Mauno Mattila luettelee Petri Paavolan harhaopit

Anonyymi-ap

Rauhan tervehdys.

Olen itse keskustellut Petri Paavolan kanssa tunteja hänen erikoisista opeista, joita en voi allekirjoittaa ja Petri Paavola oppiensa kanssa luisuu eittämättä pois kristillisistä seurakunnista, kristinuskosta ja lopulta Kristuksesta.

Petri Paavolan harhaoppeja:
-Jeesus ei ole Kaikkivaltias
-Jeesus ei ole Isän ainosyntyinen Poika
-Jeesus lakkasi olemasta ihminen (eli ei lihaantullut Kristus)
-universaali seurakunta oppi (kielto kuulua paikalliseen srk:n)
-restauraatio oppi (seurakunta viimeisinä päiviä täydellistyy)
-sapatti kuuluu kristitylle
-kuvanteko kielto Jeesuksesta
-kristitty on 10 käskyn alainen
-uudestisyntyminen on henkikaste
-rokotteet ovat farmakeia-syntiä
-syntyminen vedestä (Joh. 3:5) on lapsivedestä
-yksin Jeesuksen nimeen kaste oppi

Ja lista jatkuisi vielä luomisesta eskatologiaan, mutta tässä oli vakavimmat harhaopit.

Nämä tällaiset erikoiset kristinuskosta poikkeavat opit kertovat, että Kristuksen Henki johda häntä opettajana, vaan hän keksii järjenpäätelmiä, omaa tarvetta tuoda omaa oppiansa esille ja hän ei ole Jumalan armoittama opettaja.

"Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä." - Johanneksen kirje 7:18

PS. Tässä keskusteluhetkessä Perttu Sinervän kanssa otamme kantaa Petri Paavolan / Saulus Median harhaoppeihin.
https://www.youtube.com/watch?v=Qx6S0BhclGo

Siunauksin, MM.

Lähde: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17670842/kritiikki-petri-paavolaa-vastaan-kasvaa-kasvamistaan#comment-119522239

159

1185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "-syntyminen vedestä (Joh. 3:5) on lapsivedestä"

      Paavola väittää, ettei vedestä syntyminen tarkoita lapsivettä vaan luonnollista syntymistä lihaksi ja sen jälkeen hän sulkee kokonaan veden osuuden pois. Tämä kyllä tarkoittaa sitä, että Paavola todellisuudessa tarkoitta lapsivedestä syntymistä, mitä jae Joh 3:5 ei tarkoita.

      http://www.kotipetripaavola.com/vesikaste14.html

      Petri Paavola opotus on ilmiselvästi väärää. Uudestisyntyminen tapahtuu kastevedestä ja Pyhästä Hengestä. Jeesus ei tarkoita lapsivettä eikä luonnollista syntymistä, koska alkutekstin mukaan Jeesus puhuu ylhäältä syntymisestä. Joissakin käännöksissä sanotaan Johanneksen evankeliumi luvussa 3 uudestisyntyminen, koska Jeesus puhuu yleisesti ottaen sellaisestakin, mutta Jeesus tarkoittaa syntymistä ylhäältä, mitä alkuteksti sanantarkasti tarkoittaa.

      Paavola jatkaa toisessa artikkelissa asian käsittelyä, missä on opettaa asian myös väärin.

      Paavolan sanoo: "Johanneksen evankeliumin luvun kolme opetus jos joku ei synny vedestä ja Hengestä ymmärretään siksi väärin, koska lähtökohtaisesti oletetaan veden tarkoittavan kastetta sekä jäädään jumiin yhteen jakeeseen, eli jakeeseen viisi. Raamatun sana on kuitenkin aina kokonaisuus ja Herra Jeesus kertoo jakeessa kuusi mitä jae viisi tarkoittaa. Herran Jeesuksen mukaan vedestä ja Hengestä syntyminen tarkoittaa lihasta syntymistä (luonnollinen syntymä)"

      http://www.kotipetripaavola.com/Raamatunopetusvesikasteesta9.html

      Jeesus tarkoittaa alun perin syntymistä ylhäältä kastevedestä ja Pyhästä Hengestä, jolloin Jeesus opettaa asian Hesekielin kirjassa ilmoitetulla tavalla:

      Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

      Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
      26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
      27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

      Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      • Anonyymi

        Itse en uudestisyntynyt kasteveden käytöstä.

        Parannus ja kaste: Syntien anteeksisaanti.

        Uudestisyntyminen: Jumalan teko, Jumalan lahja. Uudestisyntyminen on uskon syntyminen Jumalaan.Uskon syntymiseen ei tarvita ihmisrituaalitekoa vaan se tapahtuu yksin uskosta armolliselta Jumalalta.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en uudestisyntynyt kasteveden käytöstä.

        Parannus ja kaste: Syntien anteeksisaanti.

        Uudestisyntyminen: Jumalan teko, Jumalan lahja. Uudestisyntyminen on uskon syntyminen Jumalaan.Uskon syntymiseen ei tarvita ihmisrituaalitekoa vaan se tapahtuu yksin uskosta armolliselta Jumalalta.

        Selef Urge

        Sinä Selef Urge / Commandohauis 53 et ole uudestisyntynyt ylhäältä. Sinulta puuttuu mm. parannus laittomuudesta.


      • Kun Jeesus puhuu uudesti syntymisestä ylhäältä niin Jeesus sanoo.
        Ihminen saa silloin uuden Hengen .Pyhyyden Hengen ja silloin ihminen on Kristuksen oma ja pelastuksessa kiinni .
        Mutta jolla ei ole tuota Henkeä ei ole Hänen omansa.
        Näin tämä asia on yksin ja vain Hengen asia.

        Kaste on liitetty tuohon tapahtumaan eli Hengen saamiseen.
        Jeesus kävi kasteella esikuvana.
        Samaa tulee kristittyjen jatkaa.Esikuvan mukaan.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kun Jeesus puhuu uudesti syntymisestä ylhäältä niin Jeesus sanoo.
        Ihminen saa silloin uuden Hengen .Pyhyyden Hengen ja silloin ihminen on Kristuksen oma ja pelastuksessa kiinni .
        Mutta jolla ei ole tuota Henkeä ei ole Hänen omansa.
        Näin tämä asia on yksin ja vain Hengen asia.

        Kaste on liitetty tuohon tapahtumaan eli Hengen saamiseen.
        Jeesus kävi kasteella esikuvana.
        Samaa tulee kristittyjen jatkaa.Esikuvan mukaan.

        Ristin ryöväri ei käynyt vesikasteella, mutta pelastui, sillä pelastunut pääsee Paratiisiin.

        Joten vesikasteella käymisestä ei tule tehdä pelastusedellytystä jos joltakin se jää saamatta syystä tai toisesta uudestisyntymisen jälkeen henkilön kuoltua ennen kasteelle menoa esim. viikon päästä uudestisyntymisestään, jolloin henkilö muuttuu vanhurskaaksi ja jo vanhurskauden lahjaksi saatuaan pelastuvana hänen käydessään vesikasteella hän ei vanhurskaudu vielä uudestaan vesikasteella käytyään.

        Vesikaste ei minua vanhurskauttanut vaan Jumala valitsi erään päivän jolloin Hän sai aikasn uudestisyntymäni.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Selef Urge / Commandohauis 53 et ole uudestisyntynyt ylhäältä. Sinulta puuttuu mm. parannus laittomuudesta.

        Jumala käsitelköön todistuksesi minusta.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristin ryöväri ei käynyt vesikasteella, mutta pelastui, sillä pelastunut pääsee Paratiisiin.

        Joten vesikasteella käymisestä ei tule tehdä pelastusedellytystä jos joltakin se jää saamatta syystä tai toisesta uudestisyntymisen jälkeen henkilön kuoltua ennen kasteelle menoa esim. viikon päästä uudestisyntymisestään, jolloin henkilö muuttuu vanhurskaaksi ja jo vanhurskauden lahjaksi saatuaan pelastuvana hänen käydessään vesikasteella hän ei vanhurskaudu vielä uudestaan vesikasteella käytyään.

        Vesikaste ei minua vanhurskauttanut vaan Jumala valitsi erään päivän jolloin Hän sai aikasn uudestisyntymäni.

        Selef Urge

        Uskovien upotuskaste on sen ehto, että saa synnit anteeksi ja pelastuu. Ilman kastetta ei kukaan pelastu.

        Miten ristinryöväri saattoi pelastua ilman upotuskastetta? Jeesus antoi kastekäskynsä vasta ylösnousemuksensa jälkeen, kun hän oli ensin antanut Joonan merkin sovittamalla synnit omalla verellään ja heräämällä kuolleista kolmen päivän perästä. Ristinryöväri oli niitä viimeisiä, jotka saattoivat pelastua ilman uskovien upotuskastetta. Jos joku haluaa päästä tapaamaan ristinryöväriä taivaaseen, uskoon tultuaan hänen on itse pyydettävä upotuskastetta, tämän ohjeen mukaisesti:

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        19:3 Ja hän sanoi: ”Millä kasteella te sitten olette kastetut?” He vastasivat: ”Johanneksen kasteella”.
        4 Niin Paavali sanoi: ”Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen”.
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        Kol 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristin ryöväri ei käynyt vesikasteella, mutta pelastui, sillä pelastunut pääsee Paratiisiin.

        Joten vesikasteella käymisestä ei tule tehdä pelastusedellytystä jos joltakin se jää saamatta syystä tai toisesta uudestisyntymisen jälkeen henkilön kuoltua ennen kasteelle menoa esim. viikon päästä uudestisyntymisestään, jolloin henkilö muuttuu vanhurskaaksi ja jo vanhurskauden lahjaksi saatuaan pelastuvana hänen käydessään vesikasteella hän ei vanhurskaudu vielä uudestaan vesikasteella käytyään.

        Vesikaste ei minua vanhurskauttanut vaan Jumala valitsi erään päivän jolloin Hän sai aikasn uudestisyntymäni.

        Selef Urge

        >>>Vesikaste ei minua vanhurskauttanut vaan Jumala valitsi erään päivän jolloin Hän sai aikasn uudestisyntymäni. Selef Urge<<<

        Sinulla on väärä käsitys vanhurskaudestasi. Et ole vanhurskas. Olet lihallinen hellari ja harhaoppeihin hurahtanut karismaatikko. Sinä opetat somessa väärin etkä ole tehnyt parannusta laittomuudesta.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovien upotuskaste on sen ehto, että saa synnit anteeksi ja pelastuu. Ilman kastetta ei kukaan pelastu.

        Miten ristinryöväri saattoi pelastua ilman upotuskastetta? Jeesus antoi kastekäskynsä vasta ylösnousemuksensa jälkeen, kun hän oli ensin antanut Joonan merkin sovittamalla synnit omalla verellään ja heräämällä kuolleista kolmen päivän perästä. Ristinryöväri oli niitä viimeisiä, jotka saattoivat pelastua ilman uskovien upotuskastetta. Jos joku haluaa päästä tapaamaan ristinryöväriä taivaaseen, uskoon tultuaan hänen on itse pyydettävä upotuskastetta, tämän ohjeen mukaisesti:

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        19:3 Ja hän sanoi: ”Millä kasteella te sitten olette kastetut?” He vastasivat: ”Johanneksen kasteella”.
        4 Niin Paavali sanoi: ”Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen”.
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        Kol 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

        Kaste yksinään ei pelasta yhtäkään syntistä ihmistä! Pelastus tulee ihmiselle yksin uskosta ja yksin Armosta, Herran Jeesuksen ristinsovitustyön ja Hänen Pyhän Verensä kautta! Uskon kautta, jonka Jumala ihmisessä vaikuttaa, Herraan Jeesukseen, joka on Jumalan Armolahja (pelastus) ihmiselle, joka sen ottaa vastaan! Raamatullinen kaste on yksinomaan upotuskaste, Herran Jeesuksen Nimeen!
        Kasteelle meno on seuraus uskoon tulosta ja kuuliaisuutta Jumalalle, myös hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta, kuten Raamattu kirjoittaa! Ristinryöväri pelastui yksin Herran Jeesuksen Armosta, koska hän uskoi Jeesukseen ja tunnusti Hänet Jumalan Pojaksi siinä ristillä kituessaan, Herran Jeesuksen vieressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste yksinään ei pelasta yhtäkään syntistä ihmistä! Pelastus tulee ihmiselle yksin uskosta ja yksin Armosta, Herran Jeesuksen ristinsovitustyön ja Hänen Pyhän Verensä kautta! Uskon kautta, jonka Jumala ihmisessä vaikuttaa, Herraan Jeesukseen, joka on Jumalan Armolahja (pelastus) ihmiselle, joka sen ottaa vastaan! Raamatullinen kaste on yksinomaan upotuskaste, Herran Jeesuksen Nimeen!
        Kasteelle meno on seuraus uskoon tulosta ja kuuliaisuutta Jumalalle, myös hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta, kuten Raamattu kirjoittaa! Ristinryöväri pelastui yksin Herran Jeesuksen Armosta, koska hän uskoi Jeesukseen ja tunnusti Hänet Jumalan Pojaksi siinä ristillä kituessaan, Herran Jeesuksen vieressä.

        Jeesuksen sanojen mukaan, jos ei ota uskovien upotuskastetta, silloin ei pelastu. Viittaat tapaukseen ristinryöväri, mutta sinulle ei mennyt ollenkaan se selitys perille, että ristinryöväri oli niitä viimeisiä, jotka saattoivat pelastua ilman kastetta, koska Jeesus ei ollut vielä antanut tätä kastekäskyään:

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Nyt Jeesus on antanut kastekäskynsä, joten jos joku ei ota uskovien upotuskastetta, hän ei saa syntejään anteeksi, vaikka hän sanoisi olevansa kuinka uskossa. Mitään pelastuksen lahjaa ei anneta kastamattomille.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen sanojen mukaan, jos ei ota uskovien upotuskastetta, silloin ei pelastu. Viittaat tapaukseen ristinryöväri, mutta sinulle ei mennyt ollenkaan se selitys perille, että ristinryöväri oli niitä viimeisiä, jotka saattoivat pelastua ilman kastetta, koska Jeesus ei ollut vielä antanut tätä kastekäskyään:

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Nyt Jeesus on antanut kastekäskynsä, joten jos joku ei ota uskovien upotuskastetta, hän ei saa syntejään anteeksi, vaikka hän sanoisi olevansa kuinka uskossa. Mitään pelastuksen lahjaa ei anneta kastamattomille.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Sanot kadotustuomion kastevettä saamattomille vanhurskaille. Ihminen ei uudestisynny kastevedestä. Uudestisyntymisen hetkessä ihminen vanhurskautuu eli hän on uudestisyntymisen uskoonpäästön hetkestä vanhurskas eli syyttömäksi julistettu.

        Kuka uudestisynnyttää ihmisen? Jumala vai ihminen? Ihminen kasteellako? Vai Jumala ylhäältä?

        Mikä vanhurskauttaa Ihmisen? Ihmisen antama kaste ihmiselle? Vai Jumala ylhäältä Ihmisen alhaalla?

        Olipa kerran ihminen. Ihminen vanhurskautui. Iranilainen poliisi otti hänet kiinni ja vei oikeuteen, jossa sharialaki tuomitsi hänet vankeusrangaistukseen vääräuskoisena allahinpilkasta.

        Vankilassa tämä uskostaan Jeesukseen kiinnijäänyt kituu kuten ristinryöväri kerran Jeesuksen vieressä. Hän kituu kidutuksissa kunnes kerran kiduttaja saa tarpeekseen ja murhaa kidutetun. Lääkärintarkastuksen jälkeen virallinen kuolinsyy on mikä on...

        Ihminen, vanhurskas kristitty marttyyri kuoli ilman kastetta.

        Jumalako passittaa hänet Helvettiin?

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot kadotustuomion kastevettä saamattomille vanhurskaille. Ihminen ei uudestisynny kastevedestä. Uudestisyntymisen hetkessä ihminen vanhurskautuu eli hän on uudestisyntymisen uskoonpäästön hetkestä vanhurskas eli syyttömäksi julistettu.

        Kuka uudestisynnyttää ihmisen? Jumala vai ihminen? Ihminen kasteellako? Vai Jumala ylhäältä?

        Mikä vanhurskauttaa Ihmisen? Ihmisen antama kaste ihmiselle? Vai Jumala ylhäältä Ihmisen alhaalla?

        Olipa kerran ihminen. Ihminen vanhurskautui. Iranilainen poliisi otti hänet kiinni ja vei oikeuteen, jossa sharialaki tuomitsi hänet vankeusrangaistukseen vääräuskoisena allahinpilkasta.

        Vankilassa tämä uskostaan Jeesukseen kiinnijäänyt kituu kuten ristinryöväri kerran Jeesuksen vieressä. Hän kituu kidutuksissa kunnes kerran kiduttaja saa tarpeekseen ja murhaa kidutetun. Lääkärintarkastuksen jälkeen virallinen kuolinsyy on mikä on...

        Ihminen, vanhurskas kristitty marttyyri kuoli ilman kastetta.

        Jumalako passittaa hänet Helvettiin?

        Selef Urge

        >>>Sanot kadotustuomion kastevettä saamattomille vanhurskaille.<<<

        Asetitpa kierosti sanasi. En minä ole ketään tuominnut.

        Jeesuksen sanat tuomitsevat ne kadotukseen, jotka eivät ota uskovien upotuskastetta. Jos joku laiminlyö kastekäskyn noudattamisen, hän ei usko Jeesusta Kristusta siis häellä ei ollut uskoa. Mitään uudestisyntymistä ylhäältä ei voi tapahtua ilman uskovien upotuskastetta.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ristinsyörväri pelastui ilman kastetta, koska Jeesus ei ollut vielä antanut kastekäskyä. Sen hän antoi vasta ylösnousemuksensa jälkeen. Jos joku ei ole saanut uskovien upotuskastetta, hän ei pelastu. Sen takia kasteen ottamista ei pidä viivytellä yhtään.

        Ap.t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ristin ryöväri ei käynyt vesikasteella, mutta pelastui, sillä pelastunut pääsee Paratiisiin.

        Joten vesikasteella käymisestä ei tule tehdä pelastusedellytystä jos joltakin se jää saamatta syystä tai toisesta uudestisyntymisen jälkeen henkilön kuoltua ennen kasteelle menoa esim. viikon päästä uudestisyntymisestään, jolloin henkilö muuttuu vanhurskaaksi ja jo vanhurskauden lahjaksi saatuaan pelastuvana hänen käydessään vesikasteella hän ei vanhurskaudu vielä uudestaan vesikasteella käytyään.

        Vesikaste ei minua vanhurskauttanut vaan Jumala valitsi erään päivän jolloin Hän sai aikasn uudestisyntymäni.

        Selef Urge

        Niin.... niin minäkin sain Pyhän Hengen ennen kastetta.
        Vakuutena oli vielä kun pieni poikani alkoi puhumaan muinais hebreaa ja sanoi Suomennettuna : Pyhä Henki laskeutuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Vesikaste ei minua vanhurskauttanut vaan Jumala valitsi erään päivän jolloin Hän sai aikasn uudestisyntymäni. Selef Urge<<<

        Sinulla on väärä käsitys vanhurskaudestasi. Et ole vanhurskas. Olet lihallinen hellari ja harhaoppeihin hurahtanut karismaatikko. Sinä opetat somessa väärin etkä ole tehnyt parannusta laittomuudesta.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Room 2:27 on tuomioksi feikki juutalaisille.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Room 2:27 on tuomioksi feikki juutalaisille.

        Ei vaan lain rikkojille. Roomalaiskirjeen luvun 2 mukaan lain rikkojat tuomitaan olivat he juutalaisia tai pakanoita. Jumala ei tässä asiassa tee mitään eroja kansojen välillä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin.... niin minäkin sain Pyhän Hengen ennen kastetta.
        Vakuutena oli vielä kun pieni poikani alkoi puhumaan muinais hebreaa ja sanoi Suomennettuna : Pyhä Henki laskeutuu.

        Sinulla ei ole Pyhän Hengen hedelmiä, koska puhut jatkuvasti lakia vastaan. Paavalin mukaan Pyhän Hengen hedelmät ovat aina oikeuden siis lain mukaisia. Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka Jumalan käskyjä tottelevat. Sen takia sinulla ei ole Pyhää Henkeä.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        ---
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan lain rikkojille. Roomalaiskirjeen luvun 2 mukaan lain rikkojat tuomitaan olivat he juutalaisia tai pakanoita. Jumala ei tässä asiassa tee mitään eroja kansojen välillä.

        Se on feikki juutalaisille vakava varoitus nimenomaan laista.
        Koska feikkijuutalaiset ei pysty pelastumaan lainalla ja rikkovat lakia ja tulevat tuomion alaisiksi.
        Sitten tulee pakana joka osaa elää niin tuomitsee tuon feikkijuutalaisen.
        Siinä koko varoitus juutalaisille.
        Koki osio nimenomaan varoittaa juutalaisia yrittämättä pelastua lain voimalla kun sitä EI OLE OLEMASSA.
        Se laki mistä Jeesus ja Johannes puhuu on Laki nimeltä Rakkauden laki.
        Eli kaksoiskäsky Rakkaudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole Pyhän Hengen hedelmiä, koska puhut jatkuvasti lakia vastaan. Paavalin mukaan Pyhän Hengen hedelmät ovat aina oikeuden siis lain mukaisia. Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka Jumalan käskyjä tottelevat. Sen takia sinulla ei ole Pyhää Henkeä.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        ---
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Minä en koskaan puhu Lakia vastaan eli valehtelet ja annat väärän todistuksen.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Minä en koskaan puhu Lakia vastaan eli valehtelet ja annat väärän todistuksen.

        Kyllä olet. Olet kieltäytynyt noudattamista lakia ja sanonut, ettei sitä tarvitse uudessa liitossa noudattaa. Lain purkajana et voi pelastua. Nämä jakeet koskevat kaikkia kristittyjä myös sinua:

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olet. Olet kieltäytynyt noudattamista lakia ja sanonut, ettei sitä tarvitse uudessa liitossa noudattaa. Lain purkajana et voi pelastua. Nämä jakeet koskevat kaikkia kristittyjä myös sinua:

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Taas legendaarisesti valehtelet kuten nuo raamatun paikat ,jotka on jo osoitettu..
        Te feikkijuutalaiset ette pelastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot kadotustuomion kastevettä saamattomille vanhurskaille. Ihminen ei uudestisynny kastevedestä. Uudestisyntymisen hetkessä ihminen vanhurskautuu eli hän on uudestisyntymisen uskoonpäästön hetkestä vanhurskas eli syyttömäksi julistettu.

        Kuka uudestisynnyttää ihmisen? Jumala vai ihminen? Ihminen kasteellako? Vai Jumala ylhäältä?

        Mikä vanhurskauttaa Ihmisen? Ihmisen antama kaste ihmiselle? Vai Jumala ylhäältä Ihmisen alhaalla?

        Olipa kerran ihminen. Ihminen vanhurskautui. Iranilainen poliisi otti hänet kiinni ja vei oikeuteen, jossa sharialaki tuomitsi hänet vankeusrangaistukseen vääräuskoisena allahinpilkasta.

        Vankilassa tämä uskostaan Jeesukseen kiinnijäänyt kituu kuten ristinryöväri kerran Jeesuksen vieressä. Hän kituu kidutuksissa kunnes kerran kiduttaja saa tarpeekseen ja murhaa kidutetun. Lääkärintarkastuksen jälkeen virallinen kuolinsyy on mikä on...

        Ihminen, vanhurskas kristitty marttyyri kuoli ilman kastetta.

        Jumalako passittaa hänet Helvettiin?

        Selef Urge

        Jumalan teko on uudestisyntymä Jumalan lapseksi ja siinä hetkessä Jumalalta saatu vanhurskaus.Miten kukaan voi syntyä ilman Uudestisynnyttäjää? Usko Jeesukseen on lahja, ettei kukaan voisi kerskata olevansa uskonsa puolesta muita osaveljiä suurempi arvossa.

        Pyhän Hengen vertauskuvia on Raamatussa muutamia. Kyyhkynen, Vesi,Tuli, Tuuli,Vesi,Öljy.

        Tuleeko ihmisen syntyä uudesti Vedestä vai vedestä?

        Pyhästä Hengestä, Jumalasta vai kastevedestä?

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olet. Olet kieltäytynyt noudattamista lakia ja sanonut, ettei sitä tarvitse uudessa liitossa noudattaa. Lain purkajana et voi pelastua. Nämä jakeet koskevat kaikkia kristittyjä myös sinua:

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Pelastava usko ei ole lain täydellisessä noudattamisessa. Itse tiedän Jumalan lain itsessään hyväksi ja ne ovat minulle opiksi samankaltaiseen tapaan kuin koiran Isäntä kouluttaa koiraansa. Välillä koira ei osaa, välillä koiran huomio kiinnittyy ärsykkeisiin, jotka vievät koiraa perässään kuin pässiä narussa kiinnittyneesti.

        Sillä armosta outta pelastetut uskon kautta Jeesukseen,ette ihtenne ihmiskasteen kautta - se ollos Jumalan lahja - ette tekojen ( tekopyhyyten ) kautta, ettei kuhaan kerskaisi.

        Pelastava usko voijaan näyttää TOTEEN vain Jumalan Uutestisynnyttäjän tekosesta , uutestisynnytyksessä, katso eihän pelastavaista USKOA voi ihmisille olla muuvalla kuin Jumalan tejoissa.

        Laki on jees. Myönnetään se tottakai, mutta pelastus ei ole lain noutatuksessa, sillä silloin kuhaan ei pelastuitsemoisi. Jeesus pelastaa. USKOA Jeesukseen saa vapaasti anovata. Minä ennen uutestisyntymääni anoin jumalattomana uskoa, kun jostain syystä mieleeni oli jäänyt unohtumattomana Raamatussa olevat sanat: etsivä löytää ja anovalle, koputtavalle avataan.

        Joten rukoilin toisinaan Jumalaa ihan sen takia että etsivä löytää. Pidin sitä epätodennäköisenä että Jumalaa olisi olemassa, mutta mahdollisena. En löytänyt Raamatussa valhetta vaikka etsin niitä vuosia.Muutamia valheita luulin löytäneeni, mutta tutkimalla huomasin etten ymmärtänyt asiaa oikein. Onhan nuo Jumalan teot sen verran kookkaita ihmeitä, että vaatiihan se uskoa, jotta ymmärtää Jumalalla olevan potentiaalia toteuttaa ne kaikki ihmeellisyydet.

        Nyt tunnen Jumalaa sen verraten hyvin, että tiedän Jumalan pystyneen ja pystyvän kaikki sanansa toteuttamaan, jotka sanansasaattajat rohveetat ovat julkisuuteen tuoneet.

        Maidonjuoja Jumalan lapsi,

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastava usko ei ole lain täydellisessä noudattamisessa. Itse tiedän Jumalan lain itsessään hyväksi ja ne ovat minulle opiksi samankaltaiseen tapaan kuin koiran Isäntä kouluttaa koiraansa. Välillä koira ei osaa, välillä koiran huomio kiinnittyy ärsykkeisiin, jotka vievät koiraa perässään kuin pässiä narussa kiinnittyneesti.

        Sillä armosta outta pelastetut uskon kautta Jeesukseen,ette ihtenne ihmiskasteen kautta - se ollos Jumalan lahja - ette tekojen ( tekopyhyyten ) kautta, ettei kuhaan kerskaisi.

        Pelastava usko voijaan näyttää TOTEEN vain Jumalan Uutestisynnyttäjän tekosesta , uutestisynnytyksessä, katso eihän pelastavaista USKOA voi ihmisille olla muuvalla kuin Jumalan tejoissa.

        Laki on jees. Myönnetään se tottakai, mutta pelastus ei ole lain noutatuksessa, sillä silloin kuhaan ei pelastuitsemoisi. Jeesus pelastaa. USKOA Jeesukseen saa vapaasti anovata. Minä ennen uutestisyntymääni anoin jumalattomana uskoa, kun jostain syystä mieleeni oli jäänyt unohtumattomana Raamatussa olevat sanat: etsivä löytää ja anovalle, koputtavalle avataan.

        Joten rukoilin toisinaan Jumalaa ihan sen takia että etsivä löytää. Pidin sitä epätodennäköisenä että Jumalaa olisi olemassa, mutta mahdollisena. En löytänyt Raamatussa valhetta vaikka etsin niitä vuosia.Muutamia valheita luulin löytäneeni, mutta tutkimalla huomasin etten ymmärtänyt asiaa oikein. Onhan nuo Jumalan teot sen verran kookkaita ihmeitä, että vaatiihan se uskoa, jotta ymmärtää Jumalalla olevan potentiaalia toteuttaa ne kaikki ihmeellisyydet.

        Nyt tunnen Jumalaa sen verraten hyvin, että tiedän Jumalan pystyneen ja pystyvän kaikki sanansa toteuttamaan, jotka sanansasaattajat rohveetat ovat julkisuuteen tuoneet.

        Maidonjuoja Jumalan lapsi,

        Selef Urge

        Sinä Selef Urge / Commandohauis 53 cm jatkat lihallisia puheitasi.

        Ihminen tietenkin tarvitsee Kristuksen armoa, mutta jos ihminen ei edes aio noudattaa lakia, kuten sinäkään et edes halua sitä tehdä, niin hän ei tule saamaan syntien sovitusta Kristukselta. Kristus kuoli, jotta laittomuudesta parannuksen tehneet uskovat voisivat saada syntien sovituksen, mutta Kristus ei kuollut niiden mm. helluntailaisten puolesta, jotka eivät laista piittaa. Kristuksen ylösnoumus tulee vain niiden kristittyjen osaksi, jotka tekevät parannuksen laittomuudesta. Sen takia sinäkään et voi pelastua.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


    • Anonyymi

      Nuo "harhaoppisten" metsästäjät jäävät lopulta yksin. Mattila ja Norolampi. Menisivät kuluttamaan energiaansa kadulle kertomalla siellä Jeesuksesta ja auttamaan köyhiä Jeesuksen opetuksen mukaisesti ja siunaamaan veljiä ja sisaria jotka uskovat samaan Jeesukseen.
      Opetuslapset tulivat valittamaan Jeesukselle, että jotkut ajavat ulos riivaajia ja he eivät kulje meidän mukananmme, Jeesus vastasi, että jos joku tekee voimallisia tekoja, eli ajaa ulos riivaajia minun nimessäni, hän ei voi olla meitä vastaan.
      Toisessa paikassa Jeesus vastasi valittajille, että mitä se sinuun koskee (mitä joku tekee), seuraa sinä minua.

      • Anonyymi

        Voi olla, että harhaoppien metsästäjät jäävät yksin, mutta Petri Paavola aiheuttaa paljon ristiriitoja seurakunnissa, koska hän itsekin metsästää harhaoppisia.

        Hän on pari päivää sitten julkaissut artikkelin, jossa hän arvostelee jotain ruotsalaista entistä helluntailaista saarnamiestä, jolla ei ole kuitenkaan mitään toimintaa Suomessa.

        Petri Paavolalla on hillitön tarve arvostella muita, koska hän ei ole saanut valtaansa muita seurakuntia.


    • Anonyymi

      Helluntaikansan päätoimittaja ja raamatunkääntäjä Juhana Lehmuskoski on YouTubessa julkaissut opetuksen, jossa hän arvostelee Petri Paavolan harhaoppia:

      https://youtu.be/K5z9jVKG4Rs?t=324

      Lehmuskoski on aiemmin arvostellut Paavolan opetusta mm. näin:

      "Jos kestät sen, että sanon kovia sanoja, niin haluan varoittaa, että lohkaisusi Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimestä on lainattu siitä Jeesus yksin -opista, jota väität vastustavasi. Koska suosit kuitenkin juuri tuota oppia, ymmärrät varmaan itsekin loukkaantumatta, miksi hätäilen, että olet modalisti. Itse tiedät paremmin kuin minä, että sinä piiloudut kunnon kolminaisuususkovaisen nimen taakse, vaikka et ole sitä."

      Petri Paavola on joutunut vastineiden kierteeseen. Nyt hän on julkaissut oman vastineensa, jossa hän ei taaskaan tunnusta tehneensä mitään väärää, vaan jääräpäisesti pitää kiinni omista harhaopeistaan:

      Opettaako SaulusMedia harhaoppia osa 1
      http://www.kotipetripaavola.com/opettaakosaulusmediaharhaoppiaosa1.html

      Itse asiassa Paavola on julkaissut neljä vastinetta Juhana Lehmuskoskelle. Petri Paavola alkaa menettää helluntaiseurakuntien luottamuksen lopullisesti.

      Suomen Helluntaikirkko on lausunut, ettei Petri Paavola nauti helluntaiseurakuntien luottamusta:

      "Paavola ei nauti helluntaiseurakuntien luottamusta."

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15498711/petri-paavolan-mukaan-temppeli-ei-ollut-korkeimmalla-paikalla#comment-97474700

      "Paavola tavoite on saada korvasyyhyynsä itselleen opettaajaa etsivät ihmiset oman vallan alle. Siksi hän ei voi olla Helluntaikirkon työyhteydessä."

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15624050/miksi-kielletty#comment-97266557

    • Anonyymi

      "-Jeesus lakkasi olemasta ihminen (eli ei lihaantullut Kristus)"

      Mauno Mattila on kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:

      "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

      2 Joh 7 Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

      • Kysymys kuuluu : Onko Jeesus tällä hetkellä lihan muodossa vai uudessa taivaallisessa kehossa ?


    • Anonyymi

      "Ja lista jatkuisi vielä luomisesta eskatologiaan, mutta tässä oli vakavimmat harhaopit."

      tässä oli vakavimmat harhaopit.

      eli voiko sittenkin olla että kyseessä on vakavia puutteita TULKINNASSA eikä sitten harhaopeista joissa kehoitetaan luopumaan elävästä Jumalasta ja seuraamaa toista.

      kuten oli esin galatian alueella oleva uusi oppi eli kirouksen alainen julistaminen.

      Hylätkää Jeesus ja seuratkaa Moosesta.
      eli hylätkää Herran Jeesuksen tuoma ja antama vapaus
      ja antakaa sitoa itsenne uuudelleen Mooseken lain alle ja älkää seuratko Jeesusta, vapautta
      vaan hylätkää vapaus, Jeesus ja seuratkaa moosesta lakia.

      eli pieni vauba, mauno.
      olet itse monessa TULKINNUT VÄÄRIN!

      se ettei ymmärrä, kuten pienet vauvat, mitä on kirjoitettu, ei ole harhaoppia, (aina) vaan sitä että ei tule olla opettaja jos ei ymmrrä.

      eli sekä sinun että paavaon tulisi lopttaa opettaminen ja sitten pyrkiä ymmärtämää, mitä on Herra opettanut!

      molemmat olette, suuria väärin tulkitsijoita.!

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Petri Paavola opettaa yleisesti ottaen toista siis väärää evankeliumia ja toista Jeesusta, joka ei vastaa Raamatun opetusta. Paavola on muutenkin väärää profeetta.

        On surullista katsoa, miten jotkut eksyneet omalla nimellä laittavat Paavolan videoihin kehujaan ymmärtämättä, miten he pilaavat oman maineensa seuraamalla kelvotonta lahkojohtajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola opettaa yleisesti ottaen toista siis väärää evankeliumia ja toista Jeesusta, joka ei vastaa Raamatun opetusta. Paavola on muutenkin väärää profeetta.

        On surullista katsoa, miten jotkut eksyneet omalla nimellä laittavat Paavolan videoihin kehujaan ymmärtämättä, miten he pilaavat oman maineensa seuraamalla kelvotonta lahkojohtajaa.

        Mihinkä lahkoon Paavola kuuluu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkä lahkoon Paavola kuuluu ?

        Mattila ja Paavola kumpikin on luonut oman kotikutoisen tulkintansa ja kumpikin luulee olevansa pätevä opettamaan. Kumpikaan ei ole. Pian tapahtuva ylöstempaus näyttää, onko ylpeys ja perusteeton omahyväisyys esteenä pelastumiselle, vai saako niistä vain toruja Kristuksen tuomioistuimessa. Mattilalle selviää sekin, onko hänen tönkkö tönkkö omatekemä 'kielilläpuhuminen' pyhän hengen pilkkaa vai synti, jonka saa anteeksi Jeesuksen veren kautta.

        Itse kuuntelin uskoon tultuani molempia. Kun havaitsin heidän tulkitsevan Raamattua väärin jopa minun vastasyntyneen uskovan silmissä, kerroin heille havainnoistani. Kumpikaan ei lähtenyt keskustelemaan kanssani. Molemmat blokkasivat sähköpostini. Ja varsinkin Paavola edelleen toistelee, että pitää 'kokeilla kaikki' mitä hän sanoo. Hänen tulkintansa siitä Raamatun kohdasta on, että jos kokeiltuasi havaitset Paavolan olevan väärässä, et ole pelastunut. Tavallaan molemmat noista eksyneistä palvovat itseään. Omakuvaansa 'opettajina, guruina, neuvonantajina ja paimenina'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkä lahkoon Paavola kuuluu ?

        Petri Paavola on taustaltaan vapaakirkkolainen, josta tuli myöhemmin baptisti. Nykyään hän ilmoittaa työyhteydekseen helluntailaiset ja luterilaiset.

        Paavola on käytännössä konservatiivinen helluntailainen, mutta hänellä on vaikutteita Jehovan todistajien opeista, vaikkakaan ei niitä suoraan opeta eikä tunnusta olevansa Jehovan todistaja. Paavola on tenhyt kaikesta tästä oman yhdistelmänsä.

        Paavola tunnetaan nykyään parhaiten rokotekriittisenä salaliittoteoreetikkona, joka jakaa paljon myös QAnonin salaliittoterioita. Hänen aisaparinsa on Toni Torppa, joka jakaa Rapsodian harhaoppeja.

        He toimivat ennen Salus Lähetys ry:n nimissä, mutta lakkauttivat sen, koska sen nimi saastui käyttökelvottomaksi mm. MOT-ohjelman arvosteltua heitä. Nykyään he käyttävät liikemerkkiä Saulus Media.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkä lahkoon Paavola kuuluu ?

        Paavola on tehnyt ihan oman lahkon. Lahkosta eroneita hän karttaa, blokkaa heidän sähköpostinsa eikä vastaa puheluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola on taustaltaan vapaakirkkolainen, josta tuli myöhemmin baptisti. Nykyään hän ilmoittaa työyhteydekseen helluntailaiset ja luterilaiset.

        Paavola on käytännössä konservatiivinen helluntailainen, mutta hänellä on vaikutteita Jehovan todistajien opeista, vaikkakaan ei niitä suoraan opeta eikä tunnusta olevansa Jehovan todistaja. Paavola on tenhyt kaikesta tästä oman yhdistelmänsä.

        Paavola tunnetaan nykyään parhaiten rokotekriittisenä salaliittoteoreetikkona, joka jakaa paljon myös QAnonin salaliittoterioita. Hänen aisaparinsa on Toni Torppa, joka jakaa Rapsodian harhaoppeja.

        He toimivat ennen Salus Lähetys ry:n nimissä, mutta lakkauttivat sen, koska sen nimi saastui käyttökelvottomaksi mm. MOT-ohjelman arvosteltua heitä. Nykyään he käyttävät liikemerkkiä Saulus Media.

        Paavola ei lue Raamattua baptistin tapaan. Baptisteista se osa, joka ymmärtää KJB:n olevan erehtymätön Jumalan sana, ovat ehkä kaikkein lähinnä Paavalin opetusta. Baptistit eivät koskaan ole olleet katolisen pakanauskonnon vallan alla. Nyt kuitenkin osa niistä, ehkä suurin osa, on luisumassa paavin helmoihin ja eksytykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola on taustaltaan vapaakirkkolainen, josta tuli myöhemmin baptisti. Nykyään hän ilmoittaa työyhteydekseen helluntailaiset ja luterilaiset.

        Paavola on käytännössä konservatiivinen helluntailainen, mutta hänellä on vaikutteita Jehovan todistajien opeista, vaikkakaan ei niitä suoraan opeta eikä tunnusta olevansa Jehovan todistaja. Paavola on tenhyt kaikesta tästä oman yhdistelmänsä.

        Paavola tunnetaan nykyään parhaiten rokotekriittisenä salaliittoteoreetikkona, joka jakaa paljon myös QAnonin salaliittoterioita. Hänen aisaparinsa on Toni Torppa, joka jakaa Rapsodian harhaoppeja.

        He toimivat ennen Salus Lähetys ry:n nimissä, mutta lakkauttivat sen, koska sen nimi saastui käyttökelvottomaksi mm. MOT-ohjelman arvosteltua heitä. Nykyään he käyttävät liikemerkkiä Saulus Media.

        Se, että Paavola tulkitsee Raamattua väärin, ei automaattisesti tee hänen käsityksiään ruiskeista ja suihkeista valheiksi. Vääräkin opettaja voi välillä sanoa jotain, joka ei olekaan valhetta. Ruiskeilla ei kuitenkaan vahingoita sieluaan, vain ruumistaan.


      • Anonyymi

        '...se ettei ymmärrä, kuten pienet vauvat, mitä on kirjoitettu, ei ole harhaoppia, (aina) vaan sitä että ei tule olla opettaja jos ei ymmrrä.'

        Tuo oli hyvin sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että Paavola tulkitsee Raamattua väärin, ei automaattisesti tee hänen käsityksiään ruiskeista ja suihkeista valheiksi. Vääräkin opettaja voi välillä sanoa jotain, joka ei olekaan valhetta. Ruiskeilla ei kuitenkaan vahingoita sieluaan, vain ruumistaan.

        Yleisesti ottaen on niin, ettei väärää profeettaa saa kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että Paavola tulkitsee Raamattua väärin, ei automaattisesti tee hänen käsityksiään ruiskeista ja suihkeista valheiksi. Vääräkin opettaja voi välillä sanoa jotain, joka ei olekaan valhetta. Ruiskeilla ei kuitenkaan vahingoita sieluaan, vain ruumistaan.

        WuhanKiinaruttorokotteen pitkäaikaisvaikutusten osalta ruttorokotetut ovat suuri testiryhmä, josta tulevaisuudessa saadaan mahdollinen haittapuoli selville.

        Tilastoja tehdään.

        Mutta tilastoja rikoksia tehneiden osalta ei tehdä?

        Kristittyjä vankiloissa Suomessa nolla prosenttia?

        Kaikki muut: 10pros minimissään , mutta Suomessa moni rikos jää rankaisematta. Onneksi Jumala tasaa tilit lopulta ja varkaatkin saavst tuomion ja lainsäätäjät laittomista laeista, joita Suomessa ovat päättäneet nämä jumalattomat saatanan lapset eduskuntatalossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola opettaa yleisesti ottaen toista siis väärää evankeliumia ja toista Jeesusta, joka ei vastaa Raamatun opetusta. Paavola on muutenkin väärää profeetta.

        On surullista katsoa, miten jotkut eksyneet omalla nimellä laittavat Paavolan videoihin kehujaan ymmärtämättä, miten he pilaavat oman maineensa seuraamalla kelvotonta lahkojohtajaa.

        Sinä et ole laittanut edes nimimerkkiä.
        Huutelet omaan niskaasi kirousta jota et voi välttää.


    • Anonyymi

      Onko Mattila Suomen oikeaoppisin nettipeelo ?
      Siinäpä hänen seurakuntansa.

      • Anonyymi

        Ei lähelläkään oikea oppinen !


      • Anonyymi

        Kuunnelkaapa, miten hän 'puhuu kielillä'. Tekisi mieleni joskus litteroida noita, mutta nolottaa Mattilan puolesta jo etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuunnelkaapa, miten hän 'puhuu kielillä'. Tekisi mieleni joskus litteroida noita, mutta nolottaa Mattilan puolesta jo etukäteen.

        Oli Maunon kielilläpuhuminen teeskenneltyä tai aitoa, se ei takaa sitä, että hänessä olisi Pyhä Henki, koska väärät profeetat pystyvät myös puhumaan kielillä ja tekemään ihmeitä. Vieraissa uskonnoissa osataan myös puhua kielillä, mikä ei tule Jumalasta. Kielillä puhiminen tai sen puute ei yksin todista voitelusta mitään.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        ---
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.


    • Anonyymi

      Mattilalla vahva helluntaitausta.

      Nykyisin porttikielto kaikkien suuntien seurakuntiin.

      • Anonyymi

        Ilmankos ei ole lähelläkään oikeaoppisuutta.


      • Anonyymi

        Senkö takia Mauno Mattila muuttu Seinäjoelta Tampereelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senkö takia Mauno Mattila muuttu Seinäjoelta Tampereelle?

        Mattilalla poltettujen siltojen taktiikka, eriseuraisuus ja lihan himo.
        Lihan himo kasvattaa omaa lihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mattilalla poltettujen siltojen taktiikka, eriseuraisuus ja lihan himo.
        Lihan himo kasvattaa omaa lihaa.

        Mauno on samanlainen jääräpää kuin Petri.


    • Anonyymi

      Monelle Petri Paavola on hengellinen pääkuru ja muiden saarnoja ei kuunnella. En ole kuunnellut Paavolaa kovin paljon mutta koko ajan koen jotain outoa hänen opetuksessa. En liputa kaikessa Mattilankaan opetuksia liiallisen harhaoppifobian vuoksi. Veltaja

      • Anonyymi

        Paavolan keskustelufoorumi on Uskonaskel, jossa on pari täysin eksynyttä naista Vaisuliini ja Mariini, jotka fanittavat sokeasti Petri Paavolaa. Paavola vie heidät sitten helvettiin asti. Onneksi Uskonaskel on muuten lähes kuollut foorumi, jossa pari samaa henkilöä kirjoittelee harvakseltaan.

        "Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta."
        - 2 Tim 3:6,7


      • Anonyymi

        Surullista, että monet suomalaiset näyttävät olevan pelkästään suomenkielisten omatekoisten opettajien varassa. Yrittäkää kuunnella englanniksi; kyllä sen pitäisi kouluenglannin pohjalta jotenkuten onnistua. Googlen kääntäjä tekstittää melko hyvin, ja videon voi asettaa hiukan hitaammalle, kunnes tottuu rytmiin. Samalla kielitaito paranee. Antakaa hyvien opetusvideoiden kuulua taustalla, Kuin huomaamatta alatte vähitellen ymmärtää. Fakta on, että suomeksi ei raamatunmukaista opetusta Youtubesta löydy kuin silloin tällöin. Englanniksi hyvien opettajhien lista on pitempi kuin jaksaa läpi kuunnella:

        Robert Breaker, Geoffrey Grider (NTEB), Charles Lawson, David Peacock, Gene Kim, Spoecer Smith, Raymond Thomas, Chuck Missler, Ross (Newnews), Tom (Watchman River).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surullista, että monet suomalaiset näyttävät olevan pelkästään suomenkielisten omatekoisten opettajien varassa. Yrittäkää kuunnella englanniksi; kyllä sen pitäisi kouluenglannin pohjalta jotenkuten onnistua. Googlen kääntäjä tekstittää melko hyvin, ja videon voi asettaa hiukan hitaammalle, kunnes tottuu rytmiin. Samalla kielitaito paranee. Antakaa hyvien opetusvideoiden kuulua taustalla, Kuin huomaamatta alatte vähitellen ymmärtää. Fakta on, että suomeksi ei raamatunmukaista opetusta Youtubesta löydy kuin silloin tällöin. Englanniksi hyvien opettajhien lista on pitempi kuin jaksaa läpi kuunnella:

        Robert Breaker, Geoffrey Grider (NTEB), Charles Lawson, David Peacock, Gene Kim, Spoecer Smith, Raymond Thomas, Chuck Missler, Ross (Newnews), Tom (Watchman River).

        Tässä mahtava juttutuokio Robert Breakerin ja Brandon Petersonin kesken: https://www.youtube.com/watch?v=QTN9I0AKHwI Peterson on todistanut matemaattisesti, että Raamattu, siis King James Raamattu, on Jumalan teos. Kuunnelkaa ja ihmetelkää.

        Ja tässä Raymond Thomas selostaa nykyajan tilanteen selkeämmin kuin monikaan: https://www.youtube.com/watch?v=IYVFD2cdnyo Tuo puhe taitaa olla jo muutaman vuoden takaa (Thomas ei ole enää elossa), mutta viesti on tuore.


    • Anonyymi

      Tampereella on paljon harhaoppeja enemmänkin kuin Seinäjoella.
      Mauno on siellä kuin kala vedessä tai virtahepo netissä.
      Perustaakohan siellä oman "oikeaoppisimman" srk:nsa tai löysikö oikeitä töitä Tampereelta?

      • Anonyymi

        Siellä suunnalla syntyi mm. Nokia Missio, minkä tuhkasta nousu Missiomaailma ja Toivon Portti. Tampereen helluntaiseurakunta on mukana näissä riennoissa. Eikös se väärä profeetta Harri Veijonenkin ole Tampereelta?


    • Anonyymi

      Eikö uudestisyntymisessa tapahdu henkikaste?

      Uudestisyntyminen on vaikeaselkoinen selitettävä jossa henkikaste varmaankin tapahtuu.

      • Anonyymi

        Asia on täysin selvä !

        Jeesus kastaa uudestisyntyvän Pyhällä Hengellä, Sanan mukaan !

        Silloin Henki täyttää uudestisyntyvän !

        Josta kuvana ja varjona on se, kun Henki tuli ilmestysmajaan, joka siis on kuva uskovasta ja uudestisyntymisestä !

        2. Moos. 40:34 Sitten pilvi peitti ilmestysmajan, ja Herran kirkkaus täytti asumuksen;

        Eikä Raamatun mukaan Jumala jaa Henkeään mitalla, vaan joko on koko Henki tai sitten ei ole ollenkaan !

        Joh. 3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.

        Eli herätysliikkeiden ns. "Hengellä täyttymis oppi" on väärä tulkinta, mutta on kovassa kun se on sitä ns. "vanhinten perinnäissääntöä, jota ei edes uskalleta kyseenalaistaa !

        Eli se oppi menee siis niin, että uudestisyntyvä saa mukamas vain osan, eli esim 1/3 Hengestä, vaikka Sana sanoo selvästi sen, että Jumala ei jaa Henkeään mitalla !

        Sitten mukamas toteutuu myöhemmin erikois "täyttyminen", jossa uskova muka saa sitten lisää Henkeä !

        Järjetön oppi siis, eli Jumalan Henki olisi mukamas jaettavissa osiin !


      • Anonyymi

        Sanottakoon vielä se, että uskova voi Raamatun mukaan siis "täyttyä" Hengellä montakin kertaa !

        Mutta se siis ei tarkoita todellakaan sitä, että saisimme jotenkin lisää Henkeä !

        Se tarkoittaa suomeksi sanottuna sitä, että Henki pääsee vain vaikuttamaan meissä voimallisemmin !

        Siis meillä on jo KOKO Henki, mutta Hengen voiman vaikutus meissä vain vaihtelee, ei siis määrä !

        Eli se voi uskovasta joka on ymmärtämätön / tietämätön näissä asioissa TUNTUA siltä, että hän saa lisää Henkeä, vaikka siitä siis ei ole kyse Raamatun mukaan !

        Tämän asian vahvistaa yksi Raamatun kohta:

        2. Piet. 1:3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan

        Eli KAIKKI meillä JO on Hengen meissä asumisen kautta / ansioista !

        Mutta kyse on enää siitä vain, että minkä verran Henki pääsee meissä vaikuttamaan ja mitä lahjoja Henki meille jakaa käytettäväksi yhteiseksi hyväksi:

        1. Kor. 12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

        1. Kor. 12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

        Eli meille on JO annettu KAIKKI, mitä Jumalisuuteen tarvitaan Hengen kautta, joka meissä asuu !

        Emme siis ole saaneet Henkeä mitalla, kuten herätysliikkeiden "Hengellä täyttymis oppi virheellisesti väittää !


      • Anonyymi

        Sillä hetkellä, kun tajuat olevasi helvettiin menevä syntinen tekojesi takia, ja uskot, että Jeesus tuli ihmiseksi ja vuodatti verensä uhrina sinun syntiesi sovitukseksi, pelastut, uudestisynnyt, saat ikuisen elämän sinetin, saat pyhän hengen entisen kuolleen henkesi tilalle.

        Pyhällä hengellä täyttyminen taitaa sitten olla eri asia. Minä en ole sitä vielä kokenut. Charles Lawson kertoo siitä hyvin. Se on kokemus, jossa viimeistään tietää olevansa Jeesuksen kanssa. Kaipaan kokea sen. Olen ollut uskossa seitsemän vuotta. Näkökulmani kaikkeen muuttui. Minulla on jano hyvän opetuksen puoleen. Raamattua (King Jamesin virheetöntä Raamattua) haluan lukea, mutta en lue tarpeeksi. Hyvät KJB:n opettajat ja saarnaajat lainaavat jakeita runsaasti. Niitä jää mieleen sen verran, että on melko helppo huomata, kun joku väärä opettaja lukeekin jostain perversiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä hetkellä, kun tajuat olevasi helvettiin menevä syntinen tekojesi takia, ja uskot, että Jeesus tuli ihmiseksi ja vuodatti verensä uhrina sinun syntiesi sovitukseksi, pelastut, uudestisynnyt, saat ikuisen elämän sinetin, saat pyhän hengen entisen kuolleen henkesi tilalle.

        Pyhällä hengellä täyttyminen taitaa sitten olla eri asia. Minä en ole sitä vielä kokenut. Charles Lawson kertoo siitä hyvin. Se on kokemus, jossa viimeistään tietää olevansa Jeesuksen kanssa. Kaipaan kokea sen. Olen ollut uskossa seitsemän vuotta. Näkökulmani kaikkeen muuttui. Minulla on jano hyvän opetuksen puoleen. Raamattua (King Jamesin virheetöntä Raamattua) haluan lukea, mutta en lue tarpeeksi. Hyvät KJB:n opettajat ja saarnaajat lainaavat jakeita runsaasti. Niitä jää mieleen sen verran, että on melko helppo huomata, kun joku väärä opettaja lukeekin jostain perversiosta.

        Missään Raamatussa ei opeteta herätysiikkeiden "eritys Hengellä täyttymistä", vaan uskova voi täyttyä Hengellä yhä uudestaan ja uudestaan, mutta ei siinä siis Henki lisäänny, vaan vain Hengen vaikutus meissä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään Raamatussa ei opeteta herätysiikkeiden "eritys Hengellä täyttymistä", vaan uskova voi täyttyä Hengellä yhä uudestaan ja uudestaan, mutta ei siinä siis Henki lisäänny, vaan vain Hengen vaikutus meissä !

        Tuntuu, että vastustat sitä, mitä kirjoitin, vaikka sitten sanot saman asian eri sanoin. Raamatun mukaan saamme pyhän hengen uskoon tullessamme, mutta hengellä täyttyminen on erillinen kokemus sen lisäksi, ja se voi tapahtua usein. Minä en ole kokenut tuota hengellä täyttymistä, mutta uskon, että Jumala antoi minulle pyhän hengen, kun tulin uskoon. Näinkö sinäkin sen olet ymmärtänyt? Oletko sinä kokenut hengellä täyttymisen? Miten se tapahtui? Rukoilitko sitä erityisesti? Oletko kokenut sen monta kertaa? Miten kauan olit ollut uskossa, kun ensimmäisen kerran täytyit pyhällä hengellä? Miten kuvailisit tuota tapahtumaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu, että vastustat sitä, mitä kirjoitin, vaikka sitten sanot saman asian eri sanoin. Raamatun mukaan saamme pyhän hengen uskoon tullessamme, mutta hengellä täyttyminen on erillinen kokemus sen lisäksi, ja se voi tapahtua usein. Minä en ole kokenut tuota hengellä täyttymistä, mutta uskon, että Jumala antoi minulle pyhän hengen, kun tulin uskoon. Näinkö sinäkin sen olet ymmärtänyt? Oletko sinä kokenut hengellä täyttymisen? Miten se tapahtui? Rukoilitko sitä erityisesti? Oletko kokenut sen monta kertaa? Miten kauan olit ollut uskossa, kun ensimmäisen kerran täytyit pyhällä hengellä? Miten kuvailisit tuota tapahtumaa?

        Helluntailaiset eivät yleensä ymmärrä, mitä tarkoittaa täyttyä Pyhällä Hengellä. Sanonta juontaa heprean kielestä. Kuten astia täytetään vedellä, ihminen myös täyttyy Pyhällä Hengellä.

        Se ei ole jokin yksittäinen tunnekokemus. Jos joku oppii puhumaan kielillä, sekään ei aina tule Pyhästä Hengestä, koska väärät profeetat osaavat puhua kielillä ja vieraissa uskonnoissa ostaan myös puhua kielillä. Vastaava pätee kaatuiluun herätyskokouksissa ja väärien profeettojen tekemiin muihin ihmeisiin.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        ---
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Pyhällä Hengellä täyttyminen liittyy uudestisyntymiseen ylhäältä, mistä Jeesus opetti viittamaalla Hesekielin kirjan opetukseen. Uudessa liitossa laki kirjoitetaan sydämeen ja sitä noudatetaan Pyhän Hengen antamalla voimalla. Kun ihminen pestään puhtaaksi synneistä uskovien upotuskasteessa ja hän opiskelee lain ja alkaa sitä noudattaa, hän saa sydämeensä Pyhän Hengen siis täyttyy Pyhästä Hengestä, jonka voimalla hän lakia noudattaa.

        Jos kielillä puhuvat helluntailaiset eivät suostu lakia noudattamaan, he eivät ole täyttyneet Pyhästä Hengestä. Tämän takia helluntailaisuudessa ei tapahtu uudestisyntymistä ollenkaan, koska lakia ei ole kenenkään sydämessä.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset eivät yleensä ymmärrä, mitä tarkoittaa täyttyä Pyhällä Hengellä. Sanonta juontaa heprean kielestä. Kuten astia täytetään vedellä, ihminen myös täyttyy Pyhällä Hengellä.

        Se ei ole jokin yksittäinen tunnekokemus. Jos joku oppii puhumaan kielillä, sekään ei aina tule Pyhästä Hengestä, koska väärät profeetat osaavat puhua kielillä ja vieraissa uskonnoissa ostaan myös puhua kielillä. Vastaava pätee kaatuiluun herätyskokouksissa ja väärien profeettojen tekemiin muihin ihmeisiin.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        ---
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Pyhällä Hengellä täyttyminen liittyy uudestisyntymiseen ylhäältä, mistä Jeesus opetti viittamaalla Hesekielin kirjan opetukseen. Uudessa liitossa laki kirjoitetaan sydämeen ja sitä noudatetaan Pyhän Hengen antamalla voimalla. Kun ihminen pestään puhtaaksi synneistä uskovien upotuskasteessa ja hän opiskelee lain ja alkaa sitä noudattaa, hän saa sydämeensä Pyhän Hengen siis täyttyy Pyhästä Hengestä, jonka voimalla hän lakia noudattaa.

        Jos kielillä puhuvat helluntailaiset eivät suostu lakia noudattamaan, he eivät ole täyttyneet Pyhästä Hengestä. Tämän takia helluntailaisuudessa ei tapahtu uudestisyntymistä ollenkaan, koska lakia ei ole kenenkään sydämessä.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Höpö höpö !

        Taas selittelet ihan omiasi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Taas selittelet ihan omiasi !

        Sinun lihallisilla mielipiteilläsi ei ole mitään merkitystä, koska kristinusko perustuu Raamattuun ei sinun mielipiteisiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Taas selittelet ihan omiasi !

        Sinä se tässä puhut höpöjä. Et perustele väitettäsi millään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun lihallisilla mielipiteilläsi ei ole mitään merkitystä, koska kristinusko perustuu Raamattuun ei sinun mielipiteisiisi.

        Tämä on täyttä puppua:

        <<<<<<<<<<<<<

        " Pyhällä Hengellä täyttyminen liittyy uudestisyntymiseen ylhäältä, mistä Jeesus opetti viittamaalla Hesekielin kirjan opetukseen. Uudessa liitossa laki kirjoitetaan sydämeen ja sitä noudatetaan Pyhän Hengen antamalla voimalla. Kun ihminen pestään puhtaaksi synneistä uskovien upotuskasteessa ja hän opiskelee lain ja alkaa sitä noudattaa, hän saa sydämeensä Pyhän Hengen siis täyttyy Pyhästä Hengestä, jonka voimalla hän lakia noudattaa.

        Jos kielillä puhuvat helluntailaiset eivät suostu lakia noudattamaan, he eivät ole täyttyneet Pyhästä Hengestä. Tämän takia helluntailaisuudessa ei tapahtu uudestisyntymistä ollenkaan, koska lakia ei ole kenenkään sydämessä. "

        <<<<<<<<<<<<<<<<<

        Olet ihan pihalla Hengellisistä asioista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on täyttä puppua:

        <<<<<<<<<<<<<

        " Pyhällä Hengellä täyttyminen liittyy uudestisyntymiseen ylhäältä, mistä Jeesus opetti viittamaalla Hesekielin kirjan opetukseen. Uudessa liitossa laki kirjoitetaan sydämeen ja sitä noudatetaan Pyhän Hengen antamalla voimalla. Kun ihminen pestään puhtaaksi synneistä uskovien upotuskasteessa ja hän opiskelee lain ja alkaa sitä noudattaa, hän saa sydämeensä Pyhän Hengen siis täyttyy Pyhästä Hengestä, jonka voimalla hän lakia noudattaa.

        Jos kielillä puhuvat helluntailaiset eivät suostu lakia noudattamaan, he eivät ole täyttyneet Pyhästä Hengestä. Tämän takia helluntailaisuudessa ei tapahtu uudestisyntymistä ollenkaan, koska lakia ei ole kenenkään sydämessä. "

        <<<<<<<<<<<<<<<<<

        Olet ihan pihalla Hengellisistä asioista !

        >>>Olet ihan pihalla Hengellisistä asioista<<<

        Edelleen sinulta puuttuu kaikki perustelut ja Raamatun viittaukset. Sinun lihallisella mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä, koska se ei perustu Raamattuun.

        Sinä et perusta hengellisten asioiden arviointia Jumalan sanaan, joten olet todella vaarassa tulla väärien hengellisten ilmiöitten eksyttämäksi, kuten niin moni muukin helluntailainen on joutunut.

        Kuten Jeesus varoitti, laittomuuden tekijät eivät pelastu, vaikka olisivat puhuneet kielillä, tehneet ihmeitä ja profetoineet Jeesuksen nimessä:

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on täyttä puppua:

        <<<<<<<<<<<<<

        " Pyhällä Hengellä täyttyminen liittyy uudestisyntymiseen ylhäältä, mistä Jeesus opetti viittamaalla Hesekielin kirjan opetukseen. Uudessa liitossa laki kirjoitetaan sydämeen ja sitä noudatetaan Pyhän Hengen antamalla voimalla. Kun ihminen pestään puhtaaksi synneistä uskovien upotuskasteessa ja hän opiskelee lain ja alkaa sitä noudattaa, hän saa sydämeensä Pyhän Hengen siis täyttyy Pyhästä Hengestä, jonka voimalla hän lakia noudattaa.

        Jos kielillä puhuvat helluntailaiset eivät suostu lakia noudattamaan, he eivät ole täyttyneet Pyhästä Hengestä. Tämän takia helluntailaisuudessa ei tapahtu uudestisyntymistä ollenkaan, koska lakia ei ole kenenkään sydämessä. "

        <<<<<<<<<<<<<<<<<

        Olet ihan pihalla Hengellisistä asioista !

        Ei ole.

        Kirjoittamani perustuu tarkasti Raamattuun, minkä vakuudeksi siteeraan ao. jakeet.

        Jos kielillä puhuvat helluntailaiset eivät suostu lakia noudattamaan, he eivät ole täyttyneet Pyhästä Hengestä. Tämän takia helluntailaisuudessa ei tapahtu uudestisyntymistä ollenkaan, koska lakia ei ole kenenkään sydämessä.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.

        Kirjoittamani perustuu tarkasti Raamattuun, minkä vakuudeksi siteeraan ao. jakeet.

        Jos kielillä puhuvat helluntailaiset eivät suostu lakia noudattamaan, he eivät ole täyttyneet Pyhästä Hengestä. Tämän takia helluntailaisuudessa ei tapahtu uudestisyntymistä ollenkaan, koska lakia ei ole kenenkään sydämessä.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Kirjoittamasi on ihan puuta ja heinää !

        Sitä en viitsi siksi edes alkaa perkaamaan !

        Olet NIIIIIN pahasti pihalla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on täyttä puppua:

        <<<<<<<<<<<<<

        " Pyhällä Hengellä täyttyminen liittyy uudestisyntymiseen ylhäältä, mistä Jeesus opetti viittamaalla Hesekielin kirjan opetukseen. Uudessa liitossa laki kirjoitetaan sydämeen ja sitä noudatetaan Pyhän Hengen antamalla voimalla. Kun ihminen pestään puhtaaksi synneistä uskovien upotuskasteessa ja hän opiskelee lain ja alkaa sitä noudattaa, hän saa sydämeensä Pyhän Hengen siis täyttyy Pyhästä Hengestä, jonka voimalla hän lakia noudattaa.

        Jos kielillä puhuvat helluntailaiset eivät suostu lakia noudattamaan, he eivät ole täyttyneet Pyhästä Hengestä. Tämän takia helluntailaisuudessa ei tapahtu uudestisyntymistä ollenkaan, koska lakia ei ole kenenkään sydämessä. "

        <<<<<<<<<<<<<<<<<

        Olet ihan pihalla Hengellisistä asioista !

        Väärät profeetat osaavat puhua kielillä, kuten osataan puhua väärissä uskonnoissa, joten kielillä puhuminen ei ole mikään varma tae täyttymisestä Pyhällä Hengellä.

        Paavalin mukaan Pyhän Hengen hedelmät ovat aina oikeuden siis lain mukaisia. Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka Jumalan käskyjä tottelevat. Jos joku ei lakia halua noudattaa, hänellä ei ole Pyhää Henkeä, vaikka hän puhuisi kielillä.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        ---
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittamasi on ihan puuta ja heinää !

        Sitä en viitsi siksi edes alkaa perkaamaan !

        Olet NIIIIIN pahasti pihalla !

        Sinun perustelemattomalla ja lihallisella mielipiteellä ei ole mitään arvoa, koska se ei perustu Raamattuun. Kristinusko perustuu Raamattuu, ei sinun mielipiteisiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittamasi on ihan puuta ja heinää !

        Sitä en viitsi siksi edes alkaa perkaamaan !

        Olet NIIIIIN pahasti pihalla !

        Jos sinun mielestä kaikki kielillä puhuminen on Jumalasta, niin kerro, miksi intialaiset gurut ja afrikkalaiset shamaanit osaavat puhua kielillä? Miksi Delfoin orakkeli osasi puhua kielillä haisteltuaan ensin huumaavia kaasuja? Miksi väärissä uskonnoissa tapahtuu ihmeitä?

        Sen takia, koska he ovat vääriä profeettoja.

        Raamattu varoittaa pahoista hengistä, jotka osaavat tehdä ihmeitä ja antaa valheellisia sekä tekopyhiä profetoita eksyttääkseen seurakunnan rikkomaan Jumalan käskyjä. Jos et tätä totuudeksi tunnusta, pidän sinua eksyttäjänä.

        2 Kor 11:13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
        15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.


    • Anonyymi

      Käsitelläänkö toinenkin asia tuosta listasta.

      Vedestä syntyminen.

      Sana sanoo:

      3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
      4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

      7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

      Tuossa Jeesus sanoo saman asian kahdella eri tavalla !

      Eli vedestä syntyminen on sama asia, kuin lihasta syntyminen !

      Se tarkoittaa siis luonnollista syntymää, jonka "kuvana" Jeesus siis käytti tässä vettä / lihaa !

      Nyt yhä uskovat uskovat tiukasti vesikasteeseen, eikä tästäkään "vanhinten perinnäissäännöstä" haluta luopua !

      Mutta mitä sanoikaan pakanoiden apostoli, siitä tehtävästä, jonka Jeesus itse hänelle ohjeisti tarkasti:

      1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

      EI kastamaan !

      Ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi !

      Eli jos Kristuksen TÄYTETTY / TÄYDELLINEN ristin työ olekaan riittävä, vaan sitä tarvitsee ihmisen omilla teoilla, siis vesikasteella paikkailla, niin eihän se olekkaan täydellinen eikä täytetty työ, vaan vain vajavainen yritelmä !

      Eli vesikasteeseen uskominen mitäöi Kristuksen ristit työtä / työn !

      Vesikaste kuului lakiliiton järjestykseen, sitä ei sälytetty pakanoille !

      25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

      EI VESIKASTETTA !

      • Anonyymi

        Lisään vielä sen, että ainoat vedellä kastetut pakanat olivat Korneliuksen huonekunta, jotka siis Pietari kastoi vedellä ymmärtämättömyyttään !

        Hänelle näet koko pakanoiden pelastuskin tuli ihan uutena ja tottumuksesta lakiliiton järjestykseen hän kastoi turhaan nuo pakanat !


      • Anonyymi

        Ja pakanoilla siis itsellään ei ollut mitään vesikaste traditiota !

        Joten Paavalin henk koht Herralta saama ohjeistus vahvistuu vain näiden seikkojen kautta !

        Paavali siis kastoi vain muutaman lakiliiton uskovan, sen lakiliiton järjestyksen mukaan ja sen kautta juutalaiset siirtyivät suoraan uuteen liittoon !


      • Anonyymi

        >>>Vesikaste kuului lakiliiton järjestykseen, sitä ei sälytetty pakanoille... EI VESIKASTETTA<<<

        Sinä valehtelet kuin Saatana.

        Jeesus käski kaikkien ottaa kasteen ja käsky tietenkin koskee myös pakanoita. Pietari käski roomalaista Corneliuksen perhettä ottamaan vesikasteen ja he ottivat. Upotuskaste kuuluu kaikille uuden liiton kristityille myös pakanoille, kuten tässä lukee:

        Ap.t 10:45 Kaikki Pietarin mukana tulleet juutalaiset uskonveljet ihmettelivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoihin;
        46 he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi:
        47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
        48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Vesikaste kuului lakiliiton järjestykseen, sitä ei sälytetty pakanoille... EI VESIKASTETTA<<<

        Sinä valehtelet kuin Saatana.

        Jeesus käski kaikkien ottaa kasteen ja käsky tietenkin koskee myös pakanoita. Pietari käski roomalaista Corneliuksen perhettä ottamaan vesikasteen ja he ottivat. Upotuskaste kuuluu kaikille uuden liiton kristityille myös pakanoille, kuten tässä lukee:

        Ap.t 10:45 Kaikki Pietarin mukana tulleet juutalaiset uskonveljet ihmettelivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoihin;
        46 he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi:
        47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
        48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        Kuten JO kirjoitin !

        Lisään vielä sen, että ainoat vedellä kastetut pakanat olivat Korneliuksen huonekunta, jotka siis Pietari kastoi vedellä ymmärtämättömyyttään !

        Hänelle näet koko pakanoiden pelastuskin tuli ihan uutena ja tottumuksesta lakiliiton järjestykseen hän kastoi turhaan nuo pakanat !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten JO kirjoitin !

        Lisään vielä sen, että ainoat vedellä kastetut pakanat olivat Korneliuksen huonekunta, jotka siis Pietari kastoi vedellä ymmärtämättömyyttään !

        Hänelle näet koko pakanoiden pelastuskin tuli ihan uutena ja tottumuksesta lakiliiton järjestykseen hän kastoi turhaan nuo pakanat !

        Sinä valehtelet kuin Saatana. Ei ihme, ettei kukaan sinua kuuntele.

        Uskovien upotuskaste kuuluu kristinuskoon ja kaikille kristityille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet kuin Saatana. Ei ihme, ettei kukaan sinua kuuntele.

        Uskovien upotuskaste kuuluu kristinuskoon ja kaikille kristityille.

        Ei tuilsi vain sokeasti uskoa sitä, mitä ihmiset ovat kertoneet, vaan tulisi itse tutkia Sanaa kunnolla ja perin pohjin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Vesikaste kuului lakiliiton järjestykseen, sitä ei sälytetty pakanoille... EI VESIKASTETTA<<<

        Sinä valehtelet kuin Saatana.

        Jeesus käski kaikkien ottaa kasteen ja käsky tietenkin koskee myös pakanoita. Pietari käski roomalaista Corneliuksen perhettä ottamaan vesikasteen ja he ottivat. Upotuskaste kuuluu kaikille uuden liiton kristityille myös pakanoille, kuten tässä lukee:

        Ap.t 10:45 Kaikki Pietarin mukana tulleet juutalaiset uskonveljet ihmettelivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoihin;
        46 he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi:
        47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
        48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        Jeesus saarnasi kuningaskunnan evankeliumia juutalaisille. Samoin Pietarikin alussa, kunnes Paavali tuli ja kertoi, mitä Jeesus oli paljastanut hänelle ilmestyksessä: pelastumissuunnitelman, kirkon ajan evankeliumin, jossa pelastutaan yksin armosta yksin uskon kautta Jeesuksen vereen. Kaste on julkinen ilmaus uskosta, ei pelastumisen edellytys. Lapsikasteella ei ole raamatullista perustetta; vain uskova voi ottaa kasteen, lapsi ei pysty vielä uskomaan mitään.

        1 Kor 15:1-4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus saarnasi kuningaskunnan evankeliumia juutalaisille. Samoin Pietarikin alussa, kunnes Paavali tuli ja kertoi, mitä Jeesus oli paljastanut hänelle ilmestyksessä: pelastumissuunnitelman, kirkon ajan evankeliumin, jossa pelastutaan yksin armosta yksin uskon kautta Jeesuksen vereen. Kaste on julkinen ilmaus uskosta, ei pelastumisen edellytys. Lapsikasteella ei ole raamatullista perustetta; vain uskova voi ottaa kasteen, lapsi ei pysty vielä uskomaan mitään.

        1 Kor 15:1-4.

        Selitä minulle nämä Paavalin sanat:

        14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,

        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

        1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus saarnasi kuningaskunnan evankeliumia juutalaisille. Samoin Pietarikin alussa, kunnes Paavali tuli ja kertoi, mitä Jeesus oli paljastanut hänelle ilmestyksessä: pelastumissuunnitelman, kirkon ajan evankeliumin, jossa pelastutaan yksin armosta yksin uskon kautta Jeesuksen vereen. Kaste on julkinen ilmaus uskosta, ei pelastumisen edellytys. Lapsikasteella ei ole raamatullista perustetta; vain uskova voi ottaa kasteen, lapsi ei pysty vielä uskomaan mitään.

        1 Kor 15:1-4.

        Se täytyy vielä sanoa, että sinä toistelet nyt P. P:n oppeja !

        Vaikka hän siis opettaa vastoin näitä Paavalin sanoja ja niiden sanomaa !

        Raamattu ei näet opeta niin, että aikuis vesikaste tarvitaan tunnustautumiseen vaan ihan muuta:

        Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        Ja yritä hyvä ihminen ymmärtää se, että lakiliiton vesikaste, eli parannuksen kaste ei kuulu enää uuteen liittoon ja sen järjestykseen !

        Pakanoilla siis ei ollut itsellään mitään vesikaste traditiota, eivätkä sitä apostolit, yhdessä Pyhän Hengen kanssa sitä meille sälyttäneet !

        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

        Ja painotan nyt siis sitä Tosiasiaa, että Jeesuksen ajan lakiliiton jäsenet siis siirtyivät parannuksen kasteen kautta Jeesukseen uskoviksi !

        Ja ainoat pakanat siis Pietari kastoi vedellä ymmärtämättömyyttään ja lakiliiton järjestyksen tottumuksesta !

        Juutalaisilla oli järjestys AINA ensin kaste ja sitten vasta Pyhä Henki, apostolien kätten päällepanon kautta !

        Kornelius taas sai Hengen heti uudestisyntymässä !

        Toiset apostolit nuhtelivat Pietaria siitä, että hän liitti pakanat ikäänkuin juutalaisten joukkoon lakiliiton parannuksen kasteen kautta !

        Se vesikaste, eli parannuksen kaste kuuluin vain juutalaisille, ei missään nimessä pakanoille !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus saarnasi kuningaskunnan evankeliumia juutalaisille. Samoin Pietarikin alussa, kunnes Paavali tuli ja kertoi, mitä Jeesus oli paljastanut hänelle ilmestyksessä: pelastumissuunnitelman, kirkon ajan evankeliumin, jossa pelastutaan yksin armosta yksin uskon kautta Jeesuksen vereen. Kaste on julkinen ilmaus uskosta, ei pelastumisen edellytys. Lapsikasteella ei ole raamatullista perustetta; vain uskova voi ottaa kasteen, lapsi ei pysty vielä uskomaan mitään.

        1 Kor 15:1-4.

        >>>Kaste on julkinen ilmaus uskosta, ei pelastumisen edellytys.<<<

        Sinä puhut valhetta.

        Sen jälkeen, kun Jeesus antoi kastekäsky, kukaan ei voi pelastua ilman uskovien upotuskastetta. Huomaa, että ristinryöväri kuoli ennen tämän käskyn antamista, mutta tämän käskyn antamisen jälkeen, kukaan ei saa syntejään anteeksi, ilman uskovien upotuskastetta. Kaste on siis pelastumisen edellytys.

        Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se täytyy vielä sanoa, että sinä toistelet nyt P. P:n oppeja !

        Vaikka hän siis opettaa vastoin näitä Paavalin sanoja ja niiden sanomaa !

        Raamattu ei näet opeta niin, että aikuis vesikaste tarvitaan tunnustautumiseen vaan ihan muuta:

        Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        Ja yritä hyvä ihminen ymmärtää se, että lakiliiton vesikaste, eli parannuksen kaste ei kuulu enää uuteen liittoon ja sen järjestykseen !

        Pakanoilla siis ei ollut itsellään mitään vesikaste traditiota, eivätkä sitä apostolit, yhdessä Pyhän Hengen kanssa sitä meille sälyttäneet !

        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

        Ja painotan nyt siis sitä Tosiasiaa, että Jeesuksen ajan lakiliiton jäsenet siis siirtyivät parannuksen kasteen kautta Jeesukseen uskoviksi !

        Ja ainoat pakanat siis Pietari kastoi vedellä ymmärtämättömyyttään ja lakiliiton järjestyksen tottumuksesta !

        Juutalaisilla oli järjestys AINA ensin kaste ja sitten vasta Pyhä Henki, apostolien kätten päällepanon kautta !

        Kornelius taas sai Hengen heti uudestisyntymässä !

        Toiset apostolit nuhtelivat Pietaria siitä, että hän liitti pakanat ikäänkuin juutalaisten joukkoon lakiliiton parannuksen kasteen kautta !

        Se vesikaste, eli parannuksen kaste kuuluin vain juutalaisille, ei missään nimessä pakanoille !

        Aivan. Lue toki kommenttini. PP:n kotikutoiset tulkinnat eivät ole opinnuorani, todellakaan:) Ajattelen kanssasi samalla tavalla kasteesta. Paitsi että sinä taidat ajatella, että kukaan ei saisi ottaa kastetta? Minun käsittääkseni kaste on tapa ilmaista julkisesti tulleensa uskoon. Pelastuksen edellytys kaste ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Kaste on julkinen ilmaus uskosta, ei pelastumisen edellytys.<<<

        Sinä puhut valhetta.

        Sen jälkeen, kun Jeesus antoi kastekäsky, kukaan ei voi pelastua ilman uskovien upotuskastetta. Huomaa, että ristinryöväri kuoli ennen tämän käskyn antamista, mutta tämän käskyn antamisen jälkeen, kukaan ei saa syntejään anteeksi, ilman uskovien upotuskastetta. Kaste on siis pelastumisen edellytys.

        Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Tuota tuota... Kuvitteletko, että Jeesus antoi kastekäskyn sen jälkeen, kun ristin ryöväri oli kuollut? Eli ristillä viruessaan? Luepa Raamatusta, miten se meni.

        Kuningaskunnan evankeliumiin, jota Jeesus saarnasi omalle kansalleen, kuului kaste. Pietari ja muut apostolitkin saarnasivat kuningaskunnan evankeliumia vielä Apostolien tekojen alkuluvuissa. Vasta 8. luvussa he keskustelivat asiat Paavalin kanssa ja ymmärsivät, että Jeesus oli paljastanut Paavalille aikaisemmin salaisuutena olleen asian, pelastumisen yksin uskosta Jeesuksen veren sovitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota tuota... Kuvitteletko, että Jeesus antoi kastekäskyn sen jälkeen, kun ristin ryöväri oli kuollut? Eli ristillä viruessaan? Luepa Raamatusta, miten se meni.

        Kuningaskunnan evankeliumiin, jota Jeesus saarnasi omalle kansalleen, kuului kaste. Pietari ja muut apostolitkin saarnasivat kuningaskunnan evankeliumia vielä Apostolien tekojen alkuluvuissa. Vasta 8. luvussa he keskustelivat asiat Paavalin kanssa ja ymmärsivät, että Jeesus oli paljastanut Paavalille aikaisemmin salaisuutena olleen asian, pelastumisen yksin uskosta Jeesuksen veren sovitukseen.

        >>>Tuota tuota... Kuvitteletko, että Jeesus antoi kastekäskyn sen jälkeen, kun ristin ryöväri oli kuollut? Eli ristillä viruessaan? Luepa Raamatusta, miten se meni.<<<

        Lue Raamattusi paremmin. Jeesus antoi kastekäskyn noustuaan ylös kuolleista hieman ennen nousemistaan taivaaseen. Sen jälkeen kukaan ei voi pelastua ilman uskovien upotuskastetta.

        Syntien anteeksisaaminen edelyttää uskoon tulon jälkeen otettua upotuskastetta. Jos joku sanoo uskovansa Jeesukseen ja hänen vuodattamaan sovitusvereen, se ei vielä riitä pelastukseen. Jokaisen tulee totella Jeesuksen käskyä ja ottaa upotuskaste, muuten ihminen ei usko Jeesusta.

        Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        ---
        22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Lue toki kommenttini. PP:n kotikutoiset tulkinnat eivät ole opinnuorani, todellakaan:) Ajattelen kanssasi samalla tavalla kasteesta. Paitsi että sinä taidat ajatella, että kukaan ei saisi ottaa kastetta? Minun käsittääkseni kaste on tapa ilmaista julkisesti tulleensa uskoon. Pelastuksen edellytys kaste ei ole.

        Miksi siis yhä roikotat vesikastetta mukana ?

        Se ei kuulu uuteen liittoon ollenkaan.

        Sillä sinä lisäät jotakin Jeesuksen täytettyyn / täydelliseen työhön, jolloin sinä mitätöit Kristuksen ristin työtä, josta Paavali siis varoitti !

        1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Lue toki kommenttini. PP:n kotikutoiset tulkinnat eivät ole opinnuorani, todellakaan:) Ajattelen kanssasi samalla tavalla kasteesta. Paitsi että sinä taidat ajatella, että kukaan ei saisi ottaa kastetta? Minun käsittääkseni kaste on tapa ilmaista julkisesti tulleensa uskoon. Pelastuksen edellytys kaste ei ole.

        Niin ja PP siis on opettanut juuri noin aikuiskasteesta, eli se ei hänenkään mukaan pelasta, mutta ihan samaa hänkin opettaa:

        " Kaste on julkinen ilmaus uskosta, ei pelastumisen edellytys. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitä minulle nämä Paavalin sanat:

        14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,

        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

        1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Miten itse tuon kohdan ymmärrät? Siinä mainitaan ainakin se, että Paavali on kastanut muutamia, mutta pitää tärkeämpänä saarnata ristinuhria kuin kastetta. Hän ehkä näkee vaarana, että ihmiset alkaisivat puhua kasteesta ikäänkuin se olisi se pelastava teko, ja että heille olisi erityisen tärkeää tulla kastetuksi juuri Paavalin toimesta. Paavali ei halunnut asettua Jeesuksen ja ihmisen väliin, vaan palvella Jeesusta muiden uskovien vertaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Tuota tuota... Kuvitteletko, että Jeesus antoi kastekäskyn sen jälkeen, kun ristin ryöväri oli kuollut? Eli ristillä viruessaan? Luepa Raamatusta, miten se meni.<<<

        Lue Raamattusi paremmin. Jeesus antoi kastekäskyn noustuaan ylös kuolleista hieman ennen nousemistaan taivaaseen. Sen jälkeen kukaan ei voi pelastua ilman uskovien upotuskastetta.

        Syntien anteeksisaaminen edelyttää uskoon tulon jälkeen otettua upotuskastetta. Jos joku sanoo uskovansa Jeesukseen ja hänen vuodattamaan sovitusvereen, se ei vielä riitä pelastukseen. Jokaisen tulee totella Jeesuksen käskyä ja ottaa upotuskaste, muuten ihminen ei usko Jeesusta.

        Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        ---
        22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Kiitos oikaisusta.

        Nyt kuitenkin taidat unohtaa, että vasta Paavalille Jeesus paljasi uuden pelastussuunnitelmansa, sen, että pelastumme yksin armosta, yksin uskosta Jeesuksen veren sovitukseen. Apostolien tekojen alussa toimittiin vielä kuningaskunnan evankeliumin mukaan, jota Jeesuskin saarnasi. Armon ajan kirkon evankeliumi on se, minkä Jeesus ilmoitti Paavalille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi siis yhä roikotat vesikastetta mukana ?

        Se ei kuulu uuteen liittoon ollenkaan.

        Sillä sinä lisäät jotakin Jeesuksen täytettyyn / täydelliseen työhön, jolloin sinä mitätöit Kristuksen ristin työtä, josta Paavali siis varoitti !

        1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Luepa tuo jae kontekstissaan. Paavalikin kastoi muutamia, mutta oli iloinen, ettei ollut kastanut enemmän; hän halusi korostaa, että Jeesuksen ristillä vuodattama veri on peloastuksemme, ei kaste. Kaste on muulle maailmalle ja seurakunnalle näytettävä tottelevaisuuden osoitus. Samaan tapaan kuin miehen ja naisen vihkiminen avioliittoon. Kaste on ihmisen teko. Se ei pelasta. Vain Jeesuksen veriuhri pelastaa, ne, jotka siihen uskovat ja ottavat sen vastaan omalle kohdalleen. Emmekö ole samaa mieltä? Sinulla on hyökkäävä asenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja PP siis on opettanut juuri noin aikuiskasteesta, eli se ei hänenkään mukaan pelasta, mutta ihan samaa hänkin opettaa:

        " Kaste on julkinen ilmaus uskosta, ei pelastumisen edellytys. "

        Vaikka PP on itseoppinut ja väärä opettaja, hänkään ei voi olla väärässä ihan joka yksityiskohdassa; sittenhän häntä ei kuuntelisi kukaan. Se juuri on valheen tehokkain keino, että ujutetaan valhetta totuuden sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa tuo jae kontekstissaan. Paavalikin kastoi muutamia, mutta oli iloinen, ettei ollut kastanut enemmän; hän halusi korostaa, että Jeesuksen ristillä vuodattama veri on peloastuksemme, ei kaste. Kaste on muulle maailmalle ja seurakunnalle näytettävä tottelevaisuuden osoitus. Samaan tapaan kuin miehen ja naisen vihkiminen avioliittoon. Kaste on ihmisen teko. Se ei pelasta. Vain Jeesuksen veriuhri pelastaa, ne, jotka siihen uskovat ja ottavat sen vastaan omalle kohdalleen. Emmekö ole samaa mieltä? Sinulla on hyökkäävä asenne.

        Sinä vain koet asenteeni hyökkääväksi, sitä se ei ole, sanon vain asiat suoraan, en tykkää kiertelystä.

        Miksi siis Paavali kuitenkin kastoi nuo muutamat ?

        Kuten jo olen kirjoittanut selvästi, niin Jeesuksen sukupolven juutalaiset siirtyivät siis lakiliiton parannuksen kasteen kautta / avulla uuteen liittoon.

        Mutta pakanoilla sitä siis ei ollut, kun he eivät kuuluneet laikiliittoon.

        Eli nuo muutamat kastetut olivat siis näitä juutalaisia, jotka olivat siinä kohtaa yhä laikiliiton alaisina ja heille siis se parannuksen kaste kuului !

        Eli perus asia tässä kaste asiassa on se, että käsitetään se totuus, että:

        1) Jeesuksen sukupolven juutalaisten oli mahdollista eläissään siirtyä vanhasta liitosta uuteen sen parannuksen kasteen kautta ja avulla.

        He saivat Hengen vasta apostolien kätten päällepanon kautta.

        Tämän asian vahvistaa se, että itse temppelin Herra hävitti vasta n. v70 aikaan, eli silloin lakkasi vasta lopullisesti lakiliiton olemassaolo !

        Nämä 2 liittoa olivat siis voimassa hetken päällekkäin !

        Siitä taas on kuvana ja varjona Jaakobin ja Eesaun syntymä:

        1. Moos. 25:26 Senjälkeen tuli ulos hänen veljensä, ja hän piti kädellään Eesaun kantapäästä. Ja hänelle pantiin nimeksi Jaakob .

        Jaakob ja Eesau kuvaavat siis uutta ja vanhaa liittoa.

        Eli tuo käsi ja siten liittojen päällekkäisyys on tuossa "kuvassa" jo etukäteen kerrottu.

        Tuossa hieman lisää "lihaa luitten päälle", eli vahvistusta näihin asioihin.

        2) Pakanoiden kohdalla koko homma meni siis eri tavalla, Kornelius huonekuntineen sai Hengen heti uudestisyntymässä, eikä kätten päällepanoa heidän kohdallaan tarvittu, eikä tarvita siten meidänkään kohdalla !

        Ja juutalaisilla siis oli ENSIN vesikaste, eli se parannuksen kaste ja sitten vasta Henki ja sekin siis vain apostolien kätten päällepanon kautta / avulla .

        Eli 2 ihan eri tietä, juurikin tämän edellä kertomani asiakokonaisuuden juoksi.

        Se on kumma, kun tätä vesikaste asiaa ei ole kunnolla tutkittu uskovien keskuudessa, vaan on sokeasti vain uskottu ns. "vanhinten perinnäissääntöihin".

        Eli se PP:n ja sinun omaksuma oppi on siis juuri näitä perinnäissääntöjä tai muilta omittuja oppeja / selityksiä.

        Mutta meidän uskovina tulisi koetella IHAN KAIKKI , eikä sokeasti ottaa vastaan ihmisten opetuksia ja oppeja !

        Ja vaikka meille on jo äidinmaidosta asti syötetty todella paljon oppeja ja opetuksia, ja nekin tulisi meidän itse perata ja ottaa niistä kunnolla selvää.

        Tämä on siis laaja kokonaisuus, jossa on paljon siihen liittyvää asiaa, joiden kautta Totuus lopulta selvisi minullekin, sillä olin itsekin saanut riesakseni nuo ihmis viisauden valheet ja vääristelyt.

        Ilman Hengen opetusta en itsekkään olisi Totuutta löytänyt, mutta Herran armosta sen sain löytää.

        Otan vielä yhden Raamatunkohdan, jossa osin asiasta jo kerrotaan, jos sen osaa siitä lukea:

        1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
        !!!
        2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
        !!!
        3 Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.

        Siis oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta !

        Eli tuo kokonaisuus tulee ymmärtää ja tärkeää siis on ymmärtää tuo kätten päällepanemis asia kunnolla ja keitä se siis koski ja keitä taas ei !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa tuo jae kontekstissaan. Paavalikin kastoi muutamia, mutta oli iloinen, ettei ollut kastanut enemmän; hän halusi korostaa, että Jeesuksen ristillä vuodattama veri on peloastuksemme, ei kaste. Kaste on muulle maailmalle ja seurakunnalle näytettävä tottelevaisuuden osoitus. Samaan tapaan kuin miehen ja naisen vihkiminen avioliittoon. Kaste on ihmisen teko. Se ei pelasta. Vain Jeesuksen veriuhri pelastaa, ne, jotka siihen uskovat ja ottavat sen vastaan omalle kohdalleen. Emmekö ole samaa mieltä? Sinulla on hyökkäävä asenne.

        Sinä vääristelet Paavalin kirjoituksia. Paavali vaati seurakunnassa yhtenäisyyttä ja yhden oikean kasteopin noudattamista. Hän kyllä kastoi ja vaati kastamaan, mutta oli turhautunut niistä kiistoista, mitä seurakuntaa oli tullut kasteopista.

        Sinäkin julistat väärää kasteoppia. Raamatun ilmoitus kasteesta on täysin selvä, ettei kukaan voi pelastua, jos hän ei ota uskovien upotuskastetta. Se ei tietenkään yksin pelasta ketään, mutta ilman upotuskastetta ei kenelläkään ole syntien anteeksisaamista ja pelastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä vääristelet Paavalin kirjoituksia. Paavali vaati seurakunnassa yhtenäisyyttä ja yhden oikean kasteopin noudattamista. Hän kyllä kastoi ja vaati kastamaan, mutta oli turhautunut niistä kiistoista, mitä seurakuntaa oli tullut kasteopista.

        Sinäkin julistat väärää kasteoppia. Raamatun ilmoitus kasteesta on täysin selvä, ettei kukaan voi pelastua, jos hän ei ota uskovien upotuskastetta. Se ei tietenkään yksin pelasta ketään, mutta ilman upotuskastetta ei kenelläkään ole syntien anteeksisaamista ja pelastusta.

        Tiukassa se on !

        Luitko ollenkaan mitä Paavali oikeasti sanoi:

        1. Kor. 1:14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,

        1. Kor. 1:16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

        Eli jos uskoisin sinun juttuihisi, niin Paavalin, pakanoiden apostolina tuli olla esimerkkinä ja esimerkillinen kaikessa toiminnassaan !

        Mutta hän siis KIITTI Jumalaa siitä, että sinun mukaasi hän ei huolehtinut uskovien pelastuksesta, vaan jätti sen tekemättä, jättämälla VALTAOSAN kastamatta !

        Oletko ihan tosissasi ???

        Ja YKSI kaste on uudessa liitossa se Jeesuksen suorittama Hengellä kastaminen joka siis Korneliuksellekin toteutui heti uudestisyntymässä !

        Mutta sinulla siis on 2 kastetta !

        1) Jeesuksen suorittama Hengellä kastaminen !

        2) Ihmisen suorittama vedellä kastaminen, jota siis ei pakanoille ole missään sälytetty !

        Joten mikä on siis se YKSI pelastava kaste, ihan oikeasti ?

        Ja nyt siis teet juuri sen, mistä on varoitettu, eli sinä väität nyt niin, että Kristuksen TÄYTETTY ja TÄYDELLINEN ristin työ ei riitäkkään, vaan se vaatii ihmisen omia tekoja vesikasteen kautta !

        Sinä noin mitätöit Kristuksen ristin ja sen TÄYTETYN työn !

        Sanomasi on siis se, että:

        " Vesikaste pelastaa ! "

        Siis ilman sitä sinun mukaasi ei pelastuta !

        Mieti nyt edes pieni hetki omaa oppiasi ja mitä se oikeasti sanoo !


    • Anonyymi

      Muka 0 viestiä sensuroitu, mutta kuitenkin on poistettu kommenttini, jossa suosittelin hyviä Raamatun opettajia noiden kahden omatekoisen wanna-be kulttijohtajan sijaan. Heitä on siis Robert Breaker, Peter Ruckman, Raymond Thomas, Charles Lawson, Geoffrey Grider, Spencer Smith, Gene Kim, David Peacock, Chuck Missler. Ja lukekaa Brandon Petersonin ilmainen kirja 'Sealed by the King' samannimiseltä dot com -sivulta.

      • Anonyymi

        Mitähän suuntausta nämä opettajat edustavat? Tsekkasin Brandon Petersonin ja huomasin hänen seurakunnassa olevan naispastoreja, joten lopetin asian tutkimisen siihen, koska Jumalan pyhien seurakunnassa naisilla ei ole lupa puhua, kuten Paavali kirjoitti. Ei kannata mennä merta edemmäs kalaan.

        Petri Paavola ja Mauno Mattilat ovat kelvottomia opettajia, mutta Suomessa on paljon parempaa raamatunopetusta ja ihan suomeksi, kun vain viistii estiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän suuntausta nämä opettajat edustavat? Tsekkasin Brandon Petersonin ja huomasin hänen seurakunnassa olevan naispastoreja, joten lopetin asian tutkimisen siihen, koska Jumalan pyhien seurakunnassa naisilla ei ole lupa puhua, kuten Paavali kirjoitti. Ei kannata mennä merta edemmäs kalaan.

        Petri Paavola ja Mauno Mattilat ovat kelvottomia opettajia, mutta Suomessa on paljon parempaa raamatunopetusta ja ihan suomeksi, kun vain viistii estiä.

        Mauno Mattilan vaimo myös opettaaa ja puhuu seurakunnassa.
        Mauno on aika käärme.
        Sitä ei saa nuhdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattilan vaimo myös opettaaa ja puhuu seurakunnassa.
        Mauno on aika käärme.
        Sitä ei saa nuhdella.

        Myös Petri Paavolan vaimo on opettanut seurakunnan kokouksessa. Naiset eivät voi koskaan toimia pappeina, eivätkä saa opettaa seurakuntaa. Seurakunnan papin tulee olla yhden vaimon mies. Naiset eivät edes saa puhua seurakunnan kokouksessa. Paavolat rikkovat Jumalan käskyä.

        1 Tim 3:2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,

        1 Tim 3:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.

        Tässä on video Petri Paavolan kanavalta, missä hänen vaimonsa Marja-Liisa opettaa seurakunnan kokouksessa: https://youtu.be/QzdmpIi31O4

        Tämä kaikki todistaa, ettei Mauno Mattilan ja Petri Paavolan seurat ole Jumalan pyhien seurakuntia.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17523350/petri-paavola-hyvaksyy-naispappeuden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Petri Paavolan vaimo on opettanut seurakunnan kokouksessa. Naiset eivät voi koskaan toimia pappeina, eivätkä saa opettaa seurakuntaa. Seurakunnan papin tulee olla yhden vaimon mies. Naiset eivät edes saa puhua seurakunnan kokouksessa. Paavolat rikkovat Jumalan käskyä.

        1 Tim 3:2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,

        1 Tim 3:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.

        Tässä on video Petri Paavolan kanavalta, missä hänen vaimonsa Marja-Liisa opettaa seurakunnan kokouksessa: https://youtu.be/QzdmpIi31O4

        Tämä kaikki todistaa, ettei Mauno Mattilan ja Petri Paavolan seurat ole Jumalan pyhien seurakuntia.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17523350/petri-paavola-hyvaksyy-naispappeuden

        >> Naiset eivät voi koskaan toimia pappeina <<

        Kaikki uskovat ovat Kristuksen pappeja. Uusi testamentti ei tunnekaan muunlaista "pappeutta".

        Paimen (pastori), kaitsija ja vanhemmisto taas ovat seurakunnan johtajan raamatullisia nimityksiä. Ei pappi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän suuntausta nämä opettajat edustavat? Tsekkasin Brandon Petersonin ja huomasin hänen seurakunnassa olevan naispastoreja, joten lopetin asian tutkimisen siihen, koska Jumalan pyhien seurakunnassa naisilla ei ole lupa puhua, kuten Paavali kirjoitti. Ei kannata mennä merta edemmäs kalaan.

        Petri Paavola ja Mauno Mattilat ovat kelvottomia opettajia, mutta Suomessa on paljon parempaa raamatunopetusta ja ihan suomeksi, kun vain viistii estiä.

        En tiedä yhtään täydellistä opettajaa. Tiedätkö sinä? Jopa Robert Breaker on käyttäytynyt pari kolme kertaa videoillaan hiukan itsekeskeisesti, vaikka on valtavan hyvä opettaja. Hän kävi Peter Ruckmanin Raamattukoulun, kuten Gene Kimkin.

        En ole kuunnellut Petersonin seurakunnan opetuksia, ja olen samaa mieltä, että meidän naisten tulee olla hiljaa seurakunnassa. Petersonin kirjaa kuitenkin kannattaa selata. Se on yli 500-sivuinen kokoelma King James Raamatun ihmeitä. Se ei ole dogmaa, vaan matematiikkaa. Siinä listataan satoja sivuja asioita, jotka ovat jaollisia seitsemällä, ja muuta niin ihmellistä, että kaiken sen oleminen sattumaa olisi joku tähtitieteellinen luku. Ihmeellisintä on, että VT kirjoitettiin hepreaksi satoja vuosia ennen kuin UT kreikaksi. Niiden englanninkieliseen käännökseen Jumala sitten sijoitti uskomattoman ihmeellisiä 'sattumia'.

        Jos tiedät suomalaisia opettajia, kerropa. Puolimatka puhuu hyvin parista aiheesta, ja se on hyvä. Sartolalla on joskus kiinnostavaa sanottavaa, mutta hän on omahyväinen. Pekka Reinikainen puhuu asiaa, mutta hänkin on... no, ihminen. Juhani Laukkosella on muutama hyvä puhe, mutta ei parilla puheella elä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä yhtään täydellistä opettajaa. Tiedätkö sinä? Jopa Robert Breaker on käyttäytynyt pari kolme kertaa videoillaan hiukan itsekeskeisesti, vaikka on valtavan hyvä opettaja. Hän kävi Peter Ruckmanin Raamattukoulun, kuten Gene Kimkin.

        En ole kuunnellut Petersonin seurakunnan opetuksia, ja olen samaa mieltä, että meidän naisten tulee olla hiljaa seurakunnassa. Petersonin kirjaa kuitenkin kannattaa selata. Se on yli 500-sivuinen kokoelma King James Raamatun ihmeitä. Se ei ole dogmaa, vaan matematiikkaa. Siinä listataan satoja sivuja asioita, jotka ovat jaollisia seitsemällä, ja muuta niin ihmellistä, että kaiken sen oleminen sattumaa olisi joku tähtitieteellinen luku. Ihmeellisintä on, että VT kirjoitettiin hepreaksi satoja vuosia ennen kuin UT kreikaksi. Niiden englanninkieliseen käännökseen Jumala sitten sijoitti uskomattoman ihmeellisiä 'sattumia'.

        Jos tiedät suomalaisia opettajia, kerropa. Puolimatka puhuu hyvin parista aiheesta, ja se on hyvä. Sartolalla on joskus kiinnostavaa sanottavaa, mutta hän on omahyväinen. Pekka Reinikainen puhuu asiaa, mutta hänkin on... no, ihminen. Juhani Laukkosella on muutama hyvä puhe, mutta ei parilla puheella elä vuosia.

        Tässä 'paras opettaja' Robert Breaker keskustelee Brandon Petersonin kanssa tuosta kirjasta, jossa Peterson todistaa Raamatun matemaattisesti. Alku sujuu hiukan kankeasti, mutta vauhtiin päästyään Peterson esittelee pitkän listan uskomattomia ihmeelisyyksiä. Lyhyesti sanottuna: KJB on lukemattomalla tavalla jaollinen seitsemällä. Niin monella tavalla, että sitä ei olisi voitu saada aikaan tietokoneellakaan. Ja nythän on kyseessä käännös kahdesta kielestä.

        Esimerkkejä:

        Father + Son on mainittu evankeliumeissa yhteensä 7x7x7 kertaa, epistoloissa 7x7+77 kertaa, Ilmestyskirjassa 7 kertaa ja koko Raamatussa 709x7 kertaa.
        Sana Jesus on mainittu Ilmestyskirjassa 7+7 kertaa,
        Jesus Christ 7 kertaa.
        God, Jesus mainittu Genesiksessä ja Ilmestyskirjassa yhteensä 7x7x7 kertaa.
        Jesus, David mainittu koko KJB raamatussa yhteensä 7x7x7x6 kertaa.
        Jesus on mainittu Raamatussa 70x7+70x7 kertaa.
        Lord, Jesus on mainittu Raamatun viimeisessä luvussa 7 kertaa.
        our Lord Jesus on mainittu Raamatussa 7x7+7 kertaa.
        Lord Jesus Christ on mainittu Raamatussa 77+7 kertaa.
        heaven, Jesus on mainittu Raamatussa 777+777 kertaa.
        Moses, Jesus, Christ on mainittu Raamatussa yhteensä 7x7x7x7 kertaa.
        Father, Son, Holy Ghost, Holy Spirit, Jesus Christ on mainittu Raamatussa 777 kertaa.
        God, Jesus, Holy Spirit on mainittu Uudessa Testamentissa 777+777+777 kertaa.
        LORD, GOD, JEHOVAH, I AM, JAH, BRANCH, KING, JESUS, Jesus(') on mainittu Raamatussa 7777 kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä 'paras opettaja' Robert Breaker keskustelee Brandon Petersonin kanssa tuosta kirjasta, jossa Peterson todistaa Raamatun matemaattisesti. Alku sujuu hiukan kankeasti, mutta vauhtiin päästyään Peterson esittelee pitkän listan uskomattomia ihmeelisyyksiä. Lyhyesti sanottuna: KJB on lukemattomalla tavalla jaollinen seitsemällä. Niin monella tavalla, että sitä ei olisi voitu saada aikaan tietokoneellakaan. Ja nythän on kyseessä käännös kahdesta kielestä.

        Esimerkkejä:

        Father Son on mainittu evankeliumeissa yhteensä 7x7x7 kertaa, epistoloissa 7x7 77 kertaa, Ilmestyskirjassa 7 kertaa ja koko Raamatussa 709x7 kertaa.
        Sana Jesus on mainittu Ilmestyskirjassa 7 7 kertaa,
        Jesus Christ 7 kertaa.
        God, Jesus mainittu Genesiksessä ja Ilmestyskirjassa yhteensä 7x7x7 kertaa.
        Jesus, David mainittu koko KJB raamatussa yhteensä 7x7x7x6 kertaa.
        Jesus on mainittu Raamatussa 70x7 70x7 kertaa.
        Lord, Jesus on mainittu Raamatun viimeisessä luvussa 7 kertaa.
        our Lord Jesus on mainittu Raamatussa 7x7 7 kertaa.
        Lord Jesus Christ on mainittu Raamatussa 77 7 kertaa.
        heaven, Jesus on mainittu Raamatussa 777 777 kertaa.
        Moses, Jesus, Christ on mainittu Raamatussa yhteensä 7x7x7x7 kertaa.
        Father, Son, Holy Ghost, Holy Spirit, Jesus Christ on mainittu Raamatussa 777 kertaa.
        God, Jesus, Holy Spirit on mainittu Uudessa Testamentissa 777 777 777 kertaa.
        LORD, GOD, JEHOVAH, I AM, JAH, BRANCH, KING, JESUS, Jesus(') on mainittu Raamatussa 7777 kertaa.

        Linkki unohtui: https://www.youtube.com/watch?v=QTN9I0AKHwI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä 'paras opettaja' Robert Breaker keskustelee Brandon Petersonin kanssa tuosta kirjasta, jossa Peterson todistaa Raamatun matemaattisesti. Alku sujuu hiukan kankeasti, mutta vauhtiin päästyään Peterson esittelee pitkän listan uskomattomia ihmeelisyyksiä. Lyhyesti sanottuna: KJB on lukemattomalla tavalla jaollinen seitsemällä. Niin monella tavalla, että sitä ei olisi voitu saada aikaan tietokoneellakaan. Ja nythän on kyseessä käännös kahdesta kielestä.

        Esimerkkejä:

        Father Son on mainittu evankeliumeissa yhteensä 7x7x7 kertaa, epistoloissa 7x7 77 kertaa, Ilmestyskirjassa 7 kertaa ja koko Raamatussa 709x7 kertaa.
        Sana Jesus on mainittu Ilmestyskirjassa 7 7 kertaa,
        Jesus Christ 7 kertaa.
        God, Jesus mainittu Genesiksessä ja Ilmestyskirjassa yhteensä 7x7x7 kertaa.
        Jesus, David mainittu koko KJB raamatussa yhteensä 7x7x7x6 kertaa.
        Jesus on mainittu Raamatussa 70x7 70x7 kertaa.
        Lord, Jesus on mainittu Raamatun viimeisessä luvussa 7 kertaa.
        our Lord Jesus on mainittu Raamatussa 7x7 7 kertaa.
        Lord Jesus Christ on mainittu Raamatussa 77 7 kertaa.
        heaven, Jesus on mainittu Raamatussa 777 777 kertaa.
        Moses, Jesus, Christ on mainittu Raamatussa yhteensä 7x7x7x7 kertaa.
        Father, Son, Holy Ghost, Holy Spirit, Jesus Christ on mainittu Raamatussa 777 kertaa.
        God, Jesus, Holy Spirit on mainittu Uudessa Testamentissa 777 777 777 kertaa.
        LORD, GOD, JEHOVAH, I AM, JAH, BRANCH, KING, JESUS, Jesus(') on mainittu Raamatussa 7777 kertaa.

        Raamattuun ei ole piilotettu mitään salaisia viestejä eikä King James Version ole edes Raamatun alkuperäinen teksti vaan käännös. Sen takia voi jättää nämä numerologiset tutkielmat lukematta. Jos oikein kunnolla pöyhii supertietokoneella puhelinluetteloa, niin sieltäkin löytyy vastaavia "koodeja".


    • Anonyymi

      ...ei ole harvassa ne yksilöt joiden itsekeskeisyys , omahyväisyys ja paskantärkeys saa ajatukset jollain tapaa sekaisin ...

      • Anonyymi

        Vikoilijat yrittävät tällä tavalla raivata itselleen tilaa ja lisää seuraajia. Kilpailevat seurakunnat haukutaan, jotta heistä saadaan seuraajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikoilijat yrittävät tällä tavalla raivata itselleen tilaa ja lisää seuraajia. Kilpailevat seurakunnat haukutaan, jotta heistä saadaan seuraajia.

        Vallanhimosta siinä on kyse ja toisille taistelusta kolehtirahoista.


      • Anonyymi

        Juhani Laukkonen on oppinut, nöyrä ja hyvä puhuja. Toivoisin, että hän laittaisi nettiin opetuksiaan säännöllisesti. Hän tuntuu olevan niin liian nöyrä, että ei kestä kehumista. Minusta hän on viime vuosina vähentänyt netissä opettamistaan, kun on saanut ylistystä. Eihän tässä häntä, ihmistä, palvota, vaan kuunnellaan Raamattua oppineen suusta. Hänellä on hyvä asenne ja hän tuntee Raamatun, se on selvää. Soisin hänelle lisää rohkeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juhani Laukkonen on oppinut, nöyrä ja hyvä puhuja. Toivoisin, että hän laittaisi nettiin opetuksiaan säännöllisesti. Hän tuntuu olevan niin liian nöyrä, että ei kestä kehumista. Minusta hän on viime vuosina vähentänyt netissä opettamistaan, kun on saanut ylistystä. Eihän tässä häntä, ihmistä, palvota, vaan kuunnellaan Raamattua oppineen suusta. Hänellä on hyvä asenne ja hän tuntee Raamatun, se on selvää. Soisin hänelle lisää rohkeutta.

        Nöyrältä vaikuttava henkilö ei tarkoita samaa kuin nöyrä. Petri Paavola näyristelee tekopyhyydessään, mutta todellisuudessa se mies on täynnä ylpeyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nöyrältä vaikuttava henkilö ei tarkoita samaa kuin nöyrä. Petri Paavola näyristelee tekopyhyydessään, mutta todellisuudessa se mies on täynnä ylpeyttä.

        PP ei vaikuta nöyrältä. Nöyristely on helppo huomata. Sanon edelleen, että Laukkonen on harvinainen suomalaisten saarnaajien joukossa. Kuuntelisin mielelläni häntä useammin.


    • Anonyymi

      Mauno Mattila on nettipeeelo joka rakastaa omaa ääntänsä.
      Kaiken arvostelun yläpuolella oleva ylifariseus.

      • Anonyymi

        Kansa nousee toisia kansoja vastaan ja näyttää siltä, että seurakunta nousee toisia seurakuntia vastaan.


      • Anonyymi

        Petri Paavola on ottanut kaikessa tekopyhyydessään maalitauluksi jonkun Suomessa tuntemattoman ruotsalaisen entisen helluntailaisen saarnaajan. Paavola arvostelee saarnaajaa jo toisella kirjoituksella, vaikka ko. saarnaajalla ei ole Suomessa mitään toimintaan.

        Paavola väittää, että jotkut suomalaiset ovat lähteneet hänen toimintaansa mukaan, mutta sellaisesta en ole kuullut mitään. Paavola taas ei kerro, kuka on toiminnassa mukana tai mikä on hänen lähteensä. Taitaa olla niin, että Paavola taas kerran liioittelee asiaa. Jos joku julkaisee Ruotsissa jotain netissä, se ei tarkoita sitä, että suomalaiset suurin joukoin seuraavat sellaista.

        Paavolalla on pakonomainen tarve arvostella muita saarnaajia, millä on yrittää kohottaa omaa profiiliaan. Paavola kaivaa tikulla virheitä ja tekee kärpäseestä härkäsen vain saaadakseen arvostella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansa nousee toisia kansoja vastaan ja näyttää siltä, että seurakunta nousee toisia seurakuntia vastaan.

        >> seurakunta nousee toisia seurakuntia vastaan. <<

        Seuruntia ei ole monia, vaan ainoastaan yksi.
        Lahkoja ja suuntauksia kyllä on monia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> seurakunta nousee toisia seurakuntia vastaan. <<

        Seuruntia ei ole monia, vaan ainoastaan yksi.
        Lahkoja ja suuntauksia kyllä on monia.

        Laitetaan sitten niin, että lahkot nousevat toisiaan vastaan. Riitoja joka puolella, koska ei ole oikeasti yhtä ja yhtenäistä kristittyjen kirkoa vaan pelkkä hajaannus ja eriseuralaisuus. Paavalikin puhui tästä asiasta jo aikanaan.


    • Anonyymi

      >> Tässä keskusteluhetkessä Perttu Sinervän kanssa otamme kantaa Petri Paavolan / Saulus Median harhaoppeihin. <<

      Mitäh...?! Sinervästä olen saanut aina sen käsityksen, että hän on Paavolan ja Saulusmedian opetusten kannattaja eikä niiden kritisoija.

      Ja oli nyt sitten kumpaa puolta hyvänsä, niin ei näitä sinervöitä ja mattiloita sen enempää kannata ammatikseen kuunnella.

      • Anonyymi

        Helluntaikansan päätoimittaja ja raamatunkääntäjä Juhana Lehmuskoski on YouTubessa julkaissut opetuksen, jossa hän arvostelee Petri Paavolan harhaoppia. Helluntaikansa on kääntynyt Paavolaa vastaa. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Olen ihmetellyt, mikseivät sitä asiaa ole jo aiemmin tajunneet.

        https://youtu.be/K5z9jVKG4Rs?t=324


    • Anonyymi

      Asburyssä meneillään olevaa "herätystä" kuulemma johtaa sateenkaariväki. Mutta täällä ollaan huolissaan jostain Paavolan muutamasta valtavirrasta poikkeavasta opinkohdasta.

      • Anonyymi

        Ai muutamasta valtavirrasta poikkeavasta opinkohdasta??? Sinä olet todella pihalla. Paavola opetus on täynnä eksytystä ja harhaanjohtamista !!!


    • Anonyymi

      Ajatella, ihan v. 2020 ovat keskustelleet Sinervän kanssa. 😂 Ja Petri se kumminkin opettaa edelleen v. 2023. Voi voi, mahtaa poikia ketuttaa.

      • Anonyymi

        Paavola opettaa niin kauan kuin hänellä henki pihisee. Ei hän parannusta tee. Hän toitottaa olevansa totuudessa silloinkin, kun hän valehtelee.


    • Anonyymi

      Kuinka kehtaat jatkuvasti parjata ja mollata Petri Paavolaa kaikista hänen oikeista Sanan opetuksistaan!? Kateellinenko hänelle oletkin, kun hän opettaa oikein ja saa kaikki aiheensa Herralta Jeesukselta! Hän tutkii, koettelee ja ottaa selvää aiheistaan, myös rukouksella, Herralle Jeesukselle, kaikesta mitä hän opettaa!
      Luuletko, että mollaamisesi tekee sinusta jotenkin "paremman ihmisen" ja olet siten toisten yläpuolella? Ihan päinvastoin! Olet
      näköjään lujasti kiinni valheenhengessä ja kaikissa vääryyden siteissä, vääristelet Petrin kirjoituksia omaksi tuhoksesi ja olet kaikkia muita säälittävämpi ihminen! Sinulla ei ole edes mitään hengen hedelmää näkyvissä, vain pelkkiä lihan tekoja, ei mitään muuta! Olet äärikarismaattisessa valheen opissa kiinni ja eksyttäjä joka vääristelee Kirjoituksia ja oikeaa Raamatun Sanan opetusta, jota Petri opettaa!
      Petri myös käskee kaikkia kuulijoitaan koettelemaan ja tutkimaan Rukouksella ja Raamatunsanalla, opettamansa Sanan! Oletko sinä koskaan ketään näin kehottanut tekemään, omien "opetuksiesi" kohdalla? Olet julkisesti parjannut Petriä, joten sinun on myös tehtävä julkinen anteeksipyyntö hänelle ja julkinen parannus synneistäsi, joihin olet syyllistynyt, myös täälläkin! Olet todellakin eksyttäjä, joka pukeutuu vanhurskaan vaatteeseen ja näyttelee uskovaa, mutta sisältä oletkin pimeyttä täynnä!

      • Anonyymi

        "hän opettaa oikein ja saa kaikki aiheensa Herralta Jeesukselta!"

        Sinä olet eksynyt, koska et osaa Raamattua. Petri Paavola ei opeta oikein. Paavola ei ole Jeesuksen profeetta, vaikka kuuleekin päässään äänen. Paavolan tekemän kelvoton hedelmä todistaa, että hän on väärä profetta.


      • Anonyymi

        "Petri myös käskee kaikkia kuulijoitaan koettelemaan ja tutkimaan Rukouksella ja Raamatunsanalla, opettamansa Sanan!"

        Kyllä, tätä koettelua on paljonkin tehty. Petri Paavolan opetuksista on löytynyt valtavan paljon virheitä ja myös suoranaista ekstystä. Sen takia niin moni on alkanut varoittaa Paavolasta.

        Kaiken saastan huippu on Paavolan levittämät salaliittoteriat, jotka ovat mielikuvituksen tuottamaa oksennusta.

        Sinun kiivailusi kertoo surullista tarinaa, miten Paavolan seuraajat ovat hurahtaneet lahkojohtajansa jaaritteluun. He eivät kykene itse enää ajattelemaan ja koettelemaan, koska heistä on tullut valheen orjia. Kun on rakastunut valheeseen, ei erota enää totuutta ja jää lahkon manipuloinnin pauloihin.


      • Anonyymi

        Ei se, että kahdesta toinen on väärässä, tarkoita automaattisesti, että se toinen on oikeassa. Tässä tapauksessa molemmat ovat avuttomia, kömpelöitä, itseoppineita harhassakulkevia wannabe kulttijohtajia, jotka haluaisivat seuraajia, mutta eivät löydä. Kumpikaan ei ole vaivautunut hankkimaan muodollista opetusta raamattukoulusta. En tiedä onko Suomessa hyvää teologian koulutusta. Jossain Juhani Laukkonen lienee opiskellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se, että kahdesta toinen on väärässä, tarkoita automaattisesti, että se toinen on oikeassa. Tässä tapauksessa molemmat ovat avuttomia, kömpelöitä, itseoppineita harhassakulkevia wannabe kulttijohtajia, jotka haluaisivat seuraajia, mutta eivät löydä. Kumpikaan ei ole vaivautunut hankkimaan muodollista opetusta raamattukoulusta. En tiedä onko Suomessa hyvää teologian koulutusta. Jossain Juhani Laukkonen lienee opiskellut.

        Tässä toteutuu se, että kaksi harhaoppista lahkoa ottaa yhteen: Mattilan ja Paavolan lahkot. Paavolan lahko on onnistunut manipuloimaan kannattajansa kiivailemaan niiden valheitten puolesta, mitä lahkossa julistetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä toteutuu se, että kaksi harhaoppista lahkoa ottaa yhteen: Mattilan ja Paavolan lahkot. Paavolan lahko on onnistunut manipuloimaan kannattajansa kiivailemaan niiden valheitten puolesta, mitä lahkossa julistetaan.

        Tuo ainainen riitely kaikkien jopa samaan seurakuntaan kuuluvien kanssa on lahkoille niin tyypillistä. Uskonnon pitäisi olla iloinen asia, mutta lahkolaisille se on kaikkea muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ainainen riitely kaikkien jopa samaan seurakuntaan kuuluvien kanssa on lahkoille niin tyypillistä. Uskonnon pitäisi olla iloinen asia, mutta lahkolaisille se on kaikkea muuta.

        Uskonto on epäjumalanpalvonta.

        Epäjumalanpalvonta on iloinen asia saatanan lapsille.

        Kristinusko ei ole uskonto.

        Kristinusko on ainoa oikea usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonto on epäjumalanpalvonta.

        Epäjumalanpalvonta on iloinen asia saatanan lapsille.

        Kristinusko ei ole uskonto.

        Kristinusko on ainoa oikea usko.

        Niin. Uskonto on sitä, että yrittää pelastua omilla teoillaan. Usko Jeesukseen on ainut tie pelastukseen ja ikuiseen elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ainainen riitely kaikkien jopa samaan seurakuntaan kuuluvien kanssa on lahkoille niin tyypillistä. Uskonnon pitäisi olla iloinen asia, mutta lahkolaisille se on kaikkea muuta.

        Kristinuskossa on vain yksi oppi, minkä takia lahkojen välille kuuluukin tulla ristiriitoja, jotta tulee esille, kuka pysyy totuudessa. Paavola lahko ei pysy totuudessa.

        1 Kor 11:19 Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen.


    • Anonyymi

      Hei. Kirjoitin Suomi24:n ylläpidolle ja kysyin, voisiko Helluntailaisuus-palstan nimen muuttaa Petri Paavola-palstaksi, koska suurin osa keskustelunaloituksista on joko Petri Paavolaa palvovia tai vastustavia. Helluntailaisuutta uskona, oppina ja ilmiönä ei Helluntailaisuus-palstalla käsitellä. Odotan jännityksellä vastausta.

      • Anonyymi

        Keskustelujen sisältö ei ole ylläpidon kontrolloitavissa poistoja lukuunottamatta. Suomi24 on liiketoimintaa harjoittava yritys, joka haluaa myydä mainoksia keskustelujen väliin. Heille on tärkeää, että ihmiset ylipäätään keskustelevat ja katsovat mainoksia. Muu ei heitä kiinnosta. Onneksi on selaimia, joilla voi blogata kaikki mainokset pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustelujen sisältö ei ole ylläpidon kontrolloitavissa poistoja lukuunottamatta. Suomi24 on liiketoimintaa harjoittava yritys, joka haluaa myydä mainoksia keskustelujen väliin. Heille on tärkeää, että ihmiset ylipäätään keskustelevat ja katsovat mainoksia. Muu ei heitä kiinnosta. Onneksi on selaimia, joilla voi blogata kaikki mainokset pois.

        En puhu kontrolloinnista enkä mainoksista, vaan palstan nimeämisestä uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhu kontrolloinnista enkä mainoksista, vaan palstan nimeämisestä uudelleen.

        Mitä kuvittelet saavuttavasi ehdotuksellasi?

        Jos sinua harmittaa se, että Petri Paavola nousee otsikoihin näin usein, se johtunee varmaan siitä, että hän provosoi, ärsyttää ja hämmentää. Jos asiaa tarkastellaan kylmän viileästi ja analyyttisesti, niin Paavola jos mikä suoltaa kaiken maailman harhaoppeja ja salaliittoteorioita someen. Ei ihme, että hänen lahkonsa on niin huonossa maineessa, että se aiheuttaa keskusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kuvittelet saavuttavasi ehdotuksellasi?

        Jos sinua harmittaa se, että Petri Paavola nousee otsikoihin näin usein, se johtunee varmaan siitä, että hän provosoi, ärsyttää ja hämmentää. Jos asiaa tarkastellaan kylmän viileästi ja analyyttisesti, niin Paavola jos mikä suoltaa kaiken maailman harhaoppeja ja salaliittoteorioita someen. Ei ihme, että hänen lahkonsa on niin huonossa maineessa, että se aiheuttaa keskusteluja.

        Onko se niin vaikea ymmärtää, että palstan aihe on HELLUNTAILAISUUS? Tästä on tullut yhden ihmisen ympärillä pyörivä palsta, puolesta ja vastaan. Korskeat uskonsankarit hakkaavat toisiaan sanan säilällä näyttäen, kuinka juuri minä-minä-minä olen oikeassa. Ukot käyttäytyvät kuin akkalauma jossain Vauva-palstalla yhden julkkiksen kimpussa. Jos se tämä teidän Jumalanne tai antijumalanne johon te käytätte kaiken aikanne ja tarmonne, on niin keskeinen elämässänne, niin eikö silloin kannata muuttaa palstan nimikin? Minä en ole lukenut helluntailaispastori Paavolan tekstejä ja yhtä vähän minua kiinnostaa lukea häntä vastustavia tekstejä. En välitä papeista, Jeesus on kiinnostavampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se niin vaikea ymmärtää, että palstan aihe on HELLUNTAILAISUUS? Tästä on tullut yhden ihmisen ympärillä pyörivä palsta, puolesta ja vastaan. Korskeat uskonsankarit hakkaavat toisiaan sanan säilällä näyttäen, kuinka juuri minä-minä-minä olen oikeassa. Ukot käyttäytyvät kuin akkalauma jossain Vauva-palstalla yhden julkkiksen kimpussa. Jos se tämä teidän Jumalanne tai antijumalanne johon te käytätte kaiken aikanne ja tarmonne, on niin keskeinen elämässänne, niin eikö silloin kannata muuttaa palstan nimikin? Minä en ole lukenut helluntailaispastori Paavolan tekstejä ja yhtä vähän minua kiinnostaa lukea häntä vastustavia tekstejä. En välitä papeista, Jeesus on kiinnostavampi.

        "Onko se niin vaikea ymmärtää, että palstan aihe on HELLUNTAILAISUUS?"

        Mauno Mattila on helluntailainen ja Petri Paavola on käytännössä konservatiivinen helluntailainen.

        "Tästä on tullut yhden ihmisen ympärillä pyörivä palsta, puolesta ja vastaan."

        Sinä liioittelet. Suurin osa keskusteluista liittyy muihin aiheisiin.

        "Korskeat uskonsankarit hakkaavat toisiaan sanan säilällä näyttäen, kuinka juuri minä-minä-minä olen oikeassa."

        Nyt tuli esille sinun motiivisi. Sinua harmittaa, kun Petri Paavolaa koetellaan ja hänet havaitaan kelvottomaksi opettajaksi.


      • Anonyymi

        Opettajille ja väärille opettajille voisi tosiaan olla oma palsta.

        Myös uudestisyntyneille uskoville olisi hyvä olla palsta, mutta jumalaton s24 ei tule koskaan sellaista tarjoamaan. Baptistit ovat lähinnä raamatunmukaista uskoa. Siksi hekään tuskin saavat koskaan omaa palstaa täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kuvittelet saavuttavasi ehdotuksellasi?

        Jos sinua harmittaa se, että Petri Paavola nousee otsikoihin näin usein, se johtunee varmaan siitä, että hän provosoi, ärsyttää ja hämmentää. Jos asiaa tarkastellaan kylmän viileästi ja analyyttisesti, niin Paavola jos mikä suoltaa kaiken maailman harhaoppeja ja salaliittoteorioita someen. Ei ihme, että hänen lahkonsa on niin huonossa maineessa, että se aiheuttaa keskusteluja.

        Ehkä on hyvä, jos Raamattua väärin tulkitseva nostaa ihmisiä korjaamaan hänen virheitään. Ehkä Jumala näin käyttää Petriä ja Maunoakin; uskovat aktivoituvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se niin vaikea ymmärtää, että palstan aihe on HELLUNTAILAISUUS? Tästä on tullut yhden ihmisen ympärillä pyörivä palsta, puolesta ja vastaan. Korskeat uskonsankarit hakkaavat toisiaan sanan säilällä näyttäen, kuinka juuri minä-minä-minä olen oikeassa. Ukot käyttäytyvät kuin akkalauma jossain Vauva-palstalla yhden julkkiksen kimpussa. Jos se tämä teidän Jumalanne tai antijumalanne johon te käytätte kaiken aikanne ja tarmonne, on niin keskeinen elämässänne, niin eikö silloin kannata muuttaa palstan nimikin? Minä en ole lukenut helluntailaispastori Paavolan tekstejä ja yhtä vähän minua kiinnostaa lukea häntä vastustavia tekstejä. En välitä papeista, Jeesus on kiinnostavampi.

        Paavola ei ole pastori. Eikä Mattilakaan. Pastorilla olisi muodollinen koulutus Raamatun opetuksiin. Paavola on ihan itse 'oppinut'.

        Tänne kirjoittavat eivät voi muuttaa palstan nimeä tai aloittaa uutta palstaa. Onneksi otsikosta voi usein nähdä, mitä se käsittelee, joten sen ketjun voi jättää aukaisematta, jos ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola ei ole pastori. Eikä Mattilakaan. Pastorilla olisi muodollinen koulutus Raamatun opetuksiin. Paavola on ihan itse 'oppinut'.

        Tänne kirjoittavat eivät voi muuttaa palstan nimeä tai aloittaa uutta palstaa. Onneksi otsikosta voi usein nähdä, mitä se käsittelee, joten sen ketjun voi jättää aukaisematta, jos ei kiinnosta.

        Tämä foorumi on Suomi24:n kaupallinen, jonka sisällön tuottaa anonyymit kommentoijat. On naii'ivia kuvitella, että yleistä mielipidettä voisi ohjailla kirjoittamaan, mitä yksittäinen kommentoija haluaa muiden tekevän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola ei ole pastori. Eikä Mattilakaan. Pastorilla olisi muodollinen koulutus Raamatun opetuksiin. Paavola on ihan itse 'oppinut'.

        Tänne kirjoittavat eivät voi muuttaa palstan nimeä tai aloittaa uutta palstaa. Onneksi otsikosta voi usein nähdä, mitä se käsittelee, joten sen ketjun voi jättää aukaisematta, jos ei kiinnosta.

        Älykäs ei ihmisopettajaa tarvitse. Raamattu opettaa lukijaansa Jumalan Hengen avulla. Ihmisopettaja on välimies Raamatun ja oppipojan välillä. Ihmisopettaja puhuu saman kuin Raamattu tai sitten ei.

        Raamattu on paras ja tehokkain opettaja.Ihmisopettajat tuovat omaa luuloaan esille.

        Joku opettaa kasteen pelastavan ihmisen.
        Joku opettaa kastamattoman joutuvan Helvettiin.

        Raamattu opettaa oikein. Ihmisopettajat hörhöttää välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykäs ei ihmisopettajaa tarvitse. Raamattu opettaa lukijaansa Jumalan Hengen avulla. Ihmisopettaja on välimies Raamatun ja oppipojan välillä. Ihmisopettaja puhuu saman kuin Raamattu tai sitten ei.

        Raamattu on paras ja tehokkain opettaja.Ihmisopettajat tuovat omaa luuloaan esille.

        Joku opettaa kasteen pelastavan ihmisen.
        Joku opettaa kastamattoman joutuvan Helvettiin.

        Raamattu opettaa oikein. Ihmisopettajat hörhöttää välillä.

        Mistä se sitten johtuu, ettei raamatunopettajat ole oppineet itsekään Raamattua ja opettavat sitä väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se sitten johtuu, ettei raamatunopettajat ole oppineet itsekään Raamattua ja opettavat sitä väärin?

        Riippuu missä Raamattukoulussa saaneet oppia?


        Liberaaliteologeissa on monet avoimesti ateisteja.
        Liberaaliteologit ateistit ovat lähes jumalattomia ateisteja syntihyvöksynnältään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se sitten johtuu, ettei raamatunopettajat ole oppineet itsekään Raamattua ja opettavat sitä väärin?

        Raamattu sen kertoo:

        Jaakobin kirje 3
        1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
        2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme

        Moni on itse korottanut itsensä opettajaksi ylpeydessään ja paisuneisuudessaan ja siten he ovat korottaneet jo itse itsensä jopa Opettajaksi, eli Herraksi Jumalaksi tietämään kaiken itse oikein !

        Tässä on se perus syy !

        Siihen ovat eksyneet niin Mauno, kuin myös Petri Paavola !

        Sydämen asenne siis on ihan väärä. eli tämä, josta Paavali jo nuhteli kukkoilijoita :

        1. Kor. 14:36

        Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä foorumi on Suomi24:n kaupallinen, jonka sisällön tuottaa anonyymit kommentoijat. On naii'ivia kuvitella, että yleistä mielipidettä voisi ohjailla kirjoittamaan, mitä yksittäinen kommentoija haluaa muiden tekevän.

        Juuri sitähän sinä itse teet: yksittäisenä ihmisenä ohjailet, suorastaan pakotat, keskustelua pyörimään idolisi Paavolan ympärillä. Lue sinäkin Raamattua ja jätä ihmisiin keskittyminen pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko se niin vaikea ymmärtää, että palstan aihe on HELLUNTAILAISUUS?"

        Mauno Mattila on helluntailainen ja Petri Paavola on käytännössä konservatiivinen helluntailainen.

        "Tästä on tullut yhden ihmisen ympärillä pyörivä palsta, puolesta ja vastaan."

        Sinä liioittelet. Suurin osa keskusteluista liittyy muihin aiheisiin.

        "Korskeat uskonsankarit hakkaavat toisiaan sanan säilällä näyttäen, kuinka juuri minä-minä-minä olen oikeassa."

        Nyt tuli esille sinun motiivisi. Sinua harmittaa, kun Petri Paavolaa koetellaan ja hänet havaitaan kelvottomaksi opettajaksi.

        Mikäs Sherlock Holmes sinä luulet olevasi, kun kuvittelet tietäväsi toisten motiivit? Pieleenhän sinä sherlockoit - tai profetoit. Jatka toki Paavolasi palvojana, minä en kyseistä herraa tunne, eikä sinunkaan kannattaisi tuntea muuta Herraa kuin Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sitähän sinä itse teet: yksittäisenä ihmisenä ohjailet, suorastaan pakotat, keskustelua pyörimään idolisi Paavolan ympärillä. Lue sinäkin Raamattua ja jätä ihmisiin keskittyminen pois.

        Tänne on moni kirjoittanut Paavolasta. Tämä johtuu Paavolasta itsestään, joka antaa aiheen kritiikkiin opettamalla väärää evankeliumia. Jos sinua ei kiinnosta osallistua keskusteluun, niin voi ihan hyvin jättää lukematta komentit.

        Raamatun lukeminen on tärkeää ja on erityisen tärkeää, että seurakunta koettelee Paavolan opetukset, koska ne eivät ole Raamatun mukaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs Sherlock Holmes sinä luulet olevasi, kun kuvittelet tietäväsi toisten motiivit? Pieleenhän sinä sherlockoit - tai profetoit. Jatka toki Paavolasi palvojana, minä en kyseistä herraa tunne, eikä sinunkaan kannattaisi tuntea muuta Herraa kuin Jeesus.

        Mistään profetiasta ei ollut kyse vaan tavallisesta keskustelusta. Sinä liioittelet ivallisesti ja suorastaan vääristelet toisten kommentteja. Nyt näyttää siltä, että olet kiivastunut siitä, että Paavola harhaopit on tuotu julki ja hänet on todistettu eksyttäjäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sitähän sinä itse teet: yksittäisenä ihmisenä ohjailet, suorastaan pakotat, keskustelua pyörimään idolisi Paavolan ympärillä. Lue sinäkin Raamattua ja jätä ihmisiin keskittyminen pois.

        Petri Paavola vikoilee koko ajan toisille opettajille. Hän juuri julkaisi videon, jossa hän vikoilee entiselle helluntailaiselle ja teologian tohtori Ville Mäkipellolle. Nettisivujen puolella hän vikoilee ruotasaliselle entiselle helluntailaiselle saarnaajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola vikoilee koko ajan toisille opettajille. Hän juuri julkaisi videon, jossa hän vikoilee entiselle helluntailaiselle ja teologian tohtori Ville Mäkipellolle. Nettisivujen puolella hän vikoilee ruotasaliselle entiselle helluntailaiselle saarnaajalle.

        Saas nähdä, miten kauan Paavola lahko viitsii kuunnella vikoilua vain onkohan niin, että heitä kiehtoo vain sensaatiot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistään profetiasta ei ollut kyse vaan tavallisesta keskustelusta. Sinä liioittelet ivallisesti ja suorastaan vääristelet toisten kommentteja. Nyt näyttää siltä, että olet kiivastunut siitä, että Paavola harhaopit on tuotu julki ja hänet on todistettu eksyttäjäksi.

        Mikä on, ettet ymmärrä selvää suomen kieltä? Minä en ole kiivastunut siitä, että Paavolan opit on tuotu esille ja tuomittu. Miten voisin olla, kun en edes tiedä, minkä näköinen mies on kyseessä enkä koskaan ole kuunnellut tai lukenut mitään häneltä? Vastaa tähän kysymykseen. Minua ärsyttää teidän epäjumalanpalvontanne, se että te pidätte jotain Paavolaa Jeesuksena tai anti-Jeesuksena, se että teidän keskustelunne pyörii yhden tyypin ympärillä. Käyn Suomi 24:llä hyvin harvakseltaan ja kun käyn, haluan lukea helluntailaisuudesta, mutta saanko minä lukea siitä? En, koska kaikki puhuvat vain Paavolasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on, ettet ymmärrä selvää suomen kieltä? Minä en ole kiivastunut siitä, että Paavolan opit on tuotu esille ja tuomittu. Miten voisin olla, kun en edes tiedä, minkä näköinen mies on kyseessä enkä koskaan ole kuunnellut tai lukenut mitään häneltä? Vastaa tähän kysymykseen. Minua ärsyttää teidän epäjumalanpalvontanne, se että te pidätte jotain Paavolaa Jeesuksena tai anti-Jeesuksena, se että teidän keskustelunne pyörii yhden tyypin ympärillä. Käyn Suomi 24:llä hyvin harvakseltaan ja kun käyn, haluan lukea helluntailaisuudesta, mutta saanko minä lukea siitä? En, koska kaikki puhuvat vain Paavolasta.

        Sinulla on täysin väärät odotukset ja kuva, mitä anonyymit keskustelufoorumit ovat.


    • Anonyymi

      "-sapatti kuuluu kristitylle"

      Mauno Mattilan mukaan opetus siitä, että sapatti kuuluu kristityille, olisi harhaoppia. Hän luulee, että alkuseurakunta on siirtänyt sapatin sunnuntaille, koska seurakunta kokoontui yhteen sunnuntaina helluntaina.

      Mattila on väärässä. Ensinnäkin UT:ssa ei ole yhtään kohtaa, jossa sanottaisiin sapatin siirtyneen sunnuntaille. Mattila ei myöskään tajua, että helluntai osuu aina sunnuntaille, koska se on aina 50. päivä laskettuna ensilyhteen heilutuksen päivästä. Seurakunta kokoontui viettämään suurta juhlaa Shavuotia.

      Jeesus sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan sitä noudattamaan. Jeesus luki kadotustuomion niille opettajille, jotka purkavat yhdenkin lain käskyn. Jeesuksen sanojen mukaan laki on kokonaisuudessaan voimassa uuden liiton aikana ja koskee kaikkia kristittyjä.

      Laissa on ilmoitettu, että sapatin pitäminen on ikuinen merkki liitosta Herran kanssa. Koska Mauno Mattila ei pidä sapattia ja vieläpä kumoaa sapatin, hän ei ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa. Mauno Mattila on sen takia menettänyt pelastuksensa ja häntä on sen takia pidettävä myös vääränä profeettana.

      2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

      Matt 12:8 Ihmisen Poika on sapatin herra."

      Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
      7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
      19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
      20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

      Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Anonyymi

        Vaikka Petri Paavola pitää sapatin, hän kumoaa monia muita lain käskyjä "uuden liiton" nimessä, vaikka uusi liitto ei mitään lain käskyä kumoa.

        Paavolan mukaan on tapahtunut "lain muutos" vaikka heprealaiskirje tarkoittaa vain ylipappeuden vaihtumista, mikä sekin on lakiin ennalta kirjoitettu säädös, joten itse laki ei ole mihinkään muuttunut.

        Petri Paavola on itsekin menettänyt pelastuksensa ja häntäkin on pidettävä vääränä profeettana, koska hän on purkanut lakia.

        Jos Mattila ja Paavola ovat tukkanuottasillaan, niin kaksi väärää profeetta siinä sitten kisaavat höynäytettävien markkinaosuudesta. Taivaassa ei kumpaakaan jääräpäätä tulla näkemään.


    • Anonyymi

      Huh huh...

      • Anonyymi

        Petri Paavola ei kykene enää ymmärtämään, mikä on hänen hengellinen tilansa, minkä takia hän jatkaa saarnaamista kaikesta huolimatta. Sama tilanne on hänen lahkossa muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola ei kykene enää ymmärtämään, mikä on hänen hengellinen tilansa, minkä takia hän jatkaa saarnaamista kaikesta huolimatta. Sama tilanne on hänen lahkossa muutenkin.

        PP ja Mauno ovat kuin kaksi marjaa !

        Kumpikin on eksynyt "oikeaoppisuuteen" ja "tietämään kaiken itse parhaiten" !

        Kumpikin kommentoi ihan kaikkea maan päällä, vaikka ymmärrys ja tietotaso ei riitä niiden oikein arviointiin !

        Siis kaksi keskenkasvuista poikasta esittää aikuista ja ylen ja kaiken tietäväistä.

        Toinen ogelman ydin on ylpistyminen ja paisuminen !

        Ja kuten joku jo edellä kirjoitti ihan oikein, niin molemmat hinkuvat vain seuraajia ITSELLEEN !

        Tässä kerrotaan se ongelma hyvin:

        Gal. 4:17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.

        Niinhän tässä on käynyt, eli molemmilla on omat seuraajansa / lakeijansa ja taas kerran Kristusta eli Seurakuntaa jaetaan yhä lisää puolueisiin !

        Eli "minä olen Maunon puolta" "minä PP:n puolta" !

        Siis toinen toistaan vastaan !

        Näin niitä eriseuroja /lahkoja / puolueita syntyy yhä uusia ja uusia !

        Maunon ja PP:n tulisi estää tämä jakaantuminen, mutta he päinvastoin vain ruokkivat sitä monella tapaa, omilla väärillä toimillaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PP ja Mauno ovat kuin kaksi marjaa !

        Kumpikin on eksynyt "oikeaoppisuuteen" ja "tietämään kaiken itse parhaiten" !

        Kumpikin kommentoi ihan kaikkea maan päällä, vaikka ymmärrys ja tietotaso ei riitä niiden oikein arviointiin !

        Siis kaksi keskenkasvuista poikasta esittää aikuista ja ylen ja kaiken tietäväistä.

        Toinen ogelman ydin on ylpistyminen ja paisuminen !

        Ja kuten joku jo edellä kirjoitti ihan oikein, niin molemmat hinkuvat vain seuraajia ITSELLEEN !

        Tässä kerrotaan se ongelma hyvin:

        Gal. 4:17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.

        Niinhän tässä on käynyt, eli molemmilla on omat seuraajansa / lakeijansa ja taas kerran Kristusta eli Seurakuntaa jaetaan yhä lisää puolueisiin !

        Eli "minä olen Maunon puolta" "minä PP:n puolta" !

        Siis toinen toistaan vastaan !

        Näin niitä eriseuroja /lahkoja / puolueita syntyy yhä uusia ja uusia !

        Maunon ja PP:n tulisi estää tämä jakaantuminen, mutta he päinvastoin vain ruokkivat sitä monella tapaa, omilla väärillä toimillaan !

        Koitetaan kuitenkin pysyä itse asiassa.


    • Anonyymi

      Maunolla itsellään ei kaikissa Raamatun ja Paavolan asioissa oikein sytytä ja sitten hän soimaa siitä toista. Mutta minkäs sille sitten mahtaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe