Puukaupat käräjille

Anonyymi-ap

Ilkka Miettinen soitteli neljä kuukautta puuttuvien puukaupparahojen perään – Suomen MetsätKuntoon Oy vakuuttaa loppujen maksujen hoituvan maaliskuun loppuun mennessä
Julkaistu: 7.3.2023 klo 17:25
Ilkka Miettisen mukaan yritys ei noudattanut maksun suorittamiseksi sovittua maksusuunnitelmaa ja lopulta maksu puukaupasta viivästyi lähes neljä kuukautta.

Suomen MetsätKuntoon yrityksen liiketila Suomussalmen Ämmänsaaressa vuonna 2020.
Suomen MetsätKuntoon yrityksen liiketila Suomussalmen Ämmänsaaressa vuonna 2020. Kuva: Sini Riekki/arkisto
Enna Poutiainen
SOTKAMO-LEHTI
0

Suomussalmelta toimivalla Suomen MetsätKuntoon Oy:llä (Sumetku) on Kainuussa ja Pohjois-Karjalassa puukauppamaksuja rästissä kymmenille puunmyyjille, Metsälehti uutisoi 25.tammikuuta.

Yksi puukauppamaksujaan kaipaava oli Ilkka Miettisen anoppi.

Anoppi myi Sumetkulle Hyrynsalmella sijaitsevaa metsää. Miettinen oli mukana metsän arviointikierroksella, mutta kertoo, ettei muuten sekaantunut kauppaan.

Harvennushakkuu suoritettiin elokuussa 2022 ja maksun piti tulla sopimuksen mukaan 90 päivän kuluttua eli marraskuun puolenvälin aikoihin. Summaksi oli sovittu noin 20 000 euroa.

Marraskuussa maksua hakatusta metsästä ei alkanut kuulua. Sumetku ei ottanut yhteyttä ilmoittaakseen, että maksun kanssa on ongelmia tai että maksu tulee viivästymään. Miettisen anopin soitot asiakaspalveluun eivät selventäneet tilannetta. Asiakaspalvelusta luvattiin Miettisen anopin mukaan soittaa useasti takaisin, mutta puheluita ei tullut.

MIETTINEN otti asian hoitaakseen ja soitti suoraan Sumetkun toimitusjohtajalle Miikka Minkkiselle .

– Heidän mukaansa maksu metsistä oli sopimuksessa sovittu joulukuun puoleenväliin. Sopimus oli sen verran epämääräinen, että suostuin odottamaan joulukuuhun, Miettinen kertoo.

Joulukuun puoliväli tuli ja meni, eikä maksua Miettisen anopin tilillä näkynyt. Miettinen otti uudelleen yhteyttä Minkkiseen ja sopi maksusuunnitelmasta, jossa Sumetku maksaa summan kolmessa erässä. Ensimmäinen erä sovittiin vuoden vaihteeseen ja viimeinen tammikuun loppuun. Jokainen maksuerä myöhästyi, ja Miettinen joutui soittamaan useamman kerran Minkkiselle puuttuvien maksusuoritusten perään.

ANOPIN tilille viimeinen maksuerä tuli perjantaina 4. maaliskuuta. Summaan oli lisätty viivästyskorkoja, mutta vain viimeisten myöhästymisten osalta. Miettisen mielestä korkoa olisi perusteltua maksaa alkuperäisestä maksupäivästä alkaen.

Miettinen ei ole itse metsänomistaja ja ajautui tilanteeseen anoppia auttaessaan. Vaikka tilanne lopulta päättyi heidän kohdallaan hyvin, Miettinen ei usko anopin enää kääntyvän Sumetkun puoleen metsää myydessään.

– Jos joulukuussa sovittua maksusuunnitelmaa olisi noudatettu, olisi itselle jäänyt tästä ihan neutraali maku. Kysyin Minkkiseltä toisen maksun myöhästyttyä, tulevatko rahat tammikuun loppuun mennessä. Hän sanoi kyllä. Rahat eivät kuitenkaan tulleet, Miettinen sanoo.

Miettinen sanoo ymmärtävänsä, että metsäteollisuuden lakot vaikuttivat yhtiön toimintaan ja toivoo, että yhdistys saa talousasiat kuntoon. Saatavien odotuttaminen kuukausitolkulla ei kuitenkaan luo kovin positiivista mielikuvaa yrityksestä.

"Siinä on ollut meidän puolellamme virheitä."

SUMETKU on haastettu Kainuun käräjäoikeudessa maksamattomista puukaupoista oikeuteen ja sillä on 17.maaliskuuta asti aikaa antaa oma vastineensa haasteeseen. Kantajia haasteessa on käräjäoikeuden mukaan yhdestä kahteen.

Metsälehden haastattelussa toimitusjohtaja Minkkinen lupasi yhtiön maksavan kaikki puuttuvat maksusuoritukset maaliskuun loppuun mennessä viivästyskorkoineen. Samaisessa jutussa hän neuvoo puun myyjiä ottamaan yhteyttä Sumetkun asiakaspalveluun, jos puukauppamaksuissa on epäselvyyttä. Mainoksissaan yhdistys on korostanut hyvää asiakaspalvelua.

– Maaliskuun loppuun asetettu aikataulu maksusuorituksiin pitää tällä hetkellä, Minkkinen kommentoi nyt Kainuun Sanomille .

Minkkinen myöntää, että tiedonkulussa asiakaspalvelun suuntaan on ollut ongelmia. Hän myös pahoittelee sekavuutta tiedotuksessa.

– Siinä on ollut meidän puolellamme virheitä.

Nyt tiedonkulun ongelmat on Minkkisen mukaan korjattu. Minkkinen kertoo, että ongelmatilanteissa asiakaspalvelulla on nyt riittävät tiedot asiakkaiden auttamiseen. Myös häneen voi olla hätätapauksessa yhteydessä.

Metsänmyyjien tulevaisuuden Minkkinen näkee hyvänä. Puun kysyntä kasvaa ja sitä kautta hintataso nousee.

MIKÄ?
Suomen MetsätKuntoon on vuonna 2014 Suomussalmella perustettu yritys.

Liikevaihto oli vuonna 2021 7,6 miljoonaa euroa ja liikevoitto 41 000 euroa.

Liikevoitto nousi vuoden 2019 miinusmerkkisestä tuloksesta vuonna 2021 134 tuhatta euroa.

Vuonna 2020 yrityksessä oli 57 työntekijää, vuonna 2021 36.

112

3516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Reilu meininki. Mitä tuosta suotta vaahtoamaan, rahat tuli hiukkasen jälkijunassa. So what.

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­­N­­y­­­m­­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17770266s

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Kyllähän se reilu meininki tarkoittaa sitä että mitä sovitaan niin myös pitää.Ei tarvitse montaa kertaa kysellä omia rahoja...

      • Anonyymi

        Niinpä..Liha on heikko ja perse vallaton ...
        Näin sanotaan Joensuussa.


      • Anonyymi

        Raha auttaa helvetin portille asti.


    • Anonyymi

      "Reilu meininki". Lehtijutun mukaan toimitusjohtaja Minkkisen sanaan voi luottaa saman verran kuin ulkoministeri Lavrovin sanaan. Molemmat puhuvat niin totta kuin osaavat. Puukaupat oli ja meni Sumetku Oy:n kanssa. Sen verran paljon on firma saanut ilmaista mainosta.

    • Anonyymi

      Osataan me lukea itekkin lehestä nämä jutut, se on vissiin jollekin orgasmi kopioida näitä ikävämpiä juttuja juorupalstoille.

      • Anonyymi

        Siis kenelle ikävimpiä juttuja? Puun myyjälle, joka jää vaille rahaa myydystä tavarasta, vai konnailevalle pikkupojalle?


      • Anonyymi

        Jokainen idiootti osaa kritisoida ja tuomita Ja useimmat tekevätkin niin."

        "Jokainen sinua hitaampi on idiootti ja jokainen sinua nopeampi hullu."


    • Anonyymi

      Ei mahda enää yritys mainostilaa ostaa tuon konsernin lehtiin, sen verran pahasti kirjoittivat...
      Tsemppiä yrittäjälle!

      • Anonyymi

        Oikeasta aiheesta kirjoittivat.


      • Anonyymi

        Väärin ymmärretty. Mainostilaa ei myydä yrityksille, jotka säännöllisesti jättävät maksamatta laskunsa niiden eräännyttyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin ymmärretty. Mainostilaa ei myydä yrityksille, jotka säännöllisesti jättävät maksamatta laskunsa niiden eräännyttyä.

        Mikäli maksaa mainoksensa ajallaan, ei ongelmaa.


    • Anonyymi

      Olen ihmetellyt tätä firmaa, että millä eväillä se pystyy toimimaan.

    • Anonyymi

      Ei taida olla ainut firma tällä kylällä, joka on vaikeuksissa.

    • Anonyymi

      Maakunnan päälehden velvollisuus on tuoda julki, kuka yrittää kusettaa kymmenisätuhansia ja kenen sanaan ei voi luottaa.

      Tämän yrityksen kohdalla on kyse siitä, että tavoite on vain esittää isoa, sillä tavoitellaan vain liikevaihdon kasvua. Omavaraisuus, maksuvalmius ja katetuotto, joka on järissään olevalle yritysjohdolle tavoite, joka ei minkkisiä kiinnosta. Teen analyysin, että seuraavana on ilmeisesti saneeraushakemus, jolla yritetään vain pitkittää vääjäämätöntä konkkaa tai väistellä maksuvelvoitetta. Kerran lehdessä palturinpuhujaksi leimattu ei eläissään synny uudestaan. Elämänkokemus on sen osoittanut.
      Alla numeraaliset faktat, niille jotka niistä jotain ymmärtää. Ja lisää on löydettävissä minuuteissa aivan ilmaiseksi.
      https://www.proff.fi/yrityksen/sumetku-oy/suomussalmi/metsätalous/2601749-2I01I9

    • Anonyymi

      Mitenhän kauppa käy jatkossa tämän julkisuuden myötä. Jos nämä metänomistajat meinaavat saada rahansa, niin kaupan pitäisi käydä.

      Itse jos olisin metänomistaja jolla saatavia, en olisi missään nimessä toivonut tätä negatiivista julkisuutta, jotta firma saisi kaikessa hiljaisuudessa tienattua minulle kuuluvat puukaupparahat

      • Anonyymi

        Näin on. Tämä jatkuva rummutus ja räkyttäminen ei ainakaan nopeuta saatavia. Antakaa yrityksen rauhassa tienata rahat niin saamisetkin on hoidettu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Tämä jatkuva rummutus ja räkyttäminen ei ainakaan nopeuta saatavia. Antakaa yrityksen rauhassa tienata rahat niin saamisetkin on hoidettu...

        On ollut aikaa vuosikausia tienata. Ei ole tienannut. Vuosien takainen Asiakastiedon alfa rating kirjoittaa, että " tarjoushinnat ovat liian alhaisia"...koska tulosta ei tule.


    • Anonyymi

      Vieläkö Sumetkun kotisivuilla lukee, että "me teemme erilailla kuin muut"? Tarkoittaako, että he jättää maksamatta?

    • Anonyymi

      Metsärahat maksettava korkojen ja hyvitysten kera moisen viivyttelyn takia. Minkälaista väkeä siellä ns. "työjelee"? Ei kai tämä ole sitä surullisen kuuluisaa lastentarha-meininkiä?

    • Anonyymi

      Pari vuotta sitten alfa rating tiesi kertoa seuraavaan, joka kaikki on toteutunut. En lainkaan ihmettele, että yksi perustajaosakas hyppäsi uppoavasta laivasta sivuun.

      "Yrityksen nopea kasvu on vaarallista, sillä kannattavuus on heikko.
      Yrityksen kannattavuus, maksuvalmius ja vakavaraisuus ovat kaikki heikkoja tai välttäviä. Tämä on selvä riski toiminnan jatkamista ajatellen."

      Lisäksi
      "Kytköksiä konkurssiyrityksiin
      tai saneerauksessa oleviin
      Vastuuhenkilöillä on yhteyksiä yrityksiin, jotka ovat konkurssissa
      tai yrityssaneerauksessa. Tarkista Vastuuhenkilöiden sidokset."

      "Kytköksiä häiriöllisiin
      yrityksiin
      Vastuuhenkilöillä on yhteyksiä maksuhäiriöisiin yrityksiin. Tarkista
      Vastuuhenkilöiden sidokset."

    • Anonyymi

      Silla lailla.

    • Anonyymi

      Näkyy sitä olevan isoimmallakin yrityksillä vaikeuksia valtakunnan uutisten mukaan. Jos rahat saa vaikka jossain vaiheessa niin se on plussaa. Huonompi vaihtoehto on että firma menee konkurssiin, eikä rahoja saa koskaan.
      Tsemppiä yrittäjille.

    • Anonyymi

      Nyt ollaan huhtikuussa. Saiko Minkkinen maksettua maaliskuun loppuun velat metsäkaupoista isännille? Vai oliko se pojalla pelkkää puhetta, että saa lisäaikaa venkuloinnille.

    • Anonyymi

      On maksettu. Pulinat pois!

      • Anonyymi

        Muistelkaapa Metsähallituksen taloudellista tilannetta n.10v sitten, anoi lykkäystä alv. maksulle verottajalta,joutui myymään maa-alueita rahoittaakseen toimintaa.


    • Anonyymi

      Viivästyskorolla on paljon parempi tuotto kuin nollakorkoisella pankkitilillä, jolla inflaatio vielä jykertää rahan arvoa. Turhaan rutisette juntit😝

    • Anonyymi

      Oesitta myynneet mehtääTapaniselle, niin kaekki oes hyvin. tv: Pentti

      • Anonyymi

        Tapaninen sipissä.


      • Anonyymi

        Kuinka nopsaa rahat tilillä


    • Anonyymi

      Kyseisellä yrityksellä näkyy olevan 31.3.2023 päivätyn verovelkatiedon mukaan ainakin 10 000€ verovelkaa. Summan suuruutta ei näy, vaan tuo 10 000€ on alaraja, jolla pääsee kyseiselle listalle. Tuo rekisteri on julkinen eli jokainen, joka haluaa voi käydä tarkastamassa asian sieltä.

      En ainakaan minä myy yhtään puuta kyseiselle firmalle, kun verot on maksamatta, niin tuskin puurahojakaan saa.

      • Anonyymi

        Hyvä ettet myy koska silloin syyllistyisit varkauteen ja petokseen.


      • Anonyymi

        Harmillista ettet pystynyt selvittämään verovelan määrää.🤣


      • Anonyymi

        Auraskepinkö aattelit myydä?


    • Anonyymi

      Antaahan poikien touhuta!

      • Anonyymi

        Naurettavaa, kun firman porukat itse kommentoi asiaa. Paistaa pahasti läpi näissä kommenteissa. Kirjoitin tuosta verovelasta ja minulla on sen verran metsää, että ei tarvitse aurauskeppejä myydä tai petokseen ryhtyä. Minulla on reilu kaksisataa hehtaaria huojuvaa myyntikokoista puustoa omistuksessa… Tehän itse syyllistytte petokseen, kun ette maksa palkkoja, puunmyynti maksuja ja veroja. Olette tosiaan puuhastelijoita.

        Erään miehen sanoin teidän kanssa tehdään kaksi kauppaa kerralla, ensimmäinen ja viimeinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavaa, kun firman porukat itse kommentoi asiaa. Paistaa pahasti läpi näissä kommenteissa. Kirjoitin tuosta verovelasta ja minulla on sen verran metsää, että ei tarvitse aurauskeppejä myydä tai petokseen ryhtyä. Minulla on reilu kaksisataa hehtaaria huojuvaa myyntikokoista puustoa omistuksessa… Tehän itse syyllistytte petokseen, kun ette maksa palkkoja, puunmyynti maksuja ja veroja. Olette tosiaan puuhastelijoita.

        Erään miehen sanoin teidän kanssa tehdään kaksi kauppaa kerralla, ensimmäinen ja viimeinen.

        Älä valehtele! 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavaa, kun firman porukat itse kommentoi asiaa. Paistaa pahasti läpi näissä kommenteissa. Kirjoitin tuosta verovelasta ja minulla on sen verran metsää, että ei tarvitse aurauskeppejä myydä tai petokseen ryhtyä. Minulla on reilu kaksisataa hehtaaria huojuvaa myyntikokoista puustoa omistuksessa… Tehän itse syyllistytte petokseen, kun ette maksa palkkoja, puunmyynti maksuja ja veroja. Olette tosiaan puuhastelijoita.

        Erään miehen sanoin teidän kanssa tehdään kaksi kauppaa kerralla, ensimmäinen ja viimeinen.

        Eipä oo firmaa tuomittu mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavaa, kun firman porukat itse kommentoi asiaa. Paistaa pahasti läpi näissä kommenteissa. Kirjoitin tuosta verovelasta ja minulla on sen verran metsää, että ei tarvitse aurauskeppejä myydä tai petokseen ryhtyä. Minulla on reilu kaksisataa hehtaaria huojuvaa myyntikokoista puustoa omistuksessa… Tehän itse syyllistytte petokseen, kun ette maksa palkkoja, puunmyynti maksuja ja veroja. Olette tosiaan puuhastelijoita.

        Erään miehen sanoin teidän kanssa tehdään kaksi kauppaa kerralla, ensimmäinen ja viimeinen.

        Jatka selvittelyjä jos se auttaa sinun impotenssi ongelmiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä oo firmaa tuomittu mistään.

        Ei vielä ei vielä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavaa, kun firman porukat itse kommentoi asiaa. Paistaa pahasti läpi näissä kommenteissa. Kirjoitin tuosta verovelasta ja minulla on sen verran metsää, että ei tarvitse aurauskeppejä myydä tai petokseen ryhtyä. Minulla on reilu kaksisataa hehtaaria huojuvaa myyntikokoista puustoa omistuksessa… Tehän itse syyllistytte petokseen, kun ette maksa palkkoja, puunmyynti maksuja ja veroja. Olette tosiaan puuhastelijoita.

        Erään miehen sanoin teidän kanssa tehdään kaksi kauppaa kerralla, ensimmäinen ja viimeinen.

        Hyvä! Asiaa ja täyttä!


    • Anonyymi

      Täällä on paljon mielensä pahoittajia ja ihan selvästi tämän kyseisen firman johto kirjoittelee tänne ! Faktahan on se että Laskut pitää maksaa ! Yritys on tässä epäonnistunut ei ole ainut henkilö joka odottaa saataviaan !

      • Anonyymi

        Miten ne työntekijöiden palkat? Onko kaikki maksettu vieläkään?
        Palkkaturvassa


      • Anonyymi

        Ainoat mielensä pahoittajat ovat perseaukiset kateelliset.


      • Anonyymi

        Fakta on se että sinulla on oikeinkirjoitus täysin hakusessa!


      • Anonyymi

        Ei ole minulla sosiaaliluukulle asiaa ollut, eikä Kela:n korvauksille.
        Kansaneläkekin jäi saamatta eläkkeen määrän takia.

        Katsos, kun metsänomistajaa kiinnostaa paikkakunnan asiat.

        Älä oleta, että kaikki yli 70 kymppiset ovat fakki-idiootteja. Maailmanmenoa seurataan - netistä.
        Valokuitu on helvetin hyvä keksintö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole minulla sosiaaliluukulle asiaa ollut, eikä Kela:n korvauksille.
        Kansaneläkekin jäi saamatta eläkkeen määrän takia.

        Katsos, kun metsänomistajaa kiinnostaa paikkakunnan asiat.

        Älä oleta, että kaikki yli 70 kymppiset ovat fakki-idiootteja. Maailmanmenoa seurataan - netistä.
        Valokuitu on helvetin hyvä keksintö!

        Valehtelet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet!

        En muuten valehtele.
        Väitteesi täysin vailla perustetta!

        Alanpa tässä tutkia YTJ ym. tietolähteitä, kuten Suomen Asiakastieto.

        Rahalla saa ja hevosella pääsee..... Kuuluu vanha sanonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muuten valehtele.
        Väitteesi täysin vailla perustetta!

        Alanpa tässä tutkia YTJ ym. tietolähteitä, kuten Suomen Asiakastieto.

        Rahalla saa ja hevosella pääsee..... Kuuluu vanha sanonta.

        Kyllä muuten valehtelet, sinulla oo ees riukuun puuta omasta takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet!

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
        Eli näyttää, että sinuun😄😄😀😜


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä muuten valehtelet, sinulla oo ees riukuun puuta omasta takaa.

        Useampiakin.... Jopa tukkeja.

        Olen puhunut! Pulinat pois.
        Adjö sinullekin.!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
        Eli näyttää, että sinuun😄😄😀😜

        Kupparilla käypi keuhkoon! 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useampiakin.... Jopa tukkeja.

        Olen puhunut! Pulinat pois.
        Adjö sinullekin.!!

        Valehtele lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useampiakin.... Jopa tukkeja.

        Olen puhunut! Pulinat pois.
        Adjö sinullekin.!!

        Jopa tukkeja, oho, tunnostat olevankin oikea kroisos.🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtele lisää.

        Jokainen idiootti osaa kritisoida ja tuomita Ja useimmat tekevätkin niin."

        "Jokainen sinua hitaampi on idiootti ja jokainen sinua nopeampi hullu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kupparilla käypi keuhkoon! 😅

        Älä luule lukkari, että pappi laulaa😵


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kupparilla käypi keuhkoon! 😅

        Höpö, höpö ja huomenna lissää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä muuten valehtelet, sinulla oo ees riukuun puuta omasta takaa.

        Tylsä veitsi tyhmän miehen, terävä tekevän veitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoat mielensä pahoittajat ovat perseaukiset kateelliset.

        Minä olen persaukinen mutta en kateellinen. Enkä myöskään kirjoittele tänne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tylsä veitsi tyhmän miehen, terävä tekevän veitsi.

        Olemattomat puut onnettoman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen idiootti osaa kritisoida ja tuomita Ja useimmat tekevätkin niin."

        "Jokainen sinua hitaampi on idiootti ja jokainen sinua nopeampi hullu."

        Eiköhän se pääkritisöijä oo tuo kateellinen nillittäjä kaikenlaisine listooineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä luule lukkari, että pappi laulaa😵

        Ihan sama minusta nähen kuka laulaa, en käy kirkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen idiootti osaa kritisoida ja tuomita Ja useimmat tekevätkin niin."

        "Jokainen sinua hitaampi on idiootti ja jokainen sinua nopeampi hullu."

        Eihän nyt oo kyse juoksukilpailusta vaan puukaupoista, taidat olla idiootti! 🤣


    • Anonyymi

      Antaahan poikien tuohuta!

      • Anonyymi

        Puuhastella😉


      • Anonyymi

        Tuohuta tosiaan ja tuohata!


    • Anonyymi

      Halpatyövoiman haaliminen vie pohjan terveeltä yritystoiminnalta Laatu on sutta ja sekundaa mutta kun hinta ratkaisee kuka työt tekee .

    • Anonyymi

      Paska on syöneen jälillä.
      Sanotaan...

      • Anonyymi

        Katkasitko terävällä veitellä?


    • Anonyymi

      Yrityksen oma porukka aktiivisesti viemässä keskustelua muuhun suuntaan.

      Tosiasia on kuitenkin se, että yrityksellä edelleen verovelkaa paljon ja korkot juoksee... Paljon lie vielä maksamattomia puukauppojen maksuja ja työntekijöiden sekä yrittäjien palkkoja?

      • Anonyymi

        Sitäpä tietoa tässä juurikin odotellaan. Sitä maksutilannetta.
        Pitäisikö paikallinen lehti valjastaa uutisointia tekemään?😉


      • Anonyymi

        Joudutko sinä maksamaan verovelkoja ja korkoja vai miksi niistä itket.


      • Anonyymi

        Tosiasia on että yksi omistajista vei muijasi ja katkeruuttasi täällä purat. 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasia on että yksi omistajista vei muijasi ja katkeruuttasi täällä purat. 😂😂😂

        Ei vienyt muista!
        Satun nimittäin olemaan hetero nainen + 65


      • Anonyymi

        Kukapa sen määrittää! Ja miten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vienyt muista!
        Satun nimittäin olemaan hetero nainen 65

        Muijaa piti olla.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joudutko sinä maksamaan verovelkoja ja korkoja vai miksi niistä itket.

        En onneksi joudu.
        Näkyyhän tämä asia sinuakin kovin kiinnostavan.😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joudutko sinä maksamaan verovelkoja ja korkoja vai miksi niistä itket.

        Tämähän on keskustelupalsta tietääkseni
        Asiallinen kommentointi on OK..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukapa sen määrittää! Ja miten

        Minä määrittelen kirjoitustesi pohjalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muijaa piti olla.!

        Niin piti mutta sitähän sulla ei enää ole! 😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä määrittelen kirjoitustesi pohjalta.

        Onko sinulla pätevyys? Lääkäri , psykiatri, psykologi?


      • Anonyymi

        Syyllisyyskö se noin tunteita nostattaa???😛🤪
        Edelleen hetero + 65.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyllisyyskö se noin tunteita nostattaa???😛🤪
        Edelleen hetero 65.

        ++65!


      • Anonyymi

        Täysin asiatonta, loukkaavaa ja epäasiallista.
        Tehty ilmoitus!


      • Anonyymi

        Kovin ollaan hyökkäys-ja puolustuskannalla.
        Miksi?###


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vienyt muista!
        Satun nimittäin olemaan hetero nainen 65

        Ja vielä plussat päälle! +++ 65

        Pohjpis-Karjalasta tuli onneksi varoitusta ajoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla pätevyys? Lääkäri , psykiatri, psykologi?

        Jokaiseen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin asiatonta, loukkaavaa ja epäasiallista.
        Tehty ilmoitus!

        Kenelle teit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyllisyyskö se noin tunteita nostattaa???😛🤪
        Edelleen hetero 65.

        Miksi kokisin syllisyyttä, en minä ole vaihtanut sukupuoltani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        65!

        65% hetero, mikä tuollanen on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä plussat päälle! 65

        Pohjpis-Karjalasta tuli onneksi varoitusta ajoissa.

        Hyvä ettei Pohjpis-Koreasta. 😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        65% hetero, mikä tuollanen on ?

        Ikä 65 +++ plus


    • Anonyymi

      Onko firma joutunut käräjille vai ei?

      • Anonyymi

        Kovin on kärkkäitä kommentteja. Joten taitaa maa poltella....
        Ei tietoa viime hetken tilanteesta.

        Metsälehden artikkelin mukaan maksut piti olla reilassa 31.3.2023. Myös metsää myynneille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on kärkkäitä kommentteja. Joten taitaa maa poltella....
        Ei tietoa viime hetken tilanteesta.

        Metsälehden artikkelin mukaan maksut piti olla reilassa 31.3.2023. Myös metsää myynneille.

        Sehän voi lehdessä kertoa nyt että kaikki saatavat on hoidettu. Onko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän voi lehdessä kertoa nyt että kaikki saatavat on hoidettu. Onko?

        Sehän vois kertoa että kaikii että saatavat hoitamatta, onko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on kärkkäitä kommentteja. Joten taitaa maa poltella....
        Ei tietoa viime hetken tilanteesta.

        Metsälehden artikkelin mukaan maksut piti olla reilassa 31.3.2023. Myös metsää myynneille.

        Onko ollut tai joutuuko edes käräjille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on kärkkäitä kommentteja. Joten taitaa maa poltella....
        Ei tietoa viime hetken tilanteesta.

        Metsälehden artikkelin mukaan maksut piti olla reilassa 31.3.2023. Myös metsää myynneille.

        Miten sulla ei ole tietoa viime hetken tilanteesta, vanhojako vain muistelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on kärkkäitä kommentteja. Joten taitaa maa poltella....
        Ei tietoa viime hetken tilanteesta.

        Metsälehden artikkelin mukaan maksut piti olla reilassa 31.3.2023. Myös metsää myynneille.

        Niin tämähän oli jo tammikuussa - tämä juttu.


    • Anonyymi

      Turhaa ininää. Kyllä hommat hoituu👍.

    • Anonyymi

      Sitähän joutuu oikeuteen jos on tehneet vilunkia.

    • Anonyymi

      Se on semmosta kateellisten höpinää. Kyllä pojat hoitaa hommansa. Turhaa inisette. Lopulta kaikki on hyvin..

      • Anonyymi

        Vain yksi inisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain yksi inisee.

        Kyllä täällä on useampi, jotka ovat vailla vastauksia. Firman puolesta taitaa olla yksi sekopää vastailemassa, kun vastausten taso on edellisten kaltainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä on useampi, jotka ovat vailla vastauksia. Firman puolesta taitaa olla yksi sekopää vastailemassa, kun vastausten taso on edellisten kaltainen.

        Juuri näin näyttää olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä on useampi, jotka ovat vailla vastauksia. Firman puolesta taitaa olla yksi sekopää vastailemassa, kun vastausten taso on edellisten kaltainen.

        Vain sinä olet ilman vastauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin näyttää olevan.

        Vastasit itse itsellesi, sääääälittäväääää! 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasit itse itsellesi, sääääälittäväääää! 😂

        En, vaan vastasin toisen kommenttiin.

        Edelleen se varoitettu plus 65 ikäinen.

        Jäädään odottamaan kai konkurssiuutista?😵


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, vaan vastasin toisen kommenttiin.

        Edelleen se varoitettu plus 65 ikäinen.

        Jäädään odottamaan kai konkurssiuutista?😵

        Ok , käsitin väärin, anteeksi.


    • Anonyymi

      Maksuja edelleen rästissä. Asiakaspalvelussa ei osata vastata mihinkään.

    • Anonyymi

      Käräjät joutu puukaupoille!

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe