Petri Paavola hyväksyy naispappeuden

Anonyymi

Paavolan Raamatun vääristely on noussut uudelle tasolle. Hän kumoaa Paavalin sanat omalla väärällä opetuksella yleisestä pappeudesta. Naiset eivät voi kuulua kuninkaalliseen papistoon, vaikka Paavola niin virheellisesti väittää. Jumalan pyhien seurakunnassa ei ole naisten lupa puhua.

1 Tim 2:
11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. [1. Kor. 14:35]
12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

1 Kor 14:
33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]

47

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Petri Paavola selittää: "Kymmenen Käskyä ovat siksi voimassa sellaisenaan Uudessa Liitossa, koska Kymmenen Käskyä on iankaikkinen laki, jota lain muutos Herran Jeesuksen veren kautta ei muuta, eikä aseta toisenlaiseksi. Sen sijaan moni asia Uuden Liiton järjestyksessä on eri tavalla voimassa kuin vanhassa liitossa, koska vanhan liiton laki oli Uuden Liiton tulevan hyvän varjokuva, ei itse asian olemus."

      Paavolalla menee puurot ja vellit sekaisin. Hän sanoo, että vain kymmenen käskyä ovat voimassa uuden liiton aikana. Jeesuksen sanojen mukaan kaikki käskyt ovat voimassa mitään niistä muuttamatta.

      Paavola ei näytä ollenkaan tajuavan, että VT:n laki oli ennakkokuva Kristuksesta, minkä takia laissa ei ole itse Kristuksen olemusta. Se ei todellankaan muuta lakia mihinkään. Naiset eivät voi toimia seurakunnan pastoreina edelleenkään.

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matteus 5:17-19)

    • Anonyymi

      Petri Paavola kirjoittaa:

      "Hebr 7:11 ¶ Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden kautta, sillä tähän on kansa laissa sidottu, miksi sitten oli tarpeen, että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan?
      12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

      Koska vanhan liiton laissa oli vain tulevan hyvän varjo, ei itse asian olemusta, niin siksi Uudessa Liitossa ei ole enää voimassa vanhan liiton pappeus Aaronin järjestyksen mukaan, vaan Melkisedekin järjestyksen mukainen järjestys, jonka Ylimmäinen Pappi on Messias Jeesus. Pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos, koskien myös syntiuhria:"

      Nyt Paavola erehtyy pahasti. Lain muutos ei itse asiassa muuta lakia, vaan muuttaa lain sisäistä soveltamiskohtaa. Tässä suomennos vähän ontuu, joten sellaisenkin väärän kuvan voisi sanoa, että koko laki on muuttunut, mitä hebrealaiskirje ei tarkoita. Kyse on siitä, että laissa on säädös ylipappeudesta, joka siirtyy Aaronin suvulta Kristukselle, kun Kristus on tullut. Kristuksen pappeus ei ole Aaronin vaan Melkisedekin järjestyksen mukainen pappeus. Itse syntiuhriin tämä ei vaikuta, koska kaikki VT:n uhrit ovat olleen muutenkin esikuvia ja yhteys Kristuksen ruumiiseen ja vereen.

    • Anonyymi

      Kuka ihmeen Paavola? Unohtakaa jo koko tyyppi.

      • Anonyymi

        On rakentavaa varoittaa Paavolan eksytyksistä.


    • Anonyymi

      Petri Paavola kirjoittaa:

      "Uudessa Liitossa pappeus on muuttuneessa tilassa. Vanhan liiton pappeus on kumoutunut Herran Jeesuksen veren ja sovitustyön kautta ja sen tilalle on tullut Melkisedekin järjestyksen mukaan kuninkaallinen papisto, johon kuuluvat kaikki uskovat ihmiset, niin veljet kuin sisaret Messias Jeesuksessa. Messias Jeesus on Melkisedekin järjestyksen mukaan Uuden Liiton Ylimmäinen Pappi."

      PETRI PAAVOLA TEKEE KARDINAALIMUNAUKSEN sanoessaan, että naisten pappeus perustuu Melkisedekin järjestykseen. Tämä järjestys koskee vain Herran Jeesuksen ylipappeutta, eikä sillä ole mitään tekemistä minkään muu pappeuden tai naispappeuden kanssa. Ei ole olemassa mitään Melkisedeksin lakia, joka kumoasi Jumalan käskyn, että naisen tulee vaieta seurakunnan kokouksessa.

      • Anonyymi

        Olette kaikki ns."uskovat" täällä pelkkiä Sanan vääristelijöitä, suorastaan valehtelijoita ja Petri Paavolan mollaajia, joiden elämäntehtävä tuntuu olevan vain hänen opetuksiensa mustamaalaaminen! Luuletteko todella, että tuo jatkuva toisen uskovan mollaaminen ja parjaaminen, joka on synti, tekee teistä jotenkin "hyviä" tai "parempia" ihmisiä! Päinvastoin, se tuo esille typeryytenne, tietämättömyytenne RaamatunSanasta ja suuren tyhmyytenne, jota te kaikki täällä olette! Pietari 2:9 kirjoittaa: Te (uudestisyntyneet ylhäältä) olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa. Kaikki, uudestisyntyneet uskovat ovat Herran Jeesuksen pappeja, niin naiset kuin miehetkin ja tämän kohdan mukaan, meillä on yleinen pappeus. Kehtaatteko edes kutsua itseänne uskoviksi, te synnin tekijät, jotka olette edelleenkin siellä pimeydessä ja teette sen tekoja! Herra Jeesus on oman srk:sa ylimmäinen pappi, aina ja iankaikkisesti, Melkisedek oli esikuva Jeesuksesta ja me (kaikki uudestisyntyneet) jotka kuulumme uudestisyntyneinä Herran Jeesuksen srk:n, olemme uuden liiton pappeja, joilla on yleinen pappeus tämän Sanankohdan nojalla! Hävetkää kaikki Petri Paavolan mollaajat ja tehkää synneistänne parannus, kun vielä aikaa siihen on teille annettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olette kaikki ns."uskovat" täällä pelkkiä Sanan vääristelijöitä, suorastaan valehtelijoita ja Petri Paavolan mollaajia, joiden elämäntehtävä tuntuu olevan vain hänen opetuksiensa mustamaalaaminen! Luuletteko todella, että tuo jatkuva toisen uskovan mollaaminen ja parjaaminen, joka on synti, tekee teistä jotenkin "hyviä" tai "parempia" ihmisiä! Päinvastoin, se tuo esille typeryytenne, tietämättömyytenne RaamatunSanasta ja suuren tyhmyytenne, jota te kaikki täällä olette! Pietari 2:9 kirjoittaa: Te (uudestisyntyneet ylhäältä) olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa. Kaikki, uudestisyntyneet uskovat ovat Herran Jeesuksen pappeja, niin naiset kuin miehetkin ja tämän kohdan mukaan, meillä on yleinen pappeus. Kehtaatteko edes kutsua itseänne uskoviksi, te synnin tekijät, jotka olette edelleenkin siellä pimeydessä ja teette sen tekoja! Herra Jeesus on oman srk:sa ylimmäinen pappi, aina ja iankaikkisesti, Melkisedek oli esikuva Jeesuksesta ja me (kaikki uudestisyntyneet) jotka kuulumme uudestisyntyneinä Herran Jeesuksen srk:n, olemme uuden liiton pappeja, joilla on yleinen pappeus tämän Sanankohdan nojalla! Hävetkää kaikki Petri Paavolan mollaajat ja tehkää synneistänne parannus, kun vielä aikaa siihen on teille annettu!

        "Pietari 2:9 kirjoittaa: Te (uudestisyntyneet ylhäältä) olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa. Kaikki, uudestisyntyneet uskovat ovat Herran Jeesuksen pappeja, niin naiset kuin miehetkin ja tämän kohdan mukaan, meillä on yleinen pappeus."

        Olet ymmärtänyt täysin väärin Pietarin opetuksen kuninkaallisesta pappeudesta. Pietari viittaa ko. jakeilla juutalaisiin miehiin, jotka ovat kuninkaallinen papisto. Naisilta on ehdottomasti kielletty opettaminen ja puhuminen seurakunnan kokouksessa, joten he eivät kuulu koskaan mihinkään papistoon.

        Pietari siteeraa Hoosean kirjasta kohtaa, joka nimenomaan tarkoittaa Israelia, joten Pietari puhuu juutalaisille miehille. Tämä tulee esille myös kirjeen johdannosta. Kuninkaallisen papiston kohdalla Pietari viittaa Mooseksen laissa olevaan säädökseen, että juutalaiset miehet ovat Jumalan pappisvaltakunta ja kuninkaallinen papisto. Pietari ei aseta mitään yleistä pappeutta.

        ”mutta teistä tulee minun pappisvaltakuntani ja pyhä kansani.’ Tämä sinun tulee sanoa israelilaisille.” (2 Moos 19:6)

        ”Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa. Ennen te ette olleet kansa, mutta nyt te olette Jumalan kansa. Ennen te olitte armoa vailla, mutta nyt on Jumala teidät armahtanut.” (1 Piet 2:9,10)

        ”Herra sanoi Hoosealle: ”Anna hänelle nimeksi Lo-Ammi, sillä te ette ole minun kansani enkä minä ole teidän Jumalanne.” (Hoos 1:9)

        ”Nyt Herra kutsuu sinua, hylättyä vaimoa, joka on toivonsa menettänyt. — Kuka voisi hylätä nuoruutensa vaimon, sanoo sinun Jumalasi. — Hetkeksi minä sinut jätin, mutta suuressa rakkaudessani minä nyt haen sinut takaisin. Vain tuokioksi, vihani vimmassa, minä käänsin kasvoni sinusta pois, mutta minä armahdan sinua, minun uskollisuuteni on ikuinen, sanoo Herra, sinun lunastajasi.” (Jes 54:6-8)


    • Anonyymi

      Petri Paavola selittää: "Jos tutkit tarkasti Hesekielin 40-48 lukuja, niin huomaat, että se on symbolista ja vertauskuvallista opetusta"

      Paavolan mukaan Hesekielin kirjan luvut 40-48 ovat vain jotain vertauskuvaa, jotka eivät tule koskaan toteutumaan. Paavola on väärässä.

      Pekka Sartola, Pasi Turunen ja Leo Meller opettavat, että Hesekielin kirjan luvut 40-48 ovat kirjaimellinen ilmoitus tuhatvuotisen valtakunnan ajasta. On syytä uskoa ennemmin heitä kuin Petri Paavolaa.

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut." (Matteus 5:17,18)

    • Anonyymi

      Lain muutos on siis mistä laista mihin lakiin?

      Mooseksen laista Melkisedin kautta, Jeesus ihmisenä, ylipappi Jumalan vapauden lakiin , joka on mahdollista noudattaa rakastamalla Jumalaa, lähimmäistään, ym. vapauden lakiin kuuluvat muutamat käskyt. Minulle jokainen Jeesuksen toivomuskin on käsky, jonka toteutan innokkaasti voitokkaasti tarmokkaasti hapokkaasti nopeasti rakkaasti riemukkaasti.

      Selef Urge

      • Anonyymi

        >>>Lain muutos on siis mistä laista mihin lakiin?<<<

        Tämä on oikein hyvä kysymys. Itse asiassa ei ole kyse edes lain muutoksesta vaan siitä, että laissa on kahdet eri käskyt ylipappeudesta ja säädös, että Kristuksen tultua ylipappeus siirtyy hänelle. Lain muutos on vähän kömpelö käännös. Todellisuudessa on kyse lain soveltamiskohdan muutoksesta. Mitään uutta lakia ei ole säädetty.

        Petri Paavola ottaa sanat irti Hebrealaiskirjeen asiayhteydestä ja väittää aivan mielivaltaisesti, että lakia olisi muutettu. Siitä ei ole kyse. Laki on edelleen se sama, mitä on aina ollut eikä uusi liitto muuta lakia mitenkään.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Lain muutos on siis mistä laista mihin lakiin?<<<

        Tämä on oikein hyvä kysymys. Itse asiassa ei ole kyse edes lain muutoksesta vaan siitä, että laissa on kahdet eri käskyt ylipappeudesta ja säädös, että Kristuksen tultua ylipappeus siirtyy hänelle. Lain muutos on vähän kömpelö käännös. Todellisuudessa on kyse lain soveltamiskohdan muutoksesta. Mitään uutta lakia ei ole säädetty.

        Petri Paavola ottaa sanat irti Hebrealaiskirjeen asiayhteydestä ja väittää aivan mielivaltaisesti, että lakia olisi muutettu. Siitä ei ole kyse. Laki on edelleen se sama, mitä on aina ollut eikä uusi liitto muuta lakia mitenkään.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Itse laithan eivät muutu, mutta kyllä Mooseksen laki on erillinen oma lakipykälistönsä ja Raamatussa nimellä vapauden laki taas on ihan oma armoon perustuva, Jeesuksen sovitukseen perustuva.

        Kysehän on kumpaa lakia kristittyjen on nyt noudatettava. Mooseksen lakia vai Vapauden lakia? Vapauteen Jeesus minut vapautti, Mooseksen lain vankeudesta, Vapauden lain vapauteen.

        Raamatussa käytetään sanaa laki, joka sekoittaa ihmisen automaattisesti ajattelemaan Mooseksen lakia.

        Siksi on hyvä käydä tiettyjä avainsanoja läpikäyden Raamattua tutkien ja huomata erojen suuruus lakien sisällössä.

        Avainsano: liitto, vanha liitto, vanhenut, vapaus, vankeus.

        Ai niin. Aina kun Raamatussa käytetään sanaa laki niin olisikohan hyvä tietää mistä laista on kysymys?

        Laki:Aina Mooseksen saama laki: Väärin.

        Raamatussa on 7 eri liittoa, viimeisin niistä on nyt voimassa pakanuudesta oksastetuilla.

        Monta erillistä lakia Raamatussa mainitaan? Yksikö, Mooseksen lakiko?

        Selef urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse laithan eivät muutu, mutta kyllä Mooseksen laki on erillinen oma lakipykälistönsä ja Raamatussa nimellä vapauden laki taas on ihan oma armoon perustuva, Jeesuksen sovitukseen perustuva.

        Kysehän on kumpaa lakia kristittyjen on nyt noudatettava. Mooseksen lakia vai Vapauden lakia? Vapauteen Jeesus minut vapautti, Mooseksen lain vankeudesta, Vapauden lain vapauteen.

        Raamatussa käytetään sanaa laki, joka sekoittaa ihmisen automaattisesti ajattelemaan Mooseksen lakia.

        Siksi on hyvä käydä tiettyjä avainsanoja läpikäyden Raamattua tutkien ja huomata erojen suuruus lakien sisällössä.

        Avainsano: liitto, vanha liitto, vanhenut, vapaus, vankeus.

        Ai niin. Aina kun Raamatussa käytetään sanaa laki niin olisikohan hyvä tietää mistä laista on kysymys?

        Laki:Aina Mooseksen saama laki: Väärin.

        Raamatussa on 7 eri liittoa, viimeisin niistä on nyt voimassa pakanuudesta oksastetuilla.

        Monta erillistä lakia Raamatussa mainitaan? Yksikö, Mooseksen lakiko?

        Selef urge

        >>>>Itse laithan eivät muutu, mutta kyllä Mooseksen laki on erillinen oma lakipykälistönsä ja Raamatussa nimellä vapauden laki taas on ihan oma armoon perustuva, Jeesuksen sovitukseen perustuva. Kysehän on kumpaa lakia kristittyjen on nyt noudatettava. Mooseksen lakia vai Vapauden lakia? <<<<<

        Commandohauis 53 cm / Selef Urge, sinä et ole mitään oppinut, vaikka olet lukenut tästä asiasta usein kommentteja tällä foorumilla.

        Ihan ensinnäkin se, että vapauden laki on Mooseksen lain ne säädökset, jossa vapautetaan sapattivuotena köyhä veloistaan, orja palveluksestaan ja köyhä puutteestaan. Tätä Jaakob tarkoitti, kun puhui vapauden laista. Jaakob siteerasi ja viittasi myös Mooseksen lakiin. Tämä asia ei näytä menevän sinulle mitenkään perille, koska näytät oleva lihassa.

        >>>>Vapauteen Jeesus minut vapautti, Mooseksen lain vankeudesta, Vapauden lain vapauteen.<<<<<

        Sinä olet täysin paatunut. Raamattu ei opeta missään vapautumista Mooseksen lain noudattamisesta, mutta opettaa vapautumisesta synnin orjuudesta. Jos joku ei noudata Mooseksen lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen, hän on synnin orja, kuten sinä Commandohauis 53 olet. Sinulla on sellainen lihallinen kuvitelma, että Raamatussa olisi joku vapauden laki, joka korvaisi Mooseksen lain. Sellaista vapauden lakia ei ole olemassa, mutta on olemassa Mooseksen laki, joka sisältää vapauden lain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse laithan eivät muutu, mutta kyllä Mooseksen laki on erillinen oma lakipykälistönsä ja Raamatussa nimellä vapauden laki taas on ihan oma armoon perustuva, Jeesuksen sovitukseen perustuva.

        Kysehän on kumpaa lakia kristittyjen on nyt noudatettava. Mooseksen lakia vai Vapauden lakia? Vapauteen Jeesus minut vapautti, Mooseksen lain vankeudesta, Vapauden lain vapauteen.

        Raamatussa käytetään sanaa laki, joka sekoittaa ihmisen automaattisesti ajattelemaan Mooseksen lakia.

        Siksi on hyvä käydä tiettyjä avainsanoja läpikäyden Raamattua tutkien ja huomata erojen suuruus lakien sisällössä.

        Avainsano: liitto, vanha liitto, vanhenut, vapaus, vankeus.

        Ai niin. Aina kun Raamatussa käytetään sanaa laki niin olisikohan hyvä tietää mistä laista on kysymys?

        Laki:Aina Mooseksen saama laki: Väärin.

        Raamatussa on 7 eri liittoa, viimeisin niistä on nyt voimassa pakanuudesta oksastetuilla.

        Monta erillistä lakia Raamatussa mainitaan? Yksikö, Mooseksen lakiko?

        Selef urge

        >>>>Raamatussa on 7 eri liittoa, viimeisin niistä on nyt voimassa pakanuudesta oksastetuilla.<<<<

        Commandohauis 53 cm / Selef Urge, sinä et näytä osaavan edes liittoja.

        Viimeksi voimaan tullut liitto on uusi liitto, joka on tehty Israelin ja Juudan kanssa, koska heidän vanha liittonsa purkautui kansan tekemien syntien takia. Jumala solmii uuden liiton siis juutalaisten kanssa, jotta he lakia noudattaisivat. Tässä uudessa liitossa ei edes mainita pakanoita, mutta se laissa mainitaan muualla, että pakanat voivat tulla uuteen liitton, jos he noudattavat Mooseksen lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Sinä et noudata lakia, joten et ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa.

        Hepr 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Jer. 31:31-34]
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


    • Anonyymi

      Saarn.1:4 Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti. Ps.104:5. Ps.119:90. Saarn.3:14 Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin.

    • Anonyymi

      Petri Paavolan lahko kosiskelee rikkinäisiä naisia seuraansa. Videolla Paavola puhuu, että heidän seurakuntaansa saavat tulla rikkinäiset.

      Paavola on ottanut uhrikseen puolutuskyvyttömät naiset, jotka kaipaavat lohdullisia saarnoja korvasyyhyyn, mutta eivät kykene ymmärtämään, miten Paavola eksyttää heitä.

      Sen lisäksi Paavolan lahkolla on "auttava puhelin", johon ei kenenkään pidä soittaa. Puhelimeen vastaa Pekka Mäkinen, joka on rokotevastainen salaliittoteoreetikko samalla tavalla, mitä on Paavola ja Torppa.

      2 Tim 3:6 Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja,
      7 jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta.
      8 Niin kuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton.

    • Anonyymi

      Haluan linkin Petrin sanomiseen , väitettyyn sanomiseen, jossa Petri kieltänyt : " Seurakunnan paimen olkoon mies."

      • Anonyymi

        Tässä on sitaatti Petri Paavolan harhaopista, mitä hän opettaa myös videoillaan. Älkää antako hämätä Paavola tapa puhua tekopyhästi korvasyyhyyn armosta, minkä väliin hän ujuttaa valheensa.

        "Uuden Liiton järjestyksen mukaan jokainen, jonka Herra Jeesus on ostanut verellänsä Jumalalle kaikista kansoista kuuluu Uuden Liiton kuninkaalliseen papistoon. Herra Jeesus on vuodattanut verensä syntien anteeksisaamiseksi niin miesten kuin naistenkin syntien tähden ja tämän tähden Messias Jeesus on tehnyt kaikista pappeja, jotka uskovat Häneen, joka tarkoittaa sitä, että uskon sisaret Messias Jeesuksessa kuuluvat myös kuninkaalliseen papistoon."

        http://www.kotipetripaavola.com/kuuluvatkouskonsisaretuudenliitonkuninkaalliseenpapistoon.html

        Selvyyden vuoksi sanottakoon, ettei naiset kuulu kuninkaalliseen papistoon, kuten Petri Paavola harhaoppisesti väittää. Pappeus kuuluu yksin miehille ja naisilla ei ole lupaa edes puhua seurakunnassa. Paavola ei tätä totuutta hyväksy, koska hän on eksyttäjä.

        1 Tim 3:
        2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,

        1 Tim 2:
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.


      • Anonyymi

        Petri Paavola jaarittelee ilmiselvän tekopyhästi ja mielistelee naisia. Hän kierosti välttää käyttämästä sanaa naiset vaan käyttää ovelasti sisaret. Tämä Paavolan opetus on harhaoppia. Naiset eivät saa puhua seurakunnassa eivätkä tietenkään toimia pappeina.

        "Jos emme ymmärrä sitä, että Uuden Liiton pappeus kuuluu kaikille uskoville niin uskon sisarille kuin veljille, niin voimme väärin perustein vanhan liiton järjestyksen mukaan sulkea uskon sisaret pois kuninkaallisesta papistosta, joka on todella väärä ajatus, koska Herra Jeesus on verensä kautta tehnyt Häneen uskovista sisarista ja veljistä Uuden Liiton kuninkaallista papistoa. Uskon sisaret ja veljet Messias Jeesuksessa ovat Jeesuksen veren kautta kuninkaallista papistoa. Jos joku sanoo ettei uskon sisaret kuulu Uuden Liiton kuninkaalliseen papistoon, niin he pyrkivät tekemään tyhjäksi Messias Jeesuksen veren ja sovitustyön, jonka perusteella kaikki uskovat, niin uskon sisaret kuin veljet kuuluvat kuninkaalliseen papistoon lain muutoksen kautta. On todella vaarallista ajatella, uskoa ja opettaa, että uskon sisaret eivät kuuluisi Uuden Liiton kuninkaalliseen pappeuteen."

        Petri Paavola puhuu Jumalan käskyä vastaan, joten Paavolan lahko ei ole Jumalan pyhien seurakunta, eikä Jumala tule tunnustamaan Paavolaa omakseen. Paavola vie seurakuntansa kadotukseen.

        1 Kor 14:
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola jaarittelee ilmiselvän tekopyhästi ja mielistelee naisia. Hän kierosti välttää käyttämästä sanaa naiset vaan käyttää ovelasti sisaret. Tämä Paavolan opetus on harhaoppia. Naiset eivät saa puhua seurakunnassa eivätkä tietenkään toimia pappeina.

        "Jos emme ymmärrä sitä, että Uuden Liiton pappeus kuuluu kaikille uskoville niin uskon sisarille kuin veljille, niin voimme väärin perustein vanhan liiton järjestyksen mukaan sulkea uskon sisaret pois kuninkaallisesta papistosta, joka on todella väärä ajatus, koska Herra Jeesus on verensä kautta tehnyt Häneen uskovista sisarista ja veljistä Uuden Liiton kuninkaallista papistoa. Uskon sisaret ja veljet Messias Jeesuksessa ovat Jeesuksen veren kautta kuninkaallista papistoa. Jos joku sanoo ettei uskon sisaret kuulu Uuden Liiton kuninkaalliseen papistoon, niin he pyrkivät tekemään tyhjäksi Messias Jeesuksen veren ja sovitustyön, jonka perusteella kaikki uskovat, niin uskon sisaret kuin veljet kuuluvat kuninkaalliseen papistoon lain muutoksen kautta. On todella vaarallista ajatella, uskoa ja opettaa, että uskon sisaret eivät kuuluisi Uuden Liiton kuninkaalliseen pappeuteen."

        Petri Paavola puhuu Jumalan käskyä vastaan, joten Paavolan lahko ei ole Jumalan pyhien seurakunta, eikä Jumala tule tunnustamaan Paavolaa omakseen. Paavola vie seurakuntansa kadotukseen.

        1 Kor 14:
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Itse asiassa Petri Paavola polkee maahan Kristuksen sovitusveren, koska hän puhuu naisten oikeudesta puhua seurakunnassa, minkä Herra on kieltänyt. Paavola kääntää Jumalan armon riettaudeksi.

        "Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi ja kieltävät ainoan Valtiaamme ja Herramme Jeesuksen Kristuksen." (Juud 1:4)


      • Anonyymi

        http://www.kotipetripaavola.com/kuuluvatkouskonsisaretuudenliitonkuninkaalliseenpapistoon.html

        Tossa sen Paavolan hörhö ukkelin tekstii sen sivulta; Johtajuus ja pappeus on eri asia Uuden Liiton aikakaudessa. Raamatun opetuksen mukaan Uuden Liiton paikkakunnalla olevaa seurakuntaa johtaa ryhmä miehiä, jotka ovat vanhimpia, paimenia ja kaitsijoita (Ylipaimen Jeesus johtaa koko seurakuntaansa kaikkialla). Raamatun opetuksen mukaan seurakunnan johtamisen palvelutehtävä ei ole tarkoitettu naisille, vaan miehille. Uuden Liiton seurakunnassa kaikki uskovat, niin miehet kuin naiset kuuluvat kuninkaalliseen papistoon ja kuninkaallinen papisto on eri asia kuin Uuden Liiton paikkakuntien seurakunnan johtaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        http://www.kotipetripaavola.com/kuuluvatkouskonsisaretuudenliitonkuninkaalliseenpapistoon.html

        Tossa sen Paavolan hörhö ukkelin tekstii sen sivulta; Johtajuus ja pappeus on eri asia Uuden Liiton aikakaudessa. Raamatun opetuksen mukaan Uuden Liiton paikkakunnalla olevaa seurakuntaa johtaa ryhmä miehiä, jotka ovat vanhimpia, paimenia ja kaitsijoita (Ylipaimen Jeesus johtaa koko seurakuntaansa kaikkialla). Raamatun opetuksen mukaan seurakunnan johtamisen palvelutehtävä ei ole tarkoitettu naisille, vaan miehille. Uuden Liiton seurakunnassa kaikki uskovat, niin miehet kuin naiset kuuluvat kuninkaalliseen papistoon ja kuninkaallinen papisto on eri asia kuin Uuden Liiton paikkakuntien seurakunnan johtaminen.

        Petri Paavola tekee taktisen kompromissin laitojen välillä, että hän hyväksyy naisten opettavan seurakunnassa, jopa naispappeuden, mutta seurakunnan ylimpien johtajien tulisi olla miehiä. Hän siis turvaa omaa selustaansa, mutta ei todellakaan noudata Raamattua. Paavola paheksuu sellaista opetusta, että naisen tulisi vaieta seurakunnassa, mutta juuri sillä tavalla Paavali opetti. Paavolan perusjuoniin kuuluu myös käsitteiden sekoittaminen ja mielivaltainen uudelleen määrittely.

        1 Kor 14:
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola jaarittelee ilmiselvän tekopyhästi ja mielistelee naisia. Hän kierosti välttää käyttämästä sanaa naiset vaan käyttää ovelasti sisaret. Tämä Paavolan opetus on harhaoppia. Naiset eivät saa puhua seurakunnassa eivätkä tietenkään toimia pappeina.

        "Jos emme ymmärrä sitä, että Uuden Liiton pappeus kuuluu kaikille uskoville niin uskon sisarille kuin veljille, niin voimme väärin perustein vanhan liiton järjestyksen mukaan sulkea uskon sisaret pois kuninkaallisesta papistosta, joka on todella väärä ajatus, koska Herra Jeesus on verensä kautta tehnyt Häneen uskovista sisarista ja veljistä Uuden Liiton kuninkaallista papistoa. Uskon sisaret ja veljet Messias Jeesuksessa ovat Jeesuksen veren kautta kuninkaallista papistoa. Jos joku sanoo ettei uskon sisaret kuulu Uuden Liiton kuninkaalliseen papistoon, niin he pyrkivät tekemään tyhjäksi Messias Jeesuksen veren ja sovitustyön, jonka perusteella kaikki uskovat, niin uskon sisaret kuin veljet kuuluvat kuninkaalliseen papistoon lain muutoksen kautta. On todella vaarallista ajatella, uskoa ja opettaa, että uskon sisaret eivät kuuluisi Uuden Liiton kuninkaalliseen pappeuteen."

        Petri Paavola puhuu Jumalan käskyä vastaan, joten Paavolan lahko ei ole Jumalan pyhien seurakunta, eikä Jumala tule tunnustamaan Paavolaa omakseen. Paavola vie seurakuntansa kadotukseen.

        1 Kor 14:
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Yhdessä kappaleessa tuo omatekoinen saarnuri toistaa sanaparin 'kuninkaallinen papisto' kuusi kertaa. Hänellä on tapana tehdä noita kömpelöitä mahtipontisia sanarykelmiä ja sitten toistella niitä ikäänkuin tekstistä tulisi sillä tavalla jotenkin syvällisempää.

        Tuhatvuotisessa valtakunnassa tämän kirkon ajan uskovat ovat pappeina ja hallitsijan apulaisina, ja nyt meillä kaikilla on lähetyskäskyn velvoite puhua Jeesuksesta pakanoille. Sitä taas voi pohtia, onko esimerkiksi luterilainen kirkko mikään raamatullinen kristillinen seurakunta lainkaan. Katolisuus on pakanakultti, samoin mormonit, jehovalaiset. Helluntailaisuudessakin on paljon Raamatun vastaista. Seurakunnassa tulisi olla vanhemmisto, mutta ylimmäinen pappi on Jeesus. En ole perehtynyt asiaan perin pohjin, ja olen sitä paitsi nainen, joten ehkä minun ei kuuluisi avata suutani täälläkään? Sen kyllä tajuan hyvin, että luterilaiseen kirkkoon kuuluvana et pääse taivaaseen, ellet tule uskoon. Jos tulet uskoon, todennäköisesti jätät kirkon, koska se on pahennuksen tilassa, Laodikean seurakunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdessä kappaleessa tuo omatekoinen saarnuri toistaa sanaparin 'kuninkaallinen papisto' kuusi kertaa. Hänellä on tapana tehdä noita kömpelöitä mahtipontisia sanarykelmiä ja sitten toistella niitä ikäänkuin tekstistä tulisi sillä tavalla jotenkin syvällisempää.

        Tuhatvuotisessa valtakunnassa tämän kirkon ajan uskovat ovat pappeina ja hallitsijan apulaisina, ja nyt meillä kaikilla on lähetyskäskyn velvoite puhua Jeesuksesta pakanoille. Sitä taas voi pohtia, onko esimerkiksi luterilainen kirkko mikään raamatullinen kristillinen seurakunta lainkaan. Katolisuus on pakanakultti, samoin mormonit, jehovalaiset. Helluntailaisuudessakin on paljon Raamatun vastaista. Seurakunnassa tulisi olla vanhemmisto, mutta ylimmäinen pappi on Jeesus. En ole perehtynyt asiaan perin pohjin, ja olen sitä paitsi nainen, joten ehkä minun ei kuuluisi avata suutani täälläkään? Sen kyllä tajuan hyvin, että luterilaiseen kirkkoon kuuluvana et pääse taivaaseen, ellet tule uskoon. Jos tulet uskoon, todennäköisesti jätät kirkon, koska se on pahennuksen tilassa, Laodikean seurakunta.

        >>>Tuhatvuotisessa valtakunnassa tämän kirkon ajan uskovat ovat pappeina ja hallitsijan apulaisina,<<<

        Tuollaista ilmoitusta ei ole Raamatussa. Naiset eivät koskaan kuulu papistoo.

        Mitä tulee 1000-vuotiskauteen, niin silloin papisto koostuu yksinomaan sadokilaisista miehistä, joka on yksi sukuhaara Leevin heimossa.

        Hes 44:15 "Mutta ne leeviläispapit, Sadokin jälkeläiset, jotka uskollisesti suorittivat palvelusta minun pyhäkössäni silloinkin, kun israelilaiset harhautuivat luotani, saavat tulla minun eteeni ja toimittaa pyhää palvelusta. He saavat seistä minun edessäni ja uhrata minulle rasvaa ja verta -- näin sanoo Herra Jumala.
        16 He saavat tulla minun pyhäkkööni, minun pöytäni ääreen, he saavat uhrata minulle ja toimittaa temppelipalvelusta.

        Matt 5:18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


    • Anonyymi

      En puolustele nyt ollenkaan PP:tä !

      Mutta lakiliiton "kuvat ja varjot" kertovat meille Totuuden tässäkin asiassa !

      Siis leeviläiset olivat siis pappis sukukunta !

      Eikö niin ?

      Eli leeviläiset naisetkin kuuluivat siis pappis sukuun !

      Eikö niin ?

      Mutta vain aikuiset leeviläiset miehet toimivat temppelissä ja toimittivat pappis palvelusta !

      Eikö niin ?

      Tämä lakiliiton "kuva ja varjo" siis kertoo meille sen, miten asiat ovat uudessa liitossa !

      Siis kaikki uskovat kuuluvat ns. pappis sukuuun !

      Mutta vain ja ainoastaan "aikuiset", eli Jumalan itse valmistamat ja kouluttamat ja opettamat ja settamat, eli Hengellisesti aikuiset miehet toimivat srk vanhimpina !

      Jumala on siis antanut meille nämä lakiliiton "kuvat ja varjot" siksi, että käsittäisimme näitä uuden liiton Hengellisiä ja siis sisäisiä asioita oikein !

      Eli koko tämä vääntö on aivan turhaa !

      Ja minun nähdäkseni PP näkee tämän asian samoin, mutta tietääkseni hän ei kuitenkaan evää naisilta puhe / opetus oikeutta Seurakunnan kokouksissa.

      Siinä kohtaa hän ei ojentaudu toimimaan Sanan mukaan, vaan on keksinyt omasta päästään tai sitten uskonut muiden keksimiä selityksiä Paavalin selville kielloille, koskien naisen vaiti, eli ääneti olemista Serutakunnan kokouksissa !

      Eli KEKSITTY selitys, jolle ei ole mitään vahvistusta Raamatusta on se, että nainen ei vain saisi häiritä Seurakunnan kokousta turhilla puheilla !

      Mutta tälläiset selitykset, joille ei Raamatusta löydy mitään vahvistusta, pitäisi hylätä saman tien ja tiukasti !

      Joten siinä kohtaa PP kylläkin toimii Raamatun vastaisesti ja uskoo ns. "ämmien juttuja" !

      Mutta naispappeutta hän ei tietääkseni hyväksy, kuten se tuli ilmi tuosta hänen kirjoituksestaankin.

      Toisaalta on niinkin, että ensin saivat naiset alkaa puhua herätysliikkeissä, sitten jo opettaa ja nyt sitten hyväksytään jo naispapitkin monissa uskovien yhteyksissä !

      Eli kun pirulle antaa ensin sen pikkusormen, niin sitten menee jo käsi ja koko kroppa perässä !

      Siinä on se sama eksytys: " Eihän Jumala ole sanonut ! ", eli nyt siis "eihän Sana kiellä naista puhumasta seurakunnassa" !

      Vaikka Sana sanoo selvääkin selvemmin:

      1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

      1. Tim. 2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

    • Anonyymi

      Sen haluan vielä lisätä, että:

      PP itse sanoo, että muut eivät kunnolla ymmärrä noiden kahden asian eroa, eli:

      1) Pappis sukuun kuulumista.

      2) Seurakunnan vanhemuutta, joka kuuluu miehelle siis.

      Mutta hänen omasta toiminnastaan taas huokuu se, ettei hän itse sitä rajausta kunnolla tajua ja erota !

      Siis vaiti tarkoittaa ääneti, eikä mitään ämmäin selityksiä "ei saa häiritä turhilla puheilla kokousta" !

      Eli tuossa kohtaa on PP:llä menossa jo sormen lisäksi käsikin kovaa vauhtia, ja siten naiset ovat äänessä hänen seurakuntansa kokouksissa ja siten he vääjäämättä ovat jo opettamassa muitakin miehiä, kuin vain omiaan, eli ovat opettamassa koko seurakuntaa !

      Tätä PP ei tunnu näkevän ja käsittävän, vaan on sille jostain syystä pahasti sokea !

      • Anonyymi

        Tässä vielä se PP:n kirjoituksesta, johon viittasin:

        " Johtajuus ja pappeus on eri asia Uuden Liiton aikakaudessa. Raamatun opetuksen mukaan Uuden Liiton paikkakunnalla olevaa seurakuntaa johtaa ryhmä miehiä, jotka ovat vanhimpia, paimenia ja kaitsijoita (Ylipaimen Jeesus johtaa koko seurakuntaansa kaikkialla). Raamatun opetuksen mukaan seurakunnan johtamisen palvelutehtävä ei ole tarkoitettu naisille, vaan miehille. Uuden Liiton seurakunnassa kaikki uskovat, niin miehet kuin naiset kuuluvat kuninkaalliseen papistoon ja kuninkaallinen papisto on eri asia kuin Uuden Liiton paikkakuntien seurakunnan johtaminen. "

        " Jos emme ymmärrä sitä, että Uuden Liiton pappeus kuuluu kaikille uskoville niin uskon sisarille kuin veljille, niin voimme väärin perustein vanhan liiton järjestyksen mukaan sulkea uskon sisaret pois kuninkaallisesta papistosta, joka on todella väärä ajatus, koska Herra Jeesus on verensä kautta tehnyt Häneen uskovista sisarista ja veljistä Uuden Liiton kuninkaallista papistoa. Uskon sisaret ja veljet Messias Jeesuksessa ovat Jeesuksen veren kautta kuninkaallista papistoa. Jos joku sanoo ettei uskon sisaret kuulu Uuden Liiton kuninkaalliseen papistoon, niin he pyrkivät tekemään tyhjäksi Messias Jeesuksen veren ja sovitustyön, jonka perusteella kaikki uskovat, niin uskon sisaret kuin veljet kuuluvat kuninkaalliseen papistoon lain muutoksen kautta. On todella vaarallista ajatella, uskoa ja opettaa, että uskon sisaret eivät kuuluisi Uuden Liiton kuninkaalliseen pappeuteen. "

        Mutta tässä kyllä hämää tuo papeus sana !

        Siinä selvyyden vuoksi tulisi olla "kuuluvat pappis sukuun" !

        Papisto lakiliitossa siis tarkoitti vain aikuisia leeviläisiä miehiä, ei naisia, vaikka naiset siis kuuluivatkin pappis sukuun !

        Moni siis voi tulkita tuon PP:n kirjoituksen pahasti väärin, tuon huonon ilmaisun vuoksi , eli kuvitella siis PP:n hyväksyvän naispappeuden, mutta eihän se nyt niin kuitenkaan ole !


      • Anonyymi

        "Naisen tulee oppia hiljaisuudessa." Naisen ei tule opettaa. Mitä naisen opetuksesta syntynyt? Valheliberaalitekopyhyys, jota kutsutaan teologiaksi. Valhe ei ole teologia.
        Abortit, moraalittomuus, huoruus, haureus, eksytys, lihavuus, kieroonkasvatus, avioero, homostelu, järjenvastaisuus, pahuus, miehen aseman anastus.

        Tässä on suuri muutos tilanteeseen , jossa nainen opettaa äänekkäästi miestä/miehiä.

        Jokainen haksahtaa jossakin kohden. Tässäkin ketjussa totesi eräs turhuudeksi näiden dilemmain tarkastelun. Onko kaikki turhuudeksi?

        Onko Jumalan rakastaminen Taivaan alla turhuutta?

        " turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja."

        Selef Urge


      • Anonyymi

        Petri Paavola syöttää valheen myrkkyä seurakunnalle. Tässä on video Petri Paavolan kanavalta, missä hänen vaimonsa Marja-Liisa opettaa seurakunnan kokouksessa: https://youtu.be/QzdmpIi31O4

        Naiset eivät voi koskaan toimia pappeina, eivätkä saa opettaa seurakuntaa. Seurakunnan papin tulee olla yhden vaimon mies. Naiset eivät edes saa puhua seurakunnan kokouksessa. Paavolat rikkovat Jumalan käskyä.

        1 Tim 3:2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,

        1 Tim 3:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola syöttää valheen myrkkyä seurakunnalle. Tässä on video Petri Paavolan kanavalta, missä hänen vaimonsa Marja-Liisa opettaa seurakunnan kokouksessa: https://youtu.be/QzdmpIi31O4

        Naiset eivät voi koskaan toimia pappeina, eivätkä saa opettaa seurakuntaa. Seurakunnan papin tulee olla yhden vaimon mies. Naiset eivät edes saa puhua seurakunnan kokouksessa. Paavolat rikkovat Jumalan käskyä.

        1 Tim 3:2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,

        1 Tim 3:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.

        Jospa Marja-Liisa ei olekaan nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naisen tulee oppia hiljaisuudessa." Naisen ei tule opettaa. Mitä naisen opetuksesta syntynyt? Valheliberaalitekopyhyys, jota kutsutaan teologiaksi. Valhe ei ole teologia.
        Abortit, moraalittomuus, huoruus, haureus, eksytys, lihavuus, kieroonkasvatus, avioero, homostelu, järjenvastaisuus, pahuus, miehen aseman anastus.

        Tässä on suuri muutos tilanteeseen , jossa nainen opettaa äänekkäästi miestä/miehiä.

        Jokainen haksahtaa jossakin kohden. Tässäkin ketjussa totesi eräs turhuudeksi näiden dilemmain tarkastelun. Onko kaikki turhuudeksi?

        Onko Jumalan rakastaminen Taivaan alla turhuutta?

        " turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja."

        Selef Urge

        Hei Selef Urge !

        Minä en sanonut sitä turhaksi, että tätä asiaa käsitellään, kun sitä itsekin useassa viestissäni käsittelin !

        Mutta se siis on turhaa vääntöä, että PP muka hyväksyisi naispappeuden !

        Sitä hänkin vastustaa, mutta kysehän ei ole siitä ollenkaan, vaan YDIN kysymys on se, että saako nainen / vaimo puhua Seurakunnan kokouksessa vai ei !

        Vai pitääkö vaimon/ naisen olla siis VAITI ELI ÄÄNETI !

        Ja mihin siis johtaa se, jos nainen on äänessä Srk kokouksessa ?

        Eli silloin vääjäämättä nainen asettuu opettamaan, ei vain omaa miestään, vaan kaikkia muitakin miehiä Srk:ssa eli asettautuu selvästi ns. vanhimman asemaan ja opettaja / paimeneksi, joka siis on YKSI tehtävä, jossa ovat yhdessä tiukasti nuo kaksi puolta !

        Eli kuten siis opettajakoulutuksessa yliopistoissa opettajaksi koulutettavat saavat opetuksen oppiaineen tietomäärän, mutta myös siis pedagogiset opetukset / tiedot.

        Jos tuo sivistysana on vieras, niin tässä tietoa siitä ja mitä se siis tarkoittaa ihan suomeksi Wikipediasta:

        Pedagogiikka tarkoittaa tapaa, jolla opetus järjestetään, sekä sen näkemyksellisiä kasvatuksellisia periaatteita.[1] Pedagogiikka-sanalla on historiallisesti ollut useita merkityksiä. Se on tarkoittanut 1) koko kasvatustieteen tieteenalaa, 2) kasvatus- ja opetusoppia, 3) kasvatus- tai opetusoppia, 4) opetus- tai kasvatustaitoa,

        Eli lyhyesti siis kasvatusta ja siten kurinpitoa ja järjestyksenpitoa, eli kuten Sana sano, kaitsemista, johon kuuluu siis kaikki se, mikä kuuluu lapsien kasvatukseenkin !

        Mutta nythän on seurakunnissa niin, että nämä 2 osa-aluetta on irroitettu toisistaan ja nykyään "opettajat" eivät kanna vastuuta kurin ja järjestyksenpidosta, koska se tarkoittaisi sitä, että pitäisi kestää jatkuva kasvatettavien vastustus.

        Eli vanhemmuuden vastuuta eivät nämä PP:nkin kaltaiset "opettajat" halua kantaa, vaan haluavat vain kerätä kermat päältä ja jättää "ikävät" asiat muiden hoidettaviksi !

        Sanoin noin PP:stä, koska hän on sen itse jo aikoja sitten myöntänyt avoimesti, eli minä tiedän asian oikean laidan, en perusta omiin luuloihini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei Selef Urge !

        Minä en sanonut sitä turhaksi, että tätä asiaa käsitellään, kun sitä itsekin useassa viestissäni käsittelin !

        Mutta se siis on turhaa vääntöä, että PP muka hyväksyisi naispappeuden !

        Sitä hänkin vastustaa, mutta kysehän ei ole siitä ollenkaan, vaan YDIN kysymys on se, että saako nainen / vaimo puhua Seurakunnan kokouksessa vai ei !

        Vai pitääkö vaimon/ naisen olla siis VAITI ELI ÄÄNETI !

        Ja mihin siis johtaa se, jos nainen on äänessä Srk kokouksessa ?

        Eli silloin vääjäämättä nainen asettuu opettamaan, ei vain omaa miestään, vaan kaikkia muitakin miehiä Srk:ssa eli asettautuu selvästi ns. vanhimman asemaan ja opettaja / paimeneksi, joka siis on YKSI tehtävä, jossa ovat yhdessä tiukasti nuo kaksi puolta !

        Eli kuten siis opettajakoulutuksessa yliopistoissa opettajaksi koulutettavat saavat opetuksen oppiaineen tietomäärän, mutta myös siis pedagogiset opetukset / tiedot.

        Jos tuo sivistysana on vieras, niin tässä tietoa siitä ja mitä se siis tarkoittaa ihan suomeksi Wikipediasta:

        Pedagogiikka tarkoittaa tapaa, jolla opetus järjestetään, sekä sen näkemyksellisiä kasvatuksellisia periaatteita.[1] Pedagogiikka-sanalla on historiallisesti ollut useita merkityksiä. Se on tarkoittanut 1) koko kasvatustieteen tieteenalaa, 2) kasvatus- ja opetusoppia, 3) kasvatus- tai opetusoppia, 4) opetus- tai kasvatustaitoa,

        Eli lyhyesti siis kasvatusta ja siten kurinpitoa ja järjestyksenpitoa, eli kuten Sana sano, kaitsemista, johon kuuluu siis kaikki se, mikä kuuluu lapsien kasvatukseenkin !

        Mutta nythän on seurakunnissa niin, että nämä 2 osa-aluetta on irroitettu toisistaan ja nykyään "opettajat" eivät kanna vastuuta kurin ja järjestyksenpidosta, koska se tarkoittaisi sitä, että pitäisi kestää jatkuva kasvatettavien vastustus.

        Eli vanhemmuuden vastuuta eivät nämä PP:nkin kaltaiset "opettajat" halua kantaa, vaan haluavat vain kerätä kermat päältä ja jättää "ikävät" asiat muiden hoidettaviksi !

        Sanoin noin PP:stä, koska hän on sen itse jo aikoja sitten myöntänyt avoimesti, eli minä tiedän asian oikean laidan, en perusta omiin luuloihini.

        Sen vielä siis lisään, että kuten lasten kasvatuksessakin, niin seurakunnan kaitsijan eli siis paimen/opettajan on laitettava rajat ja raamit toiminnalle Seurakunnassa.

        Eli kuria täytyy pitää, eikä toimia siten, kuin moni vanhempi, eli vain "kaveertata" lasten kansaa, ja jättää siis vanhemman vastuu hoitamatta, jolloin siis jonkun muun pitää järjestys ja kurinpito hoitaa.

        Mutta jos sitä vanhemman vastuuta ei kukaan kanna, niin meno onkin sen mukaista, kuten se nyt on monissa seurakunnissa, aivan villiä touhua, jossa heikot ja kiltit kärsivät muiden väärien toimien vuoksi!

        Tässä asioista kerrotaan "kuvin" :

        20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
        21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
        22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.

        Siis lihalliset uskovat ovat toimillaan jopa saaneet Hengelliset työnnettyä / pakotettua pois/ulos laumasta !

        Näinhän se nyky seurakunnissa monesti ja laajalti menee !

        Kannattaa muuten lukea koko tuo Hesekiel 34 luku, se kertoo hyvin ja todenmukaisesti nykymenosta Suomen seurakunnissa !

        Eli väärät "paimenet" eivät huolehdi laumasta ja heikoimmista, eivätkä suostu pitämään, eivätkä pidä laumasta huolta, vaan vain itse itsestään !

        Se siis johtaa väärää toimintaan seurakunnissa, jolloin sinne jäävät siis lihalliset / pahantekijät, mutta Hengelliset ajetaan / pakotetaan pois, kuten tuossa noista lampaista sanotaan, siis;

        te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa

        Nuo kylki- ja niskavoimat siis tarkoittavat lihallisuutta / väärää voimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei Selef Urge !

        Minä en sanonut sitä turhaksi, että tätä asiaa käsitellään, kun sitä itsekin useassa viestissäni käsittelin !

        Mutta se siis on turhaa vääntöä, että PP muka hyväksyisi naispappeuden !

        Sitä hänkin vastustaa, mutta kysehän ei ole siitä ollenkaan, vaan YDIN kysymys on se, että saako nainen / vaimo puhua Seurakunnan kokouksessa vai ei !

        Vai pitääkö vaimon/ naisen olla siis VAITI ELI ÄÄNETI !

        Ja mihin siis johtaa se, jos nainen on äänessä Srk kokouksessa ?

        Eli silloin vääjäämättä nainen asettuu opettamaan, ei vain omaa miestään, vaan kaikkia muitakin miehiä Srk:ssa eli asettautuu selvästi ns. vanhimman asemaan ja opettaja / paimeneksi, joka siis on YKSI tehtävä, jossa ovat yhdessä tiukasti nuo kaksi puolta !

        Eli kuten siis opettajakoulutuksessa yliopistoissa opettajaksi koulutettavat saavat opetuksen oppiaineen tietomäärän, mutta myös siis pedagogiset opetukset / tiedot.

        Jos tuo sivistysana on vieras, niin tässä tietoa siitä ja mitä se siis tarkoittaa ihan suomeksi Wikipediasta:

        Pedagogiikka tarkoittaa tapaa, jolla opetus järjestetään, sekä sen näkemyksellisiä kasvatuksellisia periaatteita.[1] Pedagogiikka-sanalla on historiallisesti ollut useita merkityksiä. Se on tarkoittanut 1) koko kasvatustieteen tieteenalaa, 2) kasvatus- ja opetusoppia, 3) kasvatus- tai opetusoppia, 4) opetus- tai kasvatustaitoa,

        Eli lyhyesti siis kasvatusta ja siten kurinpitoa ja järjestyksenpitoa, eli kuten Sana sano, kaitsemista, johon kuuluu siis kaikki se, mikä kuuluu lapsien kasvatukseenkin !

        Mutta nythän on seurakunnissa niin, että nämä 2 osa-aluetta on irroitettu toisistaan ja nykyään "opettajat" eivät kanna vastuuta kurin ja järjestyksenpidosta, koska se tarkoittaisi sitä, että pitäisi kestää jatkuva kasvatettavien vastustus.

        Eli vanhemmuuden vastuuta eivät nämä PP:nkin kaltaiset "opettajat" halua kantaa, vaan haluavat vain kerätä kermat päältä ja jättää "ikävät" asiat muiden hoidettaviksi !

        Sanoin noin PP:stä, koska hän on sen itse jo aikoja sitten myöntänyt avoimesti, eli minä tiedän asian oikean laidan, en perusta omiin luuloihini.

        >>>Mutta se siis on turhaa vääntöä, että PP muka hyväksyisi naispappeuden ! Sitä hänkin vastustaa, mutta kysehän ei ole siitä ollenkaan, vaan YDIN kysymys on se, että saako nainen / vaimo puhua Seurakunnan kokouksessa vai ei !<<<

        Petri Paavola hyväksyy naispappeuden, mutta ei hyväksy naista seurakunnan johtajaksi. Paavolan mukaan naiset saavat olla pappeja, pastoreita ja opettajia, mutta eivät saa olla kirkkoherroja. Paavola on täysin väärässä. Naiset eivät saa opettaa, eikä edes kysyä kesken kokouksen mitään. Naisilla ei ole seurakunnan kokouksessa puheoikeutta. Paavali opetti tämän asian aivan selvästi, mitä vastaan Petri Paavola kapinoi.


    • Anonyymi

      Toisaalta jumiutuminen ei kannata kun myös helluntaikirkko tunnustaa naispappeuden. Se on sama kuin jumiutuisu raamatun käännös jankkaukseen.

      • Anonyymi

        Se mitä sanot jumittumiseksi, on ihan muuta !

        Jumala näet on sama, eilen, tänään ja iankaikkiesti !

        Jumalan Sana ja ohjeet eivät muutu aikakausien mukaan, kuten haluat näemmä väittää !

        Uskovan tulee pitäytyä Sanassa, eikä alkaa väärin mukautumaan tämän maailman ajan ja sen määritelmien mukaan !

        Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä

        Mutta nythän siis herätysliikeissä on tehty ja toimittu ihan päinvastoin, eli on mukauduttu tämän maailman ajan mukaan ja tingitty Raamatun Totuudesta !

        Kyse on siis ns. laittomuudesta, josta Sana varoittaa vakavasti:

        Matt. 24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

        Tuo kuuluu tähän lopunajan profetioiden joukkoon:

        Matteus 24
        1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.


    • Anonyymi

      Helluntailaisilla on jo nyt naispuolisia, pastoreita, lahkosaarnaajia, evankelistoja. Ei kai heitä yksi mies ole sinne valinnut.

      • Anonyymi

        Jumala ei kutsu naisia mihinkään papin, pastorin tai evankelistan tehtävään. Jumala on kieltänyt naisia puhumasta seurakunnassa, mitä käskyä helluntaiseurakunnat rikkovat, joten ne ei eivät ole Jumalan pyhien seurakuntia.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.


      • Anonyymi

        Edellä jo kirjoitin asiaan liittyen, että herätysliike seurakunnissa ovat väärät "pimenet" saaneet tuon aikaan, eli lihalliset uskovat, jotka eivät perusta uskoaan Jumalan Sanaan ja sen ohjeisiin !

        Hengelliset, jotka ovat perustaneet koko elämänsä Sanaan ja sen ohjeisiin on saatu potkittua / sysittyä ulos, joten väärät paimenet ovat vain miellyttäneet lihallisia lampaitaan ja siten ovat hyväksyneet tuon kaiken väärän toiminnan !

        Toisaalta sen on niinkin, että jos ja kun seurakunta vähät välittää Sanan ohjeista ja elää kuin elopellossa, niin Jumala alkaa kouluttaa / kurittaa seurakuntaa, kuten Hän on tehnyt jo aiemminkin:

        Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.

        Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

        Siis Jumala itse kurittaa seurakuntia noin, päästämällä pahankuriset ja naiset hallitsemaan seurakuntia !

        Tässä kerrotaan vastaavasta tilanteesta, kuin missä me Suomessa nyt siis olemme:

        Hoosea 4
        1 Kuulkaa Herran sana, te israelilaiset, sillä Herralla on oikeudenkäynti maan asukasten kanssa; sillä ei ole uskollisuutta, ei laupeutta eikä Jumalan tuntemusta maassa.
        2 Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa.
        3 Sentähden maa murehtii, ja kaikki siinä asuvaiset nääntyvät, metsän eläimet ja taivaan linnut; myöskin kalat merestä katoavat.
        4 Älköön vain kukaan nuhdelko, älköön kukaan ojentako, vaikka sinun kansasi on kuin pappien nuhtelijoita!
        5 Niin sinä kompastut päivällä, myös profeetta kompastuu yhdessä sinun kanssasi yöllä; ja minä hävitän sinun äitisi.
        6 Minun kansani joutuu häviöön, sillä se on taitoa vailla. Koska sinä olet hyljännyt taidon, hylkään minä sinut, niin ettet saa olla minun pappinani. Koska olet unhottanut Jumalasi lain, unhotan myös minä sinun lapsesi.
        7 Niin paljon kuin heitä on, niin paljon he ovat tehneet syntiä minua vastaan. Minä muutan heidän kunniansa häpeäksi.
        8 Minun kansani synnistä he saavat ruokansa, heidän pahoja tekojansa heidän sielunsa himoitsee.
        9 Mutta papin on käyvä niinkuin kansankin: minä rankaisen häntä hänen vaelluksestansa ja kostan hänelle hänen tekonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellä jo kirjoitin asiaan liittyen, että herätysliike seurakunnissa ovat väärät "pimenet" saaneet tuon aikaan, eli lihalliset uskovat, jotka eivät perusta uskoaan Jumalan Sanaan ja sen ohjeisiin !

        Hengelliset, jotka ovat perustaneet koko elämänsä Sanaan ja sen ohjeisiin on saatu potkittua / sysittyä ulos, joten väärät paimenet ovat vain miellyttäneet lihallisia lampaitaan ja siten ovat hyväksyneet tuon kaiken väärän toiminnan !

        Toisaalta sen on niinkin, että jos ja kun seurakunta vähät välittää Sanan ohjeista ja elää kuin elopellossa, niin Jumala alkaa kouluttaa / kurittaa seurakuntaa, kuten Hän on tehnyt jo aiemminkin:

        Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.

        Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

        Siis Jumala itse kurittaa seurakuntia noin, päästämällä pahankuriset ja naiset hallitsemaan seurakuntia !

        Tässä kerrotaan vastaavasta tilanteesta, kuin missä me Suomessa nyt siis olemme:

        Hoosea 4
        1 Kuulkaa Herran sana, te israelilaiset, sillä Herralla on oikeudenkäynti maan asukasten kanssa; sillä ei ole uskollisuutta, ei laupeutta eikä Jumalan tuntemusta maassa.
        2 Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa.
        3 Sentähden maa murehtii, ja kaikki siinä asuvaiset nääntyvät, metsän eläimet ja taivaan linnut; myöskin kalat merestä katoavat.
        4 Älköön vain kukaan nuhdelko, älköön kukaan ojentako, vaikka sinun kansasi on kuin pappien nuhtelijoita!
        5 Niin sinä kompastut päivällä, myös profeetta kompastuu yhdessä sinun kanssasi yöllä; ja minä hävitän sinun äitisi.
        6 Minun kansani joutuu häviöön, sillä se on taitoa vailla. Koska sinä olet hyljännyt taidon, hylkään minä sinut, niin ettet saa olla minun pappinani. Koska olet unhottanut Jumalasi lain, unhotan myös minä sinun lapsesi.
        7 Niin paljon kuin heitä on, niin paljon he ovat tehneet syntiä minua vastaan. Minä muutan heidän kunniansa häpeäksi.
        8 Minun kansani synnistä he saavat ruokansa, heidän pahoja tekojansa heidän sielunsa himoitsee.
        9 Mutta papin on käyvä niinkuin kansankin: minä rankaisen häntä hänen vaelluksestansa ja kostan hänelle hänen tekonsa.

        Tähän tuli yksi asia lisää !

        Siis todella usein kansan ja uskovien Hengellinen tila ja tilanne näkyy jo maallisella puolella !

        Ketkä meitä maallisesti nyt hallitsevat ?

        Naiset /pahankuriset !

        Keitä kyykytetään loputtomasti ?

        Kilttejä ja heikkoja ja varattomia / osattomia ja puolustuskyvyttömiä !

        Lihalliset mälläävät nyt ja Hengelliset kärsivät !

        Mutta siihen tulee piste, kun vihdoin on Herran mitta täys ja on Herran aika !

        Siis Herra katsoo tiettyyn pisteeseen asti, mutta kun se ylitetään, niin sitten tapahtuu !

        Eli te maan nöyrät, nostakaa jo katseenne ylös, muutos on tulossa !

        Psalmit 14
        1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.
        2 Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa.
        3 Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.
        4 Eivätkö he mitään käsitä, kaikki nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kansaani eivätkä avuksensa huuda Herraa?
        5 Siinä heidät valtaa kauhu, sillä Jumala on läsnä vanhurskasten sukukunnassa.
        6 Te saatatte häpeään sorretun aikeet, mutta Herra on heidän turvansa.

        7 Oi, että Israelin pelastus tulisi Siionista! Kun Herra kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.

        Psalmit 126
        1 Matkalaulu. Kun Herra käänsi Siionin kohtalon, niin me olimme kuin unta näkeväiset.
        2 Silloin oli meidän suumme naurua täynnä, ja kielemme riemua täynnä; silloin sanottiin pakanain keskuudessa: "Herra on tehnyt suuria heitä kohtaan".
        3 Niin, Herra on tehnyt suuria meitä kohtaan; siitä me iloitsemme.
        4 Herra, käännä meidän kohtalomme, niinkuin sadepurot Etelämaassa.
        5 Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten leikkaavat.
        6 He menevät itkien, kun kylvösiemenen vievät; he palajavat riemuiten, kun lyhteensä tuovat.

        Tämän olen saanut Herralta ja sitä itse nyt odotan tapahtuvaksi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän tuli yksi asia lisää !

        Siis todella usein kansan ja uskovien Hengellinen tila ja tilanne näkyy jo maallisella puolella !

        Ketkä meitä maallisesti nyt hallitsevat ?

        Naiset /pahankuriset !

        Keitä kyykytetään loputtomasti ?

        Kilttejä ja heikkoja ja varattomia / osattomia ja puolustuskyvyttömiä !

        Lihalliset mälläävät nyt ja Hengelliset kärsivät !

        Mutta siihen tulee piste, kun vihdoin on Herran mitta täys ja on Herran aika !

        Siis Herra katsoo tiettyyn pisteeseen asti, mutta kun se ylitetään, niin sitten tapahtuu !

        Eli te maan nöyrät, nostakaa jo katseenne ylös, muutos on tulossa !

        Psalmit 14
        1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.
        2 Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa.
        3 Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.
        4 Eivätkö he mitään käsitä, kaikki nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kansaani eivätkä avuksensa huuda Herraa?
        5 Siinä heidät valtaa kauhu, sillä Jumala on läsnä vanhurskasten sukukunnassa.
        6 Te saatatte häpeään sorretun aikeet, mutta Herra on heidän turvansa.

        7 Oi, että Israelin pelastus tulisi Siionista! Kun Herra kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.

        Psalmit 126
        1 Matkalaulu. Kun Herra käänsi Siionin kohtalon, niin me olimme kuin unta näkeväiset.
        2 Silloin oli meidän suumme naurua täynnä, ja kielemme riemua täynnä; silloin sanottiin pakanain keskuudessa: "Herra on tehnyt suuria heitä kohtaan".
        3 Niin, Herra on tehnyt suuria meitä kohtaan; siitä me iloitsemme.
        4 Herra, käännä meidän kohtalomme, niinkuin sadepurot Etelämaassa.
        5 Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten leikkaavat.
        6 He menevät itkien, kun kylvösiemenen vievät; he palajavat riemuiten, kun lyhteensä tuovat.

        Tämän olen saanut Herralta ja sitä itse nyt odotan tapahtuvaksi !

        Herralta saa avun, tasaisesti vaikuttavan levon ahdingossa. Homma toimii pelkistettynä niin ainakin minulla ja Jumalalla. Rukoilen Jumalalta apuaan kaikkeen, niin ymmärtämiini avuntarpeisiin kuin tiedostamattomiini. Mulla on hyvä olla Jeesuksen kanssa helteessä, tulisesti palavassa vihanpätsissä. Välillä mietin olenko uskossa Jeesukseen kun muut valittavat sitä, mitä maailmassa on. Ei niinkään, ettenkö välillä olisi itkemänikin pahuutta, sokeutta.Kelle minä itkisin muullekaan kuin Herranain pitämälleni Jumalalle. Aina kun on paha olla niin lääkkeen pahaan saa Herralta. Kun suhde syvenee niin avunsaanti ikäänkuin automatisoituu kunhan omatuntonsa muistaa pitää puhtaana vrt. saunapäivä kerran viikossa, tilanteen, puhdistustarpeen mukaan.Pesuaineeksi suosittelen Jeesuksen verta.Syntitahrat ei muulla poistu sytämestä, omatuntosta.

        Määkien rohkaisua viljellen Herran lampahiille,

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herralta saa avun, tasaisesti vaikuttavan levon ahdingossa. Homma toimii pelkistettynä niin ainakin minulla ja Jumalalla. Rukoilen Jumalalta apuaan kaikkeen, niin ymmärtämiini avuntarpeisiin kuin tiedostamattomiini. Mulla on hyvä olla Jeesuksen kanssa helteessä, tulisesti palavassa vihanpätsissä. Välillä mietin olenko uskossa Jeesukseen kun muut valittavat sitä, mitä maailmassa on. Ei niinkään, ettenkö välillä olisi itkemänikin pahuutta, sokeutta.Kelle minä itkisin muullekaan kuin Herranain pitämälleni Jumalalle. Aina kun on paha olla niin lääkkeen pahaan saa Herralta. Kun suhde syvenee niin avunsaanti ikäänkuin automatisoituu kunhan omatuntonsa muistaa pitää puhtaana vrt. saunapäivä kerran viikossa, tilanteen, puhdistustarpeen mukaan.Pesuaineeksi suosittelen Jeesuksen verta.Syntitahrat ei muulla poistu sytämestä, omatuntosta.

        Määkien rohkaisua viljellen Herran lampahiille,

        Selef Urge

        Commandohauis 53 cm / Selef Urge, sinä et ole Kristuksessa. Sinä olet lihallinen hellari ja elät laittomuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Commandohauis 53 cm / Selef Urge, sinä et ole Kristuksessa. Sinä olet lihallinen hellari ja elät laittomuudessa.

        Pääset pian antamaan todistuksesi Tuomarille minusta. Onhan sinulla todisteet syytöksiin?

        Jeesus kertoo sinulle kenelle kuulun ja sen kuultuasi sinulle kuten kuoppaa toiselle kaivaville ilkeilijöille käydä kuuluukin?

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääset pian antamaan todistuksesi Tuomarille minusta. Onhan sinulla todisteet syytöksiin?

        Jeesus kertoo sinulle kenelle kuulun ja sen kuultuasi sinulle kuten kuoppaa toiselle kaivaville ilkeilijöille käydä kuuluukin?

        Selef Urge

        Sinä olet koko ajan vastustanut lain noudattamista, joten et voi mitenkään olla Kristuksessa, kuten Paavali asiasta kirjoitti. Todisteita löytyy tästäkin keskustelusta. Lihalliset helluntailaiset eivät pelastu, koska he haluavat elää laittomuudessa ja lain tuomion alla.

        Room 14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääset pian antamaan todistuksesi Tuomarille minusta. Onhan sinulla todisteet syytöksiin?

        Jeesus kertoo sinulle kenelle kuulun ja sen kuultuasi sinulle kuten kuoppaa toiselle kaivaville ilkeilijöille käydä kuuluukin?

        Selef Urge

        Commandohauis 53 cm / Selef Urge, sinulla on utopia omasta pelastusvarmuudesta. Ehkä se sinun kielillä puhuminen sai sinut lopullisesti synnin orjaksi, koska et lakia suostu noudattamaan.

        Kristinusko ei ole mitä tahansa uskomuksia vaan sitä uskoa, joka löytyy Raamatusta. Näyttää siltä, ettet ollenkaan reagoi niihin Raamatun kohtiin, joita sinulle siteerataan. Sinä sivuutat ne luullen, että voit pelastua, vaikka et täytä Raamatussa mainittuja pelastuksen ehtoja.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)


    • Anonyymi

      Petri Paavola ei ojentaudu nuhteluiden edessä, vaan jatkaa synnin tiellä. Uusimmassa julkaisussaan hän kieltäytyy tekemästä parannusta synnistään. Hän kirjoittaa näin:'

      "Kirjoitin kotisivulleni 9.8.2022 kirjoituksen nimeltään: Kuuluvatko uskon sisaret Uuden Liiton kuninkaalliseen papistoon? Puhuin Jyväskylässä 13.8.2022 puheen, jonka nimi oli: Naisen asemasta Uuden Liiton seurakunnassa. Olen saanut tästä kirjoituksesta ja puheesta hyvääkin palautetta sekä sellaista palautetta, että olisin opettanut väärin siitä etteivät uskon sisaret kuulu Uuden Liiton kuninkaalliseen papistoon. Kotisivullani olevassa kirjoituksessa ja Jyväskylän puheessa olen perustellut opetukseni usean Raamatun sanan kohdan, jotka osoittavat, että myös uskon sisaret yhdessä uskon veljien kanssa kuuluvat Uuden Liiton kuninkaalliseen pappeuteen"

      Kuten tässäkin keskustelussa on monilla eri Raamatun jakeilla todistettu, niin naiset eivät kuulu kuninkaalliseen papistoon eivätkä edes saa opettaa seurakunnassa. Paavola jatkaa tämän totuuden kieltämistä, joten hän ei taivu totuutteen eikä parannukseen.

    • Anonyymi

      Naisetkin kuuluvat pyhään papistoon, aivan samoin kuin miehetkin, koska niin on Raamatussa kirjoitettu! Naiset ovat uuden liiton papistoa, kuten miehetkin, pyhä heimo, kuten Raamattu kirjoittaa. Naiset saavat puhua srk:n kokouksissa, aivan kuten miehetkin, heidän ei tarvitse istua siellä tuppisuuna, vaan he puhuvat, jos asiaa on ja myös profetoivat ja selittävät, jos Jumala asiaa heille puhuttavaksi siellä antaa!
      He eivät saa olla vanhimmistossa, eivätkä olla johtajina srk:sa, eikä tällä tavalla hallita siellä, se johtaminen kuuluu miehille, vanhimmistolle kuten Jumala on säätänytkin! Ota ensin selvää, mitä Raamattu kirjoittaa, ennenkuin alat arvostelemaan yhtään ketään, ja mitään, mistä et edes tiedä, mitä asioilla tarkoitetaan!
      Luuletko olevasi jotenkin "parempi ihminen", kun mollaat toisia uskovia ja etenkin Petriä, joka opettaa oikeaa Raamatunsanaa ja sen Totuutta, ja saa opetuksensa aiheet suoraan Herralta Jeesukselta, eikä keksi niitä itse, kuten jotkut muut! ✝️

      • Anonyymi

        "Naisetkin kuuluvat pyhään papistoon, aivan samoin kuin miehetkin, koska niin on Raamatussa kirjoitettu! Naiset ovat uuden liiton papistoa, kuten miehetkin, pyhä heimo, kuten Raamattu kirjoittaa."

        Sellaista ilmoitusta ei ole missään kohtaa Raamatussa. Olet todennäköisesti luullut, että Pietari asetti yleisen pappeuden, mutta Pietari viittaa ko. jakeilla juutalaisiin miehiin, jotka ovat kuninkaallinen papisto. Sen lisäksi naisilta on ehdottomasti kielletty opettaminen ja puhuminen seurakunnan kokouksessa.

        Pietari siteeraan Hoosean kirjasta kohtaa, joka nimenomaan tarkoittaa Israelia, joten Pietari puhuu juutalaisille miehille. Tämä tulee esille myös kirjeen johdannosta.

        Kuninkaallisen papiston kohdatta Pietari viittaa Mooseksen laissa olevaan säädökseen, että juutalaiset miehet ovat Jumalan pappisvaltakunta ja kuninkaallinen papisto. Pietari ei myöskään aseta mitään yleistä pappeutta vaan viittaa juutalaisiin miehiin.

        ”mutta teistä tulee minun pappisvaltakuntani ja pyhä kansani.’ Tämä sinun tulee sanoa israelilaisille.” (2 Moos 19:6)

        ”Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa. Ennen te ette olleet kansa, mutta nyt te olette Jumalan kansa. Ennen te olitte armoa vailla, mutta nyt on Jumala teidät armahtanut.” (1 Piet 2:9,10)

        ”Herra sanoi Hoosealle: ”Anna hänelle nimeksi Lo-Ammi, sillä te ette ole minun kansani enkä minä ole teidän Jumalanne.” (Hoos 1:9)

        ”Nyt Herra kutsuu sinua, hylättyä vaimoa, joka on toivonsa menettänyt. — Kuka voisi hylätä nuoruutensa vaimon, sanoo sinun Jumalasi. — Hetkeksi minä sinut jätin, mutta suuressa rakkaudessani minä nyt haen sinut takaisin. Vain tuokioksi, vihani vimmassa, minä käänsin kasvoni sinusta pois, mutta minä armahdan sinua, minun uskollisuuteni on ikuinen, sanoo Herra, sinun lunastajasi.” (Jes 54:6-8)


      • Anonyymi

        "mollaat toisia uskovia ja etenkin Petriä, joka opettaa oikeaa Raamatunsanaa ja sen Totuutta, ja saa opetuksensa aiheet suoraan Herralta Jeesukselta,"

        Petri Paavola ei opeta Raamattua oikein, eikä hän ole muutenkaan totuudessa. Paavola ei ole myöskään Jeesuksen profeetta, vaikka väittää kuulevansa päässään äänen. Paavolan tekemä kelvoton hedelmä todistaa, että hän on väärä profeetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe