareiden toimintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno homma!
        Mutta tarkkaile nyt vähän ettei vain sinun maksamiasi verovaroja lipsahtaisi sen maan kommunistien, ateistien tai FriTänkkareiden toimintaan.

        Ja miten minä voin vaikuttaa siihen mihin minun verorahat menevät?

        Tunnut olevan aika pihalla siiten miten yhteyskunta toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja missä luulet että voi elää verotonta elämää Suomen ulkopuolella? Kyllä minä maksan veroni asuinmaahani ihna normaalisti.

        Mike Maloney selvittää hyvin havainnollistetulla videollaan miksi valtiot velkaantuvat ja mihin maksetut verorahat menevät.

        Michael Maloney:
        Miksi valtiot velkaantuvat?

        https://www.youtube.com/watch?v=13VIxhdVZGM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mainasitko että ihmiset antavat ryöstää itsensä ihan vapaaehtoisesti? Kyllä siinä joudut käyttämään väkivaltaa.

        Verotus on se mikä valtioita pyörittää, mistä muualta luulet että valtio saisi rahaa? Näytät kyllä olevan todelal pihalla siitä miten yhteyskunta toimii.

        "Aidosti demokraattinen järjestelmä toimii tietenkin täysin vapaaehtoisuuden"

        No voit ihan vapaaehtoisesti kieltäytyä kaikista tuloista ja näin sinun ei tarvitse maksaa veroja. Mutta epäilen että sinulla ei taida olla mitään tuloja muutenkaan.

        Antavathan ihmiset ihan vapaaehtoisesti verottaakin itseään vaikka rahat menisivät kirkon sijasta vapareille.

        Aika harvoin ryöstäjäkään taitaa hakata uhriaan, ellei itse ryöstäminen ole tapahtumassa pelkkä sivuseikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antavathan ihmiset ihan vapaaehtoisesti verottaakin itseään vaikka rahat menisivät kirkon sijasta vapareille.

        Aika harvoin ryöstäjäkään taitaa hakata uhriaan, ellei itse ryöstäminen ole tapahtumassa pelkkä sivuseikka.

        Ihmiset maksavat veroja koska tietävät että ne menevät yhteiskunnan pyörittämiseen. Edelleenkin tunnut olevan aika pihalla miten yhteiskunta toimii.

        No kyllä siinä tarvitsee väkivaltaa, ellet sitten uhkaa aseella. Näytät olevan tästäkin aika pihalla. Seuraisit vaikka uutisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset maksavat veroja koska tietävät että ne menevät yhteiskunnan pyörittämiseen. Edelleenkin tunnut olevan aika pihalla miten yhteiskunta toimii.

        No kyllä siinä tarvitsee väkivaltaa, ellet sitten uhkaa aseella. Näytät olevan tästäkin aika pihalla. Seuraisit vaikka uutisia.

        Ei yhteiskunnan pyörittämiseksi rahaa tarvitse antaa epämääräistä yhteiskunnanvastaista ateismia harrasteleville vapareille.

        Eikä varsinkaan minun rahojani, kun en niin halua. Selvää ryöstöä se on, että vastoin tahtoani rahoillani elätetään vapareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhteiskunnan pyörittämiseksi rahaa tarvitse antaa epämääräistä yhteiskunnanvastaista ateismia harrasteleville vapareille.

        Eikä varsinkaan minun rahojani, kun en niin halua. Selvää ryöstöä se on, että vastoin tahtoani rahoillani elätetään vapareita.

        Eli sinusta jokaisen pitäisi maksaa esimerkiksi teiden tekemisestä itse? Tai siitä että sinulla on juokseva vesi kodissasi (onko?).

        "Selvää ryöstöä se on, että vastoin tahtoani rahoillani elätetään vapareita."

        No kun ne eivät ole sinun rahoja mitä vaparit saavat, vaan valtion ihna omia rahoja. Ja valtio saa ihan itse päättää mitä rahoillaan tekee, niin kuin sinäkin saat.

        Kumma että teille kommareille ei mene jakeluun se että valtion rahat eivät ole mitään "meidän" rahoja tai "veronmaksajien" rahoja, vaan valtion omia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinusta jokaisen pitäisi maksaa esimerkiksi teiden tekemisestä itse? Tai siitä että sinulla on juokseva vesi kodissasi (onko?).

        "Selvää ryöstöä se on, että vastoin tahtoani rahoillani elätetään vapareita."

        No kun ne eivät ole sinun rahoja mitä vaparit saavat, vaan valtion ihna omia rahoja. Ja valtio saa ihan itse päättää mitä rahoillaan tekee, niin kuin sinäkin saat.

        Kumma että teille kommareille ei mene jakeluun se että valtion rahat eivät ole mitään "meidän" rahoja tai "veronmaksajien" rahoja, vaan valtion omia.

        " Tai siitä että sinulla on juokseva vesi kodissasi "

        Kyllä minä ainakin maksan veteni itse. Sinäkö et, vankilassako asut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tai siitä että sinulla on juokseva vesi kodissasi "

        Kyllä minä ainakin maksan veteni itse. Sinäkö et, vankilassako asut?

        Mutta maksoitko ne putket jotka tulevat sinun kotiisi? Maksoitko sen vesilaitoksen joka pumppaa ne vedet sinne putkeen?

        "Sinäkö et, vankilassako asut?"

        Miksi sinun pitää taas heittäytyä idiootiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta maksoitko ne putket jotka tulevat sinun kotiisi? Maksoitko sen vesilaitoksen joka pumppaa ne vedet sinne putkeen?

        "Sinäkö et, vankilassako asut?"

        Miksi sinun pitää taas heittäytyä idiootiksi?

        Tietysti vesilaitoksen kaikki kustannukset sisältyvät vesimaksuun. Ja maalla kaivo, sen renkaat, putket, pumput... kaikki on itse ostettu ja osin asennettukin.

        Jumalan lahjahan ne ovat, mutta eivät ne itsestään paikalleen ilmesty vain kädet ristissä katsellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti vesilaitoksen kaikki kustannukset sisältyvät vesimaksuun. Ja maalla kaivo, sen renkaat, putket, pumput... kaikki on itse ostettu ja osin asennettukin.

        Jumalan lahjahan ne ovat, mutta eivät ne itsestään paikalleen ilmesty vain kädet ristissä katsellen.

        Eivät sisälly, vaan maksat vedestä jota käytät.

        Rakensit muuten itse tienkin sinne maalle että pääset kauppaan? Entä vesistö sähkötkin ja rakensit voimalaitoksen?

        Ja sinulla ei varmaan ole lapsia jotka saavat käydä koulussa ilmaiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät sisälly, vaan maksat vedestä jota käytät.

        Rakensit muuten itse tienkin sinne maalle että pääset kauppaan? Entä vesistö sähkötkin ja rakensit voimalaitoksen?

        Ja sinulla ei varmaan ole lapsia jotka saavat käydä koulussa ilmaiseksi?

        Kuvitteletko tosissasi, että se vesimaksu on maksu pelkästä vedestä? :D :D :D :D Sillä vesimaksulla (ja muilla vesilaitoksen perimillä maksuilla kuten liittymämaksu) katetaan vesilaitoksen kustannukset. Ja se sisältää myös kustannukset, jotka tarvitaan vesiverkon ylläpitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joten valehtelet kun sanot että tähän käytetään veronmaksajien rahoja."

        Ahaa, sen jälkeen kun valtio on käytännössä ryöstänyt rahani, ne eivät enää olekaan minun rahojani. Voinko minäkin ryöstää kenet tahansa kadulla ja antaa saamani rahat kenelle tahdon?

        Onhan tämä mielenkiintoista. Reilusti yli puolet äänestäjistä kuuluu kirkkoon ja maksaa veroja siitä, että valtio rahoittaa tahoa, joka yrittää saada kirkon jäsenmäärän laskemaan. Samat tahot suuttuvat julmasti, jos heitä väittää vallankaapanneiksi kulttuurimarxisteiksi.

        Hauska huomata, kuinka ihan perinteinen aitotaistolaisuus pulpahtaa noin helposti pintaan kun vähän pintaa raaputtaa yksinkertaisella kysymyksellä.

        Oliko sinulle tosiaan yllätys, että maksettuasi verot ne eivät ole enää sinun rahojasi vaan valtion, kuntien (ja evlut/ortodoksisen kirkon)? :D :D :D :D

        Mites kuvittelet käyvän eläkemaksuillesi, jos satut kuolemaan ennen, kuin saat senttiäkään eläkettä? Luuletko, että ne kuuluvat kuolinpesällesi? :D :D :D :D

        Uutisväläys: Valtion rahojen käytöstä päättää vaaleilla valittu eduskunta.


      • Anonyymi

        Hyvä kun eiluotukin välillä pihisee vanhaa pihinäänsä valtion rahoista. Valtio voi sitten maksaa velkansa "omista" rahoistaan eikä maksattaa niitä veronmaksajilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miten minä voin vaikuttaa siihen mihin minun verorahat menevät?

        Tunnut olevan aika pihalla siiten miten yhteyskunta toimii.

        Ei ole mitään "minun" verorahoja. Ne ovat valtion omia rahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään "minun" verorahoja. Ne ovat valtion omia rahoja.

        Ovathan. Minä maksan verot, joten ne ovat minun verorahoja, mutta ei minun käytössä olevia varoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovathan. Minä maksan verot, joten ne ovat minun verorahoja, mutta ei minun käytössä olevia varoja.

        "Kumma että teille kommareille ei mene jakeluun se että valtion rahat eivät ole mitään "meidän" rahoja tai "veronmaksajien" rahoja, vaan valtion omia." Tosi on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät sisälly, vaan maksat vedestä jota käytät.

        Rakensit muuten itse tienkin sinne maalle että pääset kauppaan? Entä vesistö sähkötkin ja rakensit voimalaitoksen?

        Ja sinulla ei varmaan ole lapsia jotka saavat käydä koulussa ilmaiseksi?

        Luulisi keskustelevansa jonkun teinitrollin kanssa jos ei tietäisi, että kyseessä on fanaattinen vapari, tai ainakin ateisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko sinulle tosiaan yllätys, että maksettuasi verot ne eivät ole enää sinun rahojasi vaan valtion, kuntien (ja evlut/ortodoksisen kirkon)? :D :D :D :D

        Mites kuvittelet käyvän eläkemaksuillesi, jos satut kuolemaan ennen, kuin saat senttiäkään eläkettä? Luuletko, että ne kuuluvat kuolinpesällesi? :D :D :D :D

        Uutisväläys: Valtion rahojen käytöstä päättää vaaleilla valittu eduskunta.

        En maksa eläkemaksuja. Miksi pitäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kumma että teille kommareille ei mene jakeluun se että valtion rahat eivät ole mitään "meidän" rahoja tai "veronmaksajien" rahoja, vaan valtion omia." Tosi on.

        Näytät sekoittavan kaksi asiaa keskenään. No en yhtään ihmettele että teilel komamreille on epäselvää mitkä ovat toisten rahoja.

        Ja ne ovat edelleen minun maksamia verorahoja, joka ei tarkoita että ne olisvat minun rahoja. Selventikö, vai pitääkö vääntää ratakiskosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi keskustelevansa jonkun teinitrollin kanssa jos ei tietäisi, että kyseessä on fanaattinen vapari, tai ainakin ateisti.

        Ja mistä sinä sen muka tiedät? Oletko sinä uskova kun pitää olla taas valehtelemassa?


    • Anonyymi

      Suomessa hyvin monien kansalaisjärjestöjen toimintaan myönnetään valtion tai kuntien avustuksia. Liikunta-ja urheilu, nuoriso, lapsi-ja nuorisotyö, kulttuuri ja taide, globaalikasvatus, kehitysyhteistyö, sosiaali- ja terveysala hyvin moninaisena ja monipuolisena. Kaikkiin sisältyy ms vapaaehtoistyötä ja alansa erityisosaamista.

    • Anonyymi

      Vapaa-ajattelijat on uskonnottomien edunvalvonta-, ihmisoikeus- ja kulttuurijärjestö. Se ei ole ensi sijassa "katsomuksellinen", opillinen, vaikka edistääkin tiedepohjaisuutta, rationaalisuutta, kriittisyyttä, ajatuksen vapautta - ja humanismia.

      • Anonyymi

        Vaparit edistävät ajatuksenvapautta yrittäessään estää vihaamiensa ajatusten julkituomisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaparit edistävät ajatuksenvapautta yrittäessään estää vihaamiensa ajatusten julkituomisen?

        Mikä ihme on "ajatuksenvapaus" ja miten sitä voi rajoittaa? :D


      • Vapaa-ajattelu on uskonto, jonka ytimessä on ateismi.
        Samalla tavoin kuin kommunismi on uskonto, jonka ytimessä on ateismi.

        Vapaa-ajattelijoiden profeettana on Darwin ja katekismuksena ET-huijaus.

        Joakim Vigelius:
        Voiko miehellä olla kuukautiset? Lensin ulos kurssilta yliopistossa!

        https://www.youtube.com/watch?v=iUsPrDsmRFw


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihme on "ajatuksenvapaus" ja miten sitä voi rajoittaa? :D

        Vapaa-ajattelijako tuota kysyy? Mikset perehdy järjestösi nimen etymologiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaa-ajattelijako tuota kysyy? Mikset perehdy järjestösi nimen etymologiaan.

        Ei kysy, vaan minä. Mutta etpä näytä sinäkään tietävän kun väistit vastaamisen. ;)


    • Anonyymi

      Ilta-Lehden tämänpäiväisen jutun otsikon mukaan veronmaksajat rahoittivat jopa ministerin viinahommia:

      IL 6.3.23:
      "Mika Lintilällä oli veronmaksajien rahoittama viinakaappi työhuoneessaan – nykyisillä ministereillä ei ole"

      • Anonyymi

        Yksikään veronmaksaja ei ole kustantanut yhtään mitään etkö lukenut tuota juttua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään veronmaksaja ei ole kustantanut yhtään mitään etkö lukenut tuota juttua?

        Jutussa lukee näin:

        ""''''''''
        Kahden vuoden aikana Alkon myymälöistä ostettiin 40 pulloa vahvaa alkoholia, tyypillisesti konjakkia 0,7 litran pulloissa. Mukana oli myös giniä ja viskiä. Lisäksi myymälöistä ostettiin yli 30 pulloa erilaisia viinejä, HS kirjoitti jutussaan.

        Veronmaksajien rahoilla tehtyjä ostoja ei lehden mukaan eritelty muuten kuin että ne olivat ”ministerin juomia”, tai ministerin ”juomavaraston”, ”juomakaapin” tai ”tarjoilukaapin” täydentämistä.

        ""'''''''''
        Mikä tässä on sinulle niin vaikeaa.
        Olet kuin entinen työnantajani, jolle selvitin että olin tehnyt kaikki tarvittavat työpäivät, mutta tämä väitti vain että sitten kun saat hänetkin vakuuttuneeksi siitä, niin asia on selvä. Ei auttanut muuta kuin tehdä yksi ylimääräinen ( vai oliko kaksikin) työpäivä.
        Kysymys oli postinjaosta maaseudulle, jolloin töitä ei voinut jättää tekemättä.

        Onko ateismi vaikuttanut jo aivotoimintaasi?

        Ateismi ankeuttaa uhrinsa elämän !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jutussa lukee näin:

        ""''''''''
        Kahden vuoden aikana Alkon myymälöistä ostettiin 40 pulloa vahvaa alkoholia, tyypillisesti konjakkia 0,7 litran pulloissa. Mukana oli myös giniä ja viskiä. Lisäksi myymälöistä ostettiin yli 30 pulloa erilaisia viinejä, HS kirjoitti jutussaan.

        Veronmaksajien rahoilla tehtyjä ostoja ei lehden mukaan eritelty muuten kuin että ne olivat ”ministerin juomia”, tai ministerin ”juomavaraston”, ”juomakaapin” tai ”tarjoilukaapin” täydentämistä.

        ""'''''''''
        Mikä tässä on sinulle niin vaikeaa.
        Olet kuin entinen työnantajani, jolle selvitin että olin tehnyt kaikki tarvittavat työpäivät, mutta tämä väitti vain että sitten kun saat hänetkin vakuuttuneeksi siitä, niin asia on selvä. Ei auttanut muuta kuin tehdä yksi ylimääräinen ( vai oliko kaksikin) työpäivä.
        Kysymys oli postinjaosta maaseudulle, jolloin töitä ei voinut jättää tekemättä.

        Onko ateismi vaikuttanut jo aivotoimintaasi?

        Ateismi ankeuttaa uhrinsa elämän !

        No onpas tietämätön toimittaja jos puhuu jostain veronmaksajien rahoista. Eiköhän nuo kustantanut valtio omista rahoista, eikä veronmaksajien rahoihein ole koskettu.

        Sehän olisi ryöstö jos valtio alkaisi viemään rahoja veronmaksajien tililtä suoraan.

        Ainoastaan sinunlaiset komamrit puhuvat jostain veronmaksajien rahoista kun puhutaan valtion rahoista.

        "Onko ateismi vaikuttanut jo aivotoimintaasi?

        Ateismi ankeuttaa uhrinsa elämän !"

        Vaikka oletkin tietämätön, niin ei tarvitse alentua tuolle lapselliselle herjauslinjalle, vaan voisitko pysyä asiassa. Tuo antaa sinusta idiootin kuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onpas tietämätön toimittaja jos puhuu jostain veronmaksajien rahoista. Eiköhän nuo kustantanut valtio omista rahoista, eikä veronmaksajien rahoihein ole koskettu.

        Sehän olisi ryöstö jos valtio alkaisi viemään rahoja veronmaksajien tililtä suoraan.

        Ainoastaan sinunlaiset komamrit puhuvat jostain veronmaksajien rahoista kun puhutaan valtion rahoista.

        "Onko ateismi vaikuttanut jo aivotoimintaasi?

        Ateismi ankeuttaa uhrinsa elämän !"

        Vaikka oletkin tietämätön, niin ei tarvitse alentua tuolle lapselliselle herjauslinjalle, vaan voisitko pysyä asiassa. Tuo antaa sinusta idiootin kuvan.

        >>> "Onko ateismi vaikuttanut jo aivotoimintaasi?
        .
        Tämä on kysymys.

        >>>"Ateismi ankeuttaa uhrinsa elämän !"

        Tämä on toteamus, melko subjektiivinen.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>> "Onko ateismi vaikuttanut jo aivotoimintaasi?
        .
        Tämä on kysymys.

        >>>"Ateismi ankeuttaa uhrinsa elämän !"

        Tämä on toteamus, melko subjektiivinen.
        .

        Kyllä tuo menee herjaaamisen puolelle. Miksi oletat että jollain olisi aivotoiminnassaa häiriöitä, kun et ole edes mikään lääkäri?

        Ja toinen on puhdas vale.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo menee herjaaamisen puolelle. Miksi oletat että jollain olisi aivotoiminnassaa häiriöitä, kun et ole edes mikään lääkäri?

        Ja toinen on puhdas vale.

        Kommentissasi 2023-03-07 11:13:04
        kirjoitit minulle:

        >> Vaikka oletkin tietämätön, niin ei tarvitse alentua tuolle lapselliselle herjauslinjalle, vaan voisitko pysyä asiassa. Tuo antaa sinusta idiootin kuvan.<<<

        Taitaa silloin myös sinun vihjailusi idiootista ylittää herjauksen rajan rimaa hipoen, joten siinä mielessä taidetaan olla suht.koht. tasoissa.
        Sinänsä minulle ei ole paljonkaan merkitystä sillä vaikka joku sanoisi minua hulluksi ja idiootiksi.

        No, pyydän nyt anteeksi sinulta että alennuin herjaamaan ja arvioimaan aivotoimintaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentissasi 2023-03-07 11:13:04
        kirjoitit minulle:

        >> Vaikka oletkin tietämätön, niin ei tarvitse alentua tuolle lapselliselle herjauslinjalle, vaan voisitko pysyä asiassa. Tuo antaa sinusta idiootin kuvan.<<<

        Taitaa silloin myös sinun vihjailusi idiootista ylittää herjauksen rajan rimaa hipoen, joten siinä mielessä taidetaan olla suht.koht. tasoissa.
        Sinänsä minulle ei ole paljonkaan merkitystä sillä vaikka joku sanoisi minua hulluksi ja idiootiksi.

        No, pyydän nyt anteeksi sinulta että alennuin herjaamaan ja arvioimaan aivotoimintaasi.

        En minä mitään vihjaillut, vaan kerroin suoraan että tuollainen käytös antaa sinusta idiootin kuvan. En sanonut sinua suoraan idiootiksi, vaan vertasin sinun käytöstä idiootteihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä mitään vihjaillut, vaan kerroin suoraan että tuollainen käytös antaa sinusta idiootin kuvan. En sanonut sinua suoraan idiootiksi, vaan vertasin sinun käytöstä idiootteihin.

        Aha, selvän teki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo menee herjaaamisen puolelle. Miksi oletat että jollain olisi aivotoiminnassaa häiriöitä, kun et ole edes mikään lääkäri?

        Ja toinen on puhdas vale.

        Vai herjaamista? Mitä iloa siitä ateismista sitten on, jos se ei vaikuta aivotoimintaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä mitään vihjaillut, vaan kerroin suoraan että tuollainen käytös antaa sinusta idiootin kuvan. En sanonut sinua suoraan idiootiksi, vaan vertasin sinun käytöstä idiootteihin.

        Eli halusit siis sanoa: annat itsestäsi kuvan syyntakeettomana, vaikka selvästi olet vain haluton käyttämään aivojasi paremmin.

        Ei tuossa minusta ole mitään herjavaa, positiivisesti kannustavaahan tuo on.


    • Anonyymi

      Tämä olisi hyvä aloite, mutta vielä parempi olisi se, että poistetaan kaikki valtion tuet molemmilta. Toisin sanoen evlut (ja ortodoksisen) kirkon verotusoikeus poistetaan, verovapaudet poistetaan, ylimääräiset velvoitteet poistetaan, oikeus vihkiä avioliittoon poistetaan ja hautaustoimi vapautetaan kilpailulle. Lisäksi kouluista poistetaan kaikenlainen uskonnonopetus ja samaten kulttuuriin verhottu uskonnollinen sisältö. Lisäksi tietty kirkkolaki kumotaan ja kaikki uskonnolliset yhdyskunnat siirtyvät rekisteröidyiksi yhdistyksiksi.

      • Anonyymi

        Miksi verotusoikeus pitäisi poistaa? Sehän on erinomaisen hyvä tapa kerätä jäsenmaksut.

        Vaparit haluavat aina muuttaa maailman hankalammaksi kaikille ihmisille. Eikö riitä, että vaparit muuttavat sen hankalammaksi itselleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi verotusoikeus pitäisi poistaa? Sehän on erinomaisen hyvä tapa kerätä jäsenmaksut.

        Vaparit haluavat aina muuttaa maailman hankalammaksi kaikille ihmisille. Eikö riitä, että vaparit muuttavat sen hankalammaksi itselleen?

        Siksi, koska jos verotusoikeus myönnetään yhdelle yhdistykselle, on se myönnettävä myös kaikille. Rekisteröityjä yhdistyksiä lienee jotain 100 tuhatta. Tuollaisen määrän hallintaan ei ole järkevää käyttää yhteiskunnan varoja.

        Mites tuo kirkkolaki, pitäisikö vastaavat lait luoda myös yhdistyksille? Jokaiselle omansa? Vai kissayhdistyksille oma ja koirayhdistyksille oma?

        Tietysti järkevintähän on, että yhteiskunta on sekulaari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, koska jos verotusoikeus myönnetään yhdelle yhdistykselle, on se myönnettävä myös kaikille. Rekisteröityjä yhdistyksiä lienee jotain 100 tuhatta. Tuollaisen määrän hallintaan ei ole järkevää käyttää yhteiskunnan varoja.

        Mites tuo kirkkolaki, pitäisikö vastaavat lait luoda myös yhdistyksille? Jokaiselle omansa? Vai kissayhdistyksille oma ja koirayhdistyksille oma?

        Tietysti järkevintähän on, että yhteiskunta on sekulaari.

        Ammattiyhdistykset ovat poikkeus. Pitääkö työnantajien kerätä kaikkien yhdistysten jäsenmaksut vai lopettaa ay-jäsenmaksujen keräys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, koska jos verotusoikeus myönnetään yhdelle yhdistykselle, on se myönnettävä myös kaikille. Rekisteröityjä yhdistyksiä lienee jotain 100 tuhatta. Tuollaisen määrän hallintaan ei ole järkevää käyttää yhteiskunnan varoja.

        Mites tuo kirkkolaki, pitäisikö vastaavat lait luoda myös yhdistyksille? Jokaiselle omansa? Vai kissayhdistyksille oma ja koirayhdistyksille oma?

        Tietysti järkevintähän on, että yhteiskunta on sekulaari.

        Hallinnoinnista koituva maksu voitaisiin periä osana veroa.

        Nyt kun Veikkauksen itsenäisestä rahoitustoiminnasta luovuttiin, kirkollisveronkaltainen yhteiskunnan hoitama jäsenmaksujen periminen verotuksen yhteydessä olisi edes jonkinlainen hyvitys täysin itsenäinsen järjestötoiminnan suuntaan.

        Voisihan tuosta rajata ulkopuolelle esim väkivaltaiset kansallissosialistiset ryhmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallinnoinnista koituva maksu voitaisiin periä osana veroa.

        Nyt kun Veikkauksen itsenäisestä rahoitustoiminnasta luovuttiin, kirkollisveronkaltainen yhteiskunnan hoitama jäsenmaksujen periminen verotuksen yhteydessä olisi edes jonkinlainen hyvitys täysin itsenäinsen järjestötoiminnan suuntaan.

        Voisihan tuosta rajata ulkopuolelle esim väkivaltaiset kansallissosialistiset ryhmät.

        Mutta jos natsijärjestö voidaan kieltää, miksei kielletä vaparijärjestökin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos natsijärjestö voidaan kieltää, miksei kielletä vaparijärjestökin

        Niin no no niin, pieni äärijoukkohan siinäkin on kyseessä.


    • Anonyymi

      Kuka käärii rahat taskuun, yhdistyksen kassasta?$😱😱

    • Samaan tapaan kuin Yleisradiovero, niin Suomessa pitäisi säätää Vapaa-ajatteluvero. .
      Veron määrä :
      5 €/vuosi jokaista 18 vuotta täyttänyttä ev.lut/ort. kirkkoon kuulumatonta kohti.
      Se veronmaksajien maksama summa
      ( noin 10 000 000 €/v) )
      pasahtaisi Vapaa-ajattelijain Liiton tilille .
      Vapaa-ajattelijat velvoitettaisiin sen jälkeen hoitamaan kirkkoon kuulumattomien hautaustoimi.

      Valtion hautaustuki kirkolle loppuisi.

      Pieni vero - työllistävä vaikutus.

      Sen jälkeen loppuisi myös vaparien purnaus kirkon kappeleiden käyttöoikeudesta kun saisivat rakentaa omat, jumalattomille tarkoitetut kappelit veronmaksajien rahoilla.

      • Anonyymi

        Vapaa-ajattelu on väsähtänyttä ET-jauhantaa ja niitä iänikuisia hautausmaajuttuja ja purnausta kirkon hautausmaiden kappaleiden käyttöoikeudesta vapariruumiiden protuttamiseen .

        Vapareille pitää järjestää 10 hehtaarin suuruinen hautausmaa-alue ja kappeli valtion varoin Metsähallituksen mailta jostain Savon seuduilta .
        Siellä kappelissa vaparit voisivat suorittaa kuolemanriittejään niin paljon kuin sielu sietää.

        Hautausmaalle ♨️Liekkimaljatunnukset♨️
        Hautausmaalle nimeksi vaikka:
        "Kalmankaltio"

        Hautaus kunnialaukauksin (Savon Prikaati).
        Hävittäjien ylilento eri maksusta (Karjalan Lennosto).
        Näin saadaan vapaa-ajattelijat pullautettua pois kirkon hautausmailta omille hautausmailleen - pysyisivät vain
        siellä !

        Terv.
        Toivo Tuonela


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe