Kysyn täysin vilpittömästi, ilman minkäänlaista ironiaa, sarkasmia, trollaamista, kettuilua tai draamanhakuisuutta:
Miksei näinkin hienoja autoja kuten esim. Volkswagen Karmann Ghia Typ 34, Jawa 750 tai Saab 97 Sonett III V4 voida nykypäivänä laittaa massatuotantoon? Mitä vaadittaisiin, että siitä tulisi kannattavaa (olkoonkin kuinka epätodennäköistä)?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17767946/hieno-suomi-auto-vuodelta-1965-volkswagen-karmann-ghia-typ-34-coupe-1500
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17768042/jawa-moottoripyora-merkin-jawa-750--auto-vuodelta-1935
https://autotoday.fi/paivan-urheiluauto-saabin-erikoismalli-97/
Pyytäisin vain asiallisia vastauksia. Ei ole ongelmaa sinänsä, jos haluatte peräti viitata esim. sosialistisen markkinatalouden toimimattomuuteen tai yleisesti vapaisiin markkinoihin ja kuinka paljon valtiolla tulisi olla mitään roolia, mutta silloin haluaisin vakavissaan mahdollisimman yksityiskohtaista selostusta miksi esim. keskussuunniteltu tuotantomalli ei toimisi jne.
Johtuuko tämä nyt perimmiltään siitä, että kysyntää vaan ei tuollaisille aarteille riitä, koska tarpeeksi monella rivikansalaisella ei ole tarpeeksi hyvä maku? Mistä tämä, ettei esim. Clas von Bellin mainitsemia autoja massatuoteta, voisi teidän mielestänne johtua?
Eletään vaan sitten haaveessa, kai.
- Eksyin-Autosivustoille-Ja-Tämä-On-Tulos
Miksei näin hienoja autoja voi enää laittaa massatuotantoon?
48
850
Vastaukset
- Anonyymi
Oho, pikku typo:
"miksi esim. keskussuunniteltu tuotantomalli ei toimisi jne."
*ei toimi
Korjattu.
- Eksyin-Autosivustoille-Ja-Tämä-On-Tulos- Anonyymi
Jos unohdetaan alkuun taloudellinen puoli niin teknisiä esteitä saattaa olla muutama. Uuden auton pitää mahtua päästöjen suhteen tiettyihin päästönormeihin mikä edellyttää katalysaattoria ja ehkä muutoksia kaasuttimeen. Mahtaneeko turvatyynyt niin ikään olla jo pakollisia uudessa autossa. Entä ylimääräinen jarruvalo jne?
- Anonyymi
Rinta-Jouppi näyttäisi olevan retroautojen paikka. Ei taida olla aloituksessa mainittuja.
https://www.rinta-jouppi.com/autoilu/blogi/rinta-joupin-autoliikkeesta-loytyy-tietamysta-myos-klassikkoautoista/?gclid=CjwKCAjwq-WgBhBMEiwAzKSH6Ilft1yT1OaPE95C80a8T2rfZqka5AC6nxJBERC5GiwJYNqQRb2biBoCZpQQAvD_BwE
- Anonyymi
Kilpailu on kova ja kuluttajille pitää tarjota aina uutta.
Kun automalli vanhenee,se ei enää käy kaupaksi.
Se pysäyttää myös tuotannon.
Jos keksit,miten kannattamaton tuotanto kannattaa,niin kerro se lähimmälle autonvalmistajalle.- Anonyymi
"Se pysäyttää myös tuotannon."
Niin, ja kun mistään ei meinaa löytyä ylimääräistä tehdasta niin, että muu tuotanto voisi jatkua normaalisti katkeamatta samalla kun hypoteettinen erityis-extra-tehdas valmistaa esim. 100 000 kpl JAWA 750 -mallia.
"Jos keksit,miten kannattamaton tuotanto kannattaa,niin kerro se lähimmälle autonvalmistajalle."
Nii-i. Pitäisi olla joku ökyrikas autointoilija halukkaana rahoittajana JA julkisena promoottorina matkustelemassa ympäri Suomea ja kuuluttamassa itseään Ylen, Hesarin, Iltalehden ja Ilta-Sanomien kautta.
Ei ole mahdoton fantasia kuin littanamaausko, mutta yhtä epätodennäköinen kuin Jumalan/jumalten olemassaolo tai että Maapallolle tulisi vierailemaan avaruusolioita lentävillä lautasilla.
Laittaisin fantasian rikkaasta autofanista herättämässä retroautoja henkiin todennäköisemmäksi kuin Hitlerin pakenemisen Argentiinaan ja vähemmän todennäköiseksi kuin että afrosentrismi pitää hieman paremmin paikkansa kuin perinteiset eurosentriset historiankirjoittelut. Afrosentrismiä todennäköisempää on, että keisari Hirohitoa ei saanutkaan antautumaan Toisen Maailmansodan lopussa Hiroshiman ja Nagasakin atomipommitukset (ymmärrettävää, että siltä vaikuttaa) vaan Neuvostoliiton joukkojen eteneminen, kun taas sitä todennäköisempää on, että Japanin imperiumin aidosti inhimillinen Masaharu Homma oli täysin syytön Bataanin Kuolemanmarssiin ja Homman tuomio oikeusmurha kun taas Japanin oma tohtori Mengele, Shiro Ishii, lipesi Yhdysvaltoihin jenkkien omalla avustuksella (aivan kuten natsitiedemiehetkin!) jatkamaan biologisten aseiden kehittelyä. Pisteenä i:n päälle näitä kaikkia todennäköisempää on, että mustissa aukoissa voisi olla uuden kehittyneemmän maailmankaikkeuden siemen, jossa voi hyvinkin olla Älykäs Muotoilija (kuten kosmologi Lee Smolin on teorisoinut), tai että maapallon elämä olisi tullut ulkoavaruudesta panspermia-teorian mukaan.
Sellaiset todennäköisyysarviot!😇 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se pysäyttää myös tuotannon."
Niin, ja kun mistään ei meinaa löytyä ylimääräistä tehdasta niin, että muu tuotanto voisi jatkua normaalisti katkeamatta samalla kun hypoteettinen erityis-extra-tehdas valmistaa esim. 100 000 kpl JAWA 750 -mallia.
"Jos keksit,miten kannattamaton tuotanto kannattaa,niin kerro se lähimmälle autonvalmistajalle."
Nii-i. Pitäisi olla joku ökyrikas autointoilija halukkaana rahoittajana JA julkisena promoottorina matkustelemassa ympäri Suomea ja kuuluttamassa itseään Ylen, Hesarin, Iltalehden ja Ilta-Sanomien kautta.
Ei ole mahdoton fantasia kuin littanamaausko, mutta yhtä epätodennäköinen kuin Jumalan/jumalten olemassaolo tai että Maapallolle tulisi vierailemaan avaruusolioita lentävillä lautasilla.
Laittaisin fantasian rikkaasta autofanista herättämässä retroautoja henkiin todennäköisemmäksi kuin Hitlerin pakenemisen Argentiinaan ja vähemmän todennäköiseksi kuin että afrosentrismi pitää hieman paremmin paikkansa kuin perinteiset eurosentriset historiankirjoittelut. Afrosentrismiä todennäköisempää on, että keisari Hirohitoa ei saanutkaan antautumaan Toisen Maailmansodan lopussa Hiroshiman ja Nagasakin atomipommitukset (ymmärrettävää, että siltä vaikuttaa) vaan Neuvostoliiton joukkojen eteneminen, kun taas sitä todennäköisempää on, että Japanin imperiumin aidosti inhimillinen Masaharu Homma oli täysin syytön Bataanin Kuolemanmarssiin ja Homman tuomio oikeusmurha kun taas Japanin oma tohtori Mengele, Shiro Ishii, lipesi Yhdysvaltoihin jenkkien omalla avustuksella (aivan kuten natsitiedemiehetkin!) jatkamaan biologisten aseiden kehittelyä. Pisteenä i:n päälle näitä kaikkia todennäköisempää on, että mustissa aukoissa voisi olla uuden kehittyneemmän maailmankaikkeuden siemen, jossa voi hyvinkin olla Älykäs Muotoilija (kuten kosmologi Lee Smolin on teorisoinut), tai että maapallon elämä olisi tullut ulkoavaruudesta panspermia-teorian mukaan.
Sellaiset todennäköisyysarviot!😇-olankohautus- Ok.
Järjestellään asteikolla, alkaen sinun mukaan vähiten todennäköisestä ja siitä ylemmäs todennäköisimpään.
0. (mahdoton fantasia:) litteämaausko
1. Hitler lavasti kuolemansa ja pakeni Argentiinaan
2. (sinun mukaasi yhtä todennäköisiä: ) Ökyrikas autointoilija vanhojen retroautomallien henkiinherättämisprojektin ahkerana rahoittajana ja julki-promoottorina / Jumala on olemassa / useampia jumalia on olemassa ja kaikki ovat yhtä oikeita / Maapallolle tulee vierailemaan elämää ulkoavaruudesta
3. Afrosentrisessä historioinnissa on enemmän perää kuin perinteisissä euro-sentrisissä.
4. Toisen Maailmansodan lopussa keisari Hirohitoa ei saanutkaan antautumaan Hiroshiman ja Nagasakin atomipommitukset vaan Stalinin tankit
5. Japanin imperiumin Masaharu Homma (joka oli aidosti inhimillinen, vaikka palveli Japanin imperiumia) oli täysin syytön Bataanin Kuolemanmarssiin ja Homman tuomio oli oikeusmurha kun taas Shiro Ishii, Japanin oma tohtori Mengele, pakeni Yhdysvaltoihin jenkkien omalla avustuksella siinä missä natsitiedemiehetkin jatkamaan biologisten aseiden kehittelyä
6. (yhtä todennäköisiä: ) Kuten kosmologi Lee Smolin on teorisoinut, mustat aukot ovat potentiaalisia uusien kehittyneempien maailmankaikkeuksien siemeniä ja jossakin niistä voi hyvinkin olla Älykäs Muotoilija. / Panspermia-teoria pitää paikkansa ja elämä on tullut maapallolle ulkoavaruudesta. (eli aika hienovarainen ero kohdasta 2)
- Anonyymi
Jos välttämättä haluaa vanhanaikaisen näköisen auton niin kaupasta saa Skodan.
- Anonyymi
Volkswagen osti Skodan ja suurin osa auton tekniikasta ja varustuksesta on nyt saksalaista alkuperää! Sen jälkeen on Skodan myynti kääntynyt nousuun ja Skoda Octavia oli useita vuosia Suomen eniten myyty automalli!
- Anonyymi
Ottamatta kantaa juuri noihin aloittajan "fanituksiin", niin onhan mahdollista tehdä "näköispainos" nykyaikaisella tekniikalla, vaikkapa sähkärin(kin), on näitä tietyn lookin (lähes) näköisiä liikenteessä nytkin : Beetle, Fiat 500, Mini..
Markkinat/ihmisten erilaiset mieltymykset lienee se suurin ongelma.- Anonyymi
"Markkinat/ihmisten erilaiset mieltymykset lienee se suurin ongelma."
Pitäisi olla laitonta olla noin oikeassa. ;) - Anonyymi
"Markkinat/ihmisten erilaiset mieltymykset lienee se suurin ongelma."
Mainonta ei sinun mielestäsi vaikuta ihmisiin?🤔 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Markkinat/ihmisten erilaiset mieltymykset lienee se suurin ongelma."
Mainonta ei sinun mielestäsi vaikuta ihmisiin?🤔Tottakai mainonta vaikuttaa, mainosnikkareilla on varmaankin vaikeuksia päättää mistä "klassikosta" seuraavaksi tehdään näköispainos, Anglia, naapurin Sierra..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai mainonta vaikuttaa, mainosnikkareilla on varmaankin vaikeuksia päättää mistä "klassikosta" seuraavaksi tehdään näköispainos, Anglia, naapurin Sierra..
Kokeilis paremmalla varustuksella Saab -97:n, Jawa 750:n tai Volkswagen Karmann Ghia Typ 34:n kaltaisia retroja, jotka olisivat kuitenkin "monikäyttöisiä, turvallisia ja hyvin varusteluja". Tottakai jos ei vaivauduta koskq Teuvo-kuljettajassa voi olla vika, niin sitten yhyä hyvin ei vaivauduta tekemään autoja ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeilis paremmalla varustuksella Saab -97:n, Jawa 750:n tai Volkswagen Karmann Ghia Typ 34:n kaltaisia retroja, jotka olisivat kuitenkin "monikäyttöisiä, turvallisia ja hyvin varusteluja". Tottakai jos ei vaivauduta koskq Teuvo-kuljettajassa voi olla vika, niin sitten yhyä hyvin ei vaivauduta tekemään autoja ollenkaan.
"Tottakai jos ei vaivauduta koskq Teuvo-kuljettajassa voi olla vika, niin sitten yhyä hyvin ei vaivauduta tekemään autoja ollenkaan."
Mutta..... tuohan on pohjois-Korean malli! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tottakai jos ei vaivauduta koskq Teuvo-kuljettajassa voi olla vika, niin sitten yhyä hyvin ei vaivauduta tekemään autoja ollenkaan."
Mutta..... tuohan on pohjois-Korean malli!"Mutta..... tuohan on pohjois-Korean malli!"
Kai oli vain pilakommentti? 🤭 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tottakai jos ei vaivauduta koskq Teuvo-kuljettajassa voi olla vika, niin sitten yhyä hyvin ei vaivauduta tekemään autoja ollenkaan."
Mutta..... tuohan on pohjois-Korean malli!EKOSOSIALISMIA! O:
- Anonyymi
Eipä noissa mainitsemissasi "näköispainoksissa" ole minun, vanhemman autoteknikon, silmin mitään näköistä. Aivan eri tötteröitä vaikka nimi on ainakin melkein sama.
Toki OSATTAISIIN tehdä hyvinkin läheinen näköispainos, mutta paremmalla tekniikalla. Nyt vain lobatut poliitikot vaativat järjettömiä vaatimuksiaan ja toisaalta autoista tehdäänjärjettömiä malmikasoja, koska on helpompaa lisätä rautaa kuin fiksua suunnittelua. Lisäksi ollaan ajauduttu, ts meidät on pakotettu, siihen 1960 -luvun öMErikkäläiseen turvallisuusajatteluun, että mitä raskaampi auto, sitä turvallisempi. Se kun nokkakolarissa pysähtyy hitaammin... Kolarin ESTÄMISEKSI ei oltu tehty mitään...
Kovin on surkeaksi mennyt autotekniikka. Ja autoilun perusidea unohdettu täysin! Ei löydy autokaupoista kuin sutta ja sekundaa. Valitettavasti! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä noissa mainitsemissasi "näköispainoksissa" ole minun, vanhemman autoteknikon, silmin mitään näköistä. Aivan eri tötteröitä vaikka nimi on ainakin melkein sama.
Toki OSATTAISIIN tehdä hyvinkin läheinen näköispainos, mutta paremmalla tekniikalla. Nyt vain lobatut poliitikot vaativat järjettömiä vaatimuksiaan ja toisaalta autoista tehdäänjärjettömiä malmikasoja, koska on helpompaa lisätä rautaa kuin fiksua suunnittelua. Lisäksi ollaan ajauduttu, ts meidät on pakotettu, siihen 1960 -luvun öMErikkäläiseen turvallisuusajatteluun, että mitä raskaampi auto, sitä turvallisempi. Se kun nokkakolarissa pysähtyy hitaammin... Kolarin ESTÄMISEKSI ei oltu tehty mitään...
Kovin on surkeaksi mennyt autotekniikka. Ja autoilun perusidea unohdettu täysin! Ei löydy autokaupoista kuin sutta ja sekundaa. Valitettavasti!No jopas oli valitusvirsi :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jopas oli valitusvirsi :)
No jopas oli sinulla sisältökommentti :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä noissa mainitsemissasi "näköispainoksissa" ole minun, vanhemman autoteknikon, silmin mitään näköistä. Aivan eri tötteröitä vaikka nimi on ainakin melkein sama.
Toki OSATTAISIIN tehdä hyvinkin läheinen näköispainos, mutta paremmalla tekniikalla. Nyt vain lobatut poliitikot vaativat järjettömiä vaatimuksiaan ja toisaalta autoista tehdäänjärjettömiä malmikasoja, koska on helpompaa lisätä rautaa kuin fiksua suunnittelua. Lisäksi ollaan ajauduttu, ts meidät on pakotettu, siihen 1960 -luvun öMErikkäläiseen turvallisuusajatteluun, että mitä raskaampi auto, sitä turvallisempi. Se kun nokkakolarissa pysähtyy hitaammin... Kolarin ESTÄMISEKSI ei oltu tehty mitään...
Kovin on surkeaksi mennyt autotekniikka. Ja autoilun perusidea unohdettu täysin! Ei löydy autokaupoista kuin sutta ja sekundaa. Valitettavasti!Taidat osua oikeaan.
- Anonyymi
Mieltymykset ovat Ferrarin näköisissä rata-autoissa.
- Anonyymi
Harvalla on! Sen sijaan nykyautot ovat parhaimmillaan monikäyttöisiä, turvallisia ja hyvin varusteluja! On turvatyynyjä, peruutustutkia (edessä ja takana), peruutuskameroita, kaistavahteja ja kaiken maailman varottimia! Automaattivaihde on edelleen helpottanut ajamista! Olisi erittäin vaikeaa ja ikävää ENÄÄ hypätä varustelussa 30-vuotta ajassa taaksepäin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvalla on! Sen sijaan nykyautot ovat parhaimmillaan monikäyttöisiä, turvallisia ja hyvin varusteluja! On turvatyynyjä, peruutustutkia (edessä ja takana), peruutuskameroita, kaistavahteja ja kaiken maailman varottimia! Automaattivaihde on edelleen helpottanut ajamista! Olisi erittäin vaikeaa ja ikävää ENÄÄ hypätä varustelussa 30-vuotta ajassa taaksepäin!
Kyse olikin siitä, jos olisi nykyajan paremmat varusteet JA esim. vuoden -35 Jawa 750:n tai Saab 97 Sonett III V4:n ulkomuoto. Voit toki olla skeptinen onko se mahdollista, mutta en näe miksi ei olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvalla on! Sen sijaan nykyautot ovat parhaimmillaan monikäyttöisiä, turvallisia ja hyvin varusteluja! On turvatyynyjä, peruutustutkia (edessä ja takana), peruutuskameroita, kaistavahteja ja kaiken maailman varottimia! Automaattivaihde on edelleen helpottanut ajamista! Olisi erittäin vaikeaa ja ikävää ENÄÄ hypätä varustelussa 30-vuotta ajassa taaksepäin!
"Olisi erittäin vaikeaa ja ikävää ENÄÄ hypätä varustelussa 30-vuotta ajassa taaksepäin!"
Olkiukko! Ei sanottu mktään varustelussa "30 vuotta ajassa taaksepäin" hypystä vaan siitä saako paremmilla varusteilla vanhan retro-ulkomuodon autoa.
- Anonyymi
Otetaan vaikka sporttiratsun 240 ja 116 000, tavallinen luupää 116 e.
- Anonyymi
Sähköautoista tulee semmoisia kuplan edeltäjän Tatran näköisiä, tuleekohan sähköautoilijoille se tervehdys käyttöön, kun kokeilevat tuleeko tuulilasiin lämmintä.
- Anonyymi
Mitäs tämä sähköautojen dissailu on?
- Anonyymi
Olihan Jawa 750 aikansa kilpa-auto. Ei nykypäivän moottoriurheilassakaan vikaa ole. Esim. Sauberin tiimissä ajaneet sellaiset suomalaiset kuin JJ Lehto, Mika Salo ja Kimi Räikkönen!
https://en.wikipedia.org/wiki/Sauber_Motorsport#Racing_record- Anonyymi
No moottoriurheilua fanittava heila vasta unelmaa olisikin!
Mä olin pikkupoikana ihan hulluna noihin vanhoihin autoihin. etenkin toi karman chia ja noi saabit. mutta tietenkin pyhimys volvo. mutta eihän noita vois nykyään alkuperäsenä tehdä. jajos se modernisoitas niin siitä tulis joku hirvee, niinku new beetle ja ootteko nähny sen kleinbussin joka on tulossa tuotantoon. Mutta paha mun on sanoo kun on jääny korttikin ajamatta, eikä mulla ois tilaakaan pitää mitään autoo.
- Anonyymi
Se oletkin vain sinä.
- Anonyymi
"jajos se modernisoitas niin siitä tulis joku hirvee, niinku new beetle ja ootteko nähny sen kleinbussin joka on tulossa tuotantoon"
Kerro toki lisää?????
- Anonyymi
Jos saisi Red Bullin sponsoroimaan?
- Anonyymi
Eiköhän Red Bullillakin tietyt vähimmäiskriteerit ole mitä sponssaa.
- Anonyymi
Laitoinkin juuri yhteen ketjuun Lo-Res Kaarasta, miksen tännekin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17768042/jawa-moottoripyora-merkin-jawa-750--auto-vuodelta-1935#comment-122514909
"Olisikohan Lo-Res Car enemmän ajan hengen mukainen? Hokasin tuolta Supercar Blondie-kanavalta, mukana Jeffree Star.
https://www.youtube.com/watch?v=mcfLvbfkcts
"
Hieno kuin mikä! Kirjaimellisesti mustan timantin näköinen. Tuollaisia kun alkaisi näkyä Suomen kaduilla! - Anonyymi
Eivät varmaan selviäisi enää törmäystestissä, alitehoisia, päästöt ylittävät nykynormit, ne pitäisi suunnitella ja rakentaa uudestaan ? Ei mitään järkeä
- Anonyymi
Eivät selviäisi mistään testeistä. Ulkonäkö voidaan tehdä muistuttamaan ainakin jossain määrin vaikka 1960- luvun mallia mutta muuten kaikesta tekniikasta on tehtävä niin erilainen ettei aloittajan unelma voi toteutua.
Tai siis voi mutta hyvin pienillä automäärillä ja niille sallituilla minimaalisen pienillä ajokilometreilla, nimittäin museoautoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät selviäisi mistään testeistä. Ulkonäkö voidaan tehdä muistuttamaan ainakin jossain määrin vaikka 1960- luvun mallia mutta muuten kaikesta tekniikasta on tehtävä niin erilainen ettei aloittajan unelma voi toteutua.
Tai siis voi mutta hyvin pienillä automäärillä ja niille sallituilla minimaalisen pienillä ajokilometreilla, nimittäin museoautoissa."Ulkonäkö voidaan tehdä muistuttamaan ainakin jossain määrin vaikka 1960- luvun mallia"
Mutta ei vuoden 1935 Tsekkoslovakian 1000 mailin kisojen mallia, koska....?
"mutta muuten kaikesta tekniikasta on tehtävä ' erilainen"
Olisikohan ollut aloittajan pointti? Vuoden 1935 ulkoasu erilaisella tekniikalla.
Mutta luetun ymmärtäminen voikin olla vähän vaikeaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ulkonäkö voidaan tehdä muistuttamaan ainakin jossain määrin vaikka 1960- luvun mallia"
Mutta ei vuoden 1935 Tsekkoslovakian 1000 mailin kisojen mallia, koska....?
"mutta muuten kaikesta tekniikasta on tehtävä ' erilainen"
Olisikohan ollut aloittajan pointti? Vuoden 1935 ulkoasu erilaisella tekniikalla.
Mutta luetun ymmärtäminen voikin olla vähän vaikeaa.On myös kehittynyt tietty koirjoitusmallI.
Siinä esim. tarpeeton rivilälihyppely ei kuulu kuvioon... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On myös kehittynyt tietty koirjoitusmallI.
Siinä esim. tarpeeton rivilälihyppely ei kuulu kuvioon...Muutkaan saabistit laillasi eivät ole selväjärkisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ulkonäkö voidaan tehdä muistuttamaan ainakin jossain määrin vaikka 1960- luvun mallia"
Mutta ei vuoden 1935 Tsekkoslovakian 1000 mailin kisojen mallia, koska....?
"mutta muuten kaikesta tekniikasta on tehtävä ' erilainen"
Olisikohan ollut aloittajan pointti? Vuoden 1935 ulkoasu erilaisella tekniikalla.
Mutta luetun ymmärtäminen voikin olla vähän vaikeaa.Luetun ymmärtäminen tuollaisella hyppelykirjoituksella voi olla kyllä vaikeaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen tuollaisella hyppelykirjoituksella voi olla kyllä vaikeaa...
Sinä varmaan ymmärräät pelkästään tekstimöykkyjä. Vai etkö ole kuullut kappaleenjaosta? 😂
- Anonyymi
Noissa retrohenkisissä autoissa kuten uusi mini tai uusi fiat 500 on selviä eroja alkuperäisiin, mikä kuvaa nykyajan vaatimuksia. Uudet versiot ovat mm. paljon leveämpiä, johtuen mukavuus- ja turvallisuusvaatimuksista. Ero on 20-30 cm luokkaa, mikä vaikuttaa ulkonäköön hyvin paljon. Esimerkiksi hienoon alkuperäiseen Ford gt40 -malliin vuodelta -66 ei Top Gearin Jeremy Clarkson meinannut mahtua lainkaan! Akselivälit olivat aikanaan lyhyempiä, mikä vaikutti myös ulkonäköön. Turvallisuuspuoli noissa vanhoissa oli luokkaa "pyörillä liikkuva ruumisarkku" johtuen rakenteiden ohuudesta, materiaaleista ja suunnittelumenetelmistä. Silloiset ohuet A- ja B-pilarit antoivat sanoisinko ilmavan olemuksen ohjaamolle. Jos aloittajan mainitsemista autoista tekisi modernit retroversiot, ne näyttäisivät erilaisilta. Vanhojen kopiointi taas tuottaisi turvallisuusvaatimuksiltaan vain radalla sallittavaa feikkikamaa, mikä ei kiinnostaisi tosiharrastajia eikä ehkä rikkaitakaan. Pienet tuotantomäärät johtaisivat väistämättä suuriin kustannuksiin.
Aloittaja voi tosin ostaa Jaguar E-typen jatkotuotantoversion. Hinta noin 1 milj puntaa. Noita on tehty kait parikymmentä v. 2014 jälkeen, siinä hyvä vertailukohta! - Anonyymi
Suurin osa ihmisistä on lampaita massasieluja. Ei voida käyttää asioita, mitkä eivät ole muotia. Muotia olla pitää, vaikka olisi kuinka huono ja epäkäytännöllinen.
Susi- Anonyymi
"Suurin osa ihmisistä on lampaita massasieluja."
Ketkä sitten EIVÄT sinun mukaasi ole?
"Ei voida käyttää asioita, mitkä eivät ole muotia."
Taidat yliarvioida kuinka helppoa mainostajien työ on.
"Muotia olla pitää, vaikka olisi kuinka huono ja epäkäytännöllinen."
"Muodikkuus" ei takaa tyylikkyyttä eikä käytännöllisyyttä, mutta ei myöskään sulje niitä ulos. Jotkut tyylit myös kestävät muotien vaihtelut, kuten myös mitä tulee esim. vaatebrändeihin. Laivastonsininen ylipäätään on hyvin moneen sopiva väri. Chinot, poolopaidat, bleiserit ja bombertakit ovat myös aika yksinkertainen avain päivittää omaa tyylikkyyttä ilman, että seurailee muotivirtauksia.
- Anonyymi
ford Ka
- Anonyymi
Lancia Stratos Zeron kaltaisia supeekaaroja olisi siistä nähdä enemmän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897