Miksei näin hienoja autoja voi enää laittaa massatuotantoon?

Anonyymi-ap

Kysyn täysin vilpittömästi, ilman minkäänlaista ironiaa, sarkasmia, trollaamista, kettuilua tai draamanhakuisuutta:

Miksei näinkin hienoja autoja kuten esim. Volkswagen Karmann Ghia Typ 34, Jawa 750 tai Saab 97 Sonett III V4 voida nykypäivänä laittaa massatuotantoon? Mitä vaadittaisiin, että siitä tulisi kannattavaa (olkoonkin kuinka epätodennäköistä)?

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17767946/hieno-suomi-auto-vuodelta-1965-volkswagen-karmann-ghia-typ-34-coupe-1500

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17768042/jawa-moottoripyora-merkin-jawa-750--auto-vuodelta-1935

https://autotoday.fi/paivan-urheiluauto-saabin-erikoismalli-97/

Pyytäisin vain asiallisia vastauksia. Ei ole ongelmaa sinänsä, jos haluatte peräti viitata esim. sosialistisen markkinatalouden toimimattomuuteen tai yleisesti vapaisiin markkinoihin ja kuinka paljon valtiolla tulisi olla mitään roolia, mutta silloin haluaisin vakavissaan mahdollisimman yksityiskohtaista selostusta miksi esim. keskussuunniteltu tuotantomalli ei toimisi jne.

Johtuuko tämä nyt perimmiltään siitä, että kysyntää vaan ei tuollaisille aarteille riitä, koska tarpeeksi monella rivikansalaisella ei ole tarpeeksi hyvä maku? Mistä tämä, ettei esim. Clas von Bellin mainitsemia autoja massatuoteta, voisi teidän mielestänne johtua?

Eletään vaan sitten haaveessa, kai.

- Eksyin-Autosivustoille-Ja-Tämä-On-Tulos

46

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oho, pikku typo:

      "miksi esim. keskussuunniteltu tuotantomalli ei toimisi jne."

      *ei toimi

      Korjattu.

      - Eksyin-Autosivustoille-Ja-Tämä-On-Tulos

    • Anonyymi

      Kilpailu on kova ja kuluttajille pitää tarjota aina uutta.
      Kun automalli vanhenee,se ei enää käy kaupaksi.
      Se pysäyttää myös tuotannon.
      Jos keksit,miten kannattamaton tuotanto kannattaa,niin kerro se lähimmälle autonvalmistajalle.

      • Anonyymi

        "Se pysäyttää myös tuotannon."

        Niin, ja kun mistään ei meinaa löytyä ylimääräistä tehdasta niin, että muu tuotanto voisi jatkua normaalisti katkeamatta samalla kun hypoteettinen erityis-extra-tehdas valmistaa esim. 100 000 kpl JAWA 750 -mallia.

        "Jos keksit,miten kannattamaton tuotanto kannattaa,niin kerro se lähimmälle autonvalmistajalle."

        Nii-i. Pitäisi olla joku ökyrikas autointoilija halukkaana rahoittajana JA julkisena promoottorina matkustelemassa ympäri Suomea ja kuuluttamassa itseään Ylen, Hesarin, Iltalehden ja Ilta-Sanomien kautta.

        Ei ole mahdoton fantasia kuin littanamaausko, mutta yhtä epätodennäköinen kuin Jumalan/jumalten olemassaolo tai että Maapallolle tulisi vierailemaan avaruusolioita lentävillä lautasilla.

        Laittaisin fantasian rikkaasta autofanista herättämässä retroautoja henkiin todennäköisemmäksi kuin Hitlerin pakenemisen Argentiinaan ja vähemmän todennäköiseksi kuin että afrosentrismi pitää hieman paremmin paikkansa kuin perinteiset eurosentriset historiankirjoittelut. Afrosentrismiä todennäköisempää on, että keisari Hirohitoa ei saanutkaan antautumaan Toisen Maailmansodan lopussa Hiroshiman ja Nagasakin atomipommitukset (ymmärrettävää, että siltä vaikuttaa) vaan Neuvostoliiton joukkojen eteneminen, kun taas sitä todennäköisempää on, että Japanin imperiumin aidosti inhimillinen Masaharu Homma oli täysin syytön Bataanin Kuolemanmarssiin ja Homman tuomio oikeusmurha kun taas Japanin oma tohtori Mengele, Shiro Ishii, lipesi Yhdysvaltoihin jenkkien omalla avustuksella (aivan kuten natsitiedemiehetkin!) jatkamaan biologisten aseiden kehittelyä. Pisteenä i:n päälle näitä kaikkia todennäköisempää on, että mustissa aukoissa voisi olla uuden kehittyneemmän maailmankaikkeuden siemen, jossa voi hyvinkin olla Älykäs Muotoilija (kuten kosmologi Lee Smolin on teorisoinut), tai että maapallon elämä olisi tullut ulkoavaruudesta panspermia-teorian mukaan.

        Sellaiset todennäköisyysarviot!😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se pysäyttää myös tuotannon."

        Niin, ja kun mistään ei meinaa löytyä ylimääräistä tehdasta niin, että muu tuotanto voisi jatkua normaalisti katkeamatta samalla kun hypoteettinen erityis-extra-tehdas valmistaa esim. 100 000 kpl JAWA 750 -mallia.

        "Jos keksit,miten kannattamaton tuotanto kannattaa,niin kerro se lähimmälle autonvalmistajalle."

        Nii-i. Pitäisi olla joku ökyrikas autointoilija halukkaana rahoittajana JA julkisena promoottorina matkustelemassa ympäri Suomea ja kuuluttamassa itseään Ylen, Hesarin, Iltalehden ja Ilta-Sanomien kautta.

        Ei ole mahdoton fantasia kuin littanamaausko, mutta yhtä epätodennäköinen kuin Jumalan/jumalten olemassaolo tai että Maapallolle tulisi vierailemaan avaruusolioita lentävillä lautasilla.

        Laittaisin fantasian rikkaasta autofanista herättämässä retroautoja henkiin todennäköisemmäksi kuin Hitlerin pakenemisen Argentiinaan ja vähemmän todennäköiseksi kuin että afrosentrismi pitää hieman paremmin paikkansa kuin perinteiset eurosentriset historiankirjoittelut. Afrosentrismiä todennäköisempää on, että keisari Hirohitoa ei saanutkaan antautumaan Toisen Maailmansodan lopussa Hiroshiman ja Nagasakin atomipommitukset (ymmärrettävää, että siltä vaikuttaa) vaan Neuvostoliiton joukkojen eteneminen, kun taas sitä todennäköisempää on, että Japanin imperiumin aidosti inhimillinen Masaharu Homma oli täysin syytön Bataanin Kuolemanmarssiin ja Homman tuomio oikeusmurha kun taas Japanin oma tohtori Mengele, Shiro Ishii, lipesi Yhdysvaltoihin jenkkien omalla avustuksella (aivan kuten natsitiedemiehetkin!) jatkamaan biologisten aseiden kehittelyä. Pisteenä i:n päälle näitä kaikkia todennäköisempää on, että mustissa aukoissa voisi olla uuden kehittyneemmän maailmankaikkeuden siemen, jossa voi hyvinkin olla Älykäs Muotoilija (kuten kosmologi Lee Smolin on teorisoinut), tai että maapallon elämä olisi tullut ulkoavaruudesta panspermia-teorian mukaan.

        Sellaiset todennäköisyysarviot!😇

        -olankohautus- Ok.

        Järjestellään asteikolla, alkaen sinun mukaan vähiten todennäköisestä ja siitä ylemmäs todennäköisimpään.

        0. (mahdoton fantasia:) litteämaausko

        1. Hitler lavasti kuolemansa ja pakeni Argentiinaan

        2. (sinun mukaasi yhtä todennäköisiä: ) Ökyrikas autointoilija vanhojen retroautomallien henkiinherättämisprojektin ahkerana rahoittajana ja julki-promoottorina / Jumala on olemassa / useampia jumalia on olemassa ja kaikki ovat yhtä oikeita / Maapallolle tulee vierailemaan elämää ulkoavaruudesta

        3. Afrosentrisessä historioinnissa on enemmän perää kuin perinteisissä euro-sentrisissä.

        4. Toisen Maailmansodan lopussa keisari Hirohitoa ei saanutkaan antautumaan Hiroshiman ja Nagasakin atomipommitukset vaan Stalinin tankit

        5. Japanin imperiumin Masaharu Homma (joka oli aidosti inhimillinen, vaikka palveli Japanin imperiumia) oli täysin syytön Bataanin Kuolemanmarssiin ja Homman tuomio oli oikeusmurha kun taas Shiro Ishii, Japanin oma tohtori Mengele, pakeni Yhdysvaltoihin jenkkien omalla avustuksella siinä missä natsitiedemiehetkin jatkamaan biologisten aseiden kehittelyä

        6. (yhtä todennäköisiä: ) Kuten kosmologi Lee Smolin on teorisoinut, mustat aukot ovat potentiaalisia uusien kehittyneempien maailmankaikkeuksien siemeniä ja jossakin niistä voi hyvinkin olla Älykäs Muotoilija. / Panspermia-teoria pitää paikkansa ja elämä on tullut maapallolle ulkoavaruudesta. (eli aika hienovarainen ero kohdasta 2)


    • Anonyymi

      Jos välttämättä haluaa vanhanaikaisen näköisen auton niin kaupasta saa Skodan.

      • Anonyymi

        Volkswagen osti Skodan ja suurin osa auton tekniikasta ja varustuksesta on nyt saksalaista alkuperää! Sen jälkeen on Skodan myynti kääntynyt nousuun ja Skoda Octavia oli useita vuosia Suomen eniten myyty automalli!


    • Anonyymi

      Ottamatta kantaa juuri noihin aloittajan "fanituksiin", niin onhan mahdollista tehdä "näköispainos" nykyaikaisella tekniikalla, vaikkapa sähkärin(kin), on näitä tietyn lookin (lähes) näköisiä liikenteessä nytkin : Beetle, Fiat 500, Mini..
      Markkinat/ihmisten erilaiset mieltymykset lienee se suurin ongelma.

      • Anonyymi

        "Markkinat/ihmisten erilaiset mieltymykset lienee se suurin ongelma."

        Pitäisi olla laitonta olla noin oikeassa. ;)


      • Anonyymi

        "Markkinat/ihmisten erilaiset mieltymykset lienee se suurin ongelma."

        Mainonta ei sinun mielestäsi vaikuta ihmisiin?🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Markkinat/ihmisten erilaiset mieltymykset lienee se suurin ongelma."

        Mainonta ei sinun mielestäsi vaikuta ihmisiin?🤔

        Tottakai mainonta vaikuttaa, mainosnikkareilla on varmaankin vaikeuksia päättää mistä "klassikosta" seuraavaksi tehdään näköispainos, Anglia, naapurin Sierra..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai mainonta vaikuttaa, mainosnikkareilla on varmaankin vaikeuksia päättää mistä "klassikosta" seuraavaksi tehdään näköispainos, Anglia, naapurin Sierra..

        Kokeilis paremmalla varustuksella Saab -97:n, Jawa 750:n tai Volkswagen Karmann Ghia Typ 34:n kaltaisia retroja, jotka olisivat kuitenkin "monikäyttöisiä, turvallisia ja hyvin varusteluja". Tottakai jos ei vaivauduta koskq Teuvo-kuljettajassa voi olla vika, niin sitten yhyä hyvin ei vaivauduta tekemään autoja ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilis paremmalla varustuksella Saab -97:n, Jawa 750:n tai Volkswagen Karmann Ghia Typ 34:n kaltaisia retroja, jotka olisivat kuitenkin "monikäyttöisiä, turvallisia ja hyvin varusteluja". Tottakai jos ei vaivauduta koskq Teuvo-kuljettajassa voi olla vika, niin sitten yhyä hyvin ei vaivauduta tekemään autoja ollenkaan.

        "Tottakai jos ei vaivauduta koskq Teuvo-kuljettajassa voi olla vika, niin sitten yhyä hyvin ei vaivauduta tekemään autoja ollenkaan."

        Mutta..... tuohan on pohjois-Korean malli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tottakai jos ei vaivauduta koskq Teuvo-kuljettajassa voi olla vika, niin sitten yhyä hyvin ei vaivauduta tekemään autoja ollenkaan."

        Mutta..... tuohan on pohjois-Korean malli!

        "Mutta..... tuohan on pohjois-Korean malli!"

        Kai oli vain pilakommentti? 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tottakai jos ei vaivauduta koskq Teuvo-kuljettajassa voi olla vika, niin sitten yhyä hyvin ei vaivauduta tekemään autoja ollenkaan."

        Mutta..... tuohan on pohjois-Korean malli!

        EKOSOSIALISMIA! O:


      • Anonyymi

        Eipä noissa mainitsemissasi "näköispainoksissa" ole minun, vanhemman autoteknikon, silmin mitään näköistä. Aivan eri tötteröitä vaikka nimi on ainakin melkein sama.
        Toki OSATTAISIIN tehdä hyvinkin läheinen näköispainos, mutta paremmalla tekniikalla. Nyt vain lobatut poliitikot vaativat järjettömiä vaatimuksiaan ja toisaalta autoista tehdäänjärjettömiä malmikasoja, koska on helpompaa lisätä rautaa kuin fiksua suunnittelua. Lisäksi ollaan ajauduttu, ts meidät on pakotettu, siihen 1960 -luvun öMErikkäläiseen turvallisuusajatteluun, että mitä raskaampi auto, sitä turvallisempi. Se kun nokkakolarissa pysähtyy hitaammin... Kolarin ESTÄMISEKSI ei oltu tehty mitään...
        Kovin on surkeaksi mennyt autotekniikka. Ja autoilun perusidea unohdettu täysin! Ei löydy autokaupoista kuin sutta ja sekundaa. Valitettavasti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä noissa mainitsemissasi "näköispainoksissa" ole minun, vanhemman autoteknikon, silmin mitään näköistä. Aivan eri tötteröitä vaikka nimi on ainakin melkein sama.
        Toki OSATTAISIIN tehdä hyvinkin läheinen näköispainos, mutta paremmalla tekniikalla. Nyt vain lobatut poliitikot vaativat järjettömiä vaatimuksiaan ja toisaalta autoista tehdäänjärjettömiä malmikasoja, koska on helpompaa lisätä rautaa kuin fiksua suunnittelua. Lisäksi ollaan ajauduttu, ts meidät on pakotettu, siihen 1960 -luvun öMErikkäläiseen turvallisuusajatteluun, että mitä raskaampi auto, sitä turvallisempi. Se kun nokkakolarissa pysähtyy hitaammin... Kolarin ESTÄMISEKSI ei oltu tehty mitään...
        Kovin on surkeaksi mennyt autotekniikka. Ja autoilun perusidea unohdettu täysin! Ei löydy autokaupoista kuin sutta ja sekundaa. Valitettavasti!

        No jopas oli valitusvirsi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jopas oli valitusvirsi :)

        No jopas oli sinulla sisältökommentti :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä noissa mainitsemissasi "näköispainoksissa" ole minun, vanhemman autoteknikon, silmin mitään näköistä. Aivan eri tötteröitä vaikka nimi on ainakin melkein sama.
        Toki OSATTAISIIN tehdä hyvinkin läheinen näköispainos, mutta paremmalla tekniikalla. Nyt vain lobatut poliitikot vaativat järjettömiä vaatimuksiaan ja toisaalta autoista tehdäänjärjettömiä malmikasoja, koska on helpompaa lisätä rautaa kuin fiksua suunnittelua. Lisäksi ollaan ajauduttu, ts meidät on pakotettu, siihen 1960 -luvun öMErikkäläiseen turvallisuusajatteluun, että mitä raskaampi auto, sitä turvallisempi. Se kun nokkakolarissa pysähtyy hitaammin... Kolarin ESTÄMISEKSI ei oltu tehty mitään...
        Kovin on surkeaksi mennyt autotekniikka. Ja autoilun perusidea unohdettu täysin! Ei löydy autokaupoista kuin sutta ja sekundaa. Valitettavasti!

        Taidat osua oikeaan.


    • Anonyymi

      Mieltymykset ovat Ferrarin näköisissä rata-autoissa.

      • Anonyymi

        Harvalla on! Sen sijaan nykyautot ovat parhaimmillaan monikäyttöisiä, turvallisia ja hyvin varusteluja! On turvatyynyjä, peruutustutkia (edessä ja takana), peruutuskameroita, kaistavahteja ja kaiken maailman varottimia! Automaattivaihde on edelleen helpottanut ajamista! Olisi erittäin vaikeaa ja ikävää ENÄÄ hypätä varustelussa 30-vuotta ajassa taaksepäin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvalla on! Sen sijaan nykyautot ovat parhaimmillaan monikäyttöisiä, turvallisia ja hyvin varusteluja! On turvatyynyjä, peruutustutkia (edessä ja takana), peruutuskameroita, kaistavahteja ja kaiken maailman varottimia! Automaattivaihde on edelleen helpottanut ajamista! Olisi erittäin vaikeaa ja ikävää ENÄÄ hypätä varustelussa 30-vuotta ajassa taaksepäin!

        Kyse olikin siitä, jos olisi nykyajan paremmat varusteet JA esim. vuoden -35 Jawa 750:n tai Saab 97 Sonett III V4:n ulkomuoto. Voit toki olla skeptinen onko se mahdollista, mutta en näe miksi ei olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvalla on! Sen sijaan nykyautot ovat parhaimmillaan monikäyttöisiä, turvallisia ja hyvin varusteluja! On turvatyynyjä, peruutustutkia (edessä ja takana), peruutuskameroita, kaistavahteja ja kaiken maailman varottimia! Automaattivaihde on edelleen helpottanut ajamista! Olisi erittäin vaikeaa ja ikävää ENÄÄ hypätä varustelussa 30-vuotta ajassa taaksepäin!

        "Olisi erittäin vaikeaa ja ikävää ENÄÄ hypätä varustelussa 30-vuotta ajassa taaksepäin!"

        Olkiukko! Ei sanottu mktään varustelussa "30 vuotta ajassa taaksepäin" hypystä vaan siitä saako paremmilla varusteilla vanhan retro-ulkomuodon autoa.


    • Anonyymi

      Otetaan vaikka sporttiratsun 240 ja 116 000, tavallinen luupää 116 e.

    • Anonyymi

      Sähköautoista tulee semmoisia kuplan edeltäjän Tatran näköisiä, tuleekohan sähköautoilijoille se tervehdys käyttöön, kun kokeilevat tuleeko tuulilasiin lämmintä.

      • Anonyymi

        Mitäs tämä sähköautojen dissailu on?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No moottoriurheilua fanittava heila vasta unelmaa olisikin!


    • Mä olin pikkupoikana ihan hulluna noihin vanhoihin autoihin. etenkin toi karman chia ja noi saabit. mutta tietenkin pyhimys volvo. mutta eihän noita vois nykyään alkuperäsenä tehdä. jajos se modernisoitas niin siitä tulis joku hirvee, niinku new beetle ja ootteko nähny sen kleinbussin joka on tulossa tuotantoon. Mutta paha mun on sanoo kun on jääny korttikin ajamatta, eikä mulla ois tilaakaan pitää mitään autoo.

      • Anonyymi

        Se oletkin vain sinä.


      • Anonyymi

        "jajos se modernisoitas niin siitä tulis joku hirvee, niinku new beetle ja ootteko nähny sen kleinbussin joka on tulossa tuotantoon"

        Kerro toki lisää?????


    • Anonyymi

      Jos saisi Red Bullin sponsoroimaan?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eivät varmaan selviäisi enää törmäystestissä, alitehoisia, päästöt ylittävät nykynormit, ne pitäisi suunnitella ja rakentaa uudestaan ? Ei mitään järkeä

      • Anonyymi

        Eivät selviäisi mistään testeistä. Ulkonäkö voidaan tehdä muistuttamaan ainakin jossain määrin vaikka 1960- luvun mallia mutta muuten kaikesta tekniikasta on tehtävä niin erilainen ettei aloittajan unelma voi toteutua.
        Tai siis voi mutta hyvin pienillä automäärillä ja niille sallituilla minimaalisen pienillä ajokilometreilla, nimittäin museoautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät selviäisi mistään testeistä. Ulkonäkö voidaan tehdä muistuttamaan ainakin jossain määrin vaikka 1960- luvun mallia mutta muuten kaikesta tekniikasta on tehtävä niin erilainen ettei aloittajan unelma voi toteutua.
        Tai siis voi mutta hyvin pienillä automäärillä ja niille sallituilla minimaalisen pienillä ajokilometreilla, nimittäin museoautoissa.

        "Ulkonäkö voidaan tehdä muistuttamaan ainakin jossain määrin vaikka 1960- luvun mallia"

        Mutta ei vuoden 1935 Tsekkoslovakian 1000 mailin kisojen mallia, koska....?

        "mutta muuten kaikesta tekniikasta on tehtävä ' erilainen"

        Olisikohan ollut aloittajan pointti? Vuoden 1935 ulkoasu erilaisella tekniikalla.

        Mutta luetun ymmärtäminen voikin olla vähän vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ulkonäkö voidaan tehdä muistuttamaan ainakin jossain määrin vaikka 1960- luvun mallia"

        Mutta ei vuoden 1935 Tsekkoslovakian 1000 mailin kisojen mallia, koska....?

        "mutta muuten kaikesta tekniikasta on tehtävä ' erilainen"

        Olisikohan ollut aloittajan pointti? Vuoden 1935 ulkoasu erilaisella tekniikalla.

        Mutta luetun ymmärtäminen voikin olla vähän vaikeaa.

        On myös kehittynyt tietty koirjoitusmallI.
        Siinä esim. tarpeeton rivilälihyppely ei kuulu kuvioon...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös kehittynyt tietty koirjoitusmallI.
        Siinä esim. tarpeeton rivilälihyppely ei kuulu kuvioon...

        Muutkaan saabistit laillasi eivät ole selväjärkisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ulkonäkö voidaan tehdä muistuttamaan ainakin jossain määrin vaikka 1960- luvun mallia"

        Mutta ei vuoden 1935 Tsekkoslovakian 1000 mailin kisojen mallia, koska....?

        "mutta muuten kaikesta tekniikasta on tehtävä ' erilainen"

        Olisikohan ollut aloittajan pointti? Vuoden 1935 ulkoasu erilaisella tekniikalla.

        Mutta luetun ymmärtäminen voikin olla vähän vaikeaa.

        Luetun ymmärtäminen tuollaisella hyppelykirjoituksella voi olla kyllä vaikeaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen tuollaisella hyppelykirjoituksella voi olla kyllä vaikeaa...

        Sinä varmaan ymmärräät pelkästään tekstimöykkyjä. Vai etkö ole kuullut kappaleenjaosta? 😂


    • Anonyymi

      Noissa retrohenkisissä autoissa kuten uusi mini tai uusi fiat 500 on selviä eroja alkuperäisiin, mikä kuvaa nykyajan vaatimuksia. Uudet versiot ovat mm. paljon leveämpiä, johtuen mukavuus- ja turvallisuusvaatimuksista. Ero on 20-30 cm luokkaa, mikä vaikuttaa ulkonäköön hyvin paljon. Esimerkiksi hienoon alkuperäiseen Ford gt40 -malliin vuodelta -66 ei Top Gearin Jeremy Clarkson meinannut mahtua lainkaan! Akselivälit olivat aikanaan lyhyempiä, mikä vaikutti myös ulkonäköön. Turvallisuuspuoli noissa vanhoissa oli luokkaa "pyörillä liikkuva ruumisarkku" johtuen rakenteiden ohuudesta, materiaaleista ja suunnittelumenetelmistä. Silloiset ohuet A- ja B-pilarit antoivat sanoisinko ilmavan olemuksen ohjaamolle. Jos aloittajan mainitsemista autoista tekisi modernit retroversiot, ne näyttäisivät erilaisilta. Vanhojen kopiointi taas tuottaisi turvallisuusvaatimuksiltaan vain radalla sallittavaa feikkikamaa, mikä ei kiinnostaisi tosiharrastajia eikä ehkä rikkaitakaan. Pienet tuotantomäärät johtaisivat väistämättä suuriin kustannuksiin.

      Aloittaja voi tosin ostaa Jaguar E-typen jatkotuotantoversion. Hinta noin 1 milj puntaa. Noita on tehty kait parikymmentä v. 2014 jälkeen, siinä hyvä vertailukohta!

    • Anonyymi

      Suurin osa ihmisistä on lampaita massasieluja. Ei voida käyttää asioita, mitkä eivät ole muotia. Muotia olla pitää, vaikka olisi kuinka huono ja epäkäytännöllinen.

      Susi

      • Anonyymi

        "Suurin osa ihmisistä on lampaita massasieluja."

        Ketkä sitten EIVÄT sinun mukaasi ole?

        "Ei voida käyttää asioita, mitkä eivät ole muotia."

        Taidat yliarvioida kuinka helppoa mainostajien työ on.

        "Muotia olla pitää, vaikka olisi kuinka huono ja epäkäytännöllinen."

        "Muodikkuus" ei takaa tyylikkyyttä eikä käytännöllisyyttä, mutta ei myöskään sulje niitä ulos. Jotkut tyylit myös kestävät muotien vaihtelut, kuten myös mitä tulee esim. vaatebrändeihin. Laivastonsininen ylipäätään on hyvin moneen sopiva väri. Chinot, poolopaidat, bleiserit ja bombertakit ovat myös aika yksinkertainen avain päivittää omaa tyylikkyyttä ilman, että seurailee muotivirtauksia.


    • Anonyymi

      ford Ka

    • Anonyymi

      Lancia Stratos Zeron kaltaisia supeekaaroja olisi siistä nähdä enemmän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe