on kyllä surkeinta mitä koskaan oon tällä kylällä nähnyt, huonoja on ollut muttei näin sysisurkeita. oon sentään asunut jo 15vuotta. asuin kouvolassa ennen ja siellä hoito oli ensiluokkaista. ei siellä peltotraktoreilla mitään aurattu kun kesäisin pelloilla.
mutta joo, ei kai auta kun lähtee vittuun täältä demarisiittolasta.
kangasalan teiden talvihoito
29
655
Vastaukset
- Anonyymi
Sanoppa muuta!
- Anonyymi
Kangasalla vain luistinrata hiekotetaan.
- Anonyymi
hehheh. on siinä kopterikuskia varmaan naurattanu ko ropellit pysyy paikallaan mutta mökki pyörii. ei vaan nolo juttu.
- Anonyymi
Aloitus on kyllä täysin totta. Tänä talvena jopa keskustan muutamat ns. pääkadut olivat luokattoman ala-arvoisessa kunnossa. Tämä talvikunnossapidon laiminlyönti liittynee kunnan puna-vihreiden pyöräilymyönteisten virkahenkilöiden sairaiden fantasioiden toteuttamiseen.
- Anonyymi
Olisiko kuskeissa vika eikä koneissa? Meillä päin ei muita koneita aurauksessa näy kuin traktoreita ja tiet on hienossa kunnossa.
- Anonyymi
Onneksi on kunnon nelivetomaasturi, niin aina pääsee oli keli mikä tahansa.
- Anonyymi
sama asenne varmaan urakoitsijalla.
- Anonyymi
En tiedä kun meidän äiti hoitaa kaiken.
- Anonyymi
Ratin ja penkinvälissä vika. Jos on lusikalla annettu ei voi napolla vaatia.
Komeita raktoreita kyllä on pojilla. - Anonyymi
Tulkaahan äkkiä keskustaan auraamaan, yölisät jouksee. Pazzon, Paakkarin ja Lepokodin mäen jalkakäytävällä, penger-betonin vieressä. Siinä on taas lunta niin paljon että melkein puolet jalkakäytävän leveydestä, on varattu lumenkaatopaikan käyttöön. Viimeksi tyhjennettiin lumet vain osittain betonin vierestä. Niitä sumppupaikkoja on useampia. Kyllä sitä yön aikana kerkiää koko matkalta lumet tyhjentää. Älkääkä sitten ajako maantieltä niitä lumia heti siihen jalkakäytävälle takaisin. Keskustan volvon kauhakonekuskit, ja kiinteistöpalvelun taitto-aura koneiden kuskit, soittaakaa tai laittakaa auraukkojen whatsapp ryhmässä viestiä, ettei ne yön Siniset kuorma-autot tee töitänne turhiksi tai aiheuta lisähommia. Auraamalla autotieltä lumia takaisin siihen teijän jalkakäytävä urakkaan.
- Anonyymi
Osaisiko joku sanoa, että mihin voisi laittaa jalkakäytävien puutteellisesta aurauksesta palautetta, kun jalkakäytäviä peittää tälläkin hetkellä 5-10cm paksut lumisohjot jotka jäätyvät kun talvipakkaset tulevat takaisin ja tienpinta jää taas epätasaiseksi?
Aurauskoneisto käy näön vuoksi vain vähän sipaisemassa jalkakäytävien pintoja, mutta kauhaa ei vahingossakaan laiteta tienmukaisesti, kun saattaisi pian tulla hyvä ja tasainen pinta jalkakäytävälle missä olisi pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden hyvä liikennöidä.
Eikö kukaan valvo sitä, että missä kunnossa jalkakäytävät on ja miten niiden auraus hoidetaan, kun tänävuonna valittu aurausurakoitsija on hoitanut ilmiömäisen huonosti nimenomaan jalakakäytävien aurauksen samaan aikaan, kun autotiet on viimeisen päälle hyvin ja moitteettomasti aurattu?- Anonyymi
Palautetta voi laittaa vaikka joka päivä, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta. Urakat kilpailutetaan ja halvin voittaa. Kun hinta on riittävän halpa, kunta katsoo läpi sormien isojakin puutteita. Toinen talvikunnossapitoon vaikuttava tekijä on järjenvastainen katurakentaminen, eli tehdään korotuksia, ahtaita liikenneympyröitä ym turhaa. Sellaisia puhdistuskoneita ei ole olemassa, joilla nämä voitaisiin pitää kunnossa.
- Anonyymi
lumenkuljetus traktorit painaa kuuttakymppiä perävaunu pomppien eikä varmaan kaukana ole hallinnan menetys lepokodin kohdalta keskustaan ajaessa. hurjan näköistä menoo. paakarin kohdalla en toivoisi kenenkään olevan lähdössä auton kanssa kun tämä reteli vaappuu 50% ylinopeudella liikenneympyrään.
- Anonyymi
Kuulostaa tosi pahalle toiminnalle. Kai soitit poliisille?
Paakarin valvontakamerasta voidaan todentaa sitten tämä ylinopeuden ajaminen niin toivottavasti se hillitsisi vähän kaasujalkaa, että ei aiheutuisi vaarallisia tilanteita toisille tielläliikkujille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa tosi pahalle toiminnalle. Kai soitit poliisille?
Paakarin valvontakamerasta voidaan todentaa sitten tämä ylinopeuden ajaminen niin toivottavasti se hillitsisi vähän kaasujalkaa, että ei aiheutuisi vaarallisia tilanteita toisille tielläliikkujille.soitin kitaraa, mulle on ihan sama vaikka ajaisivat sataa kunhan saavat korvauksen tehdystä työstä. ja säähän voit käydä paakarissa katsomassa kameraa vaikka muuttaisit sinne.
- Anonyymi
En ihmettele. Erään kanafarmitukiaisilla pyöritetyn aurausfirman traktori on kerran tullut stop-merkin ja kerran kolmion takaa eteen. Kolari olisi tullut jos en olisi itse jarruttanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
soitin kitaraa, mulle on ihan sama vaikka ajaisivat sataa kunhan saavat korvauksen tehdystä työstä. ja säähän voit käydä paakarissa katsomassa kameraa vaikka muuttaisit sinne.
Suomessa on nopeusrajoitukset ihan lakisääteinen asia, joten vaikka tämä ettei ole noudatettu suomenlakia ja on ajettu ylinopeutta tuntuu sinusta merkityksettömältä asialta niin ei se sitä suomenlain mukaan ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on nopeusrajoitukset ihan lakisääteinen asia, joten vaikka tämä ettei ole noudatettu suomenlakia ja on ajettu ylinopeutta tuntuu sinusta merkityksettömältä asialta niin ei se sitä suomenlain mukaan ole.
täällähän on joku kirjanoppinutkin. hääääääääääääääähähähäähä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
täällähän on joku kirjanoppinutkin. hääääääääääääääähähähäähä
"Virke aloitetaan isolla alkukirjaimella, vaikka ensimmäisenä sanana on muuten pienellä kirjoitettava lyhenne tai muuten pienellä kirjoitettava nimen etuliite, kuten af, de tai von: Tv-ohjelmissa on paljon uusintoja. ~ TV-ohjelmissa on paljon uusintoja. S-postiosoitteeni on muuttunut."
https://kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/alkukirjain-virkkeen-alussa/
"Sukunimet kirjoitetaan isolla, mutta muissa merkeissä ennen loppupistettä tulee pieni ja pisteen jälkeen iso kirjain."
https://blogs.helsinki.fi/kirjoittajantyokalupakki/piste/
- Anonyymi
Hyväosaisten veroalennukset katsokaas maksavat , ei ole ilmaisia lounaita .
- Anonyymi
kyllä on, äitini tekee mulle aina ilmaisen lounaan.
- Anonyymi
Ei hoideta
- Anonyymi
Kyllä on
- Anonyymi
Adfhjjjj
- Anonyymi
opdrtjksdlkmnjijhgbvfdsartuikjhngkdm.lvomnfcpnpewvnupöaovnpovnpovnpoasdvnpvnpodvnsposvnpovnspodnsvkjsndvposnvpodvnisponsvpoisvnposvhnposnivpovnispovisnpovispovishjåsovjiåposdvj¨psdoj´posvj¨pdovjs¨povj´posdjv´posvj´psv
- Anonyymi
On kyllä ollut talvikin haastava teiden pitäjille
- Anonyymi
onko muka jotain talvihoitoo
- Anonyymi
kanafarmarin tukiaiset pois jos tekee muutakin pisnestä, vaikkakin ihan paskasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569